Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1372741 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3120 på: September 25, 2012, 20:39:23 »
tycker de så kallade experterna på internet som kommer med dagliga bullitiner och som skall kopieras här inte vet ett dugg mer än vanliga leedsfans, nu får de väl snart komma med FAKTA, verkar inte finnas intresse från de som lägger in deras skriverier här att kolla upp dem och vad de verkligen varit först med, vad som visats stämma de sista månaderna och vad som inte stämmer, vem som helst kan ju skriva på internet, man kan ju kalla sig bates secretary och skriva ena dagen att   saker händer, dagen efter allt verkar stanna av, nästa vecka kommer något att hända etc

Man kan vel si det sånn at du har veldig rett i at 'den vanlige fansen' (naturlig nok) vet fint lite om hva som skjer... På waccoe blant de hundervis som poster der er det vel kun to/tre jeg 'stoler på' (BIG/boozie). Og de får altså infoen sin blant noen av de som er med rundt bordet (boozie for sikkerhets skyld fra 'begge sider av bordet' :) )
Så nei, det krever sitt å holde tunga rett i munnen her, ja...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3121 på: September 26, 2012, 17:19:05 »
Hentet fra avis i Baharain:

http://www.gulf-daily-news.com/NewsDetails.aspx?storyid=338449

Bahraini link to Leeds bid
      By Ahmed Al Omari ,  Posted on » Wednesday, September 26, 2012
 
 
A POTENTIAL takeover of British football club Leeds United by Dubai-based GFH Capital has a distinctly Bahraini flavour.

Not only is GFH Capital an affiliate of Bahrain's Gulf Finance House (GFH), but one board member who reportedly attended a game at the club's Elland Road stadium on Saturday is a Bahrain University graduate, while another worked for GFH in Bahrain.

Prior to joining GFH Capital, board member Salem Patel was an executive director at GFH in Bahrain, while Hisham Alrayes obtained a Bachelor's degree with honours in electrical engineering from Bahrain University before embarking on a distinguished banking career.

Mr Alrayes' other roles include the chief investment office position at GFH in Bahrain, chairmanships at Bahrain's Cemena Holding Company and Gulf Holding Company, as well as board memberships in companies including Bahrain Aluminum Extrusion Company and Naseej Development Co.

A Bahraini source close to the takeover said Leeds United was an attractive proposition due to the absence of any club debt.

"This deal is a great one," they told the GDN. "It is a great investment as this is one of the six most popular teams in the country (the UK).

"As it is now, the football club has no debt. The only thing that they owe is for a lease, but that is not a big deal.

"Last year I believe that the club made £4 million to £5m and as a brand name they are almost at the same level as Premier League teams.

"If they do get into the Premier League, it will make the investment that much better."

Reports suggest an offer of around £50m (BD30.975m) had been made by GFH Capital for the club and current chairman Ken Bates has said negotiations are in the "advanced stages". "GFH Capital are doing the deal, but it is basically a Bahraini-owned company," added the source. ahmed@gdn.com.bh
 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3122 på: September 26, 2012, 17:30:03 »
Og dette er troverdige kilder?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3123 på: September 26, 2012, 17:50:50 »
Og dette er troverdige kilder?

...nok til at Adam Pope twitret om det iallefall


Adam Pope‏@APOPEY

#lufc Gulf Daily News article reports of Bahraini buyers and GFH looking at £50m deal. Says Leeda are virtually debt free. & are attractive

 
Adam Pope‏@APOPEY

#lufc Interesting article in Gulf Daily News today

Adam Pope‏@APOPEY

http://m.gulf-daily-news.com/NewsDetails.aspx?newsid=338449 …


 
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

4ever arcticwhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3124 på: September 27, 2012, 08:32:48 »
CONFIRMED (???)

Bahraini takeover over of Leeds United confirmed
Last updated Thu 27 Sep 2012

    Sport
    Leeds United

A unit of Bahraini investment firm Gulf Finance House (GFH) will lead and arrange the purchase of Leeds United FootballClub, GFH said in a statement today.

"GFH would like to confirm that GFH Capital Ltd, a 100 percent subsidiary of GFH, has signed an exclusive agreement to lead and arrange the acquisition of Leeds City Holdings, the parent company of LUFC," the statement said.

It did not elaborate on how or when the acquisition might take place, or give financial terms.

(http://www.itv.com/news/calendar/update/2012-09-27/bahraini-takeover-over-of-leeds-united-confirmed/)

Ikke noe mer enn denne meldingen foreløpig, håper det kommer noe mer i løpet av dagen.
« Siste redigering: September 27, 2012, 08:36:19 av 4ever arcticwhite »
The future's so White I've got to wear shades 8)

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3126 på: September 27, 2012, 08:42:29 »
Har det endelig skjedd?????????????????????????????
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

  • Gjest
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3127 på: September 27, 2012, 08:43:42 »
Har noen sjekka vaeret i dag forresten

4ever arcticwhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3128 på: September 27, 2012, 08:48:39 »
Har noen sjekka vaeret i dag forresten
det er bra,  det også  :D
The future's so White I've got to wear shades 8)

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3129 på: September 27, 2012, 08:50:11 »
Skjer TO denne uka så blir dette den beste uka ever!
2 Leeds seiere, Tromsø vant igår, Hødd vinner idag + TO complete.  :) :) :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

martind

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3130 på: September 27, 2012, 08:53:51 »
Er mye nå som tyder på at ting skjer. Blir en spennende dag :)
MOT!! We are Leeds!

auren

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3131 på: September 27, 2012, 09:04:17 »
CONFIRMED (???)

Bahraini takeover over of Leeds United confirmed
Last updated Thu 27 Sep 2012

    Sport
    Leeds United

A unit of Bahraini investment firm Gulf Finance House (GFH) will lead and arrange the purchase of Leeds United FootballClub, GFH said in a statement today.

"GFH would like to confirm that GFH Capital Ltd, a 100 percent subsidiary of GFH, has signed an exclusive agreement to lead and arrange the acquisition of Leeds City Holdings, the parent company of LUFC," the statement said.

It did not elaborate on how or when the acquisition might take place, or give financial terms.

(http://www.itv.com/news/calendar/update/2012-09-27/bahraini-takeover-over-of-leeds-united-confirmed/)

Ikke noe mer enn denne meldingen foreløpig, håper det kommer noe mer i løpet av dagen.

"It did not elaborate on how or when the acquisition might take place, or give financial terms."

Hmmm.. Da er vi vel like langt, eller?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

martind

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3132 på: September 27, 2012, 09:05:47 »
CONFIRMED (???)

Bahraini takeover over of Leeds United confirmed
Last updated Thu 27 Sep 2012

    Sport
    Leeds United

A unit of Bahraini investment firm Gulf Finance House (GFH) will lead and arrange the purchase of Leeds United FootballClub, GFH said in a statement today.

"GFH would like to confirm that GFH Capital Ltd, a 100 percent subsidiary of GFH, has signed an exclusive agreement to lead and arrange the acquisition of Leeds City Holdings, the parent company of LUFC," the statement said.

It did not elaborate on how or when the acquisition might take place, or give financial terms.

(http://www.itv.com/news/calendar/update/2012-09-27/bahraini-takeover-over-of-leeds-united-confirmed/)

Ikke noe mer enn denne meldingen foreløpig, håper det kommer noe mer i løpet av dagen.

"It did not elaborate on how or when the acquisition might take place, or give financial terms."

Hmmm.. Da er vi vel like langt, eller?

auren

Det er vel ikke akkurat det man går ut med i første pressemlding etter et oppkjøp. Skal vel ha noen brikker på plass først tenker jeg...

Velger å tro at dette nå er første konkrete steg mot en ny uttalelse innen ukas slutt! :) MOT!!!
MOT!! We are Leeds!

Killa

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3133 på: September 27, 2012, 09:28:17 »
Svend Anders - har du noe mer info om dette til oss neglebitende utmagrede fans her på berget?

Leedsfan

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3135 på: September 27, 2012, 09:33:32 »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

BatesOUT

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3136 på: September 27, 2012, 09:46:38 »
Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

http://www.bahrainbourse.net/bb/bse/pdf/PRPressReleases/GFH_20120927_PR.pdf

Er spent på hva hvilken forskjell dette evt vil gjøre denne sesongen?
Jeg jubler ikke før jeg ser Messi og Ronaldo signerer for Leeds!
Det er uansett mange klubber som ikke nødvendigvis lykkes selv om de får en litt større pengesekk :-\

Uansett: Bates OUT er det viktigste, og jeg håper det er det denne dealen innebærer...
Min første Leedskamp:
5.August 1992 mot godset.
Fikk navnetrekket til Cantona på Leedsdrakta og møtte Thor Eggen i bua:-) 9 år gammel, happy times...

Cbas10an

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3137 på: September 27, 2012, 09:51:37 »
Nå er vel ingenting "Confirmed" enda.
Pressemeldingen kan være et forsøk på å legge press på Bates.
Jubler ikke før bekreftelse kommer fra klubben.
Gnomen kan fremdeles finne ut at han driter i hele salget.

#BatesOut #MOT
MOT


Joachim

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3138 på: September 27, 2012, 09:52:26 »
Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

http://www.bahrainbourse.net/bb/bse/pdf/PRPressReleases/GFH_20120927_PR.pdf

Er spent på hva hvilken forskjell dette evt vil gjøre denne sesongen?
Jeg jubler ikke før jeg ser Messi og Ronaldo signerer for Leeds!
Det er uansett mange klubber som ikke nødvendigvis lykkes selv om de får en litt større pengesekk :-\

Uansett: Bates OUT er det viktigste, og jeg håper det er det denne dealen innebærer...

Det viktigste er ikke Bates OUT, det viktigste er sportslig suksess. Hvis ikke du jubler før Messi og Ronaldo er på laget så blir det dårlig med jubel på deg i årene fremover.

Jeg jubler av optimisme, så får vi se hva etterpåklokskapen sier!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3139 på: September 27, 2012, 09:53:06 »
Nå er vel ingenting "Confirmed" enda.
Pressemeldingen kan være et forsøk på å legge press på Bates.
Jubler ikke før bekreftelse kommer fra klubben.
Gnomen kan fremdeles finne ut at han driter i hele salget.

#BatesOut #MOT

Jobber du som advokat?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cbas10an

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3140 på: September 27, 2012, 09:55:49 »
Nå er vel ingenting "Confirmed" enda.
Pressemeldingen kan være et forsøk på å legge press på Bates.
Jubler ikke før bekreftelse kommer fra klubben.
Gnomen kan fremdeles finne ut at han driter i hele salget.

#BatesOut #MOT

Jobber du som advokat?


Nei. Gjør du?
MOT


Joachim

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3141 på: September 27, 2012, 09:58:19 »
Nå er vel ingenting "Confirmed" enda.
Pressemeldingen kan være et forsøk på å legge press på Bates.
Jubler ikke før bekreftelse kommer fra klubben.
Gnomen kan fremdeles finne ut at han driter i hele salget.

#BatesOut #MOT

Jobber du som advokat?


Nei. Gjør du?

Nei, men onkelen til broren min gjør..:)

De går jo aldri ut med en slik melding hvis det er så og si spikret? Det er vel et AS som blir påvirket av forventninger og går de ut med gode dealer som ikke blir realitet så kan vel det potensielt skade firmaet økonomisk og anseelse!

Vi får se, den som lever får se!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Cbas10an

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3142 på: September 27, 2012, 10:06:04 »
Nå er vel ingenting "Confirmed" enda.
Pressemeldingen kan være et forsøk på å legge press på Bates.
Jubler ikke før bekreftelse kommer fra klubben.
Gnomen kan fremdeles finne ut at han driter i hele salget.

#BatesOut #MOT

Jobber du som advokat?


Nei. Gjør du?

Nei, men onkelen til broren min gjør..:)

De går jo aldri ut med en slik melding hvis det er så og si spikret? Det er vel et AS som blir påvirket av forventninger og går de ut med gode dealer som ikke blir realitet så kan vel det potensielt skade firmaet økonomisk og anseelse!

Vi får se, den som lever får se!

Joda, jeg er enig med deg, men pressemeldingen bekrefter kun at GFH Capital Limited har inngått en avtale som å lede og organisere salget av Leeds City Holdings.
Bates har gjort mye rart før, så i frykt for å klikke fullstendig om dette ikek skulle bli gjennomført holder jeg meg på matta litt til.! =)
MOT


Joachim

Håvard

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3143 på: September 27, 2012, 10:07:52 »
Yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

http://www.bahrainbourse.net/bb/bse/pdf/PRPressReleases/GFH_20120927_PR.pdf

Er spent på hva hvilken forskjell dette evt vil gjøre denne sesongen?
Jeg jubler ikke før jeg ser Messi og Ronaldo signerer for Leeds!
Det er uansett mange klubber som ikke nødvendigvis lykkes selv om de får en litt større pengesekk :-\

Uansett: Bates OUT er det viktigste, og jeg håper det er det denne dealen innebærer...



RONALDO?? Nei takk

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3144 på: September 27, 2012, 10:19:25 »
Vet ikke noe mer enn det alle kan lese på nett i øyeblikket, men prøver å røke ut noe fra noen kilder.

Avtalen om oppkjøp er ikke bekreftet, men en slik melding går man ikke ut med om man ikke er svært sikker på å lykkes. Som noen nevner, kan det også være med på å ta et skikkelig strupetak på Bates, men hvem vet.

Jeg tror det i praksis er i boks nå, men at noen detaljer gjenstår. Jeg håper bare ikke Bates f.... det til i mellomtiden.

SA

Bolsen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3145 på: September 27, 2012, 10:26:11 »
Noen andre som føler arbeidsdagen igjen blir forstyrret av TO?
Sjefen fikk på en rar måte med seg nyhetene først så filk beskjed om p holde meg til jobben, med et glimt å øyet såklart hehe

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3146 på: September 27, 2012, 10:28:57 »
Vet ikke noe mer enn det alle kan lese på nett i øyeblikket, men prøver å røke ut noe fra noen kilder.

Avtalen om oppkjøp er ikke bekreftet, men en slik melding går man ikke ut med om man ikke er svært sikker på å lykkes. Som noen nevner, kan det også være med på å ta et skikkelig strupetak på Bates, men hvem vet.

Jeg tror det i praksis er i boks nå, men at noen detaljer gjenstår. Jeg håper bare ikke Bates f.... det til i mellomtiden.

SA

De kan ikke være så "utspekulerte" at de prøver å tvinge igjennom et salg fra en kar som Bates. Her tror jeg det kun er formaliteter igjen, dvs de rette personene må ha med seg nok blekk til å signere alle papirene.

Dette kan bli en spennende sesong. Nå kan det komme gode spillere inn på lån som blir kjøpt i januar, spennende tider!!!!!!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsulf

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3147 på: September 27, 2012, 10:32:42 »
Nå begynner i tillegg ryktene om spillere å gå:

"Kenny's brother tweeting Beckford deal is imminent... "

rogak

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3148 på: September 27, 2012, 10:33:17 »
Tror dette er reelt og et signal om at prosessen er i ferd med å skje etter enighet om pris. Dette vil skape stor optimisme og entusiasme i en storklubb sulteforet på å være i toppen igjen. Når vi har vært så langt nede vil vi forhåpentligvis være en klubb som har lært tæring etter næring. Dette vil da nødvendigvis gi seg utslag i implementering av de nye økonomisk fair play-reglene i budsjetter og drift. Da vil Leeds være rigget uten gjeld og "skjeletter i skapet" og sannsynligvis kunne bli en av topp seks-klubbene i UK. Tidspunktet er perfekt, spør du meg. Den Hvite Kjempen er våknet :)
MOT
MOT

Cherry

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3149 på: September 27, 2012, 10:34:45 »
Flere som melder dette fra ulike kilder nå:

http://www.leedsrumours.co.uk/

MÃ… det skje i dag/raskt!