Hvem eier Leeds United?

Started by Promotion 2010, March 04, 2010, 20:52:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Leeds United ownership: “I predict a riot”.

band finding a just cause wagon.

As reported around the various media outlets….

“Kaiser Chiefs and The Pigeon Detectives have added their voices to those demanding to know details of who owns their favourite football team, Leeds United.

The club’s chairman Ken Bates and the Football League have not disclosed the identity of the off-shore owners of the club despite calls from polititians and fans to do so. Now the two Leeds bands have commented. Kaiser Chiefs played a gig at Elland Road, Leeds United’s ground, in 2008, with bassist Simon Rix now telling the Guardian that he believed the overwhelming majority of the club’s fans would want to know who owned their team. “I would definitely prefer to know who owns Leeds United,” he said. “The club is doing OK at the moment so providing the backers are financially stable, given what we’ve been through I’ll be happy. 99 percent of Leeds fans will want to know who owns the club.”

Fellow Leeds band The Pigeon Detectives told the newspaper, “Look at the predicament Portsmouth are in [the club are in administration] and how unsettling an effect the circus around ownership has had on the club. “The fans have the right to know where their hard-earned, spent on ticket fees and shirt sales, is going. It all sounds dodgy and shrouds the business dealings of the club in uncertainty.” The owners of the club, although anonymous, have been declared “fit and proper” to own the team by the Football League.”

Mr K W Bates has asked his friend Elton John to write a ditty for him to resposte called “Secrets of Monaco”….
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Should Leeds fans know who the owners of the club are?

Yes (91%, 175 Votes)
No (9%, 17 Votes)

Total Voters: 192
Min første Leeds-kamp:

lojosang

Quote from: Promotion 2010 on March 08, 2010, 14:30:26

Yes (91%, 175 Votes)
No (9%, 17 Votes)

Som Oddvar Svakstrøm pleide si:
"Vil DU stikkes i øyeteplet med en rusten gaffel, eller skal innvandrere som ikke stryker gardinene sine i borettslag tvangskastreres og sendes ut av landet."  ;D

Er vel ikke akkurat et sjokkerende resultat.  :)
Skjulte eiereskap er en uting over alt, og det er synd man ikke evner å ta tak i dette på verdensbasis.
- Leif Olav

Papi

Quote from: Promotion 2010 on March 08, 2010, 14:30:26

Yes (91%, 175 Votes)
No (9%, 17 Votes)

Enorm oppslutning på denne pollen må eg si ;D
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

jarle

de 9% må være fra Luscos styre...

h.b

Quote from: jarle on March 09, 2010, 17:19:37

Finnes luscos mer i nøytral skikk da. troddde Luscos var gått i grava = lomma til Bates jeg

Svend Anders

Quote from: h.b on March 09, 2010, 17:37:01

Finnes luscos mer i nøytral skikk da. troddde Luscos var gått i grava = lomma til Bates jeg

I lomma til Bates?
Bare fordi styret og vi i TPN-redaksjonen fikk 8 dagers SPA-opphold på villaen hans i Monaco nå i vinterferien betyr det ikke at vi syns han er så himla sexy!

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Dennis

Quote from: Svend Anders on March 09, 2010, 17:58:21

I lomma til Bates?
Bare fordi styret og vi i TPN-redaksjonen fikk 8 dagers SPA-opphold på villaen hans i Monaco nå i vinterferien betyr det ikke at vi syns han er så himla sexy!

SA

Yachten hans var ikke luksuriøs, syns jeg.
Marching on together!

Svend Anders

Quote from: Mr Kaizer on March 09, 2010, 18:54:09

I lomma til Bates?

SA

Når du bare har én vannscooter bakpå blir det bare så usosialt.

Får du sent over seks-sidersreportasjen om "Champagne og hummer smaker best i Monaco" i løpet av et par dager? Jeg har selv gjort ferdig "-Kaviar er for lommetyver" nå i ettermiddag.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

euphor9

Quote from: Svend Anders on March 09, 2010, 19:34:34
Quote from: Mr Kaizer on March 09, 2010, 18:54:09

I lomma til Bates?

SA

Når du bare har én vannscooter bakpå blir det bare så usosialt.

Får du sent over seks-sidersreportasjen om "Champagne og hummer smaker best i Monaco" i løpet av et par dager? Jeg har selv gjort ferdig "-Kaviar er for lommetyver" nå i ettermiddag.

SA

Jadda! Dere er morsomme dere,men nå blir det litt vel off topic.

Leeeeeeeeeeeeds

HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

Greier du å forstørre skriften i nettleseren din eller er under 22 år så er dette ganske interessant lesning og en fin grafisk fremstilling.

Poenget er vel som vi alle har skjønt at ingen enkeltperson ser ut til å eie mer enn 10% av aksjene i klubben:

Forward Sports Funds Limited (FSF Limited), lokalisert i Nevis http://www.nevisisland.com/, eier 72,85% av klubben gjennom 3 TRUSTS. De eier tilsammen 10000 aksjer og hvert trust eier henholdsvis 3333, 3333 og 3334 aksjer. Disse 3 fondene - om du vil - forvaltet av investeringsselskapet Chateau Fiducioire SA i Geneve har utstedt 2 "management shares" på vegne av styreformann og talsmann Ken Bates til Mr Patrick Murrin og Mr Peter Boatman. Disse to styrer driften i selskapene og har stemmerett, men er ikke hovedbenefaktorene (dvs de tjener ikke noe på en eventuell avkastningen).

De resterende  27,15% eies av 4 aksjonærer i Leeds City Holding. Ingen eier mer enn 10%, dvs de behøver ikke å offentliggjøre navnene sine etter de nye reglene.

Eierskapet er nok pulverisert gjennom stråselskap etter stråselskap og det er nok langt mer enn en enkelt eier som tjener de noen av de usle småpengene klubben skraper sammen på sunn drift!  :D
Min første Leeds-kamp:

testo

Er det en gjeng med hula hula gutter fra caribien ??? ::)

Leeds chief in dark over owners

Leeds` chief executive Shaun Harvey has told MPs he has no knowledge of the people behind the "mysterious trust" that owns the club - and that chairman Ken Bates does not know either.

Leeds' ownership structure came under the microscope at the culture, media and sport select committee's inquiry into football governance at a hearing at Burnley FC on Tuesday.

Harvey said Leeds is owned by a holding company called FSF, based in the West Indies island of Nevis and owned by three discretionary trusts
. The trustees have appointed two men, Patrick Murrin and Peter Boatman, to run the club and they had asked Bates to be chairman.

Harvey told the committee: "I don't know who the beneficiaries of this discretionary trust are, no." Asked if Bates knew, he replied: "Not to my knowledge."

He added: "There is no individual [owner], that's the nature of discretionary trusts - it's a perfectly legal and much-used ownership structure in many different industries, not just football." Harvey defended the structure and said the club had recovered from the financial problems inherited from the Peter Ridsdale era.

He added: "The football club has no debt. There's no indication that there's any desire [from the discretionary trusts] to move away from the investment. I am convinced now that the light at the end of the Elland Road tunnel is the way out rather than the train coming in the opposite direction."
PA Sport
http://uk.eurosport.yahoo.com/15032011/58/championship-leeds-chief-dark-owners.html
http://www.skysports.com/story/0,19528,12040_6815296,00.html
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Kato

Tåkelegging.....bla bla bla bla.... Tåkelegging.... bla bla bla bla.

Har ingen tro på denne Harvey.

Promotion 2010

Hvem eier Leeds?

Tja, kanskje Gaddafi?

VG i dag:

Milliarder i aksjer

Libyas oljefond, som trolig er kontrollert av Gaddafi direkte, eier store deler av europeiske selskaper.

Libya eier 5 prosent av Banca diRoma og hele 7,5 prosent av fotballklubben Juventus.

Sammen med Kuwait og Abu Dhabi eier Libya Midtøstens største bank, Arab Banking Corp.

