Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Davide Somma  (Lest 147607 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.


Kickthemdown

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #241 på: Januar 01, 2011, 18:44:36 »
Hva i all verden har Simon imot Somma? Har sett ut som en klassespiller det jeg har sett av han..  ??? Nå er det opplagt at han har Becchio før seg i køen men Paynter og McCormack?

Underlig, underlig....

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #242 på: Januar 01, 2011, 18:54:32 »
Somma er den mest spennende spisstypen vi har hatt på mange år og har til de grader bevist at han holder mål på dette nivået (og mere til ref. debuten for Sør Afrika) . Når han ikke får spilletid i en kamp som denne, kan man lure på når han skal få det. Ikke minst står vrakingen av Somma i grell kontrast til at Beckford fikk lov til å loffe rundt i tre mnd sist vår før han ble satt ut av laget.  For meg er prioriteringene til Grayson helt uforståelige når det gjelder spilletid for våre offensive spillere...
Jon R.

Leedsfan

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #243 på: Januar 01, 2011, 19:08:53 »
Somma er den mest spennende spisstypen vi har hatt på mange år og har til de grader bevist at han holder mål på dette nivået (og mere til ref. debuten for Sør Afrika) . Når han ikke får spilletid i en kamp som denne, kan man lure på når han skal få det. Ikke minst står vrakingen av Somma i grell kontrast til at Beckford fikk lov til å loffe rundt i tre mnd sist vår før han ble satt ut av laget.  For meg er prioriteringene til Grayson helt uforståelige når det gjelder spilletid for våre offensive spillere...

I etterpåklokskapens navn.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #244 på: Januar 01, 2011, 19:11:50 »
Nå må man jo si at Somma siste kamper har vært relativt beskjedne, selv om han fikk en pangstart. Han kan ikke brukes som spiss i 451 og vi så hvordan han gjorde det da han prøvde seg på kanten i dette systemet. Jeg vil heller vinne kamper enn at en lovende 25-åring skal få spilletid.

Leedsfan

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #245 på: Januar 01, 2011, 19:21:00 »
Nå må man jo si at Somma siste kamper har vært relativt beskjedne, selv om han fikk en pangstart. Han kan ikke brukes som spiss i 451 og vi så hvordan han gjorde det da han prøvde seg på kanten i dette systemet. Jeg vil heller vinne kamper enn at en lovende 25-åring skal få spilletid.

Hear hear..

Jeg savner Somma, men da må vi spille 442.

Becchio sammen med Ross
Somma sammen med Paynter...

Får å få til det så må vi ha en knallbra midtbanespiller...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

peder

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #246 på: Januar 01, 2011, 19:28:39 »
Nå må man jo si at Somma siste kamper har vært relativt beskjedne, selv om han fikk en pangstart. Han kan ikke brukes som spiss i 451 og vi så hvordan han gjorde det da han prøvde seg på kanten i dette systemet. Jeg vil heller vinne kamper enn at en lovende 25-åring skal få spilletid.

Hear hear..

Jeg savner Somma, men da må vi spille 442.

Becchio sammen med Ross
Somma sammen med Paynter...

Får å få til det så må vi ha en knallbra midtbanespiller...
Og som vi så idag så har vi IKKE en knallbra midtbanespiller  :(

Joe Jordan

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #247 på: Januar 01, 2011, 19:52:41 »
Nå må man jo si at Somma siste kamper har vært relativt beskjedne, selv om han fikk en pangstart. Han kan ikke brukes som spiss i 451 og vi så hvordan han gjorde det da han prøvde seg på kanten i dette systemet. Jeg vil heller vinne kamper enn at en lovende 25-åring skal få spilletid.

Hear hear..

Jeg savner Somma, men da må vi spille 442.

Becchio sammen med Ross
Somma sammen med Paynter...

Får å få til det så må vi ha en knallbra midtbanespiller...
Og som vi så idag så har vi IKKE en knallbra midtbanespiller  :(

Korrekt.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #248 på: Januar 01, 2011, 22:27:20 »
Ok. Da kan vi jo bare selge mannen. Faktum er jo at han ikke har spilt et minutt førstelagsfotball etter at han signet ny kontrakt, men det "passer" visst aldri å bruke han uansett kampforløp og formasjon. Hvorfor kan ikke Somma spille enslig spiss i 4-5-1 forresten? Mannen er fysisk sterk og skyter like godt med begge bein. Dessuten har han bevist han kan skape ting helt på egen hånd, en egenskap som hadde vært gull verdt i en kamp som idag. Tragisk å se at Mc Cormack, en spiller som ikke har vist stort annet enn fantastisk inneffektivitet, får spille i 90 minutter når han åpenbart ikke har dagen.
Jon R.

