Main Menu

Opprykk???

Started by JacobScreek, April 17, 2010, 21:44:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hva tror vi om sesonginnspurten?

Jepp vi tar 2.plassen i år!
83 (66.9%)
Jepp...via PlayOff!
6 (4.8%)
Nei...ikke i år heller!
31 (25%)
Vi er og blir et League1-lag!
4 (3.2%)

Total Members Voted: 118

Voting closed: April 24, 2010, 21:44:33

testo

Om resultatene ble som siste møte ender tabellen slik.

28-03-2009   League One     Leeds U   2 - 0   Milton Keynes Dons      3P
29-11-2003   Premier League   Charlton    0 - 1   Leeds United               Ikke målbart
(03-10-2009League One   Leeds U   0 - 0   Charlton)                    1P
30-08-2008   League One    Leeds U   2 - 2   Bristol Rovers              18mnd siden
(27-10-2009League One   Bristol R   0 - 4   Leeds United)              3P

Etter beregning vil Leeds få 7P ( Nøkkelkampen blir Charlton borte)       
                                                                                        Total 7P

25-04-2009   League One   Millwall   2 - 1   Leyton Orient                      3P
(26-09-2009League OneLeyton O   1 - 0   Millwall)                              Siste møte
11-10-2008   League One   Tranmere R   1 - 3   Millwall                               3P
(03-10-2009League OneMillwall   5 - 0   Tranmere Rovers)                 Siste møte
17-02-2009   League One   Millwall   1 - 1   Swindon Town                     1P

Etter beregning vil Millwall få 7P ( Nøkkelkampen blir Swindon Hjemme)   
                                                                                        Total 7P

10-11-2007   FA Cup              Wycombe    1 - 2   Swindon Town     Cup er cup
(26-09-2009League One   Swindon Town   1 - 1   Wycombe )          1P ?
22-08-2006   League Cup    Swindon Town    2 - 2 Brentford           Cup er cup
(03-10-2009League One    Brentford       2 - 3   Swindon Town)     3P
17-02-2009   League One    Millwall           1 - 1   Swindon Town      1P

Etter beregning vil Swindon få 5P
(Nøkkelkamper blir Wycombe og Millwall)                                   
                                                                                         Total 5p

26-09-2009   League One       Charlton Athletic   2 - 1   Exeter City           1P
Kun 1 tidligere møte og jeg gir Exeter 1P pga grei form(klarte 1-1 mot Swindon borte)
29-11-2003   Premier League   Charlton Athletic   0 - 1   Leeds United    Ikke målbart
(03-10-2009League One   Leeds United   0 - 0   Charlton Athletic)  1P
18-03-1997   Championship   Oldham Athletic   1 - 1   Charlton Athletic   1P

Etter beregning vil Charlton få 3P
(Nøkkelkamper ? Alle 3)                                                           Total 3P

Tabellen 8 Mai 2010

Position     Team     P     GD     PTS
Full League One table
1    Norwich    46    39    96
2    Leeds U    46    30    87
3    Millwall    46    32    86
4    Swindon    46    16    83
5    Charlton    46    20    80

:) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-\ :-* :'(
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Leechap

Quote from: h.b on April 18, 2010, 12:01:40
Quote from: Leechap on April 18, 2010, 11:49:29
Her er det duket for Millwall som sikkert sender et lass med røde roser til Gillingham der vi surrer det til skikkelig og ligger under 3-0 etter ca. en halvtime. Fullstendig paralysert og nærmest virrende rundt som høner på en lilleputtkamp i 1. omgang, men desidert bedre i 2. omgang.

Millwall tar tre poeng i sin neste kamp, bankers, men møter Tranmere borte i neste, kan være litt tricky? Siste kamp mot Swindon er også litt spesi, men Millwall fremstår likevel som min kandiat med sju poeng på de tre siste.
2 - 1 -0. Totalt 86 poeng.

Swindon og Charlton er outsidere som oss, men vi er megaoutsidere når hønebeina stokker seg. Swindon ligger også an til sju poeng etter min mening, da med uavgjort i siste kamp mot nettopp Millwall.
2 - 1 - 0. Totalt 85 poeng.

Charlton har noen spesi kamper, først mot Exeter - det blir ikke enkelt - av erfaring, ikke sant Leeds United? Videre mot oss på sin hjemmebane hvor vi bare kan håpe på ett poeng fra himmelen? Til slutt mot Oldham som har våknet litt og kan være kapable til å klå Charlton?
2 - 0 - 1. Totalt 83 poeng.

Og så Leeds United som dessverre oppnår 6 poeng og havner på playoff igjen, slått på målforskjell av nettopp Millwall. Worse case så absolutt!
2 - 0 - 1. Totalt 86 poeng.

Oppsummert som fotnote og et halmstrå for oss; miraklet skjer med ett poeng mot Charlton, at tallet sju også faller i hodet på oss. Vi blir ikke svimeslått direkte, men en viss rus vil nok oppstå med 87 poeng og direkte opprykk sammen med Norwich!

Får hverken Leeds eller Charlton poeng i dette oppgjøret. 0 poeng til begge. Den var ny ;D

Den skjønte du ikke, lå vel litt høyt for deg, velkommen etter. Start med å ta et norskkurs og så leser du bokstav for bokstav . . . spesielt viktig å få med seg siste avsnitt - dette kalles fordypning, slik som man ikke foretar seg i visse kretser.

David Harle

Ikke enkelt når man kun leter etter hva man kan kritisere eller vri temaet over til en ørkesløs kritikk av Bates..

Rudi G.

Quote from: David Harle on April 18, 2010, 14:46:31
Ikke enkelt når man kun leter etter hva man kan kritisere eller vri temaet over til en ørkesløs kritikk av Bates..

Hva er agendaen din DH?

columbi

2 seire og en uavgjort holder. Og vi bør ha seier mot MK DONS. Hva som helst kan skje. Tap for Gillingham var skuffende. Før jul var vi et lag for en høyere divisjon, nå er vi et ordinær league one lag. Det blir tilfeldigheter som avgjør.

B_Ød

Quote from: sviper on April 17, 2010, 23:34:39
Quote from: David Harle on April 17, 2010, 22:45:49
Vi vinner mot MK og Rovers. Blir tap mot Charlton. Dette holder da de andre lagene avgir poeng, men det blir en rysare. Glad jeg er tilstede for å delta i oppryksfeiringen.

det er jeg og,om metallfuglene begynner å fly igjen :-\

skal dere over på opprykksfest dere også ?
Ups & Ups!!

David Harle

Klar for oppryksfest! Skal godt gjøres om den ikke blir avgjørende. Jeg har ingen agenda Rudi. Er bare sinnsykt lei sutringen, konspirasjonsteoriene vedørende Bates og generelle meningsløse udokumenterbare påstender. Har fulgt med på forumet siden starten. Synes den retningen et stadig økende antall tråder tar er trist.   

jarle

Quote from: David Harle on April 18, 2010, 21:46:01
Klar for oppryksfest! Skal godt gjøres om den ikke blir avgjørende. Jeg har ingen agenda Rudi. Er bare sinnsykt lei sutringen, konspirasjonsteoriene vedørende Bates og generelle meningsløse udokumenterbare påstender. Har fulgt med på forumet siden starten. Synes den retningen et stadig økende antall tråder tar er trist.   

Konspirasjon.. kanskje du skal begrunne den påstanden med litt facts da.

Vi er den eneste klubben i verden som ikke vet hvem som er eier...???
Det ene "beviset" bør være mer enn nok! ( jeg har mange...)

bwirum

Det "festligste" med denne avstemmingen er at svaret er enten direkte opprykk eller ikke opp i det hele tatt, veldig få som har tro på at vi skal kunne komme oss helskinna gjennom en PO. Ikke at jeg kan bebreide noen for det, vi har jo historien å vise til, og vi er tross alt Leeds United...
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

David Harle

Det å etterlyse fakta som motstrider konspirasjonsteorier var litt av en innfallsvinkel! Jeg synes du skal vise til hvilken agenda eierne har, eller sagt på en annen måte, hva mener du er den store konspirasjonen? Hvitvasking av penger, underslag osv. Særdeles alvorlige anklagelser som har vært påstått tilfelle på forumet. Jeg venter i spenning! Spar meg for argumentet om tilbakekjøp av TA og Elland Road. Regnskapet viser klart at det ikke var finansielt grunnlag for dette.

LeifMorten

vinner vi de to hjemmekampene er vi langt på vei... Tror ikke at Millwall tar ni poeng. Tipper på fem. Blant annet møter de Tranmere som kjemper for livet.  Swindon får problem i begge bortekampene. I helga møter de Wycombe som må vinne dersom de skal overleve i divisjonen. Det blir nok fem på Swindon også! Også Charlton møter et lag som kjemper for livet, Exeter City, i neste runde. Charlton tar sju poeng. Det holder ikke til opprykk.
Konklusjonen blir at vi rykket opp. Ikke på grunn av ferdighetene våre. Men på grunn av manglende ferdigheter til de lagene vi kjemper mot.

jarle

Quote from: David Harle on April 19, 2010, 10:39:39
Det å etterlyse fakta som motstrider konspirasjonsteorier var litt av en innfallsvinkel! Jeg synes du skal vise til hvilken agenda eierne har, eller sagt på en annen måte, hva mener du er den store konspirasjonen? Hvitvasking av penger, underslag osv. Særdeles alvorlige anklagelser som har vært påstått tilfelle på forumet. Jeg venter i spenning! Spar meg for argumentet om tilbakekjøp av TA og Elland Road. Regnskapet viser klart at det ikke var finansielt grunnlag for dette.

Hvis det ikke er finansiell grunn til å kjøpe noe for 1 krone som er verdt 3 kroner...
Så kan vi vel enes om en ting og det er de som eier oss ( God knows who they are) er lut fattige.

Og som jeg og andre har ment, ikke er villige til å satse på Leeds og få oss tilbake der vi hører hjemme.

I tillegg har jo en god del av disse kons teoriene faktisk blitt bekreftet av Bates selv mer eller mindre... ehhh Jeg eier klubben... nei jeg vet ikke hvem som eier klubben... eh nå vet jeg det alikevel...
Jeg lurer på hvem som ga han jobben som styre formann,... det er jo som regel eierne som utnevner det... hvordan fikk han jobben.. et anonymt brev i posten?!

rogak

Tror Millwall skal få slite mot Leyton Orient, de er ikke trygge på plassen og det er lokaloppgjør, Tranmere kjemper for livet, og Swindon kan fort ta poeng. Charlton har igjen Exeter i fin form og alt å spille for, de har et Leeds som er et av de beste bortelagene i League One mens Oldham kan være berget når kampen går og derfor potensielt lettere motstand. Swindon har Wycombe som kjemper desperat for å unngå nedrykk, deretter Brenford som har ingenting å spille for, deretter Millwall borte. Leeds har igjen MK Dons med ingenting å spille for, Charlton borte som jeg tror på ett eller tre poneg mot og til sist har vi Bristol Rovers med ingenting å spille for og som vi slo 4-0 før jul. Konklusjon: Millwall har det vanskeligste programmet og en meget dårlig formkurve, Charlton  det nest hardeste og Swindon det tredje hardeste. Jeg vurderer Leeds sitt program som det letteste, til tross for Charlton borte. Men dette er jo på papiret, det som er sikkert er at det vil skje overraskelser helt fram til 8. mai kl. 18.00. Og hvis det skulle bli play-off; en gang må vel Leeds lykkes med dette også?
MOT

Superfan

Quote from: jarle on April 19, 2010, 13:59:32
Quote from: David Harle on April 19, 2010, 10:39:39

Hvis det ikke er finansiell grunn til å kjøpe noe for 1 krone som er verdt 3 kroner...
Så kan vi vel enes om en ting og det er de som eier oss ( God knows who they are) er lut fattige.

