Skrevet av Emne: Grayson på transfermarkedet  (Lest 53762 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Grayson på transfermarkedet
« på: Mai 20, 2010, 10:14:46 »
Signalene tyder på at Simon Grayson får begrensede midler å rutte med i sommer. Betyr nok at han må være ekstremt dyktig på transfermarkedet.

Hvordan har han klart seg på dette feltet?

Har tatt med spillerne som var i klubben siste seriekamp. Har jo også vært noen lånespillere som har kommet og gått i hans tid

1. Jason Crowe (Northampton, free transfer) - OK signering for League One
2. Patrick Kisnorbo (Leicester, free) - Strålende
3. Micky Doyle (Coventry, ett års lån) - Akkurat godt nok til å rykke opp
4. Richard Naylor (Ipswich, lån så free) - Fin signering basert på gratis
5. Paul Dickov (Free) - Katastrofe
6. Shane Higgs (Cheltenham, free) - Kjempefin signing
7. Mike Grella (Free) - Tviler litt på noe gjennombrudd her
8. Gary McSheffrey (Birmingham, lån) - Traff ikke her dessverre
9. Shane Lowry (Villa, lån) - Average
10. Sanchez Watt (Arsenal, lån) - Meget spennende
11. Leigh Bromby (Sheff U, £250000) - Ingen god signing basert på pris
12. Davide Somma (Free) - ubeskrevet
13. Max Gradel (Leicester, lån så kjøp. Spekulert til £250000) - Spennende, opp og ned
14. Neil Collins (Preston, lån) - OK League One nivå


På pengefronten har han jo vært en sensasjon. Kjøpt spillere for rundt £500000, og solgt for £6-7mill. Utrolig at han har klart å rykke opp egentlig når man ser på de tallene.

Han har levert opprykk, har hentet spillere som har gjort jobben stort sett uten å stort sett ha kostet en dritt i innkjøp. Noe opp og ned har det vært, men alt i alt mange spennende spillere.

Av de som spilte siste kamp mot Bristol Rovers, er 7 av spillerne hentet til klubben av Grayson.

Dessverre, vil noen si, er vi blitt en klubb med svært begrensede ressurser. Skal vi ta flere steg må nok Grayson trylle videre på låne- og free-tranfermarkedet.

Lønn er vel også en faktor, men vanskelig å vurdere da man ikke kjenner konkurranseforholdene her.
  
« Siste redigering: Mai 20, 2010, 10:19:06 av Kato »
 

B-m

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #1 på: Mai 20, 2010, 12:59:54 »
Bra tråd Kato.

Hadde et par katastrofe-lån forrige sesong også. Venter fortsatt på den riktig gode signeringen fra Grayson. Håper og tror den kommer i sommer. Tror det har vært bevisst taktikk fra Bates og Grayson og vente med de store spillerkjøpene, og se an om vi rykket opp med laget vi hadde. Burde være muligheter for noen scoop med den dårlige økonomien til flere av lagene.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

DenHviteYeboah

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #2 på: Mai 20, 2010, 13:50:01 »
Dette er en farlig tråd....siden vi diskuterer transfermarkedet kan noen komme til å nevne Bates og økonomi....da kan det fort bli en anti-Bates tråd.
Husk: altså ikke kom med noen anti-Bates påstander her, Bates har jo ingenting med transfermarkedet å gjøre ;D ;D ;D

B_Ød

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #3 på: Mai 20, 2010, 14:40:16 »
Ut ifra hva SG har gjort for oss så langt har jeg urokkelig tro på han vil bringe inn akkurat det vi trenger til å gjøre en fullt og helt akseptabel 1.sesong i CCC.
Ups & Ups!!

Killa

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #4 på: Mai 20, 2010, 14:59:14 »
Ut ifra hva SG har gjort for oss så langt har jeg urokkelig tro på han vil bringe inn akkurat det vi trenger til å gjøre en fullt og helt akseptabel 1.sesong i CCC.

Jeg også! Jeg er optimist til det motsatte er bevist! Håper og tror Grayson får i alle fall litt bedre vilkår å handle under denne sommeren - og han vil vel også klare å tiltrekke seg flere gode spillere når vi er i CCC får vi håpe. Satser på at han drar av et par scoop i klasse med Paddy K!!

B-m

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #5 på: Mai 20, 2010, 15:07:22 »
Er det noen som har oversikt over hvor mange av spillerne på dagens Blackpool-lag som er Graysons kjøp? Ble imponert over flere av spillerne deres mot Leicester..

Charlie Adam ble vel hentet av Holloway for skarve £500 000 - dette er en midtbanespiller som ville vært fantastisk i Leeds. God på dødball, sterk, teknisk, god arbeidsinnsats.. skorte nesten 20 mål i årets chamiponship. Og skotsk! Men ryktes at han er ettertraktet av PL-klubber, så liten sjans.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

berlin

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #6 på: Mai 20, 2010, 15:50:58 »
PL-klubbene har ikke en sjanse. De har bare penger å tilby.

Vi kan tilby en ekte fotballklubb med verdens beste supportere.

Jeg hadde spilt gratis for Leeds. Det sier vel alt.

Frode

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #7 på: Mai 20, 2010, 15:53:40 »
PL-klubbene har ikke en sjanse. De har bare penger å tilby.

Vi kan tilby en ekte fotballklubb med verdens beste supportere.

Jeg hadde spilt gratis for Leeds. Det sier vel alt.
[/b]

Om at du er stinn av gryn ;)
 

berlin

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #8 på: Mai 20, 2010, 15:56:50 »
PL-klubbene har ikke en sjanse. De har bare penger å tilby.

Vi kan tilby en ekte fotballklubb med verdens beste supportere.

Jeg hadde spilt gratis for Leeds. Det sier vel alt.
[/b]

Om at du er stinn av gryn ;)

jepp, har flere pakker havergryn i skapet. Må ha graut, vet du!  :D

lojosang

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #9 på: Mai 20, 2010, 17:01:44 »
PL-klubbene har ikke en sjanse. De har bare penger å tilby.

Vi kan tilby en ekte fotballklubb med verdens beste supportere.

Jeg hadde spilt gratis for Leeds. Det sier vel alt.
[/b]

Om at du er stinn av gryn ;)

jepp, har flere pakker havergryn i skapet. Må ha graut, vet du!  :D

Er du god nok skal jeg sponse deg med slat til den.  8)
- Leif Olav

berlin

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #10 på: Mai 20, 2010, 17:21:02 »
PL-klubbene har ikke en sjanse. De har bare penger å tilby.

Vi kan tilby en ekte fotballklubb med verdens beste supportere.

Jeg hadde spilt gratis for Leeds. Det sier vel alt.
[/b]

Om at du er stinn av gryn ;)

jepp, har flere pakker havergryn i skapet. Må ha graut, vet du!  :D

Er du god nok skal jeg sponse deg med slat til den.  8)

tajk. og gjerne en skvett kluturmjøkl åttat, sam litte sureprim, er du senil!  ;)

lojosang

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #11 på: Mai 20, 2010, 17:42:06 »
PL-klubbene har ikke en sjanse. De har bare penger å tilby.

Vi kan tilby en ekte fotballklubb med verdens beste supportere.

Jeg hadde spilt gratis for Leeds. Det sier vel alt.
[/b]

Om at du er stinn av gryn ;)

jepp, har flere pakker havergryn i skapet. Må ha graut, vet du!  :D

Er du god nok skal jeg sponse deg med slat til den.  8)

tajk. og gjerne en skvett kluturmjøkl åttat, sam litte sureprim, er du senil!  ;)

Må vurdere on jeg har pneger til kluturmjølk. Kom deg på prøvespill så får vi se. En skonrokk i bonus for hvert mål kan jeg garantere i hvert fall.  ;D

Så vil jeg bare advare med selv mot å drifte mer off topic. Fy!  >:(
- Leif Olav

h.b

  • Gjest
Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #12 på: Mai 21, 2010, 10:20:03 »
Graysonmå tilby liten lønn til spillere på free transfers. Dette tilsier at vi vil kjempe på den nedre del av tabellen. Det at spillere vil spille for Leeds for lavere lønn er bullshit. Spesielt når vi snakker om kvalitetsspillere.
Ser for meg signinger alla Dichov. Altså spillere Grayson kjenner

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #13 på: Mai 21, 2010, 10:28:20 »
Det finnes nok enkelte spillere som vil se på Leeds United som en attraktiv arbeidsgiver selv om det ikke medfører aller høyeste lønnstrinn!! Se Gamsten for eksempel som nøyer seg med en ukelønn på 550.000 til tross for at han kunne fått høyere lønn andre steder!!
Yeboahs vitne

Dennis

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #14 på: Mai 21, 2010, 10:42:51 »
Graysonmå tilby liten lønn til spillere på free transfers. Dette tilsier at vi vil kjempe på den nedre del av tabellen. Det at spillere vil spille for Leeds for lavere lønn er bullshit. Spesielt når vi snakker om kvalitetsspillere.
Ser for meg signinger alla Dichov. Altså spillere Grayson kjenner

Det gjenstår å se.

Du med fler spådde en sesong midt på tabellen etter et preseason tap for Grimsby i fjor. Om Grayson kan dra flere spillere a la Kisnorbo opp av hatten, blir det ikke nedre halvdel for Leeds. Han var en virkelig kvalitetssignering og det at han var gratis gjør han ikke til noen dårligere spillere, bare en enda bedre signering.

Nå går ryktene både på Leeds- og Sheff Utd-forum om at både Nick Montgomery og Billy Sharp er på vei. I så fall to - på papiret - sterke signeringer for divisjonen.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #15 på: Mai 21, 2010, 12:52:48 »
Kanskje vi skal la Grayson prate selv:  ;)

Leeds United: Softly, softly is the Grayson way.
Date: 21 May 2010
By Phil Hay
Simon Grayson insisted today that his transfer strategy was comfortably in hand and vowed not to be drawn into questionable signings by an urge to make rapid additions to the squad at Leeds United.

Grayson said he would stick to his usual method of quiet, patient transfer dealings during a close-season when he is expected to recruit at least half-a-dozen players in preparation for a return to the Coca-Cola Championship.

United's manager is undertaking a second overhaul of his squad having revised the club's group last summer with the intention of winning automatic promotion from League One.

Leeds achieved that aim a fortnight ago, rejoining the Championship after three seasons away, but Grayson made no secret of the need for new blood as he looked ahead to next season, saying that "every step up has to be made with an improvement to the squad".

His work this summer is likely to be more substantial than it was 12 months ago, when Grayson set about addressing a squad who had lost in League One's play-off semi-finals, but he said he felt no pressure to make quick signings with the start of pre-season training five weeks away.

"In an ideal world, you'd like to get a couple of players in straight away," he said. "You'd also like to have a large number of your signings completed in time for pre-season, but the market isn't that simple.

"I've got a clear idea about what I want to do, the sort of players I'd like to bring here and the strength of squad I need when the season starts. I've given this summer a lot of thought, for weeks and months, and I've got a clear plan in my head. I'll back myself to pull it off.

"I take the view that the important thing is how your squad looks at the start of the season. Don't get me wrong, you want your business done as quickly as possible, but if certain deals have to wait until the last minute then so be it.

"Other clubs have got business to do and some players want to keep their options open.

"I'm not a manager who's happy making signings for the sake of it or just to be able to say that I've done a few deals. I want the right people and that's more important than ever this summer."

Grayson and his existing squad flew to Dubai for a short break last Friday but United's manager returned to work on Wednesday morning, hours after jetting back to England.

The former Blackpool coach has a more attractive proposition to present to potential signings than he did last year, when Leeds were contemplating a third season in League One and making hard work of persuading players to drop beneath the Championship with a view to winning promotion.

His success in the transfer market before the transfer window closes at the end of August will be dictated in part by the budget available to him but Grayson does not expect his dealings to be complicated by a reluctance to come to Elland Road.

"It's always been an attractive club but I can't deny that persuading players to come and play in League One was difficult at times," he said.

"It's not Leeds United that puts them off but the division, and I can understand that. If you're a talented player with a lot of ambition then League One doesn't always seem like a great move.

"In a way it should be easier to attract people this summer – because we're in a much better position – but I still want to see that the players who want to come here are coming for the right reasons.

"I've got my budget and I'll spend it wisely, to make sure we do the best we can with the money we've got.

"I said as soon as we got promoted that we needed new players but I don't think you have to spend millions of pounds to have a good go in the Championship.

"What you want is a balanced team with quality in the right places and players who are here because they're enthusiastic about trying to taking us forward.


"I won't be rushed into putting the squad together."

United have been linked with countless targets since the season finished, some of whom have already agreed deals elsewhere.

Maltese striker Daniel Bogdanovic is close to signing for Sheffield United having claimed that Leeds were one of several clubs keen on taking him at the end of his contract with Barnsley.

Reports stating that Bogdanovic had sealed a move to Bramall Lane yesterday were dismissed as "premature", though the Blades confirmed that negotiations were "moving closer to an agreement".

Grayson said Leeds would "do our business in private, the proper way".

The trip to Dubai with his players was a final gathering before United's squad departed for a lengthy holiday, leaving their manager to chip away at the transfer market before the start of pre-season training in early July.

Grayson admitted that United's promotion – achieved on the last day of the season a fortnight ago – had taken time to sink in but said the four-day break in the Middle East had helped to reiterate the significance of the club's achievement.

"A few of us met up with the Dubai Whites Members Club out there and they were showing highlights of the Bristol Rovers game," Grayson said.
"It's that sort of moment, when you're surrounded by 60 or 70 supporters, thousands of miles from Leeds, when you realise what it means to everyone. It's just about sunk in now.

"But you never get much time to reflect and I was back in the office as soon as we got home. I'll get a few days away at some point, but your job never stops. The hard work you do now pays off later."

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/Leeds-United-Softly-softly-is.6310376.jp
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #16 på: Mai 24, 2010, 11:20:25 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Trulsaren

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #17 på: Mai 24, 2010, 15:35:52 »
Jeg må si jeg liker kontrollen det virker som Grayson har. Etter det jeg har lest tyder mye på at han allerede før sesongen var ferdig hadde klare meninger om hvor det måtte forsterkes og hvem som ikke skulle være med videre. Videre har han og resten av støtteapparatet sett på en del spillere de mener kan passe inn i Leeds innenfor det økonomiske, personlige og kunnskapene med kulen.
Jeg er overbevist om at Grayson kommer til å gjøre gode signeringer kommende transfervindu. Det dummeste Leeds kan gjøre nå er å pøse ut masse penger for spillere som kun blir stallfyll. Uansett hvor mye Grayson har tilgjengelig tror jeg han finner de riktige spillerne til den riktige prisen.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Papi

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #18 på: Mai 26, 2010, 14:50:47 »
Graysonmå tilby liten lønn til spillere på free transfers. Dette tilsier at vi vil kjempe på den nedre del av tabellen. Det at spillere vil spille for Leeds for lavere lønn er bullshit. Spesielt når vi snakker om kvalitetsspillere.
Ser for meg signinger alla Dichov. Altså spillere Grayson kjenner

Kjekt og se deg på nett igjen h.b

Det blir fryktelig spennende månader fram mot hausten.
Vi må forstyrke laget over hele fjølen for og hevde oss, så håper din teori slår feil ut.
Kvalitet må inn, og ein divisjon opp tilsier at lønningene kan økes, om ikkje drastisk, men nok!

Blir det bare "søppel" ( i mine øyne) som blir handlet inn deler eg din bekymring og frustrasjon!
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

p0ndus

  • Gjest
Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #19 på: Mai 26, 2010, 18:14:23 »
Det finnes nok enkelte spillere som vil se på Leeds United som en attraktiv arbeidsgiver selv om det ikke medfører aller høyeste lønnstrinn!! Se Gamsten for eksempel som nøyer seg med en ukelønn på 550.000 til tross for at han kunne fått høyere lønn andre steder!!

Lurer på om jeg skal få agenten til Gamsten  til å forhandle fram min nye lønn ved neste lønnsforhandlinger. Vedkommende,  må jo være et lønnsforhandlingsgeni.

Promotion 2010

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #20 på: Juni 17, 2010, 10:07:09 »
En WACCOer har følgende innspill rundt innkjøp:

Other than Connolly who Derby got rid of the other 3 frees either were offered new contract at their parent clubs or had attracted interest elesewhere in Schmeichels case.

They were not some players on the scrapheap that no one wanted like some free transfers you get. They just ran down contracts at the clubs. We blatantly dont have much money to spend on transfer fees. Althoguh I think we do budget on giving players quite good wages to attract them here. So we have to spend within our small budget.

Who knows maybe Grayson wants to spend the majority of his budget solely on a better striker and supplement the other positions with decent free signings? If Ken said here Simon we have x amount for wages and say 500k for transfer fees for the upcoming season. Then Grayson might be wanting to spend the bulk of that transfer fee on one striker to replace Beckfords goals? I think the striker is the hardest commodity to sign people on a free transfer.

Its only June, a lot of players are currently on various and numerous holidays. There is no point spending money on players who wont even be doing anything for another couple of weeks. We use the early part of the summer to pick up the best available frees out there then build upon our squad, once the transfer window opens proper and we can sell some of our surplus players etc. Not many clubs in this league have spent their cash on players just yet, 'mainly' been the free transfer market where people are picking up players.

It would be nice for us to be able to spend a lot of money on top quality names, but we cant afford to spend above our means anymore. We have got 4 players, 1 goalie, 2 fullbacks and a striker. already to bed in pre season. Good going if you ask me.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #21 på: Juni 17, 2010, 10:37:25 »
Personlig håper jeg på en signering som virkelig gjør at forventingene stiger blant fansen.
Hooper har vært nevnt, men jeg bryr meg ikke så mye om ryktene, bare det er spiller som enda mer kjent enn de vi har kapret til nå, og som passer inn.

Blir vel litt skuffet om de neste og siste signeringene er som de til nå. Bevares, SG kan gjøre gull av mye rart, men det hadde gitt en ekstra piff.

jarle

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #22 på: Juni 17, 2010, 11:20:35 »
Personlig håper jeg på en signering som virkelig gjør at forventingene stiger blant fansen.
Hooper har vært nevnt, men jeg bryr meg ikke så mye om ryktene, bare det er spiller som enda mer kjent enn de vi har kapret til nå, og som passer inn.

Blir vel litt skuffet om de neste og siste signeringene er som de til nå. Bevares, SG kan gjøre gull av mye rart, men det hadde gitt en ekstra piff.

Enig... positivt til nå.. Kasper og 2 backer ( selv om jeg ikke kjenner de godt) og en spiss..
Beckford er ikke erstattet og vi trenger stopper og noe GENIALT på midtbanen..

alt gratis til nå... på tide å bruke noen Delph penger!!!

Torpe-do

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #23 på: Juni 17, 2010, 11:28:26 »
Grella kom da vel inn før Grayson? Var det ikke Macca som signet ham?

B_Ød

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #24 på: Juni 17, 2010, 13:25:15 »
syns det er helt strålende så langt jeg, helt supert at det signes spillere som helt klart vil styrke laget, og som blir savnet der de kommer fra. Bryr meg ikke i det hele tatt om det ikke blir brukt ei krone (klar over at kr ikke er gangbar valuta)  :D
Ups & Ups!!

Erik_

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #25 på: Juni 17, 2010, 13:31:11 »
Grella kom da vel inn før Grayson? Var det ikke Macca som signet ham?
Grayson signerte Grella i februar 2009 etter at han overbeviste på prøvespill i januar.

Xern

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #26 på: Juni 17, 2010, 16:24:26 »
PL-klubbene har ikke en sjanse. De har bare penger å tilby.

Vi kan tilby en ekte fotballklubb med verdens beste supportere.

Jeg hadde spilt gratis for Leeds. Det sier vel alt.
[/b]

Om at du er stinn av gryn ;)

jepp, har flere pakker havergryn i skapet. Må ha graut, vet du!  :D
Skulle tro du var helt graut i hodet  ::)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Torpe-do

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #27 på: Juni 18, 2010, 13:25:33 »
Grella kom da vel inn før Grayson? Var det ikke Macca som signet ham?
Grayson signerte Grella i februar 2009 etter at han overbeviste på prøvespill i januar.

Ah, ok :)

berlin

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #28 på: Juni 18, 2010, 14:51:13 »
Personlig håper jeg på en signering som virkelig gjør at forventingene stiger blant fansen.
Hooper har vært nevnt, men jeg bryr meg ikke så mye om ryktene, bare det er spiller som enda mer kjent enn de vi har kapret til nå, og som passer inn.

Blir vel litt skuffet om de neste og siste signeringene er som de til nå. Bevares, SG kan gjøre gull av mye rart, men det hadde gitt en ekstra piff.

Enig... positivt til nå.. Kasper og 2 backer ( selv om jeg ikke kjenner de godt) og en spiss..
Beckford er ikke erstattet og vi trenger stopper og noe GENIALT på midtbanen..

alt gratis til nå... på tide å bruke noen Delph penger!!!


Jepp. Skal ikke klage om vi får Fabregas på free transfer  ;D eller for den saks skyld Sanchez Watt, må ikke absolutt betale, ikke det jeg mener.

Men i Leauge 1 hendte det da vitterlig at vi faktisk kjøpte en og annen spiller for £250.000 eller deromkring. Derfor burde det være mulig å konkurrere om en spiller i £ 1 mill til 1,5 mill klassen i det minste.
Klubbens økonomi kan ikke ha blitt svakere etter opprykket til CCC (nPc) eller hur? Litt lønnspålegg eller opprykksbonus kanskje, men FFS, budsjettt for sesongen 2010/2011 må da være minst 10-20 % større både hva gjelder inntekter og utgifter.

Nei, jeg har ikke slått fast at vi ikke gjør ett eneste kjøp, venter i spenning på faktisk enda ett eller to større navn, enn de 4 som allerede er klare. Hadde vært stas for Garyson og spillergruppen å ha gjort unna det meste av "skrivebordsarbeidet" før pre-season, men jeg ser at mye skal klaffe da.

Bl.a har vel "Spilleragentforbundet" fellesferie.  8)
« Siste redigering: Juni 18, 2010, 14:59:08 av berlin »

Masinga

Sv: Grayson på transfermarkedet
« Svar #29 på: Juni 18, 2010, 15:27:02 »
Jeg venter også i spenning på selve SIGNERINGEN, dvs. en motor på sentral midtbane. Litt sleivete mener jeg de signeringene som er gjort til nå er kosmetikk i forhold til denne posisjonen.
Masinga, medl.nr. 1250