Skrevet av Emne: TOMA 1: Rykter og spekulasjoner om Takeover  (Lest 1372711 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3540 på: Oktober 18, 2012, 16:10:18 »
Tja, det livner til litt igjen nå - Companies House i England har offentliggjort dokument som viser at GFHC betalte inn £2 millioner til Leeds City Holdings den 5.oktober.

Dette virker i praksis å være et lån til selskapet, med samtlige aksjer som sikkerhet.

Det kan tolkes som et depositum som sikrer GFHC full kontroll over hvem som kan kjøpe klubben. Ingen får lov til å kjøpe aksjene ettersom de er sikret mot GFHC sitt lån. Det er nærliggende å tro at dette er hva GFHC har stilt opp med for å få sin eksklusive rettighet til å lede kjøpet - skjønt pengene har gått over en uke eller to etter at de annonserte avtalen.

Et av spørsmålene er om dette er den eneste aktuelle innebtalingen som er gjort til klubben (dvs tidligere betalinger betalt tilbake), eller om det kommer i tillegg til de 2-4 millionene som skal ha blitt betalt (på annet vis?) til klubben i sommer.

Det viser uansett at GFHC har hostet opp to millioner pund.

SA

Da får vi håpe at pengene går til driften av Leeds United AFC!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

4ever arcticwhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3541 på: Oktober 19, 2012, 09:34:55 »
Tro om han var på vei til England for å signere noen viktige papirer..  :D

http://www.dagbladet.no/2012/10/19/nyheter/utenriks/reise/flybrak/23945852/

Den bahrainske prinsen Mubarak Hamad (29) måtte onsdag slepes av flyet av politifolk væpnet med sjokkpistoler etter landing på Heathrow i London. Ã…rsak: Han ble rabiat på turen og tok seg inn i cockpiten for å klage på servicen.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Promotion 2010

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3542 på: Oktober 19, 2012, 10:31:55 »
 ;D

Tro om han var på vei til England for å signere noen viktige papirer..  :D

http://www.dagbladet.no/2012/10/19/nyheter/utenriks/reise/flybrak/23945852/

Den bahrainske prinsen Mubarak Hamad (29) måtte onsdag slepes av flyet av politifolk væpnet med sjokkpistoler etter landing på Heathrow i London. Ã…rsak: Han ble rabiat på turen og tok seg inn i cockpiten for å klage på servicen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3543 på: Oktober 19, 2012, 12:03:46 »
Det er ikke bare å bare å være prins..... :o!! Han møtte politi med sjokkpistoler, det er foreboldt de kongelige det da. En uten blått blod hadde nok møtt politi væpnet med ordentlig ammo tenker jeg....! Kongen av Bahrain hadde sikkert sluppet unna med pepperspray.... ;).

Håper SA er inne på noe, at det er bevegelser på gang igjen. YEP ser ut til å ha latt saken gå i glemmeboka.
Yeboahs vitne

RoarG

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3544 på: Oktober 19, 2012, 12:11:47 »
Det er ikke bare å bare å være prins..... :o!! Han møtte politi med sjokkpistoler, det er foreboldt de kongelige det da. En uten blått blod hadde nok møtt politi væpnet med ordentlig ammo tenker jeg....! Kongen av Bahrain hadde sikkert sluppet unna med pepperspray.... ;).

Håper SA er inne på noe, at det er bevegelser på gang igjen. YEP ser ut til å ha latt saken gå i glemmeboka.
Ekte ammo :o. På fly? Tror neppe det. Ikke bla med kulehull i flykroppen, evt. i vinduene.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

4ever arcticwhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3545 på: Oktober 19, 2012, 12:28:35 »
Det er ikke bare å bare å være prins..... :o!! Han møtte politi med sjokkpistoler, det er foreboldt de kongelige det da. En uten blått blod hadde nok møtt politi væpnet med ordentlig ammo tenker jeg....! Kongen av Bahrain hadde sikkert sluppet unna med pepperspray.... ;).

Håper SA er inne på noe, at det er bevegelser på gang igjen. YEP ser ut til å ha latt saken gå i glemmeboka.
Ikke helt i glemmeboka:
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/latest-news/top-stories/leeds-united-takeover-bidder-has-put-millions-into-united-exclusive-1-5043087
The future's so White I've got to wear shades 8)

SOL

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3546 på: Oktober 19, 2012, 20:22:44 »
......og rykter på Waccoe sier at TO er i boks. Blir annonsert tidlig meste uke ----- særlig!
 

RoarG

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3547 på: Oktober 20, 2012, 19:40:25 »
Spekulasjonene over TOen har druknet i indignasjonsflodbølgen etter slagene på Hillsborough i går kveld. Vel, her kommer det noe mer å tygge på. Islamske finansinstitusjoner gransker nå om GFHCs oppkjøp av Leeds er i samsvar med sharialovene. Som kjent har en del utenomfotball-aktiviteter som gambling, drikking av alkohol og inntak av svineholdig mat et solid fotfeste på ER. Kanskje klubben kunne drive en fotballklubb, i stedet for alt annet, bare fordi noen kremmere vil det? Blir nok bønnerom på ER i stedet, skal du se ;D.
http://www.thenational.ae/thenationalconversation/industry-insights/finance/sharia-questions-over-leeds-united-bid
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3548 på: Oktober 20, 2012, 21:05:42 »
Spekulasjonene over TOen har druknet i indignasjonsflodbølgen etter slagene på Hillsborough i går kveld. Vel, her kommer det noe mer å tygge på. Islamske finansinstitusjoner gransker nå om GFHCs oppkjøp av Leeds er i samsvar med sharialovene. Som kjent har en del utenomfotball-aktiviteter som gambling, drikking av alkohol og inntak av svineholdig mat et solid fotfeste på ER. Kanskje klubben kunne drive en fotballklubb, i stedet for alt annet, bare fordi noen kremmere vil det? Blir nok bønnerom på ER i stedet, skal du se ;D.
http://www.thenational.ae/thenationalconversation/industry-insights/finance/sharia-questions-over-leeds-united-bid

Ã… herregud, beholder heller Bates enn det der...:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

stigahauge

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3549 på: Oktober 20, 2012, 21:41:22 »
Kanskje litt sharia-lover er det som skal til for å få orden på ting på Elland-Road?  ;) Både på og utafor banen :)
 

Håvard

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3550 på: Oktober 21, 2012, 09:32:00 »
Kanskje litt sharia-lover er det som skal til for å få orden på ting på Elland-Road?  ;) Både på og utafor banen :)

Tjuveri = kutt en arm
Løpe inn på banen = kutt ett bein?

lojosang

Sv: Re: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3551 på: Oktober 21, 2012, 12:11:12 »
Slutten på pork pies blir det også. Falafel og fotball passer ikke sammen!
- Leif Olav

testo

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3552 på: Oktober 21, 2012, 14:12:27 »
Ken Bates confident of new investment as Leeds United line Kenwyne Jones & Cameron Jerome double deal. #LUFC #SCFC
Leeds United have lined up the double signing of Stoke City forwards Kenwyne Jones and Cameron Jerome as part of a push to achieve promotion to the Premier League this season. The pair, both sparingly used by Tony Pulis of late, are expected to sign on loan within the next fortnight with options to turn their moves into full transfers.



The signings, which will significantly add to Leeds' tightly controlled wage bill, are indicative of Leeds majority shareholder Ken Bates' confidence in bringing substantial new investment into the Championship club.

While Bahraini finance company GFH Capital currently holds an exclusive agreement to take over the club, it has failed to complete the deal and has lost the confidence of key elements of the Leeds United support with quixotic public statements. Once the agreement expires, Bates will be free to agree a sale of shares to other interested parties on condition Leeds repay a £2million loan to GFH Capital.

Bates invited an affluent American investor to Leeds last month to assess the club's potential. Understood to have a personal wealth of more than $250m, he remains keenly interested in supplanting GFH Capital once legal complications have been overcome. A second, separate, Middle East group is also considering attempting a purchase. about an hour ago

http://sulia.com/channel/soccer/f/b16a73e2-95eb-4b48-9d55-96b7f1cc6f4e/
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

RoarG

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3553 på: Oktober 21, 2012, 16:03:24 »
Kanskje litt sharia-lover er det som skal til for å få orden på ting på Elland-Road?  ;) Både på og utafor banen :)
Hva med sharialover for fotballen generelt ;D? Like før jeg konverterer :D.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3554 på: Oktober 21, 2012, 17:26:16 »
Kanskje litt sharia-lover er det som skal til for å få orden på ting på Elland-Road?  ;) Både på og utafor banen :)
Hva med sharialover for fotballen generelt ;D? Like før jeg konverterer :D.

Hva hogges av ved filming?
- Leif Olav

RoarG

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3555 på: Oktober 21, 2012, 17:29:17 »
Kanskje litt sharia-lover er det som skal til for å få orden på ting på Elland-Road?  ;) Både på og utafor banen :)
Hva med sharialover for fotballen generelt ;D? Like før jeg konverterer :D.

Hva hogges av ved filming?
Ingenting. Men du må dele leilighet med Suarez resten av livet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

gulle

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3556 på: Oktober 21, 2012, 21:18:42 »
Kanskje litt sharia-lover er det som skal til for å få orden på ting på Elland-Road?  ;) Både på og utafor banen :)
Hva med sharialover for fotballen generelt ;D? Like før jeg konverterer :D.

Hva hogges av ved filming?
Ingenting. Men du må dele leilighet med Suarez resten av livet.
;D
Nå rykker vi opp! Jasederja

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3557 på: Oktober 21, 2012, 21:44:46 »
Adam Pope

@APOPEY: #lufc Source close to deal's advisors says GFH(Capital) son track to buy club. Events at #swfc not deterred them. More @bbcleeds from 7 am
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Andersen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3558 på: Oktober 22, 2012, 22:27:00 »
Så KB sitter godt limt til eierstolen ennå !?  >:(

SOL

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3559 på: Oktober 23, 2012, 23:29:32 »
Det har blitt stille rundt denne påståtte TO nå. Er GFHC på jakt etter penger, eller har de gitt opp?
Hvorfor tar dette så lang tid? Hvem er GFHC egentlig? Det er ikke rart publikumstallet på ER er lavt nå, under 17.500 i kveld ... Er Leedsfansen i ferd med å gi opp?

Hmmmmm, jeg er fremdeles skeptisk til hele greia ::)
 

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3560 på: Oktober 24, 2012, 13:57:04 »
http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=297439

Bates har ikke hørt fra GFH på 2 uker.
Ser ut til å renne ut i sanden dette her.

Til nå så virker GFH som noen nisser i mine øyne. Vi har nok med den nissen vi allerede har!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3561 på: Oktober 24, 2012, 14:37:50 »
Fra en på Facebook som refererer til The Sun:

Leeds are already being bankrolled by their new owners it emerged last night, middle eastern investment bank GFH has ploughed 2 million into the club as a planned takeover moved step closer,GFH capital hope to have the 50 million buyout sealed by end of month to end bates 7 year turbulent reign at elland road..

ikke verdens mest troverdige kilde, men et rykte er et rykte.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

4ever arcticwhite

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3562 på: Oktober 24, 2012, 15:44:19 »
Fra en på Facebook som refererer til The Sun:

Leeds are already being bankrolled by their new owners it emerged last night, middle eastern investment bank GFH has ploughed 2 million into the club as a planned takeover moved step closer,GFH capital hope to have the 50 million buyout sealed by end of month to end bates 7 year turbulent reign at elland road..

ikke verdens mest troverdige kilde, men et rykte er et rykte.
De £2 mill er vel gammelt nytt. Kom en melding om dette for et par uker siden
The future's so White I've got to wear shades 8)

raggen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3563 på: Oktober 25, 2012, 18:06:38 »
h... j..... tull hele denne takeovern... er dritt lei nå at det ikke skjer noe.. kan umulig ta så lang tid for og få ting i orden. noe er stein galt her. mista all tro på dette..




sånn, nå var frustrasjonen min delt ::)
Forever Leeds United!!!!!!!!

Håvard

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3564 på: Oktober 26, 2012, 08:04:39 »
h... j..... tull hele denne takeovern... er dritt lei nå at det ikke skjer noe.. kan umulig ta så lang tid for og få ting i orden. noe er stein galt her. mista all tro på dette..




sånn, nå var frustrasjonen min delt ::)

Og med dette øsker vi alle en trivelig helg dvs 3 poeng ..

 ;D

MOT

Cherry

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3565 på: Oktober 26, 2012, 10:24:48 »
 

Sydhagen

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3566 på: Oktober 26, 2012, 10:32:20 »
JADA!!!  :) :) :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

TK20

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3567 på: Oktober 26, 2012, 10:35:29 »
Ser veldig lovende ut!

Bjorn

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3568 på: Oktober 26, 2012, 10:40:26 »
Spennende! Godt det går fremover.
Med ønske om en topp helg med mulig takeover og 3p!

MOT
Marching On! 4276

B_Ød

Sv: Rykter og spekulasjoner om Takeover
« Svar #3569 på: Oktober 26, 2012, 10:41:36 »
Ble litt "kald" på ryggen nå. Høres veldig bra ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ups & Ups!!