Main Menu

VM TIPPING!

Started by newsome, June 09, 2010, 22:24:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

berlin

Quote from: The Boy Eddie Gray on June 27, 2010, 16:58:52
Satser på Tyskland drar det i land nå.

Bare det å slippe og høre Alsakers evige gnåling om hvor mye bedre Liverpool-spillerne er enn resten av troppen, er i seg selv grunn nok til å håpe på Tyskland-seier.

Alsaker er irriterende pompøs og gnålete, i denne kampen strødde han om seg med faktafeil i tillegg,
nå slo jeg riktignok over til svensk TV4 etterhvert, alternativet var å skru av.

Ad Lampard målet, så får man jo aldri vite om kampen hadde blitt annerledes. England har ikke imponert,
alle lagdeler var svake, men forsvarsarbeidet tok kaka. Enkelt for Tyskland å kontre inn 3 og 4-1.
Barry burde vært tatt av, eller ikke spilt. Ingen stor sesong for City i år. Og Heskey, hva skjer? Da heller Crouch. Villafansen mener han er udugelig, kun litt for hold-up play. Nå er de ikke lenger like begeistret for Carew lenger heller, men vil heller ha en uinspirert Carew på banen enn Heskey. Crouch burde fått flere sjanser, og Milner da: Hvorfor kom Joe Cole inn for en av de beste.

Utrolig merkelig av Capello, han har jo gjort sine saker bra før VM.

Nei, jeg håper på Argentina mot Nederland/Brasil i finalen og jeg tror Aregentina tar tittelen.
Da kan man vel si at Maradona er større en Pele, for jeg er ikke i tvil om hvem jeg støtte av de to.

Hallgeir *

Som ventet gjorde Brasil kort prosess mot et angrepsvillig (og noe naivt) Chile. Nå håper jeg at de får brynt seg skikkelig mot Nederland og går på en smell. Foruten Argentina er det ingen jeg unner mer å lykkes enn nettopp hollenderne.  8)
Super Leeds since 1968

Masinga

Nederland kan greie det, dersom de for en gangs skyld klarer å holde fred internt. Og hvis van Persie holder seg på matta og høyner nivået på sitt spill.

Men Brasil virker fryktelig sterke, spesielt defensivt. Gjennom hele kampen i går var forsvaret kompakt og tillot chilenerne nesten ingenting. Chiles største sjanse kom på stillingen 3-0.
Masinga, medl.nr. 1250

berlin

Quote from: Masinga on June 29, 2010, 10:07:20
Nederland kan greie det, dersom de for en gangs skyld klarer å holde fred internt. Og hvis van Persie holder seg på matta og høyner nivået på sitt spill.

Men Brasil virker fryktelig sterke, spesielt defensivt. Gjennom hele kampen i går var forsvaret kompakt og tillot chilenerne nesten ingenting. Chiles største sjanse kom på stillingen 3-0.

Enig i det. Paradoksalt nok virker de svakest i angrep mot etablert forsvar. Som Tyskland er dødelig effektive på kontringer, men altså, mot en jevnbyrdig motstander kan det bli spennende, om enn kjedelig.

Dennis

Nederland RUNDSPILLES de første ti!

Fantastisk flott scoting av Brasil, flott løp som åpner forsvaret som gir Melo muligheten til å sende en lissepasning igjennom til Robinho på bakromsløp. VMs flotteste for min del!
Marching on together!

Dennis

Morsomt med utligning, for kampens skyld. Herlig å være upartisk fotballelsker i slike kamper!  ;)
Marching on together!

Dennis

Artig kamp som har det meste! Fullstendig mørkelegging hos Melo, som antakelig har sett seg like lei av overspillet til Arjen Robben som meg sjøl - korrekt rødt. Robben er en fantastisk dibler, men også en utrolig usportslig og ufyselig type.

Burde jo blitt i Real Madrid, sammen med Cristiano Ronaldo. De hadde vel satt en eller annen rekord vil jeg tro.
Marching on together!

Hallgeir *

Brasil og Dunga sendt på dynga av Nederland! Passer meg egentlig bra. Pga jobb fikk jeg bare med meg 2. omgang. Van Bommel burde definitivt hatt gult kort, for han hadde flere forseelser som var i grenseland for kort. Lagt sammen burde han sett gult i denne kampen.

