Skrevet av Emne: Ingen Thorp Arch  (Lest 40993 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #180 på: Oktober 28, 2009, 13:09:18 »
En ting - til Sven Anders:

Det er vel sånn at når nå Thorp Arch ikke er kjøpt av LU i 2009, så betyr ikke det noe annet enn at den for fremtiden, dvs i 2029 blir lagt ut på markedet som et salgsobjekt - enten i deler eller som en helhet. Hvis Leeds United fremdeles består og at vi finner klubben i toppen av Engelsk fotball, så regner jeg med at klubben da er likvid nok til å cashe ut treningsanlegget og fortsette sin aktivitet i området.

Det er vel ingenting i Adlers eierskap som tilsier at dette området på død-og-liv skal selges til folk som vil rive bygninger, fotballhall og lage potetjorder av banene...?


Det er et mulig scenario det du skisser opp i 2029, Promo. Skjønt, det kan også skje mange andre ting:

1) Avtalen fortsetter som nå, med 3% leie-økning i året ut 2029, og da blir
a - leieavtalen fornyet med nåværende parter for x antall år
b - arealet (helt eller delvis) solgt til klubben
c - utnyttet kommersielt av nåværende eier (Barnaway Ltd v/Jacob Adler)
d - solgt fra Barnaway til annen aktør som står fritt til å gjøre hva den vil (innenfor lover og regler)

2) Leeds forhandler frem et fullt kjøp av anlegget før 2029, og med det bryter leasingen. Prisen på kjøpet må da forhandles partene i mellom. Det kan f.eks skje ved at Leeds finner cash til å by litt mer enn de seks millionene, eller at Barnaway Ltd f.eks en dag kommer behov for kontanter og må selge unna verdier (lite sannsynlig, men endog).

3) Leeds reforhandler nåværende leasingavtale, f.eks med nedbetaling mot fremtidig overdragelse. Jeg tror ikke dette skjer.

Noen andre lure løsninger kan sikkert også finnes ut av.

Om jeg ikke tar helt feil vil vi ved siste års leie, i 2029, ligge på en årlig leieutgift på litt over £800,000, mens vi idag ligger rundt £450,000 (jeg har ikke nøyaktige utgift så vanskelig å anslå helt nøyaktig). Så kan en jo spørre seg om det nødvendigvis er veldig dyrt i 2029, selvsagt. Betalingsevnen vår vil selvsagt også avhenge av hvilket nivå vi spiller på.

Godeste (?) Bates skriver i programmet mot Norwich at leieutgiftene frem til 2029 totalt blir på £12,1 millioner. Jeg tror han mener fra kommende år og ut (altså siste 20 år) og ikke alle 25 årene totalt. Da stemmer leiekostnaden min over sånn ca.

Det villeste er selvsagt at anlegget ble solgt for bare £4,2 millioner av... Simon Morris.

Har vi leieutgifter på 12 millioner pund de neste 20 årene, vil det trolig være klokt å vurdere å forhandle om kjøp, selv med pris på 10-15 millioner. For når de 12,1 millionene er ferdig betalt må vi a) kjøpe anlegget likevel eller b) bygge et nytt.

Det bittelille positive med at kommunen ikke eier anlegget, er at alle inntekter ved utleie ved OL, VM, Rugby-VM, etc, nå går direkte til klubben, og ikke til kommunen som det ville blitt gjennom den avtalen (men jeg sier ikke at det da er OK vi ikke fikk noen deal, altså!). Men hvor store disse beløpene kan være på er jeg ikke sikker på.

Det var kanskje litt mer enn svar på spørsmålet, men følte det var verdt å ta med.

SA

Boxman

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #181 på: Oktober 28, 2009, 13:41:42 »
Jeg ler meg fillete. ;DDette med stallen når nye høyder.Undertegnede,jarle og hb mente før seriestart at stallen ikke var god nok med tanke på vis man fikk skader på sentrale spillere.Dette ble avfeid som pølsevev.Når vi fikk skader i høst, så panikklåner Grayson spillere.Da vi påpeker dette,blir vi møtt med at dette er sure oppstøt og det som værre er.Enkelte blir til å med kvalme....Nå er det visst helt normalt å låne SELV OM STALLEN ER GOD NOK....Hele poenget med å ha god dekning på alle plasser-altså en sterk stall er jo at kvaliteten skal være tilfredstillende når nøkkelspillere er skadet.Selv min nevø på 11 år(Liverpoolfan)forstår jo dette ;D
Er det ikke like greit å innrømme at stallen kanskje ikke er god nok siden Grayson velger å låne inn spillere av svært kort varighet?Eller mener dere at Grayson ikke har peiling på hva han driver med?

Dette har vel ikke noe med denne tråden å gjøre?

Men for å svare på det generelt så er det vel forskjell på at "stallen er god nok" kontra hva som gjøres når over halvparten av de 11 beste er ute med skade. Både Grayson, og "vi som mente stallen var god nok" brukte jo selv som argument at lånevinduet er til for å brukes - nettopp i slike situasjoner.

Det er både lite økonomisk, og heller ikke gunstig for lagmoralen, å måtte ha 2-3 spillere på hver plass som alle er like gode. Da sliter du gjerne med å holde folk happy mtp spilletid.

Det er også to andre argumenter her:
* En formdupp vil nødvendigvis komme uansett for en periode
* Selv om vi har gode erstattere til mange av de skadde spillerne, er utskiftningene i seg selv - spesielt når de kommer samtidig - med på å ødelegge stabilitet og kontinuitet som er en nøkkel for fortsatt suksess

Jeg er så naiv at jeg tror vi kommer oss fint over denne kneika (selv med tap mot Bristol) og holder teten ved jul uansett. Så det så  ;D

SA
Nå ble dette med stallen nevnt i et innlegg i denne debatten-derfor ble jeg revet med og kommenterte dette :)
Ellers synes jeg nok du ror deg litt unna her :)Det kan da ikke være negativt å ha høy kvalitet på stallen?Så da mener du altså at alle lag i alle divisjoner låner spillere når de får skader?det er altså ingen som har en bra nok stall?og hvis man har det,vil det bli konflikter mellom spillerne?merkelig argument synes jeg da Sven :)
MOT

Det jeg sa i sommer, var at jeg stoler på Grayson. Fordi han har mer peiling på fotball enn noen av oss, og fordi han er i en bedre posisjon til å vurdere hvilket spillemateriell som trengs. Og Grayson sa selv at lån kunne bli aktuelt utover i sesongen. Det "dere" derimot klaget over, var at vi hentet gratisspillere som ingen andre ville ha. Pr i dag, så må man vel si at sånne holdninger ikke gjør annet enn å bekrefte min påstand om Grayson v "dere kritikere". Altså at han har peiling, hvilket dere ikke har.
Nok om det. Jeg vil bare stille et spørsmål; hvilken klubber i League One har bedre stall enn Leeds United. Og argumenter gjerne hvorfor du mener det. Dette spørsmålet har vært stilt tidligere, men jeg kan ikke huske å ha sett at noen har vært i stand til å svare på det...merkelig nok.
Proud to be Leeds!

Superfan

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #182 på: Oktober 28, 2009, 14:51:57 »
her går det vel an å lese litt kanskje...

www.scribd.com/doc/9196709/Leeds-United-Accounts-Period-Ended-June-2008


Og hvis du ser på dette regnskapet og tenker på størrelsen til Leeds United og omsetningen. Ja da sier det seg selv at regnskapet inneholder masse som ikke kommer frem her. Til og med regnskapet til Luscos er jo lengre enn dette her

Kan noen som kan mer om (britisk) regnskapsspråk enn meg forklare hva punkt 12 side 8 i dette dokumentet betyr? Er det slik at den kortsiktige gjelden var på 9.5 mill?

Ellers merker jeg meg at TV- og radioinntektene var forsvinnende lave, godt under 2 millioner norske kroner, og det blir det ikke mye Thorpe Arch av.

Dette er kortsiktig gjeld, dvs. gjeld som forfaller til betaling innen ett år etter regnskapsavleggelsen. 9,5 mill ja.

Svend Anders

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #183 på: Oktober 28, 2009, 15:07:08 »
her går det vel an å lese litt kanskje...

www.scribd.com/doc/9196709/Leeds-United-Accounts-Period-Ended-June-2008


Og hvis du ser på dette regnskapet og tenker på størrelsen til Leeds United og omsetningen. Ja da sier det seg selv at regnskapet inneholder masse som ikke kommer frem her. Til og med regnskapet til Luscos er jo lengre enn dette her

Kan noen som kan mer om (britisk) regnskapsspråk enn meg forklare hva punkt 12 side 8 i dette dokumentet betyr? Er det slik at den kortsiktige gjelden var på 9.5 mill?

Ellers merker jeg meg at TV- og radioinntektene var forsvinnende lave, godt under 2 millioner norske kroner, og det blir det ikke mye Thorpe Arch av.

Dette er kortsiktig gjeld, dvs. gjeld som forfaller til betaling innen ett år etter regnskapsavleggelsen. 9,5 mill ja.

Det er som Superfan sier, £9,5 millioner som forfalt innen utgangen av juni i år. Jeg vet ikke om dette er unormalt høyt, og en bedre forståelse av dette ser man først når man har neste (og neste og neste) regnskapstall, siden dette er første "oppgjør" etter administrasjonen.

I de 9,5 millionene ligger det helt åpenbart en del som var "fotballrelatert gjeld" som måtte betales i sin helhet etter administrasjonen. Hvor mye vet jeg ikke.

Jeg er usikker på om alle utbetalinger i hht kontrakter og bindene avtaler også inkluderes i denne summen. Dvs all lønn for daværende spillerstall før det neste regnskapsåret, og/eller leasing på ER og TA (bare det er jo minst halvannen mill). Noen som vet om disse tallene kan være inkludert?

På samme måte som folk ser seg blinde på regnskapsmessig overskudd på 4,5 mill, blir dette taller på 9,5 mill i kortsiktig gjeld også vanskelig å slå stort opp - i alle fall før man har sett neste regnskap.

SA

DenHviteYeboah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #184 på: Oktober 28, 2009, 15:47:15 »
Jeg ler meg fillete. ;DDette med stallen når nye høyder.Undertegnede,jarle og hb mente før seriestart at stallen ikke var god nok med tanke på vis man fikk skader på sentrale spillere.Dette ble avfeid som pølsevev.Når vi fikk skader i høst, så panikklåner Grayson spillere.Da vi påpeker dette,blir vi møtt med at dette er sure oppstøt og det som værre er.Enkelte blir til å med kvalme....Nå er det visst helt normalt å låne SELV OM STALLEN ER GOD NOK....Hele poenget med å ha god dekning på alle plasser-altså en sterk stall er jo at kvaliteten skal være tilfredstillende når nøkkelspillere er skadet.Selv min nevø på 11 år(Liverpoolfan)forstår jo dette ;D
Er det ikke like greit å innrømme at stallen kanskje ikke er god nok siden Grayson velger å låne inn spillere av svært kort varighet?Eller mener dere at Grayson ikke har peiling på hva han driver med?

Dette har vel ikke noe med denne tråden å gjøre?

Men for å svare på det generelt så er det vel forskjell på at "stallen er god nok" kontra hva som gjøres når over halvparten av de 11 beste er ute med skade. Både Grayson, og "vi som mente stallen var god nok" brukte jo selv som argument at lånevinduet er til for å brukes - nettopp i slike situasjoner.

Det er både lite økonomisk, og heller ikke gunstig for lagmoralen, å måtte ha 2-3 spillere på hver plass som alle er like gode. Da sliter du gjerne med å holde folk happy mtp spilletid.

Det er også to andre argumenter her:
* En formdupp vil nødvendigvis komme uansett for en periode
* Selv om vi har gode erstattere til mange av de skadde spillerne, er utskiftningene i seg selv - spesielt når de kommer samtidig - med på å ødelegge stabilitet og kontinuitet som er en nøkkel for fortsatt suksess

Jeg er så naiv at jeg tror vi kommer oss fint over denne kneika (selv med tap mot Bristol) og holder teten ved jul uansett. Så det så  ;D

SA
Nå ble dette med stallen nevnt i et innlegg i denne debatten-derfor ble jeg revet med og kommenterte dette :)
Ellers synes jeg nok du ror deg litt unna her :)Det kan da ikke være negativt å ha høy kvalitet på stallen?Så da mener du altså at alle lag i alle divisjoner låner spillere når de får skader?det er altså ingen som har en bra nok stall?og hvis man har det,vil det bli konflikter mellom spillerne?merkelig argument synes jeg da Sven :)
MOT

Det jeg sa i sommer, var at jeg stoler på Grayson. Fordi han har mer peiling på fotball enn noen av oss, og fordi han er i en bedre posisjon til å vurdere hvilket spillemateriell som trengs. Og Grayson sa selv at lån kunne bli aktuelt utover i sesongen. Det "dere" derimot klaget over, var at vi hentet gratisspillere som ingen andre ville ha. Pr i dag, så må man vel si at sånne holdninger ikke gjør annet enn å bekrefte min påstand om Grayson v "dere kritikere". Altså at han har peiling, hvilket dere ikke har.
Nok om det. Jeg vil bare stille et spørsmål; hvilken klubber i League One har bedre stall enn Leeds United. Og argumenter gjerne hvorfor du mener det. Dette spørsmålet har vært stilt tidligere, men jeg kan ikke huske å ha sett at noen har vært i stand til å svare på det...merkelig nok.
[/quot
Vi kranglet jo om dette en del i sommer ;Dhusker du ikke det?Personlig TROR jeg at både Norwich og Charlton har bedre stall enn oss utifra det jeg har sett av kamper med disse lagene,og hvilke spillere de har kjøpt.Tydligvis mener du at vi har den beste stallen fordi vi leder ligaen.Kan godt være, men ingen har rykket opp, og det er mange kamper igjen.Jeg synes det er rart å måtte panikklåne ved skader ihvertfall.Jeg kjenner ikke spillerne inngående i Norwich eller Charlton(gjør du?)så noen bombastiske argumenter får du ikke fra meg :)Da kan jo jeg svare med at du må argumentere hvorfor akkurat Leeds har den beste stallen?Uansett blir dette synsing fra ende til annen.Tror verken du eller jeg har kompetanse til å avgjøre hvilket lag som har best stall før sesongen.Det skal jo ikke være slik at de som er negative trenger bedre dokumentasjon enn de som er positive??Derfor er det bare å være enige om at man er uenige ;D

Boxman

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #185 på: Oktober 28, 2009, 16:21:27 »
Jeg ler meg fillete. ;DDette med stallen når nye høyder.Undertegnede,jarle og hb mente før seriestart at stallen ikke var god nok med tanke på vis man fikk skader på sentrale spillere.Dette ble avfeid som pølsevev.Når vi fikk skader i høst, så panikklåner Grayson spillere.Da vi påpeker dette,blir vi møtt med at dette er sure oppstøt og det som værre er.Enkelte blir til å med kvalme....Nå er det visst helt normalt å låne SELV OM STALLEN ER GOD NOK....Hele poenget med å ha god dekning på alle plasser-altså en sterk stall er jo at kvaliteten skal være tilfredstillende når nøkkelspillere er skadet.Selv min nevø på 11 år(Liverpoolfan)forstår jo dette ;D
Er det ikke like greit å innrømme at stallen kanskje ikke er god nok siden Grayson velger å låne inn spillere av svært kort varighet?Eller mener dere at Grayson ikke har peiling på hva han driver med?

Dette har vel ikke noe med denne tråden å gjøre?

Men for å svare på det generelt så er det vel forskjell på at "stallen er god nok" kontra hva som gjøres når over halvparten av de 11 beste er ute med skade. Både Grayson, og "vi som mente stallen var god nok" brukte jo selv som argument at lånevinduet er til for å brukes - nettopp i slike situasjoner.

Det er både lite økonomisk, og heller ikke gunstig for lagmoralen, å måtte ha 2-3 spillere på hver plass som alle er like gode. Da sliter du gjerne med å holde folk happy mtp spilletid.

Det er også to andre argumenter her:
* En formdupp vil nødvendigvis komme uansett for en periode
* Selv om vi har gode erstattere til mange av de skadde spillerne, er utskiftningene i seg selv - spesielt når de kommer samtidig - med på å ødelegge stabilitet og kontinuitet som er en nøkkel for fortsatt suksess

Jeg er så naiv at jeg tror vi kommer oss fint over denne kneika (selv med tap mot Bristol) og holder teten ved jul uansett. Så det så  ;D

SA
Nå ble dette med stallen nevnt i et innlegg i denne debatten-derfor ble jeg revet med og kommenterte dette :)
Ellers synes jeg nok du ror deg litt unna her :)Det kan da ikke være negativt å ha høy kvalitet på stallen?Så da mener du altså at alle lag i alle divisjoner låner spillere når de får skader?det er altså ingen som har en bra nok stall?og hvis man har det,vil det bli konflikter mellom spillerne?merkelig argument synes jeg da Sven :)
MOT

Det jeg sa i sommer, var at jeg stoler på Grayson. Fordi han har mer peiling på fotball enn noen av oss, og fordi han er i en bedre posisjon til å vurdere hvilket spillemateriell som trengs. Og Grayson sa selv at lån kunne bli aktuelt utover i sesongen. Det "dere" derimot klaget over, var at vi hentet gratisspillere som ingen andre ville ha. Pr i dag, så må man vel si at sånne holdninger ikke gjør annet enn å bekrefte min påstand om Grayson v "dere kritikere". Altså at han har peiling, hvilket dere ikke har.
Nok om det. Jeg vil bare stille et spørsmål; hvilken klubber i League One har bedre stall enn Leeds United. Og argumenter gjerne hvorfor du mener det. Dette spørsmålet har vært stilt tidligere, men jeg kan ikke huske å ha sett at noen har vært i stand til å svare på det...merkelig nok.
[/quot
Vi kranglet jo om dette en del i sommer ;Dhusker du ikke det?Personlig TROR jeg at både Norwich og Charlton har bedre stall enn oss utifra det jeg har sett av kamper med disse lagene,og hvilke spillere de har kjøpt.Tydligvis mener du at vi har den beste stallen fordi vi leder ligaen.Kan godt være, men ingen har rykket opp, og det er mange kamper igjen.Jeg synes det er rart å måtte panikklåne ved skader ihvertfall.Jeg kjenner ikke spillerne inngående i Norwich eller Charlton(gjør du?)så noen bombastiske argumenter får du ikke fra meg :)Da kan jo jeg svare med at du må argumentere hvorfor akkurat Leeds har den beste stallen?Uansett blir dette synsing fra ende til annen.Tror verken du eller jeg har kompetanse til å avgjøre hvilket lag som har best stall før sesongen.Det skal jo ikke være slik at de som er negative trenger bedre dokumentasjon enn de som er positive??Derfor er det bare å være enige om at man er uenige ;D

Nei, det jeg i all hovedsak sa, var at vi har bedre stall denne sesongen, enn vi hadde forrige. Og når vi tross alt var beste klubb i League One, siden Grayson tok over, til sesongslutt, så er det en positiv ting.
Det var så veldig viktig blant enkelte, at vi skulle bruke penger på nye spillere, noe vi altså ikke gjorde. I forhold til overgangssummer i hvert fall. Og jeg sa, og jeg mener er bevist korrekt, at vi nå har en bedre keeper. Vi har nå en bedre høyreback. Vi har nå et bedre midtforsvar. Vi har nå en bedre midtbane. Og det uten at det kostet oss et £. Eller er du uenig i mine påstander?
Hvor mange ekstra poeng ville vi hatt, om vi brukte f.eks £2 mill på spillere, tror du? Jeg er ikke så sikker på at vi hadde gjort så mye bedre, men jeg er sikker på at vi har gjort det mer enn godt nok til nå. Og det, igjen, uten å bruke et £. Hvilket må være positivt. Eller skal vi bruke penger bare for å bruke dem?
Proud to be Leeds!

h.b

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #186 på: Oktober 28, 2009, 18:44:20 »
Jeg ler meg fillete. ;DDette med stallen når nye høyder.Undertegnede,jarle og hb mente før seriestart at stallen ikke var god nok med tanke på vis man fikk skader på sentrale spillere.Dette ble avfeid som pølsevev.Når vi fikk skader i høst, så panikklåner Grayson spillere.Da vi påpeker dette,blir vi møtt med at dette er sure oppstøt og det som værre er.Enkelte blir til å med kvalme....Nå er det visst helt normalt å låne SELV OM STALLEN ER GOD NOK....Hele poenget med å ha god dekning på alle plasser-altså en sterk stall er jo at kvaliteten skal være tilfredstillende når nøkkelspillere er skadet.Selv min nevø på 11 år(Liverpoolfan)forstår jo dette ;D
Er det ikke like greit å innrømme at stallen kanskje ikke er god nok siden Grayson velger å låne inn spillere av svært kort varighet?Eller mener dere at Grayson ikke har peiling på hva han driver med?

Dette har vel ikke noe med denne tråden å gjøre?

Men for å svare på det generelt så er det vel forskjell på at "stallen er god nok" kontra hva som gjøres når over halvparten av de 11 beste er ute med skade. Både Grayson, og "vi som mente stallen var god nok" brukte jo selv som argument at lånevinduet er til for å brukes - nettopp i slike situasjoner.

Det er både lite økonomisk, og heller ikke gunstig for lagmoralen, å måtte ha 2-3 spillere på hver plass som alle er like gode. Da sliter du gjerne med å holde folk happy mtp spilletid.

Det er også to andre argumenter her:
* En formdupp vil nødvendigvis komme uansett for en periode
* Selv om vi har gode erstattere til mange av de skadde spillerne, er utskiftningene i seg selv - spesielt når de kommer samtidig - med på å ødelegge stabilitet og kontinuitet som er en nøkkel for fortsatt suksess

Jeg er så naiv at jeg tror vi kommer oss fint over denne kneika (selv med tap mot Bristol) og holder teten ved jul uansett. Så det så  ;D

SA
Nå ble dette med stallen nevnt i et innlegg i denne debatten-derfor ble jeg revet med og kommenterte dette :)
Ellers synes jeg nok du ror deg litt unna her :)Det kan da ikke være negativt å ha høy kvalitet på stallen?Så da mener du altså at alle lag i alle divisjoner låner spillere når de får skader?det er altså ingen som har en bra nok stall?og hvis man har det,vil det bli konflikter mellom spillerne?merkelig argument synes jeg da Sven :)
MOT

Det jeg sa i sommer, var at jeg stoler på Grayson. Fordi han har mer peiling på fotball enn noen av oss, og fordi han er i en bedre posisjon til å vurdere hvilket spillemateriell som trengs. Og Grayson sa selv at lån kunne bli aktuelt utover i sesongen. Det "dere" derimot klaget over, var at vi hentet gratisspillere som ingen andre ville ha. Pr i dag, så må man vel si at sånne holdninger ikke gjør annet enn å bekrefte min påstand om Grayson v "dere kritikere". Altså at han har peiling, hvilket dere ikke har.
Nok om det. Jeg vil bare stille et spørsmål; hvilken klubber i League One har bedre stall enn Leeds United. Og argumenter gjerne hvorfor du mener det. Dette spørsmålet har vært stilt tidligere, men jeg kan ikke huske å ha sett at noen har vært i stand til å svare på det...merkelig nok.


Kan du dokumenter eller bevise at Leeds har en bedre stall enn  de andre klubbene ;D

DenHviteYeboah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #187 på: Oktober 28, 2009, 18:57:33 »
Jeg er enig med Boxman i at stallen er forbedret siden ifjor.Da ble vi slått ut i innledende playoff....Noe måtte vel gjøres med keeper og forsvar.....mitt og andres poeng har ALDRI vært å kjøpe spillere kun for å bruke pund.Men nå er det engang slik at spillere som har høyere kvalitet enn de du har ofte koster penger...man kan ikke regne med å hente og låne spillere i det uendelige uten å bruke et eneste pund-vel og merke hvis man har planer om å havne i PL etterhvert.....sesongen er lang og jeg mener fortsatt at vårt lag ikke er i nærheten av å spasere seg igjennom divisjonen.Jeg tror rett og slett at vi har 3-4.beste stall i divisjonen.Så da er jeg vel en negativ grinebiter ;D

auren

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #188 på: Oktober 28, 2009, 19:09:22 »
Nå har vel flere engelske aviser forut for sesongen hevdet at Leeds har hatt den beste stallen? Og hvis så er tilfelle, er dette "bevis" nok, da engelske journalister har mye bedre kontroll på hva som rører seg i de ulike stallene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #189 på: Oktober 28, 2009, 19:12:05 »
Nå har vel flere engelske aviser forut for sesongen hevdet at Leeds har hatt den beste stallen? Og hvis så er tilfelle, er dette "bevis" nok, da engelske journalister har mye bedre kontroll på hva som rører seg i de ulike stallene.

auren

Men nå har jo faktisk de fleste aviser og journalister ment at det er noe galt med hele overtakelsen og ment at Leeds burde ha penger til å kjøpe tilbake TA.
Så da tar jeg dette som bevis da på at jeg har rett

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #190 på: Oktober 28, 2009, 19:19:45 »
Hvem som har den beste stallen får vi først svar på i mai 2010, alt annet blir spekulasjoner og synsing. Liga gull er fakta! hvis da ikke Southamton skulle ende 9 poeng eller mindre bak seriemesteren!

LeedsU878

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #191 på: Oktober 28, 2009, 19:22:34 »
Jeg er enig med Boxman i at stallen er forbedret siden ifjor.Da ble vi slått ut i innledende playoff....Noe måtte vel gjøres med keeper og forsvar.....mitt og andres poeng har ALDRI vært å kjøpe spillere kun for å bruke pund.Men nå er det engang slik at spillere som har høyere kvalitet enn de du har ofte koster penger...man kan ikke regne med å hente og låne spillere i det uendelige uten å bruke et eneste pund-vel og merke hvis man har planer om å havne i PL etterhvert.....sesongen er lang og jeg mener fortsatt at vårt lag ikke er i nærheten av å spasere seg igjennom divisjonen.Jeg tror rett og slett at vi har 3-4.beste stall i divisjonen.Så da er jeg vel en negativ grinebiter ;D

Av ren interesse; hvilke lag mener du har en bedre stall?
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

DenHviteYeboah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #192 på: Oktober 28, 2009, 19:34:49 »
Jeg er enig med Boxman i at stallen er forbedret siden ifjor.Da ble vi slått ut i innledende playoff....Noe måtte vel gjøres med keeper og forsvar.....mitt og andres poeng har ALDRI vært å kjøpe spillere kun for å bruke pund.Men nå er det engang slik at spillere som har høyere kvalitet enn de du har ofte koster penger...man kan ikke regne med å hente og låne spillere i det uendelige uten å bruke et eneste pund-vel og merke hvis man har planer om å havne i PL etterhvert.....sesongen er lang og jeg mener fortsatt at vårt lag ikke er i nærheten av å spasere seg igjennom divisjonen.Jeg tror rett og slett at vi har 3-4.beste stall i divisjonen.Så da er jeg vel en negativ grinebiter ;D

Av ren interesse; hvilke lag mener du har en bedre stall?




Jeg trodde før sesongen, og tror fortsatt at Norwich,Charlton og Soton har bedre stall enn oss....time will show ;D







Tom S

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #193 på: Oktober 28, 2009, 19:50:49 »
Jeg er enig med Boxman i at stallen er forbedret siden ifjor.Da ble vi slått ut i innledende playoff....Noe måtte vel gjøres med keeper og forsvar.....mitt og andres poeng har ALDRI vært å kjøpe spillere kun for å bruke pund.Men nå er det engang slik at spillere som har høyere kvalitet enn de du har ofte koster penger...man kan ikke regne med å hente og låne spillere i det uendelige uten å bruke et eneste pund-vel og merke hvis man har planer om å havne i PL etterhvert.....sesongen er lang og jeg mener fortsatt at vårt lag ikke er i nærheten av å spasere seg igjennom divisjonen.Jeg tror rett og slett at vi har 3-4.beste stall i divisjonen.Så da er jeg vel en negativ grinebiter ;D

Av ren interesse; hvilke lag mener du har en bedre stall?




Jeg trodde før sesongen, og tror fortsatt at Norwich,Charlton og Soton har bedre stall enn oss....time will show ;D








Charlton og Norwich er nok de mest seriøse utfordrerene til topp to og har utvilsomt sterke staller. Southampton har nok også en av de bedre stallene i L1, men tviler på om de klarer å ta opp kampen om topp to denne sesongen.

Eg meiner fortsatt at Leeds har god nok stall til å klare opprykk, sjølv om det ikkje vart slengt rundt seg med £ i sommer. Dette baserer eg på resultatene til Larry siste halvdel i fjor i tillegg til at stallen vart vesentlig styrka i sommer med Higgs, Kisnorbo, Crowe og Doyle.
Men, det er ikkje dermed sagt at eg trur vi kan "spasere" oss gjennom sesongen.

At Larry nytter lånemarkedet vert framstilt som "panikklån" og at Larry ikkje har trua på eigne spillere. Dette er ikkje riktig. Larry har sagt heile tida at han kjem til å nytte seg av lånespillere etter behov, men også for å friske opp konkurransen og fokuset på målet denne sesongen - nemlig opprykk.
Det er like viktig å utvikle seg og forbedre seg i medgang som i motgang.
Trur Larry har ein god plan med dette.

Men, sjølv om eg meiner stallen er god nok til opprykk er eg ikkje motstander av å hente inn fleire spillere om det styrker oss ytterligere. Det kan virke som at det vert fremstilt som at "vi" som meiner Leeds har god stall er mot å styrke laget videre - det er sjølvsagt ikkje tilfelle.

Men no er vi fullstendig off-tåpikk....
COME ON LEEDS !!

ooh aah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #194 på: Oktober 28, 2009, 21:04:26 »
Jeg er vanligvis ikke enig med "grinebiterne" på forumet, men når det gjelder Thorp Arch har de dessverre fått rett. Helt uforståelig at vi ikke kjøpte dette anlegget tilbake for halvparten av markedspris. Ã… skylde noe av dette på kommunen er helt bak mål. Når den frekkisen fra Bates ikke slo til, så måtte han ha en Plan B klar for å kjøpe anlegget. Min tiltro til Bates er liten og hans patetiske innlegg i kamp-programmene underbygger dette.

Når det gjelder spillestall, Grayson evner og om vi kommer til å rykke opp i år, der er jeg imidlertid helt uenig med h.b. og gutta. Så får vi se om de får rett i dette også på slutten av sesongen.
 

DenHviteYeboah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #195 på: Oktober 28, 2009, 21:34:40 »
For å være litt "on topic" igjen så mener jeg at hele Thorp Arch saken kan oppsummeres etter et sitat av selveste Albert Einstein:
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."  ;D ;D ;D

Boxman

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #196 på: Oktober 28, 2009, 22:51:53 »
Kan du dokumenter eller bevise at Leeds har en bedre stall enn  de andre klubbene ;D

Det er vel det tabellen er til for? Eller har du et annet verktøy?
Da sier du sikkert at det er lenge igjen av sesongen, og det er riktig. Men vi er eneste topp 6 klubb, som har møtt alle andre topp 6 klubbene, og fortsatt ikke tapt mot en enste av de. Vi har faktisk slått alle unntatt Charlton.
Når det er sagt, så har jeg vel ikke påstått at vi har beste stall. Bare at den er god nok til å rykke opp. Du, og enkelte med deg, har derimot sagt at den ikke er god nok, og at spillerne vi hentet inn i sommer, ikke er gode nok for et lag som skal rykke opp. Jeg skulle heller likt se deg dokumentere det.
Personlig tror jeg faktisk ikke du har sett en eneste League One kamp, hvor ikke Leeds United har vært involvert. Hvilket nødvendigvis betyr at du uttaler deg på sviktende grunnlag. Men likevel fremsetter du altså denne påstanden om at stallen til Leeds United ikke er god nok. Og fortsatt uten å si hvilke klubber som har god nok stall. Personlig tror jeg du vet det utmerket godt selv, men har vikarierende motiver med å likevel påstå noe sånt.
Proud to be Leeds!

Boxman

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #197 på: Oktober 28, 2009, 22:56:45 »
Men nå er det engang slik at spillere som har høyere kvalitet enn de du har ofte koster penger...

Hvor mye vil Beckford koste neste sommer? Blir han en dårligere spiss, dersom han går gratis fra Leeds United?

Sitat
Jeg tror rett og slett at vi har 3-4.beste stall i divisjonen.Så da er jeg vel en negativ grinebiter ;D

Det er en mening som er lov å ha. Men på hvilket grunnlag er denne meningen bygget? Det må nødvendigvis bety at 2-3 lag har bedre stall. Kan du fortelle hvilke klubber dette er? Når du har gjort det, så kan vi diskutere nærmere. Og hvem vet, kanskje du tom. har bedre argumenter enn meg. Men først må du altså henvise til hvem disse 2-3 lagene er, og ikke minst, hvorfor er stallen deres bedre...
Proud to be Leeds!

Boxman

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #198 på: Oktober 28, 2009, 22:58:21 »
Nå har vel flere engelske aviser forut for sesongen hevdet at Leeds har hatt den beste stallen? Og hvis så er tilfelle, er dette "bevis" nok, da engelske journalister har mye bedre kontroll på hva som rører seg i de ulike stallene.

auren

Men nå har jo faktisk de fleste aviser og journalister ment at det er noe galt med hele overtakelsen og ment at Leeds burde ha penger til å kjøpe tilbake TA.
Så da tar jeg dette som bevis da på at jeg har rett

Henviste ikke du til Brighton i sommer, når du snakket om hvordan vi burde gjøre det for å rykke opp?
Proud to be Leeds!

Tom S

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #199 på: Oktober 28, 2009, 23:07:26 »
Men nå er det engang slik at spillere som har høyere kvalitet enn de du har ofte koster penger...

Hvor mye vil Beckford koste neste sommer? Blir han en dårligere spiss, dersom han går gratis fra Leeds United?

Sitat
Jeg tror rett og slett at vi har 3-4.beste stall i divisjonen.Så da er jeg vel en negativ grinebiter ;D

Det er en mening som er lov å ha. Men på hvilket grunnlag er denne meningen bygget? Det må nødvendigvis bety at 2-3 lag har bedre stall. Kan du fortelle hvilke klubber dette er? Når du har gjort det, så kan vi diskutere nærmere. Og hvem vet, kanskje du tom. har bedre argumenter enn meg. Men først må du altså henvise til hvem disse 2-3 lagene er, og ikke minst, hvorfor er stallen deres bedre...

Må arrestere deg litt her Boxman; DHY har i innlegg for litt siden her i tråden namngitt de 3 lagene han meiner har bedre stall enn oss - Norwich, Charlton og Southampton.
COME ON LEEDS !!

Boxman

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #200 på: Oktober 28, 2009, 23:10:57 »
Jeg trodde før sesongen, og tror fortsatt at Norwich,Charlton og Soton har bedre stall enn oss....time will show ;D

Interessant at Charlton, med to av våre "rejects", Frazer og Spring, spillende rimelig fast der, skal ha bedre stall enn oss.
I tillegg er det interessant at de heller ikke brukte et £ på spillere i sommer. De solgte derimot for over £1mill. Dette altså fra en stall som vant kun 8 av 46 kamper sesongen før.
Men, som du prøver å si, time will tell...  ::)
Proud to be Leeds!

Boxman

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #201 på: Oktober 28, 2009, 23:13:44 »
Må arrestere deg litt her Boxman; DHY har i innlegg for litt siden her i tråden namngitt de 3 lagene han meiner har bedre stall enn oss - Norwich, Charlton og Southampton.

Fikk med meg det. Svarte på innlegg fortløpende. Poenget var uansett at når påstandene ble fremsatt, ble ingen klubber nevnt...
Proud to be Leeds!

DenHviteYeboah

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #202 på: Oktober 28, 2009, 23:22:12 »
Får svare på dine 2 kommentarer til mine innlegg:
1:jeg forstår ærlig talt ikke at det skulle være noen sensasjon å hevde at spillere som er VESENTLIG bedre enn de du har ofte koster penger.Ingenting er bedre enn å bruke lite penger og få suksess.Alle prøver vel på det, men man kommer til et punkt etter min mening hvor man må betale for å heve kvaliteten på stallen.Tror du virkelig at vi skal kunne hevde oss i ccc med free transfers og månedslange lån??
2:For ente gang: Jeg TROR basert på min allmene kunnskap og syke interesse om engelsk foppal, og utifra kamper jeg har sett på sky(selv om du tror jeg ikke har sett noe)og kamper jeg så tidligere iår med Soton og Norwich i ccc, og utifra spillerkjøp at nevnte klubber pluss Charlton, har totalt en bedre stall enn oss.Så om du synes dette er bare pølsevev og ikke godt nok dokumenterte argumenter for deg, så gir jeg egentlig tommetjukt i det.Jeg håper jeg tar feil i dette selvfølgelig.Selv om vi nå leder serien,er det langt til mai 2010.Derfor er dine og mine argumenter verdt akkurat like lite i oktober 2009 ;D

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #203 på: Oktober 29, 2009, 13:58:32 »
.....
Vi kranglet jo om dette en del i sommer ;Dhusker du ikke det?Personlig TROR jeg at både Norwich og Charlton har bedre stall enn oss utifra det jeg har sett av kamper med disse lagene,og hvilke spillere de har kjøpt.Tydligvis mener du at vi har den beste stallen fordi vi leder ligaen.Kan godt være, men ingen har rykket opp, og det er mange kamper igjen.Jeg synes det er rart å måtte panikklåne ved skader ihvertfall.Jeg kjenner ikke spillerne inngående i Norwich eller Charlton(gjør du?)så noen bombastiske argumenter får du ikke fra meg :)Da kan jo jeg svare med at du må argumentere hvorfor akkurat Leeds har den beste stallen?Uansett blir dette synsing fra ende til annen.Tror verken du eller jeg har kompetanse til å avgjøre hvilket lag som har best stall før sesongen.Det skal jo ikke være slik at de som er negative trenger bedre dokumentasjon enn de som er positive??Derfor er det bare å være enige om at man er uenige ;D

Vanskelig å forstå logikken din, DenHviteYeboah……

Greit nok at du er skeptisk til kvaliteten på Leedslaget, og at du mener spillere på ’free transfers’ ikke hever kvaliteten nok, men klarer ikke å følge deg når du begynner å trekke konklusjoner om kvaliteten i de andre lagene basert på ’hvem de har kjøpt og hva du har sett av kamper’.

Charlton. Hvilke spillere har de kjøpt? Ingen. De har fått inn fire spillere på ’free transfers’ bl.a Llera og Richardson som ikke var gode nok for MK Dons og Leeds), og har dessuten gitt slipp på flere av de viktigste spillerne fra i fjor.  

Norwich og Soton? Har benyttet noe penger på spillerkjøp, men har mistet langt fler kvalitetsspillere enn de har fått inn. (Sjekk under transfers i www.soccerbase.com, så får du et bra oversiktsbilde….)

Du baserer deg på kamper du har sett med disse lagene på Skysports? Så vidt jeg vet har Sky vist disse lagene bare 1 gang hver denne sesongen – og de stod jo heller ikke hyppig på sendeplanen til Sky når de var bunnlag i CCC i våres….

Jeg synes det er ganske forbløffende at du har omtrent de samme synspunkter nå, som du hadde før sesongen startet. Du har gjennom de første 14 ligakampene altså ikke ’sett’ noe som helst som får deg til å endre oppfatning om kvaliteten på Leedsstallen kontra kvaliteten på resten av League One?  

Når det gjelder bombastiske argumenter, ligger det vel ganske mange av de i kjølvannet etter deg på dette forumet.... :)

« Siste redigering: Oktober 29, 2009, 14:26:58 av McMidjo »
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Superfan

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #204 på: Oktober 29, 2009, 15:19:06 »
Sjekk tabellen da vel. Vi har altså tatt 13 poeng av 15 mulig mot de neste 5 lagene på tabellen (Charlton, Colchester, MK Dons, Norwich og Bristol Rovers). 2 hjemmekamper og 3 bortekamper med målforskjell 9-1. Burde vel bevise at vi har den beste stallen foreløpig i sesongen iallefall. Say no more.

Promotion 2010

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #205 på: Oktober 29, 2009, 15:31:07 »
Sjekk tabellen da vel. Vi har altså tatt 13 poeng av 15 mulig mot de neste 5 lagene på tabellen (Charlton, Colchester, MK Dons, Norwich og Bristol Rovers). 2 hjemmekamper og 3 bortekamper med målforskjell 9-1. Burde vel bevise at vi har den beste stallen foreløpig i sesongen iallefall. Say no more.

Utrolig bra statistikk, men denne diskusjonen er da i utrolig feil tråd....?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Superfan

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #206 på: Oktober 29, 2009, 15:35:02 »
Sjekk tabellen da vel. Vi har altså tatt 13 poeng av 15 mulig mot de neste 5 lagene på tabellen (Charlton, Colchester, MK Dons, Norwich og Bristol Rovers). 2 hjemmekamper og 3 bortekamper med målforskjell 9-1. Burde vel bevise at vi har den beste stallen foreløpig i sesongen iallefall. Say no more.

Utrolig bra statistikk, men denne diskusjonen er da i utrolig feil tråd....?  ::)

Er vel egentlig ikke helt uenig i det.

h.b

  • Gjest
Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #207 på: Oktober 30, 2009, 22:05:34 »
Spesielt dette her. Bates går ut og sier at hverken Leeds eller FL må offentliggjøre hvem som eier Leeds United. Altså driter han i deg og meg
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Bates-Probe-is.5783265.jp?

sportcarl1

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #208 på: Oktober 31, 2009, 00:14:54 »
.....
Vi kranglet jo om dette en del i sommer ;Dhusker du ikke det?Personlig TROR jeg at både Norwich og Charlton har bedre stall enn oss utifra det jeg har sett av kamper med disse lagene,og hvilke spillere de har kjøpt.Tydligvis mener du at vi har den beste stallen fordi vi leder ligaen.Kan godt være, men ingen har rykket opp, og det er mange kamper igjen.Jeg synes det er rart å måtte panikklåne ved skader ihvertfall.Jeg kjenner ikke spillerne inngående i Norwich eller Charlton(gjør du?)så noen bombastiske argumenter får du ikke fra meg :)Da kan jo jeg svare med at du må argumentere hvorfor akkurat Leeds har den beste stallen?Uansett blir dette synsing fra ende til annen.Tror verken du eller jeg har kompetanse til å avgjøre hvilket lag som har best stall før sesongen.Det skal jo ikke være slik at de som er negative trenger bedre dokumentasjon enn de som er positive??Derfor er det bare å være enige om at man er uenige ;D

Vanskelig å forstå logikken din, DenHviteYeboah……

Greit nok at du er skeptisk til kvaliteten på Leedslaget, og at du mener spillere på ’free transfers’ ikke hever kvaliteten nok, men klarer ikke å følge deg når du begynner å trekke konklusjoner om kvaliteten i de andre lagene basert på ’hvem de har kjøpt og hva du har sett av kamper’.

Charlton. Hvilke spillere har de kjøpt? Ingen. De har fått inn fire spillere på ’free transfers’ bl.a Llera og Richardson som ikke var gode nok for MK Dons og Leeds), og har dessuten gitt slipp på flere av de viktigste spillerne fra i fjor.  

Norwich og Soton? Har benyttet noe penger på spillerkjøp, men har mistet langt fler kvalitetsspillere enn de har fått inn. (Sjekk under transfers i www.soccerbase.com, så får du et bra oversiktsbilde….)

Du baserer deg på kamper du har sett med disse lagene på Skysports? Så vidt jeg vet har Sky vist disse lagene bare 1 gang hver denne sesongen – og de stod jo heller ikke hyppig på sendeplanen til Sky når de var bunnlag i CCC i våres….

Jeg synes det er ganske forbløffende at du har omtrent de samme synspunkter nå, som du hadde før sesongen startet. Du har gjennom de første 14 ligakampene altså ikke ’sett’ noe som helst som får deg til å endre oppfatning om kvaliteten på Leedsstallen kontra kvaliteten på resten av League One?  

Når det gjelder bombastiske argumenter, ligger det vel ganske mange av de i kjølvannet etter deg på dette forumet.... :)


jag håller med dig Midjo, vi har en så stark och bredd trupp i år att vi skall gå upp, om man ser det rent neutralt så var vi favoriter innan säsongen startade av bookmakers, de lever på att göra rätt analyser
 

Boxman

Sv: Ingen Thorp Arch
« Svar #209 på: Oktober 31, 2009, 02:44:40 »
Spesielt dette her. Bates går ut og sier at hverken Leeds eller FL må offentliggjøre hvem som eier Leeds United. Altså driter han i deg og meg
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Bates-Probe-is.5783265.jp?

Kan du fortelle meg hvem som eier Statoil? Altså, bortsett fra de 60% som staten eier da...
Proud to be Leeds!