Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1372977 ganger)

0 medlemmer og 19 gjester leser dette emnet.

sportcarl1

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3510 på: Oktober 15, 2012, 12:42:35 »
jag tror inte ett dugg på administration, att det kommer hända och att det kan gynna klubben, rent goodwillmässigt vore det  en katastrof, de som håller i klubben under administrationen kan ju sälja spelarna hur de vill, rent ekonomiskt som jag ser det så har vi en bra ekonomi, vi kan inte köpa spelare som man kanske sklulle önska, men hellre hålla igen där än som många andra klubbar som lånar till spelarköp, då är det ju egentligen banken som äger spelaren

Vi har ikke en sunn økonomi. Sportslig er vi en katastrofe. Vi leier både Elland Road og Torpe Arche av vår eminent koselige Bates. Bates selger unna det som kan selges for penger. Så en administrasjon vil antagelig være bra økonomiskt.
Det er Leeds United jeg bholder med. Ikke Halifax town. Selv om vi er i samme sportslige utvikling som de
vi gjorde väl en vinst förra säsongen6-7miljoner pund om jag inte minns fel, hur många lag i sewriesystemet kan vis upp det?,  säga att vi sportsligt är en katastrof är att överdriva, vi har väl visat i ligan och cupen att vi är att räkna med, sedan har du ju rätt att vi inte äger ER och TA men det har vi inte gjort på 10 år, det såldes väl om jag inte minns fel när vi blödde som mest och hade skulder på över 100 miljoner pund,allt är inte bra i klubben men vi har varit i betydligt sämre sits med, vem minns inte när vi åkte ur CCC och startade på -15
 

h.b

  • Gjest
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3511 på: Oktober 15, 2012, 12:53:10 »
jag tror inte ett dugg på administration, att det kommer hända och att det kan gynna klubben, rent goodwillmässigt vore det  en katastrof, de som håller i klubben under administrationen kan ju sälja spelarna hur de vill, rent ekonomiskt som jag ser det så har vi en bra ekonomi, vi kan inte köpa spelare som man kanske sklulle önska, men hellre hålla igen där än som många andra klubbar som lånar till spelarköp, då är det ju egentligen banken som äger spelaren

Vi har ikke en sunn økonomi. Sportslig er vi en katastrofe. Vi leier både Elland Road og Torpe Arche av vår eminent koselige Bates. Bates selger unna det som kan selges for penger. Så en administrasjon vil antagelig være bra økonomiskt.
Det er Leeds United jeg bholder med. Ikke Halifax town. Selv om vi er i samme sportslige utvikling som de
vi gjorde väl en vinst förra säsongen6-7miljoner pund om jag inte minns fel, hur många lag i sewriesystemet kan vis upp det?,  säga att vi sportsligt är en katastrof är att överdriva, vi har väl visat i ligan och cupen att vi är att räkna med, sedan har du ju rätt att vi inte äger ER och TA men det har vi inte gjort på 10 år, det såldes väl om jag inte minns fel när vi blödde som mest och hade skulder på över 100 miljoner pund,allt är inte bra i klubben men vi har varit i betydligt sämre sits med, vem minns inte när vi åkte ur CCC och startade på -15

Kan ihvertfall ikke se på den sportslige satsingen at vi gjorde 6-7 mill pund i fortjeneste. Bates klagde på at Leeds ikke hadde penger til å kjøpe tilbake Elland road fra han seg selv når prisen var mye lavere enn 6 mill pund. Og hva har vi vist i Lign. Vi er på nivå 2. Har aldri på de siste 20 årene kommet til kvarten engang. Og selv om vi slår ut en ål ( Manu er faktisk en kinesisk ål ) Ja da betyr ikke dette at vi er et cuplag. Da må vi vinne noe

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3512 på: Oktober 15, 2012, 13:59:28 »
Tanken min er litt delt på det med administrasjon igjen. Vil vi greie å holde oss med minus 10 poeng. Hvis vi gjør det. ja da ser jeg omtrent bare positive sider med en ny administrasjon. For noen kommer garantertt til å kjøpe klubben fra denne administrasjonen. Og kanskje tenker de som er i forhandlinger med Leeds om et oppkjøp det samme. Ã… kjøpe klubben gjennom administrasjon er jo uendelig mye billigere enn det å kjøpe gjennom Bates. Og hvis vi holder oss i denne divisjonen selv om vi havner i administrasjon. Ja da sier jeg som Ole Brum. Jatakk til bagge deler. Nye eiere og Bates vekk

Tror du virkelig Bates lar flere hundre millioner glippe igjennom hendene ved å la oss havne i administrasjon?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3513 på: Oktober 15, 2012, 14:07:29 »
Tanken min er litt delt på det med administrasjon igjen. Vil vi greie å holde oss med minus 10 poeng. Hvis vi gjør det. ja da ser jeg omtrent bare positive sider med en ny administrasjon. For noen kommer garantertt til å kjøpe klubben fra denne administrasjonen. Og kanskje tenker de som er i forhandlinger med Leeds om et oppkjøp det samme. Ã… kjøpe klubben gjennom administrasjon er jo uendelig mye billigere enn det å kjøpe gjennom Bates. Og hvis vi holder oss i denne divisjonen selv om vi havner i administrasjon. Ja da sier jeg som Ole Brum. Jatakk til bagge deler. Nye eiere og Bates vekk

Tror du virkelig Bates lar flere hundre millioner glippe igjennom hendene ved å la oss havne i administrasjon?

Og akkurat derfor frykter jeg ikke admin nå.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lojosang

Sv: Re: Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3514 på: Oktober 15, 2012, 14:17:20 »
jag tror inte ett dugg på administration, att det kommer hända och att det kan gynna klubben, rent goodwillmässigt vore det  en katastrof, de som håller i klubben under administrationen kan ju sälja spelarna hur de vill, rent ekonomiskt som jag ser det så har vi en bra ekonomi, vi kan inte köpa spelare som man kanske sklulle önska, men hellre hålla igen där än som många andra klubbar som lånar till spelarköp, då är det ju egentligen banken som äger spelaren

Vi har ikke en sunn økonomi. Sportslig er vi en katastrofe. Vi leier både Elland Road og Torpe Arche av vår eminent koselige Bates. Bates selger unna det som kan selges for penger. Så en administrasjon vil antagelig være bra økonomiskt.
Det er Leeds United jeg bholder med. Ikke Halifax town. Selv om vi er i samme sportslige utvikling som de
vi gjorde väl en vinst förra säsongen6-7miljoner pund om jag inte minns fel, hur många lag i sewriesystemet kan vis upp det?,  säga att vi sportsligt är en katastrof är att överdriva, vi har väl visat i ligan och cupen att vi är att räkna med, sedan har du ju rätt att vi inte äger ER och TA men det har vi inte gjort på 10 år, det såldes väl om jag inte minns fel när vi blödde som mest och hade skulder på över 100 miljoner pund,allt är inte bra i klubben men vi har varit i betydligt sämre sits med, vem minns inte när vi åkte ur CCC och startade på -15

Kan ihvertfall ikke se på den sportslige satsingen at vi gjorde 6-7 mill pund i fortjeneste. Bates klagde på at Leeds ikke hadde penger til å kjøpe tilbake Elland road fra han seg selv når prisen var mye lavere enn 6 mill pund. Og hva har vi vist i Lign. Vi er på nivå 2. Har aldri på de siste 20 årene kommet til kvarten engang. Og selv om vi slår ut en ål ( Manu er faktisk en kinesisk ål ) Ja da betyr ikke dette at vi er et cuplag. Da må vi vinne noe

Her tenker du vel på Thorp Arch, Håkon? Elland Road har aldri vært priset til 6 mill.
- Leif Olav

h.b

  • Gjest
Sv: Re: Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3515 på: Oktober 15, 2012, 14:35:12 »
jag tror inte ett dugg på administration, att det kommer hända och att det kan gynna klubben, rent goodwillmässigt vore det  en katastrof, de som håller i klubben under administrationen kan ju sälja spelarna hur de vill, rent ekonomiskt som jag ser det så har vi en bra ekonomi, vi kan inte köpa spelare som man kanske sklulle önska, men hellre hålla igen där än som många andra klubbar som lånar till spelarköp, då är det ju egentligen banken som äger spelaren

Vi har ikke en sunn økonomi. Sportslig er vi en katastrofe. Vi leier både Elland Road og Torpe Arche av vår eminent koselige Bates. Bates selger unna det som kan selges for penger. Så en administrasjon vil antagelig være bra økonomiskt.
Det er Leeds United jeg bholder med. Ikke Halifax town. Selv om vi er i samme sportslige utvikling som de
vi gjorde väl en vinst förra säsongen6-7miljoner pund om jag inte minns fel, hur många lag i sewriesystemet kan vis upp det?,  säga att vi sportsligt är en katastrof är att överdriva, vi har väl visat i ligan och cupen att vi är att räkna med, sedan har du ju rätt att vi inte äger ER och TA men det har vi inte gjort på 10 år, det såldes väl om jag inte minns fel när vi blödde som mest och hade skulder på över 100 miljoner pund,allt är inte bra i klubben men vi har varit i betydligt sämre sits med, vem minns inte när vi åkte ur CCC och startade på -15

Kan ihvertfall ikke se på den sportslige satsingen at vi gjorde 6-7 mill pund i fortjeneste. Bates klagde på at Leeds ikke hadde penger til å kjøpe tilbake Elland road fra han seg selv når prisen var mye lavere enn 6 mill pund. Og hva har vi vist i Lign. Vi er på nivå 2. Har aldri på de siste 20 årene kommet til kvarten engang. Og selv om vi slår ut en ål ( Manu er faktisk en kinesisk ål ) Ja da betyr ikke dette at vi er et cuplag. Da må vi vinne noe

Her tenker du vel på Thorp Arch, Håkon? Elland Road har aldri vært priset til 6 mill.

Det stemmer. Thorp Arch. for han hadde ikke penger til dette

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3516 på: Oktober 15, 2012, 21:46:15 »
jag tror inte ett dugg på administration, att det kommer hända och att det kan gynna klubben, rent goodwillmässigt vore det  en katastrof, de som håller i klubben under administrationen kan ju sälja spelarna hur de vill, rent ekonomiskt som jag ser det så har vi en bra ekonomi, vi kan inte köpa spelare som man kanske sklulle önska, men hellre hålla igen där än som många andra klubbar som lånar till spelarköp, då är det ju egentligen banken som äger spelaren

Vi har ikke en sunn økonomi. Sportslig er vi en katastrofe. Vi leier både Elland Road og Torpe Arche av vår eminent koselige Bates. Bates selger unna det som kan selges for penger. Så en administrasjon vil antagelig være bra økonomiskt.
Det er Leeds United jeg bholder med. Ikke Halifax town. Selv om vi er i samme sportslige utvikling som de

Kjære vene, hvorfor nevnte jeg i det hele tatt administrasjon?

For det første; Det kan ikke være tvil om at Ken Bates ikke lar denne klubben gå i administrasjon. Han har valget mellom å ta imot 500 millioner eller miste alt som er investert.

For det andre; Ken Bates ØNSKER å selge. Han er lei. Dette har jeg gode kilder på.

For det tredje; Hvorfor må man spore av med prat om vi er en "katastrofe" sportslig ved å ligge noen få poeng unna direkte opprykk, slått ut Everton av cupen og ennå potensiale med skadde tilbake og et par signeringer inn i januar.

Og for det fjerde; Kan man ikke kutte ut dette tullpratet om at Bates eier Thorp Arch og Elland Road? Det må være bevist så langt det er mulig å få det uten faktisk å legge ut dokumentene at det ikke er Bates som eier disse anleggene nå?

Sportcarl1: Vi har ikke vært i nærheten av 6-7 millioner pund i overskudd. I løpet av siste år har Bates måttet gå inn med personlig lån for å kunne hjelpe klubben med likviditeten. Men jeg ser jeg tok feil om Pompey, selv om det ikke var store beløpene de faktisk manglet for å oppfylle betalingskravene sine.

SA

DenHviteYeboah

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3517 på: Oktober 15, 2012, 23:20:45 »
jag tror inte ett dugg på administration, att det kommer hända och att det kan gynna klubben, rent goodwillmässigt vore det  en katastrof, de som håller i klubben under administrationen kan ju sälja spelarna hur de vill, rent ekonomiskt som jag ser det så har vi en bra ekonomi, vi kan inte köpa spelare som man kanske sklulle önska, men hellre hålla igen där än som många andra klubbar som lånar till spelarköp, då är det ju egentligen banken som äger spelaren

Vi har ikke en sunn økonomi. Sportslig er vi en katastrofe. Vi leier både Elland Road og Torpe Arche av vår eminent koselige Bates. Bates selger unna det som kan selges for penger. Så en administrasjon vil antagelig være bra økonomiskt.
Det er Leeds United jeg bholder med. Ikke Halifax town. Selv om vi er i samme sportslige utvikling som de

Kjære vene, hvorfor nevnte jeg i det hele tatt administrasjon?

For det første; Det kan ikke være tvil om at Ken Bates ikke lar denne klubben gå i administrasjon. Han har valget mellom å ta imot 500 millioner eller miste alt som er investert.

For det andre; Ken Bates ØNSKER å selge. Han er lei. Dette har jeg gode kilder på.

For det tredje; Hvorfor må man spore av med prat om vi er en "katastrofe" sportslig ved å ligge noen få poeng unna direkte opprykk, slått ut Everton av cupen og ennå potensiale med skadde tilbake og et par signeringer inn i januar.

Og for det fjerde; Kan man ikke kutte ut dette tullpratet om at Bates eier Thorp Arch og Elland Road? Det må være bevist så langt det er mulig å få det uten faktisk å legge ut dokumentene at det ikke er Bates som eier disse anleggene nå?

Sportcarl1: Vi har ikke vært i nærheten av 6-7 millioner pund i overskudd. I løpet av siste år har Bates måttet gå inn med personlig lån for å kunne hjelpe klubben med likviditeten. Men jeg ser jeg tok feil om Pompey, selv om det ikke var store beløpene de faktisk manglet for å oppfylle betalingskravene sine.

SA
jeg skal lagre dette innlegget med tanke på ditt punkt nummer 4......kan være greit å vise frem om 1 års tide ;)

sportcarl1

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3518 på: Oktober 16, 2012, 01:03:26 »
jag tror inte ett dugg på administration, att det kommer hända och att det kan gynna klubben, rent goodwillmässigt vore det  en katastrof, de som håller i klubben under administrationen kan ju sälja spelarna hur de vill, rent ekonomiskt som jag ser det så har vi en bra ekonomi, vi kan inte köpa spelare som man kanske sklulle önska, men hellre hålla igen där än som många andra klubbar som lånar till spelarköp, då är det ju egentligen banken som äger spelaren

Vi har ikke en sunn økonomi. Sportslig er vi en katastrofe. Vi leier både Elland Road og Torpe Arche av vår eminent koselige Bates. Bates selger unna det som kan selges for penger. Så en administrasjon vil antagelig være bra økonomiskt.
Det er Leeds United jeg bholder med. Ikke Halifax town. Selv om vi er i samme sportslige utvikling som de

Kjære vene, hvorfor nevnte jeg i det hele tatt administrasjon?

For det første; Det kan ikke være tvil om at Ken Bates ikke lar denne klubben gå i administrasjon. Han har valget mellom å ta imot 500 millioner eller miste alt som er investert.

For det andre; Ken Bates ØNSKER å selge. Han er lei. Dette har jeg gode kilder på.

For det tredje; Hvorfor må man spore av med prat om vi er en "katastrofe" sportslig ved å ligge noen få poeng unna direkte opprykk, slått ut Everton av cupen og ennå potensiale med skadde tilbake og et par signeringer inn i januar.

Og for det fjerde; Kan man ikke kutte ut dette tullpratet om at Bates eier Thorp Arch og Elland Road? Det må være bevist så langt det er mulig å få det uten faktisk å legge ut dokumentene at det ikke er Bates som eier disse anleggene nå?

Sportcarl1: Vi har ikke vært i nærheten av 6-7 millioner pund i overskudd. I løpet av siste år har Bates måttet gå inn med personlig lån for å kunne hjelpe klubben med likviditeten. Men jeg ser jeg tok feil om Pompey, selv om det ikke var store beløpene de faktisk manglet for å oppfylle betalingskravene sine.

SA
vet du vad bokslutet som kom förra året visade? jag har för mig att det visade 6 eller 7 miljoner i vinst, kan jag ha drömt detta :o?, någon som kan ta fram uppgifterna annars?
 

sportcarl1

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3519 på: Oktober 16, 2012, 01:24:00 »
forskat lite nu :), enligt YEP 31:a mars 2012 så gjorde LUFC för 2010-11 en vinst på 3,5 miljoner pund, omsättningen var 32,6 milj, kostnader för spelarlöner och management 11,6milj, intäkter från biljettförsäljning 12,6 milj.
 Leeds City holding limited gjorde en vinst på ca 3 milj pund för samma period
 

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3520 på: Oktober 16, 2012, 08:15:08 »
jeg skal lagre dette innlegget med tanke på ditt punkt nummer 4......kan være greit å vise frem om 1 års tide ;)

Please do, særlig med tanke på Thorp Arch som ikke har byttet eier siden året før Bates kom inn i klubben!

SA

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3521 på: Oktober 16, 2012, 08:32:47 »
forskat lite nu :), enligt YEP 31:a mars 2012 så gjorde LUFC för 2010-11 en vinst på 3,5 miljoner pund, omsättningen var 32,6 milj, kostnader för spelarlöner och management 11,6milj, intäkter från biljettförsäljning 12,6 milj.
 Leeds City holding limited gjorde en vinst på ca 3 milj pund för samma period

Som bl.a. TSB oppsummerte så er klubbens største utfordring en del av datterselskapene som taper penger - i alle fall i oppstarten. Kanskje vil disse tjene klubben gode penger på litt sikt, men det ga likviditetsproblemer i fjor, særlig utover høsten:

...the club spent a lot of cash during the 10/11 accounting period:

£4.8m spent on the East Stand development
£2.7m lent to the separate Pavilion company
£255k lent to the separate Leeds United Media company

Amidst all this spending, Outro Ltd – the company through which Ken Bates owns FSF, LCH, and therefore LUFC, lent the club £975k to keep it cash positive. The accounts note that this amount was repaid after the year end.


Utover dette så økte klubben aksjekapitalen med £3.2 millioner i fjor høst (etter regnskapsårets slutt). Man har i tillegg reservert bort £5 millioner i sesongkortsalg over denne og neste sesong for å betale East Stand.
Tar man man med et synkende billettsalg (noen har vel anslått nedgangen til et sted mellom 2-3 millioner pund per sesong fra 2010-11) så er det ikke unaturlig at klubben kjenner likviditetspress i perioder gjennom året.

Igjen, klubben er ikke dårlig drevet, og står solid til sammenlignet med de fleste konkurrentene, men de har ikke så mye cash i banken de kan bruke av.

SA

martind

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3522 på: Oktober 16, 2012, 09:14:59 »
forskat lite nu :), enligt YEP 31:a mars 2012 så gjorde LUFC för 2010-11 en vinst på 3,5 miljoner pund, omsättningen var 32,6 milj, kostnader för spelarlöner och management 11,6milj, intäkter från biljettförsäljning 12,6 milj.
 Leeds City holding limited gjorde en vinst på ca 3 milj pund för samma period

Som bl.a. TSB oppsummerte så er klubbens største utfordring en del av datterselskapene som taper penger - i alle fall i oppstarten. Kanskje vil disse tjene klubben gode penger på litt sikt, men det ga likviditetsproblemer i fjor, særlig utover høsten:

...the club spent a lot of cash during the 10/11 accounting period:

£4.8m spent on the East Stand development
£2.7m lent to the separate Pavilion company
£255k lent to the separate Leeds United Media company

Amidst all this spending, Outro Ltd – the company through which Ken Bates owns FSF, LCH, and therefore LUFC, lent the club £975k to keep it cash positive. The accounts note that this amount was repaid after the year end.


