Skrevet av Emne: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!  (Lest 31040 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« på: Februar 16, 2010, 15:49:17 »
http://www.dagbladet.no/2010/02/16/sport/premier_league/fotball/tv2/canal_plus/10430082/


Blir vel mye ekstra å betale på diverse TV2-sportskanaler!  :o



Håper CanalPlus går for Championship-fotball da...  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Here we go again

  • Gjest
Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #1 på: Februar 16, 2010, 16:35:15 »
Helvette også!!!  Skal de få ødelegge PL også nå.  Dette såkalte "ekspertpanelet" til TV2 har gitt meg mareritt om natten!
Nesten(bare nesten altså) som jeg håper at det tar 3 år før Leeds er tilbake i det gode selskap og at TV2 da er konkurs!

lojosang

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #2 på: Februar 16, 2010, 16:38:38 »
Er nå dette noe å hisse seg opp over da? En liga jeg ikke ser på har gått fra en kanal jeg aldri ser på til en annen kanal jeg aldri ser på.  ;D

Skjønt om tre år begynner jo andresesongen vår i Premier League. Vel, min lokale fotballpøbb må jo vise kampene uansett om de vil ha ølpengene mine, så det ordner seg.
- Leif Olav

Sleivind

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #3 på: Februar 16, 2010, 18:31:57 »
Dette var forferdelig trist. TV2 er ubrukelige.....

newsome

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #4 på: Februar 16, 2010, 19:29:10 »
Fantastisk nyhet!
Endelig blir engelsk fotball sendt og tatt seriøst på en norsk kanal.

Så slipper vi klovnen Dag Solheim,som lett får jobb i en russerevy.
Og så slipper vi å høre norges og kanskje verdens dårligste fotballkommentator,Arve Fuglum!
Han får lett jobb med å referere cricket på radio,og med hans stemme og diksjon får plass i tospann med Tom Waits på hans neste utgivelse.

Vet han er er Leeds fan men han holder rett og slett ikke mål.

Here we go again

  • Gjest
Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #5 på: Februar 16, 2010, 19:46:30 »
Fantastisk nyhet!
Endelig blir engelsk fotball sendt og tatt seriøst på en norsk kanal.

Så slipper vi klovnen Dag Solheim,som lett får jobb i en russerevy.
Og så slipper vi å høre norges og kanskje verdens dårligste fotballkommentator,Arve Fuglum!
Han får lett jobb med å referere cricket på radio,og med hans stemme og diksjon får plass i tospann med Tom Waits på hans neste utgivelse.

Vet han er er Leeds fan men han holder rett og slett ikke mål.

Og du tror fotballamøbene til TV2 skal gjøre det så mye bedre?  Hvis det blir like seriøst som dritet de har prestert med tippeligaen så har vi mye i vente.  Begynner å bli lei over at tv2 skal ødelegge alt som er populært.

Tom S

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #6 på: Februar 16, 2010, 20:04:40 »
Det var da voldsomt for utbrudd  :o
COME ON LEEDS !!

newsome

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #7 på: Februar 16, 2010, 20:04:50 »
Fantastisk nyhet!
Endelig blir engelsk fotball sendt og tatt seriøst på en norsk kanal.

Så slipper vi klovnen Dag Solheim,som lett får jobb i en russerevy.
Og så slipper vi å høre norges og kanskje verdens dårligste fotballkommentator,Arve Fuglum!
Han får lett jobb med å referere cricket på radio,og med hans stemme og diksjon får plass i tospann med Tom Waits på hans neste utgivelse.

Vet han er er Leeds fan men han holder rett og slett ikke mål.

Og du tror fotballamøbene til TV2 skal gjøre det så mye bedre?  Hvis det blir like seriøst som dritet de har prestert med tippeligaen så har vi mye i vente.  Begynner å bli lei over at tv2 skal ødelegge alt som er populært.
Det er veldig enkelt!Alt er bedre en den tøvete svadakongen Solheim,Haugen i bua og Arve fugleskemsel!

auren

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #8 på: Februar 16, 2010, 20:16:58 »
Enig med Tom S. Synes dette var gode nyheter. Håper at TV2 kommer til å sende litt på den vanlige kanalen også. Kanskje får vi tilbake den gamle gode tippekampen på riksdekkende tv.

Og som lojo sier: Allerede i om halvannet år så begynner de jo å vise Leeds :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Here we go again

  • Gjest
Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #9 på: Februar 16, 2010, 20:25:38 »
Fantastisk nyhet!
Endelig blir engelsk fotball sendt og tatt seriøst på en norsk kanal.

Så slipper vi klovnen Dag Solheim,som lett får jobb i en russerevy.
Og så slipper vi å høre norges og kanskje verdens dårligste fotballkommentator,Arve Fuglum!
Han får lett jobb med å referere cricket på radio,og med hans stemme og diksjon får plass i tospann med Tom Waits på hans neste utgivelse.

Vet han er er Leeds fan men han holder rett og slett ikke mål.

Og du tror fotballamøbene til TV2 skal gjøre det så mye bedre?  Hvis det blir like seriøst som dritet de har prestert med tippeligaen så har vi mye i vente.  Begynner å bli lei over at tv2 skal ødelegge alt som er populært.
Det er veldig enkelt!Alt er bedre en den tøvete svadakongen Solheim,Haugen i bua og Arve fugleskemsel!

Har vært herlig å kunne følge PL på en rolig og avslappende måte de siste sesongene.  Nå kommer vel alt til å bli overanalysert av de såkalte "fotballekspertene" til TV2.  Abonnerte på TV2 Sport en sesong, men sa det opp rett og slett fordi jeg ikke orket mer av dem.  Så nå blir det nok slutt på å følge PL også.  Klamrer meg bare til håpet om at CP i tolvte time allikevel beholder rettighetene.













sartre

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #10 på: Februar 16, 2010, 20:39:49 »
Fantastisk nyhet!
Endelig blir engelsk fotball sendt og tatt seriøst på en norsk kanal.

Så slipper vi klovnen Dag Solheim,som lett får jobb i en russerevy.
Og så slipper vi å høre norges og kanskje verdens dårligste fotballkommentator,Arve Fuglum!
Han får lett jobb med å referere cricket på radio,og med hans stemme og diksjon får plass i tospann med Tom Waits på hans neste utgivelse.

Vet han er er Leeds fan men han holder rett og slett ikke mål.

Sjelden jeg sier noe her inne på forumet, men når noen sammenligner Arve Fuglum med Tom Waits har de gått for langt. Du nevner ikke kongen og Arve Fuglum i samme setning :)
 

Here we go again

  • Gjest
Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #11 på: Februar 16, 2010, 21:02:28 »
Håper CanalPlus går for Championship-fotball da...  :D

Hehe, hadde vært noe det.  Men regner med at CanalPlus går nedenom og hjem i stedet hvis de mister PL.  Kommer i alle fall til å si opp abonnementet da, men TV2 skal aldri få pengene mine i stedet! ;)

Lord-Meta

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #12 på: Februar 16, 2010, 23:57:21 »
orker bare ikke mini, davy og SPESIELT semb. håper inderlig at de finner noen andre å lede seningene enn de som ødlegger tippeligaen.

lojosang

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #13 på: Februar 17, 2010, 00:55:53 »
Er det fotballkamper dere ser, eller teselskapet før og etter kamp? Finner det relativt pussig at det går an å ofre særlig kalorier på dette. ;D
- Leif Olav

Lord-Meta

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #14 på: Februar 17, 2010, 01:14:35 »
Er det fotballkamper dere ser, eller teselskapet før og etter kamp? Finner det relativt pussig at det går an å ofre særlig kalorier på dette. ;D

 
ser alt...er sånn å være fotball avhengig

Hallgeir *

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #15 på: Februar 17, 2010, 11:01:22 »
 Har vært uten Canal D. i 2 år og tar imot tippekamper på TV 2 med takk.
Super Leeds since 1968

Masinga

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #16 på: Februar 17, 2010, 11:21:33 »
Enig med sistnevnte. 

Sitat
Etter det Dagbladet erfarer vurderer kanalen sterkt å gjeninnføre tippekampen på norske TV 2-skjermer lørdag kl. 16, gratis for dem som allerede har basiskanalen i sin TV-pakke.
Det må da være et fremskritt i forhold til hvordan det har vært i noen år? Det risikable med dette er at ungene mine står i fare for å hoppe på noe annet enn Leeds.
Masinga, medl.nr. 1250

Bites Yer Legs

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #17 på: Februar 17, 2010, 14:40:45 »
 Ã˜yvind Alsaker   >:( >:(
KEEP FIGHTING!!

peacock

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #18 på: Februar 17, 2010, 15:26:49 »
Dette er for all del ikke klart ennå. TV2 må også avklare rettighetene til resten av Norden, og jeg synes det er rart at de nå går så hardt ut.

Om de skulle få dette i orden, er det selvsagt et stort tap for Premier League som merkevare i Norge. TV2 jager kun sirkus, skandaler og sensasjoner, og de vil selvsagt melke dette produktet for alt det er verdt.

Here we go again

  • Gjest
Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #19 på: Februar 17, 2010, 16:49:56 »
Dette er for all del ikke klart ennå. TV2 må også avklare rettighetene til resten av Norden, og jeg synes det er rart at de nå går så hardt ut.

Om de skulle få dette i orden, er det selvsagt et stort tap for Premier League som merkevare i Norge. TV2 jager kun sirkus, skandaler og sensasjoner, og de vil selvsagt melke dette produktet for alt det er verdt.

Var vel noe tilsvarende som skjedde for en del år tilbake da tv2 absolutt måtte ha Formel 1 som tidligere ble sendt på lisens kanalen.  Men etter noen år var det visst ikke noe stas allikevel.

Dennis

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #20 på: Februar 17, 2010, 18:44:25 »
Gode nyheter! Følger TV2s sendinger fra Tippeligaen og Tour de France, så ser frem til om de eventuelt tar over Premier League også.




Marching on together!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #21 på: Februar 25, 2010, 14:32:19 »
For min egen del synes jeg dette er leit! Har hatt sans for PL sendigene på Canal Digital. TV 2 sine fotballsendinger ser jeg jo, pga. tippeligafotballen, men kommenteringen har rett og slett IKKE IMPONERT meg. Når han lyse bergenseren plukket ut en syndebukk hver eneste kmap og lar sin frustrasjon renne ut er det meget irriterende. Uansett hva denne stakkaren gjør etter at Solheim har valgt ut offeret sitt er det elendig, flaks eller lite gjennomtenkt.

Og resten av gjengen, Mini og co, spar meg!!!!!
Yeboahs vitne

Promotion 2010

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #22 på: Mars 19, 2010, 14:31:40 »
Mer huff....kanskje?

http://www.dagbladet.no/2010/03/19/sport/fotball/tv2/canal_plus/10928195/

TV 2 sikret seg Premier League
 .Men dropper gratis tippekamp.
 MADS GUDIM BURHEIM
mgb@dagbladet.no
SPORT.NO


(Dagbladet): TV 2 melder i dag på sin egen kanal at de endelig har sikret seg rettighetene til å sende Premier League de neste tre årene.

TV 2 vant budkrigen om engelsk toppfotball allerede i februar, men måtte vente på at distributøren Medge Consulting også fikk finansieringen for Sverige, Danmark og Finland.

Nå er dette i boks, og dermed står Canal Plus uten Premier League-rettigheter etter denne sesongen.

— Det er en stor dag for alle ansatte i TV 2, og jeg er også så fri at jeg sier at dette er en stor dag for det fotballelskende, norske publikum. Vi skal levere et tv-produkt vi er kjent for, og bekjente av, sier TV 2-sjef Alf Hildrum.

Målet er å sende så mange kamper som mulig, men alle de 380 kampene hvert år vil neppe bli sendt direkte, forteller sjefen. Samtidig vil du som seer måtte betale for alt.

Tidligere ble det sagt at TV 2 vurderte å gjeninnføre tippekampen på lørdager, gratis, men det blir for dyrt.

— Nei, den kommer ikke. Disse rettighetene har en verdi som gjør at det ikke er mulig, dessverre, sier Hildrum.

Trolig kommer det en egen Premier League-kanal som sender i HD-kvalitet, og TV 2 vil også satse på sitt webdistribusjonsprodukt Sumo.

Alf Hildrum vil ikke ut med hvor mye kanalen må betale for rettighetene.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bites Yer Legs

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #23 på: Mars 19, 2010, 14:33:06 »
En merkedag! Nå skal TV2s kvasianalytikere ødelegge enda en fotballiga!
KEEP FIGHTING!!

berlin

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #24 på: Mars 19, 2010, 14:43:01 »
Couldn't care less! Men så er jeg en skikkelig snåling og prinsipprytter når det kommer til det å betale for å se fotball på televisjon. Kommer ikke til å gjøre det, det er en bare en slags tullete privat, men for meg meningsfull boikott av pengegalskapen i fotball.

Derimot ser jeg gjerne fotball på en pub, men må innrømme at jeg ikke har sett en eneste PL-kamp dette året, bare litt L1-fotball.

Som dere skjønner er jeg håpløst utdatert, og aner knapt hva som er på mote blant spillere og om publikum stiller med skjerf lenger eller ikke.

Eneste sjansen jeg har til å bli oppdatert på fotballens utvikling må være fotball-VM i juni, d.v.s hvis ikke det også går på betal-tv.

Ja, for oppdatert på fotball bli man vel ikke av å se Leeds, eller?

« Siste redigering: Mars 19, 2010, 15:27:43 av berlin »

Here we go again

  • Gjest
Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #25 på: Mars 19, 2010, 18:50:36 »
Da blir det 3 sesonger uten PL her i huset.  Nå er det vel ingen fare for at man får se Leeds på TV2 de kommende sesongene uansett, men det har vært greit å ha canalpluss for å følge med innimellom.  Men nå er det slutt, skal ikke være med å lønne de overbetalte "sportsmedarbeiderne" til TV2 mer enn hva jeg allerede gjør ufrivillig gjennom reklame.

Budda

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #26 på: Mars 19, 2010, 19:29:15 »
Hehe, skulle tru det var verdens undergang det dreide seg opp  :). Trur man skal være litt forsiktig med å slakte TV2 før man i det hele tatt vet hvilket opplegg de skal ha.
Endre

newsome

Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #27 på: Mars 19, 2010, 19:32:17 »
Mer huff....kanskje?

http://www.dagbladet.no/2010/03/19/sport/fotball/tv2/canal_plus/10928195/

TV 2 sikret seg Premier League
 .Men dropper gratis tippekamp.
 MADS GUDIM BURHEIM
mgb@dagbladet.no
SPORT.NO


(Dagbladet): TV 2 melder i dag på sin egen kanal at de endelig har sikret seg rettighetene til å sende Premier League de neste tre årene.

TV 2 vant budkrigen om engelsk toppfotball allerede i februar, men måtte vente på at distributøren Medge Consulting også fikk finansieringen for Sverige, Danmark og Finland.

Nå er dette i boks, og dermed står Canal Plus uten Premier League-rettigheter etter denne sesongen.

— Det er en stor dag for alle ansatte i TV 2, og jeg er også så fri at jeg sier at dette er en stor dag for det fotballelskende, norske publikum. Vi skal levere et tv-produkt vi er kjent for, og bekjente av, sier TV 2-sjef Alf Hildrum.

Målet er å sende så mange kamper som mulig, men alle de 380 kampene hvert år vil neppe bli sendt direkte, forteller sjefen. Samtidig vil du som seer måtte betale for alt.

Tidligere ble det sagt at TV 2 vurderte å gjeninnføre tippekampen på lørdager, gratis, men det blir for dyrt.

— Nei, den kommer ikke. Disse rettighetene har en verdi som gjør at det ikke er mulig, dessverre, sier Hildrum.

Trolig kommer det en egen Premier League-kanal som sender i HD-kvalitet, og TV 2 vil også satse på sitt webdistribusjonsprodukt Sumo.

Alf Hildrum vil ikke ut med hvor mye kanalen må betale for rettighetene.

Veldig god nyhet! Endelig slipper jeg C.D. sin ultra amatørmessige dekning av P.L. der Solheims eneste store "scoop" er å få gamle pensjonerte dommere og Ron Atkinson som eksperter i studio.
Og med katastrofen Arve Fuglum og "haugen i bua" ble det bare ynkelig,patetisk og katastrofalt!
Gleder meg til TV2 tar over og kan gi denne ligaen en verdig dekning den fortjener!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28988
  • Total likes: 2669
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #28 på: Mars 19, 2010, 19:53:16 »
Og med katastrofen Arve Fuglum og "haugen i bua" ble det bare ynkelig,patetisk og katastrofalt!


Hehe, er det noen som er ute etter å provosere her, mon tro  ;D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28988
  • Total likes: 2669
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tippekamper fra PL på TV2 i tre år fremover!
« Svar #29 på: Mars 19, 2010, 19:56:14 »
Jeg hadde nok personlig foretrukket at Canal+ hadde fortsatt med sine sendinger. Men nå blir det til å 'redusere' Canal+ abonnentet og så må jeg sikkert utvide TV2 Sport som jeg allerede har...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan