Skrevet av Emne: Stallopprydding  (Lest 15598 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Killa

Stallopprydding
« på: Mai 11, 2010, 12:30:24 »
Som naturlig er i disse dager spekuleres det vilt og hemningsløst i hvilke spillere vi gjerne ser inn på ER, spillere man har hørt rykter om er på vei osv. Og det er jo gøy å spekulere og drømme litt, det hører jo med!! Men vi må vel kvitte oss med en del overflødige/ ubrukbare spillere også nå som vi er ett nivå høyere opp.

Kunne vært artig å høre med dere på forumet hvilke spillere vi helst ser forsvinner?

Det beror jo sjølsagt mye på hva SG og KB greier å skaffe oss av forsterekninger, men personlig mener jeg en del av disse bør ut (lånespillerne ikke regnet med her):
Hughes, Crowe, Kandol, Grella, Robinson, Rui, Michalik, Elliott

Dette er vel folk vi forhåpentlig kan klare oss uten i CCC?

abbe

  • Gjest

jarle

Sv: Stallopprydding
« Svar #2 på: Mai 11, 2010, 13:45:30 »
Higgs
Ny keeper

2 nye høyre backer

Naylor
Collins
Kirs
Bromby

Parker
White

Snoddy
Gradel

Kilkenny
Howson
Doyle
Ny mann

Watt
Ny mann

Becchio
Beckford
2 nye spisser

7 nye spillere

berlin

Sv: Stallopprydding
« Svar #3 på: Mai 11, 2010, 13:50:23 »
Tror trådstarter mener hvem du vil sparke ut, jarle, selv om det er mulig å se det ut fra din oppstilling, som jeg går ut fra er de du vil beholde.  ;)

Når du sier 7 nye spillere, inkluderer du da de 2(!) høyrebackene og de 2 spissene,
eller mener du 11 nye?

jarle

Sv: Stallopprydding
« Svar #4 på: Mai 11, 2010, 14:06:39 »
Tror trådstarter mener hvem du vil sparke ut, jarle, selv om det er mulig å se det ut fra din oppstilling, som jeg går ut fra er de du vil beholde.  ;)

Når du sier 7 nye spillere, inkluderer du da de 2(!) høyrebackene og de 2 spissene,
eller mener du 11 nye?

Ja resten kan vi kvitte oss med...

Det blir 7 når jeg teller over lista mi...
ny keeper
2 høyre backer
1 sentral
1 venstre
2 spisser

( 10 iogmed at Collins, Doyle og Watt er "ute")

Promotion 2010

Sv: Stallopprydding
« Svar #5 på: Mai 11, 2010, 14:30:04 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Papi

Sv: Stallopprydding
« Svar #6 på: Mai 11, 2010, 15:12:51 »
Enklere og liste opp hvem som kan kan forlate skuta, fordi det kreves store utskiftninger foran neste sesong.

Casper Ankergren
Rui Marques
Lubo Michalik
Jason Crowe
Alan Sheehan
Andy Robinson
Tresor Kandol

I tillegg forsvinner vel Doyle, Dickov, Lowry, Watt, Collins, McSheffrey, samt mest sannsnylig Beckford.

Så må jo nesten handles inn ein ny stall ::)

As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

B-m

Sv: Stallopprydding
« Svar #7 på: Mai 11, 2010, 16:00:58 »
Som naturlig er i disse dager spekuleres det vilt og hemningsløst i hvilke spillere vi gjerne ser inn på ER, spillere man har hørt rykter om er på vei osv. Og det er jo gøy å spekulere og drømme litt, det hører jo med!! Men vi må vel kvitte oss med en del overflødige/ ubrukbare spillere også nå som vi er ett nivå høyere opp.

Kunne vært artig å høre med dere på forumet hvilke spillere vi helst ser forsvinner?

Det beror jo sjølsagt mye på hva SG og KB greier å skaffe oss av forsterekninger, men personlig mener jeg en del av disse bør ut (lånespillerne ikke regnet med her):
Hughes, Crowe, Kandol, Grella, Robinson, Rui, Michalik, Elliott

Dette er vel folk vi forhåpentlig kan klare oss uten i CCC?

Hvorfor ut med Grella og Hughes? Grella er et lovende talent, og pga college i Usa ligger han 2-3 år bak utvikling av f.eks engelske spillere. Derfor blomsrter amerikanske spillere ofte ikke ut før 24 års alderen-->. Hughes er en meget habil squad-spiller ala Gunnar Halle:D , og er tydeligvis utrolig viktig for miljøet og lagmoral(kulere personlighet enn Halle). Kan spille over hele midtbanen og i forsvar, var kaptein for Norwich da de var i championship.

Er enige med de andre spillerne som du mener skal ut. Naylor bør også vurderes som ren back-up neste sesong. Er usikker på om han er fit nok til å spille i Championship. Håper og tror han blir en god back-up med ca.15 kamper neste sesong.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

newsome

Sv: Stallopprydding
« Svar #8 på: Mai 11, 2010, 16:17:08 »
Enklere og liste opp hvem som kan kan forlate skuta, fordi det kreves store utskiftninger foran neste sesong.

Casper Ankergren
Rui Marques
Lubo Michalik
Jason Crowe
Alan Sheehan
Andy Robinson
Tresor Kandol

I tillegg forsvinner vel Doyle, Dickov, Lowry, Watt, Collins, McSheffrey, samt mest sannsnylig Beckford.

Så må jo nesten handles inn ein ny stall ::)


Blir en vanskelig oppgave uten penger å handle for :-\

B-m

Sv: Stallopprydding
« Svar #9 på: Mai 11, 2010, 16:27:08 »



Sitat
Blir en vanskelig oppgave uten penger å handle for :-\

Hvor har du dette i fra?

Vi har ikke handlet spesielt i league one, og lurt er det. I league one kan vi lokke til oss dårlige championship spillere, men i chamiponship kan vi lokke til oss dårlige premier league spillere eller gode championship spillere. Jeg tror Bates finner frem sjekkheftet i sommer,

watch this space
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

newsome

Sv: Stallopprydding
« Svar #10 på: Mai 11, 2010, 22:04:00 »
Hvis du tror at Bates blir som en sjeik eller rik russer så får du drømme videre.

Killa

Sv: Stallopprydding
« Svar #11 på: Mai 11, 2010, 22:08:13 »
Som naturlig er i disse dager spekuleres det vilt og hemningsløst i hvilke spillere vi gjerne ser inn på ER, spillere man har hørt rykter om er på vei osv. Og det er jo gøy å spekulere og drømme litt, det hører jo med!! Men vi må vel kvitte oss med en del overflødige/ ubrukbare spillere også nå som vi er ett nivå høyere opp.

Kunne vært artig å høre med dere på forumet hvilke spillere vi helst ser forsvinner?

Det beror jo sjølsagt mye på hva SG og KB greier å skaffe oss av forsterekninger, men personlig mener jeg en del av disse bør ut (lånespillerne ikke regnet med her):
Hughes, Crowe, Kandol, Grella, Robinson, Rui, Michalik, Elliott

Dette er vel folk vi forhåpentlig kan klare oss uten i CCC?

Hvorfor ut med Grella og Hughes? Grella er et lovende talent, og pga college i Usa ligger han 2-3 år bak utvikling av f.eks engelske spillere. Derfor blomsrter amerikanske spillere ofte ikke ut før 24 års alderen-->. Hughes er en meget habil squad-spiller ala Gunnar Halle:D , og er tydeligvis utrolig viktig for miljøet og lagmoral(kulere personlighet enn Halle). Kan spille over hele midtbanen og i forsvar, var kaptein for Norwich da de var i championship.

Er enige med de andre spillerne som du mener skal ut. Naylor bør også vurderes som ren back-up neste sesong. Er usikker på om han er fit nok til å spille i Championship. Håper og tror han blir en god back-up med ca.15 kamper neste sesong.
Du har muligens rett med tanke på at Hughes er en viktig miljøskaper - skal ikke motsi deg på det. Men jeg synes ikke han har imponert veldig de gangene jeg har sett han denne sesongen, han mangler både fart og til dels pasningsfot.
Grella mener jeg er for lett, sjøl om han er god teknisk og ganske rask. Ser ikke han som noen potensiell storscorer i CCC, da må han i så fall utvikle seg voldsomt.
Men han virker som en ålreit fyr - så det er helt greit for meg at han blir bare han bøtter inn mål! Men det tror jeg neppe kommer til å skje...

stefan

Sv: Stallopprydding
« Svar #12 på: Mai 12, 2010, 11:42:29 »
I og med at vi strengt tatt ikke vet hvem som eier klubben, så blir det bare spekulasjon på hvor mye penger vi kan bruke. Jeg tror vi trenger 4 nye spillere pluss 2-3 lån i sommer. Så 2-3 nye fjes i januar.
Noen kjappe backer hadde gjort seg.  Shehan var vel Swindons beste spiller denne sesongen og bør vurderes å hentes tilbake. Parkers skader er det store spenningsmomentet. White bør brukes som subersub på venstresiden denne sesongen. En makker til Kisnorbo (Collins?) hadde også gjort seg med Bromby og Naylor som back up.
Midten burde på papiret være greit med Johnson og Kilkenny som førstevalg for min del. Howson som back up. En bedre box to box type spiller med en skikkelig pasningsfor hadde ikke vært dumt heller.
En kjapp kreativ ving er vel heller ikke noe å forakte. Ã… låne Watt en sesong tror jeg personlig hadde vært en god løsning.
Spissene blir vel vårt store problem neste sesong. Vi kommer til å trenge to nye førstevalg på spissplass med Becchio og Gradel som oppbacking.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

berlin

Sv: Stallopprydding
« Svar #13 på: Mai 12, 2010, 11:56:01 »
Jeg forventer som mange andre at en sterk og god midtbanespiller står høyt på Garysons ønskeliste.
Dermed så bør Doyle sendes tilbake til Coventry. Han har ikke overbevist nok til at bør signeres permanent.

Promotion 2010

Sv: Stallopprydding
« Svar #14 på: Mai 12, 2010, 12:16:01 »
I og med at vi strengt tatt ikke vet hvem som eier klubben, så blir det bare spekulasjon på hvor mye penger vi kan bruke. Jeg tror vi trenger 4 nye spillere pluss 2-3 lån i sommer. Så 2-3 nye fjes i januar.
Noen kjappe backer hadde gjort seg.  Shehan var vel Swindons beste spiller denne sesongen og bør vurderes å hentes tilbake. Parkers skader er det store spenningsmomentet. White bør brukes som subersub på venstresiden denne sesongen. En makker til Kisnorbo (Collins?) hadde også gjort seg med Bromby og Naylor som back up.
Midten burde på papiret være greit med Johnson og Kilkenny som førstevalg for min del. Howson som back up. En bedre box to box type spiller med en skikkelig pasningsfor hadde ikke vært dumt heller.
En kjapp kreativ ving er vel heller ikke noe å forakte. Ã… låne Watt en sesong tror jeg personlig hadde vært en god løsning.
Spissene blir vel vårt store problem neste sesong. Vi kommer til å trenge to nye førstevalg på spissplass med Becchio og Gradel som oppbacking.


Det var vel Douglas og ikke Sheehan som ble årets spiller i Swindon. Men vi visste vel alt om Dougies ferdigheter, play-off og ikke noe mer!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Stallopprydding
« Svar #15 på: Mai 12, 2010, 12:21:09 »
Hvis du tror at Bates blir som en sjeik eller rik russer så får du drømme videre.

Det gjør han ikke, men han brukte en viss mengde penger forrige gang vi var i CCC og da var vi i langt dårligere økonomisk forfatning enn vi er i. i dag. Med andre ord, det blir feil å konkludere totalt med at det ikke vil bli brukt noen pund i sommer.

På den andre siden er det selvsagt mulig at "kranen" er stengt igjen siden det.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Stallopprydding
« Svar #16 på: Mai 12, 2010, 12:28:03 »
Hvis du tror at Bates blir som en sjeik eller rik russer så får du drømme videre.

Det gjør han ikke, men han brukte en viss mengde penger forrige gang vi var i CCC og da var vi i langt dårligere økonomisk forfatning enn vi er i. i dag. Med andre ord, det blir feil å konkludere totalt med at det ikke vil bli brukt noen pund i sommer.

På den andre siden er det selvsagt mulig at "kranen" er stengt igjen siden det.


Det er virkelig sant det! Helt bankerupt og vi kjøpte Healy, Hulse, med mange fler!

