Skrevet av Emne: Cup-suksess eller ikke  (Lest 6029 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

trondt

Cup-suksess eller ikke
« på: Januar 21, 2010, 09:39:51 »
Hva ønsker vi oss, cup-suksess mot spurs og et enda hardere kamp-program utover vinteren og våren eller en kamp eller to mindre i racet for opprykk ? Ser at vi i februar har 2 kamper pr. uke, noe som selvfølgelig vil slite på spillerne og gjøre de ekstra utsatt for skader, noe som vil svekke oss i kampen om det som er, etter min mening; sesongens mål: Opprykk til CCC. En seier mot spurs betyr at kampen hjemme mot oldham 23/2 blir flyttet ut i mars. Som alltid håper jeg på Leeds-seier i alle kamper de spiller, men akkurat nå er jeg i tvil om hva som gagner oss, formen til laget tatt i betraktning. Har de samme følelsene for malingscupen. Sånn det ser ut nå så hadde jeg ønsket at vi bare hadde serien å konsentrere oss om.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #1 på: Januar 21, 2010, 09:43:29 »
Det er en ting som gjelder synes jeg også trondt!! Opprykk og bare det! Likevel ville det vært utrolig fantastisk å gå videre i den ordentlige cupen- FA cupen. Malingscupen gir jeg blanke i!
Yeboahs vitne

auren

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #2 på: Januar 21, 2010, 09:46:45 »
Hva ønsker vi oss, cup-suksess mot spurs og et enda hardere kamp-program utover vinteren og våren eller en kamp eller to mindre i racet for opprykk ? Ser at vi i februar har 2 kamper pr. uke, noe som selvfølgelig vil slite på spillerne og gjøre de ekstra utsatt for skader, noe som vil svekke oss i kampen om det som er, etter min mening; sesongens mål: Opprykk til CCC. En seier mot spurs betyr at kampen hjemme mot oldham 23/2 blir flyttet ut i mars. Som alltid håper jeg på Leeds-seier i alle kamper de spiller, men akkurat nå er jeg i tvil om hva som gagner oss, formen til laget tatt i betraktning. Har de samme følelsene for malingscupen. Sånn det ser ut nå så hadde jeg ønsket at vi bare hadde serien å konsentrere oss om.

Her treffer du nok spikern i forhold til svært mange Leedsfans. Det er nok bare en håndfull patrioter som håper Leeds taper på lørdag. Jeg for min del håper på seier, men blir ikke særlig skuffet om vi ryker ut. Det spørs selvsagt på forestillingen. Gjør vi en rævva kamp med dårlig innsats blir jeg nok ganske så skuffet, og vil se på skrekk mot Swindon kampen få dager etter. Jeg ble heller ikke særlig skuffet etter Carlisle kampen. Nettopp fordi det var en "betydningsløs" cup-kamp. Og at den går over 2 kamper.

Ingen tvil: Serien er viktigst, men jeg håper på Leedsseier i hver kamp jeg følger dem uansett!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

asLeeds

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #3 på: Januar 21, 2010, 09:46:58 »
Det er en ting som gjelder synes jeg også trondt!! Opprykk og bare det! Likevel ville det vært utrolig fantastisk å gå videre i den ordentlige cupen- FA cupen. Malingscupen gir jeg blanke i!
enig!!
DALHEIM WHITES

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #4 på: Januar 21, 2010, 10:05:20 »
Hva ønsker vi oss, cup-suksess mot spurs og et enda hardere kamp-program utover vinteren og våren eller en kamp eller to mindre i racet for opprykk ? Ser at vi i februar har 2 kamper pr. uke, noe som selvfølgelig vil slite på spillerne og gjøre de ekstra utsatt for skader, noe som vil svekke oss i kampen om det som er, etter min mening; sesongens mål: Opprykk til CCC. En seier mot spurs betyr at kampen hjemme mot oldham 23/2 blir flyttet ut i mars. Som alltid håper jeg på Leeds-seier i alle kamper de spiller, men akkurat nå er jeg i tvil om hva som gagner oss, formen til laget tatt i betraktning. Har de samme følelsene for malingscupen. Sånn det ser ut nå så hadde jeg ønsket at vi bare hadde serien å konsentrere oss om.

Nå må du ikkje tøyse med fakta gutt.5th round går av stabelen den 13/14 februar og derfor er det det altså bortekampen mot Leyton Orient som evt må flyttes.Så dere(og meg sjøl) som skal bort å se hjemmekampene mot Brighton og Oldham trenger ikkje få panikk.Begge de går nok som planlagt:)

PS! Derimot hvis vi slår Tottenham for så og spille uavgjort i 5th round,da vil omkampen gå 23/24 februar og føre til at også Oldham blir utsatt......men det blir mykje men og om 8)

trondt

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #5 på: Januar 21, 2010, 10:16:25 »
Beklager, tøysa litt med datoer der ;D.
Så til saka, jeg har en følelse av at spurs går litt i den samme fella som wanker-united gjorde. Det er lett å undervurdere oss, og spesielt med tanke på den formen vi er i for tiden. I tillegg spiller vi jo stort sett godt mot gode lag, så jeg blir ikke overrasket om vi skulle klare seier/uavgjort på lørdag, jeg blir bare glad, men også litt usikker ang. opprykket og kampprogrammet fremover (uff, der snek det seg inn en evt. omkamp mot spurs også).
Det perfekte hadde jo vært å ta "the double" i mai !!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #6 på: Januar 21, 2010, 10:27:11 »
....
Det perfekte hadde jo vært å ta "the double" i mai !!

Jeg kunne faktisk tenke meg The Treble jeg...  :)

Med både Scum, Liverpool og Spurs ute av cupen - mener jeg vi kan stå overfor den historiske situasjon at et lag fra League One vinner FA-cupen....  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

sportcarl1

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #7 på: Januar 21, 2010, 10:34:42 »
självklart skall vi sikta in oss på dubbeln, däremot kan vi vila spelare i carling cup,varje omgång vi går vidare i FA-cupen inbringar säkert en miljon pund
 

Masinga

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #8 på: Januar 21, 2010, 10:34:45 »
Det perfekte hadde jo vært å ta "the double" i mai !!

Eller "the tripple"!

Jeg liker aldri slike diskusjoner der det sies at man skal konsentrere seg om ligaen og la alle cup`er fare. Jeg skal prøve å forklare hvorfor det er bra å henge med på mest mulig:

1. Det gir en positiv synergi å vinne alle kamper, cup eller liga.
2. Fotballspillere skal kunne tåle 2 kamper i uka uten å bli "slitne". Tross alt er det proffer vi snakker om, ikke spillere på hobbybasis.
3. Har Leeds råd til å la cup være cup? Ã… henge med lengst mulig gir penger i en slunken kasse.
4. Cup er selve urforballen i England. Alt startet med cup. Ligafotball kom senere. Cupen er innarbeidet i selve blodsystemet til engelskmenn.
5. Fotballspillere med ambisjoner liker å spise kirsebær med de store. Store kamper gir inspirasjon. Det er tross alt morsommere å spille mot ManU og Spurs enn Exeter.
6. I grunnen var det bra at Leeds tapte på tirsdag mot Carlisle i malingscupen og ikke ligaen. Nå har man mulighet til å justere seg i ligaen og fortsatt vinne returen mot Carlisle!
Masinga, medl.nr. 1250

berlin

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #9 på: Januar 21, 2010, 10:42:02 »
Om vi går videre i JPT betyr ingenting negativt mener jeg. Vi snakker om kun en ekstra kamp, dertil på Wembley, og antagelig mot Southampton. Det er jo en finale med 2 store lag, og tror det bare har positivt å si.

Det kjedligste resultatet for Spurs-Leeds må være uavgjort. Men å vinne mot Spurs er positivt.

Er det sånn at vi spiller dårlig nå fordi vi vant mot Man U? Kanskje, men det er meget spekulativt. Det er i hvertfall ingen verifiserbar sannhet.

Etter min mening tåler spillerne vårt kampprogram, skader kan komme når som helst. Treningsøktene blir jo deretter med tett kampprogram, og spillerne skal ikke være fysisk slitne, muligens mentalt litt "low".

Har full tillit, hvor enn rart det høres ut, og Swindon vil bli slått. Det ER vårt år i år.
Som Jon R (tror jeg det var) påpekte i en annen tråd, Burnley gjorde det skarpt i cupene og i play-off med liten stall i fjor.

Den selvtilliten vi får ved å vinne kamper(FA-cup, JPT) veier opp for "utslitte" spillere. Dessuten tror jeg ikke L1-spillerne er særlig svakere rustet fysisk enn PL-spillere, det er ferdighetene som utgjør den store forskjellen.

Go Leeds!

Spennende å vente på hvilke spillere som kommer inn på lån, evt kjøp fremover. Selvfølgelig tenker Leeds cover både her og der, her SKAL det rykkes opp!!

« Siste redigering: Januar 21, 2010, 15:47:27 av berlin »

auren

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #10 på: Januar 21, 2010, 10:43:44 »
Det perfekte hadde jo vært å ta "the double" i mai !!

Eller "the tripple"!

Jeg liker aldri slike diskusjoner der det sies at man skal konsentrere seg om ligaen og la alle cup`er fare. Jeg skal prøve å forklare hvorfor det er bra å henge med på mest mulig:

1. Det gir en positiv synergi å vinne alle kamper, cup eller liga.
2. Fotballspillere skal kunne tåle 2 kamper i uka uten å bli "slitne". Tross alt er det proffer vi snakker om, ikke spillere på hobbybasis.
3. Har Leeds råd til å la cup være cup? Ã… henge med lengst mulig gir penger i en slunken kasse.
4. Cup er selve urforballen i England. Alt startet med cup. Ligafotball kom senere. Cupen er innarbeidet i selve blodsystemet til engelskmenn.
5. Fotballspillere med ambisjoner liker å spise kirsebær med de store. Store kamper gir inspirasjon. Det er tross alt morsommere å spille mot ManU og Spurs enn Exeter.
6. I grunnen var det bra at Leeds tapte på tirsdag mot Carlisle i malingscupen og ikke ligaen. Nå har man mulighet til å justere seg i ligaen og fortsatt vinne returen mot Carlisle!

Nettopp! Det så jo akkurat sånn ut i tapet for Exeter. Spillerne klarer ikke å nullstille seg virker det som.


"1. Det gir en positiv synergi å vinne alle kamper, cup eller liga." Da vil man kunne tro at det å tape "alle" kamper gir en negativ synergi. Hvorfor var det da bra at vi tapte mot Carlisle? Faller litt på egen urimelighet der.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsulf

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #11 på: Januar 21, 2010, 10:48:08 »
Håper selvsagt på seier på lørdag, men legger meg ikke til å dø om vi taper. Er litt i tvil om hva jeg synes om uavgjort også. Hadde vært gøy med Tottenham på et fullsatt ER, men samtidig får vi enda en ekstra kamp i et allerede tett program.
Ang. malingscupen er det bare å gå all in nå, når vi først har kommet så langt. Er vel bare snakk om max to kamper til nå, inkl finalen?

auren

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #12 på: Januar 21, 2010, 10:49:38 »
Den selvtilliten vi får ved å vinne kamper(FA-cup, JPT) veier opp for "utslitte" spillere.

Den selvtilliten vi fikk ved å slå Man U gav oss en "cocky" holdning, hvorpå vi har tapt 2 kamper og spilt 1 uavgjort mot laber motstand. På en merkelig måte kan det nå se ut til at den genererte selvtilliten vi fikk fra Man U kampen slår oss rett tilbake i fleisen igjen med en mye mindre selvtillit enn vi noen gang har hatt denne sesongen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Masinga

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #13 på: Januar 21, 2010, 11:20:37 »
Er det sånn at vi spiller dårlig nå fordi vi vant mot Man U? Kanskje, men det er meget spekulativt. Det er i hvertfall ingen verifiserbar sannhet.
Bingo! Jeg tror jeg har hørt i alle disse år, inkl. gjennom hele 70-tallet, at Leeds var med på alt for mye og til slutt tapte alt. F.eks. i 1970-71 og 1972-73. Men det er og forblir en påstand at dersom man ikke hadde spilt alle disse cupkampene, ville man vunnet ligaen i det minste.
Masinga, medl.nr. 1250

nord

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #14 på: Januar 21, 2010, 11:44:59 »
Det er vigtigt at man har respekt for enhver modstander og ikke tror at der findes "nemme" kamper. "Hovmod står for fald!" !
 

DenHviteYeboah

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #15 på: Januar 21, 2010, 12:57:07 »
OPPRYKK-OPPRYKK-OPPRYKK.

Runar

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #16 på: Januar 21, 2010, 12:58:16 »
Ja takk begge deler
 

trondt

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #17 på: Januar 21, 2010, 13:06:36 »
Bare en digresjon ang. Ole Brumm. Da han fikk spørsmålet"Vil du ha melk eller honning, Brum ?"
så var svaret kun: "Ja takk" ;)
Så vil vi ha serie eller cupsuksess ?
Ja takk !

75 SOLLI

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #18 på: Januar 21, 2010, 13:19:19 »
Tror alle er enige om at det viktigste er å rykke opp!

MEN; en JPT finale på ett fullsatt Wembley mot Southampton genererer en positiv opplevelse for spillere og supportere, og vi kan for første gang på lang tid hente ett trofe!

FA-Cup er ett eventyr når man spiller i L1, så her må vi bare nyte det så lenge vi kan.

Gutta våre skal være så godt trente at de tåler ett tett kampprogram. Mange kamper kan også slå positivt! Men som tidligere nevnt er det umulig å bevise pro/contra på dette....

MOT

Thomas

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #19 på: Januar 21, 2010, 14:38:48 »
Er det sånn at vi spiller dårlig nå fordi vi vant mot Man U? Kanskje, men det er meget spekulativt. Det er i hvertfall ingen verifiserbar sannhet.
Bingo! Jeg tror jeg har hørt i alle disse år, inkl. gjennom hele 70-tallet, at Leeds var med på alt for mye og til slutt tapte alt. F.eks. i 1970-71 og 1972-73. Men det er og forblir en påstand at dersom man ikke hadde spilt alle disse cupkampene, ville man vunnet ligaen i det minste.

For ikke å snakke om 69/70.

Sleivind

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #20 på: Januar 21, 2010, 15:06:28 »
Fotballspillere er overbeskyttet i forhold til det å bli slitne. Selvsagt skal de tåle å spille to kamper i uka. Og selvfølgelig skal de ikke bli slitne av det. Mer sårbare for skader? Muligens, men den risikoen anser jeg for å være så lav at den bør vi akseptere.

Ser ingen grunn til at vi ikke skal vinne alle kamper vi spiller. Om vi går videre, så er det en bonus både for Bates si lommebok og fansen.

Kickthemdown

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #21 på: Januar 21, 2010, 17:40:54 »
Det er en ting som gjelder synes jeg også trondt!! Opprykk og bare det! Likevel ville det vært utrolig fantastisk å gå videre i den ordentlige cupen- FA cupen. Malingscupen gir jeg blanke i!
Pass på hva du sier ! Jeg sa det før første runde og fikk ordentlig kjeft her inne. Ville ikke Leeds sitt beste osv... neivell...  :D

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #22 på: Januar 21, 2010, 18:00:27 »
Hva ønsker vi oss, cup-suksess mot spurs og et enda hardere kamp-program utover vinteren og våren eller en kamp eller to mindre i racet for opprykk ? Ser at vi i februar har 2 kamper pr. uke, noe som selvfølgelig vil slite på spillerne og gjøre de ekstra utsatt for skader, noe som vil svekke oss i kampen om det som er, etter min mening; sesongens mål: Opprykk til CCC. En seier mot spurs betyr at kampen hjemme mot oldham 23/2 blir flyttet ut i mars. Som alltid håper jeg på Leeds-seier i alle kamper de spiller, men akkurat nå er jeg i tvil om hva som gagner oss, formen til laget tatt i betraktning. Har de samme følelsene for malingscupen. Sånn det ser ut nå så hadde jeg ønsket at vi bare hadde serien å konsentrere oss om.

Nå må du ikkje tøyse med fakta gutt.5th round går av stabelen den 13/14 februar og derfor er det det altså bortekampen mot Leyton Orient som evt må flyttes.Så dere(og meg sjøl) som skal bort å se hjemmekampene mot Brighton og Oldham trenger ikkje få panikk.Begge de går nok som planlagt:)

PS! Derimot hvis vi slår Tottenham for så og spille uavgjort i 5th round,da vil omkampen gå 23/24 februar og føre til at også Oldham blir utsatt......men det blir mykje men og om 8)

Puhhh, der ble jeg svett. Takk skal du ha jb68, trodde et øyeblikk at jeg hadde feilberegnet fullstendig ;D Er nå helt klar for to hjemmekamper og seier mot spurs på lørdag 8)

testo

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #23 på: Januar 21, 2010, 20:16:21 »
Mye bra lesing

Interview With Leeds United Fan and Novelist Robert Endeacott


Let’s forget about all that unpleasantness at Liverpool and think about Leeds United on Saturday. To get some insight on the game from a Leeds point of view, I’ve interviewed Dirty Leeds Interview With Leeds United Fan and Novelist Robert Endeacott author and lifelong Whites fan Robert Endeacott.

Robert is a novelist who penned One Northern Soul Interview With Leeds United Fan and Novelist Robert Endeacott and it’s follow up No More Heroes Interview With Leeds United Fan and Novelist Robert Endeacott, which told the tale of a young Leeds fan growing up in the seventies and eighties.

Dirty Leeds Interview With Leeds United Fan and Novelist Robert Endeacott is Robert’s new novel, which chronicles Don Revie’s reign in charge of Leeds.

Hele intevjuet her
http://www.tottenhamblog.com/2010/01/21/interview-with-leeds-united-fan-and-novelist-robert-endeacott/
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Hobben

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #24 på: Januar 21, 2010, 20:46:17 »
Opprykk først, men takker ikke nei til en fa cup bombe på White Harte Lane, at vi vant på old trafford va jo forventet ::)
Rogaland Whites

Runar

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #25 på: Januar 21, 2010, 21:56:10 »
Ã… gi faen i Malingscupen ser jeg ikke verdien av. Vi MÃ… spille mot Carlisle og så er det snakk om en kamp/finale på Wembley. Har vi hatt så mye positive opplevelser at vi ikke kunne tenke oss en finale og potensielt et trofe?
 

DenHviteYeboah

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #26 på: Januar 21, 2010, 22:58:50 »
Ã… gi faen i Malingscupen ser jeg ikke verdien av. Vi MÃ… spille mot Carlisle og så er det snakk om en kamp/finale på Wembley. Har vi hatt så mye positive opplevelser at vi ikke kunne tenke oss en finale og potensielt et trofe?
Er enig i at malingcupen egentlig er litt teit,men synes vi skal satse alt for å komme til Wembley.Hvis vi vinner så er det jo den første pokalentatt med hjem til Elland Road siden 1992.....tenk på det.....

Promotion 2010

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #27 på: Januar 22, 2010, 00:57:41 »
Ã… gi faen i Malingscupen ser jeg ikke verdien av. Vi MÃ… spille mot Carlisle og så er det snakk om en kamp/finale på Wembley. Har vi hatt så mye positive opplevelser at vi ikke kunne tenke oss en finale og potensielt et trofe?
Er enig i at malingcupen egentlig er litt teit,men synes vi skal satse alt for å komme til Wembley.Hvis vi vinner så er det jo den første pokalentatt med hjem til Elland Road siden 1992.....tenk på det.....

Men dere... Alle vet at vi aldri vinner noe. Heller ikke denne køppen!  :(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Frode

Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #28 på: Januar 22, 2010, 07:07:19 »
Det verst tenkelige er vel strengt tatt uavgjort - og omkamp ...
 

torivar

  • Gjest
Sv: Cup-suksess eller ikke
« Svar #29 på: Januar 22, 2010, 08:38:20 »
I morgen tar jeg til takke med god innsats og et hederlig resultat der ett av lagene vinner. Malingscupen vil jeg vinne, men det aller viktigste er å klare topp 2 i league one.