Skrevet av Emne: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!  (Lest 70854 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

berlin

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #390 på: ſeptember 25, 2009, 00:31:18 »
Jeg kan ikke fatte og begripe at Mascherano ikke får noen som helst form for straff. Hva er det egentlig FA mener? At det er naturlig å snu seg på den måten? Bullshit!

http://www.youtube.com/watch?v=4CJ_8z-NN9E

Jeg er 100% sikker på at hadde det vært en Leedsspiller eller en hvilken som helst spiller i en annen klubb fra CCC og nedover, så hadde spilleren garantert blitt straffet.

En albue er en albue, et slag er et slag, man må vel ikke få kul eller begynne å blø for at man skal straffes for det?

Eg er heilt einig med deg. Utruleg feigt av FA å ikkje slå ned på det der. Dei sår tvil om handlinga var gjort med vilje, men ein treng berre sjå videoen ein gang for å sjå at slaget heilt klart var viljestyrt. Det ser ein mellom anna i krafta han legg til når han svingar seg rundt, litt likt Adebayor-situasjonen i den forstand at ein ser kroppsbevegelsen hans var unaturleg og med ekstra kraft i tilslaget.

Men, tragisk nok forventa eg ikkje anna. Hadde det vore Beckford som hadde gjort på Gerrard, så hadde pipa fått ein anna lyd vil eg tru.

bare tildels enig. Becks dro litt før og slaget var ikke hardt. Så mer harmløst ut enn andre episoder. Et slag er et salg blir litt "byråkratisk" spør du meg. Men gult kort hadde det fortjent (men dommeren så det jo ikke).

Han marsjordre-ano er egentlig ganske fair-spillende vanligvis. Blir overrasket om det blir etterspill for denne episoden.

Bites Yer Legs

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #391 på: ſeptember 25, 2009, 00:52:09 »
Jeg kan ikke fatte og begripe at Mascherano ikke får noen som helst form for straff. Hva er det egentlig FA mener? At det er naturlig å snu seg på den måten? Bullshit!

http://www.youtube.com/watch?v=4CJ_8z-NN9E

Jeg er 100% sikker på at hadde det vært en Leedsspiller eller en hvilken som helst spiller i en annen klubb fra CCC og nedover, så hadde spilleren garantert blitt straffet.

En albue er en albue, et slag er et slag, man må vel ikke få kul eller begynne å blø for at man skal straffes for det?

Eg er heilt einig med deg. Utruleg feigt av FA å ikkje slå ned på det der. Dei sår tvil om handlinga var gjort med vilje, men ein treng berre sjå videoen ein gang for å sjå at slaget heilt klart var viljestyrt. Det ser ein mellom anna i krafta han legg til når han svingar seg rundt, litt likt Adebayor-situasjonen i den forstand at ein ser kroppsbevegelsen hans var unaturleg og med ekstra kraft i tilslaget.

Men, tragisk nok forventa eg ikkje anna. Hadde det vore Beckford som hadde gjort på Gerrard, så hadde pipa fått ein anna lyd vil eg tru.

bare tildels enig. Becks dro litt før og slaget var ikke hardt. Så mer harmløst ut enn andre episoder. Et slag er et salg blir litt "byråkratisk" spør du meg. Men gult kort hadde det fortjent (men dommeren så det jo ikke).

Han marsjordre-ano er egentlig ganske fair-spillende vanligvis. Blir overrasket om det blir etterspill for denne episoden.

Slag mot hodet og da spesielt bakhodet/nakkepartiet er jo livsfarlig mann!! Det er tydeligvis hardt nok til at Becks går i bakken, da er det for hardt per definisjon.  Slaget kommer uventet på Becks, desto større fare for alvorlig skade. Det finnes absolutt ingen forsvar for Mascheranos handling. Becks sin trøyeholding er slikt som skjer på 90% av alle dødballer i alle fotballkamper, tåler en ikke sånt får en bare gi seg med fotball..  ::)

Alan Wiley er mannen som løy på dommerrapporten for at FA skulle få utestengt Becks etter Millwall-kampen tidligere i år, gjør han det igjen? Videodømming er vel ikke til for alle lag.
KEEP FIGHTING!!

berlin

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #392 på: ſeptember 25, 2009, 01:11:32 »
byl - becks fikk ikke større støyten, han hjalp til godt synes jeg. Men jeg skriver at JM skulle vært straffet. Av ale albuer jeg har sett, var ikke denne den værste.

Det er lov å bruke sunn fornuft i tielleg til reglene.

Men vi er kanskje en "dash" uenige?

anyhow, not a big deal for me (eller for Grayson?)

Bites Yer Legs

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #393 på: ſeptember 25, 2009, 01:25:07 »
byl - becks fikk ikke større støyten, han hjalp til godt synes jeg. Men jeg skriver at JM skulle vært straffet. Av ale albuer jeg har sett, var ikke denne den værste.

Det er lov å bruke sunn fornuft i tielleg til reglene.

Men vi er kanskje en "dash" uenige?

anyhow, not a big deal for me (eller for Grayson?)

Definitivt uenige. Bevisst slag mot hodet er aldri gult kort, rett av! Skadeomfanget til Beckford har ingenting å si, intensjonen alt! At Beckford ikke skal få gå i bakken av et slag i bakhodet(fra blindsiden) syntes jeg er merkelig, om det er det du mener med å hjelpe til.
 
Har selv hatt betydelig med fotballrelaterte hodeskader, får fysisk vondt i toppen når jeg ser spillere slå mot hodet uprovosert.

Vet ikke hva Grayson har sagt eller ikke sagt, men såsant det går ok med Becks er det jo forsåvidt ingenting å henge seg opp i for ham. En straff eller ingenting til Mascherano påvirker jo ikke Leeds i noen grad.
KEEP FIGHTING!!

berlin

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #394 på: ſeptember 25, 2009, 19:13:36 »
byl - becks fikk ikke større støyten, han hjalp til godt synes jeg. Men jeg skriver at JM skulle vært straffet. Av ale albuer jeg har sett, var ikke denne den værste.

Det er lov å bruke sunn fornuft i tielleg til reglene.

Men vi er kanskje en "dash" uenige?

anyhow, not a big deal for me (eller for Grayson?)

Definitivt uenige. Bevisst slag mot hodet er aldri gult kort, rett av! Skadeomfanget til Beckford har ingenting å si, intensjonen alt! At Beckford ikke skal få gå i bakken av et slag i bakhodet(fra blindsiden) syntes jeg er merkelig, om det er det du mener med å hjelpe til.
 
Har selv hatt betydelig med fotballrelaterte hodeskader, får fysisk vondt i toppen når jeg ser spillere slå mot hodet uprovosert.

Vet ikke hva Grayson har sagt eller ikke sagt, men såsant det går ok med Becks er det jo forsåvidt ingenting å henge seg opp i for ham. En straff eller ingenting til Mascherano påvirker jo ikke Leeds i noen grad.

Hæh?

Definitivt enige, tenker jeg vi sier!  ;D
Kanke være uenige om slikt når man er enig om pixies.

also. jeg justerer meg noe. han kunne vært vist ut, og ja, det skal reageres på sånne episoder.
og da uansett hvilket begrep man bruker. jeg vil kalle det affekt, ikke bevisst eller med intensjon, men det spiller ingen rolle.

det jeg står ved er at det ikke så spes hardt ut, og jeg tror fyren slipper unna nettopp pga det. vi har sett fryktelig mye verre ting mot hode/nakke, uansett om det er med vilje eller ikke.

inkonsekvent av FA? Mulig, mulig, men de er jo ikke helt evneveike heller.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #395 på: ſeptember 25, 2009, 20:29:08 »
Leit med tap mot Looserpool og forsto som vi hadde press på de også(så ikke kampen). Lover godt.

Bites Yer Legs

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #396 på: ſeptember 26, 2009, 00:38:00 »
byl - becks fikk ikke større støyten, han hjalp til godt synes jeg. Men jeg skriver at JM skulle vært straffet. Av ale albuer jeg har sett, var ikke denne den værste.

Det er lov å bruke sunn fornuft i tielleg til reglene.

Men vi er kanskje en "dash" uenige?

anyhow, not a big deal for me (eller for Grayson?)

Definitivt uenige. Bevisst slag mot hodet er aldri gult kort, rett av! Skadeomfanget til Beckford har ingenting å si, intensjonen alt! At Beckford ikke skal få gå i bakken av et slag i bakhodet(fra blindsiden) syntes jeg er merkelig, om det er det du mener med å hjelpe til.
 
Har selv hatt betydelig med fotballrelaterte hodeskader, får fysisk vondt i toppen når jeg ser spillere slå mot hodet uprovosert.

Vet ikke hva Grayson har sagt eller ikke sagt, men såsant det går ok med Becks er det jo forsåvidt ingenting å henge seg opp i for ham. En straff eller ingenting til Mascherano påvirker jo ikke Leeds i noen grad.

Hæh?

Definitivt enige, tenker jeg vi sier!  ;D
Kanke være uenige om slikt når man er enig om pixies.

also. jeg justerer meg noe. han kunne vært vist ut, og ja, det skal reageres på sånne episoder.
og da uansett hvilket begrep man bruker. jeg vil kalle det affekt, ikke bevisst eller med intensjon, men det spiller ingen rolle.

det jeg står ved er at det ikke så spes hardt ut, og jeg tror fyren slipper unna nettopp pga det. vi har sett fryktelig mye verre ting mot hode/nakke, uansett om det er med vilje eller ikke.

inkonsekvent av FA? Mulig, mulig, men de er jo ikke helt evneveike heller.



Når en felles forståelse om Pixies ligger til grunn skal det alltids gå an å bli enig om alt annet også  ;) 
KEEP FIGHTING!!

holmen92

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #397 på: ſeptember 27, 2009, 02:22:21 »
det var vel mer enn litt. politiet hadde i hvert fall ikke kontroll med det første, og det tok litt tid før de var på plass å fikk roet det hele ned.

Det som var av bråk var minimalt. Var noen drittunger som prøvde seg, men de ble raskt tatt hånd om..


Hehe.. min bror sto i borteseskjonen, og det var full slosskamp utenfor der før kampen. Men å si at det var drittunger som prøvde seg litt og laget minimalt med bråk er feil. Det var full gang bak borteseskjonen og det var menn godt oppi alderen. Så tydeligvis har det skjedd ting du ikke har fått med deg.

Det var kun 2 politier på hest der og hadde ikke sjangs til å kontrollere det, før resten av politiet kom til.

Det hører vel ikke til ett slikt oppgjør, men slikt skjer jo.

Promotion 2010

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #398 på: ſeptember 27, 2009, 13:12:09 »
Noen klipp fra Leeds vs Liverpool - herlig!

http://www.youtube.com/watch?v=uWWWjNgsaA4  (MOT før kampen)

http://www.youtube.com/watch?v=4CJ_8z-NN9E  (Skysportnews - the match)

http://www.youtube.com/watch?v=yNGU7V4xiVE  (goal)

http://www.youtube.com/watch?v=lkUStVL88aE  (Yorkshire and MOT)

http://www.youtube.com/watch?v=cCC-E8YYiLk  (Carragher and N'gog intervju)

http://www.youtube.com/watch?v=8jGtOeWZg4w  (9 mins med stemning!)

 ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sheridan

Sv: Liverpool på Elland Road i 3. runde Carling cup!
« Svar #399 på: ſeptember 29, 2009, 15:24:54 »
Fine saker  8)