Main Menu

VM TIPPING!

Started by newsome, June 09, 2010, 22:24:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

newsome

Quote from: Here we go again on July 03, 2010, 21:35:43
Herlig at Argentina røk ut.  Har ikke sans for denne cheateren eller "guds hånd" som enkelte forbinder ham med.
Argentina og Brasil ute!!!!!!!!!! ;D
VM lever!
Nederland-Tyskland i finalen!!!

newsome

auren

Quote from: Rudi G. on July 03, 2010, 18:14:46
SLAKT! kaller vi dette. Tyskland fortjener respekt og vi guttene (og June) her på La Manga er fornøyd ;D

Ja, Tyskland spilte fotball type champagne til tider. Håper de knuser Spania, men jeg tror faktisk spanjolene vinner. Igjen.

Har du aner fra Tyskland Rudi?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Rudi G.

Quote from: auren on July 03, 2010, 22:55:50
SLAKT! kaller vi dette. Tyskland fortjener respekt og vi guttene (og June) her på La Manga er fornøyd ;D

Ja, Tyskland spilte fotball type champagne til tider. Håper de knuser Spania, men jeg tror faktisk spanjolene vinner. Igjen.

Har du aner fra Tyskland Rudi?

auren

Ingen tyske aner men bodde ett år i Aachen som barn. Om det er dette som gjør at Tyskland har vært mitt lag i alle sluttspill siden 78, bortsett i fra når Norge har deltatt, vet jeg ikke, men det organiserte spillet til Tyskland har alltid fasinert meg. Så langt i dette VM synes jeg Tyskland er det laget som har spillt den beste fotballen og virkelig har fortjent plassen de nå har fått i semifinalen!

Rudi G.

Quote from: newsome on July 03, 2010, 21:43:18
Quote from: Here we go again on July 03, 2010, 21:35:43
Herlig at Argentina røk ut.  Har ikke sans for denne cheateren eller "guds hånd" som enkelte forbinder ham med.
Argentina og Brasil ute!!!!!!!!!! ;D
VM lever!
Nederland-Tyskland i finalen!!!

Trodde VM var over for ditt vedkommende ;)

Rudi G.

Quote from: hallghel on July 03, 2010, 17:56:22
Quote from: Mr Kaizer on July 03, 2010, 17:32:02
Maskinlaget Tyskland er dødt, nå fremstår de som lekne, raske, tekniske og like effektive som før! Trist å se et såpass blekt Argentina, men gledelig å se Tyskland forsvare Europas ære på en så flott måte.

Argentina var en skuffelse å se på i dag. Det skulle hele tiden og for en hver  pris være "så fikst". Som det heter hos Rema 1000: "Det enkleste er ofte det beste". Og når Messi ikke lykkes i VM (0 mål ), så vinner ikke Argentina sett under ett.

Tyskland var (dessverre) et mye bedre lag i dag og vant helt fortjent.

Dessverre??? En seier for fotballen spør du meg!

Hallgeir *

Argentina prøvde for mye og for lenge. Dersom de hadde lykkes med sine forsøk på gjennomspill, ville vi ha sittet og siklet foran tv'en. På sitt beste er Argentina en fantastisk fotballnasjon. Tyskland spiller mye mer direkte.
Selvfølgelig blir det smak og behag, men jeg har forlengst falt for den type fotball som Argentina spiller. I dette VM lyktes de ikke til slutt. All honnør til Tyskland i dag. Maskinspillet fra tidligere VM er borte. Da var de grusomt kjedelige å se på(dog suksessfulle).
Super Leeds since 1968

Rudi G.

Quote from: hallghel on July 04, 2010, 01:37:56
Argentina prøvde for mye og for lenge. Dersom de hadde lykkes med sine forsøk på gjennomspill, ville vi ha sittet og siklet foran tv'en. På sitt beste er Argentina en fantastisk fotballnasjon. Tyskland spiller mye mer direkte.
Selvfølgelig blir det smak og behag, men jeg har forlengst falt for den type fotball som Argentina spiller. I dette VM lyktes de ikke til slutt. All honnør til Tyskland i dag. Maskinspillet fra tidligere VM er borte. Da var de grusomt kjedelige å se på(dog suksessfulle).

Moderne fotball hallghel, moderne fotball! Når Messi er usynlig og moderne fotball vinner 4-0 over et lag som tror følelser er nok til å vinne en kvartfinale i 2010 er det en seier for evolusjonen!

Tom S

Grattis Rudi!
Tyskland var gode (best) og vant fortent i dag.

No håper eg på Nederland vs Tyskland i finalen.
COME ON LEEDS !!

Hallgeir *

Quote from: Rudi G. on July 04, 2010, 02:03:36

Moderne fotball hallghel, moderne fotball! Når Messi er usynlig og moderne fotball vinner 4-0 over et lag som tror følelser er nok til å vinne en kvartfinale i 2010 er det en seier for evolusjonen!

Så Argentina spiller en gammeldags type fotball  ??? Javel, så sier vi det da.... ;D
Super Leeds since 1968

Rudi G.

Quote from: hallghel on July 04, 2010, 13:06:59

Så Argentina spiller en gammeldags type fotball  ??? Javel, så sier vi det da.... ;D

Da er vi jo enig likevell da hallgel :)

Hallgeir *

Quote from: Rudi G. on July 04, 2010, 19:40:41

Det var vel å dra det litt langt vel?  ::)
Super Leeds since 1968

Rudi G.

Quote from: hallghel on July 05, 2010, 23:12:26
Quote from: Rudi G. on July 04, 2010, 19:40:41

Så Argentina spiller en gammeldags type fotball  ??? Javel, så sier vi det da.... ;D

Det var vel å dra det litt langt vel?  ::)

Bare vist du fremdeles mener at Argentina spiller bedre fotball en for øyeblikket verdens beste fotballag!

Dennis

Som sagt tidligere er jeg rimelig upartisk når det gjelder mesterskap hvor ikke Leeds eller Norge er med; jeg ønsker å se god fotball og spennende kamper og deler gjerne ut medaljene til de som sjarmerer meg mest.

Likevel er jeg svak for Lionel Messi og den sør-europeiske og -amerikanske spillestilen. Når den fungerer vel og merke! For det er verken Argentina, Brasil, Spania eller Nederland som har sjarmert dette mesterskapet, men det gamle maskinlaget og urkjedelige Tyskland!

Godt defensivt spill, kombinert med lynraske kontringer og et fantastisk ungdomslag har så langt sjarmert meg soleklart mest! Tror faktisk Tyskland skal sende en liten rosebukett til Prince Boateng som gjorde at en Ballack godt over middagshøyden ikke fikk bidra i dette VMet. Khedira og Schweinsteiger har vært enorme på den defensive midtbanen, mens stjerneskuddene Özil og Müller har stått for festen.

Ikke ofte jeg sier det, men Tyskland fortjener så langt å vinne, om det kan skrives. Argentina så trege, uinspirerte og fullstendig utdatert ut i 0-4-slakten og verken Spania eller Nederland har vært like friske som tidligere - så langt.
Marching on together!

Masinga

Ingen snakker om Uruguay. Det må passe dem perfekt!

Jeg ser ikke bort fra at de hever pokalen på søndag. Bare en følelse... Og mine følelser er slett ikke til å stole på!

En annen ting: Det er utrolig hvor god fotballspiller man kan bli ved å komme seg bort fra Mænju!
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Gratulerer med finaleplass, Nederland!

Har ikke på langt nær latt meg sjarmere av årets lag kontra tidligere utgaver av Oranje, men de har likevel fortjent plassen etter å ha klort seg videre fra runde til runde med et og annet innslag av iboende potensiale.

Engasjement er vel og bra, men til tider blir Øyvind Alsaker nesten uutholdelig i kamper med Liverpool og Nederland. Kuyt skrytes opp i skyene og høres ut som en spiss i den ypperste verdensklasse, mens Van Bommels grisespill til tider forsvares som 'psykologisk krigføring', på tross av at han innrømmet at han fortjente gult kort.

Stusset også litt over måten han fremstilte nederlendernes inntog i Sør-Afrika på. De dro dit for å dyrke grønnsaker? Det finnes vel en og annen afrikaner med et litt mer nyansert blikk på det?

Marching on together!

Asbjørn

Quote from: Mr Kaizer on July 06, 2010, 22:29:11

Har ikke på langt nær latt meg sjarmere av årets lag kontra tidligere utgaver av Oranje, men de har likevel fortjent plassen etter å ha klort seg videre fra runde til runde med et og annet innslag av iboende potensiale.

Engasjement er vel og bra, men til tider blir Øyvind Alsaker nesten uutholdelig i kamper med Liverpool og Nederland. Kuyt skrytes opp i skyene og høres ut som en spiss i den ypperste verdensklasse, mens Van Bommels grisespill til tider forsvares som 'psykologisk krigføring', på tross av at han innrømmet at han fortjente gult kort.

Stusset også litt over måten han fremstilte nederlendernes inntog i Sør-Afrika på. De dro dit for å dyrke grønnsaker? Det finnes vel en og annen afrikaner med et litt mer nyansert blikk på det?

Alsaker er vel halvt nederlandsk? Iallefall nok til at han snakker språket...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Quote from: Asbjørn on July 06, 2010, 22:31:16

Han er i alle fall gift med ei nederlender(ske).
Marching on together!

ollan

er så lei av Alsaker på TV2 og Stokke på Viasat at jeg har sett alle kampene på svenskt tv1 og Tv4 :P
Ollan

p0ndus

Enig, blir faktisk litt sliten både mentalt og og psykisk av og høre nevnte Alsaker og Stokke.Får litt assosiasjoner til sauer når jeg hører disse.  Må si jeg savner Scheie. De svenske sendingene er helt klart  bedre enn TV2 og VIASAT 4.

Ola_S

Quote from: ollan on July 06, 2010, 22:41:15

er så lei av Alsaker på TV2 og Stokke på Viasat at jeg har sett alle kampene på svenskt tv1 og Tv4 :P

kunne ikke bli mer enig  ;)  har forsåvidt aldri hatt no til overs til svenske kommentatorere men d sier d meste om alsaker og stokke  ;D

Hallgeir *

Uruguay ga Nederland kamp helt inn, men hollenderne fortjente finaleplassen til slutt. Motstander blir, ifølge den tyske blekkspruten Paul(som bare har tatt feil en gang hittil), den spanske "armada".  ::) ;)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Mr Kaizer on July 06, 2010, 22:32:36
Quote from: Asbjørn on July 06, 2010, 22:31:16

Han er i alle fall gift med ei nederlender(ske).

Har googlet litt, og det kan være at det var dette som var den nederlandske forbindelsen. Var, for ifølge Se & Hør (i den googlinga) ble de skilt i fjor - og nå er det en TV2-kollega som har overtatt rollen :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Masinga

Jeg er enig i kritikken av de norske kommentatorene, særlig Alsaker og Stokke. Ekspertkommentatorene er ikke særlig bedre. Jeg undrer meg mange ganger over Semb. Hvilken filosofi står han egentlig for? Mange nevner han i samme åndedrag som Drillo og gjennombruddshissighet. Men ofte synes jeg Semb legger seg flat for pasninger på tvers og bakover. I går så vi dette til det kjedsommelige mellom Nederland og Uruguay. Jeg synes slett ikke Nederland leverte en god kamp. Tvert i mot. Til tider var det skrekkelig fotball vi fikk se. Og målene var av de heldige slaget. Hva om lykketreffet til van Bronckhorst ikke hadde gått inn i 1. omgang? Da ville Nederland omtrent stått uten malsjanser, med unntak av Kuyt. Snejders mål smakte veldig av offside på sutrekoppen van Persie. Men headingen til Robben var jo ypperlig, det skal sies.

Jeg synes Uruguay gjorde en god kamp. Det høye presset og tre mann rundt ballfører på motstanderlaget ble kommentert, men ikke særlig mer. Er ikke Semb i Sør-Afrika for å lære? Han er først og fremst toppfotballsjef i Norge, men det virker som han kun kommenterer. Nytt av året er nettopp det konstante presset på ballfører. Vi har sett det med Barcelona. I VM har svært mange tatt etter, spesielt mindre nasjoner som Uruguay, Paraguay etc. Er dette noe vi kan lære av? Jeg skulle ønske N.A. Eggen hadde vært sidekommentator noen ganger. Da hadde vi fått høre langt friskere meldinger om spillets gang.

Tilbake til Nederland. Midtbanen hadde langt fra noen god dag. van Bommel blir aldri en spiller vi kan trykke til vårt bryst. Armer og bein overalt, men han slipper unna hos dommeren. Snejder traff ikke med pasninger. van der Vaert i 2. omgang ble springende svært mye i mellom før han fant ut av posisjonen sin. Jeg trodde spillere på Nederland hadde dette i blodet. Siden Rinus Michels tid har jo dette vært fast. Kuyt er nevnt. Han er en knøl med ballen. Jobber hardt, ja, og får litt igjen mot slutten av kamper. van Persie har aldri imponert meg, heller ikke i dette VM. Treneren tør ikke sette ham ut, antagelig for å beholde husfreden.

Kanskje Nederland blir mestere likevel. I så fall en skjebnens ironi. For det er svært mange av de tidligere årganger som burde blitt mestere, men aldri ble det.
Masinga, medl.nr. 1250

newsome

Er ikke enig i kritikken av Alsaker!Synes han følger spillets gang og gir en god vurdering av spillere og spill.Meget god info om spillere og lag og godt kunnskapsnivå.
Er mer enig med deg angående Semb.Synes han er svak.Sprikende kommentarer og direkte feil angående offsides og frispark.At den mannen er sportslig ansvarlig for norsk fotball synes jeg er underlig.

Stokke i Viasat er direkte dårlig.Mye svada og dårlige vitser derfra,og fotballfaglig synes jeg ikke han holder mål.

Håper ellers på finale mellom Nederland-Tyskland!

Hallgeir *

Spania i ledelsen, så fortjent, så fortjent. Klart bedre enn Tyskland så langt.

Slutt. Buenas noches, Tyskland. Dere tapte for et mye bedre lag.  8)
Super Leeds since 1968

Tom S

Sorry Rudi, men idag tapte dokke mot en bedre motstander.

Men, for all del dette unge tyske mannskapet kommer vi nok til å sjå meir av i framtida.
COME ON LEEDS !!

Dennis

Tyskland skuffet stort i dag, mens Spania etterhvert begynner å ligne mer på EM-utgaven. Tippet Spania som vinner og Villa som topscorer i denne tråden; muligheten lever enda.  :)

Som Tom S skriver: Dette tyske laget vil man se mer av fremover og med den rette treneransettelsen (om Löw er ferdig) blir de en av de ypperste favorittene i Brasil '14.
Marching on together!

Rudi G.

Quote from: Tom S on July 07, 2010, 22:34:39
Sorry Rudi, men idag tapte dokke mot en bedre motstander.

Men, for all del dette unge tyske mannskapet kommer vi nok til å sjå meir av i framtida.

Gratulerer Spania, i dag var de overlegen, Tyskland var sjanseløse. Lykke til i finalen, måtte det beste laget vinne!

Masinga

Jeg synes det ble en kjedelig kamp. Tyskland tok ikke ansvar for eget spill og lot Spania trille ball. Men hva er det med ineffektiviteten til spanjolene? Kampen ble aldri en kamp for historien. Det har heller ingen av de andre matchene i Sør-Afrika vært. Jeg mener dette VM kan sammelignes med VM i Italia i 1990. Like kjedelig.

Kanskje blir finalen mellom Nederland - Spania noe for historiebøkene, men akk, jeg tviler.

Det positive er at vi da slipper å se den blå v-genseren til Joachim Löw.
Masinga, medl.nr. 1250