HåvardK

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #249 på: Januar 01, 2011, 23:04:07 »
Syns også det er mystisk, bortimot uforståelig, at Somma ikke får mer spilletid. Har han falt totalt sammen på trening, tro? Er helt enig med Jon i at han har egenskaper til å snu kamper alene - og jeg tror også han kan fungere både som ensom spiss og som dyp spiss i 4-4-2. Uansett blir det for dumt å skulle la McCormack og Paynter "spille seg i form" når vi faktisk har mer enn nok alternativ fremme på banen.

magnuer

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #250 på: Januar 01, 2011, 23:34:54 »
Syns også det er mystisk, bortimot uforståelig, at Somma ikke får mer spilletid. Har han falt totalt sammen på trening, tro? Er helt enig med Jon i at han har egenskaper til å snu kamper alene - og jeg tror også han kan fungere både som ensom spiss og som dyp spiss i 4-4-2. Uansett blir det for dumt å skulle la McCormack og Paynter "spille seg i form" når vi faktisk har mer enn nok alternativ fremme på banen.
Enig i at Somma burde få mer spilletid. Nå har vi faktisk en mulighet til å rykke opp og da må man stille med det beste man har, ikke starte med spillere som må spille seg i form

Sølvreven

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #251 på: Januar 01, 2011, 23:43:41 »
Simon gjør mange uforståelige valg. Jeg fatter heller ikke at Somma plutselig skulle ramle fra toppscorer til benkeslit. Jeg ville også hatt Watt og Sam mer involvert i kampene. Og vingene våre? Venstrebente bør spille på venstre og vise versa. De svakhetene som vi ser/hører under kampene, hvorfor ser ikke Simon det? Tar vi virkelig så feil? Jeg tviler.....
Dette laget er godt nok til å rykke direkte opp, men da må spillerne brukes rett. Og de rette spillerne må også brukes. For å sette det lirr på spissen.  Jeg ville hatt en skadd White på backen, lenge før jeg hadde satt Hughes der  ;)
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Leedsulf

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #252 på: Januar 02, 2011, 00:32:21 »
Simon gjør mange uforståelige valg. Jeg fatter heller ikke at Somma plutselig skulle ramle fra toppscorer til benkeslit. Jeg ville også hatt Watt og Sam mer involvert i kampene. Og vingene våre? Venstrebente bør spille på venstre og vise versa. De svakhetene som vi ser/hører under kampene, hvorfor ser ikke Simon det? Tar vi virkelig så feil? Jeg tviler.....
Dette laget er godt nok til å rykke direkte opp, men da må spillerne brukes rett. Og de rette spillerne må også brukes. For å sette det lirr på spissen.  Jeg ville hatt en skadd White på backen, lenge før jeg hadde satt Hughes der  ;)

Det at Somma ikke spiller har nok mest å gjøre med at han ikke kler rollen som enslig spiss like godt som Becchio. Han er ikke den helt råe duellspilleren som kommer hjem med 10-15 blåmerker etter hver kamp.

Angående vingene synes jeg Snoddy har hatt sine aller beste kamper på høyre, og det virker som det er der han trives best, hvor han kan kjøre innleggsfinter og vende både innover og utover. Han er venstrebeint, men høyra brukes mer enn til å stå på den også.
Gradel har vel gjort det brukbart på venstrekanten også i det siste ;)

Ang. Hughes og Watt/Sam er jeg enig :)
Håper å se mer av spesielt Watt fremover, nå som han endelig ser ut til å ha blitt kvitt skadene.

Blank_File

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #253 på: Januar 02, 2011, 00:45:16 »
Si hva dere vil, men vi begynte å vinne kampene etter at vi gikk over til 451 uten Somma. Han er ikke den duellspilleren Becchio er i den formasjonen.

