Bates er bra for Leeds United

Started by Promotion 2010, July 26, 2009, 20:55:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Boxman

Quote from: jarle on July 30, 2009, 10:58:13
Jon R...

En tung onsdagskveld/ natt for Boxman avsluttet med litt skriving på gutterommet kl 4 på natten...

Vi kan se gjennom fingrene, med dette tatt i betraktning... ;))

Legge meg flat. Må innrømmet at jeg ikke husker konkret hva som ble skrevet, men det var nok en øl eller tre for mye i går ja. Usaklig av meg, hvis jeg gikk på person, i stedet for sak. Beklager det...
Proud to be Leeds!

jarle

Quote from: Svend Anders on July 30, 2009, 13:23:16
T
Quote from: Svend Anders on July 29, 2009, 15:17:53
5) Har du insett at du tok feil i at kreditorene fikk en dårligere deal med Bates sitt tilslag enn de andres (ref: kreditorbrevet fra KPMG)?
Quote from: jarle on July 29, 2009, 14:18:08
Hvis vi rykker opp innen 2017 ja... ( he he...) Men ikke ellers... da er den mye dårligere!

Kan du vennligst forklare meg hvordan den er en dårligere deal?

Gadd du i det hele tatt ikke å lese dokumentet som ganske enkelt, på en side, oppsummerer hele budrunden?

Gå til http://www.mightyleeds.co.uk/pdf/season200708kpmgletter.pdf og bla til side 6. Der står det svart på hvitt.

Alternativt kan du lese min straks to år gamle oppsummering her:

BUD A (Bates):
Unconditional: 11,2%
Conditional: 52,9&

BUD B: (Morris eller redBus)
Unconditional: 10,3%
Conditional: 26,7%

BUD C: (trolig Wilinson)
Unconditional: 0
Conditional: 32,2%

BUD D: (morris eller redBus)
Unconditional: 0
Conditional: 15,0%

Som du her ser, er Bates sitt bud best på både conditional og unconditional basis.

SA

SVEND ANDERS... nå har du gått rett i fella...

DETTE HAR JO VÆRT MITT HOVEDPOENG... SOM DU SER FULLSTENDING BORT IFRA, AT GJELDEN TIL ASTOR ER BORTE FRA BATES SITT TILBUD...

HAN KAN ALTSÃ... BY PÃ... EN KLUBB HVOR GJELDEN ER 12 MILL PUND MENS TILBUD B MÃ... TA HENSYN TIL 30 MILL PUND...

Jeg må nesten le...
Selvsagt blir det litt mer 11,2 MOT 10,3 p in the pound... med så mye mindre gjeld å dele på.

Bates tilbyr 1,8 mill men må kun dele det på 12 mill pund
Tilbud B tilbyr 3,5 ( neste det dobbelte ) men må dele på 30 mill pund

Tilbud B tilbyr by the way også 5 mill ved opprykk til PL...

Og siden Astor ( i mine øyne ... og jeg mener du skal være ganske blåøyd for å ikke se dette) er kontrollert av Bates... så er dette ulovlig!!!

De andre budgiverne hadde jo ikke en mulighet!!!

hadde aldri sett dette dokumenet på denne måten.. Takk Svend Anders... nå er jeg enda sikrere i min sak!

PS! Les dette alle Leeds fans... OG VÃ...KN OPP!!!

jarle

By the way... morro å vite hvem tilbud C var...

Det var den klart beste... 7 mill ved fotball shares tilbake... det ville vært dobbelt så mye som Tilbud B og nesten 4 ganger så bra som Bates sitt tilbud.

Rudi G.

Quote from: jarle on July 30, 2009, 19:19:03
By the way... morro å vite hvem tilbud C var...

Det var den klart beste... 7 mill ved fotball shares tilbake... det ville vært dobbelt så mye som Tilbud B og nesten 4 ganger så bra som Bates sitt tilbud.

Ellers da jarle? Har du tro på laget denne sesongen? Tror du vi vinner serien og rykker opp?

jarle

Det ser ikke så verst ut Rudi...

Hvis du har fulgt med i det siste så har jeg skrevet at det som mest taler for Leeds er følgende

Bra manager... hodet på rett plass.
De unge spillerne våre kommer til å ta ytterligere steg fremover...

Huntington / Parker / White
Snoody / Delph / Kilkenny / Howson

Beckford / Becchio

Det ser ut som de tre nye holder bra klasse

Jeg har vært skeptisk til keeper , backer , og 1 av stopper plassene

Legg til at de andre lagene ser ut til å være i et vakum pga finanskrisen... men jeg har litt tynt grunnlag for å si for mye om de andre lagene... desverre dukker det altid opp noen lag som har kanon sessonger...

Tror desverre vi har litt lite dybde i stallen... og jeg er ikke sikker på om Delph og Beckford er Leeds spillere veldig lenge...

