Skrevet av Emne: Er Grayson overvurdert?  (Lest 7019 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Er Grayson overvurdert?
« på: Mars 15, 2010, 17:49:55 »
Det drar seg til en ny vår med tynnslitte Leedsnerver. En vår vi "regnet" med kom til å bli relaxing da vi skrev 2010, og Leeds ledet komfortabelt - både i forhold til 2.plassen og de utsatte play-off plassene. Følelsen ble ikke mindre sikker da vi dunket Man U ut av FA-cupen 3.januar. Det vi alle lurer på er jo "Hva har gått galt"? Noen mener stallen er for dårlig eller at det egentlig ikke ble hentet skikkelige kvalitetsspillere i januar som kunne sikre oss opprykket. Eller er det Beckford-saken som har skadet spillergruppen? Her er noen tanker fra min side:

* Vi hadde en del tur i høst der vi avgjorde mange matcher på tampen.
* Vi kjørte mye den samme oppstillingen i kamp etter kamp -> kontinuitet.
* Selv om vi ledet klart, hentet Grayson inn flere lånespillere for å holde de andre på tå hev.
* Suksess avler suksess. Vi var nesten ustoppelige. Grayson er tydeligvis god i medgang.
* Seieren mot Man U gikk til hodet på spillerne (og Grayson?).

Cluet tror jeg er at vi ikke klarte å nullstille oss i ligaen, og når vi ikke gir 100% i hver kamp så vinner vi ikke. Så overlegne er vi ikke. Etterhvert førte mangelen på nullstilling og fokus til at spillerne mistet mer og mer selvtillit, etter flere tapte kamper og uavgjorte resultater. Grayson begynte i større grad å rokere på laget, og vi har knapt stilt 2 kamper på rad med samme mannskap i vårsesongen.
Så kan man spørre seg om vi burde forsterke i ytterligere grad. Jeg er jammen ikke sikker på det. Nå er selvsagt sjansen til stede for at Grayson prøvde å signere en eller to spillere til, men at han ikke fikk tilslag. Ryktene gikk om både Davies, Roberts, Sharp og Bernard. Om dette var spillere Grayson ønsket til Leeds vites ikke. Spørsmålene er mange:
-Trengte vi flere angripere nå som Beckford ville fortsette ut sesongen?
-Ville et kjøp/lån av Roberts og/eller Bernard bare ført til positive reaksjoner i spillerstallen?
-Er det sikkert at de ville klart det store presset å spille for Leeds i en nedgangsperiode?
-Burde vi forsterket i andre ledd enn i angrep?
-Hva med backene som hele sesongen har vært en akilleshæl for Leeds med stadige utskiftninger? Holder det da med en unggutt fra Villa som egentlig er best som midtstopper?

Og hovedspørsmålet mitt er rett og slett: Er Grayson den store frelseren som vi håper han er? Han har vist seg god i medgang, men nå som motgangen melder seg har han dessverre feilet gang etter gang. Rare bytter, stadige forandringer i både midtforsvar og den sentrale midtbanen, lånet av Dickov. Jeg tror sistnevte lån ikke er pga at Grayson innså at vi hadde for få gode angripere/Dickov er så utrolig god, men rett og slett for å få inn litt fandenivoldskhet i spillergruppa. Han håper tydeligvis på at Dickov er mannen som skal til for å få Leedsspillerne til å yte de siste prosentene - for han klarer det dessverre ikke selv lenger.

Jeg begynner dessverre å miste litt troa denne sesongen også. Jeg får en snikfølelse av den samme følelsen jeg hadde med Macca under roret. Har Grayson mentaliteten til å snu det?

Kjør debatt!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #1 på: Mars 15, 2010, 19:14:23 »
 :-X

Runar

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #2 på: Mars 15, 2010, 19:26:11 »
De som har snakket om Grayson som den nye Revie har nok gjerne overvurdert han, vi som har vurdert Grayson som noe av det bedre tilgjengelig for en klubb i league one har vel forsatt våre ord i behold. Men som jeg tidligere har nevnt, så er jeg skeptisk til at vi ikke evner å spille soneforsvar med dagens manager og mannskap
 

Frode

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #3 på: Mars 15, 2010, 20:24:41 »
Spørsmålet er (dessverre) berettiget.  Pr. dato ligger vi på opprykksplass, hvilket gjør Grayson mer eller mindre uangripelig, men jeg tviler mer og mer på at vi innehar den samme opprykksplassen når vi skriver mai.  Rykker vi opp, legger vi selvsagt temaet dødt.  Gjør vi ikkedet, fortjener Grayson all kritikk som måtte komme, for å rote bort ca. 10 poengs forsprang (+ en hengekamp) vil nesten være en "prestasjon" i seg selv.  Jobben han gjorde i Blackpool stod vel til OK +.  Registerer dog at de har klart seg bedre etter at han dro ... Men selvsagt vil det være galskap å sparke Grayson nå.  Vi får bare henge i håpet, så drar vi konklusjonen i mai.  Rykker vi ikke opp, er det bye, bye Grayson, rett og slett fordi det ikke finnes unnskyldninger.  Vi har definitivt ikke vært mer skadeutsatt enn våre konkurrenter. Tar han oss opp av denne sumpen: hyll, hyll.
 

baste

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #4 på: Mars 15, 2010, 20:31:30 »

* Vi hadde en del tur i høst der vi avgjorde mange matcher på tampen.
* Vi kjørte mye den samme oppstillingen i kamp etter kamp -> kontinuitet.*
Selv om vi ledet klart, hentet Grayson inn flere lånespillere for å holde de andre på tå hev.
* Suksess avler suksess. Vi var nesten ustoppelige. Grayson er tydeligvis god i medgang.
* Seieren mot Man U gikk til hodet på spillerne (og Grayson?).


auren
[/quote]
Tror det at vi kjørte samme oppstilling kamp etter kamp, til slutt tok gutta. Det er i utgangspunktet nok med 46 kamper pr sesong. Men i januar/ februar gikk det jo slag i slag med kamper, trur de ble mentalt sliten også, og når det butter imot, så er det ikke like lett å motivere seg til å snu trenden. En dyktig motivator/ idrettspsykolog eller noe kunne være en tanke. Jeg tror Grayson klarer å få LEEDS opp, men er langt ifra sikker.


MOT

Promotion 2010

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #5 på: Mars 15, 2010, 20:41:10 »
Det undrer meg at Blackpool virkelig har blitt bedre etter Grayson.

Det undrer meg at åpenbare taktiske feil har kostet oss poeng i ligaen.

Det undrer meg at Ankergren fortsatt står i mål, når han ikke klarer å holde orden på forsvaret.

Det undrer meg at vi ikke har en maestro på midten som syr det hele sammen.

Det undrer meg at Dickov er i klubben, hvis det da ikke er for å vinne tilbake garderoben....om Clarkeonenil er spot on i sin kommentar om Graysons plan!

 ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cbas10an

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #6 på: Mars 15, 2010, 20:43:41 »

* Vi hadde en del tur i høst der vi avgjorde mange matcher på tampen.
* Vi kjørte mye den samme oppstillingen i kamp etter kamp -> kontinuitet.
* Selv om vi ledet klart, hentet Grayson inn flere lånespillere for å holde de andre på tå hev.
* Suksess avler suksess. Vi var nesten ustoppelige. Grayson er tydeligvis god i medgang.
* Seieren mot Man U gikk til hodet på spillerne (og Grayson?).



Punkt 1. Her må jeg si meg uenig i det du sier. Om man putter mål i det 15 min, eller det 91 min har ingen betydning. Slik jeg ser det er man dyktig om man avgjør kampene i sluttsekundene gang etter gang.

Punkt 2. Her er jeg enig. Synes kanskje SG burde holdt seg til "samme gjengen" hver kamp.

Punkt 3. Skapte de nye spillerene usikkerthet i gruppa? Never change a winning team!

Punkt 4. Ja, SG var meget god i medgang..

Punkt 5. Seieren 3 januar kunne jeg vært forruten..


Siden 1 januar har vi tapt 18 poeng i forhold til Norwich..  Og det er på 13 kamper..
Jeg tror nok SG er en av de beste managerene vi kan få, av de vi kan velge fra.
Men tiden fram mot sesongslutt vil vise oss om han er rett man for jobben nå..  Kanskje er det noe helt annet vi trenger..  
En som får fram det beste i spillerene, når det butter i mot..

Men dette er ikke over enda.. Jeg har fortsatt tro på at vi skal klare å dra dette i land..  


MOT
MOT


Joachim

McAllister

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #7 på: Mars 15, 2010, 21:24:23 »
Nå er jeg utrolig nervøs ihvertfall.. Fra å slappe av med direkte opprykk i tankene, til å HÃ…PE på kvalik få måneder etter.... :(

Leppan

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #8 på: Mars 15, 2010, 21:29:08 »


* Vi hadde en del tur i høst der vi avgjorde mange matcher på tampen.
* Vi kjørte mye den samme oppstillingen i kamp etter kamp -> kontinuitet.
* Selv om vi ledet klart, hentet Grayson inn flere lånespillere for å holde de andre på tå hev.
* Suksess avler suksess. Vi var nesten ustoppelige. Grayson er tydeligvis god i medgang.
* Seieren mot Man U gikk til hodet på spillerne (og Grayson?).



Punkt 1- "Tur`en" vi hadde i høst føler jeg kommer av at vi stod på fulle 90 minutter og var i flytsone.

Punkt 2/3- Enig at samme oppstilling gir kontinuitet men har nok også gitt slitasjer og dermed var nok lånespillere et nødvendig tiltak siden vi ikke har 2 like gode 11`ere. Lånespillere bør motivere Leeds spillerne til å heve seg ett hakk for å ikke miste plassen.

Punkt 4- Enig. En liten tanken, hvor mange managere er "gode" i motgang perioder, sjelden noen får tid til snu situasjonen.

Punkt 5- Seier mot Man U gikk vel til hodet på oss alle, vet det gikk til hodet på meg.

Gi mannen tillit, Grayson har en plan :) Troa er der fortsatt!

Glory years will come again!

DenHviteYeboah

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #9 på: Mars 15, 2010, 23:33:44 »
Grayson er nok litt overvurdert av noen...tror han er en topp manager på dette nivået,men å rykke opp fra ccc til PL-der tror jeg han faller igjennom,og har veldig vondt for å tro at han skal klare å gjøre trist gråstein om til gull i PL.det er nemlig gråstein vi har og kommer til å ha i flere år fremover....
For ørtende gang: stallen er for dårlig.Vi kjenner laget så godt spiller for spiller og innbiller oss at alle er så mye bedre enn alle andre i divisjonen-det er de ikke etter min mening.Tror Becks,Kisnorbo og Snoddy er best i divisjonen,men så er resten kun ok og ikke noe mer...spørs om det rekker til opprykk.....

auren

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #10 på: Mars 15, 2010, 23:45:08 »
Grayson er nok litt overvurdert av noen...tror han er en topp manager på dette nivået,men å rykke opp fra ccc til PL-der tror jeg han faller igjennom,og har veldig vondt for å tro at han skal klare å gjøre trist gråstein om til gull i PL.det er nemlig gråstein vi har og kommer til å ha i flere år fremover....
For ørtende gang: stallen er for dårlig.Vi kjenner laget så godt spiller for spiller og innbiller oss at alle er så mye bedre enn alle andre i divisjonen-det er de ikke etter min mening.Tror Becks,Kisnorbo og Snoddy er best i divisjonen,men så er resten kun ok og ikke noe mer...spørs om det rekker til opprykk.....

Vi må nok vente til i mai for å konkludere. Og klarer vi direkte opprykk, ja så er faktisk stallen god nok. Pt er faktisk stallen god nok. Et eksempel på at stallen vår er god er jo Prutton. Han var vel et sjette valg på midtbanen, og går så gratis til Colchester. Her går han rett inn i førsteelleveren og hever laget.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #11 på: Mars 15, 2010, 23:55:02 »
Grayson er nok litt overvurdert av noen...tror han er en topp manager på dette nivået,men å rykke opp fra ccc til PL-der tror jeg han faller igjennom,og har veldig vondt for å tro at han skal klare å gjøre trist gråstein om til gull i PL.det er nemlig gråstein vi har og kommer til å ha i flere år fremover....
For ørtende gang: stallen er for dårlig.Vi kjenner laget så godt spiller for spiller og innbiller oss at alle er så mye bedre enn alle andre i divisjonen-det er de ikke etter min mening.Tror Becks,Kisnorbo og Snoddy er best i divisjonen,men så er resten kun ok og ikke noe mer...spørs om det rekker til opprykk.....

