Skrevet av Emne: Ny TV til VM, noen tips?  (Lest 4629 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fjellhaugen

Ny TV til VM, noen tips?
« på: Mai 28, 2010, 21:19:29 »
Nå har jeg endelig blitt ferdig med bilkjøp så da starter jeg på noe nytt. ;D ;D
Og som den vinglepetter jeg er lurer jeg igjen på de høye herrer på forumet her sine råd til valg av ny tv.

har jobbet meg ned til disse to men er ikke låst til noe som helst..

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start?ProductRef=TXP50X20E%40store-elkjop&Insurance=

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591830

noen som har erfaringer med disse? evt tips til andre.
jeg er en enkel tv titter som ser mye sport og ellers "vanlig" tv. xbox, ps3 blueray osv er ikke tema i denne omgang.
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

HåvardK

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #1 på: Mai 28, 2010, 21:24:25 »
Er slett ingen ekspert, men i forkant av da jeg selv kjøpte fjernsynsapparat for et års tid siden, fikk jeg mye hjelp av tester på nettet. F eks er Lyd og Bilde et magasin å stole på, uten at jeg rent teknisk kan stå inne for alle kriterier de legger til grunn.

Selv endte jeg opp på en Samsung. Kanskje ikke det mest anerkjente merket, men de har alltid hatt gode resultater på tester av fjernsyn.

auren

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #2 på: Mai 28, 2010, 22:08:24 »
Ser at Elkjøp varianten er HD-klar, mens Komplett tv-en er Full HD. Sistnevnte tv-type er vel å foretrekke skulle jeg tro? Er det slik at du har en maksgrense på 10.000?

Det kan nok være smart å ta turen innom Expert, Elkjøp, Lefdal og andre tv-forhandlere for å kunne oppleve tv-en skikkelig først. Men det har du vel tenkt å gjøre uansett. Anbefaler å sikle deg ut et tv du ønsker å kjøpe, for så i etterkant å sjekke hvor du får den beste prisen.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #3 på: Mai 28, 2010, 22:29:35 »
Ikke det at jeg har serlig peiling på TV, men er det ikke LED det går i nå da?

fjellhaugen

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #4 på: Mai 28, 2010, 23:12:26 »
Ser at Elkjøp varianten er HD-klar, mens Komplett tv-en er Full HD. Sistnevnte tv-type er vel å foretrekke skulle jeg tro? Er det slik at du har en maksgrense på 10.000?

Det kan nok være smart å ta turen innom Expert, Elkjøp, Lefdal og andre tv-forhandlere for å kunne oppleve tv-en skikkelig først. Men det har du vel tenkt å gjøre uansett. Anbefaler å sikle deg ut et tv du ønsker å kjøpe, for så i etterkant å sjekke hvor du får den beste prisen.

auren

Nei har ikke maxgrense auren men er vel heller ikke klar for å bruke feriebudsjettet på tv....

Ellers er det av erfaring mye raringer som jobber på elektrobutikker rundt omkring. de stiller inn tv`ene sånn det passer de slik at kampanje modeller som kanskje er ganske ok ser ut som en 1975 modell!!
Dessuten får du stort sett til svar at du må kjøpe det merket de har best avanse på. Har du aldri fått beskjed om at; denne har jeg faktisk solgt til kameraten min, eller den klassiske; jeg jobbet ekstra mens vennene mine var på ferie så jeg fikk råd til denne toppmodellen :P :P

Liker best førsthånds erfaring fra nøytrale mennesker hvorpå jeg handler på nett etterpå. (hørtes VELDIG ut som en grinebiter nå føler jeg ::) )
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

auren

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #5 på: Mai 28, 2010, 23:36:28 »
Ja, er du Bates in disguise?  ;D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsulf

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #6 på: Mai 29, 2010, 00:01:03 »
Reis ut på Elkjøp og finn det beste og dyreste, ha det under fotball-vm, og lever det tilbake igjen innen 30 dager.  :)

Blank_File

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #7 på: Mai 29, 2010, 01:36:08 »
Hvis ikke du skal se blu-ray eller sånn på den så kan du bare kjøpe hd-ready. Har ingenting å si for vanlig TV. Panasonic er uansett det beste valget for plasma.