Som ståa er nå.... kan dette gå veldig bra...
Men er redd vi mangler litt kvalitet for å være der vi burde være... nemlig som det suveren laget som vinner ligaen med margin.

Rudi G.

"So far so good" altså ;) Den e fin. ;D Jeg må si at det er ganske lenge siden jeg har hatt en slik tro jeg har nå. Greyson virker som en rolig og fornuftig mann. Minner meg faktisk ørlite om selveste O`Leary i måten han snakker om laget og guttene på.

Enig med deg at vi har litt liten dybde i stallen og er sårbare på skader/suspensjoner på nøkkelspillere. Greyson snakker om 2-3 signinger til i dette vinduet. Mener vi trenger en sentral midtbanemann som kan pushe Delph og Howson. I tillegg må vi ha en målgarantist som cover for Beckford og Becchio.

Men vi skal opp i år.

Skal vi fortsette denne diskusjonen jarle tror jeg vi må over i "So far so good" eller "Den store positivitetstråden" for dette er jo strengt tatt en Bates tråd :)

Jeg har troen!

lojosang

Hallo, folkens! Dette er vel en tråd hvor vi skal skjelle hverandre ut for spissformulerenger av hverandres standpunkter og krangle om Bates, ikke føre beherskede og velfunderte diskusjoner om Leedslaget?  :o

Nei, her må vi holde oss til topic! Skjerpings!  ;D
- Leif Olav

Svend Anders

Quote from: jarle on July 30, 2009, 19:01:22
SVEND ANDERS... nå har du gått rett i fella...

DETTE HAR JO VÆRT MITT HOVEDPOENG... SOM DU SER FULLSTENDING BORT IFRA, AT GJELDEN TIL ASTOR ER BORTE FRA BATES SITT TILBUD...

HAN KAN ALTSÃ... BY PÃ... EN KLUBB HVOR GJELDEN ER 12 MILL PUND MENS TILBUD B MÃ... TA HENSYN TIL 30 MILL PUND...

Jeg må nesten le...
Selvsagt blir det litt mer 11,2 MOT 10,3 p in the pound... med så mye mindre gjeld å dele på.

Bates tilbyr 1,8 mill men må kun dele det på 12 mill pund
Tilbud B tilbyr 3,5 ( neste det dobbelte ) men må dele på 30 mill pund

Tilbud B tilbyr by the way også 5 mill ved opprykk til PL...

Og siden Astor ( i mine øyne ... og jeg mener du skal være ganske blåøyd for å ikke se dette) er kontrollert av Bates... så er dette ulovlig!!!

De andre budgiverne hadde jo ikke en mulighet!!!

hadde aldri sett dette dokumenet på denne måten.. Takk Svend Anders... nå er jeg enda sikrere i min sak!

PS! Les dette alle Leeds fans... OG VÃ...KN OPP!!!

Rett i fella? Kjære deg, dette hadde vi oppe på forum, og jeg skrev vel også i TPN, om for to år siden - det har ligget helt åpent hele veien, og det er altså ingen som har kommet med noen klager, selv ikke Wilkinson.

Jeg ser jo ikke bort i fra at gjelden til Astor er tatt bort, snarere har jeg poengtert det hele veien.
Poenget er jo at alle andre kreditorer jo selvfølgelig er glade for at Astor trakk seg, for desto mer sitter de igjen med selv. Og det var nettopp dette, på det unconditionale offeret, at Bates fikk tilslaget.

Det er mulig du må le, men dette har altså vært helt åpenlyst siden august 2007, og enda blåser du det opp som en stor nyhet. Dette budet har blitt godtatt av alle parter, så jeg foreslår at du "get on with it" om du ikke kan bevise en ulovlig link mellom Astor og andre parter.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

willum

Jeg fulgte ikke detaljene i saken veldig nøye sommeren for to år siden. Det har vært både fornøyelig og irriterende å følge denne tråden. SA argumenterer etter min mening på en langt ryddigere måte enn Jarle, som virker å skrive i frustrasjon hver eneste gang.

Likevel, det er lov å mene at Bates er en uredelig kar vi ikke ønsker å ha som sjef i Leeds, uten at man kan bevise at han har gjort noe ulovlig. Man kan mene det på bakgrunn av at man mener administrasjonsprosessen var uryddig og at Leeds som klubb tapte på at Bates vant budrunden. Kommer tilbake til dette.

Jeg har ikke hatt sterke meninger om hvordan klubben drives for tiden. For meg er en nøktern tilnærming til transfermarkedet gitt klubbens historie helt ok, selv om jeg kunne ønske meg en noe mer offensiv transferpolitikk. Hvorvidt tilbakekjøp av Thorpe Arch er en nødvendighet med det første vet jeg ikke helt. Det skulle være mulig å kjøpe anlegget tilbake senere til markedspris. Dersom prisen i tilbakekjøpsavtalen er tilnærmet markedspris, taper man isolert sett ikke all verdens på dette. Men det kan selvsagt være andre elementer å ta hensyn til.

Så til administrasjonsprosessen. Det er slått fast at Astor sa fra seg en stor sum penger i denne prosessen. Ingen gjør dette uten å få noe av minst like stor verdi igjen for det. De kunne fått noe gjennom budprosessen, men sa fra seg dette. Denne summen var avgjørende for at Bates bud ble det foretrukne.

Det er nærliggende å tro at Astor, uavhengig av Bates' tilknytning til selskapet, skal ha tilbake minst det de sa fra seg i administrasjonsprosessen. Denne koblingen er såvidt jeg forstår ikke helt lovlig. Det er ikke å behandle kreditorene likt. Det er umulig å bevise dette. Det ville i så fall gjort prosessen ulovlig, og så dum er ikke Bates. Men hvis og når en slik tilbakebetaling skjer - summen kan feks være et sted mellom det de ville fått fra "neste beste" bud i adm.prosessen og hele gjelden Leeds skyldte selskapet - er dette uredelig, en omgåelse av regelverket som kanskje til og med er direkte ulovlig (vil anta det, men kan som de fleste andre her ikke disse lovene). Hvordan dette skjer er i utgangspunktet ikke interessant. Det kan feks skje gjennom nye avtaler der summen Astor sa fra seg i 2007 er implisitt. Det er ikke til å komme unna at dette stinker. Det betyr at klubben Leeds United kommer dårligere ut av administrasjonsprosessen enn nødvendlig. Det beste budet for de andre kreditorene ble valgt, javisst, men ikke for Leeds United, og dette provoserer selvsagt Jarle og co. Dette er forståelig.

Så er spørsmålet om man skal gå videre og la dette ligge. Tja, samme kan det være, dette forumet kan selvsagt ikke gjøre en dritt med dette, men dersom Astor nå spiser av klubbdriftens overskudd angår dette fansen i høyeste grad. Om dette kan bevises er ikke det avgjørende for oss fans. Vi er ikke domstolen. Mistanken er ikke en latterlig konspirasjonsteori eller å se spøkelse på høylys dag, men faktisk en ganske naturlig konklusjon på det som skjedde i prosessen i 2007.

At noen har sterke meninger om Bates, har jeg etter hvert fått stor forståelse for.

Svend Anders

Quote from: willum on July 31, 2009, 14:13:29
Så er spørsmålet om man skal gå videre og la dette ligge. Tja, samme kan det være, dette forumet kan selvsagt ikke gjøre en dritt med dette, men dersom Astor nå spiser av klubbdriftens overskudd angår dette fansen i høyeste grad. Om dette kan bevises er ikke det avgjørende for oss fans. Vi er ikke domstolen. Mistanken er ikke en latterlig konspirasjonsteori eller å se spøkelse på høylys dag, men faktisk en ganske naturlig konklusjon på det som skjedde i prosessen i 2007.

At noen har sterke meninger om Bates, har jeg etter hvert fått stor forståelse for.

Gode refleksjoner, willum (da mener jeg hele innlegget, ikke bare det jeg siterer over).

Det er sunt med skepsis, og det er opplagt at det har vært, og fortsatt finnes mange skeptikere til det eierne i Leeds har/vil foretatt seg. Og med rette, ser vi på bakgrunnen for at vi har havnet der vi er. Debatt kan dessuten få frem informasjon som kan belyse saker fra nye sider, i det minste for deltakerne av debatten.

Når jeg skriver over en anbefaling om "get on with it", er det ikke for å dysse ned ting. Når det har gått to år, og man ikke har kommet noen vei, begynner folk å gå lei gjentakelser og mas. På dette forumet har Bates-klagingen, slik jeg ser det, begynt å gå ut over engasjementet blant deltakerne.

Når man i tillegg har problemer med å skille kortene, ha fakta riktig, eller i det hele tatt ha noe som helst med logisk begrunnelse bak sine (ofte svært krasse) påstander, syntes jeg det var på tide å ta et lite oppgjør med dette.

Den mulige linken mellom Astor og andre involverte er - eller i alle fall var - interessant. Den må det være mulig å diskutere på et saklig nivå, og vi forsøkte vel også å gjøre dette - for litt under to år siden.
I særdleshet jarle skriver gang på gang at her må folk "våkne opp", men det er altså ikke sånn at dette er noe som har kommet frem nå i det siste. Det skjedde for to år siden, og det er grenser for hvor ofte den jevne fotballsupporter orker å diskutere den samme saken der man i tillegg sitter på manglende eller i det minste svært krevende informasjon.

Det må igjen være mulig å diskutere slike enkelte temaer uten at man pålegger en viss herremann all skyld i absolutt alt negativt som har skjedd Leeds United de siste årene.
Enkelte klarer ikke engang å se at klubben nå står i en meget gunstig situasjon rent driftsmessig, og da bør de på en påminnelse om det. Men sola er visstnok ikke varm for alle  ;)

Jeg ser svært gjerne på nye og relevante opplysninger i saker som dette, men i mellomtiden er det mye annet å fokusere på. Inkludert dagens drift, og klubbens fremtid.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

jackbauer68

Quote from: Svend Anders on July 31, 2009, 14:41:58
Quote from: willum on July 31, 2009, 14:13:29

Det må igjen være mulig å diskutere slike enkelte temaer uten at man pålegger en viss herremann all skyld i absolutt alt negativt som har skjedd Leeds United de siste årene.
Enkelte klarer ikke engang å se at klubben nå står i en meget gunstig situasjon rent driftsmessig, og da bør de på en påminnelse om det. Men sola er visstnok ikke varm for alle  ;)

SA

Eg er enig i at driftsmessig ser det ganske bra ut akkurat no,kanskje litt for bra?
Men sportslig sett må vi nå kunne kreve/forvente opprykk i år,og nytt opprykk senest i 2011/12 til Premier League.Vi må ikkje glemme at vi er Leeds United,den største klubben utafor top 6 i premier league.
Sesongen 2008/09 er jo tross alt ett historisk lavmål for denne stolte klubben 8)
Som sagt før,eg gir (nesten) blaffen i hvilke økonomiske finurligheter Bates driver med,men nå er det jaggu på tide å levere varene på bana 8)

willum

Jeg forstår deg og behovet ditt for å ta til motmæle mot Jarle og co (som jeg kalte dem i forrige innlegg) svært godt, SA. Det var like før jeg gjorde det selv, på tross av at jeg ikke kunne noe særlig om saken. Og det har selvsagt med den provoserende måten argumentene har blitt framsatt på her. Men ser man forbi måten argumentene framlegges på, er det en kjerne i innleggene til Jarle og co som ikke er så tullete.

Men jeg fulgte som sagt ikke administrasjonsprosessen så nøye den gang (selv om jeg var svært interessert i utfallet), og jeg skjønner at denne saken er diskutert opp og i mente før. Jeg har uansett lært ett og annet om administrasjonsprosessen i denne saken.

Jeg er også enig i at det er viktig å la 2007 være fortid og fokusere på dagens drift. Men dersom det skulle være riktig at Leeds betaler penger (eller kommer til å gjøre det i fremtiden) til Astor for tjenesten som ble gjort for Bates i 2007, har dette noe å si for dagens eller fremtidens klubbdrift. Bates har bidratt til driftsoverskudd, men det kunne i så fall vært større. Sånn sett er ikke dette en uaktuell sak i dag.

Uansett, vi får ikke gjort noe med det. Jeg gidder ikke grave meg ned, det er snart seriestart, så herved er jeg med på en "get on with it" :)

jarle

Vi får ikke gjort så mye med noe av de topiks som diskuteres her inne Willum...
Ingenting... de er kun meningsutveklsinger mellom fans.

Noen har en litt skarpere tone en andre... det tåler vi...

Bates diskusjonen er ikke noe mer verdt men heller ikke mindre en andre temaer her på forumet.
Jeg mener den er meget viktig selv idag... 1 år .. 2 år what ever... har det vært så grove brudd på regler som det med stor sannsynlighet er i denne saken er det både verdt å diskutere og debatere og belyse.

Om det er så at Bates har en hemmelig avtale... er nemlig dealen som ble gjort super dårlig for Leeds... Logikken bak det jeg sier her er følgende... hvis Astor gikk med på null.. med en avtale under bordet med Bates... er det i tilfelle for å motta mer en de andre kreditorere... i etterkant.

Så i korthet betyr det at det egentlig ikke ble fjernet gjeld som vi tror ( ikke like mye)... bare til noen få utvalgte kreditorer ( skatt... etc)

Men vi kan gjerne legge ballen død nå ... så får vi se om noen klarer å krave frem nye opplysninger...

Jeg har mine planer og ideèr om hvordan en fotball klubb bør drives og eies... Stikkord er Ajax og Barcelona...
Selv om Barca har penger ikke glem at de har nesten halve laget som egen utviklede talenter... og de spiller på samme måte år etter år... Akkurat som en cola smaker det samme og en McDonalds burger smaker likt i hele verden...
Leeds bytter spillestil med hver manager... det holder ikke... Derfor skulle aldri Clough blitt ansatt men Giles f.eks.... Se på Pep i Barca... brakt opp i klubben... viderefører tradisjonene.

Brandbuilding... Leeds må tilbake til Revie ånden og spillestilen DET ER VÃ...RT DNA.
Dol hadde noe av det samme... Wilko også...

Det må en helt annen langsiktig tankegang til... Academiet må trenes til å spille på samme måte som A laget... da blir det naturlig for de å ta steget opp... de vet hvilke bevegelser og mønstre som brukes...

Først da er vi Leeds og en klubb man kan forholde seg til uten all frustrasjon... da er det kun resultater vi trenger å bekymre oss for... Ikke om Macca er for possesion orientert... og det beste Clough, Venables og Peter Reid hadde aldri kunne blitt ansatt in the first place.

Mr. Gatsby

Helt enig, Bates er en bra mann for Leeds. Klubben eksisterer fortsatt, og det er det viktigste. Vi er godt etablert på nivå 3, der den engelske fotballkulturen fortsatt eksisterer i beste velgående. Ser at de fleste her inne både tror på og drømmer om opprykk. Slik er det hvert år. For egen del har jeg innsett at vi har en middelmådig stall, en middelmådig manager, i det store og det hele er vi en middelmådig klubb. Men gjør det noe da? Like moro å følge Leeds for det! Tipper vi har funnet vår plass i divisjonssystemet nå.

Promotion 2010

WACCOE:
Agreed.... stop this one eyed football supporter shit and think about it as Fabian Delph is worth a training ground.... or the fact that he could of left the club like danny rose (lennon, woods, tawio) at 17 and been sold for a million...... You also have to think that in this league all it takes is for some old f**cker to come through and break his leg and his worth nothing.... Plus there is always a reason for saying what leeds said in there press conferences (leeds have rejected all other bids: something along those lines) .... this is either because there is an extraordinary clause in the contract e.g. if we put the price up 500,000 we get first options etc etc.... it is most likely that a villa player is coming to us on loan and therefore leeds want this player.

All in all KEN BATES got this one totally correct if he does sell him. You just have to think about lennon and milner and then you can see that if we get 5+ for this player..... its great for the football club
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Mr. Leeds

Quote from: Promotion 2010 on August 04, 2009, 00:06:52
WACCOE:
Agreed.... stop this one eyed football supporter shit and think about it as Fabian Delph is worth a training ground.... or the fact that he could of left the club like danny rose (lennon, woods, tawio) at 17 and been sold for a million...... You also have to think that in this league all it takes is for some old f**cker to come through and break his leg and his worth nothing.... Plus there is always a reason for saying what leeds said in there press conferences (leeds have rejected all other bids: something along those lines) .... this is either because there is an extraordinary clause in the contract e.g. if we put the price up 500,000 we get first options etc etc.... it is most likely that a villa player is coming to us on loan and therefore leeds want this player.

All in all KEN BATES got this one totally correct if he does sell him. You just have to think about lennon and milner and then you can see that if we get 5+ for this player..... its great for the football club

Enig! MEN det kunne ha skjedd en hel del tidligere. Håper virkelig midtbanen blir styrket nå - ellers tror jeg vi sliter på den lagdelen. Delph var best der etter min mening. Jeg driter i om spilleren vi får inn (m noen) koster noe eller ikke.. Bare han styrker laget og tilfører en del muskler og ballvinneregenskaper... Syns ikke vi har noen slike i stallen pr i dag som er gode nok..
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

McMidjo

Quote from: Promotion 2010 on July 28, 2009, 20:24:55
Mye av paradokset i denne selvmotsigende og "neverending" (takk Sveifors) diskusjonen som sikkert vil bølge frem og tilbake i årevis.....ER at kritikerne av Ken Bates går til angrep på selve det essensielle med den store Don Revies Leeds-lag!!!! De var kyniske, hardtarbeidende, de utfordret regelverket, la seg ut med offentligheten, bestakk dommere og tøyde grenser. Akkurat slik vi plutselig ikke ønsker at dagens styreformann skal opptre. Leeds' storhet er tuftet på at noen som er villige til å gå langt å redde klubben OG det er akkurat DET jeg tror 78 årige Ken Bates gjør. I tillegg ville det bli en fantastisk revansje for ham, i forhold til folk flest og fotballmyndighetene på øya, å føre klubben opp i toppen av Premiere League igjen. Akkurt HER ligger motivasjonen hans.

::)

Interessante synspunkter, Promo â€" synd at ingen nappet på dem!  :)

Jeg har også forundret meg over at noen Leedssupportere tydeligvis har behov for at klubben skal framstå ’ren som snøâ€™.

At styret/styreformannen i en fotballklubb utsettes for kritikk av supporterne er en del av gamet â€" i høyeste grad også i Leeds, men jeg synes det har vært et nokså patetisk preg av prektighet og moralisme over en del av den Bateskritikken som har kommet de siste åra (ikke spesifikt i denne tråden â€" om noen skulle føle seg truffet   :) ).

