Dagens quiz

Started by Jon R, December 03, 2009, 22:00:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

Ok, her er det bare å skjerpe sansene for her kommer et artig lite spørsmål:

Vi har stats for det meste og vi ruler både offensivt og defensivt. Siden mye av spillet foregår på motstanderens banehalvdel og vi er det laget som kommer til flest avslutninger, vil det  normalt tilsi mange insidenter innenfor motstanderens 16 meter.  Spørsmålet blir dermed:

Hvor mange straffespark har Leeds blittt tildelt denne sesongen, alle turneringer medregnet?

Navn på ekskutører og målscorere er en bonus.  ;D

Jon R.

Sleivind

Før jeg eventuelt svarer, hva vinner jeg?

lojosang

Du blir mann for din egen, ferdigmarinerte hatt!
Høy å ha i den må du skaffe selv.
- Leif Olav

Jon R

Quote from: Sleivind on December 03, 2009, 22:06:58
Før jeg eventuelt svarer, hva vinner jeg?

Heder og ære!  Svarer du rett skal du heretter bli omtalt som "han med peil, ikke kjelvi men han andre". Svarer du feil vil du bli kalt "Keiserens nye Leeds ekspert".  :)
Jon R.

berlin

Vi har vel ikke fått straffespark i år, eller?  ???

What the heck, vi trenger det uansett ikke.  8)

Rudi G.

Husker bare en, Beckford på sin egen retur hjemme mot Carlisle!?

Ble jeg hoffnarr nå :-\ :)

Trulsaren

Bommet ikke Becchio på en straffe? Eller var det i fjor?
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

testo

Quote from: Rudi G. on December 03, 2009, 22:53:39

Det teller ikke som straffemål men spillemål når straffen blir reddet først. :D  ;D

Quote from: Jon R on December 03, 2009, 22:00:45

Vi har stats for det meste og vi ruler både offensivt og defensivt. Siden mye av spillet foregår på motstanderens banehalvdel og vi er det laget som kommer til flest avslutninger, vil det  normalt tilsi mange insidenter innenfor motstanderens 16 meter.  Spørsmålet blir dermed:

Hvor mange straffespark har Leeds blittt tildelt denne sesongen, alle turneringer medregnet?

Vi har blitt tildelt 1 straffe og den bomma Beckford på.Som Rudi G sier så satte han ballen i mål etter straffen. :P
Legger til at vi har kun 1 straffe mot oss også.(kampen mot Walsall som Higgs ikke klarte å stoppe) obs!! Vi vant den kampen 2-1 forøvrig (Johnson og Beckford)

Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Bites Yer Legs

Quote from: testo on December 04, 2009, 00:43:51
Quote from: Rudi G. on December 03, 2009, 22:53:39

Det teller ikke som straffemål men spillemål når straffen blir reddet først. :D  ;D

Quote from: Jon R on December 03, 2009, 22:00:45

Vi har blitt tildelt 1 straffe og den bomma Beckford på.Som Rudi G sier så satte han ballen i mål etter straffen. :P
Legger til at vi har kun 1 straffe mot oss også.(kampen mot Walsall som Higgs ikke klarte å stoppe) obs!! Vi vant den kampen 2-1 forøvrig (Johnson og Beckford)

Ooops. 2 straffer mot.

Higgs hadde en fantastisk redning borte mot Southend (0-0)
KEEP FIGHTING!!

Pål

Fikk ikke Colchester straffe mot oss også? Eller er jeg på jordet nå...
Full mann, full kontroll

Asbjørn

Quiz:
I Premier League-æraen, hvor mange Leedsspillere har siden vært manager for et Premier League-lag?
Noen er lette, andre har kanskje kommet i glemmeboken?
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Nigel Worthington?? Trente Norwich opp til PL.?

HåvardK

Asbjørn

Begge er riktige, Worthington hadde de en stund i PL også...

Men det gjenstår to stk (lette) :D
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Var Maccern i PL når han var i Villa?

David O'Leary spilte vel også for Leeds
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

Quote from: Sydhagen on December 06, 2024, 12:14:06Var Maccern i PL når han var i Villa?

Og du tok de to siste på strak arm. :)

Worthington hadde eg helt glemt, også at McC hadde regjert i Villa...
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Quote from: Asbjørn on December 06, 2024, 12:38:23
Quote from: Sydhagen on December 06, 2024, 12:14:06Var Maccern i PL når han var i Villa?

Og du tok de to siste på strak arm. :)

Worthington hadde eg helt glemt, også at McC hadde regjert i Villa...

Ja, Worthington hadde jeg aldri tatt  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

lowfields

Terry Connor?
Edit: De skulle kanskje spille i PL også, ja....ikke før 92
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Josch

David Kerslake. 8 kamper for Leeds og caretaker i 2013 for Cardiff.

"Following the sacking of Mackay in December 2013, Kerslake and Joe McBride were placed in charge of the first team.They were in charge until 2 January 2014, when Ole Gunnar Solskjaer was appointed as the new Cardiff City manager."

Asbjørn

Quote from: Josch on December 06, 2024, 17:29:42David Kerslake. 8 kamper for Leeds og caretaker i 2013 for Cardiff.

"Following the sacking of Mackay in December 2013, Kerslake and Joe McBride were placed in charge of the first team.They were in charge until 2 January 2014, when Ole Gunnar Solskjaer was appointed as the new Cardiff City manager."
Se der ja. Skal ikke se bort fra at det er flere slike eksempler...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

I morgen blir altså Meslier den 69. evt 70. Leedsspilleren til å nå 200 kamper. Og han blir den 8.keeperen.

Hvem er de andre keeperene?

(Jeg avslører allerede nå at Roy Wood var den ene (203 kamper mellom 1952-59), eldste Leedsspiller til å være med på hunderårsfesten i 2019), han døde 92 år gammel i 2023. Også Jimmy Potts avslører jeg (262 kamper mellom 1926-34).

Men de fem andre skal dere klare!
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Potts, Day, Lukic, Harvey, Sprake

De fire siste var bankers.

Og Martyn, selvfølgelig.
Super Leeds since 1968

auren

Quote from: Asbjørn on December 28, 2024, 22:16:34I morgen blir altså Meslier den 69. evt 70. Leedsspilleren til å nå 200 kamper. Og han blir den 8.keeperen.

Hvem er de andre keeperene?

(Jeg avslører allerede nå at Roy Wood var den ene (203 kamper mellom 1952-59), eldste Leedsspiller til å være med på hunderårsfesten i 2019), han døde 92 år gammel i 2023. Også Jimmy Potts avslører jeg (262 kamper mellom 1926-34).

Men de fem andre skal dere klare!

John Lukic
Nigel Martyn
David Harvey
Mervyn Day
Og sikkert en annen keeper på 60-70-tallet.

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sprake ja, han jeg tenkte på.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Danske Casper Ankergren nummer ni på listen med 142 kamper.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

De åtte er altså Meslier (fra i morgen), Roy Wood og Jimmy Potts - som eg alt sa i spørsmålet.
Og de fem siste tok Hallgeir/Joachim i fellesskap.
Vekjente keepere fra syttitallet og inn. Gary 'Careless Hands' Sprake, en av Dons originale unggutter og en glimrende keeper - men som dessverre hadde en tendens til å slippe inn de utroligste mål... og hans nesten samtidige David Harvey - begge klarte greit over 200 kamper for Leeds.
Den neste hadde i likhet med Harvey to perioder i Leeds, 'jugoslaven' John Lukic (foreldrene var serbere, han selv født i England).

Og de to siste var Mervyn Day og Nigel Martyn.

NOEN solide keepere har vi jo hatt oppigjennom. :)

PS! Ung som Meslier er, 24 år og allerede 200 ligakamper - Sprake var yngre :o

Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Quote from: Asbjørn on December 29, 2024, 00:23:47De åtte er altså Meslier (fra i morgen), Roy Wood og Jimmy Potts - som eg alt sa i spørsmålet.
Og de fem siste tok Hallgeir/Joachim i fellesskap.
Vekjente keepere fra syttitallet og inn. Gary 'Careless Hands' Sprake, en av Dons originale unggutter og en glimrende keeper - men som dessverre hadde en tendens til å slippe inn de utroligste mål... og hans nesten samtidige David Harvey - begge klarte greit over 200 kamper for Leeds.
Den neste hadde i likhet med Harvey to perioder i Leeds, 'jugoslaven' John Lukic (foreldrene var serbere, han selv født i England).

Og de to siste var Mervyn Day og Nigel Martyn.

NOEN solide keepere har vi jo hatt oppigjennom. :)

PS! Ung som Meslier er, 24 år og allerede 200 ligakamper - Sprake var yngre :o

Meslier har fått mange kamper fordi han ikke har skikkelig konkurranse om plassen. Våre gamle kjente keepere hadde sterk konkurranse. Lukic konkurrerte mot Day og Mark Beeny. Martyn mot Paul Robinson osv.

Meslier har hatt klippekort i 4,5 år. Det er ikke hans feil. Byttes ikke ut ved tabber. Da blir det mange kamper,  selvsagt. Ny tabbe mot Hull.

Hallgeir *

Hvilken spiller av de Don Revie signerte, var den siste som fikk registrert en kamp for Leeds?

Asbjørn, siden du nylig har lest om dette, kan du kanskje vente litt med ditt svar?  :)
Super Leeds since 1968

brenaldo

Et skudd fra hofta, Frank Gray?
Medlem nr. 850

Dylan