En stor prestasjon av Nederland å slå ut Brasil. Nå er veien til finalen mye "enklere" enn for den de evt skal møte i finalen. Min favoritt, Argentina, må slå både Tyskland og sannsynligvis Spania for å komme til finalen. Nederland skal "bare" sette Uruguay/Ghana på plass. Spennende!!!
Super Leeds since 1968

berlin

Har ikke noen favoritter, men håper Ghana varter opp med pent og uortodokskt spill i kveld. I  såfall går jeg for Afrika og Ghana.

Ellers er jeg likehendt, heier på de som spiller best.

At Brasil lot Nederland "komme inn i kampen" var merkelig. Utrolig solid 1.omgang der Nederland ble avkledd omtrent som når Norge møter Nederland.

Argentina-Tyskland blir jo en kanonkamp da.

Tradisjonen tro takker jeg av etter kvartfinalene, og drar til fjells, langt langt fra sivilasjonen.

Hallgeir *

Det var en merkelig tid å melde seg ut av VM på, men det er nå greit. Kanskje greit å være på et sted der det er stille og samtidig langt unna hverdagens jag. Det jaget kjenner jeg på kroppen nesten daglig.
Prøvde fortvilet å finne det stedet du skal til, men "sivilasjonen" var ikke på noen av mine kart.
Super Leeds since 1968

newsome

NEDERLAND!!!!!!!!!!

Flott!

Per Arne

Quote from: hallghel on July 02, 2010, 19:45:10
Det var en merkelig tid å melde seg ut av VM på, men det er nå greit. Kanskje greit å være på et sted der det er stille og samtidig langt unna hverdagens jag. Det jaget kjenner jeg på kroppen nesten daglig.
Prøvde fortvilet å finne det stedet du skal til, men "sivilasjonen" var ikke på noen av mine kart.

Nettopp. Det var jo ikke til sivilisasjonen han skulle til, derimot langt unna den. :)

Skal han til Trondheim, tro?

;D

berlin

Ikke så veldig merkelig. Synes ofte at finaler blir et antklimaks ift gruppe/kval-kamper, veien frem....

berlin

Quote from: Per Arne on July 02, 2010, 19:53:22

Nettopp. Det var jo ikke til sivilisasjonen han skulle til, derimot langt unna den. :)

Skal han til Trondheim, tro?

;D

Han skal ikke til Trondheim.  ;D  Føler meg som Julius Cesar (nei, ikke keeper'n til Brasil, han fra romeriket (nei, ikke fra Lillestrøm-trakene)). parantes slutt. Han omtalte alltid seg selv i 3dje person, altså "Han(jeg) har bestemt meg for å drikke meg dritiings nå, pga de hersens gallerne ...

....men til ei hytte med 1 km til næremste nabo, og 17 km til butikk.   :o

Hallgeir *

Det blir ei tung bør med øl!  :D Ha en fortreffelig ferie, berlin!  8)
Super Leeds since 1968

berlin

Quote from: hallghel on July 02, 2010, 21:04:58
Det blir ei tung bør med øl!  :D Ha en fortreffelig ferie, berlin!  8)

takk, min venn! Ser frem til det. Det rare er at mine 3 barn synes det er helt greit å være uten alle fasiliteter, både de basiske (strøm, etc) og det tispregede (pc, tv etc.)

Back to nature! å lytte på hva virkelig stillhet er. Noe sier meg at dette er musikk for dine ører også, hallghel.  ??? :)

øl? joa, kanskje noe kval.øl innkjøpt fra pol, ellers det aller beste fjellvann.
Plasserer du et glass vann av brønnen vår på nattbordet før du legger deg,
har det ikke kommet bobler i glassveggen. Like friskt, altså.

Hallgeir *

Quote from: berlin on July 02, 2010, 21:18:23
Quote from: hallghel on July 02, 2010, 21:04:58
Det blir ei tung bør med øl!  :D Ha en fortreffelig ferie, berlin!  8)

takk, min venn! Ser frem til det. Det rare er at mine 3 barn synes det er helt greit å være uten alle fasiliteter, både de basiske (strøm, etc) og det tispregede (pc, tv etc.)

Back to nature! å lytte på hva virkelig stillhet er. Noe sier meg at dette er musikk for dine ører også, hallghel.  ??? :)

øl? joa, kanskje noe kval.øl innkjøpt fra pol, ellers det aller beste fjellvann.
Plasserer du et glass vann av brønnen vår på nattbordet før du legger deg,
har det ikke kommet bobler i glassveggen. Like friskt, altså.

Jeg er glad i naturen, ja, og spesielt fjellet. Naturens stillhet og livet borte fra alt jag kan ikke betales med penger.

Forøvrig en morsom kamp mellom Ghana og Uruguay, for å svinge innom topic igjen. Håper på avansement for afrikanerne...
Super Leeds since 1968

Hobben

Håper Nederland tar føtter og armer på  Suarez !!!
Rogaland Whites

Dennis

Trist for Ghana! Skal jeg innrømme å ha noen som helst favoritter, vil det være et snev av forkjærlighet for Argentina og Ghana. Tippet originalt Ghana til semifinalen, men nedjusterte tipset til kvarten etter at jeg fant ut at Essien ikke spilte. Tipset satt godt.  ;)

Straffespark er ingen rettferdig avgjørelse for noen lag; altfor brutalt for enkeltspillere som alltid "henges ut" i lang tid etterpå. Stakkars Gyan, selv om han ikke bommet i selve straffekonken. Alt i alt synes jeg Ghana hadde fortjent seieren.

Gyan er forresten en spiller som virker moden for større oppgaver enn Rennes. Nær komplett spiss når det gjelder ferdigheter.
Marching on together!

Hallgeir *

Tøft for Argentina med 0-1 i fleisen så tidlig. Er det noen som kan snu dette, så må det være Maradonas mannskap, men starten av omgangen har ikke vært oppløftende. Skeptisk nå!
Super Leeds since 1968

euphor9

Quote from: hallghel on July 03, 2010, 16:30:52
Tøft for Argentina med 0-1 i fleisen så tidlig. Er det noen som kan snu dette, så må det være Maradonas mannskap, men starten av omgangen har ikke vært oppløftende. Skeptisk nå!

Ja dette ser ikke bra ut. Krysser fingrene for Argentina nå.

Hallgeir *

Pause..0-1. Jeg tror Argentina må ha mål for å løfte seg det lille ekstra som er nødvendig for å gå seirende ut av denne bataljen. Tyskland ser farlige ut , spesielt når kontringene sitter. Sannsynligvis er kampen "over" på 0-2.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

0-2 og da er det etter all sannsynlighet game over for Argentina. Gjør mine ord til skamme de siste 20 min. !

0-3 !!! Huff huff, Diego!  :o
Super Leeds since 1968

Dennis

Maskinlaget Tyskland er dødt, nå fremstår de som lekne, raske, tekniske og like effektive som før! Trist å se et såpass blekt Argentina, men gledelig å se Tyskland forsvare Europas ære på en så flott måte.
Marching on together!

Dennis

Marching on together!

ollan

No tears for Argentina....
Ollan

Hallgeir *

Quote from: Mr Kaizer on July 03, 2010, 17:32:02
Maskinlaget Tyskland er dødt, nå fremstår de som lekne, raske, tekniske og like effektive som før! Trist å se et såpass blekt Argentina, men gledelig å se Tyskland forsvare Europas ære på en så flott måte.

Argentina var en skuffelse å se på i dag. Det skulle hele tiden og for en hver  pris være "så fikst". Som det heter hos Rema 1000: "Det enkleste er ofte det beste". Og når Messi ikke lykkes i VM (0 mål ), så vinner ikke Argentina sett under ett.

Tyskland var (dessverre) et mye bedre lag i dag og vant helt fortjent.

Super Leeds since 1968

Rudi G.

SLAKT! kaller vi dette. Tyskland fortjener respekt og vi guttene (og June) her på La Manga er fornøyd ;D

Here we go again

Herlig at Argentina røk ut.  Har ikke sans for denne cheateren eller "guds hånd" som enkelte forbinder ham med.