McCormack har jeg sett for lite til å uttale meg, men han er mer tilrettelegger enn Somma har vist seg og være. Somma ser for meg ut som en meget talentfull goalgetter, men er avhengig av en del faktorer for å lykkes. Litt på samme måte som Beckford.

Var selv i ekstase i forhold til Davide Somma i starten av sesongen, men så lenge midtbanen ikke er bedre enn den er, og Howson fortsetter å prestere som en hengende spiss (ser vi dog en liten nedsving i form på Howson nå mon tro?) vil det ikke være plass til Somma i starttroppen. Dagens mannskap er ikke avhengig av en mann for å score mål.

Somma er for meg et selvsagt valg den dagen vi kan spille med to spisser igjen.

auren

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #254 på: Januar 02, 2011, 10:40:03 »
Helt enig med Blank_File her. Det ville vært tull å legge om til 4-4-2 bare for å ha plass til Somma. Og det ville også vært tull å vrake Becchio. Men at Somma burde fått flere sjanser fra benken er jeg enig i. Kanskje Somma kan fungere i Howson rollen også?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #255 på: Januar 02, 2011, 11:44:48 »
Simon gjør mange uforståelige valg. Jeg fatter heller ikke at Somma plutselig skulle ramle fra toppscorer til benkeslit. Jeg ville også hatt Watt og Sam mer involvert i kampene. Og vingene våre? Venstrebente bør spille på venstre og vise versa. De svakhetene som vi ser/hører under kampene, hvorfor ser ikke Simon det? Tar vi virkelig så feil? Jeg tviler.....
Dette laget er godt nok til å rykke direkte opp, men da må spillerne brukes rett. Og de rette spillerne må også brukes. For å sette det lirr på spissen.  Jeg ville hatt en skadd White på backen, lenge før jeg hadde satt Hughes der  ;)

wow, sølvreven - trudde ikkje du var ein "GRAYSON OUT" mann....
 :o ;)
COME ON LEEDS !!

p0ndus

  • Gjest
Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #256 på: Januar 02, 2011, 11:50:39 »
Tja litt snodig og gi ny kontrakt til en mann som da nesten ikke får spilletid  lenger.(håper de ikke ga han kontrakt av frykt for at andre skulle kjøpe han, det må jo ha være en eller annen tanke bak det?)

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #257 på: Januar 02, 2011, 13:40:30 »
Helt enig med Blank_File her. Det ville vært tull å legge om til 4-4-2 bare for å ha plass til Somma. Og det ville også vært tull å vrake Becchio. Men at Somma burde fått flere sjanser fra benken er jeg enig i. Kanskje Somma kan fungere i Howson rollen også?

auren

Ingen her har som har krevet omlegging til 4-4-2. Igår spilte vi jo med to spisser, om enn med en hengende spiss, og det kunne gått helt utmerket å bytte en inneffektiv Mc Cormack med Somma siste halve timen. Jeg nekter å tro at Somma er så endimensjonal at han kun kan brukes i en ultratradisjonell 4-4-2. Slik kampen forløp igår hadde den siste halve timen vært som skapt for Somma, som har et ballmottak og en x-factor som vi ikke har sett hos noen Leeds spiss siden Vidukas dager. Hvis jeg ikke husker helt feil har han ikke spilt et minutt førstelagsfotball siden Bristol C kampen i midten av november, mens Mc Cormack som ennå ikke har scoret et mål for klubben får spilletid i så godt som hver eneste kamp. Hva gjør dette med selvtilliten og utviklingen til 25 år gamle Somma?
Jon R.

Dennis

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #258 på: Januar 02, 2011, 15:11:36 »
Kan det tenkes at grunnen til manglende spilletid de siste ukene ligger hos Davide Somma selv? Grayson hadde da ingen problem i å velge Somma i startellevere eller innbytter tidligere i sesongen. Kan den nye kontrakten (med roligere arbeidsforhold og tryggere tilværelse) ha gjort sitt for Sommas treningsinnsats?

Becchio har levert varene, Gradel har levert varene. Dessuten er jeg 110% sikker på at folk uansett hadde ropt på McCormack - som har bøttet inn mål for moro skyld hos reservene - da seierne har latt vente på seg (dog ikke målene). Synes nå det ikke er mystisk at Somma ikke har vært i startoppstillingen den siste perioden, selv om også jeg hadde trodd vi ville se han noe oftere.

Marching on together!

Gufrias

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #259 på: Januar 02, 2011, 15:51:48 »
Helt enig med Blank_File her. Det ville vært tull å legge om til 4-4-2 bare for å ha plass til Somma. Og det ville også vært tull å vrake Becchio. Men at Somma burde fått flere sjanser fra benken er jeg enig i. Kanskje Somma kan fungere i Howson rollen også?

auren
Howson-rollen? Hva med Howson da ??? Han har vært for god til å benkes!
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #260 på: Januar 02, 2011, 16:30:05 »
Kan det tenkes at grunnen til manglende spilletid de siste ukene ligger hos Davide Somma selv? Grayson hadde da ingen problem i å velge Somma i startellevere eller innbytter tidligere i sesongen. Kan den nye kontrakten (med roligere arbeidsforhold og tryggere tilværelse) ha gjort sitt for Sommas treningsinnsats?

Becchio har levert varene, Gradel har levert varene. Dessuten er jeg 110% sikker på at folk uansett hadde ropt på McCormack - som har bøttet inn mål for moro skyld hos reservene - da seierne har latt vente på seg (dog ikke målene). Synes nå det ikke er mystisk at Somma ikke har vært i startoppstillingen den siste perioden, selv om også jeg hadde trodd vi ville se han noe oftere.



Om noe plutselig skulle ha "rammet" Somma, er det mest sannsynlige mangel på selvtillit. I et intervju i sommer fortalte han hvordan spilletid og tillit fra manager Chris Sutton gjorde underverker med utviklingen hans, og hvordan han drev egentrening og brukte timer på å terpe detaljer for å bli bedre.  Har rett og slett ikke noen tro på at dette er en spiller som slipper opp gasspedalen fordi han har fått ny kontrakt med klubben.

Det er et hav av forskjell på å være i startoppstillingen kontra å ikke spille overhodet på halvannen måned og 8 kamper når man er skadefri . Jeg har ikke krevd han i startoppstillingen, men det burde være rimelig å forvente et og annet innhopp over en så lang periode, og spesielt på dager da våre andre offensive spillere ikke har dagen. Somma ble jo sittende på benken etter sin fantastiske debut mot Millwall også og heller ikke da manglet Grayson argumenter for ikke å bruke Somma i den påfølgende kampen. ( ..har fortsatt mye å lære, må skjerme han mot for høye forventninger, ikke Sommas type kamp etc....)

Somma er ikke 19 år. Han gikk skadet lenge og han har nå blitt 25 år, en kritisk alder for en spiller som sårt trenger spilletid for å utvikle spillet sitt videre. Hvis ikke stagnerer han og et unikt talent skusles bort. Det har ikke Leeds råd til for en spiller som langt på vei har vært sensasjonell uansett hvilket nivå han har fått prøve seg på det siste året. Somma MÃ… få smake førstelagsfotball snart. Hvis ikke Leeds kan bruke han grunnet xxxxx argumenter, bør Grayson låne han ut ASAP.
Jon R.

testo

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #261 på: Januar 02, 2011, 16:44:58 »
Kan det tenkes at grunnen til manglende spilletid de siste ukene ligger hos Davide Somma selv? Grayson hadde da ingen problem i å velge Somma i startellevere eller innbytter tidligere i sesongen. Kan den nye kontrakten (med roligere arbeidsforhold og tryggere tilværelse) ha gjort sitt for Sommas treningsinnsats?

Becchio har levert varene, Gradel har levert varene. Dessuten er jeg 110% sikker på at folk uansett hadde ropt på McCormack - som har bøttet inn mål for moro skyld hos reservene - da seierne har latt vente på seg (dog ikke målene). Synes nå det ikke er mystisk at Somma ikke har vært i startoppstillingen den siste perioden, selv om også jeg hadde trodd vi ville se han noe oftere.



Om noe plutselig skulle ha "rammet" Somma, er det mest sannsynlige mangel på selvtillit. I et intervju i sommer fortalte han hvordan spilletid og tillit fra manager Chris Sutton gjorde underverker med utviklingen hans, og hvordan han drev egentrening og brukte timer på å terpe detaljer for å bli bedre.  Har rett og slett ikke noen tro på at dette er en spiller som slipper opp gasspedalen fordi han har fått ny kontrakt med klubben.

