Advarsel mot Ryanair

Started by Wexler, September 02, 2009, 15:52:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wexler

Som kjent går det ikke direktefly til Leeds, og da er jo Ryanair fristende å ta til øyriket via stopover.

Imidlertid : Ryanair er rå på å utnytte køer på transfer flyplasser i England/Irland slik at du kommer for sent til gaten. De hjelper deg abosulutt ikke med å rekke gaten  ! Spesielt gjelder det for de som skal sjekke inn bagasje. Så beregn derfor VELDIG god tid på transfer ! Det er kjedelig å betale £300 eller mer for å komme med på neste fly, men lønnsomt for RYANAIR..

Ellers er de gode på å kansellere flyvninger og la passasjerene sitte igjen på flyplassen uten kompensasjon.

h.b

Det du skriver her har jeg erfaring med når det gjelder Ryan Air. Og det er grunnen til at jeg aldri reiser med det selskapet igjen

lojosang

Du flyr ikke transit med Ryan air. Punktum.

Og om du likevel gjør det, legg inn 24 timers slingringsmonn og overnatting. Sjekk gjerne CAMRA etter ølfestivaler i rimelig nærhet av flyplassen så du har noe å gjøre mens du venter.
- Leif Olav

h.b

Jeg reiste med Ryan Air for 2 år siden. På veien tilbake fra Leeds til Liverpool var det togkaos på grunn av flom og jeg kom til flyplassen i Liverpool 45 minutter før de skulle ta av. Der møtte jeg ei kjerring som var så tverr og grinete. Hu ville først nekte meg å sjekke inn og sa at jeg måtte vente til dagen derpå. Men etter endel prat så sjekka hu meg inn. Jeg løp da som et helvete til gaten og så at de stengte den foran trynet mitt, Hu gadd ikke engang å ringe bort å si at jeg kom løpende. Jeg ble da 1 ekstra døgn i Liverpool og måtte betale 350 pund for ny billett.

Leif Sverre

Dette støtter jeg ikke. Jeg har reist mange ganger med Ryan Air fra Torp,London,Sverige(Gøteborg),Glasgow,Irland og Danmark. Ikke EN gang har jeg hatt problemer med selskapet.Tvert  i mot, de har vært punktlige og har sågar flere ganger landet  tidligere enn rutetabellen.Rene og ryddige fly har de og. Reiste fra Derry til Nottingham i fjor og da tror jeg jammen flyet jeg reiste med kom rett fra flyfabrikken i USA.

Har nettopp vært innom  på nettet og Ryan  kunne skaffe meg tur-retur Torp-London for
kr. 56,- Det gjelder helga i september med heimekampen mot Gillingham og Liverpool.
Hadde jeg bare hatt flere feriedager tilgode  så hadde jeg booka tvert !

Jeg bare gleder meg til den dagen Ryan innfører ståplass ombord i flyene, jeg skal være
førstemann !!  
Stå på O Leary !!

h.b

Quote from: Leif Sverre on September 02, 2009, 17:50:22
Dette støtter jeg ikke. Jeg har reist mange ganger med Ryan Air fra Torp,London,Sverige(Gøteborg),Glasgow,Irland og Danmark. Ikke EN gang har jeg hatt problemer med selskapet.Tvert  i mot, de har vært punktlige og har sågar flere ganger landet  tidligere enn rutetabellen.Rene og ryddige fly har de og. Reiste fra Derry til Nottingham i fjor og da tror jeg jammen flyet jeg reiste med kom rett fra flyfabrikken i USA.

Har nettopp vært innom  på nettet og Ryan  kunne skaffe meg tur-retur Torp-London for
kr. 56,- Det gjelder helga i september med heimekampen mot Gillingham og Liverpool.

Jeg bare gleder meg til den dagen Ryan innfører ståplass ombord i flyene, jeg skal være
førstemann !!  
Stå på O Leary !!
da har antagelig jeg vært uheldig. Men til det med rene fly. Når vi skulle lande på Torp Flyplass, så var  de litt sent ute med å hente inn søppelet på flyet. De ga  da bare beskjed over høytaleranlegget at vi skulle legge søppelet på gulvet.
Er ikke dette i strid med prosedyrene så vet ikke jeg. Søppelet ville da ved en ulykke skjermet for lyset som går langs gulvet

Leif Sverre

og hva ville det lyset på gulvet ha hjulpet deg om flyet krasjet, nødlandet eller på annen  måte kommet ut for et alvorlig uhell. Har aldri forstått nødvendigheten av det lyset jeg..... !! Tenker det blir temmelig mørkt om uhellet skulle være ute jeg....

fjellhaugen

førstemann !!  
Stå på O Leary !!

henger meg på deg leif sverre.

har aldri hatt problemer med ryan air.

og til Wexler foreslår jeg du tar deg en tur til en stor flyplass og ser hvor menge sinte mennesker du treffer på. spør du de, kan jeg vedde på at kun brøkdelen flyr ryan air.

alle selskap har sine feil, kun ryan air er så ærlige at de faktisk innrømmer det ;)
du får stort sett hva du betaler for
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Leif Sverre

En liten corrigendum i mitt  hovedinnlegg. Jeg  skrev 56,-NOK tur-retur, det er ikke helt rett, det ble 100,-NOK i gebyr for at jeg ville betale med vanlig VISA, og det synes jeg er DUMT !

Budda

førstemann !!  
Stå på O Leary !!

Vet ikke om jeg ville ha kjøpt en slik plass. Hva med kraftig turbulens eller kraftig nødlanding. Hadde ikke hatt lyst til å stå da.

Har reist med Ryanair noen ganger. Alt har vært bra bortsett fra sinte innsjekkere, men de er vi vel blitt kvitt nå. Du får hva du betaler for med Ryanair. Verken mer eller mindre
Endre

fjellhaugen

Quote from: Budda on September 02, 2009, 18:29:40

førstemann !!  
Stå på O Leary !!

Vet ikke om jeg ville ha kjøpt en slik plass. Hva med kraftig turbulens eller kraftig nødlanding. Hadde ikke hatt lyst til å stå da.

Har reist med Ryanair noen ganger. Alt har vært bra bortsett fra sinte innsjekkere, men de er vi vel blitt kvitt nå. Du får hva du betaler for med Ryanair. Verken mer eller mindre

her har du en tegning budda.
blir vel ikke på denne siden av 2009 om vi skal tolke artikkelen riktig  :D

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=564365
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

McMidjo

Quote from: lojosang on September 02, 2009, 16:01:44
Du flyr ikke transit med Ryan air. Punktum.

Og om du likevel gjør det, legg inn 24 timers slingringsmonn og overnatting. Sjekk gjerne CAMRA etter ølfestivaler i rimelig nærhet av flyplassen så du har noe å gjøre mens du venter.

Støttes fullt ut - og om en ikke skulle finne en slik ølfestival, er jeg en stor tilhenger av konseptet 'Make your own festival'.

Har reist med Ryanair bare en gang, og da klarte jeg å klusse det til med avgangen helt på egen hånd. Ryanair var da faktisk så serviceinnstilte at jeg fikk gratis standbyplass på neste avgang senere samme kveld, og jeg benyttet da ventetiden på å utforske pubene i Bishops Stortford - en kort taxitur unna Stansted. Greit opplegg det  - om noen skulle få noen timer å slå ihjel på Stansted.

'The Bishop's ale trail of the merry Norwegian' er tilgjengelig fra undertegnede og fra turistinformasjonen i Bishops Stortford. :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

flynn

Quote from: fjellhaugen on September 02, 2009, 18:17:07

førstemann !!  
Stå på O Leary !!

og til Wexler foreslår jeg du tar deg en tur til en stor flyplass og ser hvor menge sinte mennesker du treffer på. spør du de, kan jeg vedde på at kun brøkdelen flyr ryan air.

alle selskap har sine feil, kun ryan air er så ærlige at de faktisk innrømmer det ;)

Hmmm, stor flyplass... Ryan Air... Jo, dette tror jeg du har rett i fjellhaugen  ;D

Budda

Quote from: fjellhaugen on September 02, 2009, 21:16:28

førstemann !!  
Stå på O Leary !!

Jøss, ser merkelig ut. Men er det noen flyruter fra Norge som tar én time? London tar vel over to
Endre

Tjalla

Må bare få si at det å fly/reise generelt inneholder tross alt endel personlige preferanser. Selv er jeg ganske lang og kan derfor ikke fly Ryan siden de har ca 15cm beinplass. Dessuten må jeg innrømme at jeg syns det er irriterende med selskap som ikke opplyser om all tillegg i prisen før man skal betale. Hadde man bare opplyst om det med en gan så kunne det vært helt fint (lik mobiltlf selgere som plikter og opplyse om total kostnad ved binding til abb). Ellers skal jeg ikke uttale meg for mye om Ryan siden jeg ikke flyr det lengre.
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

Wexler

Quote from: flynn on September 03, 2009, 08:54:47
Quote from: fjellhaugen on September 02, 2009, 18:17:07

førstemann !!  
Stå på O Leary !!

Hmmm, stor flyplass... Ryan Air... Jo, dette tror jeg du har rett i fjellhaugen  ;D

Nå har jeg faktisk reist ganske mye i min tid i reisebransjen, så jeg kjenner meget godt til storflyplasser. Hvis forsinkelser har jeg aldri opplevd å ikke få hjelp av et flyselskap - bortsett fra Ryanair. Ellers er det jo bare å ta en titt på nettet å se hvor mange som faktisk er misfornøyd med Ryanair. Og det er ikke bare meg...

Robert

Gidder ikke fly med Ryanair, rett og slett fordi jeg foretrekker å fly fra OSL.
Det blir oftest like dyrt eller dyrere med Ryanair om jeg velger det reisetidspunktet som passer meg best (liker å få mest mulig ut av 'ferien' min, og drar derfor alltid tidlig på dagen, og sent tilbake) og reisekostnaden fra Oslo. Og ikke minst tiden jeg bruker for å ta meg til flyplassen..

Men så bryr ikke jeg meg spesielt mye om jeg betaler 500 kr eller 800 kr for en billett heller. Oftest er flyreisen det jeg bruker minst penger på uansett..
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

pale

Ryanair er da helt supert til sitt bruk.
Det er klart irriterende at de legger på en ekstra 100-lapp og kaller det VISA-gebyr.

Men det som har noe og si er total pris og punktlighet (ihvertfall på korte reiser til England).
Jeg har ikke klart å finne noen som er i nærheten av prisene til Ryanair.
Jeg opplever også punktligheten som svært god.

At de da er strenge med bagasje om bord, aldri har vekslepenger osv. får bare være.

Og da jeg bor 20 min. fra Torp blir valget enkelt.

Svend Anders

Du får stort sett det du betaler for, og Ryanair er et punkt-til-punkt selskap. De ser på det å frakte folk med fly som på samme måte som buss, pluss pluss. Det trenger ikke være så mye ekstra når folk bare vil komme seg fra punkt a til b.

Snakka med Ryanair-sjefen sjøl for noen uker tilbake, dere kan jo selv se og høre: http://f-b.no/section/video/&id=806

De er grådige på alt som er ekstra, men om man klarer å se hva totalprisen er - og veie den opp mot hva man selv verdsetter av komfort, reisetid/sted og ikke minst alternativer med andre selskaper, så blir det sikkert smak og behag for de fleste.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

fjellhaugen

Quote from: Budda on September 03, 2009, 09:50:16
Quote from: fjellhaugen on September 02, 2009, 21:16:28

førstemann !!  
Stå på O Leary !!

Jøss, ser merkelig ut. Men er det noen flyruter fra Norge som tar én time? London tar vel over to

nå tenker vel ryan air gjerne LITT utover rutene i norge?   ;) ;)

trondt

Ryanair er helt OK. Man får det man betaler for, og betingelser er nøye forklart på hjemmesider og på billett. Beregn god tid og man kommer seg til de britiske øyer billigere enn det jeg må betale for en togbillett til Oslo. (Bor ved Drammen).

Budda

Quote from: fjellhaugen on September 03, 2009, 12:13:56

nå tenker vel ryan air gjerne LITT utover rutene i norge?   ;) ;)

Jo da, men det gjør ikke jeg  ;) Reiser stortsett bare til og fra Norge. Hvis det ikke blir aktuelt for reiser til og fra Norge, så bryr jeg meg ikke
Endre

Bjalle Skien

Støtter Leif Sverre, har reist veldig mye med Ryan Air siden de startret opp ifra Torp for mange år siden, og har ALDRI opplevd problemer med selskapet. Er nå faktisk det selskapet i europa som er mest punktlige på annkomst tider iflg statestikker.

flynn

Ser på muligheten for å reise med RyanAir via Dublin til Leeds. En times forskjell mellom ankomst fra Oslo og avgang til Leeds. Noen som har erfaring med den flyplassen i Dublin, og som kan uttale seg om det høres greit ut ?

Jeg vet jo at om flyet fra Oslo er forsinket så driter de fullstendig i det og sender sine øvrige fly avgårde så fort de kan, men om det første flyet er i rute burde det holde fint vel ??

flynn

Jon

Aldri hatt problemer med ryanair...skummelt å si nå rett før jeg skal bruke dem igjen, men men..

Skal hjem fra Leeds Charlton helga, og vurderte da Manchester fly hjem. Med transport til flyplass kom dette på rundt 3000. Synes dette var dyrt så sjekka den nye ruta Stansted - Rygge. Med 1 natt extra hotell, transport ned og fly kom dette på en 1000 lapp...

bwirum

Quote from: flynn on September 04, 2009, 11:46:47
Ser på muligheten for å reise med RyanAir via Dublin til Leeds. En times forskjell mellom ankomst fra Oslo og avgang til Leeds. Noen som har erfaring med den flyplassen i Dublin, og som kan uttale seg om det høres greit ut ?

Jeg vet jo at om flyet fra Oslo er forsinket så driter de fullstendig i det og sender sine øvrige fly avgårde så fort de kan, men om det første flyet er i rute burde det holde fint vel ??

flynn
Jeg synes RyanAir har et fantastisk konsept, går stort sett på (i nærheten) tida og lander før tida, men jeg hadde aldri booka RyanAir transit med mindre enn 2 timer på meg. De er pinlig nøyaktige når det gjelder innsjekktidene sine, og om det er deres egen skyld at det tar lang tid så driter de langt i det.

Hvis du bare har håndbagasje så *kanskje* det går, men jeg hadde ikke stolt på det.

På point-to-point har RyanAir aldri skuffa meg.

Ja, irriterende at de legger på 100 kr i Visa-gebyr, men nå vet jeg nå en gang om det, så jeg legger det mentalt inn i prisen, og de er allikevel mye billigere enn nestemann. I tillegg til at jeg bor 10 min fra Torp.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

fjellhaugen

Quote from: Jon on September 08, 2009, 13:36:07
Aldri hatt problemer med ryanair...skummelt å si nå rett før jeg skal bruke dem igjen, men men..

Skal hjem fra Leeds Charlton helga, og vurderte da Manchester fly hjem. Med transport til flyplass kom dette på rundt 3000. Synes dette var dyrt så sjekka den nye ruta Stansted - Rygge. Med 1 natt extra hotell, transport ned og fly kom dette på en 1000 lapp...

hvordan kommer du deg fra leeds til stanstead?
tog? pris?

Per Arne

Jeg har sikkert 10 turer med Ryanair bak meg. London, Liverpool, Madrid, Barcelona. Ikke en eneste gang har jeg støtt på noen som helst problemer av noe slag. Tvert i mot. Det har til og med hendt at vi har ankommet destinasjoner opptil 20 min før tiden.

h.b

http://e24.no/naeringsliv/article3259890.ece

600 kroner for å ta med seg en koffert ekstra. Jada billig skal det være. Jeg tror mange av dere glemmer helt ekstrakostnadene med å reise med dette selskapet. Mange av dere ser på prisen når dere betaler over nettet men glemmer rett og slatt alle ekstrakostnadene som kommer.
Er ikke alltid billig å handle billig

Per Arne

Quote from: h.b on September 09, 2009, 16:33:17
http://e24.no/naeringsliv/article3259890.ece

600 kroner for å ta med seg en koffert ekstra. Jada billig skal det være. Jeg tror mange av dere glemmer helt ekstrakostnadene med å reise med dette selskapet. Mange av dere ser på prisen når dere betaler over nettet men glemmer rett og slatt alle ekstrakostnadene som kommer.
Er ikke alltid billig å handle billig

Ja jøss, 2 kofferter er jo absolutt nødvendig å ta med seg. Og ikke tro at folk er idioter her inne, er du snill. Vi som er ute og reiser noen ganger i løpet av året vet kanskje hva vi gjør når vi bestiller...

;)