Utover dette så økte klubben aksjekapitalen med £3.2 millioner i fjor høst (etter regnskapsårets slutt). Man har i tillegg reservert bort £5 millioner i sesongkortsalg over denne og neste sesong for å betale East Stand.
Tar man man med et synkende billettsalg (noen har vel anslått nedgangen til et sted mellom 2-3 millioner pund per sesong fra 2010-11) så er det ikke unaturlig at klubben kjenner likviditetspress i perioder gjennom året.

Igjen, klubben er ikke dårlig drevet, og står solid til sammenlignet med de fleste konkurrentene, men de har ikke så mye cash i banken de kan bruke av.

SA

Takk for noen oversiktlige innlegg her Svend Anders. SToler på det du kommer med litt mer enn konspirasjonsteoriene som svirrer.

Det med eierforhold i ER og TA er hvertfall greit å få frem en gang for alle....
MOT!! We are Leeds!

lojosang

Sv: Re: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3523 på: Oktober 16, 2012, 12:44:08 »
Få fram ting en gang for alle er umulig på internett. :)
- Leif Olav

Larsen.

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3524 på: Oktober 16, 2012, 13:23:28 »
Insight - Leeds United suitor looks to have little financial muscle

ZURICH/DUBAI/LONDON (Reuters) - Having seen an Abu Dhabi billionaire's money help Manchester City become English football champions last year, Leeds United supporters dared to dream of something similar at Elland Road, the ground the club was forced to sell to stay afloat.
But the Dubai-based investment firm negotiating to take over Leeds, one of English football's most famous clubs, appears to have little financial fire power to complete the deal, accounts of its Bahrain parent firm Gulf Finance House show.

The Bahrain company, meanwhile, has previously taken big fees from projects that rarely see completion, according to an internal document from 2010 reviewed by Reuters and verified by four former insiders.

Leeds has been in steep decline for a decade, on and off the football pitch.
Dubai-based GFH Capital is in exclusive talks to buy Leeds, which it estimates has a market value of around 52 million pounds. But GFH group had more than a quarter of a billion dollars of accumulated losses and less than $6 million in cash at the end of June.

"Words don't buy football clubs; money buys football clubs. We would expect to see evidence of GFH's ability to fulfil their claims and promises in the very near future after the takeover," said Gary Cooper, Chairman of the Leeds United Supporters' Trust, an independent fan group with over 8,300 members.
GFH Capital Chief Executive David Haigh said his company had the resources to complete the transaction and buy new players, but gave no further details on the deal, citing a non-disclosure agreement during negotiations.

"We have the funds to buy the club, and it is our intention to buy Leeds United as quickly as possible," he said. Referring to the period when players are bought and sold, he added: "We have identified a budget for the January transfer window; that is critical for the future requirements of the team."
Leeds United declined to comment, citing the confidentiality agreement, while current owner Ken Bates, who tends to communicate with the press via public statements, told Leeds United channel he was not responsible for the delay in closing the deal, first announced on Sept 27..

LOOKING INTO GFH
An internal Gulf Finance House (GFH) project assessment document of 2010 seen by Reuters and verified by four former insiders showed that by September 2009, GFH and Abu Dhabi Investment House (ADIH), run by GFH founder Esam Janahi's brother Rashad, had jointly raised $1.1 billion from investors to build an economic development zone in Mumbai.
But more than half was extracted in fees and commissions to GFH, ADIH and others before work was even begun, against the 1 or 2 percent management fee typically paid to fund managers, who might then charge a 20 percent performance fee on profits returned to investors. The same pattern is seen in at least five other projects, further 2010 project assessment documents show.
GFH did not return calls or respond to emailed questions about the company's financial condition or the current stage of development of its projects.

Other former executives and regional finance professionals say GFH Capital has a scant track record in doing deals, while its troubled parent has staved off bankruptcy again this year as in 2010, having restructured debt repayments in May and July.

GFH Capital says it can afford the investments to get the club back into the Premier League and buy back the stadium. The group's accounts present a more equivocal picture.
After losing more than a billion dollars over 2009 and 2010, the group reported a profit of just $381,000 in 2011 - less than a month's pay for a top English Premier League player - after slashing staff costs and cancelling staff bonuses already accounted for in previous financial statements.
Cash and cash equivalents decreased by almost $54 million in 2011 and had fallen to $5.8 million at the end of June.

A note in this year's first-half accounts flagged accumulated losses of nearly $300 million, liquid assets insufficient to meet current obligations and material uncertainties that it said could cast doubt on the group's status as a going concern.
Frontier market investment bank Exotix estimates that GFH is losing cash at a rate of $9 million a quarter.
"We remain wary of GFH's ability to carry on as a going concern given its continued inability to produce cash from its core operations," Exotix said in a note.
The Central Bank of Bahrain declined to comment on whether GFH would breach regulatory rules if its subsidiary acquired Leeds. Earlier in October, the Turkish banking regulator rejected GFH Capital's $75 million joint bid for Turkey's Adabank, announced more than a year earlier, citing the partnership's insufficient financial strength.

Since current GFH chairman Esam Janahi founded the firm in 1999, it has announced numerous schemes in the Gulf region and elsewhere, but has completed just one major project.
That was Bahrain Financial Harbour, which was sold to Emar Bahrain, an investment vehicle used by Bahraini Prime Minister Khalifa bin Salman Al Khalifa, after it ran out of money in 2010. Bankers with knowledge of the deal said Al Khalifa initially granted the project land for 1 Bahraini dinar ($2.65) for a 50 percent stake in BFH.
A source who visited the proposed site of Tunis Financial Harbour earlier this year said sheep still graze on the land. Former executives say little or no work has been completed there or on the Libya and Mumbai projects, all multi-billion-dollar developments announced between 2007 and 2010.
GFH did not respond to emailed questions on progress at these projects. Nitan Pandey, an executive at Wadhwa Group, GFH's partner for the Mumbai project, said work might start in a year and a half after government approvals are obtained.
In the meantime, GFH shares have tumbled from a high of $12.79 in June 2008 to just 13 cents now.

"BATES OUT"
Things soured for Leeds early in the millennium as it ran up 79 million pounds in debts. It sacked manager David O'Leary in 2002 and sold its ground, training complex and top players including future England captain Rio Ferdinand, bought by Manchester United for 30 million pounds, then a British record.

In early 2005, with the club just hours from being wound up, former Chelsea owner Bates popped up with a 10 million pound takeover that cut debts to around 17 million pounds.
But relations between the owner and the fans deteriorated as the club floundered in the lower divisions. At recent home matches, hundreds of fans have waved "Bates Out" placards, while Monaco-resident Bates used his match programme notes to dismiss those demonstrating against him as "a few morons".
Bates, now 80, sold Chelsea to Russian oligarch Roman Abramovich for 17 million pounds in 2003 after buying the London club for a pound and running it for more than two decades.
(Reporting by Martin de Sa'Pinto; additional reporting by Ozge Ozbilgin in Ankara; Editing by Will Waterman and Janet McBride)

Kilde: http://uk.eurosport.yahoo.com/news/insight-leeds-united-suitor-looks-little-financial-muscle-100603496--sector.html?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
Pride of Yorkshire

SOL

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3525 på: Oktober 16, 2012, 15:05:59 »
Ser ikke lovende ut dette her. GFHC ser ikke ut til å ha særlig tillit.
En såpeopera som vi opplever nå er det vel bare Leeds som kunne klare å være en del av :-[

Nå får vi håpe det sportslige går bra, så kanskje det kommer ridende inn en frelser .... 8)
 

Cherry

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3526 på: Oktober 16, 2012, 15:42:29 »
Haigh uttalte at "within three weeks" - så regnet han med TO to be done...
Dvs innen neste helg......

Hold ut!
 

mac_gyver

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3527 på: Oktober 16, 2012, 16:40:49 »
Er det no stress da? Overgangsvinduet åpner jo ikke før januar anyways...
Pride of Yorkshire

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3528 på: Oktober 16, 2012, 18:14:16 »
Vi venter og vi venter.....
Yeboahs vitne

J-R

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3529 på: Oktober 16, 2012, 20:26:49 »
Og vi venter..
.

Håvard

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3530 på: Oktober 16, 2012, 20:33:50 »
og venter.......
Ikke helt sikkert på hva, men sånn for sikkerhets skyld.
Men fradag er det i allefall Leedskamp igjen

rd1

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3531 på: Oktober 16, 2012, 20:57:31 »
hva er det vi venter på igjen?
"Who needs Cantona??"

Cbas10an

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3532 på: Oktober 18, 2012, 09:35:57 »
Premier League! ;D ;D  Og lots of cash'ion!!
MOT


Joachim

Håvard

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3533 på: Oktober 18, 2012, 10:25:35 »
Premier League! ;D ;D  Og lots of cash'ion!!

Ja, det va det ja 8)

Men no er fremdriften treg på to.
Leeds på Harveys i morgen er mykje bedre

MOT

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3534 på: Oktober 18, 2012, 10:37:29 »
Veldig stille om dette nå...ingen updates fra Asbjørn heller.

hva skjer?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

raggen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3535 på: Oktober 18, 2012, 11:13:14 »
Veldig stille om dette nå...ingen updates fra Asbjørn heller.

hva skjer?

sikkert like lite som vanlig :o
Forever Leeds United!!!!!!!!

4ever arcticwhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3536 på: Oktober 18, 2012, 11:18:55 »
Veldig stille om dette nå...ingen updates fra Asbjørn heller.

hva skjer?

sikkert like lite som vanlig :o
Bare at ingen gidder å skrive om at det skjer like lite som vanlig
The future's so White I've got to wear shades 8)

Svend Anders

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3537 på: Oktober 18, 2012, 11:46:50 »
Tja, det livner til litt igjen nå - Companies House i England har offentliggjort dokument som viser at GFHC betalte inn £2 millioner til Leeds City Holdings den 5.oktober.

Dette virker i praksis å være et lån til selskapet, med samtlige aksjer som sikkerhet.

Det kan tolkes som et depositum som sikrer GFHC full kontroll over hvem som kan kjøpe klubben. Ingen får lov til å kjøpe aksjene ettersom de er sikret mot GFHC sitt lån. Det er nærliggende å tro at dette er hva GFHC har stilt opp med for å få sin eksklusive rettighet til å lede kjøpet - skjønt pengene har gått over en uke eller to etter at de annonserte avtalen.

Et av spørsmålene er om dette er den eneste aktuelle innebtalingen som er gjort til klubben (dvs tidligere betalinger betalt tilbake), eller om det kommer i tillegg til de 2-4 millionene som skal ha blitt betalt (på annet vis?) til klubben i sommer.

Det viser uansett at GFHC har hostet opp to millioner pund.

SA

Woody

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3538 på: Oktober 18, 2012, 12:22:47 »

Greit å få litt info med HOLD i av og til Svend Anders.
Det nærmer seg sakte men sikkert....
LIFE IS LEEDS

4ever arcticwhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3539 på: Oktober 18, 2012, 13:06:20 »
Tja, det livner til litt igjen nå - Companies House i England har offentliggjort dokument som viser at GFHC betalte inn £2 millioner til Leeds City Holdings den 5.oktober.

Dette virker i praksis å være et lån til selskapet, med samtlige aksjer som sikkerhet.

Det kan tolkes som et depositum som sikrer GFHC full kontroll over hvem som kan kjøpe klubben. Ingen får lov til å kjøpe aksjene ettersom de er sikret mot GFHC sitt lån. Det er nærliggende å tro at dette er hva GFHC har stilt opp med for å få sin eksklusive rettighet til å lede kjøpet - skjønt pengene har gått over en uke eller to etter at de annonserte avtalen.

Et av spørsmålene er om dette er den eneste aktuelle innebtalingen som er gjort til klubben (dvs tidligere betalinger betalt tilbake), eller om det kommer i tillegg til de 2-4 millionene som skal ha blitt betalt (på annet vis?) til klubben i sommer.

Det viser uansett at GFHC har hostet opp to millioner pund.

SA
Med sikkerhet i alle aksjene i Leeds City Holdings skulle jeg også klart å hoste opp £2 mill i løpet av noen uker ;)
The future's so White I've got to wear shades 8)