Kanskje, kanskje det virkelig begynner å skje noe! Den godeste Bates har lovet at investeringer vil skje!

Publikumsinntektene vil øke, sponsorinntektene vil øke dramatisk. TV inntektene vil øke og ikke minst Ligaens premiering av CCC-lag som er på over £ 3 millioner vil gi oss plenty of revenue! I tillegg begynner vel Delph-pengene å strømme inn til høsten og Vi har et fint overskudd fra i år med rundt £ 2 milliner fra cup-innsatsen!

Selger vi i tillegg Kisnorbo til jul så kan Bates bygge seg hytte i Kragerøskjærgården til våren!  ;) (Dette siste var en kjempefleip. Jeg tror vi er på rett spor!)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: Stallopprydding
« Svar #17 på: Mai 12, 2010, 13:26:37 »
Jeg vet ikke om summene er helt korrekte, men Footballtranfers.co.uk opplyser om følgende overganger (i pund) for oss 2004-2006 (utvalgte spillere):

Sean Gregan 500K
David Healy undisclosed (antakelig mellom 500-1mill?)
Richard Cresswell 1,15mill
Robbie Blake 800k
Dan Harding 450k
Kevin Nicholls 700k
Rob Hulse undisclosed (mellom 500-1mill??)
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Stallopprydding
« Svar #18 på: Mai 14, 2010, 11:42:05 »
Nå er det klart:

Ut ryker Ankergren, Rui og Andrew Milne.

Følgende har fått beskjed om at de ikke blir med videre: Sheehan, Mikkelikk, Robinson, Kandol.

Følgende får tilbud om ny kontrakt: Hughes og Beckford som får samme tilbud som det han tidligere har avslått!


http://www.leedsunited.com/news/20100514/leeds-united-released-and-retained_2247585_2051743
« Siste redigering: Mai 14, 2010, 11:52:52 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Stallopprydding
« Svar #19 på: Mai 14, 2010, 11:48:53 »
"Further players may be available once the club has signed new players for the first season back in the Championship. Second-year apprentices, Mike Whitwell, Ryan Jones, Sam Jones, Callum Williams and Adam Watson will not be offered professional contracts."

Forstod det slik at disse ungdommene også er på vei ut?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

4ever arcticwhite

Sv: Stallopprydding
« Svar #20 på: Mai 14, 2010, 11:52:58 »
Dette er vel omtrent som forventet, kan ikke se noen store "bomber" her.
Så får vi bare håpe at de av disse som ikke har kontrakt lenger enn til 2011 (kandol, Mikkelikk, sheehan og robinson) finner seg nye klubber, slik at vi kan få hentet inn noen som er bedre.

Også viktig at disse signalene kommer såpass tidlig, det gir disse tid til å finne seg noe nytt, og viser tydelig at dette er noe Grayson har tenkt gjennom lenge før det ble endelig klart at vi rykker opp.
The future's so White I've got to wear shades 8)

auren

Sv: Stallopprydding
« Svar #21 på: Mai 14, 2010, 11:55:19 »
Ser for meg at alle disse 4 som ikke ønskes med videre vil gå tilnærmet gratis til andre klubber. Tipper også at vi kan få gode spillere på samme måten - spillere fra toppklubber i PL som ikke vil bli satset på.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Stallopprydding
« Svar #22 på: Mai 14, 2010, 11:56:16 »
"Further players may be available once the club has signed new players for the first season back in the Championship. Second-year apprentices, Mike Whitwell, Ryan Jones, Sam Jones, Callum Williams and Adam Watson will not be offered professional contracts."

Forstod det slik at disse ungdommene også er på vei ut?

auren

Enig med deg.

Ser også ut som om noen spillere henger i en tynn tråd skulle vi signe noen spillere som er bedre! Spennende tider! I tillegg vil man oppgradere eksisterende kontrakter (Becchio og Kilkenny vil jeg tro) og vurdere om noen av lånespillerne skal tilbys kontrakter (kanksje Collins, evt McSjef).

Hadde vært moro med et slagkraftig mannskap igjen!  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

mac_gyver

Sv: Stallopprydding
« Svar #23 på: Mai 14, 2010, 12:15:40 »
Nå er det klart:

Ut ryker Ankergren, Rui og Andrew Milne.

Følgende har fått beskjed om at de ikke blir med videre: Sheehan, Mikkelikk, Robinson, Kandol.

Følgende får tilbud om ny kontrakt: Hughes og Beckford som får samme tilbud som det han tidligere har avslått!


http://www.leedsunited.com/news/20100514/leeds-united-released-and-retained_2247585_2051743

Helt greit dette her. Synd at Casper må dra, ikke fordi han er veldig god, men fordi det er gøy med en fra skandinavia i Leeds 8) Håper Stokkelien eller Braaten kommer da ;)
Pride of Yorkshire

Runar

Sv: Stallopprydding
« Svar #24 på: Mai 14, 2010, 12:16:33 »
Jeg vet ikke om summene er helt korrekte, men Footballtranfers.co.uk opplyser om følgende overganger (i pund) for oss 2004-2006 (utvalgte spillere):

Sean Gregan 500K
David Healy undisclosed (antakelig mellom 500-1mill?)
Richard Cresswell 1,15mill
Robbie Blake 800k
Dan Harding 450k
Kevin Nicholls 700k
Rob Hulse undisclosed (mellom 500-1mill??)


Men Aaron Lennon hadde vi ikke råd til å beholde
 

Runar

Sv: Stallopprydding
« Svar #25 på: Mai 14, 2010, 12:20:27 »
Nå er det klart:

Ut ryker Ankergren, Rui og Andrew Milne.

Følgende har fått beskjed om at de ikke blir med videre: Sheehan, Mikkelikk, Robinson, Kandol.

Følgende får tilbud om ny kontrakt: Hughes og Beckford som får samme tilbud som det han tidligere har avslått!


http://www.leedsunited.com/news/20100514/leeds-united-released-and-retained_2247585_2051743

Helt greit dette her. Synd at Casper må dra, ikke fordi han er veldig god, men fordi det er gøy med en fra skandinavia i Leeds 8) Håper Stokkelien eller Braaten kommer da ;)

Kampene hans mot Spurs og Man Utd synes demonstrere at han er god nok, jeg håper at ved å la Ankergren gå så ender det opp med at han signer enn skikkelig første keeper (eller ingen keeper i hele tatt, satser på Martin).

Stiller meg litt tvilende til denne vurderingen
 

Borge

Sv: Stallopprydding
« Svar #26 på: Mai 14, 2010, 12:33:04 »
med en begrenset sum til nye spillere (som man må forvente at vi får), så tror jeg faktisk at jeg ikke ville ha prioritert noen ny keeper. Mener Higgs holder mål i sesongen 2010/2011, og at Ankers er en grei reserve. Alternativet må være at vi henter noen gratis.
Ville heller brukt pengene på øvrige spillere / lagdeler.
Borge

Promotion 2010

Sv: Stallopprydding
« Svar #27 på: Mai 14, 2010, 12:41:56 »
Da ser det sånn ut pr idag:
Mellom 16 og 18 proffspillere!

1
2 Jason CROWE
3 Patrick KISNORBO
4
5
6 Richard NAYLOR
7
8 Neil Kilkenny
9
10 Luciano Becchio
11
12 Shane HIGGS
13 Mike GRELLA
14 Jonny Howson
15
16 Bradley Johnson
17
18
19 Ben Parker
20
21
22 Andrew Hughes
23 Robert Snodgrass
24
25 Alan Martin
26 Leigh BRONBY
27 Davide SOMMA (utlånt til Lincoln, 9 mål på 13 kamper)
28 Max GRADEL
29 Tom Elliott
30
31
32 Aidan WHITE
33
34
35
36 David MARTIN
37
38
39
40
41
« Siste redigering: Mai 14, 2010, 22:40:23 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Stallopprydding
« Svar #28 på: Mai 14, 2010, 12:50:49 »
Drakt nr. 9 og 11 ledig altså......spennnede og se hvem som skal bekle disse neste sesong da!!!
Yeboahs vitne

Torpe-do

Sv: Stallopprydding
« Svar #29 på: Mai 14, 2010, 13:48:33 »
Drakt nr. 9 og 11 ledig altså......spennnede og se hvem som skal bekle disse neste sesong da!!!

Gi Howson 11, det passer ham godt!