Bradley Johnsen - årets joker?

Started by samadhi, August 22, 2009, 22:17:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

samadhi

En ny venstreving har virket å være på ønskelisten til fansen hele sommeren. Delph er borte og Robinson har aldri slått til skikkelig etter overgangen fra Swansea.

I sommerens preseason og i åpningskampene har Bradley Johnsen hatt denne plassen. Selv om han er en spiller som ikke har overbevist alle våre fans ser det ut til at han kan bli en viktig brikke i årets lag.

Han er åpenbart ikke det man forbinder med en typisk ving. Han er hverken spesielt rask eller flink til å drible, og blir vel mer å se på som en venstre midtbanespiller enn en ving. Da Johnsen kom til Leeds var han beskrevet som sentral midtbanespiller av typen "box-to-box-player" - altså en som gir jernet når han er på banen. I tillegg har han trolig klubbens beste venstrefot og er farlig både med sine gode innlegg og har en fryktet skuddfot. Sammen med Ben Parker på venstresiden er jeg sikker på at han kan bli en "hit" denne sesongen dersom vi ikke kjøper noen ny venstreving, men gir tillit til Johnsen.

Egentlig minner det litt om da vi hadde Bowyer og Kewell på kantene i forrige glansperiode, når vi nå har Snodgrass og Johnsen på hver side. En typisk ving og en spiller som springer og scorer mye. Målhungrige midtbanespillerer er viktige og Johnsen er en av de få som er nettopp det i dagens Leeds lag. Han står allerede med 2 mål på 4 starter og når han etterhver får stilt inn venstreslegga er jeg sikker på at det kommer mange mål fra denne spilleren i løpet av 40-50 kamper på en sesong.

Jeg vet det har vært litt skeptisk til Johnsen her på forumet, men jeg mener vi skal gi gutten en skikkelig sjanse denne sesongen.

marching on together,
derudaf forever...

Asbjørn

Jeg har aldri flagget noen begeistring for Johnson. Men som alltid har man et håp om at en spiller skal slå til. I tilfellet Johnson ser det igjen ut som manager Larry har spilt sine kort riktig, ved over tid gi Johnson tillit. :)
Trolig vil Johnsons egenskaper komme enda bedre til sin rett med en overlappende Parker bak seg, enn ved en mer stasjonær Hughes.
Nå vil jeg likevel ikke avblåse forsterker-trangen vår på venstresiden, men i bahånd har vi tross alt også en Robinson med et ennå uforløst potensiale samt en sulten White som fikk bra kritikker i pre-season.

Konklusjon; LOOKING GOOD :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Positivt at han scorer, selvtillit som kommer på kjøpet kan få fram potensialet hans...om han har ett større potensiale da.

Spennende e det i allefall.

stefan

Quote from: Asbjørn on August 22, 2009, 22:25:52
Jeg har aldri flagget noen begeistring for Johnson. Men som alltid har man et håp om at en spiller skal slå til. I tilfellet Johnson ser det igjen ut som manager Larry har spilt sine kort riktig, ved over tid gi Johnson tillit. :)
Trolig vil Johnsons egenskaper komme enda bedre til sin rett med en overlappende Johnson bak seg, enn ved en mer stasjonær Hughes.
Nå vil jeg likevel ikke avblåse forsterker-trangen vår på venstresiden, men i bahånd har vi tross alt også en Robinson med et ennå uforløst potensiale samt en sulten White som fikk bra kritikker i pre-season.

Konklusjon; LOOKING GOOD :)
Synes du forventer litt vel mye av Johnson nå.... ;D
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Bites Yer Legs

KEEP FIGHTING!!

ragnar

Har heller ikke vært den største fan av Bradley hittill, men det jeg har fått med meg gjennom pree ses og så langt i ses så mener jeg at her har vi en som kan erstatte Delph som venstrekant og som har overrasket meg så langt i sesongen. Jeg syntes Larry har gjort en god vurdering med å gi mannen tillitt og tror at med Parker bak seg kan venstresiden til Leeds bli en positiv overraskelse denne sesongen.

I tillegg har Leeds White/Robbo i bakhånd så ser ikke på venstresiden som noe stort problem lenger.

Er forsiktig optimisk med tanke på sesongen og den starten vi har hatt hittill og tror ikke at SG trenger å gjøre de store innkjøpene frem mot 1. sept om ikke Becks forsvinner. Kanskje en ballvinnende sentral midtbane i tillegg til Doyle eller som førstevalg foran Doyle. Howson/Kilkenny/Robbo kan bytte på å være den kreative sentrale.
*In El Loco we trust!*

Evig Pint

Blir så ekstremt fornøyd viss jeg treffer med min spådom om Bradley i år.. men tørr ikke inkassere noe ennå!

