Skrevet av Emne: Brann - Leeds  (Lest 91395 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28917
  • Total likes: 2643
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Brann - Leeds
« Svar #180 på: Juli 22, 2010, 13:42:09 »
Da ligger det info om programmet på forsiden:

http://www.leedsunited.no/slik-blir-luscos-opplegget-i-bergen/


Etter at Lyn-kampen i Oslo ble avlyst og opplegget flyttet til Bergen, har LUSCOS jobbet for å få til et opplegg og samlingssted for Leeds-supporterne som tar turen for å oppleve Leeds United på nært hold. Takket være stor innsats av lokale ildsjeler kan vi nå presentere følgende enkle program for de to dagene:

MANDAG:
Fra klokken 18.00 er det Leeds som gjelder på Fotballpuben, midt i Bergen sentrum. Her blir det Leeds i alle kan...aler, og vår egen ØBS opptrer flere ganger gjennom kvelden. Et samlingssted før og etter Leeds on the Road-eventen for de som skal dit, eller et alternativ om du ikke skal dit.

Leeds vil etter planen ha treninger mandag på Nymark utenfor Brann Stadion, som det vil være mulig å følge.

TIRSDAG:
Fra kl. 12:00 starter storskjermene igjen på Fotballpuben. Quiz-ark vil være tilgjengelige ved bordene (voksenutgave og barneversjon).

Ca kl 13:00 Ex players (Eirik/Gylfi) kommer på besøk (ca en halvtime)

Fra kl 17:00 vil buss/busser kjøre opp mot Stadion (fri skyss). Disse vil også være tilgjengelige etter kamp, men vil ikke gå i skytteltrafikk. Kampstart er 19.00.

ØBS vil også spille på tirsdag kveld, hvor det sikkert blir god Leeds-stemning med mange likesinnede!

Det er egne priser på drikke i baren ved fremvisning av medlemskort i LUSCOS.


Tirsdag vil treningen foregå på Brann Stadion. Også onsdag formiddag vil Leeds ha en trening før avreise, i følge våre rapporter.
For mer info og lokalisering av Fotballpuben, se også www.fotballpuben.no

Billetter til kampen kjøpes på Branns hjemmesider.See more
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Lord-Meta

Sv: Brann - Leeds
« Svar #181 på: Juli 22, 2010, 16:33:17 »
Chairman, you mentioned an on the road event, there's one more coming up in Norway next week as part of the pre-season friendly. Why is Norway such a stronghold for Leeds?

It's one of those happy accidents of history and we were very happy to capitalise on it. Unfortunately the team we were going to play went bust, probably run by a Norwegian version of Mr Ridsdale. The team we are playing is quite strong and we are going over and all of our fans of course, make a nice break for them and of course the Leeds on the Road. There's 3 to 4 thousand so called Leeds supporters over there and it's about time they joined the Leeds members club, which actually does something for the club. So there will be a big event but it will be a closed shop, if they are not Leeds members they won't be allowed in. And they see the players, the usual thing. So it's a great ambassadorial missionary statement from us. Then after that we come back and it's Wolverhampton Wanderers and onto the serious stuff.
 
var ikke helt legendarisk den uttalelsen

auren

Sv: Brann - Leeds
« Svar #182 på: Juli 22, 2010, 17:02:04 »
Jepp, vi er visstnok noen såkalte supportere  :-\

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

euphor9

Sv: Brann - Leeds
« Svar #183 på: Juli 22, 2010, 17:09:50 »
Chairman, you mentioned an on the road event, there's one more coming up in Norway next week as part of the pre-season friendly. Why is Norway such a stronghold for Leeds?

It's one of those happy accidents of history and we were very happy to capitalise on it. Unfortunately the team we were going to play went bust, probably run by a Norwegian version of Mr Ridsdale. The team we are playing is quite strong and we are going over and all of our fans of course, make a nice break for them and of course the Leeds on the Road. There's 3 to 4 thousand so called Leeds supporters over there and it's about time they joined the Leeds members club, which actually does something for the club. So there will be a big event but it will be a closed shop, if they are not Leeds members they won't be allowed in. And they see the players, the usual thing. So it's a great ambassadorial missionary statement from us. Then after that we come back and it's Wolverhampton Wanderers and onto the serious stuff.
 
var ikke helt legendarisk den uttalelsen

Leeds United skaffer seg ikke noen nye fans på denne måten. 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Brann - Leeds
« Svar #184 på: Juli 22, 2010, 17:17:54 »
Jepp, vi er visstnok noen såkalte supportere  :-\

auren

Drit i gamlingen, han er der ikke for evig tid, det er Leeds United vi holder med 8)

janove

Sv: Brann - Leeds
« Svar #185 på: Juli 22, 2010, 18:46:31 »
For oss som sjelden drar over til Leeds, og som dermed ikke har skaffet oss Leeds United Members Club, må altså ut med 45 pund for å oppleve Leeds on the road dagen før kampen? Diskriminerende og latterlig. Rett og slett.

auren
LotR er et eksklusivt arrangement for supportere som er medlemmer i regionale Members Club'er eller internasjonale MC'er. Tror alle synes det er fair i forhold til frammøterett ved de lokale arrangementene i England, og det må nesten være slik internasjonalt også.Tror ikke det ble gjort unntak på Malta i juni. Men dette kan kanskje diskuteres på prinsipielt grunnlag. Noen som kan ta det opp på møtet? At IMC-medlemmer kan kjøpe flere billetter til familie og andre fans ved internasjonale Leeds on the Road-events?

