Poll #1: Forventninger til sesongen 2010/2011

Started by auren, May 23, 2010, 20:30:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvilken plassering forventer du at Leeds skal kjempe om til neste sesong?

Direkte opprykk
14 (10.9%)
Play-off
41 (31.8%)
Øvre halvdel
26 (20.2%)
Midtsjiktet
33 (25.6%)
Nedre halvdel
9 (7%)
Nedrykkskamp
5 (3.9%)
De rykker rett ned
1 (0.8%)
Vet ikke
0 (0%)

Total Members Voted: 122

Voting closed: August 06, 2010, 20:30:36

auren

Tenkte det kunne være artig å lodde stemningen i løpet av sesongen. Først ut er altså en poll nå før noen nye signeringer er gjort. Neste poll blir like før sesongstart.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kickthemdown

Midtsjiktet  , noe jeg skal være fornøyd med.

raggen

kommer veldig an på hva som skjer på transfermarkedet men en plass midt på tabellen vil være fornuftig målsetning
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Quote from: raggen on May 23, 2010, 20:33:38
kommer veldig an på hva som skjer på transfermarkedet men en plass midt på tabellen vil være fornuftig målsetning

Jepp, dette er rett og slett en temperaturmåler nå før transferaktivitetene setter inn. Så får vi se om optimismen sprer seg etterhvet, eller om det motsatte skjer. Blir spennende.

auren

jackbauer68

Kato

Med dagens mannskap, en kamp for tilværelsen. Så får håpe vi signerer oss oppover tabellen.

sportcarl1

topp6 är en realistisk målsättning, övre halvan är godkännt, så bra lag har vi och det kan bli ännu bättre

Rudi G.

Med dagens stall blir det midt på tabellen. Med forsterkninger, tre bak to på midten og en eller to på topp rykker vi rett opp!

berlin

Pollen har avslutning 6.aug, det blir vel feil?

I dag har vi en dårligere, eller i det minste tynnere stall enn for 3 uker siden, så da måtte jeg faktisk si at vi må slite hardt for å overleve.

Men jeg velger å svare ut fra at vi ikke har en sterkere stall pr seriestart enn når vi rykket opp,
men at altså de som er gått ut er erstattet med omtrent tilsvarende. Velger da nedre halvdel.

Kommer det inn bedre spillere enn de som går ut, vurdert helhetsmessig, vil jeg nok vurdere mulighetene opp.

Artig tiltak, auren, men tror du får svar ut fra forskjellige tolkninger av hva som menes med nå-situasjonen. En poll i begynnelsen av august vil være grei.

tobn på tur

Går for midtsjiktet, så får jeg se om jeg endrer mening utover sommeren.

Adis

Øvre halvdel, rett over midten. Greit det.
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

auren

Quote from: berlin on May 23, 2010, 21:07:58

I dag har vi en dårligere, eller i det minste tynnere stall enn for 3 uker siden, så da måtte jeg faktisk si at vi må slite hardt for å overleve.

Men jeg velger å svare ut fra at vi ikke har en sterkere stall pr seriestart enn når vi rykket opp,
men at altså de som er gått ut er erstattet med omtrent tilsvarende. Velger da nedre halvdel.

Kommer det inn bedre spillere enn de som går ut, vurdert helhetsmessig, vil jeg nok vurdere mulighetene opp.

Artig tiltak, auren, men tror du får svar ut fra forskjellige tolkninger av hva som menes med nå-situasjonen. En poll i begynnelsen av august vil være grei.

