Skrevet av Emne: Wimp: Del dine spillelister  (Lest 2649 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

trondt

Wimp: Del dine spillelister
« på: April 15, 2010, 12:38:52 »
Relativt ny i streaminguniverset. Har valgt Wimp som min "leverandør" og har ennå ikke rukket å lage noen egne spillelister, men hvis andre har noe å bidra med så kan det kanskje deles her ?

Erik_

Sv: Wimp: Del dine spillelister
« Svar #1 på: Mai 06, 2010, 00:01:08 »
Ser ikke ut som folk er helt med på Wimp-bølgen, men veldig bra utvalg av musikk...

Skal ikke driste meg til å dele noe spilleliste.:)

Bites Yer Legs

Sv: Wimp: Del dine spillelister
« Svar #2 på: Mai 06, 2010, 00:06:09 »
Ser ikke ut som folk er helt med på Wimp-bølgen, men veldig bra utvalg av musikk...

Skal ikke driste meg til å dele noe spilleliste.:)

Fyr på! Er selv nyfrelst spotify-bruker, spesielt etter den siste oppdateringen. Hvordan er Wimp bedre?
KEEP FIGHTING!!

Erik_

Sv: Wimp: Del dine spillelister
« Svar #3 på: Mai 06, 2010, 00:18:56 »
Fyr på! Er selv nyfrelst spotify-bruker, spesielt etter den siste oppdateringen. Hvordan er Wimp bedre?
Om det er noe bedre eller ei, vet jeg ærlig talt ikke. Har ikke prøvd betalversjonen på Spotify, men siden Wimp samarbeider med Platekompaniet har de muligens et enda bredere utvalg i de forskjellige sjangre.

Denne artikkelen fra 10. mars fikk meg til å teste det ut:
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=579857

Robert

Sv: Wimp: Del dine spillelister
« Svar #4 på: Mai 06, 2010, 08:12:30 »
Har testet både Wimp og betalversjon av Spotify. Og for mitt bruk var Spotify en klar vinner. Skal du ha mye norsk musikk og liker å lese masse om artistene er Wimp greit nok, men Spotify var så utrolig mye bedre på mobil-delen, og ikke minst bruker Wimp adobe-air, noe som irriterer meg.

En annen ting som var utrolig irriterende med Wimp var at man kunne søke på sanger, de ble funnet, men du kunne ikke høre på de. Du måtte kjøpe sangen først. Spotify "løser" det omvendt gjennom å ikke selge musikk du ikke kan streame. Mye bedre synes jeg.

Og etter updaten dro Spotify enda mere ifra, så betaler gjerne 99 kr i mnd til de. Wimp kommer seg vel etterhvert, de er jo tross alt ganske ny.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

trondt

Sv: Wimp: Del dine spillelister
« Svar #5 på: Mai 06, 2010, 09:20:57 »
Har testet både Wimp og betalversjon av Spotify. Og for mitt bruk var Spotify en klar vinner. Skal du ha mye norsk musikk og liker å lese masse om artistene er Wimp greit nok, men Spotify var så utrolig mye bedre på mobil-delen, og ikke minst bruker Wimp adobe-air, noe som irriterer meg.

En annen ting som var utrolig irriterende med Wimp var at man kunne søke på sanger, de ble funnet, men du kunne ikke høre på de. Du måtte kjøpe sangen først. Spotify "løser" det omvendt gjennom å ikke selge musikk du ikke kan streame. Mye bedre synes jeg.

Og etter updaten dro Spotify enda mere ifra, så betaler gjerne 99 kr i mnd til de. Wimp kommer seg vel etterhvert, de er jo tross alt ganske ny.
Har aldri opplevd å måtte kjøpe sanger for å høre på de. Er det musikk på Wimp som det må betales ekstra for ?

Robert

Sv: Wimp: Del dine spillelister
« Svar #6 på: Mai 06, 2010, 10:05:26 »
Mulig de har fjernet det.
Men om man f.eks. søkte på Metallica (mener å huske de var en av de), kunne jeg ikke streame musikken, men fikk bare beskjed om å kjøpe den, og så kunne jeg høre på den. Uaktuelt for meg, da det er en streaming-tjeneste jeg ønsker meg.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

trondt

Sv: Wimp: Del dine spillelister
« Svar #7 på: Mai 06, 2010, 10:14:01 »
Prøvde akkurat å søke på Metallica og fikk samme beskjed som deg at det må kjøpes før jeg kan "lyssna". Det er første artist som jeg opplever dette med. Er de (Metallica) til fri "avlyssning" på spotify ?

Bites Yer Legs

Sv: Wimp: Del dine spillelister
« Svar #8 på: Mai 06, 2010, 14:24:54 »
Prøvde akkurat å søke på Metallica og fikk samme beskjed som deg at det må kjøpes før jeg kan "lyssna". Det er første artist som jeg opplever dette med. Er de (Metallica) til fri "avlyssning" på spotify ?

Napsterdødarene Metallica er jo innbitte motstandere av fildeling, står også nevnt i vg-artikkelen enrique viser til. På spotify finnes kun Whiplash gratis, pluss en haug tribute-greier.


Merker jeg fikk lyst å prøve Wimp, men enn så lenge ganske fornøyd med Spotify. Føler Spotify har ganske "bredt" utvalg, men det må kanskje litt mer egeninnsats til for å finne frem?
Etter oppdateringen virker både utvalget og funksjonen "related artists" å ha blitt kraftig forbedret!!
KEEP FIGHTING!!

Blank_File

Sv: Wimp: Del dine spillelister
« Svar #9 på: Mai 06, 2010, 14:28:38 »
Musikkbiblioteket til Wimp og Spotify er veldig likt etter at Wimp gikk ut av beta. Da forsvant alle de "store" som ikke vil være med på nettbølgen. Pink Floyd, Led Zeppelin og Metallica for å nevne noen. Som ivrig bruker av Spotify på mobil er jeg ikke i tvil om hva jeg foretrekker. Spesielt nå som man kan legge inn sine egne sanger for å fylle hullene som er i Spotify biblioteket.