Skrevet av Emne: TEMA: Stadionnavn  (Lest 9114 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

flynn

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #30 på: November 05, 2009, 23:55:54 »
Dette fikk meg på følgende tanke: "Elland Road" er jo utrolig kjedelig?

Hva med Ellen Road da? Ligner iallefall grådig...
Etter å ha googlet litt virker det som det er fru DeGeneres vi får satse på som sponsor   ::)




Noen vittige tunger vil ha det til at dagens eier også er deGenerert  :o


Promotion 2010

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #31 på: November 06, 2009, 09:12:09 »
Litt på siden av diskusjonen, men jeg personlig synes det tristeste navneskiftet hittil var da York city byttet navn på hjemmebanen sin fra Bootham Crescent (som hadde en historisk og geografisk mening) til, hold dere fast, Kit Kat crescent... Som mangeårig englandsfarer, ble dette litt for dumt. Omtrent som om Elland Road skal bli til Snickers Road eller Pampers Stadium. >:(

Her er det fristende å legge til et "money talks"...

Men som His Bobness har lagt til:"Money doesn't talk, it swears!"  :-\



Money Talks Stadium - passer vel de fleste fans
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Roy

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #32 på: November 06, 2009, 10:23:11 »
Det er ikke snakk om hva som passer - det er snakk om hva som passer perfekt! Og det er ELLAND ROAD  8)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

wilko92

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #33 på: November 08, 2009, 10:11:10 »
Litt på siden av diskusjonen, men jeg personlig synes det tristeste navneskiftet hittil var da York city byttet navn på hjemmebanen sin fra Bootham Crescent (som hadde en historisk og geografisk mening) til, hold dere fast, Kit Kat crescent... Som mangeårig englandsfarer, ble dette litt for dumt. Omtrent som om Elland Road skal bli til Snickers Road eller Pampers Stadium. >:(

For meg som York(og Leeds) supporter med flere turer til Bootham Crescent var det litt voldsomt med en gang, men KITKAT sjokoladen lages/hadde sin opprinnelse  i York ved Rowntree-Mackintosh så her er det faktisk en lokal kobling. Slik sett sett synes jeg det er et navneskifte med litt humor! Det er ikke et tilfeldig firma som har gått inn med sponsing. Her stiller lokalsamfunnet opp. http://en.wikipedia.org/wiki/Kit_Kat
« Siste redigering: November 08, 2009, 10:13:24 av wilko92 »
 

B-m

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #34 på: November 08, 2009, 11:06:56 »
Når det gjelder fotballklubber og salg av navn, så er ikke dette helt uvanlig i mange land. Her i Europa har vi f.eks. Phillips Sports Verein(PSV) Eindhoven, Bayer Leverkusen, Bayer Uerdingen og Carl Zeiss Jena for å nevne noen. Ellers synes jeg at det godt kunne hett NIKE Elland Road Stadium for min del, hvis de betalte 20-30 mill. kr. i året. Alt av inntekter(innenfor rimelighetens grenser) som kan bringe oss tilbake i Premier League blir godtatt for min del.
MOT

Det verste: Fc Red Bull Salzburg.

Er det i det hele tatt lov å spille fotball rusa på red bull? Er det ikke en koffein limit man skal være under, hvis ikke er det doping?
« Siste redigering: November 08, 2009, 11:09:56 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

JanPSyse

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #35 på: November 08, 2009, 14:43:54 »
Litt på siden av diskusjonen, men jeg personlig synes det tristeste navneskiftet hittil var da York city byttet navn på hjemmebanen sin fra Bootham Crescent (som hadde en historisk og geografisk mening) til, hold dere fast, Kit Kat crescent... Som mangeårig englandsfarer, ble dette litt for dumt. Omtrent som om Elland Road skal bli til Snickers Road eller Pampers Stadium. >:(

For meg som York(og Leeds) supporter med flere turer til Bootham Crescent var det litt voldsomt med en gang, men KITKAT sjokoladen lages/hadde sin opprinnelse  i York ved Rowntree-Mackintosh så her er det faktisk en lokal kobling. Slik sett sett synes jeg det er et navneskifte med litt humor! Det er ikke et tilfeldig firma som har gått inn med sponsing. Her stiller lokalsamfunnet opp. http://en.wikipedia.org/wiki/Kit_Kat

At Kitkat var av "Yorkisk" opprinnelse var jeg faktisk ikke klar over, selv om jeg har vært der fryktelige mange ganger.  (drakk akkurat kaffe av minstermen-koppen min forresten ;) )
Likevel synes jeg at Bootham Crescent var et bedre navn. Men som mange har nevnt, så er nok den økonomiske faktoren desverre blitt så overveldende at dette nok blir fremtiden for de aller fleste klubber. Så lenge Elland Road ikke blir til Kenneth William Bates@Elland road.
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Tom S

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #36 på: November 08, 2009, 20:22:30 »
Litt på siden av diskusjonen, men jeg personlig synes det tristeste navneskiftet hittil var da York city byttet navn på hjemmebanen sin fra Bootham Crescent (som hadde en historisk og geografisk mening) til, hold dere fast, Kit Kat crescent... Som mangeårig englandsfarer, ble dette litt for dumt. Omtrent som om Elland Road skal bli til Snickers Road eller Pampers Stadium. >:(

For meg som York(og Leeds) supporter med flere turer til Bootham Crescent var det litt voldsomt med en gang, men KITKAT sjokoladen lages/hadde sin opprinnelse  i York ved Rowntree-Mackintosh så her er det faktisk en lokal kobling. Slik sett sett synes jeg det er et navneskifte med litt humor! Det er ikke et tilfeldig firma som har gått inn med sponsing. Her stiller lokalsamfunnet opp. http://en.wikipedia.org/wiki/Kit_Kat

At Kitkat var av "Yorkisk" opprinnelse var jeg faktisk ikke klar over, selv om jeg har vært der fryktelige mange ganger.  (drakk akkurat kaffe av minstermen-koppen min forresten ;) )
Likevel synes jeg at Bootham Crescent var et bedre navn. Men som mange har nevnt, så er nok den økonomiske faktoren desverre blitt så overveldende at dette nok blir fremtiden for de aller fleste klubber. Så lenge Elland Road ikke blir til Kenneth William Bates@Elland road.


Slapp av, det har ikkje smurfen råd til.
COME ON LEEDS !!

Geir Magne

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #37 på: November 08, 2009, 22:17:28 »
Bare for å pirke så heter banen vår Elland Road Arena. Skiltingen fra hovedvegen forteller det. Gata forbi heter Elland Road. Akkurat som banen til 'pool heter Anfield og det er gata til stadion som heter Anfield Road.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

JohnTiger

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #38 på: November 08, 2009, 22:27:11 »
Bare for å pirke så heter banen vår Elland Road Arena. Skiltingen fra hovedvegen forteller det. Gata forbi heter Elland Road. Akkurat som banen til 'pool heter Anfield og det er gata til stadion som heter Anfield Road.

Stemmer for Anfield, men vår stadion heter Elland Road :)
Marching on together!

stian94

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #39 på: November 08, 2009, 22:37:53 »
hvem som egentlig bryr seg om det heter elland road eller elland road arena ???
SJ

berlin

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #40 på: November 09, 2009, 00:13:47 »
Så lenge man ikke bygger nytt stadion, vil den hete Elland Road på folkemunne,
uansett om det offisielle navnet er noe annet.

Et eksempel er Bradford. Deres Valley Parade har hatt diverse navn siste 10 år, for tiden
Coral Windows Stadium, men det er likevel Valley Parade supporterne kaller det.

Ved ny stadion blir det selvfølgelig annerledes. Tviler på om det mange Arsenal-supportere som kaller deres nye plastikk stadion Emirates Stadium for Highbury.  :D

Tom S

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #41 på: November 09, 2009, 06:56:37 »
Bare for å pirke så heter banen vår Elland Road Arena. Skiltingen fra hovedvegen forteller det. Gata forbi heter Elland Road. Akkurat som banen til 'pool heter Anfield og det er gata til stadion som heter Anfield Road.

Er du sikker på dette, Geir Magne?
Dette har eg aldri lest eller hørt før.
Inntil det motsatte er bevist holder eg på Elland Road.

Det stemmer det du sier om Anfield.
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #42 på: November 09, 2009, 06:57:16 »
hvem som egentlig bryr seg om det heter elland road eller elland road arena ???

Greit å vite, liksom.
COME ON LEEDS !!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #43 på: November 09, 2009, 11:23:32 »
Dette fikk meg på følgende tanke:
"Elland Road" er jo utrolig kjedelig? Gammeldags og overbrukt, vil kanskje mange si.

WHAT?
 :o


2X :o
Yeboahs vitne

auren

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #44 på: November 09, 2009, 11:26:57 »
Dette fikk meg på følgende tanke:
"Elland Road" er jo utrolig kjedelig? Gammeldags og overbrukt, vil kanskje mange si.

WHAT?
 :o


2X :o

Ironi folkens :) Stakkar Johnny Doulgas

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

rogak

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #45 på: November 09, 2009, 14:00:17 »
Livverpool ønsker å selge navnet til sin planlagte nye stadion. Dette kommer kanskje til å medføre at flere klubber gjør det samme:
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=587919
MOT
« Siste redigering: November 09, 2009, 14:01:51 av rogak »
MOT

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #46 på: November 09, 2009, 14:03:01 »
Det samme kommer til å skje med Leeds. Er det muligheter for penger. Ja da er tjonkel bates på plass

Bites Yer Legs

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #47 på: November 10, 2009, 09:57:53 »
Litt off/on-topic: Noen her inne med West Ham-venner som vet om de helst kaller stadioen sin Boleyn Ground eller Upton Park?
KEEP FIGHTING!!

Promotion 2010

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #48 på: November 10, 2009, 10:06:12 »
Litt off/on-topic: Noen her inne med West Ham-venner som vet om de helst kaller stadioen sin Boleyn Ground eller Upton Park?

Jeg var der for 14 dager siden, du vet like godt som jeg at det er Upton Park. T-banestasjonen 5 minutter unna heter det samme og vel også en vei i området. Bydelen kalles vel også Upton, tror jeg...

West Ham ligger 2-3 stasjoner unna, nærmere London sentrum forresten...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Karl Hot Shot

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #49 på: November 10, 2009, 16:28:22 »
Det offisielle navnet er Boleyn Ground. Alle supporterne sier Upton Park.
 

Geir Magne

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #50 på: November 10, 2009, 22:22:10 »
Gata forbi heter Elland Road. Stadionet vårt ligger i Elland Road. Banen kalles Elland Road Football Ground eller Elland Road Stadium. Eller som det står på vegskiltene: Elland Road Arena.
Men vi er alle vant til å kalle banen for Elland Road, selv om vi med det ikke mener at vi sparker ball midt i gata...
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Tom S

Sv: TEMA: Stadionnavn
« Svar #51 på: November 10, 2009, 22:52:22 »
Full name: Elland Road Football Stadium
Former names: Old Peacock Ground

 http://en.wikipedia.org/wiki/Elland_Road
COME ON LEEDS !!