Jeg har tydeligvis ikke vært flink nok til å forklare hva jeg mener. Jeg vil IKKE at dere kun ser på de spillerne vi nå har i stallen. Det er selvsagt umulig å vite hvilke nye spillere som kommer inn (og hvem som blir solgt), og dermed er jo grunnlaget mye bedre dagen før seriestart. Jeg vil rett og slett bare se hva folk nå forventer seg av Leeds når sesongen sparkes i gang. Og så se om folk blir mer positive eller mer negative når nye spillere ankommer før seriestart. Neste poll vil derfor være like før seriestart. I utgangspunktet bør tråden stenges for avstemming idet vi kjøper / låner inn den første nye spilleren.

auren

ollan

Vi blir nr 5, Play off finale mot Cardiff Scum som vi vinner 5-1
Ollan

stian94

Quote from: ollan on May 23, 2010, 22:56:12
Vi blir nr 5, Play off finale mot Cardiff Scum som vi vinner 5-1
liker :D
SJ

Stephenjazz

Blir nok en kamp for å overleve, noe annet ville overraske meg
Det blir aldri umoderne å vinne

Per-Stian

Per dags dato seier magekjensla mi "midt på treet", men denne vil nok variere veldig fram mot seriestart.

Stifler

Tror vi kan forvente en play off plass når alle overgangene er i boks.
Vi er Leeds, som fortsatt er et stort navn i hele verden. Vi vil nok klare å få hentet noen nøkkelspillere. Har troa på topp 6 og et opprykk.
-Nr 2 er den første taperen-

JacobScreek

Vi rykker rett opp til Premier League!

MOT
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Mats-

Quote from: auren on May 23, 2010, 21:44:23
Quote from: berlin on May 23, 2010, 21:07:58

Jeg har tydeligvis ikke vært flink nok til å forklare hva jeg mener. Jeg vil IKKE at dere kun ser på de spillerne vi nå har i stallen. Det er selvsagt umulig å vite hvilke nye spillere som kommer inn (og hvem som blir solgt), og dermed er jo grunnlaget mye bedre dagen før seriestart. Jeg vil rett og slett bare se hva folk nå forventer seg av Leeds når sesongen sparkes i gang. Og så se om folk blir mer positive eller mer negative når nye spillere ankommer før seriestart. Neste poll vil derfor være like før seriestart. I utgangspunktet bør tråden stenges for avstemming idet vi kjøper / låner inn den første nye spilleren.

auren

Good idea.

Tror i utgangspunktet at så å si alle blir skuffet over transfer aktiviteten. Dette fordi vi antageligvis ikke kommer til å hente inn kjente 'merkevarer', men det utelukker på ingen måte at vi sitter igjen med en 'Paddy' eller tre etter sommeren.

Mats som tror en plass mellom 24 og 10.

Giske

Vi toler en sesong i midtsjiktet før vi suser videre mot Premier League  ;D
Tror det er en ganske realistisk målsetning pr. dags dato.. Må inn med 4-5 solide forsterkninger for å havne i opprykkskampen i år.. Så: midtsjiktet i år.

Tom S

Forventer forsterkinger av stallen og ein topp 10 plassering.
(med dagens stall trur eg det kan bli tøft å holde plassen)
COME ON LEEDS !!

kilgallon

Har forventning om at Grayson agerer fornuftig på transfermarkedet og henter inn noen spillere som vil forstærke den stallen vi har nå. Har derfor trua på en plass fra 3-6.

Ove

Det blir artig å se om det blir forskjell på denne avstemmingen og den som skjer like før seriestart. Men en ting er å lodde stemningen etter hvilke spillere som kommer til oss, en annen ting er å vurdere dette opp i mot hvilke signeringer som blir gjort av antatt sterke konkurrenter.

Vi må selvfølgelig måle dette opp mot hva lag som Leicester, Derby, Norwich... gjør på transferfronten i sommer.

Asbjørn

Quote from: Ove on May 24, 2010, 15:36:01
Det blir artig å se om det blir forskjell på denne avstemmingen og den som skjer like før seriestart. Men en ting er å lodde stemningen etter hvilke spillere som kommer til oss, en annen ting er å vurdere dette opp i mot hvilke signeringer som blir gjort av antatt sterke konkurrenter.

Vi må selvfølgelig måle dette opp mot hva lag som Leicester, Derby, Norwich... gjør på transferfronten i sommer.

...for å sitere kjære Gro: "Alt henger sammen med alt." :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

MooCow

B-m

Synes det er urovekkende at vi ikke har prestert mot topplagene i league one, og i Championship er det de fleste lagene 'topplag i league one'. Men samtidig vant vi mot scum, og vi spilte bra borte mot Norwich.

Vi trenger sårt forsvarsspillere og keepere som blir innkjørt i pre-season, husker sist da vi rykket ned fra CCC, med aldrende Gregan, Butler og Marques .... og hentet i panikk aldrende Hayden Foxe, Ehiogu, Heath. Samtidig som keeper-plassen var en katastrofe, vi brukte vel 4-5 forskjellige målmenn den sesongen? Warner, Casper, Stack, Sullivan... noen flere? Alle prater om spiss og defensiv midtbane-mann som viktigste spillere å få inn, men jeg mener vi MÃ... få inn 1-2 GODE forsvarsspillere.

Jeg håper på midt-table plassering neste sesong, men kan fort bli kamp om overlevelse. Kisnorbo er ute hele høst-sesongen, og vi vet alle hvor viktig han er for oss. Og han har vært meget skadeforfulgt, kan fort bli ny skade på Kisnorbo. Og får vi en elendig start vil vi sikkert rushe kisno tilbake, og alle vet hva som bruker å skje da. Et meget usikkert kapittel neste sesong desverre :(

Jeg liker Naylor, men jeg er usikker på helsa og hvor mye han kan bidra med neste sesong. Han er også en typisk league one midt-stopper.. Jeg tror heller ikke Naylor klarer mer enn 15-20 kamper neste sesong, og jeg håper at vi bruker han som en back-up. Minte meg desverre mer og mer som en Butler light i løpet av sesongen.......

Bromby er heldigivis relativt "ung", og synes han har spilt bra som stopper de gangene han har fått sjansen. Har ok ferdigheter på det meste. Har spilt i CCC nesten hele sin karriere. Kan bli viktig. Men har ingen enorme ferdigheter.

Collins, ryktes om at vi er ute etter han. Er også en ok forsvarsspiller, men ingen sjef. Lik Bromby. Har erfaring i CCC med Sunderland og Preston. Han har vel også vært oppe i PL med sunderland?

Det kan fort bli Bromby og Collins i midtforsvaret neste sesong, og jeg tror ikke det blir det sterkeste partnerskapet i CCC. Husk på at denne sesongen vil vi møte Steve Morisons, Grant Holts, Lee Barnards, Ricky lamberts etc hver en eneste kamp..

Nå har heldigvis Grayson vist dyktighet i innhenting av forsvarsspillere, så har troen på at han har kontroll og oversikt over gode spillere tilgjengelig..

Mitt tips 15.plass.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

baste

mitt tips er 7 plass.

Håper jeg tar feil og at det blir direkte opprykk.

Jon R

Vi har ihvertfall et bedre utgangspunkt enn hva vi hadde ved nedrykket i 2004. Den gang startet vi sesongen med Gary Kelly + en mix av nokså tilfeldig sammenraskede "free agent" spillere ( Blackwell hadde ingen talentspeidere, så han måtte gjøre hele jobben sjøl) og akademispillere. Den gang forsterket vi betydelig underveis i sesongen og endte til slutt på en trygg 14. plass. Jeg mener det er realistisk å gjøre det langt bedre denne "første" sesongen i CCC fordi vi nå har et stort og godt støtteapparat og bra kontinuitet både på spiller- og trenersiden.  

For det første er det mye vanskeligere å måle kvaliteten på troppen denne sommeren, enn for et år siden. At det må kompenseres for de vi mister og forsterkes for å takle nivåhevingen er det allikevel ingen tvil om.  Ser for meg 4-5 potensielt gode permanente signinger før sesongstart. En spiss, en midtbanespiller og to forsvarere. I tilegg tipper jeg at det vil lånes et par-tre spillere, kanskje en keeper, en sentral midtbane og en kantspiller. Utover høsten vil problemsplasser åpenbare seg og jeg tipper minst to nye lånespillere komme til. I januar får Grayson forhåpentligvis litt frisk kapital til å signe et par nye kvalitetsspillere for å forsterke de lagdelene som i løpet av høsten har vist seg svakest, samt noen lånespillere for å kompensere for skader, suspensjoner og formsvikt. Det er ingen signaler så langt som tyder på at det vil bli noen kanonsigninger, men på dette nivået kan vi komme langt med god bredde, lagmoral og godt managment.  