berlin

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #9 på: Mai 29, 2010, 08:40:41 »
Reis ut på Elkjøp og finn det beste og dyreste, ha det under fotball-vm, og lever det tilbake igjen innen 30 dager.  :)

Antagelig den beste løsningen ja. Det er jo fullt mulig. (Spesielt anbefalt for vinglepettere)

ollan

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #10 på: Mai 29, 2010, 09:06:09 »
Hvis ikke du skal se blu-ray eller sånn på den så kan du bare kjøpe hd-ready. Har ingenting å si for vanlig TV. Panasonic er uansett det beste valget for plasma.

Kjøp HD klar,flere og flere kanaler sender i HD kvalitet og det er fantastisk forskjell på bildene. Ble ray DVD er fremtiden og en standard som er kommet for å bli.Hvis du tenker på størrelser på over 42" ville jeg gått for Plasma eller LED (den nye plasmagenerasjonen er veldig bra og avgir ikke så mye varme lenger). Alt ender egentlig på din smak og opplevelse av bilde/lyd osv.. alle valg fra 12000 og oppover vil nok være et veldig bra TV. Ta med deg tester gjort av Lyd&Bilde og andre sider og gå til de store kjedene og sjekk disse ut....Har en kamerat som driver en expertbutikk og han er stort sett enig at testvinnerne er de beste valgene....
Ollan

Blank_File

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #11 på: Mai 29, 2010, 11:40:19 »
Hvis ikke du skal se blu-ray eller sånn på den så kan du bare kjøpe hd-ready. Har ingenting å si for vanlig TV. Panasonic er uansett det beste valget for plasma.

Kjøp HD klar,flere og flere kanaler sender i HD kvalitet og det er fantastisk forskjell på bildene. Ble ray DVD er fremtiden og en standard som er kommet for å bli.

Ja det er jo akkurat det jeg sa. :) For TV trengs HD-ready og for blu-ray trengs Full HD.

Jon R

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #12 på: Mai 29, 2010, 18:04:02 »
Selv endte jeg opp på en Samsung. Kanskje ikke det mest anerkjente merket, men de har alltid hatt gode resultater på tester av fjernsyn.

Samsung er markedslederen i Norge vil jeg tro. Har selv en 32 " Samsung i huset. Meget høy bildekvalitet.
Jon R.

Jon R

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #13 på: Mai 29, 2010, 18:15:50 »
Nå har jeg endelig blitt ferdig med bilkjøp så da starter jeg på noe nytt. ;D ;D
Og som den vinglepetter jeg er lurer jeg igjen på de høye herrer på forumet her sine råd til valg av ny tv.

har jobbet meg ned til disse to men er ikke låst til noe som helst..

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start?ProductRef=TXP50X20E%40store-elkjop&Insurance=

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591830

noen som har erfaringer med disse? evt tips til andre.
jeg er en enkel tv titter som ser mye sport og ellers "vanlig" tv. xbox, ps3 blueray osv er ikke tema i denne omgang.
Panasonic plasma er bra på bilde og dårlig på design, men du får mye TV for pengene! Forøvrig er det fullt mulig å få seg en 40-42 " LED tv til under 10 000 nå. Har sett modeller fra Samsung, Sharp og LG hos de store kjedene. Vill vurdert å ta en nærmere titt på dette var jeg deg!  :)
Jon R.

Here we go again

  • Gjest
Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #14 på: Mai 29, 2010, 22:11:08 »
Kanskje noe som dette er aktuelt: http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=199,261&id=1825

Den gjør det i alle fall godt på tester, og er på salg nå. Må nok følges opp med et godt surround anlegg i tillegg, men det har vel de fleste nå? ;)

B-m

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #15 på: Mai 30, 2010, 22:22:57 »
Kjøp 52" og FULL HD. Ikke være dum og kjøp hd-ready. Sammenlign priser på, komplett.no netshop.no og amentio.no. Frakten på amentio var veldig billig sist jeg kjøpte der. (250 kr i frakt for en 42")
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Blank_File

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #16 på: Mai 30, 2010, 22:52:11 »
Kjøp 52" og FULL HD. Ikke være dum og kjøp hd-ready. Sammenlign priser på, komplett.no netshop.no og amentio.no. Frakten på amentio var veldig billig sist jeg kjøpte der. (250 kr i frakt for en 42")
Enig, om du kjøper en TV over 50" er det dårskap og ikke gå for Full-HD. Hvis du skal ha 42" er det derimot ikke så mye vits hvis ikke du kommer til å bruke PC og spill på den. Jeg tørr påstå at du skal være ganske spesiell for å se forskjell på 720p og 1080p på en 42" skjerm av jevngod kvalitet.

Robert

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #17 på: Mai 30, 2010, 22:59:41 »
PS er nesten alltid førstevalget mitt når det gjelder innkjøp av TV, pga den lave fraktkostnaden.
Forøvrig er nok det beste tipset å gå i butikken og se på en TV, sammenligne og bestemme seg der. Mye lettere. Personlig liker jeg LED-tv'ene til Samsung.

Jeg pakket forøvrig opp en 82" LCD om fredagen. 82" er stort. Sinnsykt stort.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Milou

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #18 på: Mai 31, 2010, 05:50:26 »
Har sjøl ein 50'' Panasonic plasma og er godt nøgd med det. veldig klart bilde. Det er 720p (ifølge selgar er det bortkasta pengar å betala for noko meir med mindre du skal sjå på BlueRay).

HåvardK

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #19 på: Mai 31, 2010, 17:22:29 »
Selv endte jeg opp på en Samsung. Kanskje ikke det mest anerkjente merket, men de har alltid hatt gode resultater på tester av fjernsyn.

Samsung er markedslederen i Norge vil jeg tro. Har selv en 32 " Samsung i huset. Meget høy bildekvalitet.
Søren også. Glemte nok en gang at vi skriver 2010, og ikke 1985, da Samsung vel var relativt ny på markedet.

Jon R

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #20 på: Mai 31, 2010, 20:51:08 »
Har sjøl ein 50'' Panasonic plasma og er godt nøgd med det. veldig klart bilde. Det er 720p (ifølge selgar er det bortkasta pengar å betala for noko meir med mindre du skal sjå på BlueRay).

Merkelig uttalelse idet full HD sendinger for lengst har blitt en del av kringkastingstilbudet. Ikke minst mange  sportsendinger (som fotball VM) tilbys i full HD og fine farger.   :)
Jon R.

Wexler

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #21 på: Juni 01, 2010, 10:29:06 »
Vil anbefale å vente til høsten. Kommer masse ny teknologi på markedet da ,bl.a. 3D.
 

HåvardK

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #22 på: Juni 01, 2010, 21:41:53 »
Har sjøl ein 50'' Panasonic plasma og er godt nøgd med det. veldig klart bilde. Det er 720p (ifølge selgar er det bortkasta pengar å betala for noko meir med mindre du skal sjå på BlueRay).

Merkelig uttalelse idet full HD sendinger for lengst har blitt en del av kringkastingstilbudet. Ikke minst mange  sportsendinger (som fotball VM) tilbys i full HD og fine farger.   :)
Såvidt jeg forstår, funker vel såkalt HD-ready-fjernsyn like greit som full HD-fjernsyn på TV-sendinger. En annen sak er jo at Blue-Ray vel er et relativt etablert medium, hvor både spillere og filmer er på et akseptabelt prisnivå etter hvert.

Thomas


Robert

Sv: Ny TV til VM, noen tips?
« Svar #24 på: Juni 02, 2010, 22:07:08 »
Er vel ingen tv-sendninger i Norge i 1080 ennå, så 720 er greit nok sånn sett. Personlig ville jeg aldri gått for en tv som ikke har 1080p, det er liksom så liten prisforskjell. Prisen pr pixel er lavere ;)

Og skal man vente til høsten, kan man jo like greit vente til våren, for da kommer det noe nytt igjen.. Men ja, hadde jeg kjøpt TV idag, hadde det blitt en tv med 3D. De har vel allerede kommet, mener Samsung har en 3D LED tv?

Og forøvrig, det heter Blu-ray, ikke Blue-ray :)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM