Johnstone's Paint Trophy 2009-10

Started by Promotion 2010, August 15, 2009, 12:03:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Johnstone's Paint Trophy, first-round draw:

Oldham v Accrington Stanley; Crewe Alexandra v Stockport County; Walsall v Bury; Morecambe v Carlisle United; Darlington v Lincoln; Rochdale v Bradford City; Rotherham United v Huddersfield Town; Burton Albion v Chesterfield; Barnet v Millwall; Norwich City v Brentford; MK Dons v Dagenham & Redbridge; Gillingham v Colchester; Wycombe v Northampton; Cheltenham Town v Torquay United; Hereford v Bristol Rovers; Bournemouth v Yeovil Town.

Matches to be played week commencing Monday August 31.

Sixteen sides - Brighton, Charlton, Exeter, Hartlepool, Leeds, Leyton Orient, Southampton, Southend, Swindon, Tranmere, Aldershot, Grimsby, Macclesfield, Notts County, Port Vale and Shrewsbury - were handed first-round byes.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Hvordan synes dere vi burde forholde oss til denne cupen?

1. Kjør på! Denne cupen skal vinnes og Leeds skal tørke støv av premieskapet!

2. Denne malingkøppen er uvesentlig, bruk reserver og juniorer og ta resultatet som en bonus!

3. En mellomting. Leeds skal komme så langt som mulig, men spare småskadde spillere, de som risikerer suspensjon og hvile nøkkelspillere. Dette er også en perfekt anledning til å la unggutta tilegne seg erfaring.

Marching on together!

CoachKarlstad

Quote from: Mr Kaizer on August 15, 2009, 12:20:26

2. Denne malingkøppen er uvesentlig, bruk reserver og juniorer og ta resultatet som en bonus!

3. En mellomting. Leeds skal komme så langt som mulig, men spare småskadde spillere, de som risikerer suspensjon og hvile nøkkelspillere. Dette er også en perfekt anledning til å la unggutta tilegne seg erfaring.

Min mening vil bli alternativ 3. Vi har mange andre oppgaver i løpet av sesongen som jeg mener er vesentlig viktigere enn denne cupen, selv om vi nok har større odds for å hente hjem malings-bøtta enn i de andre cupene.
Så i prioritert rekkefølge:
1. Ligaen
2. FA Cupen
3. Carling Cup
4. JPT

Ligaen er det viktigste gjennom hele sesongen, ved å rykke opp uten tvil. Videre hadde det vært moro å forsøkt å komme så langt som mulig i FA Cupen og kanskje fått et topplag fra PL på besøk. Carling Cup og JPT blir på en måte litt likestilt for meg, men skulle vi komme oss videre i Carling Cup vil det jo være stor sjanse for at vi blir TV-sendt på Canal + og det er jo positivt mener nå jeg...

Rudi G.

Prioritering nr. 1 denne sesongen er og bør være L1. Alt annet bør nedprioriteres og kun være matching for reserver. Malingspann får maleren ta seg av og Liga og FA-cup bør være treningskamper inntil vi eventuelt er nærmt en finale!

Tom S

Alternativ 1.

Men, ein skal selvfølgelig ikkje gamble med småskadde spillere.
Generelt meiner eg at unggutta skal matches forsiktig, så også JPT.

Ã... vinne fotballkamper er ALLTID positivt, og kan ein toppe det med ein tur til Wembley vil det gje heile klubben og fansen ein godfølelse.
COME ON LEEDS !!

SirOlsen

Jeg vil nok ikke at vi skal SATSE cup`er i det hele tatt denne sesongen. Ligaen må være hovedfokus.

Men i forhold til TS alternativ 3, er det jeg synes er fint med disse kampene at vi kan bruke de som matchtrening for benkesliterne og unggutta. Jeg tror i allefall dette er gull verdt. Og jo lengre vi kommer, jo mer trening vil de få.

Nøkkelpersonellet vårt bør holdes unna... i allefall til en evt. semifinale + finale hvor det faktisk ser ut til at vi kan vinne noe..

Edit: Det var ikke TS om gav de 3 alternativene, men Kaizer
-SirOlsen-

Andersen

Alt av cuper får være bonus i år, hvis vi kommer langt  ::) Det er opprykk som gjelder i Ã...R!  LEEDS4EVER.

Oppdrettslaksen

jeg synes faktisk vi skal velge nr 2.  Sjekk Arsenal i Carling Cup feks.
Vi har veldig mange gode unggutter som bare vil dra positive erfaringer av å få prøve seg på førstelaget. Tom Elliott, Ollie Hotchkiss,White,Josh Falkingham blant annet.
Slipp de til, gi dem førstelagserfaring

Kickthemdown

Quote from: Mr Kaizer on August 15, 2009, 12:20:26

2. Totalt uvesentlig cup som bare sliter ekstra på spillerne. Kjør på med rent reservelag/juniorer. Ikke at det skjer men...

LeedsUnited

Støtter alternativ 2.

Opprykk bør være topprioritert denne sesongen.  Og med det mener jeg TOPP, altså plass 1-2 og ikke noe kvallik.  Der er vi rett og slett ikke dyktige nok.
Dessuten blir det en fin anledning for reservene samt juniorene å få prøvd seg litt og vise sitt potensiale i disse cupene.

SirOlsen

Quote from: LeedsUnited on August 16, 2009, 00:37:56
Støtter alternativ 2.

Opprykk bør være topprioritert denne sesongen.  Og med det mener jeg TOPP, altså plass 1-2 og ikke noe kvallik.  Der er vi rett og slett ikke dyktige nok.
Dessuten blir det en fin anledning for reservene samt juniorene å få prøvd seg litt og vise sitt potensiale i disse cupene.
Kunne ikke vært mere enig i denne uttalelsen!
-SirOlsen-

Roy

Det er bare serien som teller, og den inneholder mer enn nok kamper. I tillegg kommer de større cupene hvor vi også skal spille.

Altså! JPT bør ikke ha et seriøst fokus overhodet!

MOT.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Leedsulf

fjellhaugen

Quote from: Tom S on August 15, 2009, 13:10:04
Alternativ 1.

Men, ein skal selvfølgelig ikkje gamble med småskadde spillere.
Generelt meiner eg at unggutta skal matches forsiktig, så også JPT.

Ã... vinne fotballkamper er ALLTID positivt, og kan ein toppe det med ein tur til Wembley vil det gje heile klubben og fansen ein godfølelse.

støttes 100%
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

bwirum

Tja, synes vi kan starte med alternativ 2, men om vi skulle komme et stykke på vei med unggutta og reservene så synes jeg ikke det ville skade å prøve å spe på med noen førstelagsspillere også. En tur til Wembley er jo udelt positivt, om det er maling eller carling.

Pri 1 må uansett være liga. Malingcupen bør ALDRI gå foran ligaen, ikke en gang være i nærheten av å konkurrere.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

metaljon

Dette er en tullecup vi ikke burde ta altfor seriøst. Spillere med lite spilletid kan jo få sjansen og vise om de duger! Mulighet for Grella,Showunmi,Michalik,Huntington,Sheehan,Robbo og Casper til å vise seg fram.Vi kan jo faktisk komme langt med disse spillerne.
The Chief!

Erik_

7.3 Each Club shall play its full available strength in all matches. The Board will from time to time issue a policy as to what constitutes ‘full available strength’. Any Club failing to meet this
requirement will be required to pay a fine of up to £5,000.

Hvis de ikke har endret reglene, så blir det hardt å være kar utover sesongen. Ã... stille med reservelaget og noen juniorer blir nok bare en drøm. Bates blar aldri opp for sånne summer... :)

fmtj

Quote from: metaljon on August 16, 2009, 12:44:29
Dette er en tullecup vi ikke burde ta altfor seriøst. Spillere med lite spilletid kan jo få sjansen og vise om de duger! Mulighet for Grella,Showunmi,Michalik,Huntington,Sheehan,Robbo og Casper til å vise seg fram.Vi kan jo faktisk komme langt med disse spillerne.

Dette høres fornuftig ut synes jeg! Satse alt på seriekampene, men nå er det jo sånn at cupspill er det vi møter på i evt. Play off og der har vi vist oss lite heldig mange ganger! Kanskje vi virkelig burde kjøre på? Nei, serien og opprykk direkte får bli pri 1 så kan malingscupen være arena for de som vil vise seg frem for sjefen for om mulig å kapre plass i førstelaget.
Yeboahs vitne

Rudi G.

Dette bør være treningskamper for reservene og ikke noe mer!

samadhi

I år mener jeg vi skal gå for å vinne denne cupen. Er uansett en tittel og jeg ser ikke bort fra at Leeds kunne fylt opp Wembley dersom vi kom dit i en finale.
marching on together,
derudaf forever...

Sleivind

Quote from: Rudi G. on September 05, 2009, 12:40:52

7.3 Each Club shall play its full available strength in all matches. The Board will from time to time issue a policy as to what constitutes ‘full available strength’. Any Club failing to meet this

always Leeds

trekning 2,runde er hjemme mot Darlington - de har vi allerede slått borte i carling cup så det går vel bra

Rudi G.

Quote from: Sleivind on September 05, 2009, 12:53:36
Quote from: Rudi G. on September 05, 2009, 12:40:52

Verd hver penny hvis vi kan unngå skader og karantener på sentrale spillere! Det er kun opprykk som gjelder!

fjellhaugen

mener du å si du IKKE har troen rudi ??? ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Rudi G.

lojosang

- Leif Olav

anders

Møter Accrington hjemme på Elland Road i semifinalen, kampen spilles i uke 51.

http://www.leedsunited.com/news/united-to-entertain-stanley-in-trophy-tie-20091114_2247585_1875464

anders

Accrington er nr 14 i league 2.

Carlisle vs Bradford i den andre semifinalen.