OL i Vancouver 2010

Started by auren, February 13, 2010, 11:21:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Quote from: Therese on February 21, 2010, 11:55:39
Jeg tror ikke vi kan forestille oss hvordan Petter har det nå. Han bør være utrolig skuffa og lei seg. Hele folket har forventet at han skal vinne alt, et umenneskelig press som ikke engang han takler. Jeg tror han til slutt snakker med pressen og beklager sin oppførsel.

Men man bør smile når man vinner bronse, det er jeg enig i!  ???

Nå har Petter Northug selv en stor skyld i det massive presset som legges på hans skuldre. Gutten er ikke akkurat kjent for å være ydmyk og selv om jeg applauderer norske idrettsutøvere som ikke nødvendigvis må kategoriseres ydmyke, så har han flere ganger opptrådt over grensen arrogant. Kan bare tenke meg hva nordmenn hadde syns om han, hadde han vært svensk...

Langt mer fortjent at Bjørgen blir OL-dronningen. Hun får også et enormt press på seg hver eneste sesong, med stadige lange sportsinnslag om hvordan Bjørgen skal komme tilbake og bli like overlegen som hun var noen sesonger tilbake. Selv har Bjørgen opptrådt langt mer forsiktig enn Northug i personlige ambisjoner og ikke minst hvordan hun opptrår i forhold til konkurrentene.

Som sagt, det er ikke nødvendigvis feil av Northug, men han gjør seg selv en bjørnetjeneste.
Marching on together!

Per Arne

Quote from: Mr Kaizer on February 21, 2010, 14:05:07
Jeg tror ikke vi kan forestille oss hvordan Petter har det nå. Han bør være utrolig skuffa og lei seg. Hele folket har forventet at han skal vinne alt, et umenneskelig press som ikke engang han takler. Jeg tror han til slutt snakker med pressen og beklager sin oppførsel.

Nå har Petter Northug selv en stor skyld i det massive presset som legges på hans skuldre. Gutten er ikke akkurat kjent for å være ydmyk og selv om jeg applauderer norske idrettsutøvere som ikke nødvendigvis må kategoriseres ydmyke, så har han flere ganger opptrådt over grensen arrogant. Kan bare tenke meg hva nordmenn hadde syns om han, hadde han vært svensk...

Langt mer fortjent at Bjørgen blir OL-dronningen. Hun får også et enormt press på seg hver eneste sesong, med stadige lange sportsinnslag om hvordan Bjørgen skal komme tilbake og bli like overlegen som hun var noen sesonger tilbake. Selv har Bjørgen opptrådt langt mer forsiktig enn Northug i personlige ambisjoner og ikke minst hvordan hun opptrår i forhold til konkurrentene.

Som sagt, det er ikke nødvendigvis feil av Northug, men han gjør seg selv en bjørnetjeneste.

Jeg mener at Northug gjør fryktelig feil mtp holdning og attityd. Arrogansen og den flåsete tonen hans gjør fallhøyden ekstra stor. Se til Svindal og Bjørgen. Ærlige, ydmyke og sympatiske fremstår de som idrettsutøvere alle liker og unner suksess.

I tillegg er han en grusomt dårlig taper, noe som absolutt ikke er forenlig med den olympiske ånd. Det er nesten blitt slik nå at jeg gir blaffen i hvordan det går med han resten av OL. Og det tror jeg faktisk ikke jeg er helt alene om.

Lord-Meta

syns arrogansen til petter er kanon jeg, artig med folk som ikke bare er plain normal som skaper litt fyr i langrenn. stå på northug

Here we go again

Forstår Petter på en måte, men de har jo solgt seg som idrettsutøvere og en del av pakken er vel å stille opp på intervjuer for å tilfredstille sponsorer og media som har betalt masse penger for sirkuset.  Men regner med at vi får noen ord fra ham i dag slik at denne saken snart er ute av verden.

Selv forlanger jeg etter at jeg de siste ukene har pøst på med Red Bull for å bidra til lønnen hans å få en forklaring på om den jævla svensken virkelig knakk staven med vilje! Skulle ikke forundre meg så missunnelige og svartsjuke de har fremstått før OS ;D ;D ;D

sviper

Quote from: Per Arne on February 21, 2010, 15:22:46
Quote from: Mr Kaizer on February 21, 2010, 14:05:07

Jeg mener at Northug gjør fryktelig feil mtp holdning og attityd. Arrogansen og den flåsete tonen hans gjør fallhøyden ekstra stor. Se til Svindal og Bjørgen. Ærlige, ydmyke og sympatiske fremstår de som idrettsutøvere alle liker og unner suksess.

I tillegg er han en grusomt dårlig taper, noe som absolutt ikke er forenlig med den olympiske ånd. Det er nesten blitt slik nå at jeg gir blaffen i hvordan det går med han resten av OL. Og det tror jeg faktisk ikke jeg er helt alene om.

helt enig Per Arne,seogså på Kristin Steira som stiller opp til intervju rett etter å ha fått den sure 4 plassen og først fått beskjed om at hun fikk bronsen.
Hun ikke bare stiller opp,hun SMILER,sånt står det respekt av.
LIFE IS LEEDS

Masinga

De norske langrennsgutta er den store skuffelsen i dette OL. At Northug ikke treffer formen er nå en ting. Men det er skremmende å se det totale fravær av bredde bak Northug. Hva har skjedd? Eller er det jeg som ikke har fulgt med i vinter? Jeg troode faktisk vi hadde flere som ville hevde seg, men ingen er i nærheten. Gjerdalen & Co. oppfører seg som turister i Canada. Rønning kom i mål 6 1/2 min. etter vinneren.

At svenskene tok gull er ingen tilfeldighet. De gikk som et lag og var smarte. Nesten så det får en til å tenke tilbake til Wassbergs dager. Og svenskene er favoritter i stafetten. Kommer Norge til å stille lag her? Er det vits i å stille lag?

Regner nå med at i det minste Morten Aa Djupvik får sparken etter OL, kanskje flere. Djupvik er sikkert en god trener, men neppe topp 5 i verden.
Masinga, medl.nr. 1250

fjellhaugen

nok en topp kveld i skiskytter sporet :P

var synd for aksel at det ikke gikk men kanon at han gir jernet og viser at han ikke vil "safe" inn.
går for sprint gull på stafetten i dag med northug i spissen ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

p0ndus

Ja står virkelig respekt av Steira, unner henne virkelig en individuell medalje i dette OL.
:) :)

Sleivind

Endelig Northug tilbake i godt gammelt slag!

Dette var HERLIG!!!

Evig Pint

Barneskirenn!

Tipper han snakker ikveld :)
Marching on together

fjellhaugen

utrolig på oppløpet der.

northug som vi kjenner han der ;D ;D ;D
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Smudge17

Jeg som er trønder må vel skrive det på denne måten;

Søkki hakki herre va faan mæ konge! hanj parkert jo tyskern så d hoolj! Trønderan ruule!

fmtj

Yeboahs vitne

p0ndus

Skikkelig uenig. Alle har fortjent å vinne utenom DOPERNE.

Sleivind

En FANTASTISK 2.omgang av Jansrud, ikke fullt så bra av Svindal. Men det holdt til sølv og bronse!

Er imponert over alpingutta!

Også vinner Leeds i tillegg, kan nesten ikke bli bedre!

auren

Håvard Skuffo med et nytt dårlig skøyteløp. Synd at Kramer blir "fratatt" gullet av sin egen trener. Og dopingryktene må vel nå komme mot denne nokså ukjente koreaneren som tar gull og sølv på langdistanse (!)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

trondt

Som utflytta Hurum-gutt så må jeg få gratulere Hedda Berntsen fra Filtvedt/Fremad med sølv i ski-cross. Sånn har ikke huringer herja siden Ulf Jørgensen fikk sølv i storbakke-NM i 1980 (bak Johan Sætre). ;)

Hallgeir *

Min favorittøvelse, 4 x 10 km stafett, går i kveld. Føler meg litt utrygg på laget, og vi må være med i teten etter 2. etappe for å ha sjanse på gull. Det er mitt tips. Med Northug nær teten ved siste veksling, tror jeg utfallet er gitt.
Super Leeds since 1968

Sleivind

Hjelmeset fikk is på rubben, og vips vi var ute av gullkampen. Berger fikk ingen hjelp av sin gruppe heller, så det ble tungt for han og. Sjøl om Northug går vanvittig bra, så finnes det vel grenser på hva han kan greie?

Sleivind

Da ble det sølv og nok et surt gull til Sverige.

Men for en sisteetappe av Northug, ikke annet enn imponerende!

auren

Surt gull til Sverige ja. Norge overrasker kanskje litt og får en meget bra sølvmedalje. Irriterer meg litt disse kommentatorene som nærmest krever og forventer gull. Det er jo bare Petter som har hatt et allright OL. Resten er middelmådige. Hvordan kan vi da vinne?

auren

Here we go again

Quote from: auren on February 24, 2010, 22:04:58
Irriterer meg litt disse kommentatorene som nærmest krever og forventer gull.

Kan vel sammenlignes med de som krever og forventer opprykk av Leeds denne sesongen.  De har tydeligvis glemt hvor vi er og hvordan vi har spilt de siste sesongene! ;)

auren

Quote from: Here we go again on February 24, 2010, 22:27:06

Kan vel sammenlignes med de som krever og forventer opprykk av Leeds denne sesongen.  De har tydeligvis glemt hvor vi er og hvordan vi har spilt de siste sesongene! ;)

Hehehe... Jeg tenkte på den samme sammenligningen da jeg skrev innlegget mitt. Tipper Yeboah og hb spruter ild nå  ;D

auren

Here we go again

Quote from: auren on February 24, 2010, 22:34:25
Quote from: Here we go again on February 24, 2010, 22:27:06

Hehehe... Jeg tenkte på den samme sammenligningen da jeg skrev innlegget mitt. Tipper Yeboah og hb spruter ild nå  ;D

auren

Hehe, hadde faktisk troen på gull selv i dag, men den troen knuste gamlefar på 2. etappen.  Tungt å hente inn 35-40 sek på et slikt føre og når man må gjøre jobben alene selv om man heter Northug.

Robert

Imponerende siste etappe av Northug, men bare å gratulere Sverige. De vant, veldig fortjent, med 4 gode løpere. Norge har desverre bare 1 om dagen
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Hallgeir *

Quote from: ->Robert on February 24, 2010, 22:40:48
Imponerende siste etappe av Northug, men bare å gratulere Sverige. De vant, veldig fortjent, med 4 gode løpere. Norge har desverre bare 1 om dagen
"5 om dagen" ville vært i overkant  ;). Stor kred til Northug som vel fikk maks ut av en vanskelig oppgave.
Super Leeds since 1968

Dennis

Som det konkluderes med her; Norge har dessverre bare en god løper - til gjengjeld verdens beste skiløper - mens land som Sverige har minst fire mann som kan gå stafett. Liten tvil om at gullet var velfortjent! Det smerter meg å si det, men gratulerer Sverige!

Det er skremmende at Norge, som alltid har hatt en sterk bredde i langrenn, nå kun har en kvinnelig og en mannlig løper i toppen. Resten er langt bak toppen og det bør landslagsledelsen ta til seg! Kanskje på tide med utskiftninger i ledelsen? Sølv i stafett er ikke dårlig, men uten Northug hadde det blitt kamp om 5. 6. plass og ingen medalje på individuell sprint. 15km fri var et sorgens kapittel og det er noe merkelig da Alsgaard på stafetten forklarer hvordan det er i klassiske etapper vi sliter! Jeg har dessverre liten tro på femmila.

Skremmende også at Norge som langrennsnasjon (inkl. kombinert) klarer å smøre seg bort flere ganger under samme mesterskap. En bom om man prøver å ta innersvingen på konkurrenter i smøring kan forsvares, men det er nå stadig vekk dårlig ski på norske ben. Bekymringsverdig!

Ellers synes jeg den fine rivaliseringen mellom Norge og Sverige har gått over styr. Den er nesten blitt fiendtlig og det er ikke bare Northug som bidrar. Ser senest i dag at Gunde Svan kaller Northug usportslig i sitt oppløp. Joda, Northug kunne gått fra de andre på toppen, men hvorfor gjøre det når han vet han vinner spurten?

Kanskje er Svan litt bitter fordi Northugs siste etappe tok vekk noe av den svenske glansen?
Marching on together!

fmtj

Norsk herrelangrenn er triste greier for tiden med kun en mann som det kan stoles på! Hjelmeset skuffet en hel nasjon, men han har rygg til å bærte det. Hørte at han hadde slått Pølsa i test rett før stefetten, men kanskje hadde Pølsa gjort et bedre løp likevel. Det er noe annet når en har startnummeret tredd over hue!

Svenskene gjennomførte en god stafett og de har sluttet å sprekke...dessverre! Lars Berger holdt avstanden, men han hadde ett eneste oppdrag- sørge for at Petter ikke hadde over halvminuttet å ta igjen. Det greide han dessverre ikke. Synes han virket litt treg og tung. Husk at svensken dro fra i første etappe i igjensnødd spor! Det er imponerende!

Petter Nordthug er likevel utrolig. Spratt forbi de to på slutten og da forstod de nok at her må vi sloss om bronsjen- sølvmedaljen er avgjort!!! Det var stafettens høydepunkt for mitt vedkommende. Det er tungt å se slik svensk jubel etterpå, men en får bare bøye seg for overmakten denne gangen og gratulere søta lillebror med gullet!
Yeboahs vitne

pale

QuoteDet er skremmende at Norge, som alltid har hatt en sterk bredde i langrenn, nå kun har en kvinnelig og en mannlig løper i toppen

Vi har da flere enn to løpere, Kaizer.
Steira tok fjerdeplass på jaktstarten, Hattestad er verdens beste sprinter og Pølsa Ol-gull.

Ellers er jeg helt enig med deg. Bredden i distanselangrenn for herrer er alt for dårlig. Og den har vært det i flere år.

På damesida har vi vel knapt vært bedre? Bjørgen er i kalasform og jeg har kjempetro på gull idag. Bare Skofterud henger med første 5. Hadde ikke Jacobsen tryna på sykkel i august, hadde vi fort hatt et gull til også...

p0ndus

Ja etter humørsprederen Northug er det syltynt. Kun sprint de kan hevde seg noenlunde. . Tror de må begynne fra bunnen av og hente inn noen nye nå. Tror man må bygge på lang sikt og se fram i mot Sotsji 2014. Tipper at det ikke blir en eneste nordmann blant de 15 beste på 5 mila, men håper selvsagt jeg bommer.