Skulle ha flyttet De Ketelaere pengene og lagt dem på bordet for Jonathan David fra Lille. Fantastisk spiller som bare blir bedre. Spiss, hengende spiss og offensiv midtbane.
Når vi først er i Frankrike kan vi legge igjen 10-12 mill euro til og ta med Meling tilbake.
David husker jeg vi var linket til tidligere. Var det i fjor sommer eller var det to år tilbake? Ellers foreslo jeg også Meling den gangen han gikk til Rennes. Kostet nesten ingenting og har en vanvittig løpsmaskin som hevet øyebryn i Frankrike tidlig. Ærlig spiller og faktisk venstreback, så tar man både løpskapasitet og potensiell overgangssum til betraktning så syns jeg kost/nytte er riktig vektet her. Igjen tenker jeg også på Charlie Taylor som vi har snakket om mange ganger før. Noe uoppgjort i Leeds, lang erfaring fra PL, syns han har vært bra i de kampene jeg har sett av Burnley og han har også levd med presset av å være på nedre halvdel i mange år. Nesten gratis.
En annen jeg tenkte på i går, er Alexander Sørloth. Han har ikke så altfor mange fans, men jeg tenker spillestil. Sørloth har ekstrem fysikk, han har god arbeidsmoral og han har høyere toppfart enn man tenker. Hadde en svært god landslagssamling sist. Med unntak av året i Tyrkia er han ikke veldig målfarlig, men samtidig er han en spiller som utvilsomt binder opp motstandere og derfor åpner opp for hurtige spillere til å "run off him". Han vil passe Marschs spillestil med dueller, dueller, løping og dueller. Selvsagt også enda et våpen på dødballer. Dessuten er han litt kødd, noe amerikaneren liker og etterspør. Mulig å låne, da han ikke var førstevalg før Werner også kom. Nkunku og tyskeren er og blir spissparet der uansett. Dessuten en RBL-spiller... 
Mener selvsagt ikke at han er verdens beste spiss overhode, men som et lån med tanke på at Leeds tilsynelatende kun ønsket GDK og ingen andre mener jeg det ville vært en fin avtale med svært lav risiko og potensielt bra med avkastning. Mener han både kan være utfordrer/cover til Bamford, men også supplere til spissplassen.
Meget gode innspill, Dennis. Meling har dessuten utviklet innleggsfoten enormt etter at han forlot RBK. Dessverre tror jeg det er usannsynlig at vi får inn noen nordmenn i dette vinduet.
Sørloth er akkurat de type spiss vi hadde trengt. Fysisk sterk og god til å holde på ballen. Hadde vi kunne slengt innpå en sånn spiller i det 60 minutt mot Southampton kunne vi fort stått med full pott etter to kamper. Han kunne tatt i mot ballen feilvendt, holdt på den og roet ned sånn at vi kunne løftet spillet. I stedet endte vi opp med at ingen å holde på den og vi fikk et enormt trykk mot oss.
I tillegg er Sørloth raskere enn det ser ut til. Han jobber hardt og er god i begge bokser. Han kjenner Red Bull og Jesse stilen.
Lån ut sesongen med opsjon - Et stort ja takk!
Alex er helt riktig en rask spiller, ikke minst er han god til å få med seg ball i stor fart. Nå har karrieren hans vært ganske mye berg- og dalbane, som antagelig kan tyde på at han er avhengig av tillit og god kommunikasjon med trener/manager. Slik sett burde Jesse passe ham bra.
Noen som vet hvordan kontraktsituasjonen hans er nå?
Jeg liker han, men risikoen er stor. Tror og som nevnt over at spillertypen hadde vært riktig. Men han er jo hit and miss som du sier. Var virkelig god i Tyrkia..før det Bodø Glimt og Midtjylland...
Usikker på en evt avtale her for oss. Moderklubb vil vel på sikt recappe det meste av det de gav for han så regner med det vil ligge både en fet lånefee og ikke minst premisser om spillertid. Han har vel 3 år igjen av kontrakten?
Jeg tolker det heller til en potensiell avtale med ganske lav risiko. Han er absolutt hit and miss, men han er bak i køen i Leipzig. Sitter enda tryggere plassert der etter at de henta Werner tilbake. Nkunku var også en av de mest ettertraktede spissene i Europa, så han slår seg neppe inn i det tospannet med det første.
Med et lån med opsjon feks, så ser jeg ikke helt hvordan dette kan gå så galt. De ville nok hatt en grei sum, men det blir ikke snakk om feks £30 mill i overgangssum for en spiller som kanskje havner bak Bamford og eventuelt hindrer Gelhardts utvikling. Sørloth passer spillestilen utmerket, som nevnt både med fysikk, arbeidsmoral og tøff innstilling. Som hånd i hanske i forhold til hvordan Marsch ønsker spille.
Hvor gøy hadde det ikke vært å se Sørloth mot Mings eller Maguire?
Om vi kunne stolt 100% på Bamford og at Rodrigo fortsetter med dette, for da å ha Gelhardt som innbytter, så hadde jeg ikke vært så ivrig. Bamford har lang skadehistorikk gjennom mesteparten av karrieren, Rodrigo har hatt gode perioder før (selv om dette ser langt bedre ut) og Gelhardt er svært lovende, men ingen 38-kamper i sesongen-spiss enda. Dessuten supplerer Sørloth til alle disse, både med tanke på motstander og spillestil, men også når vi jakter mål osv.
Dødballer er også en veldig viktig del av Marschs spill.
Løp og lån!