Skrevet av Emne: EX-SPILLER: Davide Somma  (Lest 147630 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #270 på: Januar 05, 2011, 19:15:25 »
går ju lika bra att köra 442 med bechio/somma, som med paynter och mccormack, man måste ju inte köra 451 för att använda somma, han har ju kvalitéer som paynter mccormack saknar

Godt sagt, carl.  ;)
Jon R.

SDalen

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #271 på: Januar 05, 2011, 19:59:42 »
Somma har jo vist han er målscorer, denne evnen er vanskelig å lære seg. Jeg mener, dersom en spiss scorer mål i en kamp, har han gjort jobben. Jeg sier ikke han bare skal stå i ro på topp, det får være grenser. Og alle kan ha en dårlig kamp, som Somma mot Bristol (som vel var sist kamp han spilte?)
Rogaland whites!

Bites Yer Legs

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #272 på: Januar 06, 2011, 00:00:27 »
Det er da mange (borte-)kamper Somma ikke har vært på benken i de siste månedene. Folk bør følge med heller enn å komme med grunnløse antagelser.
« Siste redigering: Januar 06, 2011, 10:55:50 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #273 på: Januar 06, 2011, 15:29:15 »
The Davide Somma conspiracy theory
1:00 pm in Leeds United by TSS


Becchio and... erm... what's his name...
From England’s most consistent goalscorer and a South African call-up, to fourth choice in Simon Grayson’s striking department all in the space of half a season, where did it all go wrong for Davide Somma? This has been the question on many Leeds United fans lips since we last saw Somma in action.



Answering fans questions on Twitter, Yorkshire Radio commentator Thom Kirwin said that Davide Somma was fourth choice on merit. That Simon Grayson sees the team train every day and at this moment in time, Paynter, McCormack and of course, Becchio are ahead of him.

There has also been suggestions that Somma’s absence from the team was purely down to the current 4-5-1 formation Leeds United have been playing. Many see Somma as more suited to a role in a 4-4-2 line-up, but doubters argue that Leeds United have switched to 4-4-2 towards the end of many games and still Somma is ignored behind the likes of Paynter and McCormack.

When Simon Grayson arrived at Elland Road, Blackpool fans praised him for the excellent job he’d done and were bitterly disappointed to see him leave. However, they did warn of fall-outs between the playing staff and manager, saying that he’d been known to leave certain players rotting in the reserves if they didn’t see eye-to-eye. I questioned whether this was merely the fans armchair management skills doing overtime, and I still do. Maybe the fans just rated certain players higher than the manager did? Hard to say really, but a Somma-Grayson fallout has been suggested by fans.

What really seems to have thrown fuel on to this debate is the lack of goals Paynter and McCormack have provided between them. Two strikers currently ahead of Somma in the starting XI, yet still searching for their first goals. Somma meanwhile managed seven in the limited time he’s had on the pitch so far this season and while ever his stats outshine others so convincingly, the conspiracy theories won’t go away.

The question we’re asking is whether you think Davide Somma is fourth choice on merit, or whether there’s a little more to it than Leeds are letting on? It’s not quite in the same league as the Roswell conspiracy (or indeed Leeds United’s ownership) but we like to mix things up a little here at TSS…



The Davide Somma conspiracy theory

It's a conspiracy! (61%, 212 Votes)
Nonsense, he's just fourth choice striker (39%, 135 Votes)

Total Voters: 347


 :)


http://www.thescratchingshed.com/2011/01/the-davide-somma-conspiracy-theory/
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #274 på: Januar 06, 2011, 16:48:00 »
hard to understand what he did wrong... scoring for fun.!


Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #275 på: Januar 06, 2011, 17:18:12 »
"When Simon Grayson arrived at Elland Road, Blackpool fans praised him for the excellent job he’d done and were bitterly disappointed to see him leave. However, they did warn of fall-outs between the playing staff and manager, saying that he’d been known to leave certain players rotting in the reserves if they didn’t see eye-to-eye."

Tanken har streifet meg.........Kandol...Grella....Somma.
Jon R.

auren

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #276 på: Januar 06, 2011, 17:28:22 »
Ja, det kan jo tenkes at Somma har opptrådt uprofesjonelt og dermed fortjener å benkes.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bites Yer Legs

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #277 på: Januar 06, 2011, 18:28:06 »
"When Simon Grayson arrived at Elland Road, Blackpool fans praised him for the excellent job he’d done and were bitterly disappointed to see him leave. However, they did warn of fall-outs between the playing staff and manager, saying that he’d been known to leave certain players rotting in the reserves if they didn’t see eye-to-eye."

Tanken har streifet meg.........Kandol...Grella....Somma.
.       Kandol? Hvilken virkelighet befinner du deg egentlig i? Mannen fikk jo flust i sjanser, og enda litt til!!!
« Siste redigering: Januar 06, 2011, 18:35:25 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

Hobben

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #278 på: Januar 07, 2011, 15:07:20 »
Ja, det kan jo tenkes at Somma har opptrådt uprofesjonelt og dermed fortjener å benkes.

auren

Noe er det hvertfall som ligger bak, tror ikke SG benker ein god spiller som Somma å spiller med to andre som ikke scorer mål. Men, det må da kunde ordnest på en måte? Eller er de av de barsnlige typene der ingen gir seg å nekter å si unskyld  ::)
Rogaland Whites

Kickthemdown

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #279 på: Januar 15, 2011, 18:00:50 »
 ::)  ::)

Sett denne mannen foran Paynter i køen takk.

Hobben

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #280 på: Januar 15, 2011, 18:34:13 »
Beviser igjen at han kan score mål! Bør være før Ross å Billy i køen!!
Rogaland Whites

magnuer

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #281 på: Januar 15, 2011, 18:49:07 »
Beviser igjen at han kan score mål! Bør være før Ross å Billy i køen!!
Helt enig :)

pedro

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #282 på: Januar 15, 2011, 19:02:10 »
Det positive her er at Somma igjen er inne i stallen og får, i det minste, spille noen minutter. Den karen ender sannsynligvis som toppscorer denne sesongen med kun 15 min spilletid/kamp 8) han e good
Leedsomaniac

Per-Stian

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #283 på: Januar 15, 2011, 19:04:38 »
No er det på høg tid at Grayson sluttar å forsvare innkjøpa av Paynter og McCormack ved å stille Somma bakerst i køa! Somma er og blir ein betre målskårer enn "storsigneringane"!

Cherry

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #284 på: Januar 15, 2011, 19:06:37 »
imponerer virkelig....virker som han har hodet på riktig plass, og er "klar" når han kommer inn......studerer motstanderen...god egenskap !
 

Gufrias

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #285 på: Januar 15, 2011, 20:08:55 »
No er det på høg tid at Grayson sluttar å forsvare innkjøpa av Paynter og McCormack ved å stille Somma bakerst i køa! Somma er og blir ein betre målskårer enn "storsigneringane"!
Godt mulig at du traff spikeren på hodet der.
Hekta på Leeds siden 1974

stefan

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #286 på: Januar 15, 2011, 21:35:12 »
Jeg er blant dem som har vært veldig frustrert over McCormack, men i de kampene han har spilt så ser man at evnen er der. Han må bare få hull på byllen så er han i gang. Forøvrig mener jeg at McCormack eller Paynter burde vært lånt ut for å få spilletid.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Per-Stian

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #287 på: Januar 15, 2011, 22:50:38 »
No er det på høg tid at Grayson sluttar å forsvare innkjøpa av Paynter og McCormack ved å stille Somma bakerst i køa! Somma er og blir ein betre målskårer enn "storsigneringane"!
Godt mulig at du traff spikeren på hodet der.

Redd for det, ja... Eg trur Grayson vil få problem med å forklare Bates kvifor han ikkje brukar Paynter og McCormack viss Somma rettmessig tek sin plass nummer to i køa. Eller problem og problem, fru Blom, Somma kan trass alt forklarast med at han er betre enn dei to "dyrebare innkjøpa".

magnuer

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #288 på: Januar 16, 2011, 00:21:06 »
Jeg er blant dem som har vært veldig frustrert over McCormack, men i de kampene han har spilt så ser man at evnen er der. Han må bare få hull på byllen så er han i gang. Forøvrig mener jeg at McCormack eller Paynter burde vært lånt ut for å få spilletid.
Enig i at man burde låne ut en av dem. De har ikke bevist noe etter å ha spilt for oss i over en halv sesong

magnuer

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #289 på: Januar 16, 2011, 00:22:34 »
Nå må vel Grayson skjønne at Somma bør komme inn på før Paynter og McCormack

Tom S

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #290 på: Januar 16, 2011, 02:43:50 »
Somma er PL i kjøtt og blod!
COME ON LEEDS !!

Sander86

  • Gjest
Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #291 på: Januar 16, 2011, 09:08:02 »
Jeg er blant dem som har vært veldig frustrert over McCormack, men i de kampene han har spilt så ser man at evnen er der. Han må bare få hull på byllen så er han i gang. Forøvrig mener jeg at McCormack eller Paynter burde vært lånt ut for å få spilletid.
Enig i at man burde låne ut en av dem. De har ikke bevist noe etter å ha spilt for oss i over en halv sesong
     

Enig der, heller Somma som skårer enn to andre som ikke bruker sjangsene sine.                                                               

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #292 på: Januar 16, 2011, 14:03:59 »
Så gikk det nesten 10 hele ligakamper uten et minutt spilletid for Somma, før han som innbytter i det 81. minutt brukte knappe 8 minutter på å finne nettmaskene.   :)

Det burde være fullt mulig å holde både Paynter, McCormack og Somma "varme", men det synes for meg rimelig opplagt at en målmaskin som Somma ikke skal være et naturlig 4. valg bak to spillere som så langt i sesongen har virket vaksinert mot scoringer.  ::)
Jon R.

SveinArve

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #293 på: Januar 16, 2011, 14:15:57 »
McCormack og Paynter har ikkje vist nokke som helst som minner om nPower og for ikkje å snakke om PL nivå til neste år. Få dei ut og hent inn en ung kjapp spiss som har potensiale, for det har iallefall ikkje dei to nevnte herrene, sjølv om Paynter ikkje har fått allverdens med speletid...
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

lojosang

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #294 på: Januar 16, 2011, 17:26:39 »
Nå går det altså så bra med Leeds at vi kan begynne å slakte spillere som har vært skada under sesongoppkjøringen og ikke har kommet inn på laget fordi de som har spilt har vært så gode.  ::)

At McCormack går foran Somma tror jeg skyldes at han er mer anvendelig. Kan gå inn både som spiss og som ving og tilbaketrukket spiss/offansiv midtbane.

Paynter er litt verre å forstå, selv om det er viktig at han får kamptrening i tilfelle Becchio blir skada. Mulig tankegangen er at det kan være greit å kunne sette innpå litt mer muskler på topp i enkelte kamper, men det må da være enda bedre å sette innpå litt mer målscorer?  8)
- Leif Olav

Jon R

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #295 på: Januar 16, 2011, 17:47:49 »
Nå går det altså så bra med Leeds at vi kan begynne å slakte spillere som har vært skada under sesongoppkjøringen og ikke har kommet inn på laget fordi de som har spilt har vært så gode.  ::)

At McCormack går foran Somma tror jeg skyldes at han er mer anvendelig. Kan gå inn både som spiss og som ving og tilbaketrukket spiss/offansiv midtbane.

Paynter er litt verre å forstå, selv om det er viktig at han får kamptrening i tilfelle Becchio blir skada. Mulig tankegangen er at det kan være greit å kunne sette innpå litt mer muskler på topp i enkelte kamper, men det må da være enda bedre å sette innpå litt mer målscorer?  8)

Slaktet og slaktet fru Blom...   :)
Jon R.

HåvardK

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #296 på: Januar 16, 2011, 18:47:10 »
At McCormack går foran Somma tror jeg skyldes at han er mer anvendelig. Kan gå inn både som spiss og som ving og tilbaketrukket spiss/offansiv midtbane.
Tja. Hvis tanken er å anvende spilleren til å score mål, så syns jeg fortsatt Somma er foran i køen. ;)


Kato

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #297 på: Januar 16, 2011, 19:20:06 »
Noen som har mål pr minutt ratio på Somma?

Må jo være helt sinnsykt.
 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #298 på: Januar 16, 2011, 19:38:01 »
Noen som har mål pr minutt ratio på Somma?

Må jo være helt sinnsykt.

NPC; spillt 713 min. 7 mål

Liga Cup; spillt 90 min. 1 mål

FA-Cup; spillt 5 min. 0 mål

Det er ikke tatt hensyn til  eventuelle tilleggs minutter.

Kilde: Soccerbase

Kato

Sv: SPILLER: Davide Somma
« Svar #299 på: Januar 16, 2011, 19:45:29 »
Mål pr 102 minutt i serien. Ikke langt unna en scoring pr kamp.