Main Menu

Tour de France!

Started by newsome, July 03, 2010, 15:01:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

newsome

Da er årets store sykkelsirkus snart i gang!
Håper det blir spennende og at medieoppslagene blir sykkel og stor sport og ikke dop!

Tipper på at Contador tar den gule trøyen.
Håper Edvald Boasson Hagen får vist seg frem og tar en etappeseier!

Dennis

Er selv Tour de France-frelst, om jeg ikke er en stor sykkelfan resten av året.

Contador må tåle et enormt favorittstempel, mens det blir spennende å se Bradley Wiggins, Cadel Evans og ikke minst Andy Schleck som antakelig er den største utfordreren. Det finnes også jokere i form av Lance Armstrong, Franck Schleck (om Andy ikke har formen), Denis Menchov og kanskje også ungguttene Robert Gesink og Roman Kreuziger.

Håper og tror at Edvald viser frem sitt store talent, på tross av trøbbelfull oppladning. Kanskje får vi en etappeseier eller to? ;)

Tror likevel Cancellara vil bære gult de første dagene, før fjellene skiller fjellgeitene fra resten.
Marching on together!

John H. F.

Noen av dere som er med på tourmanager spillet? Hva med en egen LUSOCOS-liga?
//John
Super Leeds United

Trulsaren

Finnes allerede en egen liga. Søk på Luscos ;)
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

Kickthemdown

Med nyfødt baby i armene og lang permisjon/ferie så ligger alt til rette for 3 uker foran tv-skjermen :) Tipper Edvald sjokkerer og tar 2 etappeseirer !! Utrolig krevende etapper i år, kan passe Edvald meget bra. Thor Hushovd vinner etappen i Paris, igjen :D

newsome

Quote from: Mr Kaizer on July 03, 2010, 15:45:13
Er selv Tour de France-frelst, om jeg ikke er en stor sykkelfan resten av året.

Contador må tåle et enormt favorittstempel, mens det blir spennende å se Bradley Wiggins, Cadel Evans og ikke minst Andy Schleck som antakelig er den største utfordreren. Det finnes også jokere i form av Lance Armstrong, Franck Schleck (om Andy ikke har formen), Denis Menchov og kanskje også ungguttene Robert Gesink og Roman Kreuziger.

Håper og tror at Edvald viser frem sitt store talent, på tross av trøbbelfull oppladning. Kanskje får vi en etappeseier eller to? ;)

Tror likevel Cancellara vil bære gult de første dagene, før fjellene skiller fjellgeitene fra resten.
Bra!

Leedsulf

Quote from: Alta-White on July 03, 2010, 19:08:35
Med nyfødt baby i armene og lang permisjon/ferie så ligger alt til rette for 3 uker foran tv-skjermen :) Tipper Edvald sjokkerer og tar 2 etappeseirer !! Utrolig krevende etapper i år, kan passe Edvald meget bra. Thor Hushovd vinner etappen i Paris, igjen :D

Gratulerer!
Ser forøvrig du har de samme planene som meg; 3 uker med TdF. Sommeren er ikke den samme uten. Har heldigvis fått samboeren sykkelinteressert (hvertfall TdF-interessert) i løpet av de siste årene, så nå ligger alt til rette for øl og sofasliting.

Dennis

Gratulerer, Alta!  :)
Marching on together!

Per Arne

Ikke glem å amme innimellom.

;D

berlin

Lurer på om de som ser på Tour de France er mest interessert i sykling eller i reiseprogrammer?

Vel er Drillo ekspert på sånne ting som hovedsteder, folketall, høyeste fjell etc.,
men Hr. Kaggestad virker ut til å slå de fleste geografi og historie-lærere.

Kickthemdown

Takk for det mine herrer.  :)

Kaggestad har på forhånd skrevet ned 500 a4 ark med fakta / historiske begivenheter fra området der Thor de France fyker igjennom. Storartet arbeid!!

Masinga

Det er fantastisk å sitte å høre på Kaggestad! Det mannen er godt forberedt. Det er nesten så jeg vurderer å se rittene i sin helhet, men det har jeg verken tid eller mulighet til.

I dag vant Petacchi, en tidligere dopingdømt. For sykkelsportens del håper jeg han er dopfri nå! Ellers er det imponerende at Hushovd tar en 3. plass og Boasson er helt fremme i sin aller første, ordentlige landeveisetappe i Touren.

Makan til velt har jeg aldri sett tidligere! men da jeg så folkehavet langs løypa slo det meg at her blir det trangt.
Masinga, medl.nr. 1250

Trulsaren

Kaggestad er utrolig. Ikke bare har han glitrende kunnskaper når det kommer til fysikken og slik, men han har også lagt ned et enormt arbeid på forhånd. Tror aldri TdF hadde vært noe lignende uten han.
Når det kommer til hvorfor jeg sitter og ser på dette er det jo fordi det er utrolig spennende! Synes den første touren jeg fulgte med på var gørr kjedelig, men etter hvert som jeg har lært er det ufattelig morsomt! Sitter selvsagt ikke å se alle timene, men ser i hvert fall de siste 50-80 km.
Some fans have gone from begging for Omar Bogle from Grimsby to being disappointed with Lasogga from Hamburg in 6 months... #lufct

newsome

Quote from: Trulsaren on July 04, 2010, 19:24:29
Kaggestad er utrolig. Ikke bare har han glitrende kunnskaper når det kommer til fysikken og slik, men han har også lagt ned et enormt arbeid på forhånd. Tror aldri TdF hadde vært noe lignende uten han.
Når det kommer til hvorfor jeg sitter og ser på dette er det jo fordi det er utrolig spennende! Synes den første touren jeg fulgte med på var gørr kjedelig, men etter hvert som jeg har lært er det ufattelig morsomt! Sitter selvsagt ikke å se alle timene, men ser i hvert fall de siste 50-80 km.
Kaggen er konge!Få som har så mye peiling i norge når det gjelder sport!
Sykkel,skøyter og friidrett. Fantastisk trenerkapasitet også!

Trulsaren

Quote from: newsome on July 04, 2010, 20:36:42
Quote from: Trulsaren on July 04, 2010, 19:24:29
Kaggen er konge!Få som har så mye peiling i norge når det gjelder sport!
Sykkel,skøyter og friidrett. Fantastisk trenerkapasitet også!
...fotball... Var vel innom VIF som fysisk trener eller noe, var han ikke?

ToreLA

Kaggestad er flink. Kunne godt tenkt meg å hatt sønnen Mads i kommentatorteamet også. Han er også meget dyktig, men med mye større innsikt i det som skjer i feltet. Paasche er jeg derimot ganske i lei i all sin påtatte kulhet. Finn gjerne noe bedre der TV2.

auren

Disse kommentatorene overgår alt av hva vi har av kommentering her i Norge. De får en tilsynelatende kjedelig etappe til å bli interessant. Det har hendt mange ganger at jeg har sett en hel etappe fra A til Ã... takket være Paasche og ikke minst kaggen. Og jeg har ALDRI interessert meg for sykkel tidligere. KUDOS!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: ToreLA on July 04, 2010, 22:16:46
Kaggestad er flink. Kunne godt tenkt meg å hatt sønnen Mads i kommentatorteamet også. Han er også meget dyktig, men med mye større innsikt i det som skjer i feltet. Paasche er jeg derimot ganske i lei i all sin påtatte kulhet. Finn gjerne noe bedre der TV2.

Husk at kommentatorer må utfylle hverandre. Kagge sr. treffer  ikke alle (men meg :)) med alle sine fakta (slik heller ikke Scheie gjør). Så Paaschen er helt grei in my eyes... :)

Men det er egentlig ganske smått utrolig, her ser vi ca 4 timer TdF daglig nå i disse tre ukene, men de to nordmennene (som vel er hovedgrunnen til at vi er såpass interessert) får vi smått ingen informasjon om underveis (om de ikkeer i brudd) før etter målpassering  ::)

(kritiserer ikke TV2-teamet her, det er slik sykkel i store felt er, man har ikke oversikt underveis)

...men hvem er det som leder Luscos sin egen TdF-tourmanager - gruppe mon tro???  :)

Asbjørn, som tok seg en 40 km i dag
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsulf

Tospannet Kagge og Paasche er veldig underholdene, og som Asbjørn sier utfyller de hverandre bra. Det passer greit med en type som Paasche ved siden av Kagge. Husker også Morten Langli var med i stedet for Paasche det ene året, det mener jeg også å huske fungerte bra.

Men man bør ikke glemme Dag Otto. Et strålende innslag før, underveis og etter etappene. Småhumrer litt for meg selv når han og Kaggestad er i gang med småkranglene sine.

Kickthemdown

Skammelig avslutning på etappen i dag. For what egentlig? For at det var glatt på veien og noen ramlet? Er ikke poenget å holde seg på sykkelen og komme seg først til mål?  ::) Trodde syklistene var noen harde svin men i dag viste de seg fram som noen pyser med Fabian Cancelara i sjefsposisjon. Ser at Thor Hushovd ikke likte det som skjedde, ikke rart med tanke på at Mark Cavendish var hektet av hovedfeltet. Thor kunne økt avstanden med nye 20 poeng  >:(

Skulle aldri skrudd på tv'n i dag, følte meg snytt så det holdt.

Ola_S

Quote from: Alta-White on July 05, 2010, 20:14:35

Skulle aldri skrudd på tv'n i dag, følte meg snytt så det holdt.

helt på trynet irriterende ja,hadde tilta i vater hvis jeg hadde vært der å sett på live  ::)

Masinga

Håper det er siste gang at en rytter kan dirigere resten av feltet på en slik måte. Neste gang må Hushovd & Co. ha baller nok til å kjøre sitt eget løp og drite i om de heter Fabian Cancellara eller noe annet. Dette var en skandale. Enig med Kaggestad. I sykling er det å holde seg på sykkelen, eller å velte, "a part of the game".
Masinga, medl.nr. 1250

ToreLA

Syns det er greit at de samler hovedfeltet igjen etter en utforkjøring der veldig mye tilfeldigheter spiller inn og er i ferd med å ødelegge spenningen de neste tre ukene. Det er likevel håpløst at det ikke kjøres som normalt etter at feltet er samlet. Cavendish falt av feltet lenge før utforkjøringen og er dessverre den store vinneren idag.

Heldigvis tror jeg ikke Cavendish blir den største utfordreren og allerede imorgen overtar Thor den grønne trøya. Synd de ikke kjører gjennom Arenbergskogen. Det hadde blitt kaos det!

Masinga

Quote from: ToreLA on July 05, 2010, 23:38:04
Heldigvis tror jeg ikke Cavendish blir den største utfordreren og allerede imorgen overtar Thor den grønne trøya. Synd de ikke kjører gjennom Arenbergskogen. Det hadde blitt kaos det!
Det er vel ille nok å kjøre på gammel brostein. :)
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Herlig!

Fantastiske bilder hvor Thor enkelt tar spurten - i norske farger!  8)
Marching on together!

ToreLA

Quote from: Masinga on July 06, 2010, 08:33:12
Quote from: ToreLA on July 05, 2010, 23:38:04
Det er vel ille nok å kjøre på gammel brostein. :)

Ja, men ingen brostein er verre enn den i Arenbergskogen :)

Ferre

Herlig, Thor!!!

Grattis

Trulsaren

Kickthemdown

Tilbake i kåken etter å ha feiret Thor på by'n! For en mann!! Herregud, gråter nesten en tåre hver gang han tar en etappe. Det er sinnsykt deilig å se han krysse streken å slå seg til brystet på den norske mesterskapstrøyen. Det blir ikke bedre. Thooor i love youuuu  :-*

Masinga

Ja, denne seieren smakte! Hushovd hadde stålkontroll de siste milene. Bare en punktering kunne ødelagt. Jeg mener jeg så et glis da han dro i gang spurten.
Masinga, medl.nr. 1250