Er Leeds fans mer passive enn Man U fans

Started by jarle, March 11, 2010, 03:17:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bjorn

Om det er noen tvil.... JEG ELSKER KLUBBEN MIN. OM DET SÃ... TAR 50 Ã...R TIL VI RYKKER OPP TIL MONEY LEAGUE!!!
Marching On! 4276

Sydhagen

Quote from: Bjorn on March 11, 2010, 11:38:59
Om det er noen tvil.... JEG ELSKER KLUBBEN MIN. OM DET SÃ... TAR 50 Ã...R TIL VI RYKKER OPP TIL MONEY LEAGUE!!!

MOT!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Bites Yer Legs

Quote from: McMidjo on March 11, 2010, 10:52:40
Quote from: flynn on March 11, 2010, 08:49:10
En viktig forskjell; vi er kjørt i grøfta forlengst, og er nå i ferd med å klatre oppover mot overflaten igjen. Man.Utd's fans frykter at den kursen de er på nå også bærer lukt i avgrunnen, og forsøker på sin måte å forhindre at det skal skje.

Spørsmålet blir da snarere; hvorfor stilte ikke Leeds-fansen opp i hopetall f.eks på semifinalekampen mot Valencia og protesterte villt på Ridsdales styring av klubben ??

flynn

Helt enig.

Det er flere gode grunner til å protestere mot Bates â€" og de ukjente eierne av Leeds â€" også, men jeg klarer ikke å se parallellen til Glazer/scum.

Derimot synes også jeg det er grunn til å STORE spørsmålstegn ved oss Leedssupporteres bevissthet i den perioden Ridsdale og hans styre kjørte klubben fullstendig i grøfta. Var vi virkelig så blindet av suksess og framtidsdrømmer at vi ikke så risikoen i det Ridsdale drev på med?

Her ligger også et av mine virkelige store ankepunkter mot det som var den ene store uavhengige supporterorganisasjonen på den tida â€" LUSC. Ikke for å legge opp en ny LUSC-debatt, men at LUSC fungerte som Ridsdales nikkedokker på den tida er etter min personlige mening U T I L G I V E L I G…..

For å banne enda mer i kjerka: Jeg har fått større respekt for scumsupporterne gjennom denne prosessen enn det jeg noen gang trodde jeg skulle få. Det gule og grønne er for øvrig klubbfargene til Newton Heath â€" som var forløperen for den klubben vi i dag kjenner som scum.

Jeg vil heller snu mynten og påpeke at det nettopp er pga av vår enorme nedtur disse scum-supporterne protesterer. Vårt fall var en vekker for britisk fotball deluxe.

(..og jeg vet selvfølgelig at det ikke er Norwich-skjerf de har på seg)
KEEP FIGHTING!!

McMidjo

Quote from: Bites Yer Legs on March 11, 2010, 11:48:08
.....

Jeg vil heller snu mynten og påpeke at det nettopp er pga av vår enorme nedtur disse scum-supporterne protesterer. Vårt fall var en vekker for britisk fotball deluxe.
....

Slik kan man jo også se det…… Jeg tror også at det ligger en del lokalpatriotisme bak demonstrasjonene…..

Det jeg synes er respektabelt av scumsupporterne, er at de demonstrerer såpass heftig i en periode hvor klubben nyter enorm sportslig suksess på banen. Normen for fotballsupportere flest, er vel at man ikke begynner å protestere før klubben har havnet i deep shit â€" også sportslig….. (ref Leeds, Portsmouth, Liverpool - hvor det virkelig kommer til å eksplodere den dagen klubben ikke klarer å kvalifisere seg til CL...)

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Quote from: h.b on March 11, 2010, 11:16:58
Hvis fansen hadde brydd seg nok om klubben. Ja da hadde det vært massedemonstrasjoner mot Bates.
Vi ser ikke en eneste som sier noe om ståga i klubben. Til og med Newcastlefansen sier hva de mener på kamp. Det ser faktisk ut som om fansen er fornøyd med å bare eksistere

Utrolig historieløst av en voksen mann, Håkon.  ;) Det var massive demonstrasjoner på 70-tallet mot managere som Brian Clough, Jimmy Adamson og andre som fikk klubben nedover i systemet.

