Skrevet av Emne: Leeds i CCC- hva skjer nå?  (Lest 16458 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #60 på: Mai 10, 2010, 21:56:51 »
Sorry, berlin - men jeg skjønte ikke hvordan du kunne trekke en konklusjon om at Nicholas mener '2010-utgaven ikke er god nok for ytterligere framgang'....?

Slik jeg hører det, mener han at 2010-utgaven vil kunne hevde seg i The Championship playoffs - hvis laget tilføres 2-3 'high quality players'.....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #61 på: Mai 10, 2010, 22:21:00 »
Sorry, berlin - men jeg skjønte ikke hvordan du kunne trekke en konklusjon om at Nicholas mener '2010-utgaven ikke er god nok for ytterligere framgang'....?

Slik jeg hører det, mener han at 2010-utgaven vil kunne hevde seg i The Championship playoffs - hvis laget tilføres 2-3 'high quality players'.....

Sorry back. :) Ser nå at det var klønete formulert av meg. Det jeg mente å si var at CN mente at laget pr. i dag ikke er godt nok for å hevde seg i blant topp 6 i CCC. For å oppnå det mener han at det trengs noen kvalitets-forsterkninger (som du skriver).

berlin

rastafari

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #62 på: Mai 11, 2010, 08:41:54 »
Håper bare vi har lært at man IKKE skal bruke 35 forskjellige lånespillere i fra diverse reservelag.

Amen!!

Få nå inn spillere på kontrakt og bygg et lag. Glem direkte opprykk  ::)

Og kanskje vi får nye eiere også
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Borge

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #63 på: Mai 11, 2010, 09:20:48 »
Håper vi har £5 mill å rutte med. Burde ha det. Bates bør klare å frigjøre en del middler til spiller kjøp. Hvis han ikke gjør det, så bør han sparkes ut.

Håper vi klarer å hente inn en skikkelig goal getter!

Ellers syns jeg vi bør satse på opprykk. Tror vi kan klare det med å hente inn en del forsterkninger. Tenk hvor deilig det hadde vært? PL i 2011/12!
har du noen god oppskrift på hvordan man sparker ut eieren av en klubb/bedrift... ;D
joda, ser den:-) det er vel noe vi allle ønsker skal skje

Tja, har du nok penger kan du kjøpe klubben og gjøre det:-)
Borge

asLeeds

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #64 på: Mai 11, 2010, 09:49:43 »
Håper bare vi har lært at man IKKE skal bruke 35 forskjellige lånespillere i fra diverse reservelag.

Amen!!

Få nå inn spillere på kontrakt og bygg et lag. Glem direkte opprykk  ::)

Og kanskje vi får nye eiere også

Vell kjenner eg oss her på forumet rett,så er det vell få som har planer om å glemme direkte opprykk ;D ;)
DALHEIM WHITES

Promotion 2010

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #65 på: Mai 11, 2010, 14:16:44 »
Våre største utfordrere i CCC:

Middlesbrough - Strachan har fått orden på laget etter en slett periode tidlig i sesongen.
Swansea - Pottetett forsvar som virkelig kan sette standarden for kampen om tittelen neste år, med en ny angriper på plass.
Portsmouth - Uten av administrasjon med mulighet til å beholde nioen av toppspillerne.
Hull - Nedrykk med fallskjerm.
Burnley - Nedrykk med fallskjerm og god økonomi. Mange gamle spillere dog....
Norwich - Opprykk med offensiv spillestil som kan bryte ned ethvert forsvar.
Sheffield United - Kan de samle seg igjen til et nytt angrep på topplassene?
+ De tre som ikke vinner playoff av: Nottm F, Cardiff, Leicester og Blackpool.

Skal vi klare dette så må vi forsterke!  ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B-m

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #66 på: Mai 11, 2010, 14:31:17 »
Våre største utfordrere i CCC:

Middlesbrough - Strachan har fått orden på laget etter en slett periode tidlig i sesongen.
Swansea - Pottetett forsvar som virkelig kan sette standarden for kampen om tittelen neste år, med en ny angriper på plass.
Portsmouth - Uten av administrasjon med mulighet til å beholde nioen av toppspillerne.
Hull - Nedrykk med fallskjerm.
Burnley - Nedrykk med fallskjerm og god økonomi. Mange gamle spillere dog....
Norwich - Opprykk med offensiv spillestil som kan bryte ned ethvert forsvar.
Sheffield United - Kan de samle seg igjen til et nytt angrep på topplassene?
+ De tre som ikke vinner playoff av: Nottm F, Cardiff, Leicester og Blackpool.

Skal vi klare dette så må vi forsterke!  ;D

Tror du bør ta med Reading, kom fryktelig sterkt i mot slutten av sesongen. Vi må forsterke definitivt. Det blir toppkamp hver uke, og vi vet hvordan vi presterte mot topplagene i år...


edit: Norwich blir mid-table tror jeg
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

berlin

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #67 på: Mai 11, 2010, 14:49:45 »
Våre største utfordrere i CCC:

Middlesbrough - Strachan har fått orden på laget etter en slett periode tidlig i sesongen.
Swansea - Pottetett forsvar som virkelig kan sette standarden for kampen om tittelen neste år, med en ny angriper på plass.
Portsmouth - Uten av administrasjon med mulighet til å beholde nioen av toppspillerne.
Hull - Nedrykk med fallskjerm.
Burnley - Nedrykk med fallskjerm og god økonomi. Mange gamle spillere dog....
Norwich - Opprykk med offensiv spillestil som kan bryte ned ethvert forsvar.
Sheffield United - Kan de samle seg igjen til et nytt angrep på topplassene?
+ De tre som ikke vinner playoff av: Nottm F, Cardiff, Leicester og Blackpool.

Skal vi klare dette så må vi forsterke!  ;D

Tror du bør ta med Reading, kom fryktelig sterkt i mot slutten av sesongen. Vi må forsterke definitivt. Det blir toppkamp hver uke, og vi vet hvordan vi presterte mot topplagene i år...


edit: Norwich blir mid-table tror jeg

Ad Reading b-m, så er jeg TOTALT enig!  :)

Så sent som 26.januar lå Reading på 23.plass med fattige 23 poeng på 26 kamper.

De siste 20 kampene hadde de 12 seire, 4 uavgjort og 4 tap, d.v.s 40 poeng på 20 kamper. Det ga 9.plass.

Litt motsatt av Leeds, altså.

Når det gjelder Norwich så har jeg ikke peil. Men man har sett tidligere at det ikke nødvendigvis er den suverene vinneren, som gjør det best i derpåfølgende sesong, hverken etter opprykk til CCC eller PL.

Yeboahs vitne

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #68 på: Mai 11, 2010, 17:24:41 »
Herlig å lese om hvor sultne vi er - skulle vel fint bare mangle etter å ha befunnet oss i skyggesiden av fotballen i x antall år alt ettersom hvordan vi definerer og ikke minst føler det.

Bates - lik det eller ikke - er en av de som har fått oss opp igjen. Når mange begynte å murre ifht Graysons evner på vårparten holdt han hendene av fatet - og nesten mot alle odds klarte vi å heve oss og sikre opprykket. Jeg har faktisk respekt for det.

1. Det kommer til å bli en av tidenes silly seasons ifht hva som blir linka til klubben vår - tror ikke jeg kommer til å bruke tid på å holde meg oppdatert der - for det vil være mye galskap
2. Det vil bli et vanvittig press på Mr. Bates for å bruke/skaffe midler til å bygge et slagkraftig mannskap i CCC.
3. Mye av grunnstammen i laget er ung og spennende og bør holde Championship-standard, men om vi snakker topp 6 trenger vi minimum 5-6 nye spillere som hever laget.
4. Tror Grayson vil - lik det eller ikke (det og) - bruke lånemarkedet aktivt også i denne divisjonen. Det handler ganske enkelt om at vi ikke har finansielle muskler til å ha den bredden som vi trenger.
5. Etter en sesong som egentlig kan oppsummeres gjennom kampen mot BR - ups-and downs hele veien (som om det er noe nytt) - skal jeg nyte "sommerferien" og glede meg til mye større tilgang til Leeds-kamper neste sesong
6. Forhåpentligvis slipper samboeren å rømme huset 3 minutter etter pause i siste serieomgang ettersom vi da allerede er sikret PL-spill - ja, det er lov å drømme - men det viktigste er at vi er på vei en plass igjen. Måtte vi ha opplevd vårt siste nedrykk - ever!

Sommerhilsen - MOT!!

sportcarl1

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #69 på: Mai 11, 2010, 20:14:41 »
Våre største utfordrere i CCC:

Middlesbrough - Strachan har fått orden på laget etter en slett periode tidlig i sesongen.
Swansea - Pottetett forsvar som virkelig kan sette standarden for kampen om tittelen neste år, med en ny angriper på plass.
Portsmouth - Uten av administrasjon med mulighet til å beholde nioen av toppspillerne.
Hull - Nedrykk med fallskjerm.
Burnley - Nedrykk med fallskjerm og god økonomi. Mange gamle spillere dog....
Norwich - Opprykk med offensiv spillestil som kan bryte ned ethvert forsvar.
Sheffield United - Kan de samle seg igjen til et nytt angrep på topplassene?
+ De tre som ikke vinner playoff av: Nottm F, Cardiff, Leicester og Blackpool.

Skal vi klare dette så må vi forsterke!  ;D
vilka av de gamla spelarna dog? låter ju hemskt, hoppas blake lever ;)
 

Svend Anders

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #70 på: Mai 11, 2010, 21:03:07 »
Spennende å se hvor mye eller lite cash vi har til å forsterke med. Men det er bedre å bruke "alt" på å erstatte Beckford enn å sile ut på 4-5 spillere som er marginalt bedre enn de vi har.

Tipper at vi har 1-2 millioner pund å handle for, Larry må helst treffe med transferne sine både for å skape optimisme og fordi vi er avhengig av å forsterke oss litt.

Jeg er nok veldig på linje med Runar her, og tror netto transferbudsjett vil ligge på oppmot £2 millioner. Og når vi først må bla opp, synes jeg vi skal bruke mer på færre, enn å sile det veldig ut. I dagens marked burde det uansett være mulig å gjøre noen gode deals, spesielt med klubber som har kreditorene på nakken. Vi vet alt om dette selv.

Og kjenner jeg Gwyn Williams - og Grayson - rett, så har vi allerede noen spillere godt i kikkerten og vel så det. Jeg tviler ikke på at et par av disse også er bosman-spillere.

Snakket med Casper i går, som venter på telefon fra klubben om han får tilbud om ny avtale eller ikke. Magefølelsen MIN sier vel at det ikke blir noe, men hvem vet. For enkelte av de andre spillerne som Grayson ikke ønsker videre (Kandol, Lubo, etc) avhenger det selvsagt mer av om det er klubber der ute som vil ta over lønna deres.

Jo fortere det blir en avklaring rundt disse, jo friere vil Grayson stå på markedet. For det er viktig å huske at det ikke bare er transfersummer som definerer overgang vs ikke-overgang, da i all hovedsak lønnsvilkår.

Og nettopp dette med lønn vil utelukke flere norske spillere som folk snakker om. Litt over gjennomsnittlig gode spillere her oppe vil trolig tjene like godt på å bli værende (om de ikke er i spesielle situasjoner) kontra å signe for Leeds.

SA

p0ndus

  • Gjest
Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #71 på: Mai 11, 2010, 22:10:26 »
Våre største utfordrere i CCC:

Middlesbrough - Strachan har fått orden på laget etter en slett periode tidlig i sesongen.
Swansea - Pottetett forsvar som virkelig kan sette standarden for kampen om tittelen neste år, med en ny angriper på plass.
Portsmouth - Uten av administrasjon med mulighet til å beholde nioen av toppspillerne.
Hull - Nedrykk med fallskjerm.
Burnley - Nedrykk med fallskjerm og god økonomi. Mange gamle spillere dog....
Norwich - Opprykk med offensiv spillestil som kan bryte ned ethvert forsvar.
Sheffield United - Kan de samle seg igjen til et nytt angrep på topplassene?
+ De tre som ikke vinner playoff av: Nottm F, Cardiff, Leicester og Blackpool.

Skal vi klare dette så må vi forsterke! 

vilka av de gamla spelarna dog? låter ju hemskt, hoppas blake lever

Kansje på plass med et lite norsk kurs får våre Svenske supporter venner.
Mvh En annen storforbruker av begrepet dog.

GeirO

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #72 på: Mai 11, 2010, 22:38:47 »
Leeds anno høsten 2009 tilsvarte vel kanskje Topp 10 i CCC.
Leeds anno våren 2010 tilsvarte definitivt nedrykk fra CCC.
Summen av dette blir vel nedre halvdel av CCC hvis ikke endringer skjer.

Endringene kan bestå av noen smarte kjøp som får oss oppover tabellen.
Alternativt at faktorer som lagånd og spillesystem forbedres radikalt.

Eller aller helst at begge disse forbedringene skjer, og at vi gjør det VELDIG BRA!
MOT

Kickthemdown

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #73 på: Mai 12, 2010, 00:05:52 »
Våre største utfordrere i CCC:

Middlesbrough - Strachan har fått orden på laget etter en slett periode tidlig i sesongen.
Swansea - Pottetett forsvar som virkelig kan sette standarden for kampen om tittelen neste år, med en ny angriper på plass.
Portsmouth - Uten av administrasjon med mulighet til å beholde nioen av toppspillerne.
Hull - Nedrykk med fallskjerm.

Burnley - Nedrykk med fallskjerm og god økonomi. Mange gamle spillere dog....
Norwich - Opprykk med offensiv spillestil som kan bryte ned ethvert forsvar.
Sheffield United - Kan de samle seg igjen til et nytt angrep på topplassene?
+ De tre som ikke vinner playoff av: Nottm F, Cardiff, Leicester og Blackpool.

Skal vi klare dette så må vi forsterke!  ;D
Vedder det jeg har på at hverken Pompey eller Hull er med i topp 6 neste sesong. Spesielt Pompey som jeg faktisk tror blir slått konkurs i løpet av sommeren...  :-X

Kato

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #74 på: Mai 12, 2010, 08:30:34 »
Leeds anno høsten 2009 tilsvarte vel kanskje Topp 10 i CCC.
Leeds anno våren 2010 tilsvarte definitivt nedrykk fra CCC.
Summen av dette blir vel nedre halvdel av CCC hvis ikke endringer skjer.

Endringene kan bestå av noen smarte kjøp som får oss oppover tabellen.
Alternativt at faktorer som lagånd og spillesystem forbedres radikalt.

Eller aller helst at begge disse forbedringene skjer, og at vi gjør det VELDIG BRA!

Det mannskapet som spilte siste seriekamp for oss leverte flott arbeidsmoral og vilje. Tror likevel det er mange der som ikke har noe å gjøre i CCC. Collins, Lowry, Hughes, tildels Johnson, Bromby og Doyle er ihvertfall ikke solid CCC-format.
 

DenHviteYeboah

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #75 på: Mai 12, 2010, 09:05:04 »
Spennende å se hvor mye eller lite cash vi har til å forsterke med. Men det er bedre å bruke "alt" på å erstatte Beckford enn å sile ut på 4-5 spillere som er marginalt bedre enn de vi har.

Tipper at vi har 1-2 millioner pund å handle for, Larry må helst treffe med transferne sine både for å skape optimisme og fordi vi er avhengig av å forsterke oss litt.

Jeg er nok veldig på linje med Runar her, og tror netto transferbudsjett vil ligge på oppmot £2 millioner. Og når vi først må bla opp, synes jeg vi skal bruke mer på færre, enn å sile det veldig ut. I dagens marked burde det uansett være mulig å gjøre noen gode deals, spesielt med klubber som har kreditorene på nakken. Vi vet alt om dette selv.

Og kjenner jeg Gwyn Williams - og Grayson - rett, så har vi allerede noen spillere godt i kikkerten og vel så det. Jeg tviler ikke på at et par av disse også er bosman-spillere.

Snakket med Casper i går, som venter på telefon fra klubben om han får tilbud om ny avtale eller ikke. Magefølelsen MIN sier vel at det ikke blir noe, men hvem vet. For enkelte av de andre spillerne som Grayson ikke ønsker videre (Kandol, Lubo, etc) avhenger det selvsagt mer av om det er klubber dehm...ikke sikkert det blir såpass heller...r ute som vil ta over lønna deres.

Jo fortere det blir en avklaring rundt disse, jo friere vil Grayson stå på markedet. For det er viktig å huske at det ikke bare er transfersummer som definerer overgang vs ikke-overgang, da i all hovedsak lønnsvilkår.

Og nettopp dette med lønn vil utelukke flere norske spillere som folk snakker om. Litt over gjennomsnittlig gode spillere her oppe vil trolig tjene like godt på å bli værende (om de ikke er i spesielle situasjoner) kontra å signe for Leeds.