Libya eier også 13 prosent av Jordans Zara Investment Holding og 47 prosent av aksjene i hotellselskapet Corinthia Group, som eier hoteller i Midtøsten og Europa.

Libya eier 3 prosent av FT-eier Pearson og en ukjent del av Royal Bank of Scotland.

I tillegg eier Libya 5 prosent av Emlak Konut GYO og 1 prosent av UC Rusal.

Libya eier også 10 prosent av verdens største produsent av mursteiner, Wienerberger.

Min første Leeds-kamp:

Karl Hot Shot

Det er ikke umulig at Moammar Gaddafi er så langt unna sannheten? Han har visstnok Burnley som favorittlag, men kan kanskje ha brukt penger på United også.

For å være litt seriøs, så er det noe ytterst merkelig med at eierne ikke vil gi seg til kjenne. Vanligvis ville jo en eier av Leeds United være stolt av å være det og flagge eierskapet for alt det det er verdt.

Det er jo ikke rart at denne hemmeligholdelsen får supporterne til å spekulere. Er det kriminelle som har skutt inn penger i et eierselskap? Er det eierne til Scum som også har investert i erkefienden?

lojosang

Hadde JEG eid Leeds og kunne sluppet unna med å holde det hemmelig ville jeg nå for all del gjort det! Jeg vil ikke ha Jarle og Yeboah rennende rundt dørene her med krav om at jeg må selge sykkelen og investere i en midtstopper dag ut og dag inn.  8)
- Leif Olav

jarle

Quote from: lojosang on March 22, 2011, 22:10:03
Hadde JEG eid Leeds og kunne sluppet unna med å holde det hemmelig ville jeg nå for all del gjort det! Jeg vil ikke ha Jarle og Yeboah rennende rundt dørene her med krav om at jeg må selge sykkelen og investere i en midtstopper dag ut og dag inn.  8)

Så DU er for hemmelig eierforhold i fotballklubber... sorry MAC men du er dummere enn jeg trodde!... ;)

lojosang

Quote from: jarle on March 22, 2011, 22:31:06

Så DU er for hemmelig eierforhold i fotballklubber... sorry MAC men du er dummere enn jeg trodde!... ;)

Nei, jeg mener ikke at jeg BURDE slippe unna med det.
- Leif Olav

ollan

Quote from: jarle on March 22, 2011, 22:31:06

og hvor dum trodde du lojo var??? leste du innlegget med bare ett øye åpent? eller er du virkelig så dum som vi tror :D
Ollan

DenHviteYeboah

Sannheten vil komme for en dag...og den kommer til å gjøre vondt for enkelte ;)
Da er det nemlig på tide at noen bør skamme seg ....
Gnomefar slipper en del ekle spørsmål så lenge det går bra sportslig.....

ollan

Quote from: DenHviteYeboah on March 22, 2011, 23:19:50
tull DHY, Bates har fått veldig mange ekkle spørsmål ;) poenget er at han står fritt til velge om han vil svare på det eller ei. Han er nesten som en politiker denne "gnomen "din :P
Ollan

Runar

Quote from: ollan on March 23, 2011, 09:31:25
Quote from: DenHviteYeboah on March 22, 2011, 23:19:50
tull DHY, Bates har fått veldig mange ekkle spørsmål ;) poenget er at han står fritt til velge om han vil svare på deteller ei. Han er nesten som en politiker denne "gnomen "din :P

Siden det er sport vi driver med så synes jeg det er helt naturlig

testo

PERHAPS the ownership smokescreen Ken Bates has erected at Leeds was the inspiration for FA chairman David Bernstein telling the House of Commons Select Committee on football governance that “it is important the supporters know who owns their club”.

The Football League have been told the identity of the true owners on a confidential basis, but there is a danger there could be a legal requirement for greater transparency when the current inquiry has run its course.

Such was the exodus from the media and parliamentary ranks after Bernstein’s departure from the inquiry hot-seat that committee chairman John Whittingdale had to thank those remaining for staying to listen to national game representatives Roger Burden and Kelly Simmons.

It was a sure sign that a Wembley audience prefers to watch the A team.

That said, it does not look as though the lack of respect shown to paying customers by Fabio Capello will impact on attendances any time soon.

About 42,000 of the 70,000 non-Club Wembley tickets available for the Switzerland game on June 5 have already gone and it is expected to be sold out well in advance.

Read more: http://www.express.co.uk/posts/view/237606/Ken-Bates-model-may-give-up-secrets/Ken-Bates-model-may-give-up-secrets#ixzz1I50nzx2T
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

B_Ød

Hvem eier Leeds United?
Kan noen bare kort fortelle meg hvorfor er dette så viktig?
Ups & Ups!!

trondt

Noen som har tenkt den tanken at gnomefar/nissen/geitebukken, kjært barn har mange navn, faktisk er den som sitter med eierskapet til klubben vår og at ”røykteppet” han har lagt ut kun er for å holde avisdebatter og forumdiskusjoner i gang ? Han klarer jo å holde ganske mange her inne beskjeftiget sent og tidlig. Han bidrar vel også til å holde debattanter på andre Leeds U. og fotballfora i gang der de kommer med sine konspirasjoner og antagelser.
En vakker dag, når han virkelig blir truet til det, vil han selvfølgelig sprette frem og si: ”Selvfølgelig er det jeg som eier hele karnevalet, og du verden så gøy jeg har hatt i disse årene med å følge debatten”. Han virker jo som typen til å dra en ”practical joke” lenger enn de fleste.
Men hva våre Bates-kritikere/hatere/tilhengere skal gjøre når katta er sluppet ut av sekken er jo et åpent spørsmål !

jarle

Quote from: trondt on March 30, 2011, 13:48:38
Noen som har tenkt den tanken at gnomefar/nissen/geitebukken, kjært barn har mange navn, faktisk er den som sitter med eierskapet til klubben vår og at ”røykteppet” han har lagt ut kun er for å holde avisdebatter og forumdiskusjoner i gang ? Han klarer jo å holde ganske mange her inne beskjeftiget sent og tidlig. Han bidrar vel også til å holde debattanter på andre Leeds U. og fotballfora i gang der de kommer med sine konspirasjoner og antagelser.
En vakker dag, når han virkelig blir truet til det, vil han selvfølgelig sprette frem og si: ”Selvfølgelig er det jeg som eier hele karnevalet, og du verden så gøy jeg har hatt i disse årene med å følge debatten”. Han virker jo som typen til å dra en ”practical joke” lenger enn de fleste.
Men hva våre Bates-kritikere/hatere/tilhengere skal gjøre når katta er sluppet ut av sekken er jo et åpent spørsmål !

Ahhh... jeg som trodde det var for å skjule eierskapet og spare skatter etc... evt holde eiere som ikke tåler dagens lys skjult og ikke minst komme seg unna med det faktum at han vant administrasjons "budet" fordi ASTOR etterga gjeld til seg selv...

hmm... men så er det bare en practical joke fra Bates...

my GOD så dumme vi har vært og så lur du er!

Sydhagen

Bates har helt sikkert gjort noe snusk for å få kloa i Leeds under administrasjonssaken,
MEN han er mannen som har reddet Leeds fra avgrunnen. DET kommer jeg aldri til å glemme!

Takk Bates!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

trondt

Quote from: jarle on March 30, 2011, 14:24:42
Quote from: trondt on March 30, 2011, 13:48:38

Ahhh... jeg som trodde det var for å skjule eierskapet og spare skatter etc... evt holde eiere som ikke tåler dagens lys skjult og ikke minst komme seg unna med det faktum at han vant administrasjons "budet" fordi ASTOR etterga gjeld til seg selv...

hmm... men så er det bare en practical joke fra Bates...

my GOD så dumme vi har vært og så lur du er!
Og lur som jeg er så glemte jeg selvfølgelig å krydre innlegget mitt med smileys for å markere at dette var skrevet med et særdeles stort glimt i øyet, men at dumme folk skal forstå slikt er jo ikke å forvente.