Skrevet av Emne: Vi topper ligaen, men......  (Lest 7987 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Vi topper ligaen, men......
« på: Oktober 20, 2009, 08:48:14 »
Andy Ritchie sa på Sky Sports i går: "Its a sign when you win games like that". Og han har muligens rett. Når man vinner slike kamper, lukter det stang inn denne sesongen.

Men i en tid da vi topper med færre kamper spilt, ser jeg stort forbedringspotensiale i mannskapet. Når vi nå bygger, så må vi ikke bare bygge for å komme oss ut av denne divisjonen. Vi må bygge for å sette preg på divisjonen over.

Keepere: Fornøyd med situasjonen så lenge Higgs er et klart førstevalg

Backer: Holder vel akkurat på dette nivået, selv om jeg gjerne skulle sett Hughes ute av førsteelleveren.

Midtstoppere: Godt nok i massevis

Sentralt: For tynt. Savner godt nok backup for Howson/Doyle, og er langt fra trygg på at disse to er gode nok til å styre kamper for oss. Her bør vi helt klart forsterkes. Ikke rør Johnson, han er flying i den posisjonen han spiller nå

Venstre/Høyre: Synes vi ser OK ut med Johnson, Snodgrass og Robinson.

Frontrekka: Før vi hentet inn to nye i løpet av helga har vi vært altfor tynt besatt. Ingen som har vært gode nok bak Becchio/Beckford. Showunmi og Grella er altfor svake i mine øyne. Kandol et spørsmålstegn, mens spesielt Gradel var bra i går. Men det er kun for en måned.

Vi er "litt" ute av form. Skadene er hovedårsaken, og de som er tilbake fra skader trenger kamptrening.

Konklusjonen min:

Den første fjerdedelen av sesongen har vist at førsteelleveren er god nok til å vinne denne ligaen. Men med skader (og det får vi jo), har vi ikke styrke nok i dybden. Heldigvis ser Grayson ut til å være enig siden han hentet 2 to nye inn i helga.

Til slutt vil jeg gi litt kred til manageren vår. Ydmyk, gjennomtenkt og ikke minst kjempegod til å endre kampbilde når det keves.
« Siste redigering: Oktober 20, 2009, 08:50:32 av Kato »
 

flynn

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #1 på: Oktober 20, 2009, 08:57:16 »
Ã…hhh gud hvor deilig det er å lese et innlegg der noen faktisk har tatt seg tid til å analysere den sportslige siden av klubben, og i tillegg deler dette med oss andre slik at vi kan si oss enig, uenig, eller rett å slett klappe trådstarter på skulderen og blunke anerkjennende gjennom internettet.

Det siste året (?) har debatten stort sett vært preget av utenomsportslige ting. Det skal selvsagt også debatteres, men de fleste finner det nok mer meningsfullt å snakke "foppall" !

klapp på skulderen og  ;) til Kato


flynn


Hallgeir *

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #2 på: Oktober 20, 2009, 10:20:05 »
 Må si meg veldig enig her. "Kartet stemmer overens med terrenget". God tolkning av vår situasjon / stall.  8)
Super Leeds since 1968

bwirum

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #3 på: Oktober 20, 2009, 10:29:53 »
Og for øvrig synes jeg du gjorde en UTMERKET analyse av lagdelene våre.

Gradel var et veldig friskt pust i går, hadde vært utrolig bra om lånet kunne blitt forlenga ut sesongen, og kanskje blitt et kjøp ved opprykk.

Kom inn for sent i kampen i går til å få sett Vokes, men det er jo klart at vi trenger en spiss til. Det har vel vært ett av punktene som har vært satt fingeren på gjennom sesongen. Show - ikke god nok, Grella - ikke kommet langt nok, men kan kanskje ta steget videre? Kandol - var jo bra i går, men har hatt for dårlig lavnivå. 2B er jo udiskutable for øvrig i denne divisjonen, men som kommentatoren på matchen i går også nevnte opptil flere ganger, Becks har fått et stempel på å ikke score mot de store motstanderne. Veldig spennende å se hvordan han gjør det i CCC, om han vil "rise to the occasion" som det så fint heter.

Er enig i at vi trenger en replacement for Hughes, spesielt ved opprykk, men helst når vinduet åpner i januar, med sikte på innspurten mot opprykk og neste sesong i CCC. Midtstopperplassen har vi jo folk som duger i CCC, i tillegg til backup som duger i L1. Må nok hente minst en ny backup (eller endog forsterkning) til CCC.

Keeper - hvis Higgs kommer seg ordentlig tilbake og holder seg relativt skadefri, så regner jeg med at det er godt nok med Anker som backup.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

h.b

  • Gjest
Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #4 på: Oktober 20, 2009, 10:35:08 »
Fåkke ta helt av her. Vi var heldige i går. Og hvis dette laget rykker opp til CCC. Ja da må det masseforsterkninger til. Ellers blir det en kamp for å overleve i CCC

Sydhagen

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #5 på: Oktober 20, 2009, 10:43:43 »
Fåkke ta helt av her. Vi var heldige i går. Og hvis dette laget rykker opp til CCC. Ja da må det masseforsterkninger til. Ellers blir det en kamp for å overleve i CCC

er jo en naturlig utvikling det at et lag som rykker opp må forsterke laget. det er jo uansett målet at man forsterker laget uansett divisjon. man vil alltid bli bedre.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Budda

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #6 på: Oktober 20, 2009, 10:49:50 »
Jeg mener at det eneste vi virkelig trenger er en ny venstreback. Dumt at Carl Dickinson gikk til Barnsley, for det hadde vært et godt alternativ. Håper at Grayson kan finne noen andre gode alternativ på lånemarkedet.

Jeg mener at vi er gode nok på sentralt i midtbanen. Har lyst til å se Kilkenny få spille mer. Trur også at Doyle og Howson vil bare bli bedre utover sesongen.

Vokes trur jeg kommer til å bli god. Jeg synes det så ut som om at han hadde noe ved seg. Er ikke lett å komme rett inn på laget slik som han gjorde. Gradel gjorde også en god figur. En ny kultfigur?
Endre

h.b

  • Gjest
Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #7 på: Oktober 20, 2009, 11:20:57 »
de beste på Leeds er rejects som ikke kommer med på middelhavsfarere i CCC. Og å tro at disse da skal styre Leeds til Opprykk fra CCC er en tanke som er temmelig fjern for meg ihvertfall

tori_no

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #8 på: Oktober 20, 2009, 12:25:35 »
La oss nå komme oss ut av denne divisjonen før du begynner å klage på at vi er dårlige neste sesong...
Ta en sesong om gangen du også HB, som alle vi andre er nødt til.
 

Sydhagen

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #9 på: Oktober 20, 2009, 12:56:33 »
de beste på Leeds er rejects som ikke kommer med på middelhavsfarere i CCC. Og å tro at disse da skal styre Leeds til Opprykk fra CCC er en tanke som er temmelig fjern for meg ihvertfall

Beckford er IKKE god nok for PL!  derfor MÃ… vi bare selge han unna nå før det er for seint og kjøpe inn Torres.  ::)

et skritt av gangen hb.....opprykk til CCC først, deretter PL. laget fornyer seg etterhvert. ikke noe poeng i å kjøpe Torres før vi faktisk er i PL.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #10 på: Oktober 20, 2009, 13:12:59 »
Tror ikke vi skal avskrive Grella ennå... Dersom han hadde fått spille i samme posisjon som Gradel så kan jeg ikke se noen grunn til han ikke skal kunne gjøre det samme...

Gradel var et frisk pust i et trist Leeds lag, men tror vi skal roe forventingene. For alt han gjorde var ikke akkurat bra, men i motsetning til hans forgjenger så var han bevegelig og dermed ble han involvert. Pasningen hans til Beckford, kunne vært mer presiss. Da han folmet men norwich forsvarer spilte igjennom Becks... Og da han "gikk" selv på overtid og fikk et skudd blokkert var og en dårlig utnyttelse av situasjonen.
 

B-m

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #11 på: Oktober 20, 2009, 14:33:32 »
Grella for svak? Og hvor er Killkenny?

Grella har jo de beste basisferdighetene i klubben. Men mangler dessverre erfaring og styrke, når det kommer til amerikanske spillere er de ofte 3-4 år etter vanlig utvikling pga college. Så Grella er egentlig bare 18-19 år, og et stort talent.
Er jevlig glad jeg ikke har deg som fotballtrener Kato air, å bli blitt avskrevet og kalt SVAK etter at du har sett meg i 1 tv kamp, 2 lutv highligths og 4 radiosendinger. (om du i det hele tatt har sett ham spille?)...

Hvorfor nevner du ikke Killkenny? Han var jo vårsesongens beste spiller!



Du nevner heller ikke de andre lagene. Ser for meg at både Charlton, mk dons, og cheltenham kan gå på STORE smeller veldig snart. Har ikke spesielt bredde heller. Cheltenhams toppskorer (han negern) er bare på lån til jul. Tror man trenger ca 85 poeng for å være sikret opprykk, var noen på waccoe som kom med den statistikken. Vi har 34 kamper igjen, hvis vi vinner 14 av dem = 42 poeng. Spiller 10 uagvjort og taper 10, så er vi nesten sikret opprykk. Så vi kan egentlig være ganske så crap fremover og fortsatt rykke opp.

Og ser for meg at det blir ganske så jevnt blant topp 8 i år. Ikke 2-3 lag som er i toppen slik som nå. Så kanskje 80 poeng er direkte opprykk.
« Siste redigering: Oktober 20, 2009, 14:43:37 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Kato

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #12 på: Oktober 20, 2009, 14:48:22 »
Grella for svak? Og hvor er Killkenny?

Grella har jo de beste basisferdighetene i klubben. Men mangler dessverre erfaring og styrke, når det kommer til amerikanske spillere er de ofte 3-4 år etter vanlig utvikling pga college. Så Grella er egentlig bare 18-19 år, og et stort talent.
Er jevlig glad jeg ikke har deg som fotballtrener Kato air, å bli blitt avskrevet og kalt SVAK etter at du har sett meg i 1 tv kamp, 2 lutv highligths og 4 radiosendinger. (om du i det hele tatt har sett ham spille?)...

Hvorfor nevner du ikke Killkenny? Han var jo vårsesongens beste spiller!



Du nevner heller ikke de andre lagene. Ser for meg at både Charlton, mk dons, og cheltenham kan gå på STORE smeller veldig snart. Har ikke spesielt bredde heller. Cheltenhams toppskorer (han negern) er bare på lån til jul. Tror man trenger ca 85 poeng for å være sikret opprykk, var noen på waccoe som kom med den statistikken. Vi har 34 kamper igjen, hvis vi vinner 14 av dem = 42 poeng. Spiller 10 uagvjort og taper 10, så er vi nesten sikret opprykk. Så vi kan egentlig være ganske så crap fremover og fortsatt rykke opp.

Så det er altså som fotballtrener og ikke som Leeds-fan jeg uttaler meg på forumet?

Er det ikke slik at man kan uttale seg basert på det man har sett av Grella så langt? Må du ha vitenskapelige bevis for uttalelser på forumet, B-M, så tipper jeg du relativt raskt blir alene her inne.

Går ut fra at de fleste som mener noe, gjør det på grunnlag av det man ser av streaming, radio, tv-kamper, nettsteder osv.

Og at Grella ikke er god nok, ja det mener jeg bestemt etter det jeg har sett, hørt, og lest. Når Simon Grayson bruker helga på å hente inn to offensive forsterkninger, så tror jeg neimen ikke han er så uenig han heller.
 

kilgallon

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #13 på: Oktober 20, 2009, 14:52:58 »
Defensiven er våres helt store styrke. Vi er utrolig godt besatt på keeperposten med Higgs og Casper. Det er kun marginale forskjeller på de to og begge er gode nok i massevis til CCC.
På de to stopperplassene har vi 5 spillere somtil enhver tid kan gå inn og gjøre det bra. Og det var godt å se Crowe tilbake på høyreback. Har etterhvert fått stor sans for ham. Hans fighteregenskaber og evne og vilje til å komme fram på banen er herlig. Hughes er stabil men ikke mere enn det på venstrebacken. Jeg synes de kjappe og ballsikre Norwich-spillerne gang på gang utstilte hans manglende tempo i går. F.eks, ved opptakten til 1-1 målet, hvor de spillte ball i hatt med ham.
Men selv om Norwich spillte veldig pent i går så kom de fram til veldig få sjanser. Et par halvsjanser var hvad det ble til.

Den centrale midtbane har været svak i flere kamper nå. Hvis Grayson skal spille med to regulære kanter (Snodgrass og Johnson) er det bruk for to mega stærke ballvinnere inne på midten, og det har hverken Doyle eller Howson vært på det siste. Og noe soleklart alternativ kan jeg ikke se, medmindre Johnson blir rykket inn på midten - han er en fysisk stærkere spiller enn Johnny-boy.

stian94

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #14 på: Oktober 20, 2009, 15:01:32 »
etter det jeg fikk sett av gradel i går, så virker det som en veldig god forsterkining. håper at grayson kan få til en forlengelse ut sesongen :)
SJ

berlin

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #15 på: Oktober 20, 2009, 15:06:46 »
Bra innlegg av kato.

i tillegg har vi kilkenny som b-m nevner. Grella er utvilsomt et talent, men ser for meg han kun som innhopper om ikke skadene i angrep florerer.

CCC-laget er ikke det viktigste nå.

Det er riktig at ca 85 poeng skal være nok til opprykk. I motsetning til deg b-m, tror jeg faktisk at årets sesong kan komme til å kreve mer enn 85 poeng for å rykke opp. Jeg holder Norwich som favoritt ved siden av oss. Soton-kampene kommer til å være tøffe og vi har Charlton (1.mai)og Norwich (27.mars) borte. Det er å se vel langt frem, men det hadde vært deilig om dette ikke blir avgjørende kamper i toppstriden.

Her gjelder det å fortsett å skrape sammen 3-poengere som best vi kan.

Enig i at Grayson må få bra kred for sine taktiske bytter, til nå har det fungert aboslutt helt perfekt, og vi kan ikke vente oss at det er tilfelle gang på gang i fremtiden.

Alt i alt. Svært positiv start. Vi går for mål og seire, men vi varierer i spillestyrke. Liverpool-kampen var eksellent, Norwich-kampen viste at vi ikke er et lag som kan slås. Det som er usikkert er hvor mange andre lag som kan gjøre en forestilling ala Norwich, og beseire oss.

auren

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #16 på: Oktober 20, 2009, 15:09:52 »
Defensiven er våres helt store styrke. Vi er utrolig godt besatt på keeperposten med Higgs og Casper. Det er kun marginale forskjeller på de to og begge er gode nok i massevis til CCC.
På de to stopperplassene har vi 5 spillere somtil enhver tid kan gå inn og gjøre det bra. Og det var godt å se Crowe tilbake på høyreback. Har etterhvert fått stor sans for ham. Hans fighteregenskaber og evne og vilje til å komme fram på banen er herlig. Hughes er stabil men ikke mere enn det på venstrebacken. Jeg synes de kjappe og ballsikre Norwich-spillerne gang på gang utstilte hans manglende tempo i går. F.eks, ved opptakten til 1-1 målet, hvor de spillte ball i hatt med ham.
Men selv om Norwich spillte veldig pent i går så kom de fram til veldig få sjanser. Et par halvsjanser var hvad det ble til.

Den centrale midtbane har været svak i flere kamper nå. Hvis Grayson skal spille med to regulære kanter (Snodgrass og Johnson) er det bruk for to mega stærke ballvinnere inne på midten, og det har hverken Doyle eller Howson vært på det siste. Og noe soleklart alternativ kan jeg ikke se, medmindre Johnson blir rykket inn på midten - han er en fysisk stærkere spiller enn Johnny-boy.


Synes Crowe var en av Leeds svakeste i går. Forferdelige plasseringer defansivt, noe som førte til at Naylor gang på gang måtte vikariere på høyrebacken, mens Crowe løp inn sentralt. Og da mister vi Naylors duellkraft i midten. Skjønner ikke hva Crowe tenker på.

Naylor var forøvrig forsvarets gigant i går, og vant alt av hodedueller.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #17 på: Oktober 20, 2009, 15:11:30 »
Og noe soleklart alternativ kan jeg ikke se, medmindre Johnson blir rykket inn på midten - han er en fysisk stærkere spiller enn Johnny-boy.


Her er jeg totalt enig med kato, for guds skyld, ikke gjør noen forandring på Johnsons rolle i laget! 6 mål sålangt, her er det bare å fortsette så lenge det holder. Macca hadde vært troende til å endre dette, men
jeg håper og tror ikke at Grayson komme gjøre noe med Johnson før det evt. butter for han.

Pleinar

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #18 på: Oktober 20, 2009, 15:13:24 »
Felipe da Costa kom innpå de siste 10 minuttene i en kamp, storspilte og ble en helt.

Så ble han borte.

Gradel må gjøre mer enn en liten ti-minutter for å overbevise.

Norwich var veldig gode. De kommer til å rykke opp. Hoolahan var to klasser bedre enn alle andre på banen i første omgang, og Norwich virket bedre på alt i går egentlig (bortsett fra han derre keepern fra Nyslottet). Vi vinner en kamp som vi strengt tatt ikke skulle ha vunnet. Det er artig, men jeg håper at vi kan heve oss og starte å vinne kamper fortjent igjen :)

Vokes er god.. eller det vil si.. han tør å prøve. Det så vi flere ganger i går. Skyter så snart han ser målet, og han er visst ikke nærsynt. Beckford var på sitt aller dårligste i går, frustrert og sinna (noe som bare viser at Norwich hadde gjort leksene sine skikkelig), men klarer å score likevel.

Det lukter opprykk av et lag som vinner når de blir spilt av banen og har en dommer som virker pålagt fra noen å dømme i mot (noen som har kommentert dommeren enda? Han var rævva forresten).
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

kilgallon

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #19 på: Oktober 20, 2009, 15:19:18 »
Er helt enig i at Naylor var en bauta i går. Men er ikke helt enig i at Crowe var så svak ;) Men nå er sammenligningsgrunnlaget jo også Bromby, som hadde en helt forfærdelig kamp på høyrebacken mot Charlton.
Og forøvrig tror jeg ikke Johnson blir mindre målfarlig av å spille inne på midten. Han vil stadig kunne vise styrke ved cornere, frispark o.l. Og forhåpentlig overta Doyles rolle med skudd fra 20-25 meter :)

auren

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #20 på: Oktober 20, 2009, 15:23:11 »
Felipe da Costa kom innpå de siste 10 minuttene i en kamp, storspilte og ble en helt.

Så ble han borte.

Gradel må gjøre mer enn en liten ti-minutter for å overbevise.

Norwich var veldig gode. De kommer til å rykke opp. Hoolahan var to klasser bedre enn alle andre på banen i første omgang, og Norwich virket bedre på alt i går egentlig (bortsett fra han derre keepern fra Nyslottet). Vi vinner en kamp som vi strengt tatt ikke skulle ha vunnet. Det er artig, men jeg håper at vi kan heve oss og starte å vinne kamper fortjent igjen :)

Vokes er god.. eller det vil si.. han tør å prøve. Det så vi flere ganger i går. Skyter så snart han ser målet, og han er visst ikke nærsynt. Beckford var på sitt aller dårligste i går, frustrert og sinna (noe som bare viser at Norwich hadde gjort leksene sine skikkelig), men klarer å score likevel.

Det lukter opprykk av et lag som vinner når de blir spilt av banen og har en dommer som virker pålagt fra noen å dømme i mot (noen som har kommentert dommeren enda? Han var rævva forresten).

Hvorfor skulle vi ikke ha vunnet kampen? Rettferdigheten seiret til slutt. Vi hadde noen sinnsyke sjanser de siste minuttene, og at vi fikk en gavepakke fra keeperen deres var "på sin plass". Vi spiller ikke så veldig bra, og Norwich er til tider bedre enn oss. Men det er en toppkamp som er jevn og tøff. Tror vi vinner ganske klart sjansestatistikken.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

  • Gjest
Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #21 på: Oktober 20, 2009, 15:26:43 »
Leeds var veldig heldige. Etter 15 minutter i første omgang og frem til de siste 15 minuttene i andre omgang kjørte Norwich regelrett over Leeds. Leeds ble statister og løp gang på gang imellom

Per-Stian

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #22 på: Oktober 20, 2009, 15:28:43 »
Ja, vi var heldige i går, men poenget med "stang inn" i staden for "stang ut" varmar eit Leeds-hjarte. Det luktar opprykk  :D

auren

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #23 på: Oktober 20, 2009, 15:29:25 »
Leeds var veldig heldige. Etter 15 minutter i første omgang og frem til de siste 15 minuttene i andre omgang kjørte Norwich regelrett over Leeds. Leeds ble statister og løp gang på gang imellom

Tullball. Lagene hadde hver sine perioder. Men vi ble trykket spesielt bra bakover fra 60-75 spilleminutt. Men vi gjengjeldte dette vel så mye de siste 10 minuttene. Leeds var best i andre omgang, Norwich best i første.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #24 på: Oktober 20, 2009, 15:33:08 »
Ja, vi var heldige i går, men poenget med "stang inn" i staden for "stang ut" varmar eit Leeds-hjarte. Det luktar opprykk  :D

Jeg tror nok vi ville følt oss litt snytt for 3 poeng om vi ikke hadde scoret på tampen av andre omgang etter de store sjansene vi hadde. Først stang ut, så stang inn. Rettferdigheten seiret!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Pleinar

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #25 på: Oktober 20, 2009, 15:34:15 »
Leeds var veldig heldige. Etter 15 minutter i første omgang og frem til de siste 15 minuttene i andre omgang kjørte Norwich regelrett over Leeds. Leeds ble statister og løp gang på gang imellom

Tullball. Lagene hadde hver sine perioder. Men vi ble trykket spesielt bra bakover fra 60-75 spilleminutt. Men vi gjengjeldte dette vel så mye de siste 10 minuttene. Leeds var best i andre omgang, Norwich best i første.

auren

Nei det er ikke tullball.
Det er faktisk helt sant som h.b sier (hva?!). Leeds var gode de første 15 og de siste 10. Overkjøring resten av kampen.

Tullball fremdeles sier du? Se kampen en gang til, bare husk på å bruke de "nøytrale" brillene.
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

baste

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #26 på: Oktober 20, 2009, 15:36:18 »
Leeds var veldig heldige. Etter 15 minutter i første omgang og frem til de siste 15 minuttene i andre omgang kjørte Norwich regelrett over Leeds. Leeds ble statister og løp gang på gang imellom

Grayson så også dette og endret på formasjon i pausen, for å demme bedre opp for diamantformasjon til Norwich. Dette hjalp, fornøyd med at Grayson gjør bytter, før det bare var 2 min av kampen. Grayson burde gjord taktiske endringer FØR pausen, tror vi skal være glad vi ikke ble straffet hardere i den tiden Hb nevner.

Vil ikke avskrive Grella og Show, Grella kan vise seg å være en uslipt klassespiller på CCC nivå. Til sammenligning trengte Trond Olsen 2-3 år på å slå igjenom i B/G. Talentet er der hos Grella. Show trenger tid, så spørs det om han har sterkt nok ønske om å komme i form igjen og hvordan trener teamet klarer å bygge han opp igjen.

Laget vil helt klart trenge forsterkninger om vi rykker opp. Men det vil være lettere å få inn spillere av kvalitet når man er i CCC kontra L1

auren

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #27 på: Oktober 20, 2009, 15:38:45 »
Norwich var da vitterlig best de første 15? Hadde jo to kjempesjanser da. Leeds produserte nada før 1-0. Vi var best fra 15-30 min i første omgang, mens Norwich var best resten av omgangen. Leeds åpnet andre omgang best, men etterhvert tok Norwich over og hadde sin beste periode midt i andre omgang. På slutten er Leeds klart best.

Uansett: Norwich skapte ikke de store sjansene i andre omgang (hadde vel et skudd som Casper reddet fint + en håpløs utboksing av Casper hvor han reddet fint etterpå). Leeds hadde 5-6 store sjanser. Du vinner ikke kamper ved å være best i banespillet. Det så vi klart under Macca-perioden.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kilgallon

Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #28 på: Oktober 20, 2009, 15:40:58 »
Du vinner ikke kamper ved å være best i banespillet. Det så vi klart under Macca-perioden.

auren

Enig! Vi stod godt defensivt og skapte 5-6 gode sjanser. Så er seieren også fortjent.

h.b

  • Gjest
Sv: Vi topper ligaen, men......
« Svar #29 på: Oktober 20, 2009, 15:50:20 »
Snakka med en kamerat av meg som er Bayern Munchen fan. Han sa det samme som dere sier. Bare forskjellen at det var Leeds-Bayern Munchen som han snakket om. Bayern vant fortjent sa han. For Bayern scorte mål