Skrevet av Emne: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!  (Lest 8295 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #30 på: November 21, 2009, 20:10:34 »
Tro nok Burgermeister!! har rett, antar at vaksinen har utslettet oss som lever i dag  i løpet av ca 100 år. ;D ;D ;D

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #31 på: November 23, 2009, 12:01:46 »
Kongefamilien står det i overskriften...! Det betyr vel Ari også det da.....trist som faen egentlig! Klart Kongen bør prioriteres- han har tross alt en svær gård der ute på Bygdøy, antagelig med svin og kanskje også høns...hmmm fugelinfluensa fare i tillegg!!! Soleklar risikogruppe, kongefamilien!
Yeboahs vitne

berlin

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #32 på: November 23, 2009, 13:37:54 »
Har ikke satt meg spesielt inn i denne folkeaksjonen mot vaksinen, men selvfølgelig er det usikkerthetsmomenter ved den. Det går på at man rett og slett ikke har tid til å gjøre studier av effekt og bieffekter av vaksinen, som ellers ville vært påkrevd av helsemyndigheter verden over, også av WHO, Ellers hadde ikke produsentene krevd ansvarsfrihet for evt. skadelige ettervirkninger av den.

Hele greia hviler jo på at friske mennesker (ikke risikogruppe) dør av svineinfluensaen, foreløpig svært få. Hadde det ikke vært for det hadde det neppe blitt massevaksinering, kun for risikogruppene.

Jeg kommer sikkert til å ta vaksinen, jeg vet ikke om jeg har hatt svineinfluensa, men ser solidaritetspoenget med "å bidra til at færre blir smittet", de vil jo overordnet føre til færre dødsfall, også i risikogruppene. Altså ikke jeg alene, men at de aller, aller fleste tar vaksinen.

Det som er sikkert, er at med tid og stunder vil det komme bedre og bedre empiri om svineinfulensa og evt. muterte varianter.

De som har en livsfilosofi som går omtrent ut på "at vi ikke skal tukle med naturen, dør vi så dør vi", kan man vel ikke straffe. Det er et fritt land. Men det hersker liten tvil om at den tidligere "tuklingen med Guds natur" har fungert svært bra, bl.a oppdagelsen av penicillin, polio, gulsott etc.


lojosang

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #34 på: November 23, 2009, 16:46:31 »
http://www.facebook.com/group.php?gid=193335485305&ref=ts#/group.php?gid=193335485305&ref=ts



Lurer på hvor mange av medlemmene av den gruppa som har vært på den øya en eneste gang i sitt liv? Siste fem år? Siste år? Flere ganger i året hvert i mange tiår?  ;D
- Leif Olav

Lids

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #35 på: Desember 21, 2009, 14:06:35 »
Det er jo ikke poenget da, lojo. Poenget er at vi ønsker denne eiendommen til felles bruk, nå som vi har muligheten. Arrangere konserter og diverse kulturelt, restaurantdrift, etc - istedenfor at Krompen og co får dette til disp hele året men kun kommer til å bruke det 1-2 uker per år. Kan jo ikke være så vanskelig å forstå, eller...?

Thomas

ollan

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #36 på: Desember 21, 2009, 14:30:03 »
Det er jo ikke poenget da, lojo. Poenget er at vi ønsker denne eiendommen til felles bruk, nå som vi har muligheten. Arrangere konserter og diverse kulturelt, restaurantdrift, etc - istedenfor at Krompen og co får dette til disp hele året men kun kommer til å bruke det 1-2 uker per år. Kan jo ikke være så vanskelig å forstå, eller...?


det har vel vært mulighet for å bruke den i alle år ?
Konserter, kultur og resturantdrift???hallo?? Sørlandsregionen prøver febrilsk å betale sine underskudd i milionklassen hvert eneste år etter Quart og Hove. Hvorfor tror du noen vil bruke penger ute på en holme? Regner med at ikke en av de over 4000 medlemmene på FB tør å åpne kjeften for å protestere offentlig på denne avgjørelsen, bare skjule seg bak medlemside på nettet...uten å komme med en konstruktiv bemerkning på hva stedet kan brukes til. Og ja forresten..det koster penger å la almenheten bruke den også ;)
Ollan

Lids

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #37 på: Desember 21, 2009, 14:47:29 »
Hei, sett deg inn i "problemstillingen"  og ikke minst saken før du uttaler deg, Ollan - det tror jeg nemlig ikke du har gjort.

Det er MANGE som har meninger rundt dette, og MANGE har skrevet innlegg på nevnte fb side, og MANGE har sendt leserinnlegg (med fullt navn) til Fevennen. E-post til blant annet ordørereren og de andre folkevalgte er også sendt. Så at vi  ikke tør å stå frem, er feil.

Frank Marvin, som til daglig driver Ravnedalen (http://ravnedalen.no/) ønsker f.eks å drive tilsvarende på nevnte øy. Villaen har IKKE vært til alles eie før, og derfor har det ikke vært muligheter til å drive slik som mange av oss nå ønsker og nå trodde vi skulle få mulighet til. Kulturlivet blomstrer forresten i Kristiansand, Quart er død - men mye nytt og mer forsvarlig skjer og er ikke minst på gang.

Thomas :)

Thomas

ollan

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #38 på: Desember 21, 2009, 15:05:58 »
Hei, sett deg inn i "problemstillingen"  og ikke minst saken før du uttaler deg, Ollan - det tror jeg nemlig ikke du har gjort.

Det er MANGE som har meninger rundt dette, og MANGE har skrevet innlegg på nevnte fb side, og MANGE har sendt leserinnlegg (med fullt navn) til Fevennen. E-post til blant annet ordørereren og de andre folkevalgte er også sendt. Så at vi  ikke tør å stå frem, er feil.

Frank Marvin, som til daglig driver Ravnedalen (http://ravnedalen.no/) ønsker f.eks å drive tilsvarende på nevnte øy. Villaen har IKKE vært til alles eie før, og derfor har det ikke vært muligheter til å drive slik som mange av oss nå ønsker og nå trodde vi skulle få mulighet til. Kulturlivet blomstrer forresten i Kristiansand, Quart er død - men mye nytt og mer forsvarlig skjer og er ikke minst på gang.

Thomas :)



Forsåvidt helt riktig at jeg ikke har satt meg inn i dette, kun lest det som står på FB siden, pluss noen kommentarer fra venner og familie i Kr.sand. Ut i fra dette så har jeg gjort opp min mening....  ;)(det var jo du som la linken ut med relevant informasjon) Slik jeg tolker det, er det meste skrevet i egeninterresse.... "de fleste ber for sin syke mor" osv..... Men bevares stedet må gjerne være åpent for almenheten(eller menigheten :D) erfaringsmessig er det endel interresse nå når det støyer litt, så svinner det desverre hen etter en tid uansett utfall..
PS. Ravnedalen har jeg vært på flere ganger og er helt toppers, men at det kan bli bra
med samme konsept på et annet sted gjenstår å se. ;)
Ollan

lojosang

Sv: Kongefamilien og griseflunsaen, janteloven lenge leve!
« Svar #39 på: Desember 21, 2009, 17:20:02 »
Det er jo ikke poenget da, lojo. Poenget er at vi ønsker denne eiendommen til felles bruk, nå som vi har muligheten. Arrangere konserter og diverse kulturelt, restaurantdrift, etc - istedenfor at Krompen og co får dette til disp hele året men kun kommer til å bruke det 1-2 uker per år. Kan jo ikke være så vanskelig å forstå, eller...?

Godt poeng.

Bedre enn det du har seinere om at vi må sette oss inn i saker før vi uttaler oss. Det hører da ingensteds hjemme på et nattforum å vite noe om det man uttaler seg om?  ::)
 ;D
- Leif Olav