Skrevet av Emne: Hvem eier Leeds United?  (Lest 64484 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #240 på: April 09, 2011, 15:22:10 »
MOT
Dette er det beste innlegget på lenge i denne tråden!  :)

Leedsfan

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #241 på: April 09, 2011, 16:17:15 »
Glimrende voksenopplæring dette, jarle. Flott at du ikke lar deg målbinde av alle Bates` nyttige idioter.  ;)

Folk her liker ikke å bli kalt negative, men å kalle folk for møkkamenn og idioter er greit. Jeg er ikke harsår så fyr løs.

Beklager formuleringen, Leedsfan. Prøvde å betrakte verden fra jarles ståsted, men ser at det kom litt galt ut.  :-\

Vet ikke om tittelen moderator betyr noe for deg, men flere ganger i det siste så har du fremstått ganske umoden med tanke på din "tittel".

Hehehe, at dere gidder, men men, noe må man jo gjøre for å få dagene til å gå ;)

Forøvrig forstod jeg ironien til Jon R, så forstår ikke hva dere hyler etter!

*moderert pga tap*
« Siste redigering: April 09, 2011, 17:59:56 av Leedsfan »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #242 på: April 09, 2011, 18:07:26 »
Glimrende voksenopplæring dette, jarle. Flott at du ikke lar deg målbinde av alle Bates` nyttige idioter.  ;)
 


Kaller du det voksenopplæring at forumdeltaker tar mann og ikke ball så lurer jeg sterkt på din kredibilitet som forummoderator!

Denne skittkastingen og latteriggjøringen av folk som i utgangspunktet ser positivt på eierskapet og forvaltningen av Leeds United bør nok moderatorene holde seg for gode til.

Jeg har allerede beklaget ordbruken min, promo, men kan godt gjøre det en gang til. Det var en uheldig bruk av politisk sjargong, i en tråd som allerede var på vei inn i et dårlig spor. Forsøkte å kommentere på den noe spesielle dynamikken i denne tråden, og mente ikke å latterligjøre noen. Jeg trodde folk ville forstå ironien i "støtteinnlegget" til jarle, men dette var åpenbart et bomskudd  :-[
Jon R.

Kato

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #243 på: April 09, 2011, 18:16:50 »
Synes de som kritiserer deg Jon, bommer stort. Og moderator-argumentene kan de skyte langt ut i skogen.

Ingen som har bidratt mer enn deg på dette forumet de siste 7 årene.
 

Jon R

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #244 på: April 09, 2011, 18:49:54 »
Synes de som kritiserer deg Jon, bommer stort. Og moderator-argumentene kan de skyte langt ut i skogen.

Ingen som har bidratt mer enn deg på dette forumet de siste 7 årene.

Takk for det, kato, men kritikk bør vi alle tåle når vi trår feil. Som moderator har man et særskilt ansvar for å ikke fyre opp under konflikter hvilket jeg åpenbart gjorde i denne tråden.
Jon R.

Kato

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #245 på: April 09, 2011, 18:54:59 »
Synes de som kritiserer deg Jon, bommer stort. Og moderator-argumentene kan de skyte langt ut i skogen.

Ingen som har bidratt mer enn deg på dette forumet de siste 7 årene.

Takk for det, kato, men kritikk bør vi alle tåle når vi trår feil. Som moderator har man et særskilt ansvar for å ikke fyre opp under konflikter hvilket jeg åpenbart gjorde i denne tråden.

Men at du er moderator fratar deg ikke muligheten til å ha egne meninger om feks Ken Bates. Ditt kritiske syn på Bates balanserer godt mot mange av ledersauene på forumet.
 

Leedsfan

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #246 på: April 09, 2011, 19:03:44 »
Jeg tåler en støyt og deler gjerne ut noen støt også. Jeg er for litt takhøyde også for moderatorer. Fyr løs du Jon!

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #247 på: April 09, 2011, 19:05:43 »
Jeg tåler en støyt og deler gjerne ut noen støt også. Jeg er for litt takhøyde også for moderatorer. Fyr løs du Jon!


 :)
Jon R.

newsome

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #248 på: April 09, 2011, 19:09:36 »
Synes de som kritiserer deg Jon, bommer stort. Og moderator-argumentene kan de skyte langt ut i skogen.

Ingen som har bidratt mer enn deg på dette forumet de siste 7 årene.

Takk for det, kato, men kritikk bør vi alle tåle når vi trår feil. Som moderator har man et særskilt ansvar for å ikke fyre opp under konflikter hvilket jeg åpenbart gjorde i denne tråden.
Nå har du tatt en Navarsete flere ganger Jon!
Det holder. Fortsett å ytre dine meninger.
Utrolig hvor hårsårt et forum for fotballsupportere er!!!
Meld dere inn i KRF eller gå på søndagsskolen hvis dere ikke tåler mer.

Superfan

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #249 på: April 09, 2011, 23:09:03 »
Synes de som kritiserer deg Jon, bommer stort. Og moderator-argumentene kan de skyte langt ut i skogen.

Ingen som har bidratt mer enn deg på dette forumet de siste 7 årene.

Takk for det, kato, men kritikk bør vi alle tåle når vi trår feil. Som moderator har man et særskilt ansvar for å ikke fyre opp under konflikter hvilket jeg åpenbart gjorde i denne tråden.
Nå har du tatt en Navarsete flere ganger Jon!
Det holder. Fortsett å ytre dine meninger.
Utrolig hvor hårsårt et forum for fotballsupportere er!!!
Meld dere inn i KRF eller gå på søndagsskolen hvis dere ikke tåler mer.
Er egentlig drittlei denne ironien. Kan ikke bare folk si hva de mener, og ferdig med det??? De andre kan holde seg på formuet til VG og Dagbladet.

Promotion 2010

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #250 på: April 10, 2011, 13:18:28 »
sitat
Hvis banker kontrollerer 25% av mitt lån for huset jeg bor i så EIER de i utgangspunktet denne andelen. DET ER POENGET!

Igjen bommer du med flere meter på målet...

Leeds var konkurs uten verdier i boet...
Så kreditorene eide ingen ting... 0.-



Poenget du går glipp av er:

Sett at jeg gikk konkurs: Huset mitt blir ikke verd null av den grunn.

Og banken ville selge det for seg til en pris som bare de aksepterte.

Når Leeds gikk i administrasjon (konkurs) så ble ikke klubben verd null.

ASTOR ville bare aksepetere en pris som kunne garantere at de fikk igjen endel av investerte midler. Det ville de bare få ved Bates sitt bud. Bl.a. en sum ved opprykk.


Det du prøver å dokumentere ved hjelp av avisutklipp er at Astor er eid av Bates, og det er jo feil. I følge The Football League. Journalister (pressen) er vel en av statsmaktene de også og har slett ikke den integritet som de påberoper seg.

Du eier jo ikke noe fakta for noen av dine påstander annet enn saksing fra pressen. Mens jeg lener meg til godkjenningen fra engelske myndigheter.






Hvilke verdier var det Leeds hadde?....  noen spillere mer eller mindre verdiløse...

Bates fikk klubben for 1,8 mill pund... Gjelden var på 35 millioner pund... Du må ha fakta på bordet!

Astor og 2 andre kreditorer sa fra starten av at de kun ville støtte Bates sitt bud og at de ville ettergi all gjeld til Bates

Da får de NULL da vet du...

Legg til at det er 100% ulovlig å ha underliggende avtaler om betaling i etterkant at boet er gjort opp... ( man kan ikke ha særavteler med noen kreditorer)

så alt det du sier 100% positivt feil...



PS! Banken gir deg et lån med sikkerhet i huset ditt... ergo kan de ta huset ditt om du ikke betaler... Det var ingenting å sikre evt krav mot i boet til Leeds .. de eide ingenting...

Så utrolig nok hadde Bates klart å låne 17 millioner pund av sine noen han ikke vet hvem er uten noe sikkerhet!
Noen som fortsatt ikke tror Bates og Astor etc er en og samme ting...


PSS! Bates sitt tilbud om etterbetaling ved opprykk til PL kom i siste time og lenge lenge etter at Astor hadde gitt sin støtte til Bates..( noe Astor gjorde fra første stund) dette at de kun kom til å støtte Bates og blokkere alle andre bud gjorde det umulig for de andre budgiverne å komme på banen...

Dette var en velregisert konkurs fra Bates sin side for å ta over klubben gjeldfri... nothing more nothing less...


Du må holde tunga rett i munnen...




Se på uthevet skrift i ditt innlegg:
Du har stemplet en avtale mellom Astor og selskapet Bates representerer som 100% ulovlig for så å fortelle at den eksisterer.

Jeg tror JEG lar dette ligge. Mye av det du skriver er stort sett ubegrunnede påstander uten noe hold i virkeligheten og drittslenging mot de som argumentere mot deg.

Og når en representant for moderatorene velger å kalle det for glimrende voksenopplæring "so be it"!

Som nevnt tidligere så velger JEG å akseptere at Leeds United skiftet eiere på en måte som på den tiden var det riktige for klubben. De samme eierne, representert ved Ken Bates, har valgt å drive klubben svært godt med begrensede økonomiske midler.

Akkurat DET er GLIMRENDE, synes nå jeg!  (Det gjør meg ikke en av Bates sine nyttige idioter. Der har vel også min mening liten virkning.)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

jarle

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #251 på: April 10, 2011, 19:59:49 »
sitat
Hvis banker kontrollerer 25% av mitt lån for huset jeg bor i så EIER de i utgangspunktet denne andelen. DET ER POENGET!

Igjen bommer du med flere meter på målet...

Leeds var konkurs uten verdier i boet...
Så kreditorene eide ingen ting... 0.-



Poenget du går glipp av er:

Sett at jeg gikk konkurs: Huset mitt blir ikke verd null av den grunn.

Og banken ville selge det for seg til en pris som bare de aksepterte.

Når Leeds gikk i administrasjon (konkurs) så ble ikke klubben verd null.

ASTOR ville bare aksepetere en pris som kunne garantere at de fikk igjen endel av investerte midler. Det ville de bare få ved Bates sitt bud. Bl.a. en sum ved opprykk.


Det du prøver å dokumentere ved hjelp av avisutklipp er at Astor er eid av Bates, og det er jo feil. I følge The Football League. Journalister (pressen) er vel en av statsmaktene de også og har slett ikke den integritet som de påberoper seg.

Du eier jo ikke noe fakta for noen av dine påstander annet enn saksing fra pressen. Mens jeg lener meg til godkjenningen fra engelske myndigheter.






Hvilke verdier var det Leeds hadde?....  noen spillere mer eller mindre verdiløse...

Bates fikk klubben for 1,8 mill pund... Gjelden var på 35 millioner pund... Du må ha fakta på bordet!

Astor og 2 andre kreditorer sa fra starten av at de kun ville støtte Bates sitt bud og at de ville ettergi all gjeld til Bates

Da får de NULL da vet du...

Legg til at det er 100% ulovlig å ha underliggende avtaler om betaling i etterkant at boet er gjort opp... ( man kan ikke ha særavteler med noen kreditorer)

så alt det du sier 100% positivt feil...



PS! Banken gir deg et lån med sikkerhet i huset ditt... ergo kan de ta huset ditt om du ikke betaler... Det var ingenting å sikre evt krav mot i boet til Leeds .. de eide ingenting...

Så utrolig nok hadde Bates klart å låne 17 millioner pund av sine noen han ikke vet hvem er uten noe sikkerhet!
Noen som fortsatt ikke tror Bates og Astor etc er en og samme ting...


PSS! Bates sitt tilbud om etterbetaling ved opprykk til PL kom i siste time og lenge lenge etter at Astor hadde gitt sin støtte til Bates..( noe Astor gjorde fra første stund) dette at de kun kom til å støtte Bates og blokkere alle andre bud gjorde det umulig for de andre budgiverne å komme på banen...