Vi må nok vente til i mai for å konkludere. Og klarer vi direkte opprykk, ja så er faktisk stallen god nok. Pt er faktisk stallen god nok. Et eksempel på at stallen vår er god er jo Prutton. Han var vel et sjette valg på midtbanen, og går så gratis til Colchester. Her går han rett inn i førsteelleveren og hever laget.

auren
nja,eller at vår venn Aidy Boothroyd er en suveren manager som får gull ut av gråstein kanskje... ;)

newsome

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #12 på: Mars 16, 2010, 01:11:02 »
Det undrer meg at Blackpool virkelig har blitt bedre etter Grayson.

Det undrer meg at åpenbare taktiske feil har kostet oss poeng i ligaen.

Det undrer meg at Ankergren fortsatt står i mål, når han ikke klarer å holde orden på forsvaret.

Det undrer meg at vi ikke har en maestro på midten som syr det hele sammen.

Det undrer meg at Dickov er i klubben, hvis det da ikke er for å vinne tilbake garderoben....om Clarkeonenil er spot on i sin kommentar om Graysons plan!

 ::)
Det undrer deg at Ankergren fortsatt står i mål?
Stakkars deg.Leeds har sluppet inn minst mål i divisjonen,og så klager du på Ankergren og forsvaret.Hvis du sliter med å telle til femti så be om hjelp!
Ser du har skrevet mange innlegg her på forumet.Det er bedre med kvalitet enn kvantitet!
Håper du kan forklare hvorfor Leeds må bytte keeper når vi er et av lagene som har sluppet inn minst mål i hele ligasystemet. Synes du skal starte dagen din i morgen med å finne frem kulerammen din og lære deg å telle!!!

Evig Pint

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #13 på: Mars 16, 2010, 03:04:30 »
Det undrer meg at Blackpool virkelig har blitt bedre etter Grayson.

Det undrer meg at åpenbare taktiske feil har kostet oss poeng i ligaen.

Det undrer meg at Ankergren fortsatt står i mål, når han ikke klarer å holde orden på forsvaret.

Det undrer meg at vi ikke har en maestro på midten som syr det hele sammen.

Det undrer meg at Dickov er i klubben, hvis det da ikke er for å vinne tilbake garderoben....om Clarkeonenil er spot on i sin kommentar om Graysons plan!

 ::)
Det undrer deg at Ankergren fortsatt står i mål?
Stakkars deg.Leeds har sluppet inn minst mål i divisjonen,og så klager du på Ankergren og forsvaret.Hvis du sliter med å telle til femti så be om hjelp!
Ser du har skrevet mange innlegg her på forumet.Det er bedre med kvalitet enn kvantitet!
Håper du kan forklare hvorfor Leeds må bytte keeper når vi er et av lagene som har sluppet inn minst mål i hele ligasystemet. Synes du skal starte dagen din i morgen med å finne frem kulerammen din og lære deg å telle!!!


Vi slapp vel inn ennå mindre mål med Higgs i buret. Personlig ønsker jeg å se ham tilbake igjen, da jeg mener han viste seg som en bedre keeper enn Ankers før han ble skadet.

Uansett er det vel i banespillet fremover på banen vi har sviktet i 2010. Det holder å skåre 1 mål mer enn motstanderen - og når vi da slipper inn 0 eller 1 mål i så mange kamper, burde vi klart å kapre mer poeng enn vi har gjort.

Soton er et svingodt hjemmelag som bl.a. banket Hudds med fem mål der for et par uker siden. Javisst kunne ting vært gjort anderledes taktisk på lørdag, men jeg ser managere som Wenger, Mourinho og til og med Sir Rødnese gjøre rare taktiske valg i enkeltkamper. Poenget er; jeg tror fortsatt vi har snudd "2010-trenden" SOM BETYR tre poeng på mandag.
Marching on together

Tom S

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #14 på: Mars 16, 2010, 06:55:54 »
Det undrer meg at Blackpool virkelig har blitt bedre etter Grayson.

Det undrer meg at åpenbare taktiske feil har kostet oss poeng i ligaen.

Det undrer meg at Ankergren fortsatt står i mål, når han ikke klarer å holde orden på forsvaret.

Det undrer meg at vi ikke har en maestro på midten som syr det hele sammen.

Det undrer meg at Dickov er i klubben, hvis det da ikke er for å vinne tilbake garderoben....om Clarkeonenil er spot on i sin kommentar om Graysons plan!

 ::)
Det undrer deg at Ankergren fortsatt står i mål?
Stakkars deg.Leeds har sluppet inn minst mål i divisjonen,og så klager du på Ankergren og forsvaret.Hvis du sliter med å telle til femti så be om hjelp!
Ser du har skrevet mange innlegg her på forumet.Det er bedre med kvalitet enn kvantitet!
Håper du kan forklare hvorfor Leeds må bytte keeper når vi er et av lagene som har sluppet inn minst mål i hele ligasystemet. Synes du skal starte dagen din i morgen med å finne frem kulerammen din og lære deg å telle!!!


Wow, newsome!
Synes du kan begynne dagen med å tenke litt gjennom innlegget ditt.
COME ON LEEDS !!

Promotion 2010

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #15 på: Mars 16, 2010, 10:02:40 »
Det undrer meg at Blackpool virkelig har blitt bedre etter Grayson.

Det undrer meg at åpenbare taktiske feil har kostet oss poeng i ligaen.

Det undrer meg at Ankergren fortsatt står i mål, når han ikke klarer å holde orden på forsvaret.

Det undrer meg at vi ikke har en maestro på midten som syr det hele sammen.

Det undrer meg at Dickov er i klubben, hvis det da ikke er for å vinne tilbake garderoben....om Clarkeonenil er spot on i sin kommentar om Graysons plan!

 ::)
Det undrer deg at Ankergren fortsatt står i mål?
Stakkars deg.Leeds har sluppet inn minst mål i divisjonen,og så klager du på Ankergren og forsvaret.Hvis du sliter med å telle til femti så be om hjelp!
Ser du har skrevet mange innlegg her på forumet.Det er bedre med kvalitet enn kvantitet!
Håper du kan forklare hvorfor Leeds må bytte keeper når vi er et av lagene som har sluppet inn minst mål i hele ligasystemet. Synes du skal starte dagen din i morgen med å finne frem kulerammen din og lære deg å telle!!!


Holder meg for god til å kommenter sarkasmen og personangrepet ditt.  ;)

Min personlige mening er at Ankergren ikke er god nok. Han har hatt mange sjanser på dette nivået og det han presterer av samhandling med forsvaret hevet ikke kvaliteten på forsvarsarbeidet. Statistikken til Higgs vs Ankergren er tydelig på dette.

Her er statistikkens klare tale:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,14067.0.html
(Siden 17. februar er det blitt 6 nye baklengs på 6 kamper.)

Mine antall innlegg sett opp mot dine understreker vel bare det faktum at jeg er garvet og at du er en fersking!    ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #16 på: Mars 16, 2010, 15:53:51 »
...way to go, Promo!

Måten man svarer 'slike innlegg' på, er ofte forskjellen på om tråder utarter eller ikke.
Håper man besinner seg og ikke går 'off topic' her.

...for øvrig syns jeg det er vel tidlig å lande på en vurdering av Grayson. Det var vel f.eks. litt tidlig å konkludere mht Don Revie i 1962, - da han hadde ett år i Leeds-setet  bak seg...



PS! Gult kort til 'newsome'  for å gå på mann og ikke ball her!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per Arne

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #17 på: Mars 16, 2010, 16:05:15 »
Det undrer meg at Blackpool virkelig har blitt bedre etter Grayson.

Det undrer meg at åpenbare taktiske feil har kostet oss poeng i ligaen.

Det undrer meg at Ankergren fortsatt står i mål, når han ikke klarer å holde orden på forsvaret.

Det undrer meg at vi ikke har en maestro på midten som syr det hele sammen.

Det undrer meg at Dickov er i klubben, hvis det da ikke er for å vinne tilbake garderoben....om Clarkeonenil er spot on i sin kommentar om Graysons plan!

 ::)
Det undrer deg at Ankergren fortsatt står i mål?
Stakkars deg.Leeds har sluppet inn minst færrest mål i divisjonen,og så klager du på Ankergren og forsvaret.Hvis du sliter med å telle til femti så be om hjelp!
Ser du har skrevet mange innlegg her på forumet.Det er bedre med kvalitet enn kvantitet!
Håper du kan forklare hvorfor Leeds må bytte keeper når vi er et av lagene som har sluppet inn minst færrest mål i hele ligasystemet. Synes du skal starte dagen din i morgen med å finne frem kulerammen din og lære deg å telle!!!


Sånn....

 ;D

jalu

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #18 på: Mars 16, 2010, 17:59:29 »
Mitt svar til Spørsmålet er som følger: NEI.

Bites Yer Legs

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #19 på: Mars 16, 2010, 20:08:46 »
Det undrer meg at Blackpool virkelig har blitt bedre etter Grayson.

Det undrer meg at åpenbare taktiske feil har kostet oss poeng i ligaen.

Det undrer meg at Ankergren fortsatt står i mål, når han ikke klarer å holde orden på forsvaret.

Det undrer meg at vi ikke har en maestro på midten som syr det hele sammen.

Det undrer meg at Dickov er i klubben, hvis det da ikke er for å vinne tilbake garderoben....om Clarkeonenil er spot on i sin kommentar om Graysons plan!

 ::)
Det undrer deg at Ankergren fortsatt står i mål?
Stakkars deg.Leeds har sluppet inn minst mål i divisjonen,og så klager du på Ankergren og forsvaret.Hvis du sliter med å telle til femti så be om hjelp!
Ser du har skrevet mange innlegg her på forumet.Det er bedre med kvalitet enn kvantitet!
Håper du kan forklare hvorfor Leeds må bytte keeper når vi er et av lagene som har sluppet inn minst mål i hele ligasystemet. Synes du skal starte dagen din i morgen med å finne frem kulerammen din og lære deg å telle!!!


Holder meg for god til å kommenter sarkasmen og personangrepet ditt.  ;)

Min personlige mening er at Ankergren ikke er god nok. Han har hatt mange sjanser på dette nivået og det han presterer av samhandling med forsvaret hevet ikke kvaliteten på forsvarsarbeidet. Statistikken til Higgs vs Ankergren er tydelig på dette.

Her er statistikkens klare tale:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,14067.0.html
(Siden 17. februar er det blitt 6 nye baklengs på 6 kamper.)

Mine antall innlegg sett opp mot dine understreker vel bare det faktum at jeg er garvet og at du er en fersking!    ;D

Samhandling er en toveis-sak.

Dataen til konklusjonen din er også særs tynne. Higgs har stått 10 kamper for Leeds, alle bak samme firer og i flyt. Ja, han var fantastisk bra , men det er en urettferdig å dra en direkte sammenligning med Ankergren, da han til tider har opplevd helt andre arbeidsforhold. Ankergren har gjort seg vel fortjent til fast plass, kanskje den eneste i 2010?
KEEP FIGHTING!!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #20 på: Mars 16, 2010, 20:52:33 »
Nei
Yeboahs vitne

Roy

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #21 på: Mars 17, 2010, 07:41:23 »
Nei. Kraftig undervurdert!
Stand up and sing for LEEDS UNITED

B_Ød

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #22 på: Mars 17, 2010, 08:18:33 »
nei
Ups & Ups!!

TrJ

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #23 på: Mars 17, 2010, 08:50:14 »
Grayson kan ikke være overvurdert, heller tvert i mot..
Jeg har laget en statistikk over alle managere i de 4 øverste divisjonene og toppen ser slik ut:
Manager              Games   Won   Drawn   Lost   Won%  Draw%  Lost%
Steve Cotterill (Notts Co) 5   4   1   0   80,00   20,00   0,00
Paul Lambert (Norwich)   40   27   7   6   67,50   17,50   15,00
Carlo Ancelotti (Chelsea)   45   30   8   7   66,67   17,78   15,56
Alex Ferguson (Man Utd)   1322   778   307   237   58,85   23,22   17,93
Simon Grayson (Leeds)   77   45   18   14   58,44   23,38   18,18
Arsene Wenger (Arsenal)   779   449   190   140   57,64   24,39   17,97

Setter vi en grense på minimum 50 kamper så er Grayson nest best, bare slått av den unevnelige..

(prøvde å legge til en xls-fil (25kb), men fikk bare melding om at serveren er full..)
/Terje


"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #24 på: Mars 17, 2010, 10:25:44 »
Synes Grayson egentlig har klart seg over all forventning jeg….

Etter min mening har han en av de vanskeligste managerjobbene i engelsk fotball – i hvert fall utenfor Premier League, og den jobben ble enda vanskeligere etter seieren på Old Trafford.

I tillegg tror jeg også vi skal erkjenne at Grayson er svært ung som manager, og fortsatt har mange områder å forbedre seg på.

Jeg er bekymret over hvordan han har håndtert situasjonen de siste par månedene, men tror han lærer mye av dette, og at han kommer ut av denne sesongen som en mye bedre manager.

Mulig han og Snodin/Miller blir litt for mye ’nice guys’ – også overfor spillerne, så da er det viktig at han får inn folk i trenerapparatet som kan komplettere teamet hans ift det. Derfor er det jo interessant dette lånet av Dickov – som jo også er i gang med en trenerutdannelse…..
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

OVEA

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #25 på: Mars 17, 2010, 11:36:50 »
I løpet av dei neste tre kampane skal Grayson opp til eksamen. Vi møter tre lag i kalasform, Millwall,Norwich og Swindon. Vi får no sjå kor dyktig han er. Det står ikkje på motivasjon, men svært mykje på korleis Grayson disponerar laget - taktiske valg.  Står vi tilbake med minimum 5 poeng etter desse kampane, 1 seier 2 uavgjort, så trur eg vi klarar oss. Noko mindre enn det så blir det meir tilfeldig kven som blir med Norwich opp. Men håpe håpe, negelbiting blir det uansett framover våren.....

Bjorn

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #26 på: Mars 17, 2010, 15:03:48 »
Og svaret her er nei!
Marching On! 4276

sportcarl1

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #27 på: Mars 17, 2010, 17:44:48 »
Grayson kan ikke være overvurdert, heller tvert i mot..
Jeg har laget en statistikk over alle managere i de 4 øverste divisjonene og toppen ser slik ut:
Manager              Games   Won   Drawn   Lost   Won%  Draw%  Lost%
Steve Cotterill (Notts Co) 5   4   1   0   80,00   20,00   0,00
Paul Lambert (Norwich)   40   27   7   6   67,50   17,50   15,00
Carlo Ancelotti (Chelsea)   45   30   8   7   66,67   17,78   15,56
Alex Ferguson (Man Utd)   1322   778   307   237   58,85   23,22   17,93
Simon Grayson (Leeds)   77   45   18   14   58,44   23,38   18,18
Arsene Wenger (Arsenal)   779   449   190   140   57,64   24,39   17,97

Setter vi en grense på minimum 50 kamper så er Grayson nest best, bare slått av den unevnelige..

(prøvde å legge til en xls-fil (25kb), men fikk bare melding om at serveren er full..)
så här kan man ju inte avgöra om en tränare är bra eller dålig,  det betyder ju med automtik att topp2lagen i varje division har de bästa managern och de 2 sämsta lagen de sämsta managerna, det behöver man ju inte ens räkna ut med procentsiffror, är ju mer intressant om man jämför hur grayson procent för blackpool i ccc och jämför med hans efterträdare om man ser någon positiv eller negativ skillnad,
 

auren

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #28 på: Mars 22, 2010, 23:46:53 »
Jeg begynner dessverre å miste litt troa denne sesongen også. Jeg får en snikfølelse av den samme følelsen jeg hadde med Macca under roret. Har Grayson mentaliteten til å snu det?

auren

Nå ble dessverre min skepsis angående Graysons mentalitet i større grad styrket. Huff!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Jon R

Sv: Er Grayson overvurdert?
« Svar #29 på: Mars 23, 2010, 00:13:38 »
Må nesten snakke for meg selv tror jeg:

Jon R: Har du overvurdert Simon Grayson, Jon R?
Jon R: Ja min gode mann, definitivt.
Jon R: Hvordan da?
Jon R: Jeg syntes han gjorde nesten alt riktig frem til desember. Jeg var enig i laguttak, måten vi spilte fotball på, grep han gjorde med spillerstallen, ja nesten alt han foretok seg. Resultatene talte jo for seg.
Jon R: Og nå?
Jon R: Nå er jeg uenig i nesten alt han gjør.
Jon R: Det sier du bare fordi vi taper.
Jon R: Nei, jeg påpekte alt tidlig i januar at tranfervinduet burde brukes til å hente to gode backer og helst også en angriper av Beckford kaliber. Det skjedde ikke. Nå har vi spilt på oss dårlig selvtillit og presset ser ut til å bringe manager og spiller ut av balanse. Vi har hatt en nedadgående spiral i tre måneder nå. Laguttak formasjoner og taktiske disposisjoner henger ikke lenger på greip. Klart at Grayson må ta ansvaret for det.  
Jon R: Du har et poeng der.
Jon R: Ja dessverre.
Jon R.