SA
1-2 £mill til spillerkjøp?
Har dere snakket med geitebukken?
hm...tror ikke det blir såpass heller med Bates.. >:( i så fall kan jeg ikke se for meg noe opprykk med slik kjøpekraft.Jada, jeg vet at det ikke kun går på pris, men vi må huske på at ALLE klubber i ccc prøver jo å kjøpe billige kvalitetsspillere.Og uansett hvor mange ganger dere nekter, så er det slik at gode spillere koster penger.Dette er tydligvis veldig vanskelig å forstå... ;D Hvorfor skal akkurat vi være så ekstremt heldige eller dyktigere enn alle andre å få sammen et opprykkslag som ikke koster en dritt???
Beklager, men jeg tror vi kanskje kan gjøre en hederlig innsats neste år med et slikt budsjett, men neste sesong derpå med en slikt transferstørrelse kan føre oss langt ned i gjørma...
Måtte jeg ta grusomt feil!

Masinga

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #76 på: Mai 12, 2010, 10:07:59 »
Jeg har sagt mye negativt om Bates. Men de som tror han kommer til å legge store summer på bordet til spillerkjøp, ta opp store lån over 25 år i tvilsomme banker, bruke penger vi ikke har og innta et urealistisk syn på inntekter, tar skammelig feil. Her er jeg enig med julenissen. 99% av alle fotballklubber driver med underskudd. Hvorfor er det blitt slik? Når ble fotball unntaket fra resten av verden?

Storbritannia får ny regjering i disse dager. Mange mener at den som blir statsminister egentlig foretar et politisk selvmord. For den kommende statsminister får i oppgave å redde imperiet fra kollaps. GB har en vanvittig gjeld. Hvis det begynner å rase i Spania, Portugal, Belgia etc. vil Storbritannia være neste på listen. Dette og andre ting kan ikke fotballklubber melde seg ut av.

Jeg er rett og slett lei av overbetalte fotballspillere! De lever i sin egen lille boble fullstendig uinteressert i hva som skjer rundt dem. Til syvende og sist er det fotballklubbene som må blø, dernest vi supportere. Leeds var kanskje heldige som fikk svi såpass tidlig, etter raseringen til Ridsdale. Vi har bare sett begynnelsen. Det kommer til å bli et ras av klubber på hue ned i divisjonene som følge av økonomisk inkompetanse. Og det er vel fortjent. Spiralen vi ser i fotballen må stoppes!

Dette var dagens moralpreken! Jeg vil gjerne dra frem Arsene Wenger som et eksempel til etterfølgelse. Han nekter å kjøpe dyre spillere. Han vil utvikle talenter. Men selv Arsenal har vel en stor gjeld å betjene tross dette.

Konklusjonen er at Leeds må ha en trener som har øye for talenter og utvikle disse til toppspillere. Jeg ønsker Simon Grayson lykke til i arbeidet!
Masinga, medl.nr. 1250

berlin

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #77 på: Mai 12, 2010, 10:18:18 »
Meget bra innlegg, Masinga!  :)

David Harle

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #78 på: Mai 12, 2010, 10:37:37 »
Hør hør! Ukens beste innlegg. Måtte det gå opp ett lys for de som mener det bare er å kjøpe seg til opprykk og ikke lære av historien, les Ridsdale. Look to Blackpool!   

asLeeds

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #79 på: Mai 12, 2010, 11:13:42 »
Amen! bra innlegg Masinga
DALHEIM WHITES

Promotion 2010

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #80 på: Mai 12, 2010, 11:27:00 »
Jeg har sagt mye negativt om Bates. Men de som tror han kommer til å legge store summer på bordet til spillerkjøp, ta opp store lån over 25 år i tvilsomme banker, bruke penger vi ikke har og innta et urealistisk syn på inntekter, tar skammelig feil. Her er jeg enig med julenissen. 99% av alle fotballklubber driver med underskudd. Hvorfor er det blitt slik? Når ble fotball unntaket fra resten av verden?

Storbritannia får ny regjering i disse dager. Mange mener at den som blir statsminister egentlig foretar et politisk selvmord. For den kommende statsminister får i oppgave å redde imperiet fra kollaps. GB har en vanvittig gjeld. Hvis det begynner å rase i Spania, Portugal, Belgia etc. vil Storbritannia være neste på listen. Dette og andre ting kan ikke fotballklubber melde seg ut av.

Jeg er rett og slett lei av overbetalte fotballspillere! De lever i sin egen lille boble fullstendig uinteressert i hva som skjer rundt dem. Til syvende og sist er det fotballklubbene som må blø, dernest vi supportere. Leeds var kanskje heldige som fikk svi såpass tidlig, etter raseringen til Ridsdale. Vi har bare sett begynnelsen. Det kommer til å bli et ras av klubber på hue ned i divisjonene som følge av økonomisk inkompetanse. Og det er vel fortjent. Spiralen vi ser i fotballen må stoppes!

Dette var dagens moralpreken! Jeg vil gjerne dra frem Arsene Wenger som et eksempel til etterfølgelse. Han nekter å kjøpe dyre spillere. Han vil utvikle talenter. Men selv Arsenal har vel en stor gjeld å betjene tross dette.

Konklusjonen er at Leeds må ha en trener som har øye for talenter og utvikle disse til toppspillere. Jeg ønsker Simon Grayson lykke til i arbeidet!

Enig, Philomen!  ;)

Keep 'em coming!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #81 på: Mai 14, 2010, 08:28:27 »
Jeg har sagt mye negativt om Bates. Men de som tror han kommer til å legge store summer på bordet til spillerkjøp, ta opp store lån over 25 år i tvilsomme banker, bruke penger vi ikke har og innta et urealistisk syn på inntekter, tar skammelig feil. Her er jeg enig med julenissen. 99% av alle fotballklubber driver med underskudd. Hvorfor er det blitt slik? Når ble fotball unntaket fra resten av verden?

Storbritannia får ny regjering i disse dager. Mange mener at den som blir statsminister egentlig foretar et politisk selvmord. For den kommende statsminister får i oppgave å redde imperiet fra kollaps. GB har en vanvittig gjeld. Hvis det begynner å rase i Spania, Portugal, Belgia etc. vil Storbritannia være neste på listen. Dette og andre ting kan ikke fotballklubber melde seg ut av.

Jeg er rett og slett lei av overbetalte fotballspillere! De lever i sin egen lille boble fullstendig uinteressert i hva som skjer rundt dem. Til syvende og sist er det fotballklubbene som må blø, dernest vi supportere. Leeds var kanskje heldige som fikk svi såpass tidlig, etter raseringen til Ridsdale. Vi har bare sett begynnelsen. Det kommer til å bli et ras av klubber på hue ned i divisjonene som følge av økonomisk inkompetanse. Og det er vel fortjent. Spiralen vi ser i fotballen må stoppes!

Dette var dagens moralpreken! Jeg vil gjerne dra frem Arsene Wenger som et eksempel til etterfølgelse. Han nekter å kjøpe dyre spillere. Han vil utvikle talenter. Men selv Arsenal har vel en stor gjeld å betjene tross dette.

Konklusjonen er at Leeds må ha en trener som har øye for talenter og utvikle disse til toppspillere. Jeg ønsker Simon Grayson lykke til i arbeidet!

Reflektert og bra.
Det fine med dette (hmmmm?) er jo at det er mange klubber som går på solide poengstraffer a la 10 og 15 poeng, noe som bedre Leeds' sin tabellposisjon betraktelig, uansett hvilken divisjon vi spiller i  :)

Samtidig vet vi jo stort sett ingenting om økonomien til Leeds, så det kan jo komme noen negative overraskelser her også.....Sats på talenter!

Det eneste negative jeg finner med vårt direkte opprykk er at fotballferien nå er grusom lang.
3 måneder med sladder.

Huff :-\
MOT

rogak

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #82 på: Mai 14, 2010, 09:03:06 »
Er også enig i mye av dette som Masinga skriver, spesielt at mange fotballspillere er overbetalte og lite samfunnsengasjerte. Selv om jeg har tro på de frie markedskrefter, så tror jeg fotballen som sport og industri hadde tjent på å sette et tak på lønninger. Dette er selvfølgelig svært vanskelig å få til. Nasjonalt for hvert enkelt land ville dette vært gjennomførbart, men landene i mellom ville det vært vanskelig. Betaling under bordet ville kanskje også være en konsekvens. Men hvis man satte et tak på f.eks. gjennomsnittlig industriarbeiderlønn og med bonussystem, så tror jeg det kunne vært gjennomført, det gjøres jo i næringslivet i dag. Hvis man i tillegg hadde lovpålagt at alle fotballspillere skulle gjennomføre en eller annen form for utdannelse mens man spiller fotball, så tror jeg systemet ville fungert bedre. Men før dette skjer, så må fotballen oppleve en større krise, og det kan jo godt være mulig. I England kan det komme flere konkurser, også i Spania, Hellas og andre land tror jeg det kommer slike.

Når det gjelder Leeds, så blir alt bedre ved et opprykk til CCC. Det blir 10 ganger så mye penger fra ligaen(2,3 mill. pund), og det blir høyere publikums-, merchandise-, og tv-inntekter. Reiseutgiftene blir de samme, mens lønningene kanskje må justeres noe opp. Leeds er en stor klubb som i kraft av sin størrelse og ambisjonsnivå kan trekke spillere til klubben som normalt ville gått til mindre klubber. Og Leeds har ingen gjeld av størrelse, vi har lært(forhåpentligvis) av nedturen og vi er sultne. Tror det er lurt med noen lånespillere, og noen faste som holder bra CCC-nivå. Mener at vi bør gå for opprykk, historien til andre nyopprykkede lag viser at dette er fullt mulig. Men da må vi ha fire-fem forsterkninger som holder god CCC-klasse.
« Siste redigering: Mai 14, 2010, 09:08:06 av rogak »
MOT

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #83 på: Mai 18, 2010, 13:03:22 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Whites-could-win.6299883.jp

Scunthorpe-sjef Adkins tror Leeds kan gå "all the way" og nøye seg meg en sesong i CCC.
Yeboahs vitne

Torpe-do

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #84 på: Mai 18, 2010, 14:16:46 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/Leeds-United-Whites-could-win.6299883.jp

Scunthorpe-sjef Adkins tror Leeds kan gå "all the way" og nøye seg meg en sesong i CCC.

La oss bare håpe han har rett :)

SupALeedS

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #85 på: Mai 18, 2010, 15:11:34 »
Noen som har en oversikt over spillere fra PL, CC som har gått ut av kontrakt denne sesongen? Hadde vært intressangt å sett om det var noen vi kunne snappe fra den øverste hylle:P Ellers ønsker jeg meg Robert Koren, Ian harte, Synes også collins bør signes! Så får vi gi det vi har å gi til Beckford, galskap å selge denne mannen, han burde fått en egen statue utenfor elland road!! Makan til goal getter skal vi slite lenge med å finne desverre...
Alex

Øystein E

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #86 på: Mai 23, 2010, 16:46:02 »
Når et lag rykker opp er det alltid spenning om hvordan laget vil klare seg neste sesong. Jeg husker det forrige opprykket. Da hadde vi Wilkinson som manager. Da hadde vi forsåvidt forsterket laget ganske kraftig uderveis, og enda flere  ble kjøpt i løpet av sommeren.
Optimismen var sikker i overkant høy hos de aller fleste, og Leeds gjorde det jo også godt i comebacket.

Denne gangen er det helt andre forutsetninger. Klubben HAR ikke allverdens med penger, og det er ikke toppdivisjonen vi rykker opp til.
Jeg tror Leeds United vil havne midt på treet, men sier selfølgelig ikke nei til et opprykk.
 
 

Hobben

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #87 på: Mai 23, 2010, 16:59:06 »
Robert Koren krever vell for mye lønn. Noen har nevnt Jimmy Bullard, kunne vært kjempesignering, tipper han går til ein PL-klubb. Ian Harte er også nevnt, kansje grei nok back-up, bør prøves.

Alan Smith, neitakk.
Rogaland Whites

Kickthemdown

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #88 på: Mai 23, 2010, 17:57:58 »
Robert Koren krever vell for mye lønn. Noen har nevnt Jimmy Bullard, kunne vært kjempesignering, tipper han går til ein PL-klubb. Ian Harte er også nevnt, kansje grei nok back-up, bør prøves.

Alan Smith, neitakk.
Stakkars Bullard må nok klare seg i Hull City med en ukelønn på £50000. Hvem i huleste er villige til å matche DEN lønnen? :D Han har forøvrig sagt seg villig til å bli i Hull City også .. Uten at de har bedt om det , veldig mystisk...  ::)

Om man sier nei til Alan Smith som har man et ørlite problem. En av CCC beste spillere sist sesong på et lag som feide igjennom divisjonen..  :-X Vår nye kaptein .
« Siste redigering: Mai 23, 2010, 18:00:18 av Alta-White »

Rasmussen7

Sv: Leeds i CCC- hva skjer nå?
« Svar #89 på: Mai 23, 2010, 18:26:31 »
Ønsker Alan Smith velkommen tilbake viss han skulle komme. Men d spørs om ikke han kommer til å kreve for mye i lønn...