Målet han skåret mot Walsall var i hvert fall glitrende. Den ballen SKULLE inn. Mål igjen i går. En fin boost for selvtillitten hans, og jeg håper og tror vi får se mer fra "den kanten". ;)
Marching on together

Kato

Bradley Johnson som spillertype passer nok mye bedre som venstre midtbanespiller i 4-4-2 enn som kant i 4-3-3.

rd1

han er bare 22 år, så det er fortsatt mulig at han har mer potensial inne. Mannen er jo en goal-getter fra midtbanen og det har vi ikke hatt siden nevnte Kewell/Bowyer. Johnsen dunket vel inn 5 mål på 10 kamper for Brighton(?) i CCC i fjor, så jeg håper han fortsetter å imponere i Superleeds trøya. Utrolig viktig at midtbanespillerene også scorer mål!
"Who needs Cantona??"

jackbauer68

Quote from: Evig Pint on August 23, 2009, 06:17:45
Blir så ekstremt fornøyd viss jeg treffer med min spådom om Bradley i år.. men tørr ikke inkassere noe ennå!

Målet han skåret mot Walsall var i hvert fall glitrende. Den ballen SKULLE inn. Mål igjen i går. En fin boost for selvtillitten hans, og jeg håper og tror vi får se mer fra "den kanten". ;)

Vær ikkje redd for å innkassere......eg og har alltid sett potensiale i den mannen,og mener at talentet er så tydelig at til og med en flokk menn med hvit stokk burde sett dette 8)

Bradley blir en av våre nøkkelspillere i år :o

LEO

Johnsen har også kuttet ut ferien de siste par årene og betalt for spesial trening.

Foreslår at vi gir gutten en sjans.  Men jeg skulle gjerne sett ham få spille litt mere inne på banen pga hans gode skudd.

Jon R

B.J er vår tids Gary Speed. God hodespiller, bra skuddfot, men litt begrenset tempo. Ingen typisk ving men allikevel godt egnet som venstre kant i 4-4-2. Kan like gjerne spille sentralt ogg på backen ssom nødløssning. En skikkelig potet med andre ord. :)

Jon R.

sveifors

Jeg  har alltid syntes BJohnson har vært et stort talent som egentlig aldri har fått en skikkelig sjanse før nå. Her inne på forumet har han fått mye pepper.

Gutten fortjener en sjans, BJohnsen har et eselspark av en skuddfot, med selvtillit kan han begynne å score når de andre sliter , og det er noe dette laget trenger, mål også fra midtbanen.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

auren

Quote from: Jon R on August 23, 2009, 11:31:08
B.J er vår tids Gary Speed. God hodespiller, bra skuddfot, men litt begrenset tempo. Ingen typisk ving men allikevel godt egnet som venstre kant i 4-4-2. Kan like gjerne spille sentralt ogg på backen ssom nødløssning. En skikkelig potet med andre ord. :)

Ikke tenkt på den sammenligningen, men slettes ikke dumt. Blir spennende å følge Bradley fremover. Nå blir det også spennende å se hvilke(n) type spiller(e) Larry velger å handle inn før 1.september. Om det i det hele tatt blir noen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

jarle

Gary "good look´s" Speed vs Fat Brad...???

drøy sammenligning... jeg må si det jeg har sett av ham (på TV) er skremmende dårlig.

Er vel en grunn til at han har vært på lån og ikke særlig fått tillit i Leeds trøya... Tror dessuten at Larry har en venstrekant som prio 1 på shoppinglista si.

Merkelig hvordan oppfatninger snur fort... en god fotballspiller som Kilkenny hadde nesten hele forumet mot seg og møter generell skepsis... Johnson som nesten ikke har fullført en godkjent 90 minutter på x antall sessonger er plutselig konge???

h.b

BJ skal jeg gi noen kamper til før jeg bedømmer. Han er desverre alt for dårlig, men det er min mening pr idag. Jeg vil vente til vi møter noen lag som skal kjempe om opprykk før han kan gis en karakter bli eller forsvinn

auren

Jarle: Gary Speed sammenligningen er selvsagt tatt med nivået i betraktning. Hadde han vært like god som Speed, hadde han ikke spilt for Leeds.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

peacock

Endelig godt at flere er enige med meg; mannen har kvaliteter som vi har brukt for. La gå at han ikke har toppfart og enorme dribleferdigheter, men på dette nivået er god teknikk, pasninger og et sinnsykt skuddbein kvaliteter som vi trenger.

jarle

det forstod jeg auren... men hva er egentlig likhetene mellom BJ og Speed..?

tror ikke jeg ser en eneste likhet! ( uavhengig av nivå)

Asbjørn

Quote from: jarle on August 23, 2009, 12:38:39

Merkelig hvordan oppfatninger snur fort... en god fotballspiller som Kilkenny hadde nesten hele forumet mot seg og møter generell skepsis... Johnson som nesten ikke har fullført en godkjent 90 minutter på x antall sessonger er plutselig konge???

