Skrevet av Emne: Leeds profiterer på kjøpers marked  (Lest 5046 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Leeds profiterer på kjøpers marked
« på: Januar 31, 2010, 18:12:35 »
I de siste sesonger har finanskrisen rammet fotballen. Flere og flere klubber sliter veldig med økonomien. Heldigvis gjelder ikke dette Leeds, og sammen med vår sterke merkevare så vil et eventuelt opprykk til CCC virkelig profitere klubben vår. Dette begrunnes med følgende:

1) Flere og flere blir bosmanspillere. Dette gjelder både i kvalitet og kvantitet.
2) Flere og flere "fringe players" / overflødige spillere blir gitt bort gratis/til en svært lav pris
3) Leeds har fortsatt et bra navn i England, og mange spillere velger heller Leeds i nivå 3 enn å gå til en klubb på nivå 2.
4) Leeds vil sannsynligvis ha en pen sum til forsterkninger neste sesong, og er i stand til å avslå tilbud på våre beste spillere

Ved et opprykk til CCC så trenger kanskje klubben 5-7 nye spillere. Jeg tror vi kan få tak i 3-4 meget gode signeringer som kommer på bosman (som f.eks. McSheffrey). Jeg regner med at vi ihvertfall setter av 1 million pund til spillerkjøp. Sikkert enda mer. Jeg tror vi fint kan få tak i 2-3 meget gode spillere for 1-1,5 millioner pund (spesielt i kategorien "fringe players"). Jeg synes det vil være fornuftig å gå etter bosman og overflødige spillere i PL-klubber, evt. andre klubber i Europa. Et og annet talent bør også være mulig å få tak i for en billig penge.

Jeg ser virkelig lyst på fremtiden om et opprykk skulle sikres i mai. Med fornuftige investeringer i spillerstallen så kan vi fint hevde oss topp 6 neste sesong. Og er det noe Grayson kan, så er det fornuftige spillerkjøp.

Marching on together!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #1 på: Januar 31, 2010, 18:25:04 »


1) Flere og flere blir bosmanspillere. Dette gjelder både i kvalitet og kvantitet.
2) Flere og flere "fringe players" / overflødige spillere blir gitt bort gratis/til en svært lav pris

Her tror jeg vi ser grunnen til at ligaene i Europa plutselig ikke domineres av The Chosen Few lenger.
Mange gode spillere har lært seg at det lønner seg (økonomisk) å gå kontrakten ut, man bestemmer langt mer selv hvor man går videre og man får med seg en fet 'sign on fee'. Smarte klubber har allerede sikret seg gode spillere for en billig penge på den måten. Og flere vil det bli.

Ja til jevnere (og mer spennende) ligaer! :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Svend Anders

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #2 på: Februar 01, 2010, 16:47:45 »
Godt innlegg, auren, og det er selvsagt mange gode poenger her. Om Leeds holder skuta på rett kjøl og sikrer dette opprykket er ikke veien veldig lang før vi kan være et godt lag på øvre halvdel.

Mange klubber sliter, og det er garantert mer is under havoverflaten for mange. Selv om ikke alle meldingene har blitt bekreftet, er det ikke uten videre at vi plutselig hører om Derby, Palace, Norwich og andre som snart tar en mini-Leeds på overgangsmarkedet og må selge for langt under egen verdifastsettelse på spillerne. Enten for å få inn cash fort og/eller for å senke lønnskostnadene.

Jeg vil tro Gwyn Williams og co allerede nå har spillere i kikkerten for bosman-signering til sommeren. Kombinert med noen velplasserte, tålmodige og kloke bud kan vi ha en god CCC-stall før september 2010.

Med utgangspunkt i at vi har en stall med fortsatt stort potensiale, flere spillere som kan (ikke sikkert, men med mulighet til å) ta steget til et nytt nivå, er det ikke sikkert vi trenger å hente mange spillere i sommer. 2-3 bosmannspillere gjør at transferpotten bør disponeres til noen få men solide kjøp.

Lånemarkedet bør også kunne brukes godt, og det vil være langt enklere å få ned PL-spillere til CCC enn til L1.

SA

Jon R

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #3 på: Februar 01, 2010, 20:32:45 »
Bra tråd. Gode poenger. Det er i denne nye fotballøkonomien Leeds kan ta et sjumilssteg fra league One til øvre halvdel i PL på bare tre år. Jeg tror det er realistisk, også om vi ikke faller for fristelsen til å prøve en "short cut" med hjelp av store lån. Leeds United fremstår pr februar 2010 som veldrevet, målrettet og med sunn økonomi. Et "nytt" Leeds United med begge bena trygt plantet i PL, vil være en høyst sannsynlig target for investorer med adskillig mer cash enn good ole` Kenny boy. Før vi vet ordet av det kan vi være en seriøs utfordrer til topp 5.  :o

Happy days are just around the corner!   :)
Jon R.

Bites Yer Legs

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #4 på: Februar 01, 2010, 23:23:09 »
Bra tråd. Gode poenger. Det er i denne nye fotballøkonomien Leeds kan ta et sjumilssteg fra league One til øvre halvdel i PL på bare tre år. Jeg tror det er realistisk, også om vi ikke faller for fristelsen til å prøve en "short cut" med hjelp av store lån. Leeds United fremstår pr februar 2010 som veldrevet, målrettet og med sunn økonomi. Et "nytt" Leeds United med begge bena trygt plantet i PL, vil være en høyst sannsynlig target for investorer med adskillig mer cash enn good ole` Kenny boy. Før vi vet ordet av det kan vi være en seriøs utfordrer til topp 5.  :o

Happy days are just around the corner!   :)

Disse to var vel litt motstridige, eller?  ::)     :P
KEEP FIGHTING!!

Promotion 2010

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #5 på: Februar 02, 2010, 00:18:46 »
Bra tråd. Gode poenger. Det er i denne nye fotballøkonomien Leeds kan ta et sjumilssteg fra league One til øvre halvdel i PL på bare tre år. Jeg tror det er realistisk, også om vi ikke faller for fristelsen til å prøve en "short cut" med hjelp av store lån. Leeds United fremstår pr februar 2010 som veldrevet, målrettet og med sunn økonomi. Et "nytt" Leeds United med begge bena trygt plantet i PL, vil være en høyst sannsynlig target for investorer med adskillig mer cash enn good ole` Kenny boy. Før vi vet ordet av det kan vi være en seriøs utfordrer til topp 5.  :o

Happy days are just around the corner!   :)

Oppppsssss. Jeg tror jeg havnet i en PRO-Bates-tråd! Er det mulig da?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #6 på: Februar 02, 2010, 00:28:28 »
Bra tråd. Gode poenger. Det er i denne nye fotballøkonomien Leeds kan ta et sjumilssteg fra league One til øvre halvdel i PL på bare tre år. Jeg tror det er realistisk, også om vi ikke faller for fristelsen til å prøve en "short cut" med hjelp av store lån. Leeds United fremstår pr februar 2010 som veldrevet, målrettet og med sunn økonomi. Et "nytt" Leeds United med begge bena trygt plantet i PL, vil være en høyst sannsynlig target for investorer med adskillig mer cash enn good ole` Kenny boy. Før vi vet ordet av det kan vi være en seriøs utfordrer til topp 5.  :o

Happy days are just around the corner!   :)

Oppppsssss. Jeg tror jeg havnet i en PRO-Bates-tråd! Er det mulig da?  ::)

HYSSSJ! Ikke vekk trollet.  >:(
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #7 på: Februar 02, 2010, 15:43:37 »
Bra vurdering, auren. Helt enig. Leeds er bra posisjonert for de kommende åra.

En annen effekt av dette er at det har blitt et ganske tøft arbeidsmarked for engelske fotballspillere, og antallet spillere som går arbeidsledige har økt dramatisk de siste åra. Mange klubber prøver å klare seg med mindre spillerstaller, og vi ser jo fortsatt at det hentes inn et stort antall billige spillere fra utlandet...

Betyr også at den gjennomsnittlige pensjonsalderen for fotballspillere blir stadig lavere – og dermed blir mange spillere maks fokusert på å tyne mest mulig penger ut av den korte fotballkarrieren de får…..
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #8 på: Februar 03, 2010, 12:06:58 »
....vi gikk konk til rett tid da..... ::)
Yeboahs vitne

auren

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #9 på: Mai 14, 2010, 11:59:13 »
Hiver opp denne tråden igjen. Jeg tror virkelig vi kommer til å gjøre flere scoop på overgangsmarkedet i sommer. Når vi har klart å lure spillere som Watt og McSheffrey på lån i L1, så vil vi klare å få enda mer attraktive navn forut for denne sesongen i CCC. Det blir en uhyre spennende og interessant "silly season" :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #10 på: Mai 14, 2010, 12:14:23 »
Her gjelder det å være tidlig ut, men samtidig ikke gape over for mye. Ønsker ikke en Hønefoss situasjon er vi ender opp med å hente et helt nytt lag. Grunnlaget finnes i stor grad allerede i troppen, men det er hva vi klarer å tilegne oss av kvalitet som vil avgjøre om vi blir nummer 6 eller 14.

McSheffery er jeg overbevist hadde vært en god signering, Watt trolig også. Eagels fra Burnley? Samt en stopper en til to skikkelige backer og en spiss - 6 spillere, så mye mer enn det bør vi ikke skifte ut.

Det viktigste er at de vi henter inn har kapasitet eller kvalitet utover de vi slipper, der har f.eks ingen hensikt og slippe Hughes eller Ankergren for å erstatte de med noen som bare er marginalt bedre, men som har 1-3K i ukene høyere lønn
 

B-m

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #11 på: Mai 14, 2010, 15:25:47 »
Her gjelder det å være tidlig ut, men samtidig ikke gape over for mye. Ønsker ikke en Hønefoss situasjon er vi ender opp med å hente et helt nytt lag. Grunnlaget finnes i stor grad allerede i troppen, men det er hva vi klarer å tilegne oss av kvalitet som vil avgjøre om vi blir nummer 6 eller 14.

McSheffery er jeg overbevist hadde vært en god signering, Watt trolig også. Eagels fra Burnley? Samt en stopper en til to skikkelige backer og en spiss - 6 spillere, så mye mer enn det bør vi ikke skifte ut.

Det viktigste er at de vi henter inn har kapasitet eller kvalitet utover de vi slipper, der har f.eks ingen hensikt og slippe Hughes eller Ankergren for å erstatte de med noen som bare er marginalt bedre, men som har 1-3K i ukene høyere lønn

Viktig poeng Runar kommer med her. Jeg mener vi ikk bør forsterke med mer enn 4-5 spillere. Og disse skal være kvalitet. Grunnstammen har vi allerede som Runar sier, samtidig mye spennende talent. Noe av problemet til Leeds de siste 10 åra har vært mye utskiftninger, og et lag som aldri har fått spilt seg inn. Det synes jeg Grayson har klart meget bra. Han har trossalt vært vant med å måttet få det beste ut av spillere da han var manager i Blackpool. Nå har vi et lag som er "innspilt", men samtidig mangler vi en leder på midten, samt en kvalitetsspiss, en god allround stopper og back. Synes vi har en god nok stall ellers til å konkurrere om de andre plassene.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

berlin

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #12 på: Mai 14, 2010, 15:51:36 »
Denne Sanchez Watt, er Arsenal overhodet interessert i selge han?

Same

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #13 på: Mai 14, 2010, 17:26:21 »
Denne Sanchez Watt, er Arsenal overhodet interessert i selge han?

Tror nok ikke de vil selge han billig. Men skal ikke se bort ifra at Arsenal har lyst til å låne han ut til oss i 1 år. Gutten er et talent, som kan trenge litt ordentlig kamptrening for å nå potensialet sitt.

Runar

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #14 på: Mai 14, 2010, 18:57:47 »
Arsenal har en ung høyreback som er "gratis" K. Gilbert eller noe lignende. Har sett han 1-3 kamper de siste sesongene så er ikke sikker, men da synes jeg han var en spiller som vi burde følge.

Generelt så er jeg pro de nest beste hos Man Utd og Arsenal i forhold til hvem leeds bør hente
 

stefan

Sv: Leeds profiterer på kjøpers marked
« Svar #15 på: Mai 15, 2010, 12:43:53 »
Fremfor navn akkurat nå så tror jeg fokuset inntil videre kan være på spillertyper. Jeg håper på at vi kan få en offensiv kjapp høyreback som kan gi Snodgrass mer rom og avløsning. Slik Crowe spilte i begynnelsen av sesongen. Jeg kunne godt tenkt meg en "spillende midtstopper til å være kisnorbos partner neste sesong. En som kan fordele  ballen fort og presist i tillegg til de defensive oppgavene. En sentralmidtbanespiller med litt tempo i kroppen og evne til både takle og  til å slå kreative pasninger hadde gjort seg. På topp så hadde det vært greit å beholde Beckford.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields