Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1373356 ganger)

0 medlemmer og 14 gjester leser dette emnet.

Jon R

Sv: Takeover
« Svar #1890 på: August 03, 2012, 11:41:26 »

Dessuten så er det vel moms på salg av spillere?

Huff! Enda mere utgifter altså? Ikke rart Bates vil ut av dette.  >:(
Jon R.

Cherry

Sv: Takeover
« Svar #1891 på: August 03, 2012, 11:45:05 »

Dessuten så er det vel moms på salg av spillere?

Huff! Enda mere utgifter altså? Ikke rart Bates vil ut av dette.  >:(

 :D ;D  Knallkommentar!!   Onkel Skrue i ett nøtteskall!
 

kongsmo

Sv: Takeover
« Svar #1892 på: August 03, 2012, 11:53:15 »
Jeg har veldig liten tro på at det blir noe ekstra midler til klassespillere. Det handles for MYE mindre enn det er solgt, jmf. denne:

Husk at vi har solgt for mer enn vi har kjøpt for..  Etter det jeg har fått med meg er det solgt for 4 050 000 og kjøpt for 1 300 000 I tillegg så solgte vi jo Howson og Gradel i løpet av sesongen i fjor og handlet inn Pugh. Et overskudd på ca 3 mill £  

NW utalte i sandefjord at han har solgt for 2.8m og kjøpt for 1.3m, altså 1.5m tilgjengelig p.d.d.?

Norwich betalte ikke hele beløpet for Snodgrass kontant. Dessuten så er det vel moms på salg av spillere?

men vi har jo solgt flere spillere enn Snodgrass i sommer? de tallene er hva NW sa, men jeg tenkte ikke på å spørre ham om summene etter moms ::)
"SNIFFER"

Leedsfan

Sv: Takeover
« Svar #1893 på: August 03, 2012, 13:04:31 »

Dessuten så er det vel moms på salg av spillere?

Huff! Enda mere utgifter altså? Ikke rart Bates vil ut av dette.  >:(

Poenget er at hvis man selger for 30 mill nok så blir det ikke igjen 30 mill nok, staten skal vel ha sin del i tillegg til andre omkostninger..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #1894 på: August 03, 2012, 13:08:16 »

Dessuten så er det vel moms på salg av spillere?

Huff! Enda mere utgifter altså? Ikke rart Bates vil ut av dette.  >:(

Poenget er at hvis man selger for 30 mill nok så blir det ikke igjen 30 mill nok, staten skal vel ha sin del i tillegg til andre omkostninger..
Dessuten er det som regel slik at ikke 100% av overgangssummen går til nye transfermidler. Kanskje Neil Warnock får 70-80 % ? Syns uansett ikke at det virker som at de nye eierne er spesielt pengesterke. Da hadde vi kanskje gjort noe for å få Snodgrass til å bli, og for å få oss til å rykke opp - kjøpe noen spillere av klasse.

Erik M

Sv: Takeover
« Svar #1895 på: August 03, 2012, 13:41:03 »

Dessuten så er det vel moms på salg av spillere?

Huff! Enda mere utgifter altså? Ikke rart Bates vil ut av dette.  >:(

Poenget er at hvis man selger for 30 mill nok så blir det ikke igjen 30 mill nok, staten skal vel ha sin del i tillegg til andre omkostninger..

Nei, momsen blir lagt på toppen av salgssummen. Er ganske sikker på at salgssummen oppgis før mva. Dessuten er det moms på både salg og kjøp noe som gir Leeds en kortvarig bedret likviditet i sommer.

Det er ingen garanti for at TO lykkes, men at det hele er en stor bløff for å slippe å kjøpe spillere i sommer og vise ambisjoner, blir bare for dumt.

Jeg tror det går i orden. Antagelig for sent til å redde ligastarten - kanskje sesongen. Vi trenger et regimeskifte og vi kommer til å få det.
 

Dennis

Sv: Takeover
« Svar #1896 på: August 03, 2012, 13:57:37 »

Dessuten så er det vel moms på salg av spillere?

Huff! Enda mere utgifter altså? Ikke rart Bates vil ut av dette.  >:(

Hehe!

I så fall kan han jo trekke fra for inngående merverdiavgift på kjøpte spillere. Og det betyr at han får igjen moms om kjøpte spillere overgår solgte. ;) ;)
Marching on together!

Masinga

Sv: Takeover
« Svar #1897 på: August 03, 2012, 15:07:18 »
Jeg tror det går i orden. Antagelig for sent til å redde ligastarten - kanskje sesongen. Vi trenger et regimeskifte og vi kommer til å få det.
På meg virker det som vi går fra et "diktatur" til et annet.
Masinga, medl.nr. 1250

sportcarl1

Sv: Takeover
« Svar #1898 på: August 03, 2012, 16:22:52 »
Jeg tror det går i orden. Antagelig for sent til å redde ligastarten - kanskje sesongen. Vi trenger et regimeskifte og vi kommer til å få det.
På meg virker det som vi går fra et "diktatur" til et annet.
helt mörkt är det väl inte :D, vi har ju fått en nästan ny trupp och med en kronjuvel i pearce
 

RoarG

Sv: Takeover
« Svar #1899 på: August 03, 2012, 16:38:15 »
Jeg tror det går i orden. Antagelig for sent til å redde ligastarten - kanskje sesongen. Vi trenger et regimeskifte og vi kommer til å få det.
På meg virker det som vi går fra et "diktatur" til et annet.
helt mörkt är det väl inte :D, vi har ju fått en nästan ny trupp och med en kronjuvel i pearce
Synes vi får spille noen kamper først, før vi graver oss ned i elendighet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Takeover
« Svar #1900 på: August 04, 2012, 19:17:20 »
Phil Hay‏@PhilHayYEP

 NW happy with performance v Preston, says ideally he would like a striker and a right winger but isn't sure he has the funds to do both


Betyr dette at Takeover er i det blå...?
Han har vel kun Snoddy pengene å handle for nå. og litt av de pengene gikk vel til Peltier?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Annesj

Sv: Takeover
« Svar #1901 på: August 04, 2012, 19:23:53 »
Skuffende at vi ikke for vite noe som helst  ???
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Tom S

Sv: Takeover
« Svar #1902 på: August 04, 2012, 19:28:19 »
Har gitt opp heile forbanna TO'en, orker ikkje gå å vente på godt nytt lenger...
Stålsetter meg med at "Bates Out" fortsatt skal plage oss!
COME ON LEEDS !!

Budda

Sv: Takeover
« Svar #1903 på: August 04, 2012, 19:41:07 »
Phil Hay‏@PhilHayYEP

 NW happy with performance v Preston, says ideally he would like a striker and a right winger but isn't sure he has the funds to do both


Betyr dette at Takeover er i det blå...?
Han har vel kun Snoddy pengene å handle for nå. og litt av de pengene gikk vel til Peltier?

Likte ikke den kommentaren. Hvis vi har blitt kjøpt opp allerede, så har nok ikke de nye eierne mye penger, hvis vi ikke har råd til å hente begge deler.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Endre

kalle_92

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #1904 på: August 04, 2012, 22:27:00 »
 :(

Triste greier. Optimismen herjet lenge. Not anymore.

RoarG

Sv: Takeover
« Svar #1905 på: August 04, 2012, 23:09:25 »
:(

Triste greier. Optimismen herjet lenge. Not anymore.
Nei. La oss få bort optimismens herjinger.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kalle_92

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #1906 på: August 05, 2012, 00:16:51 »
:(

Triste greier. Optimismen herjet lenge. Not anymore.
Nei. La oss få bort optimismens herjinger.
Ok.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #1907 på: August 05, 2012, 11:13:22 »
Syns dette drar veeeeldig ut i tid nå.... >:( >:( >:(


...begynner å lure på om de "nye eierne" er de samme "folka" som solgte aksjene sine til Bates i fjor vår... Hele greia minner om en 'Skybert'-historie...
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

HåvardK

Sv: Takeover
« Svar #1908 på: August 05, 2012, 11:23:58 »
:(

Triste greier. Optimismen herjet lenge. Not anymore.
Nei. La oss få bort optimismens herjinger.
Greit å si for en som er strålende fornøyd med Bates. For oss andre er dette en nedtur.

