Lyn Konkurs!!

Started by Lund93, June 30, 2010, 17:41:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lund93

Da sere mørkt ut med tanke på treningskampen på Bislett stadion mot Leeds!

Lyn har akkurat besluttet å slå seg selv konkurs. Vestkantklubben har i hele dag forsøkt å samle inn de seks millionene Adeccoliga-jumboen manglet for å drive videre, men lyktes ikke.

Det betyr at de ansatte får sparken, spillerne blir fristilt og laget må starte på nytt i 8. divisjon. Det er første gang en klubb på et så høyt nivå må gå til et så drastisk skritt.

Klubben melder nå også på sine nettsider at Lyn leverer en oppbudsbegjæring med virkning 30.06.2010.

- Dette er en trist dag for oss i Lyn, men på tross av alle forsøk de siste måneder og ikke minst dager; I dag er det definitivt, skriver daglig leder Rolf Magne Walstad.

- Det er høyst beklagelig at vi ikke har klart å hente tilstrekkelig kapital til at vi kunne fullføre sesongen med økonomisk sikkerhet, og at vi dermed påfører andre i Adeccoligaen praktiske problemer. Dette er også kjedelig for alle ansatte, supportere, investorer, samt alle andre som er glad i LYN.
Du kan bytte hus, bil og kone, men aldri lag Leeds 4 ever! <3

Kickthemdown

berlin

Trist for en tradisjonsrik klubb. Kampen mot Leeds blir uvesentlig i en sånn sammenheng.
Dette er ikke morsomt.

auren

Selvsagt grusomt for supporterne dette.

Når det gjelder Leedskampen, så tipper jeg at en annen klubb på Østlandet stepper inn som motstander i stedet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hobben

Detter er veldig trist...

For håpe Enga kan stille opp? Litt mer utfordring og. Vil ikke spille mot eit lag som er konkrus, er nok ikke noe guts i guttene da, og da kommer vell eit JRlag utpå banen.

Moss kan vell også stille opp..Fredrikstad?
Rogaland Whites

Rudi G.

Nå er vel ikke Lyn helt konkurs enda, men de har begjært oppbud. Nå er det opp til Byfogden i Oslo om det skal åpnes konkurs, og blir det åpnet konkurs oppnevnes det en bobestyrer som også avgjør om Lyn skal spille videre. Vi får vente å se!

Hobben

PS! Lyn hadde avtalt treningskamp mot Leeds 27. juli. Klubben jobber nå med å finne en ny motstander til opprykkslaget fra balløya.
Rogaland Whites

mac_gyver

Quote from: hobberst on June 30, 2010, 19:01:05
Detter er veldig trist...

For håpe Enga kan stille opp? Litt mer utfordring og. Vil ikke spille mot eit lag som er konkrus, er nok ikke noe guts i guttene da, og da kommer vell eit JRlag utpå banen.

Moss kan vell også stille opp..Fredrikstad?

kålenga skal vel spille mot barca to dager senere? litt overkill å spille leedsmatchen også.... Får håpe det løser seg!
Pride of Yorkshire

Hobben

Arh, glemte det.

Droppe Barca da? Leeds er jo mye mye større klubb :D !!
Rogaland Whites

Raven

Hva med IK Start som motstander

Rudi G.

Quote from: Raven on June 30, 2010, 20:24:26
Hva med IK Start som motstander

...eller Bossekopp ;) Vi har kjøpt flybilletter og hotell i Oslo og vil derfor at Leeds spiller i Oslo :)

Same

Hva med at Rosenborg flyr inn til Oslo for å spille mot Leeds på Bislett Stadion? :)

ollan

Ollan

Rudi G.

Quote from: Same on June 30, 2010, 20:40:38
Hva med at Rosenborg flyr inn til Oslo for å spille mot Leeds på Bislett Stadion? :)

Den tror jeg blir for tøff for SG, overkjøring i sesongoppkjøringen tror jeg ikke han er interresert i. Da er det bedre at jeg tar med meg Brann fra Bergen, det burde bli lett match ;)

Trulsaren

Quote from: Rudi G. on June 30, 2010, 20:56:47
Quote from: Same on June 30, 2010, 20:40:38

Den tror jeg blir for tøff for SG, overkjøring i sesongoppkjøringen tror jeg ikke han er interresert i. Da er det bedre at jeg tar med meg Brann fra Bergen, det burde bli lett match ;)
Tror det blir tresiffret da.....
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Rune Bergen

Tror det kan bli overkjøring med brann også, de kommer nå.

Kickthemdown

Quote from: Rune Bergen on June 30, 2010, 22:42:43
Tror det kan bli overkjøring med brann også, de kommer nå.
;D Hehehe jaja med Rune i sjefsstolen så snur det nok ;D ;D

Rudi G.

Lyn er ikke helt ferdig enda. Bobestyrer har i dag bedt NFF om at kampen mot Tromsdalen på søndag blir utsatt til de får mer oversikt over situasjonen! Har kampen vår blitt avlyst uten grunn!! Svaret kommer i løpet av noen dager.

Trulsaren

Stod på TV2(?) at Lyn-Tromsdalen definitivt er avlyst.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct