Skrevet av Emne: TEMA: Stadionnavn  (Lest 9102 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TK20

TEMA: Stadionnavn
« på: November 04, 2009, 23:19:15 »
Stadionnavn har for oss supportere vært noe av hjertet i klubben vi heier på. Spillere, trenere og styreformenn kommer og går, men stadion, stadionnavn, logoer og liknende er noe av kjernen i vårt engasjement.

Jeg registrerer med begeistring at Newcastle henger med i tiden, og endrer stadionnavnet sitt til sportsdirect.com@St James Park Stadium. Et finurlig navn, og et lekent valg. Det klinger sikkert litt mynt i kassen også.

Dette fikk meg på følgende tanke: "Elland Road" er jo utrolig kjedelig? Gammeldags og overbrukt, vil kanskje mange si. Derfor foreslår jeg en uoffisiell navneendringstråd. Jeg synes vi skal endre til noe hipt og lekent, med klare bånd til dagens styre. Hva med "forwardsportsfund_EllandRoadArena". Tror vi kunne dratt inn noen kroner der?

fjellhaugen

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #1 på: November 04, 2009, 23:22:33 »
og bare for å dra tråden i retning alle andre; hvilken lomme tror du de pengene hadde havna i? ;) ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #2 på: November 04, 2009, 23:22:59 »
Blasfemi.
Heller f**koffbates@EllandRoad.leeds

lojosang

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #3 på: November 05, 2009, 00:26:58 »
Noras£Elland Road kanskje?
Eller Oskar Sylte¤EllandRoad?
- Leif Olav

Tom S

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #4 på: November 05, 2009, 07:13:30 »
Dette fikk meg på følgende tanke:
"Elland Road" er jo utrolig kjedelig? Gammeldags og overbrukt, vil kanskje mange si.

WHAT?
 :o
COME ON LEEDS !!

samadhi

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #5 på: November 05, 2009, 07:37:40 »
Stadionnavn har for oss supportere vært noe av hjertet i klubben vi heier på. Spillere, trenere og styreformenn kommer og går, men stadion, stadionnavn, logoer og liknende er noe av kjernen i vårt engasjement.

Jeg registrerer med begeistring at Newcastle henger med i tiden, og endrer stadionnavnet sitt til sportsdirect.com@St James Park Stadium. Et finurlig navn, og et lekent valg. Det klinger sikkert litt mynt i kassen også.

Dette fikk meg på følgende tanke: "Elland Road" er jo utrolig kjedelig? Gammeldags og overbrukt, vil kanskje mange si. Derfor foreslår jeg en uoffisiell navneendringstråd. Jeg synes vi skal endre til noe hipt og lekent, med klare bånd til dagens styre. Hva med "forwardsportsfund_EllandRoadArena". Tror vi kunne dratt inn noen kroner der?


For å være ærlig med deg. Dette synes jeg var ett forferdelig forslag.

Etter alle disse årene synes jeg fremdeles Elland Road klinger nydelig.
marching on together,
derudaf forever...

sartre

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #6 på: November 05, 2009, 08:06:27 »
Siterer Ã…ge Samuelsen(Ligner kanskje litt på Bates forresten)
"Gud liker ikke lyden av klingende mynt, han liker lyden av knitrende seddler"
 

TrJ

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #7 på: November 05, 2009, 08:46:23 »
Dette fikk meg på følgende tanke:
"Elland Road" er jo utrolig kjedelig? Gammeldags og overbrukt, vil kanskje mange si.

WHAT?
 :o

Couldn't agree more  :D
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

Boxman

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #8 på: November 05, 2009, 09:01:59 »
Blasfemi.
Heller f**koffbates@EllandRoad.leeds

Bare for å spørre; ville du heller hatt Ashley? Og kanskje kompisen Wise tilbake i Leeds?
Som jeg har sagt før, vi vet hva vi har, men ikke hva vi får. Og personlig må jeg si at hvis Mike Ashley hadde vært alternativet, klarer jeg meg like greit med Bates.
Proud to be Leeds!

TK20

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #9 på: November 05, 2009, 09:54:18 »
Ok, jeg klarer det ikke lengre. SELVFØLGELIG er dette bare tull fra min side. sportdirect.com@St James' Park Stadium? Jeg har aldri i hele mitt 24 år lange fotballiv vært borti et verre eksempel på å selge sin egen sjel for profitt. Personlig synes jeg Newcastle er et ok lag med gode tradisjoner, men dette vitner om et styre helt uten perspektiv på hva engelsk fotball handler om. Etter 117 år er altså "St James' Park" historie, og byttet ut med "noe som ser ut som en e-postadresse" (Dagbladet).

Man snakker om at pengene tar over mer og mer, og så skjer dette! Hadde jeg vært Newcastle-fan hadde jeg blitt med hb på neste hjemmekamp, hvis noen skjønte den.

Jeg synes Elland Road er det flotteste, mest ærverdige stadionnavnet som finnes, og jeg håper vi ALDRI endrer det. Da spiller jeg heller conference.
« Siste redigering: November 05, 2009, 10:01:04 av JohnnyDouglas »

Pleinar

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #10 på: November 05, 2009, 10:20:56 »
Regner med at det blir nytt stadion-navn når den eventuelle utbyggingen er ferdig/kommer i gang.

Noe med hotell i navnet antar jeg.

Hilton Road?

Clarion Hotell Elland Road?

Bates Motel Elland Road?

Huff og huff.

Blir skummelt dette. Håper vi kan beholde navnet.
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

4ever arcticwhite

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #11 på: November 05, 2009, 11:26:52 »
Gleder meg bare til jeg får så mye penger at jeg kan kjøpe Old Trafford, og døpe den om til "Billy Bremner Stadium"  :D
Og Anfield Road til "Peter Lorimer Stadium"  ;D
The future's so White I've got to wear shades 8)

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #12 på: November 05, 2009, 11:29:12 »
Regner med at det blir nytt stadion-navn når den eventuelle utbyggingen er ferdig/kommer i gang.

Noe med hotell i navnet antar jeg.

Hilton Road?

Clarion Hotell Elland Road?

Bates Motel Elland Road?

Huff og huff.

Blir skummelt dette. Håper vi kan beholde navnet.

Blir vel heller mer skremt med navnet Hostel Bates

Runar

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #13 på: November 05, 2009, 11:53:33 »
en kan ikke klage på mangel av pengebruk også være imot arrangement som gir økt handlekraft
 

auren

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #14 på: November 05, 2009, 12:15:13 »
Hva blir det neste? At navn på fotballag også kjøpes? Får vi se O2 Arsenal mot Leeds Netflights?

Vi kan klage så mye vi vil, men dette er dessverre realitetene i dagens fotball. I tillegg til sinnsyke spillerlønninger og transfers.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

fjellhaugen

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #15 på: November 05, 2009, 13:30:29 »
Regner med at det blir nytt stadion-navn når den eventuelle utbyggingen er ferdig/kommer i gang.

Noe med hotell i navnet antar jeg.

Hilton Road?

Clarion Hotell Elland Road?

Bates Motel Elland Road?

Huff og huff.

Blir skummelt dette. Håper vi kan beholde navnet.

Blir vel heller mer skremt med navnet Hostel Bates


 ;D ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

jarle

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #16 på: November 05, 2009, 15:21:42 »
Arena Don R

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #17 på: November 05, 2009, 16:02:26 »
Arena Don R

Isåfall kan vi vel like greit gjøre det litt mafiosk, noe mr Revie til tider ble beskyldt for...
The Don Stadium

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #18 på: November 05, 2009, 16:04:45 »
Dette fikk meg på følgende tanke: "Elland Road" er jo utrolig kjedelig?

Hva med Ellen Road da? Ligner iallefall grådig...
Etter å ha googlet litt virker det som det er fru DeGeneres vi får satse på som sponsor   ::)


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

TK20

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #19 på: November 05, 2009, 16:30:59 »
Dette fikk meg på følgende tanke: "Elland Road" er jo utrolig kjedelig?

Hva med Ellen Road da? Ligner iallefall grådig...
Etter å ha googlet litt virker det som det er fru DeGeneres vi får satse på som sponsor   ::)

Eller kanskje Alien Road, som et ledd i markedsføringskampanjen til filmen Alien 7?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #20 på: November 05, 2009, 16:36:44 »
Dette fikk meg på følgende tanke: "Elland Road" er jo utrolig kjedelig?

Hva med Ellen Road da? Ligner iallefall grådig...
Etter å ha googlet litt virker det som det er fru DeGeneres vi får satse på som sponsor   ::)

Eller kanskje Alien Road, som et ledd i markedsføringskampanjen til filmen Alien 7?

God idé! For da er det jo naturlig at man følger opp ved markedsføringen av nr 8, 9 og 10 også.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Frode

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #21 på: November 05, 2009, 17:13:56 »
Arena Don R

Isåfall kan vi vel like greit gjøre det litt mafiosk, noe mr Revie til tider ble beskyldt for...
The Don Stadium



The doomed stadium er vel mer treffende?
 

jackbauer68

  • Gjest
Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #22 på: November 05, 2009, 17:22:11 »
Eg har for lengst innsett at det er viktigere med utvikling enn å holde på gammel vane.
Spiller vi på Elland Road i 2020,tipper eg vi er der vi er i dag.Bygg nytt så fort som mulig,og om stadion vår da heter McStadium,Burger Kingsize Arena eller Titten Tei Parken det spiller ingen rolle for meg :o

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #23 på: November 05, 2009, 17:30:15 »
Den dagen Leeds er i Premier League eller for den sakens skyld VM kommer til England som det prates så varmt om. Ja da blir klubben nødt til å bygge nytt. Og da blir det nok ikke på tomta til Elland Road. Se på andre klubber i England. De bygger nytt på andre lokasjoner. Dette må Leeds gjøre før eller siden uansett. Kanke leve på minner. Og skal klubben videre. Ja da kreves det fasiliteter som tiltrekker innvestorer. Elland Road gjør ikke det pr dags dato.
Bare stadion ikke blir kalt The Det Devil Stadium, så er det meg knekkende likegyldig hva det heter

Jon R

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #24 på: November 05, 2009, 18:17:20 »
Arena Jon R

Av mange gode forslag, synes jeg nok jarle sitt var det beste.  :)
Jon R.

Boxman

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #25 på: November 05, 2009, 18:26:01 »
Den dagen Leeds er i Premier League eller for den sakens skyld VM kommer til England som det prates så varmt om. Ja da blir klubben nødt til å bygge nytt. Og da blir det nok ikke på tomta til Elland Road. Se på andre klubber i England. De bygger nytt på andre lokasjoner. Dette må Leeds gjøre før eller siden uansett. Kanke leve på minner. Og skal klubben videre. Ja da kreves det fasiliteter som tiltrekker innvestorer. Elland Road gjør ikke det pr dags dato.
Bare stadion ikke blir kalt The Det Devil Stadium, så er det meg knekkende likegyldig hva det heter

Hvis du hadde lest litt om dette på f.eks Waccoe, ja da ville du visst at det er konkrete planer om å bygge ut Elland Road til en stadion med en kapasitet på 55000. West Stand skal rives, og bygges opp igjen ala East Stand, og så tror jeg det var Revie Stand(The Kop) som vil bli utvidet.
Men hvis England/Leeds ikke får VM, ja da tror jeg ikke det blir noe særlig til utbygging. Only time will tell.  :P
Proud to be Leeds!

JanPSyse

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #26 på: November 05, 2009, 19:18:36 »
Litt på siden av diskusjonen, men jeg personlig synes det tristeste navneskiftet hittil var da York city byttet navn på hjemmebanen sin fra Bootham Crescent (som hadde en historisk og geografisk mening) til, hold dere fast, Kit Kat crescent... Som mangeårig englandsfarer, ble dette litt for dumt. Omtrent som om Elland Road skal bli til Snickers Road eller Pampers Stadium. >:(
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #27 på: November 05, 2009, 19:37:50 »
Litt på siden av diskusjonen, men jeg personlig synes det tristeste navneskiftet hittil var da York city byttet navn på hjemmebanen sin fra Bootham Crescent (som hadde en historisk og geografisk mening) til, hold dere fast, Kit Kat crescent... Som mangeårig englandsfarer, ble dette litt for dumt. Omtrent som om Elland Road skal bli til Snickers Road eller Pampers Stadium. >:(

Her er det fristende å legge til et "money talks"...

Men som His Bobness har lagt til:"Money doesn't talk, it swears!"  :-\

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

rogak

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #28 på: November 05, 2009, 23:17:13 »
Hva blir det neste? At navn på fotballag også kjøpes? Får vi se O2 Arsenal mot Leeds Netflights?

Vi kan klage så mye vi vil, men dette er dessverre realitetene i dagens fotball. I tillegg til sinnsyke spillerlønninger og transfers.

auren
MOT

rogak

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #29 på: November 05, 2009, 23:30:00 »
Når det gjelder fotballklubber og salg av navn, så er ikke dette helt uvanlig i mange land. Her i Europa har vi f.eks. Phillips Sports Verein(PSV) Eindhoven, Bayer Leverkusen, Bayer Uerdingen og Carl Zeiss Jena for å nevne noen. Ellers synes jeg at det godt kunne hett NIKE Elland Road Stadium for min del, hvis de betalte 20-30 mill. kr. i året. Alt av inntekter(innenfor rimelighetens grenser) som kan bringe oss tilbake i Premier League blir godtatt for min del.
MOT
MOT