Det er grunn til å forvente en nokså svak CCC neste sesong med få eller ingen "kanonlag". Pr idag er Nottingsham Forest og Middlesborugh mine favoritter til de to øverste plassene, men mye vil skje før 7. august. Jeg velger pr 24. mai å være optimist og går for 6. plass og play off spill i mai men mye avhenger naturligvis av at vi får en tilfredstillende erstatter for Beckford. Spørs om den gamle gnieren er villig til å betale hva det koster, eller om han tar sjansen på at Becchio og Gradel skal skyte oss oppover tabellen...
Jon R.

sportcarl1

Quote from: B-m on May 24, 2010, 16:13:22
Synes det er urovekkende at vi ikke har prestert mot topplagene i league one, og i Championship er det de fleste lagene 'topplag i league one'. Men samtidig vant vi mot scum, og vi spilte bra borte mot Norwich.

Vi trenger sårt forsvarsspillere og keepere som blir innkjørt i pre-season, husker sist da vi rykket ned fra CCC, med aldrende Gregan, Butler og Marques .... og hentet i panikk aldrende Hayden Foxe, Ehiogu, Heath. Samtidig som keeper-plassen var en katastrofe, vi brukte vel 4-5 forskjellige målmenn den sesongen? Warner, Casper, Stack, Sullivan... noen flere? Alle prater om spiss og defensiv midtbane-mann som viktigste spillere å få inn, men jeg mener vi MÃ... få inn 1-2 GODE forsvarsspillere.

Jeg håper på midt-table plassering neste sesong, men kan fort bli kamp om overlevelse. Kisnorbo er ute hele høst-sesongen, og vi vet alle hvor viktig han er for oss. Og han har vært meget skadeforfulgt, kan fort bli ny skade på Kisnorbo. Og får vi en elendig start vil vi sikkert rushe kisno tilbake, og alle vet hva som bruker å skje da. Et meget usikkert kapittel neste sesong desverre :(

Jeg liker Naylor, men jeg er usikker på helsa og hvor mye han kan bidra med neste sesong. Han er også en typisk league one midt-stopper.. Jeg tror heller ikke Naylor klarer mer enn 15-20 kamper neste sesong, og jeg håper at vi bruker han som en back-up. Minte meg desverre mer og mer som en Butler light i løpet av sesongen.......

Bromby er heldigivis relativt "ung", og synes han har spilt bra som stopper de gangene han har fått sjansen. Har ok ferdigheter på det meste. Har spilt i CCC nesten hele sin karriere. Kan bli viktig. Men har ingen enorme ferdigheter.

Collins, ryktes om at vi er ute etter han. Er også en ok forsvarsspiller, men ingen sjef. Lik Bromby. Har erfaring i CCC med Sunderland og Preston. Han har vel også vært oppe i PL med sunderland?

Det kan fort bli Bromby og Collins i midtforsvaret neste sesong, og jeg tror ikke det blir det sterkeste partnerskapet i CCC. Husk på at denne sesongen vil vi møte Steve Morisons, Grant Holts, Lee Barnards, Ricky lamberts etc hver en eneste kamp..

Nå har heldigvis Grayson vist dyktighet i innhenting av forsvarsspillere, så har troen på at han har kontroll og oversikt over gode spillere tilgjengelig..

Mitt tips 15.plass.
Bromby har jag aldrig sett göra en kanonmatch, men agerandet när bristolR gjorde 1-0 och han bara tittade på ist för att gå in i duellen har gjort att jag tappat all förtroende för honom, var ju värre än värsta pojklagsfotbollen

auren

Da har jeg stengt tråden for avstemming. Neste poll kommer uken før seriestart. Det blir spennende å se om optimismen er større da enn nå like etter at sesongen var slutt. Over 40 % har altså tro på en topp 6 plassering.

auren