Kato

Sv: Takeover
« Svar #1909 på: August 05, 2012, 14:59:12 »
:(

Triste greier. Optimismen herjet lenge. Not anymore.
Nei. La oss få bort optimismens herjinger.
Greit å si for en som er strålende fornøyd med Bates. For oss andre er dette en nedtur.

+5
 

RoarG

Sv: Takeover
« Svar #1910 på: August 05, 2012, 17:45:28 »
:(

Triste greier. Optimismen herjet lenge. Not anymore.
Nei. La oss få bort optimismens herjinger.
Greit å si for en som er strålende fornøyd med Bates. For oss andre er dette en nedtur.
Drøy påstand. Skjønner ikke hvorfor dette er en nedtur. Vi har ingen garanti for at nye eiere er bedre hverken m.h.t. spillerkjøp, lønninger, billettpriser og alt det andre som storforlangende fans krever.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2642
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Takeover
« Svar #1911 på: August 05, 2012, 17:54:11 »
Mer optimistiske toner fra waccoe i dag :)

dagens hint om hva TOMA-tråden inneholder:
Sitat
Reports of a 'team of investors.' Praise the Lord.
;)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

HåvardK

Sv: Takeover
« Svar #1912 på: August 05, 2012, 18:00:50 »
Drøy påstand. Skjønner ikke hvorfor dette er en nedtur. Vi har ingen garanti for at nye eiere er bedre hverken m.h.t. spillerkjøp, lønninger, billettpriser og alt det andre som storforlangende fans krever.
Du ber jo om å få det inn med teskje: Det er en nedtur fordi jeg og mange med meg kort sagt ikke har hatt sansen for hvordan vår favorittklubb har vært drevet siden Ken Bates kom inn. Sommeren har sådd et håp om at denne æraen skulle ta slutt, men håpet svinner dessverre dag for dag.
Forsto du nå hvorfor dette fremstår som en nedtur for oss? Og for å komme deg i forkjøpet: Joda, jeg forstår at det ikke er en garanti for at nye eiere er bedre ifht de momentene du nevner over. Men det skal mye til for at omdømmebygginga skal kunne bli vesentlig dårligere enn hva tilfellet har vært med Bates.

Leedsfan

Sv: Takeover
« Svar #1913 på: August 05, 2012, 18:43:10 »
Alle vil vel bli skuffet over hvis det ikke blir en takeover? Så får vi ta plusser og minuser med de nye eierne etterhvert..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

RoarG

Sv: Takeover
« Svar #1914 på: August 05, 2012, 20:06:05 »
Drøy påstand. Skjønner ikke hvorfor dette er en nedtur. Vi har ingen garanti for at nye eiere er bedre hverken m.h.t. spillerkjøp, lønninger, billettpriser og alt det andre som storforlangende fans krever.
Du ber jo om å få det inn med teskje: Det er en nedtur fordi jeg og mange med meg kort sagt ikke har hatt sansen for hvordan vår favorittklubb har vært drevet siden Ken Bates kom inn. Sommeren har sådd et håp om at denne æraen skulle ta slutt, men håpet svinner dessverre dag for dag.
Forsto du nå hvorfor dette fremstår som en nedtur for oss? Og for å komme deg i forkjøpet: Joda, jeg forstår at det ikke er en garanti for at nye eiere er bedre ifht de momentene du nevner over. Men det skal mye til for at omdømmebygginga skal kunne bli vesentlig dårligere enn hva tilfellet har vært med Bates.
Bates berget klubben fra konkurs, og får kun hån og spydigheter for det. Skammelig. Gjøkene som styrte før han (Ridsdale og O'Leary) er skurkene her. Så får du bruke så mange teskjeer du bare gidder. At nye eiere ikke har kommet er ingen nedtur, bare et uttrykk for massesuggesjon, som hele denne tråden er et bevis på: 64 sider om ingenting.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

asLeeds

Sv: Takeover
« Svar #1915 på: August 05, 2012, 20:25:27 »
Synes du RoarG ska roe deg ned litt...
DALHEIM WHITES

ollan

Sv: Takeover
« Svar #1916 på: August 05, 2012, 21:20:20 »
Rolig folkens :-X Marching On Together

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Ollan

kalle_92

  • Gjest
Sv: Takeover
« Svar #1917 på: August 05, 2012, 21:33:12 »
Drøy påstand. Skjønner ikke hvorfor dette er en nedtur. Vi har ingen garanti for at nye eiere er bedre hverken m.h.t. spillerkjøp, lønninger, billettpriser og alt det andre som storforlangende fans krever.
Du ber jo om å få det inn med teskje: Det er en nedtur fordi jeg og mange med meg kort sagt ikke har hatt sansen for hvordan vår favorittklubb har vært drevet siden Ken Bates kom inn. Sommeren har sådd et håp om at denne æraen skulle ta slutt, men håpet svinner dessverre dag for dag.
Forsto du nå hvorfor dette fremstår som en nedtur for oss? Og for å komme deg i forkjøpet: Joda, jeg forstår at det ikke er en garanti for at nye eiere er bedre ifht de momentene du nevner over. Men det skal mye til for at omdømmebygginga skal kunne bli vesentlig dårligere enn hva tilfellet har vært med Bates.
Bates berget klubben fra konkurs, og får kun hån og spydigheter for det. Skammelig. Gjøkene som styrte før han (Ridsdale og O'Leary) er skurkene her. Så får du bruke så mange teskjeer du bare gidder. At nye eiere ikke har kommet er ingen nedtur, bare et uttrykk for massesuggesjon, som hele denne tråden er et bevis på: 64 sider om ingenting.
Det er ikke bare svart/hvitt. Det er nyanser av grått, spør du meg. Ja, Bates berget klubben i en vanskelig - ja nesten umulig - tid. Samtidig har han manglet respekt for klubbens fans, media og spillere. Blant annet. At man blir skuffet over at en overtakelse tar såå lang tid, og ikke ser ut til å gi resultater i form av råd til spillere (jmf. NW's uttalelser) betyr ikke at vi (eller ihvertfall jeg) føler alt går i grus. Jeg personlig, kunne bare tenke meg å ha en eier som respekterer, og bruker de ønskene som er satt opp i LUST's statement for noen måneder tilbake. Uenige her, enige der. Det er det forumet er til! Ha en riktig god kveld  :)

DenHviteYeboah

Sv: Takeover
« Svar #1918 på: August 05, 2012, 21:47:28 »
Drøy påstand. Skjønner ikke hvorfor dette er en nedtur. Vi har ingen garanti for at nye eiere er bedre hverken m.h.t. spillerkjøp, lønninger, billettpriser og alt det andre som storforlangende fans krever.
Du ber jo om å få det inn med teskje: Det er en nedtur fordi jeg og mange med meg kort sagt ikke har hatt sansen for hvordan vår favorittklubb har vært drevet siden Ken Bates kom inn. Sommeren har sådd et håp om at denne æraen skulle ta slutt, men håpet svinner dessverre dag for dag.
Forsto du nå hvorfor dette fremstår som en nedtur for oss? Og for å komme deg i forkjøpet: Joda, jeg forstår at det ikke er en garanti for at nye eiere er bedre ifht de momentene du nevner over. Men det skal mye til for at omdømmebygginga skal kunne bli vesentlig dårligere enn hva tilfellet har vært med Bates.
Bates berget klubben fra konkurs, og får kun hån og spydigheter for det. Skammelig. Gjøkene som styrte før han (Ridsdale og O'Leary) er skurkene her. Så får du bruke så mange teskjeer du bare gidder. At nye eiere ikke har kommet er ingen nedtur, bare et uttrykk for massesuggesjon, som hele denne tråden er et bevis på: 64 sider om ingenting.
Moro med deg Roar G: god gammaldags kverulant, eller Roar mot strømmen ;D

HåvardK

Sv: Takeover
« Svar #1919 på: August 05, 2012, 23:29:08 »
Bates berget klubben fra konkurs, og får kun hån og spydigheter for det. Skammelig. Gjøkene som styrte før han (Ridsdale og O'Leary) er skurkene her. Så får du bruke så mange teskjeer du bare gidder. At nye eiere ikke har kommet er ingen nedtur, bare et uttrykk for massesuggesjon, som hele denne tråden er et bevis på: 64 sider om ingenting.
Legger vekk teskjea, og orker ikke å begynne å rote med intravenøst og denslags. Men greier ikke å opparbeide veldig mye sympati og medfølelse med mannen som får så mye hån og spydigheter. Såvidt jeg har registrert, vet han å ta igjen.