Rollong Stone: 500 Greatest songs of all time!

Started by auren, September 07, 2009, 17:50:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

http://www.rollingstone.com/news/coverstory/500songs/page

Kanskje ikke overraskende at Like A Rolling Stone innehar førsteplassen når man ser hvem som vurderer :)

Alltid noe å klage på. Personlig er jeg overrasket over at ikke mitt band, The Waterboys, var funnet verdig en plass på lista. Men, men. Musikk er jo så personlig som man får det.

PS: Denne kåringen er fra 2004. Kan godt hende den er blitt omtalt tidligere på forumet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Andreas-H

Jeg synes Bruce Springsteen(Born to run) og Led zeppelin(Stairway to heaven) fortjente og havne høyere på lista, og de kunne gjerne fjernet det av Beach Boys, men dette er jo smak og behag . ;)

Dennis

Utrolig at Imagine nesten alltid anses som John Lennons største verk. Enormt overvurdert og langt i fra det beste Lennon har skrevet!

Stairway to Heaven, Bohemian Rhapsody og Free Bird fortjener en langt høyere plassering. Og, akk! så mange låter mangler jo!  ;)
Marching on together!

Budda

Quote from: Mr Kaizer on September 07, 2009, 18:36:56
Utrolig at Imagine nesten alltid anses som John Lennons største verk. Enormt overvurdert og langt i fra det beste Lennon har skrevet!

Stairway to Heaven, Bohemian Rhapsody og Free Bird fortjener en langt høyere plassering. Og, akk! så mange låter mangler jo!  ;)

Er jo alltid slik. The Doors står oppført med Light My Fire, men er langt fra den beste sangen. Bare den største hiten.

Ellers så burde Jimi Hendrix tronet øverst med All Along the Watchtower. David Bowie burde også ha kommet høyere; Ziggy Stardust burde vært mye høyere enn 277. Ellers en veldig kommers liste.
Endre

Asbjørn

Quote from: Budda on September 07, 2009, 18:53:26
Ellers så burde Jimi Hendrix tronet øverst med All Along the Watchtower.

...det er da jeg ikke kan motstå fristelsen å nevne at det jo er Bobs sang da :) (men også han likte Hendrix' versjon såpass at han stort sett har benyttet hans arrangement live de siste 40 årene).

Ellers må jeg ta med His Bobness egne uttalelser omkring det å skrive teksten til LARS:

Quote"The first two lines, which rhymed 'kiddin' you' and 'didn't you,' just about knocked me out," he confessed to ROLLING STONE in 1988, "and later on, when I got to the jugglers and the chrome horse and the princess on the steeple, it all just about got to be too much."

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Budda

Quote from: Asbjørn on September 07, 2009, 21:58:14

...det er da jeg ikke kan motstå fristelsen å nevne at det jo er Bobs sang da :) (men også han likte Hendrix' versjon såpass at han stort sett har benyttet hans arrangement live de siste 40 årene).

Ellers må jeg ta med His Bobness egne uttalelser omkring det å skrive teksten til LARS:

Quote"The first two lines, which rhymed 'kiddin' you' and 'didn't you,' just about knocked me out," he confessed to ROLLING STONE in 1988, "and later on, when I got to the jugglers and the chrome horse and the princess on the steeple, it all just about got to be too much."

Hehe, jeg vet. Skjønte at du kom til å kommentere den  ;) Hendrix sin versjon er dog den beste, selv om Dylan sin er bra den og   
Endre

lojosang

Skandaløst at Leonard Cohen ikke er på lista annet enn som opphavsmann Buckleys versjon av Alle Hjula. Syns egentlig ikke coverversjoner har noe på ei sånn liste å gjøre i det hele tatt.
- Leif Olav

Masinga

Synes vi skal glemme denne listen. Prøvde for moro skyld å finne hvor langt nede på listen låter fra Pink Floyd var havnet:

314. Comfortably Numb, Pink Floyd

316. Wish You Were Here, Pink Floyd

375. Another Brick in the Wall part II

Her snakker vi om en av rockehistoriens største grupper!
Masinga, medl.nr. 1250

asLeeds

Nei,veit du ka!!!
denne lista kunne eg til nøds brukt til dasspapir ;D
DALHEIM WHITES

palle

"Litt" amerikansk orientert denne listen. Nick Drake, hvor er du? Og Waterloo Sunset på 42. plass.

PålK
...ooo, vi vandrar saman...

R - R

Quote from: Asbjørn on September 07, 2009, 21:58:14

Før eg i heile tatt hadde scrolla lenger ned på sida venta eg berre på tilsvar frå deg ;D
- Rune

auren

Quote from: palle on September 08, 2009, 13:23:31
"Litt" amerikansk orientert denne listen. Nick Drake, hvor er du? Og Waterloo Sunset på 42. plass.

PålK

Synes du Waterloo Sunset burde kommet høyere på lista? Nå er jeg ganske stor fan av Kinks, og synes denne sangen langt i fra er deres beste.

Trist at jeg ikke får med meg Ray Davies konserten i Bergen 11.oktober i år  :(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.