Fansen har vært oppe på barrikadene mot styreformenn som Jimmy Cussins, Leslie Silver og senest Peter Ridsdale. Hvem husker ikke Bill Fotherby og hans økonomiske styring av klubben. Det har vært skrevet lange avhandlinger og supporterklubbenes engasjement har vært stort.

Endringene under Kenneth William Bates har tatt makten litt bort fra de organiserte supporterklubbene og lagt denne makten innunder selve klubben og klubbens eiere. Alle som har benyttet seg av Leeds-logoen i angrep mot klubb og Bates har blitt hysjet ned av et system. Kanskje totalitært.....men kanskje også er tanken at klubben Leeds United kan bare reise seg fra sin nåværende situasjon ved at alle tar i et felles tak.

Du, Håkon, mener at Bates ønsker seg en klubb i de lavere divisjoner. Jeg tror det ikke. Da hadde vi aldri investert i den gruppen spillere vi har pr d.d. Da kunne vi jo bare cruiset rundt midt på tabellen. At Bates er fornøyd er bare sprøyt og en privat mening. Bates gikk til og med ut i pressen og stilste spørsmålstegn ved spillernes innsats i januar/februar.
Et annet argument du bruker at at utgiftene Leeds må punge ut med når de rykker opp til PL er så store at Bates ikke vil...... Det faller også på sin urimelighet: Et opprykk til PL vil gi så store inntekter at både klubb og eiere vil tjene fett på det. Hvis penger er selve saken her så kan Bates og eierne bare innkassere pengene den sommeren dette er et faktum.

Tilbake til supporterne. Hvis noen i hele fotballverdenen skulle proteseter mot driften av en klubb så måtte det være gjeldsslavene Portsmouth, Crystal Palace, etterhvert Liverpool....og andre. MEN slett ikke Leeds-tilhengerne.  For Leeds United drives på en glimrende måte finansielt sett. Vi har et overskudd og har et ungt lag med gode fremtidsutsikter. Mange eldre spillere er ute av kontrakt til sommeren og manageren står fritt til å bygge videre for fremtiden uansett hvilken divisjon vi spiller i.

Hvis du skal stå på tribunen og klage over manglende plassering i ligasystemet, så er det manager og spillere du må anklage. Få gjør det. Grayson er en av oss! Leedssupporterne viser med stor tydelighet at de elsker klubben ved at rundt 25.000 møter opp på hjemmekamper. Det i den tredje sesongen på dette nivået. Imponerende!
Hvis du ønsker å protestere mot drift og styre ved å gå på bortekamper, så gjør det! Den lille ekstrautgiften du må ut med da er medlemsskap i nesten alle League One-klubbene for å få billett og sikkert endel av CCC-klubbene etterhvert også!  ;D

MOT
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B-m

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

h.b

Quote from: Promotion 2010 on March 11, 2010, 12:25:41
Quote from: h.b on March 11, 2010, 11:16:58
Hvis fansen hadde brydd seg nok om klubben. Ja da hadde det vært massedemonstrasjoner mot Bates.
Vi ser ikke en eneste som sier noe om ståga i klubben. Til og med Newcastlefansen sier hva de mener på kamp. Det ser faktisk ut som om fansen er fornøyd med å bare eksistere

Utrolig historieløst av en voksen mann, Håkon.  ;) Det var massive demonstrasjoner på 70-tallet mot managere som Brian Clough, Jimmy Adamson og andre som fikk klubben nedover i systemet.

Fansen har vært oppe på barrikadene mot styreformenn som Jimmy Cussins, Leslie Silver og senest Peter Ridsdale. Hvem husker ikke Bill Fotherby og hans økonomiske styring av klubben. Det har vært skrevet lange avhandlinger og supporterklubbenes engasjement har vært stort.

Endringene under Kenneth William Bates har tatt makten litt bort fra de organiserte supporterklubbene og lagt denne makten innunder selve klubben og klubbens eiere. Alle som har benyttet seg av Leeds-logoen i angrep mot klubb og Bates har blitt hysjet ned av et system. Kanskje totalitært.....men kanskje også er tanken at klubben Leeds United kan bare reise seg fra sin nåværende situasjon ved at alle tar i et felles tak.

Du, Håkon, mener at Bates ønsker seg en klubb i de lavere divisjoner. Jeg tror det ikke. Da hadde vi aldri investert i den gruppen spillere vi har pr d.d. Da kunne vi jo bare cruiset rundt midt på tabellen. At Bates er fornøyd er bare sprøyt og en privat mening. Bates gikk til og med ut i pressen og stilste spørsmålstegn ved spillernes innsats i januar/februar.
Et annet argument du bruker at at utgiftene Leeds må punge ut med når de rykker opp til PL er så store at Bates ikke vil...... Det faller også på sin urimelighet: Et opprykk til PL vil gi så store inntekter at både klubb og eiere vil tjene fett på det. Hvis penger er selve saken her så kan Bates og eierne bare innkassere pengene den sommeren dette er et faktum.

Tilbake til supporterne. Hvis noen i hele fotballverdenen skulle proteseter mot driften av en klubb så måtte det være gjeldsslavene Portsmouth, Crystal Palace, etterhvert Liverpool....og andre. MEN slett ikke Leeds-tilhengerne.  For Leeds United drives på en glimrende måte finansielt sett. Vi har et overskudd og har et ungt lag med gode fremtidsutsikter. Mange eldre spillere er ute av kontrakt til sommeren og manageren står fritt til å bygge videre for fremtiden uansett hvilken divisjon vi spiller i.

Hvis du skal stå på tribunen og klage over manglende plassering i ligasystemet, så er det manager og spillere du må anklage. Få gjør det. Grayson er en av oss! Leedssupporterne viser med stor tydelighet at de elsker klubben ved at rundt 25.000 møter opp på hjemmekamper. Det i den tredje sesongen på dette nivået. Imponerende!
Hvis du ønsker å protestere mot drift og styre ved å gå på bortekamper, så gjør det! Den lille ekstrautgiften du må ut med da er medlemsskap i nesten alle League One-klubbene for å få billett og sikkert endel av CCC-klubbene etterhvert også!  ;D

MOT

Denne stallen til Leeds og innvestering i den er totalt fraværende for suksess oppover i divisjonene. Kan ikke stille opp i formel 1 med en skoda

Promotion 2010

Quote from: h.b on March 11, 2010, 12:30:45

Denne stallen til Leeds og innvestering i den er totalt fraværende for suksess oppover i divisjonene. Kan ikke stille opp i formel 1 med en skoda

Det du ikke skjønner er at vi hadde et vrak, men nå har vi en Opel OG VI KAN sammenligne oss med en Skoda!

Snoddy
Becks
White
Kisnorbo
Grella
Howson

Kan alle følge med oss til Premier League!   :)
Min første Leeds-kamp:

h.b

Quote from: Promotion 2010 on March 11, 2010, 12:34:03
Quote from: h.b on March 11, 2010, 12:30:45

Det du ikke skjønner er at vi hadde et vrak, men nå har vi en Opel OG VI KAN sammenligne oss med en Skoda!

Snoddy
Becks
White
Kisnorbo
Grella
Howson

Kan alle følge med oss til Premier League!   :)

Kanskje Kisnorbo. De andre holder ikke.

jarle

Hvorfor rykka vi ned til 3 divisjon????

Uflaks som vanlig...???

Promotion 2010

Quote from: jarle on March 11, 2010, 13:11:12

Uflaks som vanlig...???

Her er den sanne supporter:

"Før kampen i går var det snakk om at 10 000 supportere ville la setene sine stå tomme de ti første minuttene i går, i protest mot Glazer-eierskapet.

Det skjedde aldri, på tross av at Avram Glazer - sønn av Malcolm - satt på Old Trafford-tribunen."

Det er vanskelig å samles i protest når en fotballkamp vises. Det gjelder vel på alle nivåer. Man støtter klubben i sitt hjerte uansett!

Så det som må gjøres i Leeds er å skaffe seg en investor som kan samarbeide med bates eller nye eiere. Det er der fokuset bør være. Ikke skremme noen til å eventuelt legge ned hele butikken! Akkurat det er inntrykket jeg sitter igjen med når jeg leser enkelte innlegg her!

Ikke mye realistisk eller konstruktivt noe av det!

:o
Min første Leeds-kamp:

torivar

Fornøyelig h.b.

Jeg kunne veldig godt tenke meg at du skrev ned et godt gjennomtenkt innlegg der du deler dine tanker om hvordan du ønsker Leeds United.

Kanskje blir det litt lettere å forstå mange av innleggene dine da.

ollan

Uflaks som vanlig...???

Vi var ikke bedre...
Ollan

jarle

Quote from: ollan on March 11, 2010, 13:37:27

Uflaks som vanlig...???

Vi var ikke bedre...

Tror ikke du catcha spørsmålet...

Sydhagen

Uflaks som vanlig...???

Peter Ridsdale
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

jarle

Quote from: Sydhagen on March 11, 2010, 13:46:18

Uflaks som vanlig...???

Peter Ridsdale

Var det Ridsdale sin skyld at vi var i play off finalen året før også da...

tullprat...

ollan

Quote from: jarle on March 11, 2010, 13:48:49

Uflaks som vanlig...???

Peter Ridsdale

tullprat...

Vår "kjære" Peter Ridsdale forsvant sammen med gullfiskene i 2003....
Ollan

Sydhagen

Uflaks som vanlig...???

Peter Ridsdale

tullprat...

Det er Ridsdale som har hovedskylda for at vi befinner oss der vi er nå. Dette kan ikke bestrides på noen som helst måte!
Bates hadde et håpløst utgangspunkt når han tok over skuta.

jarle

Quote from: Sydhagen on March 11, 2010, 14:22:35

Uflaks som vanlig...???

Peter Ridsdale

tullprat...

Det er Ridsdale som har hovedskylda for at vi befinner oss der vi er nå. Dette kan ikke bestrides på noen som helst måte!

Så 7 år etter skylder vi på Ridsdale... hmmm ja ja...

Sydhagen

Quote from: jarle on March 11, 2010, 14:31:44

Uflaks som vanlig...???

Peter Ridsdale

tullprat...

Hvor lang tid tror du det tar å snu rundt på en organisasjon som har ca 1 milliard i gjeld i tillegg til DYRE langtidskontrakter med enkelte spillere?
Tror du dette er gjort på 1-2 sesonger?

Denne gjelden og desse kontraktene var det Ridsdale som skaffet Leeds!

Ridsdale er nå også i trøbbel i Cardiff

McMidjo

Uflaks som vanlig...???

Peter Ridsdale

tullprat...

Jarle,

Du havner i alle slike diskusjoner på et så banalt nivå at det nesten er umulig å forholde seg til….

Hvorfor rykka vi ned til 3.divisjon?

Fordi Ken Bates sparket Kevin Blackwell.
Fordi Ipswich utliknet vår 1-0 ledelse to minutter før slutt på ER den 28/4 2007.
Fordi Kishishev bommet på den 100%-sjansen mot Soton uka før.
Fordi Dennis Wise benyttet David Healy som ving og ikke som spiss.
Fordi Wise la opp feil taktikk i kampene på våren 2007.
Fordi vi ikke taklet presset med å være i nedrykksstriden.
Fordi Dennis Wise pælmet ut hele laget ved sesongsstart.
Fordi Ken Bates ikke ga Dennis Wise nok penger til å styrke laget.
Fordi Dennis Wise kjøpte spiller A i stedet for spiller B.
Fordi Ken Bates ansatte Dennis Wise i utgangspunktet.

Take your pick, Jarle….

Etter min mening sydde Peter Ridsdale klubben inn i en økonomisk tvangstrøye med sine økonomidisposisjoner 2000-2002, som vi fortsatt ikke har kommet ut av.

Etter det har klubben vært gjennom en lang periode med dårlig og ustabil ledelse både på og utenfor banen â€" noe Ken Bates også har sin soleklare andel av skyld for.

Det at du og et par andre bedriver en manisk personforfølgelse av Ken Bates, og framstiller det som at Bates er den eneste (?) årsaken til at klubben har havnet der den er idag, er etter min mening så kunnskapsløst at det for lengst har vippet over i det latterlige…..
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Uflaks som vanlig...???

Peter Ridsdale

tullprat...

Det tok oss fra 2002 til 2005 (da Bates tok over) å innse hvilken idiot Ridsdale var. Tiden frem til sommeren 2007 (adminitrasjon) var det om å gjøre å holde Titanic flytende.
Fra 2007-2010 (2,5 år) har jobben vært å konsolidere og skape en slagkraftig enhet!

DET HAR VI - UT I FRA NIVÃ...ET VI SPILLER PÃ...! Glem ikke at vi startet på null spillere etter administrasjonen for kun 2,5 år siden. Nåværende mannskap har både bredde og ferdigheter til å bli regnet som det ebste laget i denne divisjonen!

Og dette skylder du Kenneth Bates for?

Get a grip!  ;D
Min første Leeds-kamp:

Bites Yer Legs

Uflaks som vanlig...???

Så tre år etter sipper du forsatt over nedrykket? Get on with it! Vi er på vei oppover igjen!!
KEEP FIGHTING!!

jarle

vell.. ta en kikk på Fiorentina... å slutt med alle unnskyldninger..

Rykka ned til diisjon 4 i Italia i 2002 etter en total konkurs...
Spilte 4-4 mot Bayern Munchen i CL her om dagen...

Vi er fortsatt i 3 divisjon og alt er fantastisk!!!

Så ikke kom her og si at ikke ting kunne blitt gjort annerledes og skyld på Ridsdale...

Promotion 2010

Quote from: jarle on March 11, 2010, 15:32:36

Så ikke kom her og si at ikke ting kunne blitt gjort annerledes og skyld på Ridsdale...

Infrastrukturen i italiensk fotball er nok annerledes enn det du tror. Muligheten til å klare seg en divisjon eller to under toppnivå er mulig nå ikke Inland Revenue og Fotball Ligaen er ute etter deg!

SKYLD PÃ... RIDSDALE - Han fikk oss dit vi er nå!   >:(
Min første Leeds-kamp:

euphor9

Quote from: h.b on March 11, 2010, 10:48:02
Fin tanke. Men supporterne til Leeds bryr  seg ikke om klubben nok til å gjøre det

Hva har du gjort h.b for å forbedre situasjonen til Leeds?

Laga en masse Bates tråder på ett Norsk forum,ta å gjør noe istedet for å kun skriv om ting hær!

jackbauer68

Quote from: Promotion 2010 on March 11, 2010, 15:37:28

Infrastrukturen i italiensk fotball er nok annerledes enn det du tror. Muligheten til å klare seg en divisjon eller to under toppnivå er mulig nå ikke Inland Revenue og Fotball Ligaen er ute etter deg!

SKYLD PÃ... RIDSDALE - Han fikk oss dit vi er nå!   >:(

Ja,det er Ridsdale sitt ansvar at vi havna utfor stupet.Hans største sportslige tabbe var å ansette kunnskapsløse ubrukelige O'Leary til å sløse vekk pengene våre,hadde vi fått napp hos O'Neill den gangen tror eg faktisk vi hadde hatt Ridsdale på sokkel ved siden av Bremner den dag i dag.
Når det er sagt så hadde det sjølsagt vært fullt mulig å allerede ha returnert til premier league nå,hvis klubben hadde vært ledet på rett måte 8)

Promotion 2010

Quote from: jackbauer68 on March 11, 2010, 15:49:00

Ja,det er Ridsdale sitt ansvar at vi havna utfor stupet.Hans største sportslige tabbe var å ansette kunnskapsløse ubrukelige O'Leary til å sløse vekk pengene våre,hadde vi fått napp hos O'Neill den gangen tror eg faktisk vi hadde hatt Ridsdale på sokkel ved siden av Bremner den dag i dag.
Når det er sagt så hadde det sjølsagt vært fullt mulig å allerede ha returnert til premier league nå,hvis klubben hadde vært ledet på rett måte8)

= fått penger fra en rik onkel...?  ::)
Min første Leeds-kamp:

lojosang

Quote from: Promotion 2010 on March 11, 2010, 15:53:14

Når det er sagt så hadde det sjølsagt vært fullt mulig å allerede ha returnert til premier league nå,hvis klubben hadde vært ledet på rett måte8)

Ikke ansatt Dennis Wise?  8)
- Leif Olav

jackbauer68

Quote from: Promotion 2010 on March 11, 2010, 15:53:14

evt ikkje ansatt feil manager 2 ganger 8)