Tror dette handler myye om at veldig mange av oss ser svært få kamper pr år for tiden. Vi leser oss til oppfatninger av spillere, men våre egne inntrykk stammer gjerne fra de 2-3 kampene på år vi ser på tv eller live...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Stifler

Quote from: h.b on August 23, 2009, 12:43:11
BJ skal jeg gi noen kamper til før jeg bedømmer. Han er desverre alt for dårlig, men det er min mening pr idag. Jeg vil vente til vi møter noen lag som skal kjempe om opprykk før han kan gis en karakter bli eller forsvinn

La oss heller bare kalle han Bradley Johnsen ::)
-Nr 2 er den første taperen-

testo

Jeg tror det bor mye i Bradley Johnsen,men at han kommer til å glimte til nå og da.
Jeg vil si han er mer lik Bakke enn G Speed ihverfall.
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Per Arne

Quote from: Stifler on August 23, 2009, 14:19:09

::) ;D

Dennis

Quote from: jarle on August 23, 2009, 12:38:39
Er vel en grunn til at han har vært på lån og ikke særlig fått tillit i Leeds trøya... Tror dessuten at Larry har en venstrekant som prio 1 på shoppinglista si.

1 - Enig, en venstrekant står høyt på shoppinglista.

2 - Det handler vel om å evnen til å bite i seg sine egne ord når man tar feil. En fotballspiller kan da både heve og senke nivået på spillet sitt, kan han ikke? Beckford var ingen selvskreven kandidat i Leeds-drakten da vi spilte i CCC (tror nok nivået på laget som enhet var dårligere da vi gikk ned derfra, kontra i dag).
Kilkenny var også altfor glad i å kjæle med ballen under Macca, mens han fikk en ny vår under Grayson i andre halvdel av sesongen.

Når det er sagt, så er jeg ikke klar til å å si at Bradley Johnson blir noen stjernespiller riktig enda. Han har overrasket meg i de to siste kampene, for jeg har ikke hatt noen stor tro på gutten. Om han fortsetter slik derimot, skal jeg selvsagt gi han den rosen han fortjener. Håper likevel SG henter en spiller med klareree vingkvaliteter, slik at stallen blir mer komplett. Bradley kan sikkert passe bedre i enkelte kamper, enn andre.
Marching on together!

Papi

Viss han fortsetter i samme trenden kan han fort bli ein joker.
Ingenting er bedre enn om spillere i egen stall blomster og blir kanongode i Leedsdrakta.

As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Rudi G.

Er vel litt tidlig å rope halleluja enda vil jeg tro, men utifra det han har vist til nå kan det se bra ut. Til nå har han vel 2 mål og 1 assist på 4 kamper og det står jo absolutt til godkjent i det offensive spillet for en venstrekant. Deffensivt har vi jo ikke sluppet inn spillemål så han er sikkert bra der også. Om en 10-15 kamper til er det letter å komme med en dom på hvor Johnson står. Mine vurderinger er kun utifra klipp på LUTV men håper å få sett stort spill fra Johnson live på ER i løpet av sesongen.

Edit: Og etter å ha sett klipp fra gårsdagens kamp mot Tranmere på LUTV, kan vi kanskje se antydninger til venstrefot som kan sammenlignes med Ian Hart's venstre fot? Det hadde vært morsomt med en som garantert putter på frispark igjen ;D

peacock

Og denne tråden blir stadig mer aktuell!

LEO

Nok en scoring av Bradley.  Han skal selvfølgelig være i leeds U så lenge vi er i denne divisjonen.

JanPSyse

Quote from: Stifler on August 23, 2009, 14:19:09

Hva med å kalle han Bradley Johnson. Som er det han faktisk heter?  ;)
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

sveifors

Jeg har alltid hatt tro på Bradley, han har bare ikke fått nok tillit over tid. Vi er avhengig å ha midtbane folk som scorer, det gjør BJ når han får spille.

Sveifors

Always look on the LEEDS side of life