Frank Lowy interessert i å kjøpe Leeds United?

Started by Adis, April 10, 2010, 16:52:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Adis

Dette var da meget interessant lesing. Jeg er ikke videre kjent med mannen med etter denne artikkelen å dømme er armene mine åpne. Hvis solid økonomi, fotballteft og fornuft kan kombineres så er det jo gull.

http://www.smh.com.au/sport/football/lowy-looking-at-adding-leeds-united-to-portfolio-20100410-rzpz.html
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

marve

Quote from: Adis on April 10, 2010, 16:52:17
Dette var da meget interessant lesing. Jeg er ikke videre kjent med mannen med etter denne artikkelen å dømme er armene mine åpne. Hvis solid økonomi, fotballteft og fornuft kan kombineres så er det jo gull.

http://www.smh.com.au/sport/football/lowy-looking-at-adding-leeds-united-to-portfolio-20100410-rzpz.html

Har vært en del slike rykter som en har hatt veldig liten tro på ,men denne har jeg en veldig god følelse av kan være sann .

Papi

Men fare for og drite på draget.
Her vises det til at Tony Dorigo er fra Australia.
Ganske sikker på at han er engelsk?????
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Dennis

Quote from: Papi on April 10, 2010, 16:58:12

Han er vel australskfødt?

Utover det er det alltid pirrende å lese slikt, men jeg prøver å ta alt slikt med en klype salt etter mange bristede drømmer. Syns artikkelen også bærer preg av mye "mas" rundt en påstått interesse fra fire måneder tilbake.

Jeg trenger i alle fall en uttalelse fra mannen selv.

Marching on together!

Adis

Joda, men Tony ble født i Melbourne Australia
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

Per Arne

Quote from: Mr Kaizer on April 10, 2010, 17:00:59

Han er vel australsk født?

Korrekt. Men han har britisk pass.

lojosang

Quote from: Mr Kaizer on April 10, 2010, 17:00:59

Han er vel australsk født?

Det må nok dragvask til her, ja.  :)
Dorigo er født i Melbourne, sier wikipedia.
- Leif Olav

Rudi G.

Dorigo er født i Melbourne, oppvokst i Italia men har engelsk pass :)

baste

Opprykk og oppkjøp i år...det hadde vært noe!!

Rudi G.

Here we go again

Hadde vel ikke vært så dumt dette, selv om jeg hadde kommet til å savne Bates og hans omgjengelighet ;)

p0ndus

Ja hadde Bates forlatt oss hadde gledestårene spruta, det er bare å håpe at det hold i disse spekulasjonene.  :)

Stephenjazz

Det er ren utopi å tro på løsrevne rykter. Jeg tar ingenting for gitt før det faktisk har skjedd. Vil ikke bli skuffet på ny om ryktet ikke stemmer.
Det blir aldri umoderne å vinne

GeirO

Bring him in!

Forutsatt han bruker mer penger på Leeds enn Bates, og at han ellers er en fornuftig mann.
MOT

abbe

Problemet er vel at Leeds ikke er til salgs....?

Ferre

Quote from: abbe on April 10, 2010, 18:07:51

Til den rette prisen, så er alle til salgs. Det er bare spørs hva Bates krever...

Rudi G.

Alt er til salgs bortsett ifra ungene dine!

Andersen

WHAT! BRING HIM ON ! Men det er vel for godt til å være sant  :-[ Sist jeg hørte oppkjøpsplaner var visst en sjeik nedi saudi arabia som var Leedsfan men det var vel også bare rykter ? LEEDS4EVER

ollan

Quote from: Rudi G. on April 10, 2010, 18:11:37

ka??skal ikke abbe selge ungene sine ;)
Ollan

jaho

Quote from: ollan on April 10, 2010, 18:20:25

ka??skal ikke abbe selge ungene sine ;)
Bates hadde kanskje gjort det....Ja da hadde d blitt ramaskrik her...

abbe

Quote from: Ferre on April 10, 2010, 18:11:14

Til den rette prisen, så er alle til salgs. Det er bare spørs hva Bates krever...

Så klart. Men tidligere har han bare sagt at han er interessert i medinvestorer. Les: Idioter som vil hive penger etter ham uten å få innflytelse :-S

Kato

Problemet er at ingen vet hvem som er selger.. 8)

Leeeeeeeeeeeeds

April 9 - Frank Lowy (pictured), the chairman of Football Federation Australia (FFA), is set to launch a bid to take-over former English champions Leeds United, it was reported today.

The Sun-Herald in Australia reported that Lowy, who is worth $6 billion (£3.6 billion), engaged a Leeds-based sporting agent to compile a due diligence report on the club, who have been crowned English champions three times,  in January.

The report concluded that although Leeds are now playing in League One - the third tier of English football - they remain one of the country's strongest brands as they continue to draw average crowds of more than 25,000.

The Leeds squad contains two Australians - Patrick Kisnorbo and Neil Kilkenny - and Harry Kewell, Mark Viduka, Paul Okon, Tony Dorigo and Jacob Burns all had stints at Elland Road.

''He has corporate credibility in England through his business [Westfield] while football-wise he's seen as both passionate and intelligent," a source told the Sun-Herald.

"The view is any English club would be lucky to have him buy into it."

The newspaper claimed that Lowy, who is also heading Australia's bid to host the 2018 or 2022 World Cup, has engaged a group of lawyers, accountants and business consultants to consider whether to launch a formal bid.

Leeds reached the semi-finals of the Champions League as recently as 2001 but then fell on hard times after it emerged that then-chairman Peter Ridsdale had taken out large loans against the prospect of the share of the TV rights and sponsorship revenues that come with UEFA Champions League qualification, which they failed to do in 2002.

They were relegated at the end of the 2003-2004 season and the club was sold to former Chelsea chairman Ken Bates for £10 million ($15 million).

After early initial success in the Championship they were relegated to League One in May 2007 after they entered administration and were docked 10 points.

The club are currently third in League One and one of the favourites for promotion back to the Championship.
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Cbas10an

MOT

Joachim

Svend Anders

Uten å være en spoiler, det finnes allerede en tråd om denne saken fra igår, noen centimeter lenger ned på siden. Regner med at mods'a slår sammen trådene...

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

h.b

Hvis det blir et oppkjøp av Leeds. Ja da er jeg rimelig sikker på at Grayson får sparken etter sesongen.
For hvis man kjøper opp en klubb med ambisjoner om å få klubben tilbake til toppen av engelsk fotball. Ja da regner jeg med at de vil skaffe seg den beste manageren til dette

Ferre

Kom over dette innlegget på WACCOE, og hvis det er sant er det jo et ørlite håp om at dette kan skje:

Ok this is something I can add a little weight to.

I have lived in Sydney for the last 20 years and have worked at Frank Lowry's house numerous times as a Joiner/Cabinet maker. The place is like Fort Knox and you need grade A security clearance just to enter the premises. Every time I have worked there I have had a security guard within 3 meters of me at all times. I had never meet the dude till just after Christmas just gone. I was replacing cedar plantation shutters in the Master Suite and had the usual security clown keeping me company. I then see this little fat fella come in and ask if that was my van with the Leeds United logo adorning the rear window. Told him I followed Leeds everwhere from 78-90 untill moving out of the UK and what a mess the club was in at the mo. He started firing a load of question into me on what ER was like, what it meant to be a Leeds fan, Did I think the Aussies players were well excepted at Leeds, what would they think of an Aussie owning their club???? I was a bit shocked as I know he is the man bankrolling the whole football scene over here in Aus and thought why would he be intersted in 'little old Leeds'. I said ''I think the majority would welcome anyone with a bit of salt, if it meant getting rid of ''The crook'' that is Ken Bates! why are you thinking of being the knight in shining armour to take the famous Leeds United back to where they belong''. He gave me a wry old smile and said ''there was only one thing standing in his way of already owning Leeds United''. To be honest I thought he was talking shit and just making conversation but after seeing this thread this morning I thought I would tell you the above.

The only thing wrong here is that he is a f**king Shyster and is just like Bates. As somebody has already mentioned It looks as he is only looking for exposure for Australia's attempt at getting the World Cup downunder.

Do we really want another tight arsed old bastard who does not have the clubs best interests at heart.

I expect the usual shite that gets thrown at people who claim this or that, but to tell you the truth I couldn't give flying f*ck who says what.

Just telling you what came out of the horses mouth

Here we go again

Quote from: Ferre on April 11, 2010, 14:40:27
Kom over dette innlegget på WACCOE, og hvis det er sant er det jo et ørlite håp om at dette kan skje:

Håp om at hva kan skje, at "another tight arsed old bastard who does not have the clubs best interests at heart" overtar klubben? ;)

JanPSyse

Tja, enkelte ganger kunne de bli lagt ut til salgs... ;)
"It's a tremendous honour, I think I'll go have a banana..." -Gordon Strachan-

Vonsiggy

Så hvis jeg gir deg en viss sum penger så bytter du til å heie på Chelski eller SuckerPool? :P

Tilbake til topic. Tror hvis vi rykker opp så er det større sannsynlighet for at muligens noen rike sjeiker ser potensiale i vårt elskede Leeds.