Skrevet av Emne: Grayson på transfermarkedet  (Lest 54270 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gufrias

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #210 på: Oktober 02, 2011, 16:18:12 »
Og nå tilbake til topic med en alt for tidlig vurdering av de spillerne som ble hentet til Leeds i sommer:

Vellykket: Lonergan, Keogh (grei vikar for de skadde), O'Dea
Lovende: Forssell, Väyrynen, Pugh, Rachubka
Bomkjøp: Brown

Følgelig oppnår Grayson karakteren G+
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #211 på: Oktober 02, 2011, 16:51:08 »
Og nå tilbake til topic med en alt for tidlig vurdering av de spillerne som ble hentet til Leeds i sommer:

Vellykket: Lonergan, Keogh (grei vikar for de skadde), O'Dea
Lovende: Forssell, Väyrynen, Pugh, Rachubka
Bomkjøp: Brown

Følgelig oppnår Grayson karakteren G+

Enig med deg her. Man kan nesten legge til White, Lees (lovende) og Clayton (vellykket) også, ettersom de ikke var en del av laget i enten hele eller store deler av sesongen i fjor.

Tegn til bedring! :)
Marching on together!

RoarG

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #212 på: Oktober 02, 2011, 21:02:50 »
G+ er ikke godt nok når man skal opp til PL. Må minst ha M+. La oss holde at troppen holder seg noenlunde skadefri, så vi får samspilt gutta. Da er det kanskje ikke behov for så mange nysigneringer?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

sportcarl1

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #213 på: Oktober 02, 2011, 21:55:21 »
Og nå tilbake til topic med en alt for tidlig vurdering av de spillerne som ble hentet til Leeds i sommer:

Vellykket: Lonergan, Keogh (grei vikar for de skadde), O'Dea
Lovende: Forssell, Väyrynen, Pugh, Rachubka
Bomkjøp: Brown

Følgelig oppnår Grayson karakteren G+

Enig med deg her. Man kan nesten legge til White, Lees (lovende) og Clayton (vellykket) også, ettersom de ikke var en del av laget i enten hele eller store deler av sesongen i fjor.

Tegn til bedring! :)
tycker man kan skifta plats på keogh och pugh, tror inte keogh kommer få förlängt, sedan tycker hag det är för tidigt att bedömma brown då han knappt spelat en hel match riktigt skadefri, kisnorbo kan man ju lägga till på misslyckat
 

lojosang

Sv: Re: Grayson på transfermarkedet
« Svar #214 på: Oktober 03, 2011, 03:22:44 »
Kisnorbo mislykket? Er det rart vi forteller svenskevitser i Norge? :D

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

fjellhaugen

Sv: Re: Grayson på transfermarkedet
« Svar #215 på: Oktober 03, 2011, 07:49:44 »
Kisnorbo mislykket? Er det rart vi forteller svenskevitser i Norge? :D

-LeifO

Moderatortroll.

+1


my god sportcarl1, her må deu lese hva du har skrevet  :o :o :o
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

sportcarl1

Sv: Re: Grayson på transfermarkedet
« Svar #216 på: Oktober 03, 2011, 09:38:17 »
Kisnorbo mislykket? Er det rart vi forteller svenskevitser i Norge? :D

-LeifO

Moderatortroll.
nej det här var ingen vits eller skämt , jag tycker nästan man kan lägga in kisnorbo på nyförvärv inför denna säsongen, och det tar emot att säga det men han har varit en besvikelse, viljan har han men farten och spänsten är borta, jag gör bedömningen efter tv-matcherna man sett som tex den mot WH, där West ham anfallarna gjorde vad de ville i luftrummet, är ju bara att gå in på LUTV och se på våra insläppta mål så an man tyvärr se att han varit delaktigf i många, straffar och rött kor(förvisso hårt dömt) har han dragit på sig med,  bättrre satsa på framtiden och lees nu, och han skötte sig mer än godkännt mot portsmouth,
 

