Hvordan vil Leeds gjøre det i The Championship neste sesong?

Started by Geiremann, November 12, 2009, 21:00:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Quote from: berlin on May 12, 2010, 12:02:34
Quote from: Promotion 2010 on May 12, 2010, 11:50:26
Jeg tror laget vil ha utrolig godt av en sommer med 7-8 ukers pause. De siste to årene med play-off sliter veldig på unge spillere, da hadde vi knappe 4 ukers "ferie". Se på Snodgrass og Howson utover i sesongen. Ikke like mye trøkk som i høst.

Spillerne har hatt rundt 2 måneders ferie på de siste 2 årene. Med store fysiske utfordringer og mye reising, så er det ikke tvil om at dette har bidratt til vårens vanskligheter.

litt off-topic, men apropos reising ja. Supporterne i Maverick Whites ser ut til å være glad for å ha kommet seg ut av "Division Three South;D, som de kaller det. De har regnet ut at total reising reduseres med en tredjedel (approx 2500 miles) i CCC, selv om ikke alle lag er klare enda. Nå reiser vel spillerne en del med fly også vil jeg tro, men det er mange ganger ikke mindre anstrengende.

Likte den "Division Three South"  ;D

Men det er vel for det meste bussturer for laget vårt. Kan ikke huske å ha hørt noe om flyturer for gutta i år? Vet noen noe om det?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Quote from: Promotion 2010 on May 12, 2010, 12:12:31
Quote from: berlin on May 12, 2010, 12:02:34
Jeg tror laget vil ha utrolig godt av en sommer med 7-8 ukers pause. De siste to årene med play-off sliter veldig på unge spillere, da hadde vi knappe 4 ukers "ferie". Se på Snodgrass og Howson utover i sesongen. Ikke like mye trøkk som i høst.

Spillerne har hatt rundt 2 måneders ferie på de siste 2 årene. Med store fysiske utfordringer og mye reising, så er det ikke tvil om at dette har bidratt til vårens vanskligheter.

litt off-topic, men apropos reising ja. Supporterne i Maverick Whites ser ut til å være glad for å ha kommet seg ut av "Division Three South;D, som de kaller det. De har regnet ut at total reising reduseres med en tredjedel (approx 2500 miles) i CCC, selv om ikke alle lag er klare enda. Nå reiser vel spillerne en del med fly også vil jeg tro, men det er mange ganger ikke mindre anstrengende.

Likte den "Division Three South"  ;D

Men det er vel for det meste bussturer for laget vårt. Kan ikke huske å ha hørt noe om flyturer for gutta i år? Vet noen noe om det?

Du har sikkert rett i at det for det meste er buss, desto bedre er det altså med 1/3 mindre reising. Ut fra det så får man håpe på at Hødd og Bildifferansen rykker opp. Men de fleste vil vel at Peter's Bilverksted skal ende på 24.plass i CCC neste år.

B-m

Godt poeng dette. Samtidig en sommer hvor man ikke er bitter og føler at man har "tapt". Nå går både fans, trenerteam og spillere inn til sommeren med en skikkelig good-feel. Det er lenge siden sist vi gjorde det.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

TK20

Jeg tror vi vil bli øvre halvdel neste år, og godt er det. Vi må nok smøre oss med tålmodighet, da jeg ikke tror vi kommer opp til PL før tidligst 2012/2013.

Personlig tror jeg følgende vil skje:

2010/2011: Første sesong i CCC bli halvveis trøblete, men solid. Stallen er verken god nok eller bred nok, og vi havner på en respektabel 10-plass.

2011/2012: Våre talenter er blitt ett år eldre, og vi har kunnet utvide stammen av spillere som ble med opp fra L1 (Howson, Snodgrass, Johnson, Kisnorbo, Grella, Parker, White og Kilkenny). Vi havner på fjerdeplass, og ryker i semin i play-off.

2012/2013: Leeds har endelig fått stallen som skal konkurrere om direkte opprykk, og er storfavoritter sammen med Sunderland, Bolton og Liverpool. Vi feier gjennom divisjonen, og rykker rett opp i PL med en solid stall.

Denne prediksjonen er altså min måte å si følgende på: vi er ikke gode nok for PL enda, og vi har ikke råd til å bygge et godt nok lag på én sesong. Allikevel er det så mye positivitet rundt laget for tiden, at vi sakte men sikkert vil bygge oss opp og frem på en trygg og lovlig måte.

WE ARE LEEDS, AND WE'RE GOING UP (in time).

fmtj

2012/2013: Leeds har endelig fått stallen som skal konkurrere om direkte opprykk, og er storfavoritter sammen med Sunderland, Bolton og Liverpool. Vi feier gjennom divisjonen, og rykker rett opp i PL med en solid stall.

;D
Yeboahs vitne

Joe Jordan

Quote from: TK20 on May 12, 2010, 13:38:29
Jeg tror vi vil bli øvre halvdel neste år, og godt er det. Vi må nok smøre oss med tålmodighet, da jeg ikke tror vi kommer opp til PL før tidligst 2012/2013.

2010/2011: Første sesong i CCC bli halvveis trøblete, men solid. Stallen er verken god nok eller bred nok, og vi havner på en respektabel 10-plass.

2011/2012: Våre talenter er blitt ett år eldre, og vi har kunnet utvide stammen av spillere som ble med opp fra L1 (Howson, Snodgrass, Johnson, Kisnorbo, Grella, Parker, White og Kilkenny). Vi havner på fjerdeplass, og ryker i semin i play-off.

Denne prediksjonen er altså min måte å si følgende på: vi er ikke gode nok for PL enda, og vi har ikke råd til å bygge et godt nok lag på én sesong. Allikevel er det så mye positivitet rundt laget for tiden, at vi sakte men sikkert vil bygge oss opp og frem på en trygg og lovlig måte.

Noe sånt ser jeg for meg jeg også. At vi skulle greie play-off allerede neste år virker lite sannsynlig. Forventer ikke akkurat noen "wow" på transferfronten i sommer for å si det sånn. Men spennende blir det!
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Kato

Var det ikke en tråd for ett par år siden hvor vi så litt i glasskula?

"Hvor er vi 2010 eller var det 2012?"

jackbauer68

Dette er ekstremt defensivt å påstå......sjølsagt kan vi rykke opp neste år, blant bakgårdsklubber og parenteser i den engelske fotballhistorien skulle det jo bloody bare mangle8)

berlin

Jeg tror Leeds vil havne et sted mellom 1 og 20.plass, altså vi unngår nedrykk, men det er ikke sikkert vi "unngår" opprykk. Flere ha snakket om den mentale biten når det gjelder et fotballlags prestasjoner, og om Leeds er flinke der, kan de gjøre det skarpt og overaske stort med lite budsjett.

Vårsesongen bar ikke akkurat bud om et lag som feide all motstand av banen, men dæven altså, denne League One er helt forferdelig. Dårlige baner og 46 cupfinaler o.s.v, o.s.v. Skjønner godt at få gode spillere ønsker å spille i den divisjonen.

Fortsatt vet jeg ikke hvor flink Grayson og hans kolleger er på den mentale biten, spillerne ser ut å bli litt ko-ko/fjetret i blant i alle fall. Det er mindre press i CCC på opprykk i år, det kan slå positivt ut. Spiller ut/spiller inn kan virke positivt/negativt.

Div klubber har gjort det bemerkelsesverdig bra etter opprykk, andre helt revva.

Så med max medvind, at vi skårer høyt på alle faktorer, kan gjøre at vi kjemper i toppen,
og flere av spillerne vi allerede har hevder og hever seg.

Motsatt, skårer vi dårlig på mange faktorer, kan det bli en sesong som tilsvarer comebacket til Nottm Forest og Sheff Wed, altså overlevde såvidt.

Borge

Sesongen vi har lagt bak oss var jo litt varibel - glimrende høst og en forferdelig vår - hvor vi tok oss på tak mot slutten og sikret opprykk i siste liten.
Det har jo vært diskutert mye omkring kolapsen i vår - spillere, manager, mental tilstand mv. Kan rotårsaken være at det kamp-programmet vi fikk fra romjula (minus to uker i janur) og langt utover våren var i hardeste laget?? Deltakelse i cupene og serien gjorde jo at vi spilte to kamper med tre-fire dagers mellomrom i flere måneder. Det kunne jo ikke bli rom for mer enn restitusjonstrening i denne perioden.

Når det gjelder Championship tror jeg vi har et sultent og godt lag - som kommer til å kjempe i toppen gitt at det kommer inn 4-5 nye kvalitetsspillere.
Borge

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

TK20

Quote from: jackbauer68 on May 12, 2010, 14:44:13

Dette er ekstremt defensivt å påstå......sjølsagt kan vi rykke opp neste år, blant bakgårdsklubber og parenteser i den engelske fotballhistorien skulle det jo bloody bare mangle8)

Litt usikker på hva jeg skal svare på det du skriver. Er8) en smiley? Vet ikke helt om du er ironisk eller ikke...

TK20

gill

Lurer på en ting: Hvor er det blitt av hb??? Har ikke sett noe fra den kanten etter opprykket på lørdag

Promotion 2010

Quote from: gill on May 12, 2010, 20:48:44
Lurer på en ting: Hvor er det blitt av hb??? Har ikke sett noe fra den kanten etter opprykket på lørdag

Skal nok ikke snakke om helsa til andre, men h.b er nok "glad"!   :D

bmoen har også hatt noen svært så positive innlegg. Det siste tydet på at han var i nærheten av å bli innlagt selv...  ;)
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Teamtalk:

Whites boss shows his mettle
Wednesday 12th May 2010 18:29

Grayson: Celebrates United's promotion
TEAMtalk's Sam Nightingale doffs his cap to Leeds boss Simon Grayson for guiding the club to promotion and looks ahead to next season.

United's 2-1 victory over Bristol Rovers at Elland Road last Saturday secured automatic promotion for the Whites with striker Jermaine Beckford netting the crucial winner to send Leeds up into the Championship.

I really thought Leeds had blown their chances of promotion when Max Gradel saw red and Rovers went 1-0 up early in the second half. But Grayson went for it, bringing on Jonny Howson and the substitution worked as the midfielder netted the equaliser before Beckford's strike.

Grayson deserves great credit for holding his nerve as Leeds dropped off the pace at the top - United slumped to fourth in League One after a 3-0 home defeat to Swindon in early April.

And he was prepared to make tough decisions as he rightly dropped Beckford during the run-in and then put his neck on the block and made him captain against Bristol Rovers, which proved to be a masterstroke.

Now attention turns to Leeds' campaign in the Championship next season.

Beckford is set to leave Elland Road but with Shane Higgs, Richard Naylor, Patrick Kisnorbo, Howson, Neil Kilkenny and Luciano Becchio, Leeds already have the spine of a good team.

All those players could hold their own in the second tier and I reckon a new right-back, central defender, defensive midfielder and maybe two strikers need bringing in to bolster the squad.

Preston defender Neill Collins, who did well on loan with the Whites, and Sheffield United midfielder Nick Montgomery, who is out of contract this summer and is an experienced Championship campaigner, would be two of the names on my wish list.

Whoever Grayson decides to bring in, the United boss needs to be given time, even if Leeds make a poor start next season.

It would be great if United gained promotion again next year but a more realistic target would be a campaign of consolidation as Grayson begins the next stage of his stint in charge of the Whites.
Min første Leeds-kamp:

ollan

Quote from: Promotion 2010 on May 12, 2010, 21:01:05

bmoen har også hatt noen svært så positive innlegg. Det siste tydet på at han var i nærheten av å bli innlagt selv...  ;)

aktiv på FB av og til....
Ollan

jarle

Quote from: ollan on May 12, 2010, 21:25:20

h.b må være på fylla... han har vært borte selv under diskusjoner han normalt ikke klarer å holde seg unna...

Hvor er du gutten?

Rudi G.

Quote from: jarle on May 12, 2010, 21:30:03
Quote from: ollan on May 12, 2010, 21:25:20

h.b må være på fylla... han har vært borte selv under diskusjoner han normalt ikke klarer å holde seg unna...

Hvor er du gutten?

Håkon har feiret opprykket og er ok!

sportcarl1

25& chans att de går direkt upp
25& att de får kvala
50 % mellan 7:plats och nedflyttningsstrecket
0% att de åker ur

Borge

Quote from: sportcarl1 on May 12, 2010, 23:35:02
25& att de får kvala
0% att de åker ur
Satser på at det er 100% sjangs for at de går rett opp ;D
Borge

ollan

Ollan

Same

Quote from: Borge on May 14, 2010, 16:25:21
25& att de får kvala
0% att de åker ur

Enten rykker vi opp, eller så rykker vi ikke opp. Altså 50% sjanse for opprykk  ;D

TK20

Quote from: Same on May 14, 2010, 23:22:25
Quote from: Borge on May 14, 2010, 16:25:21
25& att de får kvala
0% att de åker ur

Enten rykker vi opp, eller så rykker vi ikke opp. Altså 50% sjanse for opprykk  ;D

Enten så havner vi på 1 plass og rykker opp.
Eller så havner vi på 2 plass og rykker opp.
Eller så rykker vi opp via play-off.
Eller så rykker vi ikke opp.

75% sjanse vil nå jeg si  :P

berlin

25% sjanse for å få play-off plass.
8,33 % sjanse for direkte opprykk.

Erik Bakke

Siden jeg er ganske realist, så vil jeg tippe rundt midt på tabellen første året

Asbjørn

Quote from: abbe on May 15, 2010, 10:26:17
Lorimers tanker:
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-promoted-Break-in.6294920.jp

So what can we expect of the Championship next season?

Personally I'm extremely optimistic, as so many people in the city seem to be
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan