Leeds- Huddersfield 5 des

Started by baste, November 04, 2009, 06:51:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bakke

Går denne på TV siden tidspunkt er tidlig?

kjelvi

Quote from: Bakke on December 02, 2009, 14:23:22
Går denne på TV siden tidspunkt er tidlig?
ingenting som tyder på det, nei!

kjelvi

håper at alle som skal over har fixa seg kampbillett....

Elland Road Close To Sell-out
http://www.leedsunited.com/news/elland-road-close-to-sell-out-20091202_2247585_1893048?

baste

Quote from: kjelvi on December 02, 2009, 14:50:25

http://www.leedsunited.com/news/elland-road-close-to-sell-out-20091202_2247585_1893048?

I allefall en kamp å se fram til. Ser at Grayson antyder at gutta trenger en hvil, håper spillerne er fit for figth på lørdagen. Ellers så er det en drøm å se på tabellen, og ikke minst målforskjellen. Er bra sikker på en solid HJEMME seier mot Huddersfield.

Marching on together

testo

Quote from: baste on December 02, 2009, 21:00:38
Quote from: kjelvi on December 02, 2009, 14:50:25

I allefall en kamp å se fram til. Ser at Grayson antyder at gutta trenger en hvil, håper spillerne er fit for figth på lørdagen. Ellers så er det en drøm å se på tabellen, og ikke minst målforskjellen. Er bra sikker på en solid HJEMME seier mot Huddersfield.

Marching on together
Håper du har rett i det og at vi ikke går på en smell som i begge kampene i fjorårs sesongen.Tror selvfølgelig at vi IKKE gjør det i år igjen.
Den gang var det riktig nok Gary McAllister som styrte skuta og et annet mannskap enn det er idag.Forsvaret vårt slapp inn mål i hytt og pine,kontra idag så er det tett bak der.
SG har lykkes med spiller og laguttak så langt i sesongen,eller siden han kom til Leeds vil jeg påstå,og tror ikke vi stopper til helgen med 38000 på tribunen.
Også sikker på seier

MOT

Hjemmekampen i fjor
15 Nov 2008

UNITED 1 (Snodgrass 3) HUDDERSFIELD 2 (Skarz 46, Collins 90+2)

United: Ankergren, Richardson, Michalik, Telfer, Parker, Kilkenny (Beckford 62), Douglas (Prutton 76), Delph (Howson 76), Snodgrass, Becchio, Robinson. Subs: Lucas, Showunmi.

Huddersfield: Glennon, Holdsworth, Butler, Clarke, Bennett, Skarz, Collins, Goodwin, Craney (Worthington 64), Parker (Cadamarteri 82), Roberts (Williams 86). Subs: Smithies, Jevons, Williams.

Referee: Mark Halsey

Booked: Douglas, Robinson (Leeds), Clarke, Goodwin (Huddersfield)

Att: 32,028
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

readysteady

Med Grayson ved roret håper jeg nå at Leeds, i tillegg til alt det andre positive som har skjedd siden han overtok, også kommer seg et steg ut av "Wembley-syndromet" ved at de viser at de kan levere varene med et Elland Road fullsatt av enormt forventningsfulle supportere.

Edit: Litt mindre dårlig norsk, forhåpentligvis.

kjelvi

PRE-MATCH ANALYSIS

The short away trip to Leeds United is next on the fixture list for Lee Clark's Town side.
Following the 3-3 draw at home to Tranmere on Tuesday night, Town will be looking to bounce back in style against the League leaders at Elland Road; kick off 12.15pm on Saturday.
As Leeds play in a predominantly white kit the Terriers will be in their red and navy change strip on Saturday, with navy shorts and socks.

FORM
Top of the table Leeds go into the game hoping to put the misery of three successive defeats against Town behind them. Simon Grayson's men are currently on a hot streak of form in the league - winning 5 of their last 5 games.
Leeds' league form has been impressive all season - following their only defeat in the league away at Millwall in October they have won five on the bounce. However, they endured a slight blip in the FA Cup against Kettering on Sunday live on ITV and now face a midweek replay at Elland Road following the 1-1 draw.
The Whites have looked very good in front of their home fans; the only teams to leave Elland Road with points this season have been Carlisle and Charlton, who both managed a draw. Bar those two results Leeds have won the remaining 7 games - in total they have hit 19 goals and conceded only 4.

PAST MEETINGS
When looking at the record of previous encounters between the two sides, Town have the upper hand against Leeds. The two sides first met back in 1924 and since then Town have won 27 of the 66 matches. Games at Elland Road have been dominated by the home side; Leeds have won 17, drawn 9 and lost 9. However, Town won their last year and Lee Clark will be no doubt relishing the opportunity to put one over one of the Club's fiercest rivals.
One of the most entertaining and memorable games for Town against Leeds was arguably last season's dramatic 2-1 victory at Elland Road. Joe Skarz's equaliser on the 46th minute looked to have sealed a well earned draw for Town, but a late counter-attack in the dying minutes was finished off brilliantly by Michael Collins in front of a 32,028 crowd.

INS AND OUTS
Leeds manager Simon Grayson went on the hunt for some loan stars during the summer; one of these was Coventry's Michael Doyle - the influential midfielder has forged a brilliant partnership with local lad Jonny Howson in the centre of the park.
Grayson also signed four players during the summer, all bought to boost the defensive pedigree of the United side. Former Arsenal trainee Jason Crowe signed on a free from Northampton; Cheltenham shot stopper Shane Higgs arrived on a free and Dewsbury-born Leigh Bromby signed from Sheffield United. Arguably one of Grayson's best signings of the summer was Patrick Kisnorbo - the Australian defender has become a first team regular and has played an important role in helping Leeds to the best defensive record in the league.
Grayson signed several more players on loan during the summer and before the close of the loan deadline. The tricky Max Gradel joined from Championship side Leicester City and Welsh striker Sam Vokes arrived on the same day from Wolves.The final arrivals at the club all came on loan deadline day; Grayson sealed loan moves for Tony Capaldi of Cardiff, Hogan Ephraim of QPR and David Martin of Liverpool.
The one major departure of the summer for Leeds was Fabian Delph - tipped for stardom, Delph moved to Aston Villa for a fee believed to be around the £8 million mark. Other departures include the long serving Frazer Richardson who moved south to Charlton, Irishman Jonathan Douglas moved to fellow League One promotion chasers Swindon along with goalkeeper David Lucas. Furthermore, two left sided midfielders moved on from Elland Road - Peter Sweeney joined the struggling Grimsby Town and Ian Westlake moved to Wycombe.

TEAM NEWS - TOWN
Lee Clark has the availability of the same squad who drew against Tranmere last time out. The only missing members to his entire squad are Tom Clarke (knee), Danny Drinkwater (thigh) and striker Robbie Simpson (thigh). All three have missed the last couple of games, but are on the road to recovery and should be expected back in the next few weeks.

TEAM NEWS - LEEDS UNITED
Despite their good form Leeds have suffered a few injuries; left back Ben Parker has missed a lot of the season through a hamstring injury picked up against Exeter and his replacement Andy Hughes also looks set to miss out through injury; the versatile midfielder missed the games against Kettering and Oldham.
Left midfielder and second top scorer at the club Bradley Johnson is likely to miss the game as a result of an injury picked up earlier in the season and two of Leeds' centre halves could miss the clash - captain Richard Naylor and Patrick Kisnorbo are both struggling through injury.

ONE TO WATCH - JERMAINE BECKFORD
Over the last three seasons the former Chelsea trainee has excelled as United's number 9. He had a slow start to his career at Leeds - it wasn't until the 07/08 season that Beckford found his feet. In 90 appearances since the start of that season the striker has hit the back of the net on 59 occasions.
The striker's pace and agility has made him one of the hardest strikers to defend against in the League. Beckford has netted 12 goals in 16 starts this term and will definitely be one of Peter and Nathan Clarke's toughest challenges of the season.

kjelvi

Last ten meetings at Elland Road (League unless stated):

1974/75 Leeds 2-1 Huddersfield League Cup
1982/83 Leeds 0-1 Huddersfield League Cup
1983/84 Leeds 1-2 Huddersfield
1984/85 Leeds 0-0 Huddersfield
1985/86 Leeds 2-0 Huddersfield
1986/87 Leeds 1-1 Huddersfield
1987/88 Leeds 3-0 Huddersfield
2004/05 Leeds 1-0 Huddersfield League Cup
2007/08 Leeds 4-0 Huddersfield
2008/09 Leeds 1-2 Huddersfield

kjelvi

Leeds v Huddersfield Officials
Premiership referee Michael Jones will take charge of this weekend`s West Yorkshire derby at Elland Road between Leeds United and Huddersfield Town.
The Chester official has so far this season officiated 12 games showing 38 yellow cards and 2 reds.
Last season he took charge of 38 games showing 110 yellow cards and 6 reds.
The last time he took charge of a Leeds or Huddersfield game was when the two sides clashed in December 2007 when Leeds won 4-0 at Elland Road.
On that occasion he showed 5 yellow cards.

Referee: M. Jones (Cheshire)
Assistants: D. Richardson & D. Bryan
Fourth official: A. Hall

Asbjørn

Quote from: kjelvi on December 03, 2009, 16:38:50
Leeds v Huddersfield Officials
Premiership referee Michael Jones will take charge of this weekend`s West Yorkshire derby at Elland Road between Leeds United and Huddersfield Town.
The Chester official has so far this season officiated 12 games showing 38 yellow cards and 2 reds.
Last season he took charge of 38 games showing 110 yellow cards and 6 reds.
The last time he took charge of a Leeds or Huddersfield game was when the two sides clashed in December 2007 when Leeds won 4-0 at Elland Road.
On that occasion he showed 5 yellow cards.

Referee: M. Jones (Cheshire)
Assistants: D. Richardson & D. Bryan
Fourth official: A. Hall

Dette  er visst selveste badeball-dommeren  ;D ;D

QuoteThe 12.15 contest will be refereed by Premier League official Mike Jones, from Chester.

It will be the 13th outing of the season for the official who allowed Sunderland’s controversial ‘beach ball’ goal against Liverpool at the Stadium of Light in October.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Da er vel tiden inne for å rette fokuset mot det store 10 000-kroners spørsmålet: hvilket lag starter vi med på lørdag?

Kisnorbo er sannsynligvis tilbake, Becchio er vel klar for en start, samt at Becks og Snodgrass bør komme inn fra benken. Ephraim får gode kritikker etter sist kamp, og fighter vel med Gradel om venstrekantplassen så lenge Johnson er ute. Eller får Gradel starte på topp igjen? Får Vokes ny tillit? Vil vi egentlig ha Howson på kanten når vi kan bruke Snoddy? I midten er det vel ikke aktuelt å kaste ut Killa, og Doyle har vært solid i hele år.

Personlig ser jeg for meg denne, med forbehold om at Higgs, Parker, Johnson og Naylor ikke blir klare:

Ankers
Crowe - Kisnorbo - Michalik - Capaldi
Snodgrass - Howson - Kilkenny - Gradel
              Becks - Becchio

Benk: Martin, Bromby, Ephraim, Kandol, Grella, Doyle, Robinson

Uansett, det er deilig å ha et realt selection dilemma igjen!!

auren

Tipper på denne oppstillingen:

Ankergren - Crowe, Kisnorbo, Bromby, Capaldi - Gradel, Howson, Kilkenny, Snodgrass - Vokes, Beckford

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B-m

Quote from: auren on December 03, 2009, 19:15:14
Tipper på denne oppstillingen:

Ankergren - Crowe, Kisnorbo, Bromby, Capaldi - Gradel, Howson, Kilkenny, Snodgrass - Vokes, Beckford

auren

Har troa på at det blir den. :)

Edit: Hudds sliter med forsvaret, derfør mener jeg vi bør peise på med offensive spillere! Og Selv om Kilkenny og Howson jobber bra defensivt så er de bedre offensivt! Så en midtbane med Howson-killkenny sentralt og snoddy-gradel på vingene bør skape trøbbel som bare det for Huddersfield-scum. Vokes og Beckford burde i seg selv være en håndfull.

Når tranmere skorer 3 mål borte, bør vi minst klare skore 2. og med forsvaret vår slipper vi maks inn 2 mål så en uavgjort er sikret. :D
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Geiremann

Quote from: JohnnyDouglas on December 03, 2009, 18:51:06
Da er vel tiden inne for å rette fokuset mot det store 10 000-kroners spørsmålet: hvilket lag starter vi med på lørdag?

Kisnorbo er sannsynligvis tilbake, Becchio er vel klar for en start, samt at Becks og Snodgrass bør komme inn fra benken. Ephraim får gode kritikker etter sist kamp, og fighter vel med Gradel om venstrekantplassen så lenge Johnson er ute. Eller får Gradel starte på topp igjen? Får Vokes ny tillit? Vil vi egentlig ha Howson på kanten når vi kan bruke Snoddy? I midten er det vel ikke aktuelt å kaste ut Killa, og Doyle har vært solid i hele år.

Personlig ser jeg for meg denne, med forbehold om at Higgs, Parker, Johnson og Naylor ikke blir klare:

Ankers
Snodgrass - Howson - Kilkenny - Gradel
              Becks - Becchio

Benk: Martin, Bromby, Ephraim, Kandol, Grella, Doyle, Robinson

Uansett, det er deilig å ha et realt selection dilemma igjen!!

Denne støtter jeg 100%. Her skal vi være offensive og skåre mål. Tror allikevel at sjefen er litt redd for å bruke Snoddy og Gradel samtidig fra start, noe som jeg mener gir en svakere defensiv helhet.
Member of "The Peterborough eight".

Budda

Jeg tipper

Ankergren

Crowe  Bromby Kisnorbo Capaldi

Howson Doyle Kilkenny Snodgrass

Vokes   Beckford
Endre

haak-d

Håper vi starter med laget JohnnyDouglas kom med, offensivt og bra. Vi må underholde på utsolgt ER :)

newsome

Huddersfield har en av divisjonens dårligste bortestatistikker.Selv om dette er lokalderby,håper jeg deres dårlige statistikk borte fortsetter. At vi som skal se kampen live får reprise av resultatet for to sesonger siden. Håper forresten både Beckford,Becchio og Gradel starter.

Tom S

Casper
Crowe - Bromby - Kisnorbo - Capaldi
Snoddy - Howson - Doyle - Gradel
Becchio - Becks
COME ON LEEDS !!

auren

Quote from: Tom S on December 03, 2009, 21:37:32
Casper
Becchio - Becks

Er dette et lag du tror SG vil mønstre, eller håper du han begynner med disse elleve?

Jeg finner det svært underlig at du utelukker Kilkenny her.

Jeg håper vi stiller med det laget jeg postet tidligere. Hvis Kisnorbo er fit, så går han inn i forsvaret. Håper Bromby starter på bekostning av Michalik. Ingen annen grunn enn at han er en offensiv trussel med sine lange kast. Howson og Kilkenny sentralt, med Snoddy og Gradel som vinger. Ephraim kan være god å ha i bakhånd hvis Gradel går tom/ikke har dagen. På topp tror jeg SG velger Vokes fordi Becchio sannsynligvis bare holder en omgang. Beckford er selvskreven.

auren

TK20

Når jeg har fått tenkt meg litt om tror jeg Grayson velger laget ut i fra følgende logikk:

- Becchio spares siden han ikke er helt klar.
- Gradel starter ikke, siden han er en helt uvurderlig joker å sette inn dersom ting ikke går helt etter planen.

Jeg tror Grayson er redd for å spille alle sine beste kort med én gang, ergo tipper jeg nå på dette litt modifiserte laget:

Ankers
Snodgrass - Howson - Killa - Ephraim
              Becks - Vokes

Tom S

Quote from: auren on December 03, 2009, 22:09:04
Quote from: Tom S on December 03, 2009, 21:37:32
Casper
Becchio - Becks

Er dette et lag du tror SG vil mønstre, eller håper du han begynner med disse elleve?

Jeg finner det svært underlig at du utelukker Kilkenny her.

Jeg håper vi stiller med det laget jeg postet tidligere. Hvis Kisnorbo er fit, så går han inn i forsvaret. Håper Bromby starter på bekostning av Michalik. Ingen annen grunn enn at han er en offensiv trussel med sine lange kast. Howson og Kilkenny sentralt, med Snoddy og Gradel som vinger. Ephraim kan være god å ha i bakhånd hvis Gradel går tom/ikke har dagen. På topp tror jeg SG velger Vokes fordi Becchio sannsynligvis bare holder en omgang. Beckford er selvskreven.

auren

Dette er laget eg trur Larry mønstrer.

Litt usikker på midtbana og då spesielt venstresida, vel han å bruke Snoddy på høgre eller venstre, Howson sentralt eller på høgre. Kanskje blir det Ephraim (som fekk bra skryt sist) istadenfor Gradel?
Doyle er formidabel for oss på midten, kanskje undervurdert av mange.
COME ON LEEDS !!

LEO

Utifra hva jeg har lest fra supportene til Hudds, de er misfornøyd med venstre back og en av midtstopperne.

Det betyr for meg at vi setter Gradel fra start til å terrorisere venstre backen.

Husk Gradel hadde vel 5 målgivende passninger i siste kamp.  Jeg tror ikke han får starte men jeg ønsker det.
Den JEG vil ta ut er Howson hvis Gradel får starte da vi må ha en som går i krigen og det er Doyle for meg.

ps. reiser til Kanariøyene om to timer.  Lykke til -  MOT

auren

Quote from: LEO on December 04, 2009, 11:08:47
Utifra hva jeg har lest fra supportene til Hudds, de er misfornøyd med venstre back og en av midtstopperne.

Det betyr for meg at vi setter Gradel fra start til å terrorisere venstre backen.

Husk Gradel hadde vel 5 målgivende passninger i siste kamp.  Jeg tror ikke han får starte men jeg ønsker det.
Den JEG vil ta ut er Howson hvis Gradel får starte da vi må ha en som går i krigen og det er Doyle for meg.

Hmmm... Vi scoret 2 mål i sist kamp mot Oldham, men Gradel hadde 5 målgivende??? Eller tenker du hvor mange målgivende han har totalt i Leeds så langt?

auren

pale

Quote from: auren on December 04, 2009, 11:18:57
Quote from: LEO on December 04, 2009, 11:08:47

Hmmm... Vi scoret 2 mål i sist kamp mot Oldham, men Gradel hadde 5 målgivende??? Eller tenker du hvor mange målgivende han har totalt i Leeds så langt?

auren

Klart han hadde fem målgivende. Pasningene var i seg selv bra nok til å være målgivende, det var bare at mottakerene kastet dem bort.... ;)

Tipper at midbanen blir Snoddy-Doyle-Kilkenny-Howson
Gradel kommer inn den siste halvtimen.

jackbauer68

Er jo litt artig at det er reelle alternativer som alle ser bra ut på papiret,når vi diskuterer en 11èr foran helga.
Eg skal vedde hatten min på at Doyle spiller og eg garanterer at Bromby blir foretrukket som makker for Kisnorbo.Desverre tror eg Vokes fortsetter på topp.

Ellers tror eg Grayson stiller slik:

Ankers
Crowe - Kisnorbo - Bromby -Capaldi
Snodgrass - Doyle - Killkenny - Ephraim
            Beckford - Vokes

mac_gyver

Quote from: jackbauer68 on December 04, 2009, 14:28:05
Er jo litt artig at det er reelle alternativer som alle ser bra ut på papiret,når vi diskuterer en 11èr foran helga.
Eg skal vedde hatten min på at Doyle spiller og eg garanterer at Bromby blir foretrukket som makker for Kisnorbo.Desverre tror eg Vokes fortsetter på topp.

Ellers tror eg Grayson stiller slik:

Ankers
Crowe - Kisnorbo - Bromby -Capaldi
Snodgrass - Doyle - Killkenny - Ephraim
            Beckford - Vokes

jeg vil heller ikke ha Vokes på topp.

Dette er drømmen:

Ankergren
Crowe - Kisnorbo - Bromby - White
Snoddy - Prutts - Kilkenny - Ephraim
            Becks - Grella
Pride of Yorkshire