Dette var en velregisert konkurs fra Bates sin side for å ta over klubben gjeldfri... nothing more nothing less...


Du må holde tunga rett i munnen...




Se på uthevet skrift i ditt innlegg:
Du har stemplet en avtale mellom Astor og selskapet Bates representerer som 100% ulovlig for så å fortelle at den eksisterer.

Jeg tror JEG lar dette ligge. Mye av det du skriver er stort sett ubegrunnede påstander uten noe hold i virkeligheten og drittslenging mot de som argumentere mot deg.

Og når en representant for moderatorene velger å kalle det for glimrende voksenopplæring "so be it"!

Som nevnt tidligere så velger JEG å akseptere at Leeds United skiftet eiere på en måte som på den tiden var det riktige for klubben. De samme eierne, representert ved Ken Bates, har valgt å drive klubben svært godt med begrensede økonomiske midler.

Akkurat DET er GLIMRENDE, synes nå jeg!  (Det gjør meg ikke en av Bates sine nyttige idioter. Der har vel også min mening liten virkning.)


1. Den etterbetaling jeg nevner er det faktum at Bates betaler en ekstra sum til kreditorene om vi rykker opp til PL... ( jeg skulle kalt det ekstrabetaling )
Dette var altså et ekstra tilbud til alle kreditorer som utløses om vi rykker opp til PL og kun da... (men unntatt Astor og Krator som har fraskrevet seg gjeldskravet...)



Så til alle som mener at Bates var den eneste som la penger på bordet i budgivningen...

Bates sitt bud var 1 p in the pound til kreditorene.
Legg her merke til at Bates kun trengte å gi bud til 18 millioner pund av total kreditor masse ( Astor hadde ettergitt sine 17,7 millioner kun til Bates sitt bud... )
Dette budet ble i etterkant økt til 8 p in the pund... men i utgangspunktet var Bates sitt bud på Leeds på 170.000 pund



En av de andre budene var 30 p in the pound men av hele gjelden på 35 millioner pund...
Så disse la altså over 10 millioner pund inn i budet... Så det fantes med andre ord investorer som var villig til å legge mye mer penger på bordet enn Bates...


Og Promo.. du sier at Astor så på Bates sitt bud som bedre for Astor enn de andre budene?...
Du glemmer jo at de har ettergitt gjelden 100% til Bates...( og kun til Bates) ALTSÃ… NULL KRONER om Bates vant... hvordan kan dette være bedre enn 30% som var tilbudet fra andre budgivere?


Prøv å tenk denne tanken...



PS Du nevner at Leeds drives svært godt... er det Leeds har gjort de siste årene svært godt for deg?... 3 divisjons spill i flere år også videre...
Fiorentina var som Leeds konkurs.. og flyttet ned i 3 divisjon de var tilbake i serie A på no time...

de fikk en lokal eier som brant for klubben inn på eiersiden.

Ikke en dust som er nødt til å skjule eierskap og hevder at dass oppussing er der pengene til evt nyinnkjøp går...

En dust som ikke engang bryr seg med å svare på 10forKen som var seriøse legetime spørsmål fra fansen som er de som har reddet Leeds... Det er ikke Bates..

Fansen som betaler i dyre dommer for å se hjemmekamper...
Bates har ikke skutt inn 1 krone.. det er det fansen som har gjort via å bruke penger på Leeds... Eneste Bates har gjort er å kutte kostnader og øke billetprisene... ( det kunne enhver idiot klart)





Runar

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #252 på: April 10, 2011, 20:28:31 »
At Astor valgte bare Bates må nesten Astor svare for - Det er vel en teori at Astor var/er Bates styrt - Dermed så var det tapet på 17 millioner pund allerede invistert fra Bates. At det skulle finnes en lokal eier som kunne spyttet inn mer penger enn Bates kan sikkert stemme, men når eierne (Bates?) ikke vil selge så hjelper det fint lite...