RoarG

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #217 på: Oktober 03, 2011, 09:46:52 »
Enig med foregående. Det Kisnorbo har vist så langt har ikke vært overbevisende. Får håpe at SG snart finner ut hvem som skal spille der bak. Formasjonen Connoly - Lees - O'Dea - White holdt nullen for første gang siden april, og bør få starte mot Doncaster.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Re: Grayson på transfermarkedet
« Svar #218 på: Oktober 03, 2011, 14:10:05 »
Kisnorbo mislykket? Er det rart vi forteller svenskevitser i Norge? :D

-LeifO

Moderatortroll.
nej det här var ingen vits eller skämt , jag tycker nästan man kan lägga in kisnorbo på nyförvärv inför denna säsongen, och det tar emot att säga det men han har varit en besvikelse, viljan har han men farten och spänsten är borta, jag gör bedömningen efter tv-matcherna man sett som tex den mot WH, där West ham anfallarna gjorde vad de ville i luftrummet, är ju bara att gå in på LUTV och se på våra insläppta mål så an man tyvärr se att han varit delaktigf i många, straffar och rött kor(förvisso hårt dömt) har han dragit på sig med,  bättrre satsa på framtiden och lees nu, och han skötte sig mer än godkännt mot portsmouth,

Jeg mener (dessverre) at sportscarl har helt rett i sine vurderinger. Det virker på meg som om det er for vondt for mange å innse at ikonet Kisnorbo sannsynligvis er ferdig som toppspiller, men fjerner man skylappene bør skriften på veggen være tydelig nok den.  :'(
Jon R.

Sydhagen

Sv: Re: Grayson på transfermarkedet
« Svar #219 på: Oktober 03, 2011, 14:33:14 »
Kisnorbo mislykket? Er det rart vi forteller svenskevitser i Norge? :D

-LeifO

Moderatortroll.
nej det här var ingen vits eller skämt , jag tycker nästan man kan lägga in kisnorbo på nyförvärv inför denna säsongen, och det tar emot att säga det men han har varit en besvikelse, viljan har han men farten och spänsten är borta, jag gör bedömningen efter tv-matcherna man sett som tex den mot WH, där West ham anfallarna gjorde vad de ville i luftrummet, är ju bara att gå in på LUTV och se på våra insläppta mål så an man tyvärr se att han varit delaktigf i många, straffar och rött kor(förvisso hårt dömt) har han dragit på sig med,  bättrre satsa på framtiden och lees nu, och han skötte sig mer än godkännt mot portsmouth,

Jeg mener (dessverre) at sportscarl har helt rett i sine vurderinger. Det virker på meg som om det er for vondt for mange å innse at ikonet Kisnorbo sannsynligvis er ferdig som toppspiller, men fjerner man skylappene bør skriften på veggen være tydelig nok den.  :'(

Men blir jo fullstendig feil å ta Kisnorbo med på en liste over bomkjøp!
Kisnorbo var en gigantsuksess frem til han ble skadet. Nå er han god nok for en plass på benken.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #220 på: Oktober 03, 2011, 14:49:59 »
Hvor mye kjøpte vi Kisnorbo for? Enig at han ikke er bomkjøp, men skader har satt ham tilbake, og han er ikke lenger selvskreven i 1. 11eren.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Sv: Re: Grayson på transfermarkedet
« Svar #221 på: Oktober 03, 2011, 14:53:05 »
Men blir jo fullstendig feil å ta Kisnorbo med på en liste over bomkjøp!
Kisnorbo var en gigantsuksess frem til han ble skadet. Nå er han god nok for en plass på benken.

Vi snakker vel egentlig om to forskjellige ting her. Verken carl eller jeg er uenig i at Kisnorbo var en suksess frem til skaden januar 2010. I sommer signet han ny kontrakt etter nøye vurdering fra Graysons side. Tror veldig mange vil være enig i at "nye" Kisnorbo har vært en skuffelse og en blek skygge av sitt gamle jeg. (Jeg er slett ikke sikker på om han er god nok for benken heller, men det er litt tidlig med endelig konklusjon.)
Jon R.

RoarG

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #222 på: Oktober 03, 2011, 15:01:43 »
Sesongen er lang. 37 kamper igjen, og spillernes form kan selvsagt variere en del underveis. Det er jo managerens oppgave å forsøke og ta ut de som har best formutvikling, og Kisnorbo har vel pr. dags ikke vært i særlig slag. Skjønner at Grayson foretrekker andre alternativer. Vi får håpe at de som spiller midtforsvar for tiden ikke blir skadd, med tanke på alternativene. Mener at Grayson bør handle inn minst en midtstopper til i januarvinduet. På permanent basis, og ikke lånesoldat som back up.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #223 på: Oktober 03, 2011, 17:56:34 »
En slik skade vår kjære Kisno fikk , er vel noe det værste en kan få når man bedriver en sport som fotball ? :-[ Han har vært langt under pari i de kampene han har spillt. Håper det kan skrives på kontoen : Skadet lenge, kamprusten , i værste fall en utleggsposti form av lønn, til kontrakten går ut. PROVE ME WRONG på det siste håper jeg! Sklei litt ut ang transfermarkedet  :P Men tror SG stadig er på kikkern etter spillere , og går etter lommeboka.  :'( LEEDS4EVER

lojosang

Sv: Re: Sv: Re: Grayson på transfermarkedet
« Svar #224 på: Oktober 04, 2011, 03:12:25 »
Kisnorbo mislykket? Er det rart vi forteller svenskevitser i Norge? :D

-LeifO

Moderatortroll.
nej det här var ingen vits eller skämt , jag tycker nästan man kan lägga in kisnorbo på nyförvärv inför denna säsongen, och det tar emot att säga det men han har varit en besvikelse, viljan har han men farten och spänsten är borta, jag gör bedömningen efter tv-matcherna man sett som tex den mot WH, där West ham anfallarna gjorde vad de ville i luftrummet, är ju bara att gå in på LUTV och se på våra insläppta mål så an man tyvärr se att han varit delaktigf i många, straffar och rött kor(förvisso hårt dömt) har han dragit på sig med,  bättrre satsa på framtiden och lees nu, och han skötte sig mer än godkännt mot portsmouth,

Som retorisk grep og i denne sesongen har ikke Kisorbo vært så god som jeg hadde håpt, men å kalle det største Leedsikonet siden serifullet

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

fjellhaugen

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #225 på: Oktober 04, 2011, 07:54:37 »
det er over min fatte evne hvordan man kan banke paddy som et dårlig kjøp.

nei han er ikke der han engang var, men han har da vitterlig prestert siden han kom til klubben og frem til skaden.
er det slik at skarsfjord skal ha kritikk for kjøpet av carl erik torp?

hvor er forresten de som kritiserte larry for kjøpene av rossmc og clayton i fjor?

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Sydhagen

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #226 på: Oktober 04, 2011, 07:56:35 »
det er over min fatte evne hvordan man kan banke paddy som et dårlig kjøp.

nei han er ikke der han engang var, men han har da vitterlig prestert siden han kom til klubben og frem til skaden.
er det slik at skarsfjord skal ha kritikk for kjøpet av carl erik torp?

hvor er forresten de som kritiserte larry for kjøpene av rossmc og clayton i fjor?



+1
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

MacMurder

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #227 på: Oktober 04, 2011, 08:16:26 »
Nå fikk vel ikke McCormack og Clayton så altfor mange minuttene å vise seg fram på i fjor... ::)

B_Ød

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #228 på: Oktober 04, 2011, 08:27:31 »
Nå fikk vel ikke McCormack og Clayton så altfor mange minuttene å vise seg fram på i fjor... ::)
...enig i det...og da blir poenget?
Ups & Ups!!

Jon R

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #229 på: Oktober 04, 2011, 19:04:59 »
det er over min fatte evne hvordan man kan banke paddy som et dårlig kjøp.


Hvem er det som har banket paddy som et dårlig kjøp?  ???
Jon R.

fjellhaugen

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #230 på: Oktober 04, 2011, 21:31:11 »
Nå fikk vel ikke McCormack og Clayton så altfor mange minuttene å vise seg fram på i fjor... ::)
...enig i det...og da blir poenget?

vel.. det var vel en grunn til at de ikke spillte?
eller ble de hentet inn kun for å heve nivået på treningene?
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

fjellhaugen

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #231 på: Oktober 04, 2011, 21:32:07 »
det er over min fatte evne hvordan man kan banke paddy som et dårlig kjøp.


Hvem er det som har banket paddy som et dårlig kjøp?  ???

hehe... ser vel at ordvalget ikke var helt toppers her.
jeg mente å banke inn sin mening så bastant som her blir.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

B_Ød

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #232 på: Oktober 05, 2011, 08:16:57 »
vel.. det var vel en grunn til at de ikke spillte?
eller ble de hentet inn kun for å heve nivået på treningene?
Det vet jeg ikke, men mente at det kanskje er enkelte, rundt forbi, som bør avvente noe med å fastslå hva som er bomkjøp og ikke..var liksom bare det...
Ups & Ups!!

Gufrias

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #233 på: Oktober 05, 2011, 16:53:04 »
vel.. det var vel en grunn til at de ikke spillte?
eller ble de hentet inn kun for å heve nivået på treningene?
Det vet jeg ikke, men mente at det kanskje er enkelte, rundt forbi, som bør avvente noe med å fastslå hva som er bomkjøp og ikke..var liksom bare det...


Jeg er helt enig med deg. Det var derfor jeg formulerte meg som jeg gjorde.

Og nå tilbake til topic med en alt for tidlig vurdering av de spillerne som ble hentet til Leeds i sommer:

Vellykket: Lonergan, Keogh (grei vikar for de skadde), O'Dea
Lovende: Forssell, Väyrynen, Pugh, Rachubka
Bomkjøp: Brown

Følgelig oppnår Grayson karakteren G+

Det fikk i alle fall tråden inn på riktig spor for en liten stund (helt til Paddys prestasjoner i høst overtok).
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #234 på: Oktober 05, 2011, 18:45:21 »
vel.. det var vel en grunn til at de ikke spillte?
eller ble de hentet inn kun for å heve nivået på treningene?
Det vet jeg ikke, men mente at det kanskje er enkelte, rundt forbi, som bør avvente noe med å fastslå hva som er bomkjøp og ikke..var liksom bare det...


Jeg er helt enig med deg. Det var derfor jeg formulerte meg som jeg gjorde.

Og nå tilbake til topic med en alt for tidlig vurdering av de spillerne som ble hentet til Leeds i sommer:

Vellykket: Lonergan, Keogh (grei vikar for de skadde), O'Dea
Lovende: Forssell, Väyrynen, Pugh, Rachubka
Bomkjøp: Brown

Følgelig oppnår Grayson karakteren G+

Det fikk i alle fall tråden inn på riktig spor for en liten stund (helt til Paddys prestasjoner i høst overtok).

Du er enig i at det er for tidlig å konkludere med bomkjøp allerede nå, men karakteriserer allikevel friskt og greit med at Brown er et bomkjøp?   ::)

Når det gjelder Paddy og relevansen til "Grayson på transfermarkedet":  Kisnorbos gamle langtidskontrakt var gått ut når han signerte en ny, og han gikk på en midlertidig kontrakt mens klubben vurderte "fitnessen" hans. 10 juli signerte han så (litt overraskende) en ny to års kontrakt. Sånn sett kan han regnes som en "nysignering". Hvis man i tillegg har fått med seg Bates forklaring på hvordan "transferpotten" til Grayson fungerer (transfermidler + lønnsutgifter) forstår man at Grayson nøye måtte vurdere å resigne Paddy versus bringe inn en ny stopper til stallen. Vi kan derfor trygt inkludere "nye" Paddy når vi diskuterer Graysons disposisjoner på transfermarkedet.  :)
Jon R.

