Skrevet av Emne: Gradel må bort  (Lest 9721 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: Gradel må bort
« Svar #60 på: Mai 09, 2010, 10:14:15 »
Det er en HELT korrekt avgjørelse å sende Max Gradel av banen. Linjevakta ser det, og gjør rett og slett jobben sin.

Nytter ikke hvor hvite briller man har på seg, klart rødt.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28906
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Gradel må bort
« Svar #61 på: Mai 09, 2010, 10:49:35 »
For det første - jeg skjønner at dennne tråden kom opp i kampens hete.
...det var lett å kunne se for seg hvor skjebnesvanger denne oppførselen kunne bli   ::)

For meg virker utvisningen kurant.

...så var det hva man i ettertid skal gjøre med Gradel.
Max er en ung gutt som flere ganger har vist at han koker over. Det er jo litt interessant å ha visst hvordan han tar ting når det har roet seg. Er han typen som sta holder på sitt, eller er  han en angrende synder.

Hvis han er det siste, er det bare å fortsette å prøve å lære ham å kontrollere temperamentet sitt. Det finnes nok av eksempler på idrettsutøvere som har slitt med det samme, men som har klart 'å temme det'.

...for å vinkle det litt, hvor lett ville det ikke vært for 'han rødmussede' å sende Eric på dør etter kung fu-sparket, eller han portugiseren etter at han hadde fornærmet hele England i et sluttspill... I stedet klarte han å forandre personene slik at de ble en ressurs for klubben til han rødmussede i flere sesonger videre.

Max har talent! Det er fortsatt mye behandling som må til før talentet slår ut i full blomst, men jeg tror da virkelig det er verdt å prøve å få det fram.

For den gutten har myyye inne.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Joe Jordan

Sv: Gradel må bort
« Svar #62 på: Mai 09, 2010, 10:54:33 »
OK, vi blir tydeligvis aldri enige om definisjonen av stempling. Men det er egentlig ikke så viktig, alle er nok enige om at oppførselen  i etterkant er under enhver kritikk.

Ã… si at Gradel må ut av klubben blir en smule latterlig, legger vi feks. spillerferdigheter til grunn bør jo da 80% av laget erstattes. Gradel er etter min mening en av ganske få på dette laget som holder CCC nivå.

Det blir en HØYST spennende sommer med tanke på hvem som går og kommer på Elland Road! 
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Dennis

Sv: Gradel må bort
« Svar #63 på: Mai 09, 2010, 10:58:26 »
OK, vi blir tydeligvis aldri enige om definisjonen av stempling. Men det er egentlig ikke så viktig, alle er nok enige om at oppførselen  i etterkant er under enhver kritikk.  

For min egen del, synes jeg det - på reprisen noen minutter etterpå - ser ut som han tramper på/mot/ved føttene til Jones etter å ha snudd opp og møtt han face to face. Antakelig har Jones slengt med leppa og overspilte mer enn Tom Cruise da han falt. Derimot driter jeg hva i en BR-idiot gjør.

Om Max ikke gjør noe slikt, dvs at det var noe vi på puben trodde vi så der og da, så tar jeg selvsagt det tilbake.

Oppførselen etterpå er, som du sier, under enhver kritikk. Føler du deg meget urettferdig behandlet, er det liten tvil at du vil reagere, spesielt i slike situasjoner/kamper. Max Gradel derimot, måtte fysisk bli holdt unna. Han gikk altfor langt!

Og, som jeg også skrev i går, burde han jobbes med, for å unngå fremtidige situasjoner av samme art. Noe tilsvarende har vel også skjedd tidligere?
Marching on together!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Gradel må bort
« Svar #64 på: Mai 09, 2010, 11:13:47 »
Nøyer meg med å si at jeg er sjeleglad dette ikke sørget for at vi spiller Play off og er villig til å tilgi Gradel. I dag er det enkelt, men det var en særdeles uheldig hendelse i en sinnsykt viktig kamp! Simon får sikkert skikk på ham før CCC sesongen og videre opprykk til PL.... ;)
Yeboahs vitne

Evig Pint

Sv: Gradel må bort
« Svar #65 på: Mai 09, 2010, 23:55:19 »
Gradel er ustabil desverre - både fotballmessig og ikke minst mentalt. Dette er ikke første gang han krangler med medspillere eller gjør noe tilsvarende dumt. (Både før Leeds, og tidligere i år.) Igår toppet det seg. Det virker som han har en rullegardin som kanskje går ned litt for enkelt. Ekstremt følelsesmenneske kanskje.

Larry må ta et oppgjør med dette. Fra Gradel kommer det sikkert en forklaring og unnskyldning iløpet av uken. Heldigvis gikk det bra tilslutt, men den tåpelige oppførselen kunne fort kostet klubben latterlig mye.

Hva som skjer med ham nå, er egentligt det samme for meg. Regner med han blir, men gråter ingen tårer hvis han forsvinner. For å være helt ærlig så synes jeg ikke talentet er veldig stort, men han er habil når han fungerer.
Marching on together