Thorp arch-tilbakekjøp mm.

Started by MacMurder, August 18, 2009, 14:25:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joensen

Dette har ikke så mye med Thorp arch og gjøre...Men er det noen som vet når the peacock news kommer?August utgaven har nå alltid kommet ca til seriestart...

Eriksen55

Quote from: h.b on August 24, 2009, 21:09:00
Man trenger ikke 10 baner. Det hadde holdt mer enn nok med 5 baner
2 inndendørs baner og diverse fasiliteter.

Og du har oversikt over det?

Vet du hvor mange lag, antall spillere du skal fordele treningstid til? Mener å vite at det går ned til u9..

Regner med at det bygges etter behov..  Mulig vi ikke trenger 8 eller 10 baner nå, skal man asfaltere 3-5 stk da...  Hva hvis det da blir for lite baner igjen... Ja da må man pigge opp at asfalten da  ;D

Syntes heller vi skal være stolte av at Leeds bruker mye tid og penger på egen produserte spillere

h.b

Quote from: eriksen55 on August 24, 2009, 21:20:03

Vet du hvor mange lag, antall spillere du skal fordele treningstid til? Mener å vite at det går ned til u9..

Regner med at det bygges etter behov..  Mulig vi ikke trenger 8 eller 10 baner nå, skal man asfaltere 3-5 stk da...  Hva hvis det da blir for lite baner igjen... Ja da må man pigge opp at asfalten da  ;D

Syntes heller vi skal være stolte av at Leeds bruker mye tid og penger på egen produserte spillere

Sålenge vi er nede i denne møkkadivisjonen. Ja da betyr ikke egenproduserte spillere en damn thing. Leeds er et farmerlag for større klubber.
Den dagen vi er i Premier League. Ja da betyr egenproduserte spillere mye. Og  da mener jeg i toppen av Premier League. Men å være der og produsere spillere som er gode nok for top 4 lag. Ja da finner kanskje 1 tallent veien dit hvert 4 år.
Vi må slutte å ha troa på egenproduserte tallenter. De som er gode selges. Jeg hadde heller vært stolt av en klubb som nekter å selge tallentene.
Eller for å si det enklere.
Jeg vil heller ha Leeds i premier League med ræva akademi og være avhengig av kjøpe spillere. Enn å ligge utenfor Premier League med lokale tallenter

Dennis

Hb: Du ønsker å selge deler av TA fordi vi er i L1, men rive ER og bygge nytt?

Et skritt tilbake og et frem, så står vi på samme sted, til en enorm pris. Logikken?

Og jarle: Har ikke TA gitt oss noe?  ;D  ;D  ;D
Marching on together!

jarle

merkelig at man trenger 10 fotballbaner for å utvikle unge spillere....

DOKUMENTASJON TAKK... ::) ::) ::)

A laget og reservene pluss jr... trener vel på dag tid..
De yngre etter skole vil jeg tro.. ::)

Antall baner er ikke poenget... Det er utviklet bedre fotballspillere enn Leeds noen gang har gjort på strender i Brasil...

Men vi må gjerne har 20 baner for mitt vedkommende... mitt poeng er at den kan ligge et annet sted. TA området er verdifullt land... kan være en bra deal for en fattig klubb!!!

Kanskje vil skal begynne å måle sportslig suksess i hvor vi ligger på tabellen og ikke minst på hvilken tabell.. isteden for å skryte på oss at det er egenutviklede Leeds spillere rundt i PL lagene... Men vi har vel ikke fylt opp alle lagene  :o Så det må være noen andre klubber som lager spillere også eller??

West Ham feks.. hmmm
Green
Rio
Johnson
Lamps
Deofe
Cole
Carrick
----------

hvor mange baner har Hammers???

h.b

Quote from: Mr Kaizer on August 24, 2009, 22:06:55

Et skritt tilbake og et frem, så står vi på samme sted, til en enorm pris. Logikken?

Fordi jeg mener at intektene deler av Thorp Arch gir oss kan delfinansiere gjennkjøp av Elland Road. Og bygging av ny stadion kommer før eller siden. Banen i dag er i en slik forfatning at det er meget dyrt å oppgradere denne til å bli et fullverdig stadionanlegg i Premier League, Start byggingen nå med tanke på at Leeds skal tilbake til Premier League og tenk langsiktig med de inntektene et vm vil gi oss. Når den nye banen er ferdig. Ja da kan man rive Elland Road og bygge boliger der

Sleivind

Quote from: h.b on August 24, 2009, 22:04:39
Quote from: eriksen55 on August 24, 2009, 21:20:03

Sålenge vi er nede i denne møkkadivisjonen. Ja da betyr ikke egenproduserte spillere en damn thing. Leeds er et farmerlag for større klubber.
Den dagen vi er i Premier League. Ja da betyr egenproduserte spillere mye. Og  da mener jeg i toppen av Premier League. Men å være der og produsere spillere som er gode nok for top 4 lag. Ja da finner kanskje 1 tallent veien dit hvert 4 år.
Vi må slutte å ha troa på egenproduserte tallenter. De som er gode selges. Jeg hadde heller vært stolt av en klubb som nekter å selge tallentene.
Eller for å si det enklere.
Jeg vil heller ha Leeds i premier League med ræva akademi og være avhengig av kjøpe spillere. Enn å ligge utenfor Premier League med lokale tallenter

Her var det mye rart. Egenproduserte spillere betyr ingenting? Tuller du nå? Så Howson betyr ingenting for Leeds?

Slutte å ha troen på egenproduserte talenter? Så du vil ikke folk skal ha troen på at Howson blir enda bedre? At White utvikler seg og blir en klassespiller? At det stadig kommer talenter opp fra akademiet?

99,9% av alle Leedsfans har en våt drøm om at alle spillerne på Leeds skal komme fra Leeds, at alle spillerne er egenutviklet på TA og at vi spiller i PL. Selvfølgelig skjer ikke dette! Men alle tror og håper at nye talenter skal komme fra ungdomsarbeidet og hjelpe klubben opp i PL, det er vel dette som driver de aller fleste Leedssupportere?

jarle

Er det navnet TA ... kvaliteten på gresset eller varmt vann i dusjen som utvikler talenter eller er det treningsmetoder?

Selvsagt skal vi ha et academy... og et godt sådant... jeg lekte kun med tankene om å tjene litt penger på anlegget... og HB kom med det smarte og åbenbare ideen at et gjenkjøp med egne penger kan hjelpe oss lånefinansier et ER kjøp...

les de innleggene... litt lenger opp i tråden.

Dennis

Quote from: jarle on August 24, 2009, 22:12:41
Kanskje vil skal begynne å måle sportslig suksess i hvor vi ligger på tabellen og ikke minst på hvilken tabell.. isteden for å skryte på oss at det er egenutviklede Leeds spillere rundt i PL lagene... Men vi har vel ikke fylt opp alle lagene  :o Så det må være noen andre klubber som lager spillere også eller??

Du er klar over at vi kunne stilt et lag av TA-produkter i PL i dag om ikke Ridsdale hadde lekt "hvordan bruke masse penger vi ikke har uten sikkerhet" i årtusenskiftet? Eller gikk det forbi i stillhet?

Og at salg på folk som Lennon (som du kritiserte som et elendig salg for ei ukes tid sida) er et direkte følge av den satsingen - klubben hadde ikke råd til å beholde han. Om ikke Leeds hadde siktet til toppen av Europa på så kort tid, hva hadde du da sagt om TA?

Skal vi selge størsteparten av TA, for så å stå på "bar bakke" når vi når PL igjen? Med milliardgjeld grunnet HB Arena?

Hva for en håpløs retning har denne debatten tatt?? Selg TA og bygg ny arena?!  ??? ??? ???

Og jarle: Mener du virkelig at ikke bedre tilretteleggelse i trening gir bedre resultater over tid? Selv om ikke Leeds har produsert 100% av alle spillere i PL, så ser du vel at akademiet vårt har produsert en stor andel av gode, britiske spillere? Eller er virkelig behovet for å finne negativitet rundt klubben du visstnok holder med, så enormt stort?
Marching on together!

R - R

Antall baner er ikke poenget... Det er utviklet bedre fotballspillere enn Leeds noen gang har gjort på strender i Brasil...

Men vi må gjerne har 20 baner for mitt vedkommende... mitt poeng er at den kan ligge et annet sted. TA området er verdifullt land... kan være en bra deal for en fattig klubb!!!

Kanskje vil skal begynne å måle sportslig suksess i hvor vi ligger på tabellen og ikke minst på hvilken tabell.. isteden for å skryte på oss at det er egenutviklede Leeds spillere rundt i PL lagene... Men vi har vel ikke fylt opp alle lagene  :o Så det må være noen andre klubber som lager spillere også eller??

West Ham feks.. hmmm
Green
Rio
Johnson
Lamps
Deofe
Cole
Carrick
----------

Bidraga dine er rett og slett fordummande. Du slenger rundt deg med påstandar, blir motbevist, og fortset med andre påstandar.

No veit som sagt ikkje eg kor mange baner det er på Thorp Arch, men Leeds sitt A-lag (inkl.) reserver består av ganske mange spelarar. I tillegg har du juniorar. For dei som har spelt fotball på grasbaner, og kjenner til veirforholda som ein er i England, så kan ikkje du spele på ei bane heile veka. Laget trenar to gangar om dagen dei aller fleste dagane i veka. Korleis trur du slitasjen på ei bane er i byrjinga av januar, etter fire veker med regn? Poenget med å ha mange baner, utanom at ein skal kunne ha baner nok til alle dei laga som både TRENAR og SPELAR kampane sine på Thorp Arch, er at ein skal ha baner med god kvalitet slik at TRENINGANE ikkje blir dårlegare pga humpete baner.

Di fabling om å selge Thorp Arch får stå for di rekning. Utanom at eine bana er halden utanom tilbakekjøpsavtalen, så har ikkje eg lest om nokon stor interesse for slike planar som du har. Om Bates hadde sett pengar i dette, så hadde han gjort det. Ã... drive med fabling og utopi er enkelt, men vennligst - når du av alle snakkar om dokumentasjon - bidra gjerne med dette sjølv av og til, og ikkje dra påstandar ut av lause lufta.
- Rune

Torpe-do

Quote from: h.b on August 24, 2009, 22:13:51
Quote from: Mr Kaizer on August 24, 2009, 22:06:55

Fordi jeg mener at intektene deler av Thorp Arch gir oss kan delfinansiere gjennkjøp av Elland Road. Og bygging av ny stadion kommer før eller siden. Banen i dag er i en slik forfatning at det er meget dyrt å oppgradere denne til å bli et fullverdig stadionanlegg i Premier League, Start byggingen nå med tanke på at Leeds skal tilbake til Premier League og tenk langsiktig med de inntektene et vm vil gi oss. Når den nye banen er ferdig. Ja da kan man rive Elland Road og bygge boliger der

Hvilke inntekter gir egentlig TA oss sånn i daglig drift?

Rudi G.

Quote from: Mr Kaizer on August 24, 2009, 22:27:12

Du er klar over at vi kunne stilt et lag av TA-produkter i PL i dag om ikke Ridsdale hadde lekt "hvordan bruke masse penger vi ikke har uten sikkerhet" i årtusenskiftet? Eller gikk det forbi i stillhet?

Og at salg på folk som Lennon (som du kritiserte som et elendig salg for ei ukes tid sida) er et direkte følge av den satsingen - klubben hadde ikke råd til å beholde han. Om ikke Leeds hadde siktet til toppen av Europa på så kort tid, hva hadde du da sagt om TA?

Skal vi selge størsteparten av TA, for så å stå på "bar bakke" når vi når PL igjen? Med milliardgjeld grunnet HB Arena?

Hva for en håpløs retning har denne debatten tatt?? Selg TA og bygg ny arena?!  ??? ??? ???

TA er det viktigste av allt! Det er der vi produserer fremtiden vår. Uten TA vil vi for alltid bli og være et kjøpelag. Er det det vi ønsker. Nei selvfølgelig ikke. Vi vil ha et lag med Robinson, White, Milner, Lennon, Delph og Smith. Til neste år når vi begynner å forberede opprykket til PL er det ikke snakk om å selge noen egenproduserte talenter i det hele tatt.

Ny stadion får vi vente med til han multimilliardæren med hjertet i LU kjøper oss og gir oss ny 60 000 seters stadion i gave for å komme inn i varmen til h.b og Jarle  :)

Per Arne

West Ham feks.. hmmm
Green
Rio
Johnson
Lamps
Deofe
Cole
Carrick
----------

Tror ikke Leeds har utviklet så mange spillere på strender i Brasil....

;D ;D

jarle

Academiet og mye av TA fasilitetene ble utviklet i 2000 av Dave Hancock...

De fleste av de store spillerne Leeds har utviklet i senere tid var da ferdige produkter mer eller mindre...

Selvsagt er gode fasiliteter viktige... men de kan da ligge et annet sted ann Thorp Arch?
Hva er feil med det?...

Hvis du hadde eid noen mål med gress på et verdifullt område så er vel ikke et salg av eiendommen, cashe inn og så kjøpe litt gress et annet sted en fjern tanke ( tror Bates tenker i de baner ihvertfall)... er det så vanskelig å fatte!!!!

Det står investorer i kø for å utvikle Thorp Arch som er et ekslusivt bo område...med shoppingsentre et etc...

Det var bare en tanke...

Eriksen55

Stemmer det at området TA ligger er blant de mest populære i England slik Jarle sa?

Føler jeg bare må ha nok informasjon rundt det før jeg kan mene noe om det.

h.b

Hvis TA ligger i et verdifult område som  er meget attraktivt for kjøpere. Ja da må det selvsagt vurderes om det vil lønne seg. Ã... produsere spillere er ikke ensbetydende med at det skal ligge i et område som er verdigfult.
Hvis man f.eks selger 5 mål tomt i Holmenkollen for en viss sum, Ja da vil man ha betraktelig med midler på bok etter at man har kjøpt 5 mål tomt på Holmlia.
Det må være meget dårlig økonomi og ikke vurdere dette

Eriksen55

HB-

Forstår jeg deg riktig.  Droppe å kjøpe tilbake TA...delfinansiere ER...for så å bygge HB arena, rive ER og bygge boliger der når HB arena er ferdig.

Summasummarum, Ikke eie noen ting i 2015, som du sa HB arena skulle stå ferdig. Lagt ned akademiet, og leie en stadion.

Leeds har jo ikke råd til å bygge luftslottet ditt.  Du snakket om investorer....Da er mitt spørsmål...tror du virkelig de finnes?  Tror du vikrkelig Leeds kan drive butikk med å leie HB arena, eller mener du Leeds for Hb arena i gave?

Sa i sta at jeg ikke ville mene noe om hva som var dyrest av HB arena og renovere ER....pga jeg ikke vet nok om...prøvde meg med et stikk til dine bastante meninger....(men du leser jo KUN det du vil)sier seg selv det HB...å bygge nytt koster nok vannvittig mye mer. Og det er så opplagt at jeg ikke gidder diskutere akkurat det mer  :)

R - R

Quote from: eriksen55 on August 24, 2009, 23:00:50
Stemmer det at området TA ligger er blant de mest populære i England slik Jarle sa?

Jarle har ingen anna dokumentasjon enn hans eigne påstandar, til tross for at han ber andre om dokumentasjon. Eg har ikkje lest om denne enorme verdien han tilskriver Thorp Arch området, så inntil han faktisk kan vise til noko anna enn hans eigne udokumenterte påstandar, har eg vanskeleg for å tru det han skriver.

Sjølv om området skulle ha ein viss verdi, så er det fleire bristar i tankane hans:
- Det Jarle skisserar er inga kortsiktig løysing. Everton brukte tre år på å bygge Finch Farm. I tillegg kjem heile søknadsprosessen og planlegging.
- Klubben treng interessentar for det som vil vere eit stort prosjekt jmf. jarle sine tankar.
- Sist, men ikkje minst: Leeds må først sjølv eige treningsanlegget!

Med andre ord, det er fleire ting som må på plass, og det ville tatt tid - lang tid.
- Rune

jarle

h.b skrev ... kjøp tilbake TA med egne penger.... bruk EK fra TA til å lånefinansiere kjøp av ER

Kan vel bygge nytt stadion på gamle ER tomta?
Men mulig gamle ER kan bygges steg for steg...??

Så kom jeg opp med en ide om så å selge TA og utvikle området til kommersiell og bolig.
Leeds Academy og treningsfasiliteter flytter da til et nytt flott sted...

Pengene vi tjener på utvikle TA eiendommen minus kost med nytt treningsenter kan brukes på å utvikle klubben videre...

smart..? mulig mulig...

Eriksen55

Det hadde vært en enormt lang prosses...må søke for å sette opp en liten bod...nå snakker vi om ett stort treningsanlegg på mange mange mål... Folk må mene hva dem vil.. Men å tenke før man skriver er som oftes ikke dumt :)

Aner ikke noe om TA området er ekslusivt...men byggeprosseser og prosjektering av eindommer, bygg ol vil jeg påstå at jeg kan mene noe.

jarle

Quote from: R - R on August 24, 2009, 23:18:54

Jarle har ingen anna dokumentasjon enn hans eigne påstandar, til tross for at han ber andre om dokumentasjon. Eg har ikkje lest om denne enorme verdien han tilskriver Thorp Arch området, så inntil han faktisk kan vise til noko anna enn hans eigne udokumenterte påstandar, har eg vanskeleg for å tru det han skriver.

Sjølv om området skulle ha ein viss verdi, så er det fleire bristar i tankane hans:
- Det Jarle skisserar er inga kortsiktig løysing. Everton brukte tre år på å bygge Finch Farm. I tillegg kjem heile søknadsprosessen og planlegging.
- Klubben treng interessentar for det som vil vere eit stort prosjekt jmf. jarle sine tankar.

Med andre ord, det er fleire ting som må på plass, og det ville tatt tid - lang tid.

hmmm - er man negativ så får man høre det...

kommer man med konstruktive forslag så er man for optimistisk...

har kanskje lest litt om dette området da vet du RR...
blant annet så bor "alle" Leeds stjernene i vanligvis i området... Harrogate, Wheterby
hmmmm

Eriksen55

Quote from: jarle on August 24, 2009, 23:23:03
h.b skrev ... kjøp tilbake TA med egne penger.... bruk EK fra TA til å lånefinansiere kjøp av ER

Kan vel bygge nytt stadion på gamle ER tomta?
Men mulig gamle ER kan bygges steg for steg...??

Så kom jeg opp med en ide om så å selge TA og utvikle området til kommersiell og bolig.
Leeds Academy og treningsfasiliteter flytter da til et nytt flott sted...

Pengene vi tjener på utvikle TA eiendommen minus kost med nytt treningsenter kan brukes på å utvikle klubben videre...

smart..? mulig mulig...

Da må Leeds først få finansiert et nytt akademi som er i full drift før det andre rives.....bare der stopper alt opp for min del.  I teorien går alt ann Jarle...alt høres så lett for deg.  I praksis så er det, kan strekke meg til en facinerende tankeboble.

Kan du svare meg på noe jeg spurte om for litt siden....Hvor har du det fra at TA er blant de mest populære områdene i England... og den berømte dokumentasjonen....har du den?

jarle

Quote from: eriksen55 on August 24, 2009, 23:28:29
Det hadde vært en enormt lang prosses...må søke for å sette opp en liten bod...nå snakker vi om ett stort treningsanlegg på mange mange mål... Folk må mene hva dem vil.. Men å tenke før man skriver er som oftes ikke dumt :)

Aner ikke noe om TA området er ekslusivt...men byggeprosseser og prosjektering av eindommer, bygg ol vil jeg påstå at jeg kan mene noe.

har noen påstått at det tar en uke... selvsagt er dette en lang prosess...

R - R

Quote from: jarle on August 24, 2009, 23:35:27
Quote from: R - R on August 24, 2009, 23:18:54

hmmm - er man negativ så får man høre det...

kommer man med konstruktive forslag så er man for optimistisk...

har kanskje lest litt om dette området da vet du RR...
blant annet så bor "alle" Leeds stjernene i vanligvis i området... Harrogate, Wheterby
hmmmm

Det er heilt irrelevant kva du har lest. Eg og veit at Thorp Arch er eit attraktivt område rundt Leeds, men derfrå til at det er (iflg deg) blant Englands dyraste, og at klubben kan dra inn ein halv milliard på TA blir for søkt. Eg har ingenting mot konstruktive forslag, men det må ha eit snev av realisme, og ikkje berre urealistisk ønsketenking.
- Rune

Eriksen55

Quote from: jarle on August 24, 2009, 23:37:28
Quote from: eriksen55 on August 24, 2009, 23:28:29

har noen påstått at det tar en uke... selvsagt er dette en lang prosess...

Lurer egentlig på om du skriver  for å kverrulere, prøve å provosere... jeg vil vel kanskje tro det...men er redd du mener mye av det  ;) ;D

Sa jo at det kunne være en facinerende tankeboble... Men det er en enorm prosses. Hvem skal finansiere noe slik?

Blir det bygget noe nytt, bygger man gjerne for fremtidig bruk...så det blir nok, større, bedre og desto dyrere enn TA.

Syntes det er mye motsigende signaler i det som blir skrevet...ene dagen tviles det på at det er penger til gjenkjøp...fordi penga blir syltet ut. så skal TA cashes inn, for så å ta opp lån med sikkerhet i TA for å delfinansiere ER....så nytt akademi....med nytt stadion på toppen....bygges på ER tomta. For ER skal rives Mye rart, og lite gjennomtenkt.

Hvor skal Leeds trene og spille de neste årene?  Kan jo ikke rive noe før det nye er satt opp.....igjen, hvem skal betale?

Vi snakker kanskje om et mange års prosjekt, milliardklassen. Om du og HB får solgt planen deres til Leeds, komunen og de rette innstansene...Og da snakker vi kun om akademiet og HB arena (med en togstasjon som fører rett inn portene på arenaen)  Så kommer utgiftene for salg,meglere, advokater, arkitekter. prosjektering, disponering av TA og ER tomtene oppå der igjen....ikke bare å legge det ut på e-bay til høystbydende.

Om dere hadde fått det som dere ville. Ja da hadde Leeds hatt en sinnsyk stadion, et synnsykt akademi. Men desverre som de bare leier. Kan aldri tenke meg at Leeds kan betale for noe sånn...Akkurat kvittet oss med en milliard gjeld...jeg personlig vil ikke dit igjen. Men finner du en investor i Monaco som vil gi det her til Leeds, sier jeg ja takk begge deler :)

Jaggu glad vi har en gjerrigknark fra Monaco som boss, og ikke en annen fra Monaco  ;D

jarle

Eriksen du sa du kunne noe om Eiendom... må være å bygge din egen hytte det da...

Du spør om hvem som finansierer eiedomsprosjekter i milliardklassen?

Vel det gør de store eiendomsbankene... steg for steg igjennom prossesen.

Vanligvis vil 30/40 prosent av prosjektet være forhåndssolgt før spaden settes i bakken slik at EK er på plass.

Men det her er fali det...

alt det snakket nederst i siste innlegg vet jeg ikke hvor du har fra.... hva mener du med bare leier... ( alle bare "leier" eiendommene sine av banken til lånet er nedbetalt, men du står vel som eier selv om du har lån?)...tror du Arsenal har cashet ut Emirates?

Siden du ikke klarer å holde en tanke i hodet skal jeg ta det en 3 gang!!!

Cash ut TA for 5 mill ( den er verdt 15 mill.. lån kan da tas med minimum 70% av 15 mill)
lån 10,5 mill pluss 2,5 EK til å kjøpe ER for 13 mill

Vi sitter som eier av TA og ER og har 10,5 mill i lån.
Dette bør over 20 års lån koste oss ca 1 mill i året irenter og avdrag. ALTSÃ... 1 MILL MINDRE EN PR IDAG I LEIE!!!

Så lån er bedre en leie slik vi gjør idag.

Investeringen er spart inn på 7 år.. FANTASTISK deal!!!

Så ble det gjort noen tanker om at TA som et meget verdifult eiendomsområde kunne vært "solg" / utviklet til komersiell / bolig område og vi hadde kjøpt ny tomt for nytt treningsenter / academy.
For å tjene store penger...hvor store penger  vet jeg ikke, men jeg har lest at området har en estimert verdi på 52 mill pund.

Hva som er så dumt med dette er for meg helt uforståelig.

h.b

Jeg tror folk her inne er redde for gjeld. De tror at såfort noe som ligner på gjeld. Ja da er vi tilbake til hva har historien lært oss / Ridsdale

Sydhagen

Quote from: h.b on August 25, 2009, 09:42:56
Jeg tror folk her inne er redde for gjeld. De tror at såfort noe som ligner på gjeld. Ja da er vi tilbake til hva har historien lært oss / Ridsdale

og dette synes du er merkelig?   ::)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

h.b

Jeg tror nesten alle her inne ville byttet gladelig med Manu angående dette temaet.

jarle

veldig få mennesker eller firmaer her i verden inkl. de fleste på dette forumet har blitt rikere uten gjeld...

1 spørsmål til alle der ute... har dere spart opp til å kjøpe leiligheten deres cash eller lånt pengene?

Lån ja! - tenkte det!

Så huset til 2 millioner... med EK 200.000 - steg 40% i verdi...
verdi nå 2,8 mill = fortjeneste 800.000

Investering 200.000 (EK)
Fortjeneste 800.000
= 400% fortjenste på investert kapital... WOW!!!

Slik blir folk rike... tenk tanken at du har lånt 200 millioner isteden for 2 mill
da har du 80 millioner i fortjeneste...