Det er et hav av forskjell på å være i startoppstillingen kontra å ikke spille overhodet på halvannen måned og 8 kamper når man er skadefri . Jeg har ikke krevd han i startoppstillingen, men det burde være rimelig å forvente et og annet innhopp over en så lang periode, og spesielt på dager da våre andre offensive spillere ikke har dagen. Somma ble jo sittende på benken etter sin fantastiske debut mot Millwall også og heller ikke da manglet Grayson argumenter for ikke å bruke Somma i den påfølgende kampen. ( ..har fortsatt mye å lære, må skjerme han mot for høye forventninger, ikke Sommas type kamp etc....)

Somma er ikke 19 år. Han gikk skadet lenge og han har nå blitt 25 år, en kritisk alder for en spiller som sårt trenger spilletid for å utvikle spillet sitt videre. Hvis ikke stagnerer han og et unikt talent skusles bort. Det har ikke Leeds råd til for en spiller som langt på vei har vært sensasjonell uansett hvilket nivå han har fått prøve seg på det siste året. Somma MÃ… få smake førstelagsfotball snart. Hvis ikke Leeds kan bruke han grunnet xxxxx argumenter, bør Grayson låne han ut ASAP.

jeg er helt enig med deg men hvor er logikken i å først tegne kontrakt med en spiller som bøtta inn mål kontra paynter/Mc C for så og benke spilleren........skeptisk ???
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #262 på: Januar 04, 2011, 21:46:48 »
Ikke på benken engang idag mens "no goals" paret Mc Cormack/ Paynter starter? Hva er nå dette Larry?  ??? ???
Jon R.

Per-Stian

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #263 på: Januar 04, 2011, 21:50:19 »
Ikke på benken engang idag mens "no goals" paret Mc Cormack/ Paynter starter? Hva er nå dette Larry?

Har det skjedd noko som ikkje toler dagslys? Mistenkeleg at han ikkje ein gong er funnen god nok for benken.

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #264 på: Januar 04, 2011, 21:55:33 »
Ikke på benken engang idag mens "no goals" paret Mc Cormack/ Paynter starter? Hva er nå dette Larry?

Har det skjedd noko som ikkje toler dagslys? Mistenkeleg at han ikkje ein gong er funnen god nok for benken.

Kanskje Somma har sagt noen Pauli ord til Grayson i "berettiget harme"?   :-\
Jon R.

GeirO

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #265 på: Januar 04, 2011, 22:12:41 »
Jeg digger Somma og ser han gjerne i førsteelveren.
Men det skal vel sies at etter pangstarten hadde han en nedadgående kurve. Dette er vel en mulig årsak, i tillegg til å være dårlig på trening eller å ha slengt noen ukvemsord til Simon?
MOT

SDalen

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #266 på: Januar 04, 2011, 22:44:35 »
Sommatider where did u go?
Rogaland whites!

Hobben

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #267 på: Januar 05, 2011, 16:44:57 »
Nå må man jo si at Somma siste kamper har vært relativt beskjedne, selv om han fikk en pangstart. Han kan ikke brukes som spiss i 451 og vi så hvordan han gjorde det da han prøvde seg på kanten i dette systemet. Jeg vil heller vinne kamper enn at en lovende 25-åring skal få spilletid.

Hva er dette for noe? Denne lovende 25 åringen har scoret masse mål for oss, er det bedre å bruke Ross mener du? Som ikke er i from, og må spille seg i forrm? Vil heller ha ein lovende 25 åring som scorer mål, for det gjør tydligvis ikke Ross.

Go Somma! Dumt SG ikke bruker talentet ditt.
Rogaland Whites

sportcarl1

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #268 på: Januar 05, 2011, 17:13:07 »
går ju lika bra att köra 442 med bechio/somma, som med paynter och mccormack, man måste ju inte köra 451 för att använda somma, han har ju kvalitéer som paynter mccormack saknar
 

DenHviteYeboah

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #269 på: Januar 05, 2011, 18:31:23 »
Kanskje Somma har tatt en "Cantona"...?(dvs feia over kjærringa til en annen speller i klubben ;D) slikt blir det konflikter av...og da forsvinner jo en av 2....