Skrevet av Emne: Scheies ti beste tippekamper  (Lest 4296 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ferre

Scheies ti beste tippekamper
« på: November 29, 2009, 17:34:16 »
På Arne Scheies topp ti-liste er det hele fire Leeds-kamper:

2. Leeds - Liverpool 4-5, 13.april 1991
3. Leeds - Arsenal 3-0, 25.mars 1972
4. Stoke - Leeds 3-2, 23.februar 1974
7. Crystal Palace - Leeds 2-2, 18.november 1972

Hele listen:

http://www.nrksport.no/fotball/1.6877878

Tom S

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #1 på: November 29, 2009, 18:23:51 »
Av desse er det kun Leeds - Liverpool i 1991 eg har sett.
Til gjengjeld var det en forrykende affære av ein fotballkamp! Lee Chapman fekk feilaktig annulert eit mål for angrep på keeper - U hadde gitt eit riktig bilde av kampen.

Men, husker den lørdagen gikk vi med hevet hode på puben sjølv med tap, for det var ein vanvittig innsats gutta la for dagen og viste at Leeds var tilbake for alvor!
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #2 på: November 29, 2009, 18:43:31 »
Av desse er det kun Leeds - Liverpool i 1991 eg har sett.
Til gjengjeld var det en forrykende affære av ein fotballkamp! Lee Chapman fekk feilaktig annulert eit mål for angrep på keeper - U hadde gitt eit riktig bilde av kampen.

Men, husker den lørdagen gikk vi med hevet hode på puben sjølv med tap, for det var ein vanvittig innsats gutta la for dagen og viste at Leeds var tilbake for alvor!

Husker kampen som om det skulle vært i går ::) eller ihverfall ikke så lenge siden. Det er helt rett Tom, målet skulle aldri vært annulert! Sinnsyk kamp, 5-5 skulle det blitt!

trondt

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #3 på: November 30, 2009, 09:14:55 »
I kategorien "Most outstanding team" (som det heter på nynorsk) så har jeg det fra Arne personlig at den kategorien vinner Leeds-laget fra kampen Leeds-Arsenal mars -72. Arne har visstnok ikke sett et så suverent lag noen gang, før eller siden. Arsenal var bare borti ballen ved avspark.

berlin

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #4 på: November 30, 2009, 09:30:13 »
I kategorien "Most outstanding team" (som det heter på nynorsk) så har jeg det fra Arne personlig at den kategorien vinner Leeds-laget fra kampen Leeds-Arsenal mars -72. Arne har visstnok ikke sett et så suverent lag noen gang, før eller siden. Arsenal var bare borti ballen ved avspark.

Jepp, kanske mer imponerende enn den klassiske kampen mot Soton på den tiden, men det var ikke tippekamp.

Dessverre fikk jeg lyst til å nevne en annen Leeds-Arsenal kamp fra Elland Road. Det var høsten 2002,
og Leeds ble totalt utspilt og tapte 1-4. Det eneste jeg synes var "rørende" med den kampen var at hele Elland Road ga Arsenal stående applaus. Det er ikke så ofte man opplever, men det står respekt av det.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #5 på: November 30, 2009, 14:22:25 »
I kategorien "Most outstanding team" (som det heter på nynorsk) så har jeg det fra Arne personlig at den kategorien vinner Leeds-laget fra kampen Leeds-Arsenal mars -72. Arne har visstnok ikke sett et så suverent lag noen gang, før eller siden. Arsenal var bare borti ballen ved avspark.

Jepp, kanske mer imponerende enn den klassiske kampen mot Soton på den tiden, men det var ikke tippekamp.

Dessverre fikk jeg lyst til å nevne en annen Leeds-Arsenal kamp fra Elland Road. Det var høsten 2002,
og Leeds ble totalt utspilt og tapte 1-4. Det eneste jeg synes var "rørende" med den kampen var at hele Elland Road ga Arsenal stående applaus. Det er ikke så ofte man opplever, men det står respekt av det.


Enig i at du dessverre fikk lyst til å nevne det.... ;)
Yeboahs vitne

auren

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #6 på: Desember 01, 2009, 16:11:30 »
Av desse er det kun Leeds - Liverpool i 1991 eg har sett.
Til gjengjeld var det en forrykende affære av ein fotballkamp! Lee Chapman fekk feilaktig annulert eit mål for angrep på keeper - U hadde gitt eit riktig bilde av kampen.

Men, husker den lørdagen gikk vi med hevet hode på puben sjølv med tap, for det var ein vanvittig innsats gutta la for dagen og viste at Leeds var tilbake for alvor!

Husker kampen som om det skulle vært i går ::) eller ihverfall ikke så lenge siden. Det er helt rett Tom, målet skulle aldri vært annulert! Sinnsyk kamp, 5-5 skulle det blitt!

Tja... Det annulerte målet kan sees her:

http://www.youtube.com/watch?v=428AhTAa4tg&feature=related

Chapman er oppe med armen, men den er noget tynn den annuleringen. Det jeg ikke er enig i er at kampen hadde endt 5-5 hvis scoringen hadde blitt godkjent. Dette var på stillingen 1-4 til Liverpool. Og Leeds scoret faktisk i angrepet etterpå ved Shutt. Hadde imidlertid stillingen vært 4-5 og Chapman hadde fått scoringen annulert, så kan jeg være tilbøyelig til å være enig at vi ble snytt for 1 poeng.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #7 på: Desember 03, 2009, 16:22:45 »
På Arne Scheies topp ti-liste er det hele fire Leeds-kamper:

2. Leeds - Liverpool 4-5, 13.april 1991
3. Leeds - Arsenal 3-0, 25.mars 1972
4. Stoke - Leeds 3-2, 23.februar 1974
7. Crystal Palace - Leeds 2-2, 18.november 1972

Hele listen:

http://www.nrksport.no/fotball/1.6877878


Leeds ledet vel 2-0 ved pause i kampen i februar 1974. Husker den fra TV, Utrolig irriterende å se på for sendingen vekslet mellom fotball og hopprenn. Tragisk! Flott at NRK mistet disse rettighetene.  ;)

Dette endte med at Leeds stoppet på 29 ubeseirede kamper fra sesongstart!
« Siste redigering: Desember 03, 2009, 16:24:31 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #8 på: Desember 03, 2009, 16:25:42 »
Så forøvrig også kampen som "vant". Morsom første omgang, men utrolig kjedelig i andre inntil "feil" lag vant!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #9 på: Januar 28, 2017, 12:45:52 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #10 på: Januar 28, 2017, 21:50:35 »
https://m.youtube.com/watch?v=fhStPGirTNQ

Leeds United vs Arsenal 3-0

Eddie Gray terroriserte Arsenal i denne kampen!
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #11 på: Januar 28, 2017, 21:52:33 »
I kategorien "Most outstanding team" (som det heter på nynorsk) så har jeg det fra Arne personlig at den kategorien vinner Leeds-laget fra kampen Leeds-Arsenal mars -72. Arne har visstnok ikke sett et så suverent lag noen gang, før eller siden. Arsenal var bare borti ballen ved avspark.

Jepp, kanske mer imponerende enn den klassiske kampen mot Soton på den tiden, men det var ikke tippekamp.

Dessverre fikk jeg lyst til å nevne en annen Leeds-Arsenal kamp fra Elland Road. Det var høsten 2002,
og Leeds ble totalt utspilt og tapte 1-4. Det eneste jeg synes var "rørende" med den kampen var at hele Elland Road ga Arsenal stående applaus. Det er ikke så ofte man opplever, men det står respekt av det.

Var på denne kampen. Arsenal-laget var utrolig gode.

Leeds-fansen sang, som hyllest: Can we play you every week?
Super Leeds since 1968

Blank_File

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #12 på: Januar 29, 2017, 02:30:28 »
Knakende moro å se for oss smågutar som ikke har opplevd de store!

Dennis

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #13 på: Februar 03, 2017, 09:08:14 »
http://www.tv2.no/sport/8894192/

Tippekampen "tilbake", sier TV2. Hva bedre da enn omtale av PL-historiens to flotteste mål?

Marching on together!

Blank_File

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #14 på: Februar 03, 2017, 15:11:44 »
http://www.tv2.no/sport/8894192/

Tippekampen "tilbake", sier TV2. Hva bedre da enn omtale av PL-historiens to flotteste mål?
Ja for noe piss de kjører på med. Kun for Get kunder. Helt latterlig irriterende.

Dennis

Sv: Scheies ti beste tippekamper
« Svar #15 på: Februar 03, 2017, 16:39:24 »
http://www.tv2.no/sport/8894192/

Tippekampen "tilbake", sier TV2. Hva bedre da enn omtale av PL-historiens to flotteste mål?
Ja for noe piss de kjører på med. Kun for Get kunder. Helt latterlig irriterende.

TV2s ekstremt raske fall fra å være "den moderne, kule kanalen" til å bli fullstendig tilsidesatt er jo et case for enhver høgskole med relevant studier.

Dette er vel en av de siste krampene på fotballfronten. Snart skal vel Wikestad på med ytterligere påtatt entusiasme også.
Marching on together!