Og som jeg og andre har ment, ikke er villige til å satse på Leeds og få oss tilbake der vi hører hjemme.

I tillegg har jo en god del av disse kons teoriene faktisk blitt bekreftet av Bates selv mer eller mindre... ehhh Jeg eier klubben... nei jeg vet ikke hvem som eier klubben... eh nå vet jeg det alikevel...
Jeg lurer på hvem som ga han jobben som styre formann,... det er jo som regel eierne som utnevner det... hvordan fikk han jobben.. et anonymt brev i posten?!

Det rare er jo at ingen andre heller ser det store "gullegget" her. Dersom det er slik at en kan kjøpe 3 kroner for 1 krone burde det jo stå en kø av pengsterke folk utenfor ER. Og det gjør det jo ikke. Problemet er nok heller at det å eie fotballklubber ikke er noen økonomisk gullgruve, først og fremst fordi spillerlønningene og overgangssummene er helt ville. Dette er nok i ferd med å korrigeres noe, men enda er det vel slik at drift av en stor fotballklubb krever en virkelig rik onkel. Forøvrig enig med David H. vedrørende sutring og udokumenterte konspirasjonsteorier.

berlin

Min stemme gikk til:

Jepp vi tar 2.plassen i år!

Det betyr at jeg er optimist, hverken mer eller mindre. Det betyr altså ikke at jeg er naiv og er helt sikker i min sak, kun at jeg velger å være optimist. For meg betyr det litt at vi akkurat nå ikke er avhengige av noen andre, så får vi se hvordan situasjonen ser ut etter MK Dons kampen.

rogak

Betting-selskapene har Leeds som favoritt til å ta den andre direkte opprykksplassen:

Odds 2nd place League One               
Leeds United        1.73 - 1.6 - 1.67 - 1.57 - 1.57 - 1.57 - 1.57 - 1.8   
Millwall                1.76 -  2  -  1.83 - 1.91 - 1.83 - 1.91 - 1.91 - 2.08   
Swindon Town      3.15 -  2.88 - 2.88 - 3 - 3 - 2.75 - 3 - 3.25   
Charlton Athletic   3.55 - 3  - 3.25 - 3 - 3.5 - 3.2 - 3 - 3.55   
Huddersfield Town 4.4  - 4.5 - 4.33 - 4.33 - 4 - 4 - 4.33 - 4.2   
Southampton 46   11  - 10  -  11  -  12 - 11 - 11 - 10   
Colchester United 200  -  41  -   51  -  51 - 51 - 51 - 51 - 38   

De har jo dette som jobb, så da blir det vel sikkert slik :)   

MOT

Torpe-do

Pokker også! Du vet da vel hvordan det går med Leeds så snart de er favoritter?

HAD

Tror og håper det ender slik;
Norwich 98 (vinner sine 3 siste)
Leeds 87 (vinner begge hjemmekampene og tar med seg et poeng fra London)
Swindon 85 (To seire og uavgjort borte mot Millwall)
Millwall 84 (Vinner mot LO, men klarer "bare" uavgjort i de to siste)
Charlton 84 (Vinner nok både mot Oldham og Exeter og dessuten ett poeng mot oss)
Huddersfield 79 (Tror de tar siste playoff plass)

JacobScreek

Flere som skal stemme her eller skal vi avrunde? Gir den et par dager til....
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

LeifMorten

Da står kampen om opprykk mellom Leeds og MIllwall.

LeifMorten

Og med Tranmere og Swindon igjen for Millwall håper jeg de tar null poeng... ;D

p0ndus

For min del blir det antidepressiva i to strake uker mot overopphetede opprykksnerver. Blir det play-off så får ordne ny resept.  :) :)

berlin

Quote from: LeifMorten on April 24, 2010, 18:01:12
Da står kampen om opprykk mellom Leeds og MIllwall.

Tror ikke Charlton og Swindon er enig i det.

LeifMorten

Tranmere-Millwall  4-1-2   15-11
Millwall-Swindon    2-1-1    6-4

Charlton-Leeds   0-1-5   4-15
Leeds-Bristol R    1-1-0   3-2

Tror vi på statisikken rykker vi greit opp....

newsome

Quote from: rogak on April 20, 2010, 09:31:01
Betting-selskapene har Leeds som favoritt til å ta den andre direkte opprykksplassen:

Odds 2nd place League One               
Leeds United        1.73 - 1.6 - 1.67 - 1.57 - 1.57 - 1.57 - 1.57 - 1.8   
Millwall                1.76 -  2  -  1.83 - 1.91 - 1.83 - 1.91 - 1.91 - 2.08   
Swindon Town      3.15 -  2.88 - 2.88 - 3 - 3 - 2.75 - 3 - 3.25   
Charlton Athletic   3.55 - 3  - 3.25 - 3 - 3.5 - 3.2 - 3 - 3.55   
Huddersfield Town 4.4  - 4.5 - 4.33 - 4.33 - 4 - 4 - 4.33 - 4.2   
Southampton 46   11  - 10  -  11  -  12 - 11 - 11 - 10   
Colchester United 200  -  41  -   51  -  51 - 51 - 51 - 51 - 38   

De har jo dette som jobb, så da blir det vel sikkert slik :)   

Synd det er ikke de som avgjør!!!
Vi må gjøre jobben selv!

Here we go again

Må innrømme at jeg stemte "Nei, ikke i år heller" da denne tråden ble skapt.  Men slik det ser ut nå så har vi sikret 2. plassen i nest siste runde.  Vi knuser Charlton borte og Tranmere valser over Millwall i sin kamp for å overleve i divisjonen! ;)

Rudi G.

Plutselig slo angsten inn igjen!

Ferre

Vet ikke om dette er postet før, men her er reglene hvis vi ender med likt poeng og samme målforskjell:

# If two or more teams finish level on points the team with the better goal difference will finish higher.

# If two or more teams have the same points and the same goal difference, the team which has scored the higher number of goals will finish higher.

# If two or more teams finish level on points, goal difference and goals scored at the end of the season and the championship, a promotion place, play-off place or relegation place is at stake they will then play off to decide who finishes higher.

# If two or more teams are level before the end of the season on points, goal difference and goals scored, then alphabetical order will determine the team finishing higher.

fjellhaugen

Quote from: Ferre on April 24, 2010, 19:29:10
Vet ikke om dette er postet før, men her er reglene hvis vi ender med likt poeng og samme målforskjell:

# If two or more teams finish level on points the team with the better goal difference will finish higher.

# If two or more teams have the same points and the same goal difference, the team which has scored the higher number of goals will finish higher.

# If two or more teams finish level on points, goal difference and goals scored at the end of the season and the championship, a promotion place, play-off place or relegation place is at stake they will then play off to decide who finishes higher.

# If two or more teams are level before the end of the season on points, goal difference and goals scored, then alphabetical order will determine the team finishing higher.

det siste punktet la du inn selv eller?
alfabetisk dersom poeng og målforskjell er lik?
da får vi for all del ikke håpe charlton tar oss igjen. millwall kan jeg leve med ;D ;D ;D ;D ;D ;D

dessuten er vel punkt 3 litt mer seriøst
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Tom S

Så innbyrdes oppgjør spiller ingen rolle, med andre ord.
COME ON LEEDS !!