Kato

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #235 på: Oktober 05, 2011, 19:11:44 »
Synes det bør vises langt større tålmodighet etter en slik skade. Tipper Paddy ikke er helt restituert og i toppslag før på nyåret
 

Jon R

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #236 på: Oktober 05, 2011, 19:15:42 »
Synes det bør vises langt større tålmodighet etter en slik skade. Tipper Paddy ikke er helt restituert og i toppslag før på nyåret


Håper du får rett, kato! I mine øyne ville det være en enorm bonus, men forventer ikke at det vil skje. Beina hans ser rett og slett ikke bra ut.
Jon R.

Gufrias

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #237 på: Oktober 05, 2011, 21:15:22 »
Du er enig i at det er for tidlig å konkludere med bomkjøp allerede nå, men karakteriserer allikevel friskt og greit med at Brown er et bomkjøp?   ::)
Jepp! Men altså med det forbeholdet at det er alt for tidlig å sette to streker under svaret. Brown må gjerne motbevise meg, men akkurat nå, med Howson, Väyrynen og ikke minst Clayton i stallen, er han et stykke unna startelleveren. Jeg håper det fortsetter slik, ikke fordi jeg misliker Brown, men fordi det betyr at de andre er disponible og gode.

Sitat
Når det gjelder Paddy og relevansen til "Grayson på transfermarkedet":  Kisnorbos gamle langtidskontrakt var gått ut når han signerte en ny, og han gikk på en midlertidig kontrakt mens klubben vurderte "fitnessen" hans. 10 juli signerte han så (litt overraskende) en ny to års kontrakt. Sånn sett kan han regnes som en "nysignering".
Jeg støtter i aller høyeste grad din bruk av anførselstegn rundt ordet "nysignering" i dette tilfellet, siden det er snakk om en kontraktsforlengelse. Men det er ikke en transfer, ettersom han allerede var i klubben.

Sitat
Hvis man i tillegg har fått med seg Bates forklaring på hvordan "transferpotten" til Grayson fungerer (transfermidler + lønnsutgifter) forstår man at Grayson nøye måtte vurdere å resigne Paddy versus bringe inn en ny stopper til stallen. Vi kan derfor trygt inkludere "nye" Paddy når vi diskuterer Graysons disposisjoner på transfermarkedet.  :)
Ok. Dessuten var det vel Grayson som hentet ham fra Leicester i sin tid.

Nye Paddy har vært rusten, og hvis man bare legger prestasjonene til grunn, skulle han kanskje ikke ha fått ny kontrakt. Men hva ville vi - fansen - ha sagt om Paddy ikke fikk ny kontrakt? Vi ville ha sagt at Grayson var en idiot, at Bates var en inhuman j**** som gikk over lik for å spare noen pence, og at forsvaret hadde vært mye bedre om vi bare hadde Paddy.

Ikke en gang etterpåklokskap er noen eksakt vitenskap.
Hekta på Leeds siden 1974

Jon R

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #238 på: Oktober 05, 2011, 21:34:40 »

Jeg støtter i aller høyeste grad din bruk av anførselstegn rundt ordet "nysignering" i dette tilfellet, siden det er snakk om en kontraktsforlengelse.



Nei, det er ikke riktig. Poenget er at Paddys gamle kontrakt var gått ut. Han var pr definisjon en free agent og stod fritt til å signe for hvem han ville. Det var dermed ingen forlengelse av en eksisterende kontrakt som Paddy skrev under på.

Hadde han signet for en annen klubb og storspilt for dem ville nok protestene gått høylydt ja, men BEINA hans ville neppe vært bedre selv om han spilte for en annen klubb. Når det er sagt: Jeg bebreider slett ikke Grayson for at han tok sjansen på å signe Paddy for andre gang. Og det er større "eksperter" enn meg her inne som vurderer at han vil komme sterkere tilbake, gitt flere kamper og mer tid. Måtte det skje!  :)
« Siste redigering: Oktober 05, 2011, 21:36:59 av Jon R »
Jon R.

Gufrias

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #239 på: Oktober 06, 2011, 15:59:41 »
Den kloke gir seg  ;)
Hekta på Leeds siden 1974