Jeg synes dagens fotball bare blir en mer og mer skitten business, og da synes jeg det både er morsomt og prisverdig at Englands fremste ’drittsekklubb’ offentlig roser en annen fotballklubb for ryddig opptreden â€" som Leeds gjorde ifm Delph-overgangen til Villa. Bra Bates!
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

DenHviteYeboah

The problem is that the large majority of our fans just don't see the bigger picture, they think the idea of a protest is to lay a few flowers down outside the East Stand.

Bates would be out of here like a shot if our fans had any brains. It's very simple...STOP FEEDING THIS BENT CROOK....stop going to the games, stop buying club merchandise etc...refuse to spend a single penny on the club and make it clear that you will continue that stance until he is gone.

Again, it's never going to happen, because the large majority are passionless, brainless and incredibly short-sighted. Too many fans are worried about 'lowering the players morale' because of an empty stadium, or not being able to tell everyone how they 'haven't missed a game for the last 26 years'. It's a f***ing joke. What a laughing stock.

h.b

Ikke skyld på meg. Jeg har ikke skrevet det

Rudi G.

Quote from: DenHviteYeboah on August 05, 2009, 19:08:18
The problem is that the large majority of our fans just don't see the bigger picture, they think the idea of a protest is to lay a few flowers down outside the East Stand.

Bates would be out of here like a shot if our fans had any brains. It's very simple...STOP FEEDING THIS BENT CROOK....stop going to the games, stop buying club merchandise etc...refuse to spend a single penny on the club and make it clear that you will continue that stance until he is gone.

Again, it's never going to happen, because the large majority are passionless, brainless and incredibly short-sighted. Too many fans are worried about 'lowering the players morale' because of an empty stadium, or not being able to tell everyone how they 'haven't missed a game for the last 26 years'. It's a f***ing joke. What a laughing stock.

Hvor tar du det i fra DHY? Hvis dette er dine ord er det jo direkte flaut. Dette tror jeg faktisk er under både h.b og jarle sin verdighet. Jeg vet ikke hvem du holder med, men jeg holder ihverfall med THE MIGHTY WHITES, altså LEEDS UNITED. Du kan ikke skyte beste kameraten din fordet du ikke liker faren!

Promotion 2010

Quote from: McMidjo on August 05, 2009, 12:32:43
Quote from: Promotion 2010 on July 28, 2009, 20:24:55
Mye av paradokset i denne selvmotsigende og "neverending" (takk Sveifors) diskusjonen som sikkert vil bølge frem og tilbake i årevis.....ER at kritikerne av Ken Bates går til angrep på selve det essensielle med den store Don Revies Leeds-lag!!!! De var kyniske, hardtarbeidende, de utfordret regelverket, la seg ut med offentligheten, bestakk dommere og tøyde grenser. Akkurat slik vi plutselig ikke ønsker at dagens styreformann skal opptre. Leeds' storhet er tuftet på at noen som er villige til å gå langt å redde klubben OG det er akkurat DET jeg tror 78 årige Ken Bates gjør. I tillegg ville det bli en fantastisk revansje for ham, i forhold til folk flest og fotballmyndighetene på øya, å føre klubben opp i toppen av Premiere League igjen. Akkurt HER ligger motivasjonen hans.

::)

Interessante synspunkter, Promo â€" synd at ingen nappet på dem!  :)

Jeg har også forundret meg over at noen Leedssupportere tydeligvis har behov for at klubben skal framstå ’ren som snøâ€™.

At styret/styreformannen i en fotballklubb utsettes for kritikk av supporterne er en del av gamet â€" i høyeste grad også i Leeds, men jeg synes det har vært et nokså patetisk preg av prektighet og moralisme over en del av den Bateskritikken som har kommet de siste åra (ikke spesifikt i denne tråden â€" om noen skulle føle seg truffet   :) ).

Jeg synes dagens fotball bare blir en mer og mer skitten business, og da synes jeg det både er morsomt og prisverdig at Englands fremste ’drittsekklubb’ offentlig roser en annen fotballklubb for ryddig opptreden â€" som Leeds gjorde ifm Delph-overgangen til Villa. Bra Bates!

Jeg spinner videre på denne jeg McM:

Why I take my hat off to Leeds United
Posted by: GUEST BLOGGER , on Wed 5 Aug 2009
 Email this Article      (7) Comments

Ken should tell Spurs and Villa where to poke their millions. Why I take my hat off to Leeds United
Football FanCast guest columnist Greg Symonds wished other clubs could possess the integrity shown by Leeds United.

They say nothing should surprise you in football anymore, however I truly thought the days when common decency exist within the game was confine to the past and clubs will do everything they can to get one over on each other. The signing of Fabien Delph has changed my standpoint and Leeds United deserves a huge amount of credit.

I was perplexed more than anyone when it was announced that Delph was arriving at Villa Park, as I, like others no doubt, felt that once Man City had entered the bidding then it would have been a foregone conclusion that he would have moved there, given the riches that are on offer there and the fact that Leeds, who have their own financial concerns, could have easily encourage an open auction where they would be likely to get a lot more than the £8m. They instead chose to keep their promise and I never thought I would ever take my hat off to Ken Bates.

"Having given Villa our commitment to transfer the player, we had no intention of going back on that" (Leeds Official Website)

How many other clubs, in this day and age, would operate in such a way and not look to exploit the situation to their advantage. It also shows that Leeds has the best interest of the player at heart as well, as Delph is more likely to have a far greater chance to progress and fulfil his potential at Villa Park than he ever would at Eastlands.

Leeds United deserve huge praise for this and it is such a shame that other clubs don't look to follow their lead.

http://www.footballfancast.com/blog/aston-villa/why-i-take-my-hat-leeds-united/15504
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

ja ja... så du tror Bates sa nei til 2-4 mill extra fra City for å være snill med Villa...

hmmm then I would say he is f**king stupid!!!!

DenHviteYeboah

Quote from: Rudi G. on August 05, 2009, 19:40:53

Hvor tar du det i fra DHY? Hvis dette er dine ord er det jo direkte flaut. Dette tror jeg faktisk er under både h.b og jarle sin verdighet. Jeg vet ikke hvem du holder med, men jeg holder ihverfall med THE MIGHTY WHITES, altså LEEDS UNITED. Du kan ikke skyte beste kameraten din fordet du ikke liker faren!
Ikke meg Rudi.Glemte å skrive at det er tatt fra "kvalitetsforumet waccoe"....jeg synes også denne er drøy,men det speiler en del hvordan fans tenker i Leeds.Det er sterkt delte meninger om Bates for å si det mildt....å boikotte kamper er vel noe drøyt ja!

fjellhaugen

ajajaj.. et par dager på hytta og for en temperatur..........her inne på forum hvertfall. :D
mange som har en del de må ut med etter salg av delph og diverse sjønner jeg
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Rudi G.

Quote from: DenHviteYeboah on August 05, 2009, 21:28:22
Quote from: Rudi G. on August 05, 2009, 19:40:53

Ikke meg Rudi.Glemte å skrive at det er tatt fra "kvalitetsforumet waccoe"....jeg synes også denne er drøy,men det speiler en del hvordan fans tenker i Leeds. .Det er sterkt delte meninger om Bates for å si det mildt....å boikotte kamper er vel noe drøyt ja!

Flott det ikke var dine ord DHY :) men dette er nok ikke den generelle holdingen til fansen i Leeds. Dette er nok et forskrudd utskudd som ikke har forstått meningen med fotball. Rett og slett en idiot som ikke har respekt. Det jeg har sett av intervjuer med Leeds fans på LUTV viser fans som har troen og støtter Leeds fullt ut.

PS! Drit i Bates. Det er LEEDS UNITED vi holder med :)

McMidjo

Av og til tror jeg virkelig ikke du skjønner rekkevidden av hva du driver og poster her inne DenHviteYeboah….

Det der er en grei påminnelse om at det største problemet vi har i Leeds ikke er Ken Bates, men at vi har en gruppe supportere som er så fulle av hat og aggresjon mot klubbens ledelse, spillere og medsupportere  - at hele grunnlaget for å kalle seg fotballsupporter blir borte.

Når det blir meningsløst å være fotballsupporter, og 'Marching On Together' blir tomme ord â€" er det på tide å begynne å samle på frimerker eller glansbilder i stedet.

DenHviteYeboah

Quote from: McMidjo on August 05, 2009, 21:44:22

Av og til tror jeg virkelig ikke du skjønner rekkevidden av hva du driver og poster her inne DenHviteYeboah….

Det der er en grei påminnelse om at det største problemet vi har i Leeds ikke er Ken Bates, men at vi har en gruppe supportere som er så fulle av hat og aggresjon mot klubbens ledelse, spillere og medsupportere  - at hele grunnlaget for å kalle seg fotballsupporter blir borte.

Når det blir meningsløst å være fotballsupporter, og 'Marching On Together' blir tomme ord â€" er det på tide å begynne å samle på frimerker eller glansbilder i stedet.

forstå rekkevidden?neivel?Skal vi ikke gjengi supportere som har en annen mening enn oss selv?Er enig at enkelte på waccoe er helt på viddene og ødeleggende for klubben,men mitt poeng er at det faktisk har vært ganske mange slike innlegg mot Bates på waccoe i det siste.Kan ikke forstå hvorfor man ikke kan publisere innlegg som forteller folks følelser-selv om den ikke er lik ens egen?hadde du skrevet dette hvis et innlegg på waccoe som hadde lovprist Bates ,og skjelt ut alle kritikere hadde blitt publisert her??

McMidjo

Quote from: DenHviteYeboah on August 05, 2009, 22:06:54

Det der er en grei påminnelse om at det største problemet vi har i Leeds ikke er Ken Bates, men at vi har en gruppe supportere som er så fulle av hat og aggresjon mot klubbens ledelse, spillere og medsupportere  - at hele grunnlaget for å kalle seg fotballsupporter blir borte.

forstå rekkevidden?neivel?Skal vi ikke gjengi supportere som har en annen mening enn oss selv?Er enig at enkelte på waccoe er helt på viddene og ødeleggende for klubben,men mitt poeng er at det faktisk har vært ganske mange slike innlegg mot Bates på waccoe i det siste.Kan ikke forstå hvorfor man ikke kan publisere innlegg som forteller folks følelser-selv om den ikke er lik ens egen?hadde du skrevet dette hvis et innlegg på waccoe som hadde lovprist Bates ,og skjelt ut alle kritikere hadde blitt publisert her??

Hva er poenget ditt? Hvorfor valgte du akkurat dette innlegget fra Waccoe â€" blant de utallige Batesinnlegg du kunne ha valgt?

- Fordi du mener det er representativt for dine egne synspunkter?
- Fordi du mener det er representativt for majoriteten av Batesmotstandere?
- Fordi du mener at noen Batesmotstandere er idioter?

Jeg har lest hundrevis av innlegg om Bates på Waccoe, mange av de kommer med velbegrunnet og konstruktiv kritikk mot Bates â€" men du velger altså å trekke fram dette sørgelige oppgulpet. Innlegget inneholder jo ikke engang noe som helst kritikk av Bates - det er jo bare et hatsk utfall mot 'the large majority of fans'... Så hva er poenget ditt?

Dessverre drukner omtrent alle vettuge Batesdebatter â€" og alle vettuge argumenter mot Bates â€" i mengden av slike idiotinnlegg som du presenterer her. Snakk om å være nyttige idioter for Bates…..

At det finnes forskjellige meninger â€" og sterke følelser - om Bates er det vel ingen som er i tvil om lenger?  Så hva er poenget ditt?

DenHviteYeboah

Quote from: McMidjo on August 05, 2009, 23:03:41
Quote from: DenHviteYeboah on August 05, 2009, 22:06:54

Det der er en grei påminnelse om at det største problemet vi har i Leeds ikke er Ken Bates, men at vi har en gruppe supportere som er så fulle av hat og aggresjon mot klubbens ledelse, spillere og medsupportere  - at hele grunnlaget for å kalle seg fotballsupporter blir borte.

Hva er poenget ditt? Hvorfor valgte du akkurat dette innlegget fra Waccoe â€" blant de utallige Batesinnlegg du kunne ha valgt?

- Fordi du mener det er representativt for dine egne synspunkter?
- Fordi du mener det er representativt for majoriteten av Batesmotstandere?
- Fordi du mener at noen Batesmotstandere er idioter?

Jeg har lest hundrevis av innlegg om Bates på Waccoe, mange av de kommer med velbegrunnet og konstruktiv kritikk mot Bates â€" men du velger altså å trekke fram dette sørgelige oppgulpet. Innlegget inneholder jo ikke engang noe som helst kritikk av Bates - det er jo bare et hatsk utfall mot 'the large majority of fans'... Så hva er poenget ditt?

Dessverre drukner omtrent alle vettuge Batesdebatter â€" og alle vettuge argumenter mot Bates â€" i mengden av slike idiotinnlegg som du presenterer her. Snakk om å være nyttige idioter for Bates…..

At det finnes forskjellige meninger â€" og sterke følelser - om Bates er det vel ingen som er i tvil om lenger?  Så hva er poenget ditt?

poenget mitt?ikke noe annet enn at jeg synes innlegget haddde et sterkt språk og at det fikk en del reaksjoner på waccoe.Er ingen Bates fan,men ville aldri ha sagt noe slikt. Hvis dette var så ille for deg så beklager jeg på det sterkeste.vi får alle sende innlegg fra waccoe først til deg-så får du avgjøre om det kan publiseres her og om det er noe poeng i innlegget.god natt og god bedring!

Asbjørn

Quote from: DenHviteYeboah on August 05, 2009, 23:28:44
vi får alle sende innlegg fra waccoe først til deg-så får du avgjøre om det kan publiseres her og om det er noe poeng i innlegget.god natt og god bedring!

Jeg ser ingen grunn til at vi skal innføre en praksis med å sende waccoe-innlegg til Mc'ern til godkjennelse før vi poster dem her...   ::)

Men jeg oppmoder igjen om at vi holder temperaturen på forumet under kokepunktet!

Det har vært grei temperatur den siste uken, og det håper jeg vi kan fortsette med :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan