OL i Vancouver 2010

Started by auren, February 13, 2010, 11:21:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Here we go again

Var en liten trøst at svenskene ble slått ut i ishockey i natt.  Er jo liksom det som er tingen for dem, og så viste det seg at de ikke presterte bedre mot Slovakia enn hva lille Norge gjorde ;)

Tror nok at Odd-Bjørn slet med dårlige ski i går, han pleier jo å være nokså seig i slike situasjoner og gir seg ikke uten kamp.

Blir spennende å se hva damene presterer i dag.  Alt av edelt metall mottas som en positiv overraskelse.  Samtidig håper jeg Magnus Moan får det til i kombinert i dag.  Han fortjener det etter å ha vært suveren tidligere i sesongen.

Masinga

Quote from: pale on February 25, 2010, 14:41:08På damesida har vi vel knapt vært bedre? Bjørgen er i kalasform og jeg har kjempetro på gull idag. Bare Skofterud henger med første 5. Hadde ikke Jacobsen tryna på sykkel i august, hadde vi fort hatt et gull til også...
Helt enig. Skofterud er det svake punktet på laget. Her kan alt skje. Normalt burde Jacobsen gått etappen. Likevel har jeg mer tro på damene enn herrene, som ble hauset opp vel mye før start i går.
Masinga, medl.nr. 1250

Robert

Quote from: Here we go again on February 25, 2010, 15:58:14
Var en liten trøst at svenskene ble slått ut i ishockey i natt.  Er jo liksom det som er tingen for dem, og så viste det seg at de ikke presterte bedre mot Slovakia enn hva lille Norge gjorde ;)

Nja, mest skuffende, alltid morsomt å se Sverige i hockey. Spesielt når de faktisk spilte ganske bra, og må vel si Slovakia hadde enrom flaks som gikk videre fra den kampen.. Og litt flaks med dommern (som de definitivt hadde når de møtte Norge også) Og jeg tipper en stor del svensker hadde bytte bort alle gullmedaljene de har fått hittil, mot et hockeygull ja.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

lojosang

Tror nok at Odd-Bjørn slet med dårlige ski i går, han pleier jo å være nokså seig i slike situasjoner og gir seg ikke uten kamp.

Ikke nok med det! Han fikk jo is i rubben også. Sikkert ubehagelig å gå rundt med!  ;D
- Leif Olav

Here we go again

Quote from: ->Robert on February 25, 2010, 17:18:45

Nja, mest skuffende, alltid morsomt å se Sverige i hockey. Spesielt når de faktisk spilte ganske bra, og må vel si Slovakia hadde enrom flaks som gikk videre fra den kampen.. Og litt flaks med dommern (som de definitivt hadde når de møtte Norge også) Og jeg tipper en stor del svensker hadde bytte bort alle gullmedaljene de har fått hittil, mot et hockeygull ja.

Må ærlig innrømme at jeg aldri har sett noe morsomt i å se Sverige spille hockey, kun skadefryd når de går på en smell slik som i natt ;D ;D ;D

Og selvfølgelig varmer det ekstra nettopp fordi det betyr så mye for dem å gjøre det bra i hockey ;)

Per Arne

Quote from: Here we go again on February 25, 2010, 18:44:33

Må ærlig innrømme at jeg aldri har sett noe morsomt i å se Sverige spille hockey, kun skadefryd når de går på en smell slik som i natt ;D ;D ;D

Og selvfølgelig varmer det ekstra nettopp fordi det betyr så mye for dem å gjøre det bra i hockey ;)

Jeg er (dessverre?) helt enig. Bodde over 3 år i nabolandet, og har kaxiga medelsvensson langt opp i halsen. Makan til hoverende og arrogante gjerrigknarker skal du lete lenge etter.

Så jeg koser meg vilt hver gang snåljåpene mislykkes, og ergrer meg tilsvarende grønn når de gjør det bra i noe.

;D

Here we go again

Quote from: Per Arne on February 25, 2010, 18:54:47

Jeg er (dessverre?) helt enig. Bodde over 3 år i nabolandet, og har kaxiga medelsvensson langt opp i halsen. Makan til hoverende og arrogante gjerrigknarker skal du lete lenge etter.

Så jeg koser meg vilt hver gang snåljåpene mislykkes, og ergrer meg tilsvarende grønn når de gjør det bra i noe.

;D

Hehe, er også egen erfaring med søta bror som gjør at jeg ønsker dem alt vondt ;)  Samme forhold som jeg har til Liverpool pga dårlig erfaring med enkelte fans av laget.
Nå skal man ikke skille alle over samme kam osv, men klarer bare ikke å la være :o

Har selvfølgelig latt meg imponere over enkeltinnsatser fra både svensker og Liverpoolspillere, men det snakker jeg ikke høyt om! ;D

euphor9

Quote from: Per Arne on February 25, 2010, 18:54:47

;D

Dette er jeg litt enig med deg i.  Når du er på besøk hos en svenske får du fan ikke kaffe engang.
Svensker i syden regner ut med kalkulator hvor mye de skal gi i tips sånn at de ikke gir for mye.

I tillegg viss man møter de i syden og hører at vi er norsk så kommer frasen: Men ni har vel oljepenger??   Bruker alltid å lyge dem huden full at penger har vi nok og med at jeg har beregnet ca 1000 euro og bruke på dagen på sydenferie.  Dette funker som bare det på disse (ikke alle) gjerrige svensker.  Prøv å si det til dem på ferie..  Så får du jekka dem litt ned ;D

Here we go again

Og så ble kombinerthoppet stoppet etter at 31 av 46 hoppere hadde satt utfor.  Og det med to norske i teten.  Ny start kl 1900 :-\

Dennis

Fantastisk staffet av damene i dag! Vinner enda mer overlegent enn Sverige gjorde i går. Dette er vel også de første OL-medaljene til tre av damene?

Synd med kombinerten!
Marching on together!

Sleivind

Quote from: Here we go again on February 25, 2010, 19:45:32
Og så ble kombinerthoppet stoppet etter at 31 av 46 hoppere hadde satt utfor.  Og det med to norske i teten.  Ny start kl 1900 :-\

Og på grunn av det så greide den såkalte jurien å ødelegge nok et hopprenn. Det er helt fantastisk latterlig hvor mange hopprenn de greier å ødelegge. Er blitt en lidelse å se på alt som heter hopping.

Det verste av alt er jo at "problemet" var at de hoppet for kort. Vinden var ok, været var ok og alt gikk bra. Så f**** de det opp igjen.

>:(

Sleivind

Men til tross for et ødelagt kombinertrenn, så er det noe å smile av!

Fantastisk innsats av langrennsjentene i stafetten! Er vel det vi kan kalle utklassing!

auren

Quote from: Sleivind on February 25, 2010, 21:10:58

Og på grunn av det så greide den såkalte jurien å ødelegge nok et hopprenn. Det er helt fantastisk latterlig hvor mange hopprenn de greier å ødelegge. Er blitt en lidelse å se på alt som heter hopping.

Det verste av alt er jo at "problemet" var at de hoppet for kort. Vinden var ok, været var ok og alt gikk bra. Så f**** de det opp igjen.

Hvorfor bygger de ikke innendørs hoppbakker? så slipper vi at vinden ødelegger ethvert hopprenn. Nå har de jo begynt med pluss og minuspoeng ift vinden. Latterlig at den regelen ikke ble innført i OL.

Men; Gratulerer til langrennsjentene. Meget bra! Nå får vi ikke mer gullmedaljer. Jeg har tippet 7 stk, og det er jo i utgangspunktet bra.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Here we go again

Fantastisk å se innsatsen til langrennsjentene i dag!  Gratulerer :)

Sleivind

Quote from: auren on February 25, 2010, 21:22:55

Hvorfor bygger de ikke innendørs hoppbakker? så slipper vi at vinden ødelegger ethvert hopprenn. Nå har de jo begynt med pluss og minuspoeng ift vinden. Latterlig at den regelen ikke ble innført i OL.

Men; Gratulerer til langrennsjentene. Meget bra! Nå får vi ikke mer gullmedaljer. Jeg har tippet 7 stk, og det er jo i utgangspunktet bra.

auren

Noe av kosen med hopping er jo nettopp at det er en utendørsidrett! Noen er litt mer heldige med været enn andre, sånn er det, og sånn bør det være! Er ikke vinden som ødelegger hopprennet, det er jurien. Savner den tiden når Bredesen og co hoppet, da satte de utfor uansett om de hadde stiv kuling enten bakfra eller forfra.

Per Arne

Quote from: Sleivind on February 25, 2010, 22:01:11
Quote from: auren on February 25, 2010, 21:22:55

auren

Noe av kosen med hopping er jo nettopp at det er en utendørsidrett! Noen er litt mer heldige med været enn andre, sånn er det, og sånn bør det være! Er ikke vinden som ødelegger hopprennet, det er jurien. Savner den tiden når Bredesen og co hoppet, da satte de utfor uansett om de hadde en stiv, enten forfra eller bakfra.

Såpass... Ja, de var kanskje litt tøffere dengang...

;D

Robert

Vel, jeg er interessert i sporten, og Sverige har vært en av de aller aller beste hockeynasjonene. Litt kjedelig spill til tider, men morsomt å se på. Norske landslaget var faktisk ganske morsomt å se på også, mot Slovakia.

At de ryker ut, er vel omtrent som vi ikke tar gull på ski. Synes dette "Norge vs. Sverige" har tatt av helt i det siste, og for meg virker det mest som en media-skapt hype, for å få selge litt ekstra aviser med VG og Aftonbladet i spissen.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Per Arne

Quote from: ->Robert on February 25, 2010, 22:17:53

Vel, jeg er interessert i sporten, og Sverige har vært en av de aller aller beste hockeynasjonene. Litt kjedelig spill til tider, men morsomt å se på. Norske landslaget var faktisk ganske morsomt å se på også, mot Slovakia.

At de ryker ut, er vel omtrent som vi ikke tar gull på ski. Synes dette "Norge vs. Sverige" har tatt av helt i det siste, og for meg virker det mest som en media-skapt hype, for å få selge litt ekstra aviser med VG og Aftonbladet i spissen.

Pøh, denne "nabokrigen" har pågått så lenge jeg kan huske. Og jeg merket det skikkelig den tiden jeg bodde hos svenskene. Fra 91 til 95, bortsett fra noen lengre perioder i Berlin, fikk jeg merke det skikkelig at jeg var norsk. Og enhver svenske mente faktisk at det svenske hockey-laget fikk ikke bare 1 gull på Lillehammer, men 18. For laget består jo av 18 spillere....  ;)

Og om svenskene hadde slått oss i noe, eller gjort det bedre enn oss, lot jeg faktisk være å gå i den lokale livsmedelbutiken. Hånordene haglet. Så kom ikke og belær meg om hvorvidt "Norge vs Sverige" er medieskapt i nyere dager...  ;D

p0ndus

Nei dette er årtier med rivalisering. Alle har vel hørt"det er ikke så viktig om vi vinner bare vi slår svenskene". At avisene setter dette på spissen i slike OL-tider for å tjene noen ekstra kroner er forståelig. Med Northug i spissen på vår side og orakelet SVAN på den andre siden så blir det plenty og skrive om. Syntes faktisk at sveneskenes "Svan" nå nærmest er blitt som en papegøye. Han er blitt som en dårlig paraodi på seg selv.

Per-Stian

Norge-Canada i curling-finalen  :)

berlin

Quote from: Per-Stian on February 26, 2010, 01:46:52

Action, m.a.o.

ohoi.....blir svett bare ved tanken.

ZZZZZZZzzzzzzzz.......

;D

fmtj

Klart det er rivalisring mellom naboland! Hadde besøk fra England nå under OL! Nordthug og Pølsa slo svenskene i lagsprint og vi jublet. Engelskmennene nikket anerkjennende på hodet og sammenlignet dette med deres forhold til Irland.

Jeg husker veldig godt Vegard Ulvangs rykk i Val Dei Fiemme (eller OL i Albertville?), VM på ski. Jeg slo over på svensk TV, der gikk hendelsen i slow motion; "Ai, ai ai, Ulvang rykker och Majbeck stannar kvar!" Vidunderlig!!!   ;D
Yeboahs vitne

Dennis

Quote from: berlin on February 26, 2010, 09:20:39
Quote from: Per-Stian on February 26, 2010, 01:46:52

Action, m.a.o.

ohoi.....blir svett bare ved tanken.

ZZZZZZZzzzzzzzz.......

;D

Curling med herrelandslaget er jo et av OLs store høydepunkt!  :)
Marching on together!

Masinga

Curling er gøy! Gleder meg til finalen. Team Ulsrud har imponert alle og har truffet publikum på en fantastisk måte. Det med buksene er genialt.

Apropos alle uttalelsene fra Gunde Svan. Jeg har sakset dette fra svenske Aftonbladet:

Quote”Vilken jordbävning?! Har det varit en jordbävning?”

Gunde Svan, skidlegend, en vecka efter katastrofen på Haiti, avd Kom upp från källaren, Gunde.
Masinga, medl.nr. 1250

Hallgeir *

Det blir medalje i skiskyting stafett....
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Rettelse: Det blir gull for Norge. Bjørndalen fikser edleste valør.  :D
Super Leeds since 1968

Dennis

Quote from: hallghel on February 26, 2010, 21:46:45

En vanvittig godt gjennomført stafett! Imponerende hvordan Bjørndalen fremstår etter et litt skuffende OL (bortsett fra sølvet) og hvordan gamle Hanevold igjen leverer i stafett.
Marching on together!

Here we go again

Kjempeinnsats og gull til skiskytterne våre!
Og kjekt for svenskene at de fikk en finfin 4. plass ;)

Hallgeir *

Hanevold på 40 takker av med olympisk gull! Jeg har ikke ord!  ;D
Super Leeds since 1968

Here we go again

Quote from: Mr Kaizer on February 26, 2010, 21:54:39
Quote from: hallghel on February 26, 2010, 21:46:45

En vanvittig godt gjennomført stafett! Imponerende hvordan Bjørndalen fremstår etter et litt skuffende OL (bortsett fra sølvet) og hvordan gamle Hanevold igjen leverer i stafett.

Ble mest imponert over ungutten Tarjei Bø jeg.  Kjempeetappe av ham også! :)