Skrevet av Emne: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?  (Lest 6234 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

4ever arcticwhite

Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« på: Februar 04, 2010, 12:32:01 »
Eventyret er over for denne gang, og nå er det kanskje på tide å ta et steg tilbake, og se på hvor bra vi har vært i FA-cup (og liga-cup) kampene i år - EGENTLIG.

Først vil jeg bare si at jeg er utrolig stolt og godt fornøyd med innsatsen i disse kampene - vi har på ingen måte gjort oss bort mot noen av de beste lagene og spillerne i England, (og til dels i verden)

Dersom vi først ser på kampen mot Liverpool, så var vi her helt på høyde med dem, kanskje burde vi til og med ha vunnet den kampen ut fra spill og sjanser. Det skal nevnes at Liverpool var på vei inn i en dårlig periode, og ikke stilte med toppet lag.

I kampen mot ManUre skal vi vel være så ærlige at vi sier at med normal uttelling på sjansene, så ville vi tapt med et par mål - minst. Her var det nok først og fremst innsatsen og gutsen (og en antydning til flaks) som gjorde at vi gikk videre. Vi ville nok tapt 9 av 10 slik oppgjør.

Det samme kan vi vel si om kampene mot Tottenham, og kvalitetsforskjellen var kanskje mest tydelig i første og siste del av begge oppgjørene. Innsats og tæl gjør likevel at vi resultatmessig kom greit fra det, og på ingen måte skal skjemmes over disse oppgjørene.

Vi kommer kanskje heller ikke unna at lagene (med unntak av Tottenham i returoppgjøret) nok undervurderte oss litt. Når et lag sier at "det er viktig å ikke undervurdere motstanderen" så mener jeg at man allerede har gjort det, og det sitter i hodet på dem.

Disse tre lagene er lag som jo er plassert helt i toppen av Engelsk eliteserie, det kunne vært interessant å få måle styrke mot lag som ligger plassert på nedre halvdel, trolig hadde vi spillemessig hevdet oss bedre der.

Dersom vi ser på spillerne som har fått muligheten til å bryne seg mot topp motstand, så er det vel ingen tvil om at det er et langt steg opp. Med noen hederlige unntak (Snoddy, Beckford....) viser de fleste at de ikke er klare for dette nivået. Det mangler litt både på ballsikkerhet, presisjon og tempo hos svært mange. Samtidig skal det sies at store deler av troppen nok vil hevde seg bra i CCC, og noen kan nok også ta steget helt opp til PL når de får et år eller to på baken (bl.a. Howson).

Laget slik det er i dag er ikke godt nok til å kvalifisere seg for PL-spill dersom vi rykker opp til våren. Vi må ha inn 4-5 spillere som går rett inn i første-elleveren, og det bør være spillere som minst ville vært faste innslag i troppen på lag på øvre halvdel av PL, eller ville vært fast på laget på nedre halvdel av PL. Når det gjelder spillere som må ut, mener jeg at det er nok av spillere å velge i, alle som ikke er faste innslag på laget vil være aktuelle.

Dersom vi skulle rykke direkte opp til PL må vi nok gjennom samme kuren en gang til for å berge plassen der.

Så konkulusjoen min er vel at vi pr. i dag ville vært et middels godt CCC-lag, som kanskje kunne luktet på play-off.
The future's so White I've got to wear shades 8)

h.b

  • Gjest
Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #1 på: Februar 04, 2010, 12:39:20 »
Mye rett her. Og uten forsterkninger til sommeren. Ja da vil Leeds kjempe mot nedrykk fra CCC hvis f.eks Beckford forsvinner samt noen andre.
Så hva skjer i CCC. Er f.eks Grayson god nok i denne divisjonen

auren

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #2 på: Februar 04, 2010, 13:03:50 »
Mye enig her, men slik så jeg disse kampene:

Liverpool: Liverpool best og vinner fortjent, men kampen var ganske jevnspilt.
Man U: Vi matcher Man U svært bra og spillemessig er den stort sett like jevn som Liverpoolkampen. Man U har ikke mange sjansene mer enn oss. Vi vinner noe heldig.
Spurs 1.kamp: Spurs kjører totalt over oss første 20 min. Etter dette er kampen relativt jevnspilt. Likevel hadde Spurs "fortjent" å vinne med et par mål.
Spurs 2.kamp: Klasseforskjell. Spurs hadde "fortjent" å vinne med 4-5 mål.

Når det gjelder spillere som kan inneha PL-nivå er dette i utganspunktet ikke interessant så lenge vi først må gjennom CCC. Men jeg synes at Kisnorbo er den spilleren som hadde mestret nivået best. Beckford, Snodgrass og kanskje også Becchio kunne gjort en brukbar jobb. Men veldig vanskelig å "måle".

Regner selvsagt med at Grayson får inn 5-6 nye spillere hvis vi rykker opp. Vi trenger 2 nye backer, 1 midtbanespiller og et par spisser hvis Beckford forsvinner. I tillegg kan vi kanskje trenge en ving eller to.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #3 på: Februar 04, 2010, 13:58:17 »
Det er bare å ta en titt på tabellen i CCC det og se hvor lite som faktisk skal til før League One-lagene snuser på opprykk til Premier League.

Hvorfor i all verden skal det være vanskeligere for Leeds, en klubb av en annen karakter enn lag som Blackpool og Swansea, å gjøre det samme? Tre-fire smarte, klare forsterkninger og klubben kan med flyt og selvtillitt spille seg inn i opprykksjansene umiddelbart.

Er Simon Grayson god nok for divisjonen? Ja, det har han bevist i Blackpool.
« Siste redigering: Februar 04, 2010, 15:44:33 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Papi

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #4 på: Februar 04, 2010, 14:23:22 »
Mye rett her. Og uten forsterkninger til sommeren. Ja da vil Leeds kjempe mot nedrykk fra CCC hvis f.eks Beckford forsvinner samt noen andre.
Så hva skjer i CCC. Er f.eks Grayson god nok i denne divisjonen

Du Håkon?
Eg klarer ikkje dy meg, så du måkke bli sinna på meg.
Men eg har lurt på dette ufattelig mange ganger før.
Finnes det ikkje spørsmålstegn på tastaturet ditt?? ;D
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Joe Jordan

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #5 på: Februar 04, 2010, 14:34:02 »
Vi var både gode og litt heldige mot ManU, men spesielt gårsdagens kamp viste virkelig nivåforskjellene. Og slik er det bare, de inviduelle ferdighetene til et godt PL lag er selvfølgelig langt høyere enn et L1 lag.

Når tempoet i kampen var på det høyeste var det lett å se forskjellene, det gikk rett og slett for fort og det ble til tider paniske feilpasninger og mye løping imellom.

Dette er helt normalt og med et par smarte forsterkninger vil vi kunne sparke godt fra oss i CCC. Tipper vi er i stand til å etablere i øvre halvdel av CCC tabellen neste år, deretter må laget ytterligere forsterkes og så skal vi opp i øverste nivå!  ;) Men det er en lang og hard vei, spørsmålet er om Leeds har midlene og musklene som skal til for å komme dit.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

martind

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #6 på: Februar 04, 2010, 15:15:58 »
Grayson tror jeg definitivt er den rette. Samtidig har han jo som andre sier her bevist det før. Ã… skulle hevde noe annet vil hvertfall være for dumt.

Jeg tror vi kan beholde mange av dagens spillere, men gjøre et par gode signeringer som sikrer bredde og rutine på nivået.

Kisnorbo, Mikkelikk, Snodgrass, Beckford, Howson, Doyle, Kilkenny,(Becchio), er spillere jeg hvertfall vil beholde. Tror alle disse holder et greit nivå. Samtidig har vi noen på lån som vi kanskje kan få permanent som vil være bra.

Vi trenger ny høyre back, en midtbanespiller, og noen farlige spillere fremover på banen. Samt en god stopper til.... hvis disse er av en god kvalitet tror jeg vi vil være med å kjempe i toppen til neste år.
MOT!! We are Leeds!

h.b

  • Gjest
Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #7 på: Februar 04, 2010, 15:26:17 »
Jeg håper og tror at Grayson har det som skal til for å lykkes. Men han har absolutt ikke bevist at han duger i CCC. Han førte Blackpool til en sikker plass i CCC, men ikke noe høyere.
Og til det at andre lag lykkes med ikke like god spillerstall. Ja det kan godt være at spillemateriellet til Leeds er godt nok for en høy plassering. Men vi må huske på at når lag møter Leeds. Ja da motiverer de seg bedre enn når  de møter lag som f.eks Forest. Leeds er en større klubb enn de fleste i CCC, og vil derfor gjøre sitt til at andre lag  ser på møtet med Leeds med større entusiasme enn de gjør når de møter gråsteinslag. Så enkelt og greit betyr det at Leeds vil alltid møte topp motiverte lag, mens lag som f.eks Forest. Ja de møter lag som ikke er like motiverte grunnet navnet på klubben de skal møte. Altså vil da Forest alltid møte et lag som ikke er like motiverte som om de skulle gjort hvis Forest het Leeds United

Masinga

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #8 på: Februar 04, 2010, 15:33:54 »
Jeg synes denne diskusjonen blir litt irrelevant. La oss rykke opp først! Så kan vi ta diskusjonen derfra.
Masinga, medl.nr. 1250

4ever arcticwhite

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #9 på: Februar 04, 2010, 15:57:26 »
Mye rett her. Og uten forsterkninger til sommeren. Ja da vil Leeds kjempe mot nedrykk fra CCC hvis f.eks Beckford forsvinner samt noen andre.
Så hva skjer i CCC. Er f.eks Grayson god nok i denne divisjonen

Du Håkon?
Eg klarer ikkje dy meg, så du måkke bli sinna på meg.
Men eg har lurt på dette ufattelig mange ganger før.
Finnes det ikkje spørsmålstegn på tastaturet ditt?? ;D
h.b. er jo æresmedlem i "Folkeaksjonen mot spørsmålstegn og komma"  :)
The future's so White I've got to wear shades 8)

auren

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #10 på: Februar 04, 2010, 17:42:11 »
Jeg håper og tror at Grayson har det som skal til for å lykkes. Men han har absolutt ikke bevist at han duger i CCC. Han førte Blackpool til en sikker plass i CCC, men ikke noe høyere.
Og til det at andre lag lykkes med ikke like god spillerstall. Ja det kan godt være at spillemateriellet til Leeds er godt nok for en høy plassering. Men vi må huske på at når lag møter Leeds. Ja da motiverer de seg bedre enn når  de møter lag som f.eks Forest. Leeds er en større klubb enn de fleste i CCC, og vil derfor gjøre sitt til at andre lag  ser på møtet med Leeds med større entusiasme enn de gjør når de møter gråsteinslag. Så enkelt og greit betyr det at Leeds vil alltid møte topp motiverte lag, mens lag som f.eks Forest. Ja de møter lag som ikke er like motiverte grunnet navnet på klubben de skal møte. Altså vil da Forest alltid møte et lag som ikke er like motiverte som om de skulle gjort hvis Forest het Leeds United

Ja, huff. Og tenk om vi skulle rykke opp til PL. Da er jo ALLE ute etter å ta skalpen vår. For ikke å tenke på eventuell CL! Ã… nei, å nei!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #11 på: Februar 04, 2010, 18:09:45 »
Jeg håper og tror at Grayson har det som skal til for å lykkes. Men han har absolutt ikke bevist at han duger i CCC. Han førte Blackpool til en sikker plass i CCC, men ikke noe høyere.
Og til det at andre lag lykkes med ikke like god spillerstall. Ja det kan godt være at spillemateriellet til Leeds er godt nok for en høy plassering. Men vi må huske på at når lag møter Leeds. Ja da motiverer de seg bedre enn når  de møter lag som f.eks Forest. Leeds er en større klubb enn de fleste i CCC, og vil derfor gjøre sitt til at andre lag  ser på møtet med Leeds med større entusiasme enn de gjør når de møter gråsteinslag. Så enkelt og greit betyr det at Leeds vil alltid møte topp motiverte lag, mens lag som f.eks Forest. Ja de møter lag som ikke er like motiverte grunnet navnet på klubben de skal møte. Altså vil da Forest alltid møte et lag som ikke er like motiverte som om de skulle gjort hvis Forest het Leeds United

Ja, huff. Og tenk om vi skulle rykke opp til PL. Da er jo ALLE ute etter å ta skalpen vår. For ikke å tenke på eventuell CL! Ã… nei, å nei!

auren
Kan aldri tenke meg at den dagen vi er tilbake i PL at de andre lagene ser på Leeds som en skalp.Og ihvertfall ikke hvis Papa Smurf fremdeles eier klubben.Da håper vi på en 16.plass eller noe slikt-kun unngå nedrykk.I tillegg vil laget stort sett bestå av lånte spillere som gjør en ok innsats ;D ;D ;DVi blir sett på som Hull eller Wigan:en mygg i PL...

auren

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #12 på: Februar 04, 2010, 18:57:06 »
Jeg håper og tror at Grayson har det som skal til for å lykkes. Men han har absolutt ikke bevist at han duger i CCC. Han førte Blackpool til en sikker plass i CCC, men ikke noe høyere.
Og til det at andre lag lykkes med ikke like god spillerstall. Ja det kan godt være at spillemateriellet til Leeds er godt nok for en høy plassering. Men vi må huske på at når lag møter Leeds. Ja da motiverer de seg bedre enn når  de møter lag som f.eks Forest. Leeds er en større klubb enn de fleste i CCC, og vil derfor gjøre sitt til at andre lag  ser på møtet med Leeds med større entusiasme enn de gjør når de møter gråsteinslag. Så enkelt og greit betyr det at Leeds vil alltid møte topp motiverte lag, mens lag som f.eks Forest. Ja de møter lag som ikke er like motiverte grunnet navnet på klubben de skal møte. Altså vil da Forest alltid møte et lag som ikke er like motiverte som om de skulle gjort hvis Forest het Leeds United

Ja, huff. Og tenk om vi skulle rykke opp til PL. Da er jo ALLE ute etter å ta skalpen vår. For ikke å tenke på eventuell CL! Ã… nei, å nei!

auren
Kan aldri tenke meg at den dagen vi er tilbake i PL at de andre lagene ser på Leeds som en skalp.Og ihvertfall ikke hvis Papa Smurf fremdeles eier klubben.Da håper vi på en 16.plass eller noe slikt-kun unngå nedrykk.I tillegg vil laget stort sett bestå av lånte spillere som gjør en ok innsats ;D ;D ;DVi blir sett på som Hull eller Wigan:en mygg i PL...

Tror ikke akkurat at Hull og Wigan hadde vært laget "alle ville slå" i CCC.

Jeg er ganske så sikker på at motivasjonen ikke vil utebli hos stort sett alle lagene i PL om vi skulle rykke opp der. Man U har jo blant annet noe å hevne ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Ove

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #13 på: Februar 04, 2010, 18:58:50 »
Jeg synes vi er veldig bra jeg, og vi har spilt godt mot gode lag.
I tillegg til kampene mot PL-motstand i cupene har vi i pre-season spilt uavgjort borte mot Newcastle. Vi har slått Burnley fra PL, også på bortebane.

Vi har ikke råd til å avgi poeng som f.eks. uavgjort hjemme mot Wycombe. Dette skyldes vel egentelig konsentrasjonssvikt eller undervurdering?
 

LeedsU878

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #14 på: Februar 04, 2010, 19:27:36 »
Jeg håper og tror at Grayson har det som skal til for å lykkes. Men han har absolutt ikke bevist at han duger i CCC. Han førte Blackpool til en sikker plass i CCC, men ikke noe høyere.
Og til det at andre lag lykkes med ikke like god spillerstall. Ja det kan godt være at spillemateriellet til Leeds er godt nok for en høy plassering. Men vi må huske på at når lag møter Leeds. Ja da motiverer de seg bedre enn når  de møter lag som f.eks Forest. Leeds er en større klubb enn de fleste i CCC, og vil derfor gjøre sitt til at andre lag  ser på møtet med Leeds med større entusiasme enn de gjør når de møter gråsteinslag. Så enkelt og greit betyr det at Leeds vil alltid møte topp motiverte lag, mens lag som f.eks Forest. Ja de møter lag som ikke er like motiverte grunnet navnet på klubben de skal møte. Altså vil da Forest alltid møte et lag som ikke er like motiverte som om de skulle gjort hvis Forest het Leeds United

Nå må du huske at Leeds er en større klubb enn Blackpool da, Håkon :)

Det sagt så tror jeg du har tak i noen riktige ting. Lag vi møter vil alltid være motiverte, men det tror jeg de vil være mot Forest og. Noe helt annet er at jeg tror de rykker opp i år.
"When he plays on snow, he doesn't leave any footprints"

Kickthemdown

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #15 på: Februar 04, 2010, 19:43:22 »
Eventyret er over for denne gang, og nå er det kanskje på tide å ta et steg tilbake, og se på hvor bra vi har vært i FA-cup (og liga-cup) kampene i år - EGENTLIG.

Først vil jeg bare si at jeg er utrolig stolt og godt fornøyd med innsatsen i disse kampene - vi har på ingen måte gjort oss bort mot noen av de beste lagene og spillerne i England, (og til dels i verden)

Dersom vi først ser på kampen mot Liverpool, så var vi her helt på høyde med dem, kanskje burde vi til og med ha vunnet den kampen ut fra spill og sjanser. Det skal nevnes at Liverpool var på vei inn i en dårlig periode, og ikke stilte med toppet lag.

I kampen mot ManUre skal vi vel være så ærlige at vi sier at med normal uttelling på sjansene, så ville vi tapt med et par mål - minst. Her var det nok først og fremst innsatsen og gutsen (og en antydning til flaks) som gjorde at vi gikk videre. Vi ville nok tapt 9 av 10 slik oppgjør.
Det samme kan vi vel si om kampene mot Tottenham, og kvalitetsforskjellen var kanskje mest tydelig i første og siste del av begge oppgjørene. Innsats og tæl gjør likevel at vi resultatmessig kom greit fra det, og på ingen måte skal skjemmes over disse oppgjørene.

Vi kommer kanskje heller ikke unna at lagene (med unntak av Tottenham i returoppgjøret) nok undervurderte oss litt. Når et lag sier at "det er viktig å ikke undervurdere motstanderen" så mener jeg at man allerede har gjort det, og det sitter i hodet på dem.

Disse tre lagene er lag som jo er plassert helt i toppen av Engelsk eliteserie, det kunne vært interessant å få måle styrke mot lag som ligger plassert på nedre halvdel, trolig hadde vi spillemessig hevdet oss bedre der.

Dersom vi ser på spillerne som har fått muligheten til å bryne seg mot topp motstand, så er det vel ingen tvil om at det er et langt steg opp. Med noen hederlige unntak (Snoddy, Beckford....) viser de fleste at de ikke er klare for dette nivået. Det mangler litt både på ballsikkerhet, presisjon og tempo hos svært mange. Samtidig skal det sies at store deler av troppen nok vil hevde seg bra i CCC, og noen kan nok også ta steget helt opp til PL når de får et år eller to på baken (bl.a. Howson).

Laget slik det er i dag er ikke godt nok til å kvalifisere seg for PL-spill dersom vi rykker opp til våren. Vi må ha inn 4-5 spillere som går rett inn i første-elleveren, og det bør være spillere som minst ville vært faste innslag i troppen på lag på øvre halvdel av PL, eller ville vært fast på laget på nedre halvdel av PL. Når det gjelder spillere som må ut, mener jeg at det er nok av spillere å velge i, alle som ikke er faste innslag på laget vil være aktuelle.

Dersom vi skulle rykke direkte opp til PL må vi nok gjennom samme kuren en gang til for å berge plassen der.

Så konkulusjoen min er vel at vi pr. i dag ville vært et middels godt CCC-lag, som kanskje kunne luktet på play-off.
Jeg gadd å lese helt dit... Tror du må innhente en dvd av kampen og se den en gang til. Makan til fjas! Fullt fortjent seier...

Frode

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #16 på: Februar 04, 2010, 21:10:05 »
Mye enig her, men slik så jeg disse kampene:

Liverpool: Liverpool best og vinner fortjent, men kampen var ganske jevnspilt.
Man U: Vi matcher Man U svært bra og spillemessig er den stort sett like jevn som Liverpoolkampen. Man U har ikke mange sjansene mer enn oss. Vi vinner noe heldig.
Spurs 1.kamp: Spurs kjører totalt over oss første 20 min. Etter dette er kampen relativt jevnspilt. Likevel hadde Spurs "fortjent" å vinne med et par mål.
Spurs 2.kamp: Klasseforskjell. Spurs hadde "fortjent" å vinne med 4-5 mål.

Når det gjelder spillere som kan inneha PL-nivå er dette i utganspunktet ikke interessant så lenge vi først må gjennom CCC. Men jeg synes at Kisnorbo er den spilleren som hadde mestret nivået best. Beckford, Snodgrass og kanskje også Becchio kunne gjort en brukbar jobb. Men veldig vanskelig å "måle".

Regner selvsagt med at Grayson får inn 5-6 nye spillere hvis vi rykker opp. Vi trenger 2 nye backer, 1 midtbanespiller og et par spisser hvis Beckford forsvinner. I tillegg kan vi kanskje trenge en ving eller to.

auren

Veldig uenig.  Var innom en rekke engelske nettsteder etter kampen - også den røde hordes - og ALLE mente vi vant fortjent.  Vi trenger ikke lenger stå med lua i hånda, kan for så vidt kaste den jævla lua, Auren.  Vi vant faktisk FORTJENT.  Flisespikeri, kanskje, men jeg måtte bare.
 

berlin

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #17 på: Februar 04, 2010, 23:29:54 »
Svar på trådtittel: Leeds er EGENTLIG bra!

Kommentar til trådstarters utmerkede innlegg:

Kamper mot Lpool, ManU og Spurs kan ha medført at Leeds ble ekstra motivert, samt at disse topplagene kan ha undervurdert oss, ikke at vi er Leeds, men at vi er i 3.div (De fleste fremmedlegionærene i disse klubbene kan neppe sin Leeds-historie, enn si opplevd det å spille mot Leeds).

Det kan altså være at vi lettere hadde blitt slått av lag som Wigan og Bolton, bl.a fordi vi ikke hadde vært like motivert. Det er omtrent like kjedelig som å møte Yeovil.

Cup-kampene har vært gull verdt fordi det har gitt (minst) 3 ting:
- mest mulig penger
- god motivasjon, selvtillit og opplevelse for gutta (Becks transfer-withdraw er nok litt søkt, men Old-T-ford opplevelsen veide neppe mot den avgjørelsen)
- gitt postitiv PR for Leeds, hvorvidt den varer ved er et godt spørsmål, men den jevne engelske mann/kvinne er opptatt av fairness, honesty etc, så med mindre klubben driter seg ut (igjen) kan det faktiskt vare ved.

Ok, noen av oss liker kanskje(?) beste å ikke være likt, men jeg synes det er helt OK at andre liker oss, og slapp av: De dere vet, vil ALDRI like oss, når vi er tilbake i PL.
« Siste redigering: Februar 05, 2010, 00:26:31 av berlin »

euphor9

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #18 på: Februar 04, 2010, 23:47:28 »
Svar på trådtittel: Leeds er EGENTLIG bra!

Kommentar til trådstarters utmerkede innlegg:

Kamper mot Lpool, ManU og Spurs kan ha medført at Leeds ble ekstra motivert, samt at disse topplagene kan ha undervurdert oss, ikke at vi er Leeds, men at vi er i 3.div (De fleste fremmedlegionærene i disse klubben kan neppe sin Leeds-historie, enn si opplevd det å spille mot Leeds).

Det kan altså være at vi lettere hadde blitt slått av lag som Wigan og Bolton, bl.a fordi vi ikke hadde vært like motivert. Det er omtrent like kjedelig som å møte Yeovil.

Cup-kampene har vært gull verdt fordi det har gitt (minst) 3 ting:
- mest mulig penger
- god motivasjon, selvtillit og opplevelse for gutta (Becks transfer-withdraw er nok litt søkt, men Old-T-ford opplevelsen veide neppe mot den avgjørelsen)
- gitt postitiv PR for Leeds, hvorvidt den varer ved er et godt spørsmål, men den jevne engelsk mann er opptatt av fairness, honesty etc, så med mindre klubben driter seg ut (igjen) kan det faktiskt vare ved.

Ok, noen av oss liker kanskje(?) beste å ikke være likt, men jeg synes det er helt OK at andre liker oss, og slapp av: De dere vet vil ALDRI like oss når vi kommer tilbake til PL.


Bare som en kommentar til dine siste to linjer.

Denne artikkelen kom en Southampton supporter til meg med på jobb idag.(han hadde skrevet den ut og lagt den på min plass)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/england/article6541455.ab



Noen av dere har selfølgelig lest den allerede.

Mats-

  • Gjest
Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #19 på: Februar 05, 2010, 08:57:35 »
Bra nok

nord

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #20 på: Februar 05, 2010, 10:39:41 »
Tottenham kampen fik både spillere og fans ned på jorden!  :D dette kan blive en stor fordel i kampene som kommer! ! (Mén det havde alikevel været sjovere at vinde kampen mod Tottenham )
 

auren

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #21 på: Februar 05, 2010, 13:05:35 »
Mye enig her, men slik så jeg disse kampene:

Liverpool: Liverpool best og vinner fortjent, men kampen var ganske jevnspilt.
Man U: Vi matcher Man U svært bra og spillemessig er den stort sett like jevn som Liverpoolkampen. Man U har ikke mange sjansene mer enn oss. Vi vinner noe heldig.
Spurs 1.kamp: Spurs kjører totalt over oss første 20 min. Etter dette er kampen relativt jevnspilt. Likevel hadde Spurs "fortjent" å vinne med et par mål.
Spurs 2.kamp: Klasseforskjell. Spurs hadde "fortjent" å vinne med 4-5 mål.

Når det gjelder spillere som kan inneha PL-nivå er dette i utganspunktet ikke interessant så lenge vi først må gjennom CCC. Men jeg synes at Kisnorbo er den spilleren som hadde mestret nivået best. Beckford, Snodgrass og kanskje også Becchio kunne gjort en brukbar jobb. Men veldig vanskelig å "måle".

Regner selvsagt med at Grayson får inn 5-6 nye spillere hvis vi rykker opp. Vi trenger 2 nye backer, 1 midtbanespiller og et par spisser hvis Beckford forsvinner. I tillegg kan vi kanskje trenge en ving eller to.

auren

Veldig uenig.  Var innom en rekke engelske nettsteder etter kampen - også den røde hordes - og ALLE mente vi vant fortjent.  Vi trenger ikke lenger stå med lua i hånda, kan for så vidt kaste den jævla lua, Auren.  Vi vant faktisk FORTJENT.  Flisespikeri, kanskje, men jeg måtte bare.

Jeg skriver at vi vinner noe heldig basert på antall sjanser i kampen. Her er match stats:

Match Stats
Manchester United  Leeds United
18(5)  Shots (on Goal)  10(4)
11  Fouls  10
8  Corner Kicks  3
1  Offsides  0
46%  Time of Possession  54%
2  Yellow Cards  2
0  Red Cards  0
6  Saves  7

Jeg er faktisk veldig overrasket over at vi hadde ballen mer enn Manure. Nå kan vi selvsagt diskutere hvorvidt en seier i utgangspunktet er fortjent eller ikke - for klarer du ikke å score på sjansene dine så er du jo ikke bedre enn motstanderen. Sånn sett så vant Leeds fortjent. Sjansene tatt i betraktning så står jeg fortsatt på at vi vinner noe heldig. Et uavgjortresultat hadde kanskje vært det mest "rettferdige". Uansett: Water under the bridge...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

gill

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #22 på: Februar 05, 2010, 13:21:43 »
Ikke helt enig i at vi ble rundspilt av Tottenham. Kampen jeg såg var en jevn spilt der Tottenham hadde de største sjansene. 3-1 målet er resultat av at Leeds presser på for å få 2-2. Det blir litt gambling. Enten 2-2 eller 3-1. I cupen spiller det jo som kjent ingen rolle om det blir 2-1 eller 3-1. Med litt flaks kunne vi fått 2-2 og ektraomganger, men OK Tottenham vant fortjent. Men at det var SÃ… stor klasseforskjell mellom lagene som alle påstår her, er jeg ikke enig i.
 

Frode

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #23 på: Februar 05, 2010, 13:28:23 »
Mye enig her, men slik så jeg disse kampene:

Liverpool: Liverpool best og vinner fortjent, men kampen var ganske jevnspilt.
Man U: Vi matcher Man U svært bra og spillemessig er den stort sett like jevn som Liverpoolkampen. Man U har ikke mange sjansene mer enn oss. Vi vinner noe heldig.
Spurs 1.kamp: Spurs kjører totalt over oss første 20 min. Etter dette er kampen relativt jevnspilt. Likevel hadde Spurs "fortjent" å vinne med et par mål.
Spurs 2.kamp: Klasseforskjell. Spurs hadde "fortjent" å vinne med 4-5 mål.

Når det gjelder spillere som kan inneha PL-nivå er dette i utganspunktet ikke interessant så lenge vi først må gjennom CCC. Men jeg synes at Kisnorbo er den spilleren som hadde mestret nivået best. Beckford, Snodgrass og kanskje også Becchio kunne gjort en brukbar jobb. Men veldig vanskelig å "måle".

Regner selvsagt med at Grayson får inn 5-6 nye spillere hvis vi rykker opp. Vi trenger 2 nye backer, 1 midtbanespiller og et par spisser hvis Beckford forsvinner. I tillegg kan vi kanskje trenge en ving eller to.

auren

Veldig uenig.  Var innom en rekke engelske nettsteder etter kampen - også den røde hordes - og ALLE mente vi vant fortjent.  Vi trenger ikke lenger stå med lua i hånda, kan for så vidt kaste den jævla lua, Auren.  Vi vant faktisk FORTJENT.  Flisespikeri, kanskje, men jeg måtte bare.

Jeg skriver at vi vinner noe heldig basert på antall sjanser i kampen. Her er match stats:

Match Stats
Manchester United  Leeds United
18(5)  Shots (on Goal)  10(4)
11  Fouls  10
8  Corner Kicks  3
1  Offsides  0
46%  Time of Possession  54%
2  Yellow Cards  2
0  Red Cards  0
6  Saves  7

Jeg er faktisk veldig overrasket over at vi hadde ballen mer enn Manure. Nå kan vi selvsagt diskutere hvorvidt en seier i utgangspunktet er fortjent eller ikke - for klarer du ikke å score på sjansene dine så er du jo ikke bedre enn motstanderen. Sånn sett så vant Leeds fortjent. Sjansene tatt i betraktning så står jeg fortsatt på at vi vinner noe heldig. Et uavgjortresultat hadde kanskje vært det mest "rettferdige". Uansett: Water under the bridge...

auren


Det er 28 år siden vi siste vant på OT, og det kan fort bli like lenge til neste gang.  Når vi da sjokkerer med å spillemessig være fullt på høyden, skal vi ikke bagatellisere vår egen prestasjon.  MU har halve FA og 3/4 av dommerstanden i sin hule hånd.  Da skal vi ikke be om unnskyldning for at vi vant der, innrømme en underlegenhet som ikke var der.  Men egentlig nytt flisespikeri.  Vi er neppe mye uenige  ;)
 

Papi

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #24 på: Februar 05, 2010, 13:45:17 »
Jeg håper og tror at Grayson har det som skal til for å lykkes. Men han har absolutt ikke bevist at han duger i CCC. Han førte Blackpool til en sikker plass i CCC, men ikke noe høyere.
Og til det at andre lag lykkes med ikke like god spillerstall. Ja det kan godt være at spillemateriellet til Leeds er godt nok for en høy plassering. Men vi må huske på at når lag møter Leeds. Ja da motiverer de seg bedre enn når  de møter lag som f.eks Forest. Leeds er en større klubb enn de fleste i CCC, og vil derfor gjøre sitt til at andre lag  ser på møtet med Leeds med større entusiasme enn de gjør når de møter gråsteinslag. Så enkelt og greit betyr det at Leeds vil alltid møte topp motiverte lag, mens lag som f.eks Forest. Ja de møter lag som ikke er like motiverte grunnet navnet på klubben de skal møte. Altså vil da Forest alltid møte et lag som ikke er like motiverte som om de skulle gjort hvis Forest het Leeds United

Forest kommer til å vinne Premier League med andre ord fordi klubber ikkje er motiverte nok til å slå dei? ;)
Men du har nok mykje i det at Leeds fortsatt sees på som ein storklubb viss det skulle bli opprykk til CCC.
Her ligger utfordringa, nemlig og takle dette.
I motsetning til deg tror eg at Grayson klarer og motivere spillerene til dette.
Du maler jo fanden på veggen hele tiden, og fokuserer kun på negative.
Du om det, artig lesestoff, men dog provoserende til tider.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

auren

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #25 på: Februar 05, 2010, 13:52:33 »
Ikke helt enig i at vi ble rundspilt av Tottenham. Kampen jeg såg var en jevn spilt der Tottenham hadde de største sjansene. 3-1 målet er resultat av at Leeds presser på for å få 2-2. Det blir litt gambling. Enten 2-2 eller 3-1. I cupen spiller det jo som kjent ingen rolle om det blir 2-1 eller 3-1. Med litt flaks kunne vi fått 2-2 og ektraomganger, men OK Tottenham vant fortjent. Men at det var SÃ… stor klasseforskjell mellom lagene som alle påstår her, er jeg ikke enig i.

Synes du Leeds - Kettering også var relativt jevnspilt? Der avgjorde vi først i andre ekstraomgang. Jeg synes Tottenham stort sett var like overlegne mot Leeds, som Leeds var overlegne i hjemmekampen mot Kettering. 1-3 var egentlig et flatterende resultat. Jeg tviler på at Swindon var like overlegne Leeds som det Tottenham var, og da var 3-0 et flatterende resultat.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

gill

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #26 på: Februar 05, 2010, 14:06:42 »

Synes du Leeds - Kettering også var relativt jevnspilt? Der avgjorde vi først i andre ekstraomgang. Jeg synes Tottenham stort sett var like overlegne mot Leeds, som Leeds var overlegne i hjemmekampen mot Kettering. 1-3 var egentlig et flatterende resultat. Jeg tviler på at Swindon var like overlegne Leeds som det Tottenham var, og da var 3-0 et flatterende resultat.

auren
[/quote]Mot Kettering hadde Leeds de fleste og største sjansene, men også store deler av banespillett. Det var ikke sånn at Tottenham "lekte" seg videre. De måte slite hele kampen. 1-0 kommer av personlig feil av Andy Hughes. Ballen spretter både en og to ganger før Defoe setter ballen i mål. Skulle selvsagt vært i situasjon tidligere, men den beste fotaballspilleren sitter selvsagt på tribunen (sitat Carl I Hagen). 3-1 har jeg allerede forklart.
Men for svare på spørsmålet ditt: Leeds dominerte kampen mye mer mot Kettering enn hva Tottenham gjorde både på White Hart Lane og Elland Road. Sånn var det, Auren!! 
 

4ever arcticwhite

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #27 på: Februar 05, 2010, 14:36:16 »

Jeg skriver at vi vinner noe heldig basert på antall sjanser i kampen. Her er match stats:

Match Stats
Manchester United  Leeds United
18(5)  Shots (on Goal)  10(4)
11  Fouls  10
8  Corner Kicks  3
1  Offsides  0
46%  Time of Possession  54%
2  Yellow Cards  2
0  Red Cards  0
6  Saves  7

Jeg er faktisk veldig overrasket over at vi hadde ballen mer enn Manure. Nå kan vi selvsagt diskutere hvorvidt en seier i utgangspunktet er fortjent eller ikke - for klarer du ikke å score på sjansene dine så er du jo ikke bedre enn motstanderen. Sånn sett så vant Leeds fortjent. Sjansene tatt i betraktning så står jeg fortsatt på at vi vinner noe heldig. Et uavgjortresultat hadde kanskje vært det mest "rettferdige". Uansett: Water under the bridge...

auren
Jeg ble også litt overrasket over den statistikken der. Kanskje kommer min uttalelse i "trådstarten" som en følge av at jeg husker de siste intense minuttene best, og da var det noen gigantsjanser til ManUre......

Samtidig viser statistikken at Manure har langt flere skudd og cornere enn oss, noe som ofte er en vel så god indikator på kampforløpet som posession. Et lag som er interessert i å dra ned tempoet i en kamp, vil f.eks. ofte ende opp med mer ballbesittelse en et lag som er interessert i å komme hurtig framover og skape sjanser når de får ballen.
Men som Auren sier: Vann under elva....

Dette endrer uansett ikke på at jeg mener at nær halve laget bør byttes ut dersom vi rykker opp i år, og skal ha mulighet for å kjempe om direkte opprykk allerede neste sesong.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Rune Bergen

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #28 på: Februar 05, 2010, 22:22:52 »
De er nok ikke bedre enn et godt nivå tre lag idag, troppen må styrkes før neste sesong om vi rykker opp.

lojosang

Sv: Hvor bra er Leeds - EGENTLIG?
« Svar #29 på: Februar 06, 2010, 00:35:25 »
 
Sitat
men den beste fotaballspilleren sitter selvsagt på tribunen (sitat Carl I Hagen).


Forøvrig fryktelig passende sagt av en mann som (heldigvis) aldri kom i rejgeringsposisjon!  ;D
- Leif Olav