Klubben er drevet godt (dvs, akseptable sportslige resultater samt overskudd) - Kunne den vært drevet bedre? Garantert!
 

jackbauer68

  • Gjest
« Siste redigering: April 21, 2011, 00:49:09 av jackbauer68 »

Tom S

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #254 på: April 21, 2011, 03:39:29 »
oh fokk
COME ON LEEDS !!

Tom S

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #255 på: April 21, 2011, 03:40:26 »
Stand up and sing for Leeds United --->
COME ON LEEDS !!

jarle

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #256 på: April 21, 2011, 09:21:48 »
At a hearing on 29 January, Leeds declared that Bates and a long-term business associate, Patrick Murrin, jointly own "management shares" in Forward Sports Fund, the company registered in the Cayman Islands, administered in Switzerland, which ultimately owns Leeds United.


Så Bates eier Forward.... Forward er "eid" av Sveits registrerte TRUST...

Ergo Bates eier Leeds..

Et trust ( les ordet Trust ... til å stole på) er et oppsett kun for å skjule eiere...
De som står registrert som Trustee altså de som er til å stole på eier ingen ting men er satt til å eie av de som egentlig eier.

Ofte er disse TRUST rene selskaper ( ikke privatpersoner) som tar på seg jobben for de oprinnelige eierne og disse Trust selskapene kan "eie" 1000 vis av selskaper.

Min venn som er advokat i Monaco opererer selv slike Trust i Sveits og som han sier... han er jo ikke eieren... han kun hjelper med å sette opp strukturer som skjuler de virkelige eiere.


Det ligger i ordet TRUSTEE ( en til å stole på ) at det ikke er han som eier eller har noen makt i selskapet men at det er en man stoler på til å "eie"

Det ligger strenge kontrakter mellom Trustee og de virkelige eierne som styrer alt... Det er derfor Mruin er oppnevnt av Trustee og som igjen har utnevnt Bates som styreformann...


Håper dette gjorde ting litt klarere...

Jon R

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #257 på: April 21, 2011, 12:29:16 »
Jon R.

eggus

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #258 på: April 21, 2011, 12:54:47 »
At a hearing on 29 January, Leeds declared that Bates and a long-term business associate, Patrick Murrin, jointly own "management shares" in Forward Sports Fund, the company registered in the Cayman Islands, administered in Switzerland, which ultimately owns Leeds United.


Så Bates eier Forward.... Forward er "eid" av Sveits registrerte TRUST...

Ergo Bates eier Leeds..

Et trust ( les ordet Trust ... til å stole på) er et oppsett kun for å skjule eiere...
De som står registrert som Trustee altså de som er til å stole på eier ingen ting men er satt til å eie av de som egentlig eier.

Ofte er disse TRUST rene selskaper ( ikke privatpersoner) som tar på seg jobben for de oprinnelige eierne og disse Trust selskapene kan "eie" 1000 vis av selskaper.

Min venn som er advokat i Monaco opererer selv slike Trust i Sveits og som han sier... han er jo ikke eieren... han kun hjelper med å sette opp strukturer som skjuler de virkelige eiere.


Det ligger i ordet TRUSTEE ( en til å stole på ) at det ikke er han som eier eller har noen makt i selskapet men at det er en man stoler på til å "eie"

Det ligger strenge kontrakter mellom Trustee og de virkelige eierne som styrer alt... Det er derfor Mruin er oppnevnt av Trustee og som igjen har utnevnt Bates som styreformann...


Håper dette gjorde ting litt klarere...


Men så strålende at en del av disse folka er til å stole på!! ;D
Det var nye takter fra deg Jarle!  ;) :D
 

jarle

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #259 på: April 27, 2011, 17:40:35 »
Det er ihvertfall oppe på det høyeste nivå...

Så kan jo noen "real" Leeds fans hevde at dette ikke er så viktig...

http://www.guardian.co.uk/football/2011/apr/26/uefa-english-fa-weakest-europe

Meanwhile, the committee member Damian Collins, MP for Folkestone and Hythe, said the fact neither the FA nor the Football League knew who owned Leeds was a "fairly shambolic state of affairs".

The FA has sent a clarification to the committee admitting it does not know the identities of the people behind the three offshore trusts that own the Championship club.

Robertson agreed that the rules should be changed to force transparency of ownership. The minister said: "It's patently absurd that people save up every week to go through the turnstiles and cannot find out who owns the club.

"It's perfectly reasonable for fans to expect to know who the owners are of their football club and that's something that should be corrected sooner rather than later.

DenHviteYeboah

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #260 på: April 27, 2011, 19:23:09 »
Det er ihvertfall oppe på det høyeste nivå...

Så kan jo noen "real" Leeds fans hevde at dette ikke er så viktig...

http://www.guardian.co.uk/football/2011/apr/26/uefa-english-fa-weakest-europe

Meanwhile, the committee member Damian Collins, MP for Folkestone and Hythe, said the fact neither the FA nor the Football League knew who owned Leeds was a "fairly shambolic state of affairs".

The FA has sent a clarification to the committee admitting it does not know the identities of the people behind the three offshore trusts that own the Championship club.

Robertson agreed that the rules should be changed to force transparency of ownership. The minister said: "It's patently absurd that people save up every week to go through the turnstiles and cannot find out who owns the club.

"It's perfectly reasonable for fans to expect to know who the owners are of their football club and that's something that should be corrected sooner rather than later.
Når diskusjonen foregår på dette nivået, har jeg et håp om at det kommer frem i lyset hvem som eier klubben osv.. :)

Gufrias

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #261 på: April 27, 2011, 19:54:57 »
Det er ihvertfall oppe på det høyeste nivå...

Så kan jo noen "real" Leeds fans hevde at dette ikke er så viktig...

http://www.guardian.co.uk/football/2011/apr/26/uefa-english-fa-weakest-europe

Meanwhile, the committee member Damian Collins, MP for Folkestone and Hythe, said the fact neither the FA nor the Football League knew who owned Leeds was a "fairly shambolic state of affairs".

The FA has sent a clarification to the committee admitting it does not know the identities of the people behind the three offshore trusts that own the Championship club.

Robertson agreed that the rules should be changed to force transparency of ownership. The minister said: "It's patently absurd that people save up every week to go through the turnstiles and cannot find out who owns the club.

"It's perfectly reasonable for fans to expect to know who the owners are of their football club and that's something that should be corrected sooner rather than later.
Når diskusjonen foregår på dette nivået, har jeg et håp om at det kommer frem i lyset hvem som eier klubben osv.. :)
Hater å knekke forventningene dine, Yeboah, men dette er som om Anniken Huitfeldt skulle ha svart på et utspill fra Per Olaf Lundteigen at "Ja, reglene bør endres."

Så kan man jo lure på hvor lang tid det ville ta før Fotballtinget endret sine regler, eller Stortinget vedtok en lovendring. (Ã…revis!)

Synd, men sånn er nå en gang politikken. :(

Bortsett fra det er jeg enig med dere: Det er en skam at eierne (Bates?) holdes skjult for allmennheten, og det gir grunn til mistanke om muffens. Jeg trodde inntil de siste dagers avsløringer at i alle fall FL/FA visste hvem som faktisk eier klubben (og det ville vel egentlig ha vært godt nok for meg), men så viser det seg at de har funnet seg i tåkeprat. Huff og huff...
Hekta på Leeds siden 1974

jarle

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #262 på: April 27, 2011, 20:25:10 »
Det er ihvertfall oppe på det høyeste nivå...

Så kan jo noen "real" Leeds fans hevde at dette ikke er så viktig...

http://www.guardian.co.uk/football/2011/apr/26/uefa-english-fa-weakest-europe

Meanwhile, the committee member Damian Collins, MP for Folkestone and Hythe, said the fact neither the FA nor the Football League knew who owned Leeds was a "fairly shambolic state of affairs".

The FA has sent a clarification to the committee admitting it does not know the identities of the people behind the three offshore trusts that own the Championship club.

Robertson agreed that the rules should be changed to force transparency of ownership. The minister said: "It's patently absurd that people save up every week to go through the turnstiles and cannot find out who owns the club.

"It's perfectly reasonable for fans to expect to know who the owners are of their football club and that's something that should be corrected sooner rather than later.
Når diskusjonen foregår på dette nivået, har jeg et håp om at det kommer frem i lyset hvem som eier klubben osv.. :)
Hater å knekke forventningene dine, Yeboah, men dette er som om Anniken Huitfeldt skulle ha svart på et utspill fra Per Olaf Lundteigen at "Ja, reglene bør endres."

Så kan man jo lure på hvor lang tid det ville ta før Fotballtinget endret sine regler, eller Stortinget vedtok en lovendring. (Ã…revis!)

Synd, men sånn er nå en gang politikken. :(

Bortsett fra det er jeg enig med dere: Det er en skam at eierne (Bates?) holdes skjult for allmennheten, og det gir grunn til mistanke om muffens. Jeg trodde inntil de siste dagers avsløringer at i alle fall FL/FA visste hvem som faktisk eier klubben (og det ville vel egentlig ha vært godt nok for meg), men så viser det seg at de har funnet seg i tåkeprat. Huff og huff...


Så lenge klubben er eid av disse TRUST vil det aldri komme frem...
Det er hele poenget med TRUST.. de er 100% vanntette.

Tror ikke det skjer før ved et salg...dvs at vi får greie på hvem vår nye eier er...når klubben blir solgt


Men jeg kan si med 99,999999% sikkerhet at det er Bates som er eieren pr idag via Astor, Krator og Forward Sport... og jeg tror de allerede eier Elland Road via dette Teak som også er et BVI selskap... 


When it squawcks like duck and it walks like a duck it is a...

Superfan

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #263 på: April 27, 2011, 23:41:09 »
Gjesp.....

Leedsfan

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #264 på: April 27, 2011, 23:46:35 »
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #265 på: April 28, 2011, 08:25:38 »
Gjesp.....
Synes det er ganske spesielt at man ikke bryr seg om hvem/hvilke som eier klubben man støtter.... ;)

Sydhagen

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #266 på: April 28, 2011, 08:37:28 »
Gjesp.....
Synes det er ganske spesielt at man ikke bryr seg om hvem/hvilke som eier klubben man støtter.... ;)

Er det noen som vet hvem som eier coop? jeg vil ha alle navnene her og nå!!
Jeg handler der av og til og trenger å vite det!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #267 på: April 28, 2011, 08:47:50 »
Gjesp.....
Synes det er ganske spesielt at man ikke bryr seg om hvem/hvilke som eier klubben man støtter.... ;)

Er det noen som vet hvem som eier coop? jeg vil ha alle navnene her og nå!!
Jeg handler der av og til og trenger å vite det!
ikke særlig relevant sammenligning ;)

B_Ød

Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #268 på: April 28, 2011, 09:07:29 »
Hvis vi nå skulle få greie på hvem som eier klubben...hva da? Ville det spilt noen rolle for hvem og hva da?
Ups & Ups!!

h.b

  • Gjest
Sv: Hvem eier Leeds United?
« Svar #269 på: April 28, 2011, 09:08:47 »
Tror faktisk ikke at Leeds ville fått lov til å bli i Premier League uten at eierne sto frem. Hvis nå Leeds skulle greie det utenkelige og ta en play off plass og vinne play offen. Ja da ville Leeds ikke blitt godkjent som et Premier League lag og dermed miste retten til spill i Premier League. så da er faktisk spørsmålet om de som står bak Leeds , om det er Bates eller andre som vet at det ikke tåler dagens lys ved å stå frem som eiere. Ja da kommer nok de heller til å ville være værende i CCC, fremfor det å stå frem som eiere av Leeds. Kanskje det rett og slett er så enkelt at det blir en ny rettsak fordi overtakelsen ikke var gjort korrekt når fata om eierne kommer frem.
Derfor så kanskje det er noe i ryktene om at Leeds sine eiere ikke vil opp i Premier League grunnet at de har større beskyttelse i CCC og dermed kan tappe klubben for midler i årene fremover