Her må noen i klubben ha misforstått! Alle betalende LUSCOS medlemmer er som "Regional Members" å regne, ettersom LUSCOS ifjor ble et offisielt RMC under Leeds United. Som RMC skulle vi (igjen) komme inn i varmen og bli en del av klubbens indre liv. Det er derfor helt urimelig at man må være International member for å være med på et slik event i Norge. Burde være en helt kurant sak for Rune Roalsvik eller Tor Dalen å ta dette direkte med Shaun Harvey, med tanke på å sikre at alle med gyldig LUSCOS medlemskap får kjøpt billett til arrangementet uten å avkreves International membership i tillegg.

Har noen en link eller referanse til denne definisjonen av membership? Jeg har bare sett at Leeds operer med at de som ønsker billett må være International Member, ikke at man bare må være medlem av den lokale branchen (i dette tilfellet LUSCOS).

De fleste andre steder er det vel slik at alle medlemmer i branchen er Members - og Leeds må i så fall kunne tilpasse noe når de kommer til unntaket LUSCOS. Enn så lenge er det et individuelt valg å være LUSCOS-medlem, men IKKE LUFC-Member.

Forstår at folk ber styret ta grep, men det er dessverre ferie for de fleste - Rune er i Sør-Afrika i ennå noen uker og Tor vel på vei til New York, mm.

SA

LUSCOS er et RMC. "Leeds on the road" er en del av RMC pakka (http://www.leedsunited.com/page/RegionalMembersClub/0,,10273,00.html) , og Lontr ble jo fremhevet som et av fordelene for å bli et RMC, da striden rundt LUSCOS/RMC raste for et par år siden. Jeg finner det derfor både merkelig og provoserende at klubben nå krever Internasjonalt medlemskap i tillegg til LUSCOS medlemskap, for et arrangement som finner sted lokalt i Norge! En e-post fra en i LUSCOS styret til Shaun Harvey burde vel strengt tatt være alt som skal til, in the name of good relationsships....  :)





I den offisielle haandboken for 2008/2009 staar foelgende vedr members branches. Sitat: To take full advantage of being a Member, why not sign up to your local branch and enjoy all the benefits that come with being a ''Regional Member''. You can also take advantage of our popular ''United on the road'' events when the club comes to you!

I den offisielle haandboken for 2009/2010 staar foelgende vedr members branches. Sitat: To take full advantage of being a Member, why not sign up to your local branch and enjoy all the benefits that come with being a ''Regional Member''. It's FREE and you can also take advantage of our popular ''United on the road'' events when the club comes to you! Just contact your nearest Regional Members Club in the list that follows...

Da er det altsaa slik, at for aa bli medlem av en RMC, maa man vaere medlem i Leeds United. Enten via et sesongkort, eller et betalt medlemskap. For nordmenn er det ''International Member'' som gjelder, om man ikke har sesongkort. Et RMC medlemskap er gratis.

Baade foer og etter at LUSCOS ble med i RMC, har LUSCOS hatt medlemskap basert paa aarlig kontingent.

Det er overraskende at du som satt i utredningskomiteen Jon R, ikke har sett en konflikt basert paa det som er nevnt ovenfor. Er dette loest, er jo det helt sikkert nedfelt i en avtale og ikke vanskelig aa hoste opp!

I prosessen rundt RMC overgangen, ble det ogsaa nevnt at LUSCOS skulle jobbe aktivt for at LUSCOSmedlemmer ogsaa skulle bli International Members.

Naa er det altsaa slik at er du International Member, men ikke LUSCOS medlem, saa kommer du inn paa dette arrangementet!

Det er to ting veteranen har nevnt flere ganger, som er verdt aa dvele ved!

1. Bates har splittet supporterne!

2. Bates er aarsak til at mange sponsorer holder seg unna Leeds United.




Hobben

Sv: Brann - Leeds
« Svar #186 på: Juli 22, 2010, 20:25:05 »
Jepp, vi er visstnok noen såkalte supportere  :-\

auren

Drit i gamlingen, han er der ikke for evig tid, det er Leeds United vi holder med 8)

Jaja, hvor mange er med i Bergen om jeg drar i gang ''Shoes off if you hate Ken Bates'' ????
Rogaland Whites

SuperLeeds!

Sv: Brann - Leeds
« Svar #187 på: Juli 22, 2010, 20:47:23 »
Bittert!!!!

Jeg bor langt Nord, og hadde ordnet biletter med EN gang jeg så de skulle til Oslo! Tror dere fanken ikke at leedskampen blir flytta til Bergen ja! Overnatting var i boks (Kamerater) , flybilett og kampbiletter var i boks!

Nå har jeg ikke en sjel jeg kjenner i Bergen, og å dra alene til Bergen er jo utrolig kjipt!

det var den sjansen jeg fikk til å se dem live sikkert.... :(

Alene til Bergen? Hallo! Vi blir sikkert flere hundre, kanskje tusenvis av Leedsfans i Bergen til uka. Så alene blir du absolutt ikke:-)

HåvardK

Sv: Brann - Leeds
« Svar #188 på: Juli 22, 2010, 21:05:08 »
Jepp, vi er visstnok noen såkalte supportere  :-\

auren

Drit i gamlingen, han er der ikke for evig tid, det er Leeds United vi holder med 8)
Syns faktisk ikke vi skal drite i gamlingen denne gangen. Makan til arrogant og nedlatende holdning overfor folk som legger igjen tusenvis av pund for å følge klubben sin i løpet av en sesong. Han tror selvsagt ikke at vi skjønner engelsk, har tilgang til internett eller er i stand til å navigere oss fram til websider hvor han blir sitert.

Får dessverre ikke med meg kampen i Bergen, men ville selvsagt ha blitt med på en "shoes off"-aksjon hadde jeg vært der. Kanskje er det på sin plass med en henvendelse fra LUSCOS også, der vi gjør det klart at vi får med oss hvordan nissefar ser på noen av klubbens mest lojale fans. Uten at det vil hjelpe en døyt selvsagt - annet enn for egen anstendighetsfølelse.

Kjenner at jeg ble forbanna nå - og en del fortrengte følelser blusset opp igjen.

Tom S

Sv: Brann - Leeds
« Svar #189 på: Juli 22, 2010, 21:13:43 »
Jepp, vi er visstnok noen såkalte supportere  :-\

auren

Drit i gamlingen, han er der ikke for evig tid, det er Leeds United vi holder med 8)
Syns faktisk ikke vi skal drite i gamlingen denne gangen. Makan til arrogant og nedlatende holdning overfor folk som legger igjen tusenvis av pund for å følge klubben sin i løpet av en sesong. Han tror selvsagt ikke at vi skjønner engelsk, har tilgang til internett eller er i stand til å navigere oss fram til websider hvor han blir sitert.

Får dessverre ikke med meg kampen i Bergen, men ville selvsagt ha blitt med på en "shoes off"-aksjon hadde jeg vært der. Kanskje er det på sin plass med en henvendelse fra LUSCOS også, der vi gjør det klart at vi får med oss hvordan nissefar ser på noen av klubbens mest lojale fans. Uten at det vil hjelpe en døyt selvsagt - annet enn for egen anstendighetsfølelse.

Kjenner at jeg ble forbanna nå - og en del fortrengte følelser blusset opp igjen.

Er det sikkert at gamlingen har sagt dette?
Link/kilde?

Om det stemmer er det ein uforskamma nedlatende tone ovenfor norske fans.
Som Håvard er inne på; kanskje en sak for luscos?
COME ON LEEDS !!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Brann - Leeds
« Svar #190 på: Juli 22, 2010, 21:33:21 »
Jepp, vi er visstnok noen såkalte supportere  :-\

auren

Drit i gamlingen, han er der ikke for evig tid, det er Leeds United vi holder med 8)
Syns faktisk ikke vi skal drite i gamlingen denne gangen. Makan til arrogant og nedlatende holdning overfor folk som legger igjen tusenvis av pund for å følge klubben sin i løpet av en sesong. Han tror selvsagt ikke at vi skjønner engelsk, har tilgang til internett eller er i stand til å navigere oss fram til websider hvor han blir sitert.

Får dessverre ikke med meg kampen i Bergen, men ville selvsagt ha blitt med på en "shoes off"-aksjon hadde jeg vært der. Kanskje er det på sin plass med en henvendelse fra LUSCOS også, der vi gjør det klart at vi får med oss hvordan nissefar ser på noen av klubbens mest lojale fans. Uten at det vil hjelpe en døyt selvsagt - annet enn for egen anstendighetsfølelse.

Kjenner at jeg ble forbanna nå - og en del fortrengte følelser blusset opp igjen.

Er det sikkert at gamlingen har sagt dette?
Link/kilde?

Om det stemmer er det ein uforskamma nedlatende tone ovenfor norske fans.
Som Håvard er inne på; kanskje en sak for luscos?

Fikk dette i en mail:

I radiointervju med Yorkshire Radio skal han ha sagt følgende (transkipt på waccoe): "(...) There's 3 to 4 thousand so called Leeds supporters over there and it's about time they joined the Leeds members club, which actually does something for the club. So there will be a big event but it will be a closed shop, if they are not Leeds members they won't be allowed in. And they see the players, the usual thing. So it's a great ambassadorial missionary statement from us."

Er det stor interesse for om dette er gjengitt riktig får men ringe til YR og spørre!

Jeg for min del driter som sakt i gamlingen, det Leeds United jeg holder med :) 

Svend Anders

Sv: Brann - Leeds
« Svar #191 på: Juli 22, 2010, 21:35:07 »
Sitatet over er et transkript av radiointervjuet og ligger på waccoe-sidene. Jeg tror det er en lydfil ute et sted også.

Jeg vil tippe at denne uttalelsen kommer rett etter at han er informert om at enkelte her oppe ikke virker helt overbevist om oppmøtet på LotR-eventen, og det har vel blitt oppfattet kun som at "fansen burde jo betale når vi gjør alt dette for dem - hvis ikke er de utaknemlige". Tror jeg, da, jeg har ikke hørt intervjuet og hva han egentlig legger i utsagnet.

Både undertegnede og representanter fra LUSCOS-styret har gitt klart uttrykk for hva vi mener om eventen på mandag kveld overfor Leeds United - både for membership-sjef, mediesjef og klubbdirektør. Jeg har også gitt min antydning til hvor mange jeg tror møter opp, om de kjører løpet de har lagt opp til nå.

Leeds har her valgt å arrangere alt selv (muligvis pga kort tidsramme og siden ingen i LUSCOS-styret kunne komme over til uken), det er eksklusivt for medlemmene i Members Club. I og for seg er det forståelig at de ønsker å belønne de som betaler, slikt er det jo med de fleste medlemskap. Problemet er at de 1) har misbedømt totalt hvor mange Members det finnes i Bergen mandag kveld, og 2) betalingsviljen hos ikke-Members som eventuelt har lyst til å gå på eventen. Jeg mener de burde ha solgt billetter uten restriksjoner og heller benyttet muligheten til å promotere medlemskap for de som kommer, men det er deres strategiske og tildels konsekvente valg.

Som janove skriver over, det var jo en del av greia da vi ble RMC-branch at det kun gjaldt organisasjonens tilslutning, ikke hver enkelt medlem. Hadde det skjedd ville jo alle vært Members, hatt tilgang til å søke på bortebilletter, etc.

Jeg er helt sikker på at styret vil vurdere det som har skjedd ifbm Norges-besøket når alt er gjennomført, og gi sin tilbakemelding til klubben. Man kan jo også sende sine spørsmål eller synspunkter til klubben som enkeltpersoner også, eller benytte anledningen når klubben jo kommer til Bergen på mandag-onsdag.

SA

auren

Sv: Brann - Leeds
« Svar #192 på: Juli 22, 2010, 21:36:04 »
Jepp, vi er visstnok noen såkalte supportere  :-\

auren

Drit i gamlingen, han er der ikke for evig tid, det er Leeds United vi holder med 8)
Syns faktisk ikke vi skal drite i gamlingen denne gangen. Makan til arrogant og nedlatende holdning overfor folk som legger igjen tusenvis av pund for å følge klubben sin i løpet av en sesong. Han tror selvsagt ikke at vi skjønner engelsk, har tilgang til internett eller er i stand til å navigere oss fram til websider hvor han blir sitert.

Får dessverre ikke med meg kampen i Bergen, men ville selvsagt ha blitt med på en "shoes off"-aksjon hadde jeg vært der. Kanskje er det på sin plass med en henvendelse fra LUSCOS også, der vi gjør det klart at vi får med oss hvordan nissefar ser på noen av klubbens mest lojale fans. Uten at det vil hjelpe en døyt selvsagt - annet enn for egen anstendighetsfølelse.

Kjenner at jeg ble forbanna nå - og en del fortrengte følelser blusset opp igjen.

Er det sikkert at gamlingen har sagt dette?
Link/kilde?

Om det stemmer er det ein uforskamma nedlatende tone ovenfor norske fans.
Som Håvard er inne på; kanskje en sak for luscos?

Det er hentet fra waccoe. Han sa dette i intervjuet sitt med Yorkshire Radio i går. Her er hele intervjuet:


I've typed it word-for-word so if it doesn't make sense, blame Bates. Also, my recording stopped at one moment (a pretty crucial bit too) so missed a few seconds of it.

Let's start with last night's pre-season friendly, a 4-0 defeat at Bury. Should we be reading too much into this?

Well it depends what you mean by too much. The fact of the matter is, we went to them and we got thrashed. There's no point in beating about the bush. Maybe it's a reality check. A bit of euphoria about getting promotion last year, had a great summer then went off to Slovakia did very well although the weather was pretty bad from the point of view of temperature, 100 degrees nearly every day which is energy sapping and come back and OK Bury's a nice usual run out, knock it about, please the natives and let's go home and we got a hiding. Maybe a number of players who went home last night and hopefully had a bad night's sleep and hopefully woke up this morning and looked themselves in the mirror and said to themselves well we're back in the real world now, better shape up and get myself right. One or two players who thought they were worth a lot more money than they are being paid must now be beginning to ask themselves how do I justify what I am being paid now. Although it was very unwelcome last night, Jack Charlton took his Sheffield Wednesday side to Wigan and got thrashed 5-0, he brought his subs on for the last 20 minutes to shame his starters because in those days of course you didn't make the same kind of subs as you make these days and off they went and all the Wigan fans were happy and blah-di-blah-di-blah, and Wigan just scraped promotion that year while Sheffield Wednesday walked out of division two. So it may well be that this result is a blessing in disguise. Any hint of complacency in the camp is now well and truly gone, and the players have now got to buckle down. Simon's comments about not tackling, not in possession not this, not that, not the other, well they will be from now on and it's up to them to demonstrate that at Hartlepool.

Chairman, a crowd of 2700 at the game with 1700 of them leeds fans, it just shows the appetite around the city ahead of the start of the new season…

It says it all doesn't it. So the players should know that and earn their wages. We'll finish off on what counts is the 7th of August. Let's not get too depressed, let's keep things in perspective.

Chairman, you mentioned the tour to Slovakia. It was an unusual destination but deemed a success all-round.

We've created a lot more friends over there, let's hope they don't get English TV or radio to find out what happened last night. It was a success, we had good crowds, I think 4,000 or 5,000 in one and 3,700 in the other so that was good as well.

Chairman, a new member of the backroom staff yesterday, Mervyn Day joins as chief scout, does this involve a restructure of the scouting system and a new approach?

Well I've said before, a football club works harder in the close season than it does during the season when it's more like a matter of routine. There have been an awful lot of reviews and shake-ups going on at Elland Road and Thorp Arch this summer and one of the things we reviewed was our scouting and coaching system and it was felt that with Mr Walker leaving and retiring, we thought it was a good chance to review our practises and if we can seek a new direction and Mervyn Day became available, of course he's an ex-Leeds boy so it makes life easier, and he's very enthusiastic about the club still even though he has been away for a number of years, he'd be great to head up our scouting. It's laid out like a pyramid system now. Meryvn will be the head scout, he'll have senior scouts reporting to him, and below them will be junior scouts so that way we hope to cover the whole country, reporting on games and opponents we're going to play in the future, but also scouring the, obviously Yorkshire intensively for new young blood and on a wider scale but not so intensively across the whole country. We hope this will be beneficial for us, not just this year or next year but in the long run in 10-15 years. We're laying the foundations of a long-term future success and I think this is one of the steps in the right direction.

Chairman, also this week some Brazilian players are arriving for a trial with the club, do you know whether any of them are Kaka's cousin?

Haha, never know it might be Kaka in disguise, hahaha. It's quite interesting, you know I live Monaco, funny enough it's quite a centre for football agents, one of them I know said he had a couple of friends in Italy who said they would like to come and see me from Milan about two months ago and they brought a most impressive man (BASTARD RECORDING BROKE, comes back in here…) at our expense and stay with us for a week and we will sort out the wheat from chaff, who knows? We can't really lose on this it's a very limited expenditure if we pick up one or two signings out of nine that's an absolute win. Any more than that then it'll be an absolute bonus and if they're not then its cost us hotel accommodation and food so we're very hopeful on this. On a slightly different note, when we were in Malta recently, Suzannah saw this smart young man who caught her eye and smiled, she said 'do you play football?' and it turned out yes he bloody does and he's coming over to join our academy for a fortnight but at least he's keen, hard-working, he's big, strong, he plays for one of the top clubs' junior sides in Malta and who knows, we might unearth another future star. We are doing this all the time in unexpected directions because we need to improve our youth teams and the quality of our reserves so more hard work.

Chairman, you mentioned an on the road event, there's one more coming up in Norway next week as part of the pre-season friendly. Why is Norway such a stronghold for Leeds?

It's one of those happy accidents of history and we were very happy to capitalise on it. Unfortunately the team we were going to play went bust, probably run by a Norwegian version of Mr Ridsdale. The team we are playing is quite strong and we are going over and all of our fans of course, make a nice break for them and of course the Leeds on the Road. There's 3 to 4 thousand so called Leeds supporters over there and it's about time they joined the Leeds members club, which actually does something for the club. So there will be a big event but it will be a closed shop, if they are not Leeds members they won't be allowed in. And they see the players, the usual thing. So it's a great ambassadorial missionary statement from us. Then after that we come back and it's Wolverhampton Wanderers and onto the serious stuff.

Chairman, I ask you this every Wednesday, but can you give us an update on transfers?

Yes, nice and quietly behind the scenes thankyou. And Ben I can assure you and your listeners will be the first to know when there is any movement.

Chairman, we'll move on to one of the big issues yesterday, a few clubs came out and banned vuvuzelas, will Leeds United be following suit?

We will. We wont be having them in Leeds and we will be very firm about it. In fact, we'll go even further about it, if anyone brings them in and starts blowing them they will be thrown out. Not just the vuvuzela but the bloke as well. I think they are a dreadful noise. It was OK at first as a bit of a novelty but they got an absolute pain in the… bum towards the end and there's no tune. They're not playing a tune, they are just blowing a noise and frankly we can do without it. I like all the Leeds songs, I like familiar chants and familiar songs, I think the majority of our fans like their usual refrains as well and we don't want that to be put out of business by that horrible African noise.





auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

HåvardK

Sv: Brann - Leeds
« Svar #193 på: Juli 22, 2010, 22:01:19 »
Jeg for min del driter som sakt i gamlingen, det Leeds United jeg holder med :) 
Jeg driter også i gamlingen, og ville vel ha uttrykt akkurat det temmelig direkte hvis jeg hadde fått anledning til å være i nærheten av ham. Svend Anders, Ray og Kjell Skjerven karakteriseres altså som "so-called Leeds fans". Fyren burde ha fått en omgang juling, rett og slett.


lojosang

Sv: Brann - Leeds
« Svar #194 på: Juli 22, 2010, 22:19:47 »
Jeg for min del driter som sakt i gamlingen, det Leeds United jeg holder med :) 
Jeg driter også i gamlingen, og ville vel ha uttrykt akkurat det temmelig direkte hvis jeg hadde fått anledning til å være i nærheten av ham. Svend Anders, Ray og Kjell Skjerven karakteriseres altså som "so-called Leeds fans". Fyren burde ha fått en omgang juling, rett og slett.



Nå er vel alle de tre international members, tipper jeg, og det er jeg og, så det er nok dere andre han snakker om  ;D
- Leif Olav

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Brann - Leeds
« Svar #195 på: Juli 22, 2010, 22:19:50 »
Jeg for min del driter som sakt i gamlingen, det Leeds United jeg holder med :)  
Jeg driter også i gamlingen, og ville vel ha uttrykt akkurat det temmelig direkte hvis jeg hadde fått anledning til å være i nærheten av ham. Svend Anders, Ray og Kjell Skjerven karakteriseres altså som "so-called Leeds fans". Fyren burde ha fått en omgang juling, rett og slett.



Er du innom Billy's bar neste gang du er i Leeds skal du ikke se vekk i fra at du får muligheten ;D

HåvardK

Sv: Brann - Leeds
« Svar #196 på: Juli 22, 2010, 23:11:34 »
Jeg for min del driter som sakt i gamlingen, det Leeds United jeg holder med :) 
Jeg driter også i gamlingen, og ville vel ha uttrykt akkurat det temmelig direkte hvis jeg hadde fått anledning til å være i nærheten av ham. Svend Anders, Ray og Kjell Skjerven karakteriseres altså som "so-called Leeds fans". Fyren burde ha fått en omgang juling, rett og slett.



Nå er vel alle de tre international members, tipper jeg, og det er jeg og, så det er nok dere andre han snakker om  ;D
Artig. Jeg for min del oppfatter vel at Bates´ kommentar er rettet mot LUSCOS´ medlemsmasse, og jeg tenker vel først og fremst på disse (og for så vidt deg også) som medlemmer av LUSCOS - og at dette "international membership" er å betrakte som en nødvendighet for å bl a få billetter til bortekamper. Men jeg tar kanskje feil?

ollan

Sv: Brann - Leeds
« Svar #197 på: Juli 22, 2010, 23:12:17 »
mange skrytepaver her  ;D ;D
Ollan

HåvardK

Sv: Brann - Leeds
« Svar #198 på: Juli 22, 2010, 23:16:13 »
Jeg for min del driter som sakt i gamlingen, det Leeds United jeg holder med :)  
Jeg driter også i gamlingen, og ville vel ha uttrykt akkurat det temmelig direkte hvis jeg hadde fått anledning til å være i nærheten av ham. Svend Anders, Ray og Kjell Skjerven karakteriseres altså som "so-called Leeds fans". Fyren burde ha fått en omgang juling, rett og slett.



Er du innom Billy's bar neste gang du er i Leeds skal du ikke se vekk i fra at du får muligheten ;D
Jeg holder med Leeds, ikke Bates - og har derfor ikke Billy´s Bar som noe favorittsted. Men du ga meg for så vidt en idé.





 ;)

ollan

Sv: Brann - Leeds
« Svar #199 på: Juli 22, 2010, 23:32:54 »
Jeg for min del driter som sakt i gamlingen, det Leeds United jeg holder med :)  
Jeg driter også i gamlingen, og ville vel ha uttrykt akkurat det temmelig direkte hvis jeg hadde fått anledning til å være i nærheten av ham. Svend Anders, Ray og Kjell Skjerven karakteriseres altså som "so-called Leeds fans". Fyren burde ha fått en omgang juling, rett og slett.





Er du innom Billy's bar neste gang du er i Leeds skal du ikke se vekk i fra at du får muligheten ;D
Jeg holder med Leeds, ikke Bates - og har derfor ikke Billy´s Bar som noe favorittsted. Men du ga meg for så vidt en idé.





 ;)
du tør ikke ;) sånn som mange andre som jeg har utfordret på denne...og ja jeg gjorde det på Billy`s bar i 2008.. Ikke at jeg er stolt over det... men står som ALLTID for mine ord på godt og vondt!!!!
Ollan

HåvardK

Sv: Brann - Leeds
« Svar #200 på: Juli 22, 2010, 23:43:06 »
du tør ikke ;) sånn som mange andre som jeg har utfordret på denne...og ja jeg gjorde det på Billy`s bar i 2008.. Ikke at jeg er stolt over det... men står som ALLTID for mine ord på godt og vondt!!!!
Selvsagt tør jeg ikke. Kanskje vil jeg ikke heller. Men jeg står allikevel for mine ord om at fyren hadde fortjent en omgang juling.

Jon R

Sv: Brann - Leeds
« Svar #201 på: Juli 23, 2010, 00:19:06 »
Sitatet over er et transkript av radiointervjuet og ligger på waccoe-sidene. Jeg tror det er en lydfil ute et sted også.

Jeg vil tippe at denne uttalelsen kommer rett etter at han er informert om at enkelte her oppe ikke virker helt overbevist om oppmøtet på LotR-eventen, og det har vel blitt oppfattet kun som at "fansen burde jo betale når vi gjør alt dette for dem - hvis ikke er de utaknemlige". Tror jeg, da, jeg har ikke hørt intervjuet og hva han egentlig legger i utsagnet.

Både undertegnede og representanter fra LUSCOS-styret har gitt klart uttrykk for hva vi mener om eventen på mandag kveld overfor Leeds United - både for membership-sjef, mediesjef og klubbdirektør. Jeg har også gitt min antydning til hvor mange jeg tror møter opp, om de kjører løpet de har lagt opp til nå.

Leeds har her valgt å arrangere alt selv (muligvis pga kort tidsramme og siden ingen i LUSCOS-styret kunne komme over til uken), det er eksklusivt for medlemmene i Members Club. I og for seg er det forståelig at de ønsker å belønne de som betaler, slikt er det jo med de fleste medlemskap. Problemet er at de 1) har misbedømt totalt hvor mange Members det finnes i Bergen mandag kveld, og 2) betalingsviljen hos ikke-Members som eventuelt har lyst til å gå på eventen. Jeg mener de burde ha solgt billetter uten restriksjoner og heller benyttet muligheten til å promotere medlemskap for de som kommer, men det er deres strategiske og tildels konsekvente valg.

Som janove skriver over, det var jo en del av greia da vi ble RMC-branch at det kun gjaldt organisasjonens tilslutning, ikke hver enkelt medlem. Hadde det skjedd ville jo alle vært Members, hatt tilgang til å søke på bortebilletter, etc.

Jeg er helt sikker på at styret vil vurdere det som har skjedd ifbm Norges-besøket når alt er gjennomført, og gi sin tilbakemelding til klubben. Man kan jo også sende sine spørsmål eller synspunkter til klubben som enkeltpersoner også, eller benytte anledningen når klubben jo kommer til Bergen på mandag-onsdag.

SA

Ja denne Ken Bates vet sannelig hvordan han skal behandle sine venner! En ting er måten han omtaler viktige støttespillere på. Verre er det at vi som RMC skulle vi komme inn i varmen og bli en del av den store lykkelige Leeds familien.

Også dette da: "So it's a great ambassadorial missionary statement from us"(!!!!!!!).

Jommen sa jeg smør og hvor frekk er det mulig å bli? ??? Dette var den første store testen på hva vår RMC tilknytning egentlig er verdt, og klubben håndheving av avtalen står til stryk! Jeg har ingen problemer med å akseptere at man må være Internasjonal member for å få kjøpt billetter i England, men har snakker man altså om en event som forgår i Bergen, Norge og hvor klubben hadde mulighet til møte mange av sine mest lojale fans og promotere klubben for gamle og nye tilhengere. Folk som sannsynligvis allerede bruker hauger av tid og penger på å følge klubben gjennom LUTV, LUSCOS, supporter effekter etc. Allikevel er man altså ikke verdig med mindre man betaler 100 kr i inngang pluss 250 kr i IM kontigent, en kontigent som vel egentlig bare har verdi hvis man reiser over til england for å se en bortekamp med Leeds United minst en gang i året.

For min del håper jeg folk boikotter dette opplegget, i en stille protest mot måten klubben behandler oss på. Jeg har forståelse for at folk "følger klubben, ikke Ken Bates", men ved å delta på dette arrangementet bifaller man Ken Bates bøllete opptreden med sitt blotte nærvær. Pinlig blir det nok dette uansett, med max noen titalls fremmøtte International members...  

mvh Jon R, en "såkalt" Leeds supporter.
« Siste redigering: Juli 23, 2010, 00:43:42 av Jon R »
Jon R.

lojosang

Sv: Brann - Leeds
« Svar #202 på: Juli 23, 2010, 00:48:01 »
250 kr i IM kontigent, en kontigent som vel egentlig bare har verdi hvis man reiser over til england for å se en bortekamp med Leeds United minst en gang i året.

Ja, eller hvis man vil ha et snev at integritet hver gang man syter og klager over at spillerne som kommer inn ikke er dyrere og at vi må få inn eiere som åpner egen lommebok.  ;D

Når det er sagt er jeg helt enig i at denne on the road-saken burde vært åpent for alle med LUSCOS-medlemsskap all den tid dette ble solgt inn som en av fordelene med på koble seg opp mot Members Club.
- Leif Olav

OPM

Sv: Brann - Leeds
« Svar #203 på: Juli 23, 2010, 09:09:59 »
Synes nedenforstående innlegg fra clarkeonenil beskriver hvordan mange socalled Leedssupporters føler seg etter å ha hørt Bates.
Man skal høre mye før ørene faller av!! Jeg hadde egentlig tenkt meg til Bergen, men dette har jeg herved slått fra meg. Håper arrangementet i Bergen blir boikotett av alle. Slik kan man ikke aksptere å bli behandlet av klubbens formann.
-----

Fra clarkeonenil.co.uk 08:18

Teenage Kicks In: Taken For An Idiot.
 
Darragh is not a happy bunny.
 
In a week that the mindless optimism of fans came crashing to a halt (myself partly included) after a moral-damaging thrashing against Bury, the main debate is what it all means for the Derby game in 2 weeks time. Rather pathetically I can’t get off the fence in that Newcastle lost 6-1 to the O’s last Summer and that clearly didn’t effect them but also we had a rather successful preseason last Summer and that probably influenced our great start last season also. One thing I am sure of is that we have not suddenly become a side who struggle to cope with the likes of Bury. 6 signings later I don’t think we have become a League 2 side so I’m not looking into it too much. There’s no point then in speculating any further about preseason and what it means to the start of the season although it is looking more certain as the days go on that my prediction that no biggish money signings will be made is coming good, unfortunately.
 
What did return to the limelight though this week as pointed out briefly by the site editor yesterday were the extortionate extras involved for Ken Bates’ ideal fan. £5 extra on top of £50 a year for LUTV and you get to see a game against Hartlepool that God only knows what’s going to happen but which seems to be some sort of trial run for a service that could be provided in the future if proved successful. If I had any sort of pulling power I would call for people to boycott this so that it is not done again in the future but I think people not being able to wait two weeks to see The Whites play will give into this meaning more PPV events in the future as Bates looks to make as much money as possible for several other ‘projects’ that don’t involve the starting XI in any way. I’m sure anyone who wasn’t originally planning to go to the game really wouldn’t have been too gutted in missing it but now suddenly those same people have been “rewarded” by Bates and all they have to do is pay £5, a whole £5 cheaper than if you were paying in at the gate on the day. At least he rewards the real supporters in his own terms.
 
I only say this after Bates interview with Yorkshire Radio and a particular quote that was surprisingly scarcely picked up on but was mentioned as well by the Editor of the site yesterday and I think discussed on Waccoe. The quote itself was from Bates discussing the trip to Norway next week and once again we were reminded of how a “real fan” is viewed in Bates’ eyes when he said “There’s 3 to 4 thousand so called Leeds supporters over there and it’s about time they joined the Leeds members club, which actually does something for the club.” I think it’s fair to assume then that a real fan apparently is one who does their best to finance the club through every resource available and attendance alone or just following them daily is not enough for an international fan. Unless an international fan is paying £30 for a membership so they can priority book for the 1 or 2 games they can actually get to in a season depending on their situation and also so they can avail of cheap discounts from the Club Store where they can then purchase even more merchandise only cheaper. Unless they are paying £50 annually so they can listen to games that are being broadcasted for free elsewhere and watch highlights that are also available on various other sites as well as the BBC every Saturday then they are not true fans. Saying to somebody that they are not a true fan is a rather immature but very effective insult and basically Bates has just said this to thousands of International fans who see no point in buying Membership from an economical perspective.
 
I personally am very surprised at the fact that the Leeds blogs didn’t address this quote in the quantity media coverage that it perhaps deserves. There are probably over 100,000 people worldwide who would claim Leeds as their team of choice and I would say an eighth of those fans are not residing in England. The fact then that Bates has possibly insulted all of those 12,500 or so fans if not more should possibly have caused uproar among the Leeds blogging world but clearly it’s slipped below the radar. This of course isn’t even addressing the part of that quote which talks of how “The Leeds members club, which actually does something for the club.” I’d have loved Bates to make that a full topic and talk about exactly what that actually does for the club but sadly that part was not included in this interview. Bates is saying that those international fans who do not see a reason for owning an membership don’t contribute anything “which actually does something for the club.” Basically we mean nothing to the club so what’s the point even following them? For me personally I am not so much outraged but just annoyed that I’ve been told I mean nothing to the club I’ve supported for virtually my whole life. My International Membership renewal form has been in my room for a couple of weeks now and for the first time in 3 years I am seriously having doubts whether I’ll renew or not when I see what it actually contributes towards or more so what I can’t see.
 
Darragh Mullen.
 

torivar

  • Gjest
Sv: Brann - Leeds
« Svar #204 på: Juli 23, 2010, 09:22:29 »
Jeg er selvfølgelig IM, først og fremst for å støtte min klubb og som et lite bidrag for at min klubb kan drives videre uavhengig av hvem som styrer skuta.

Om det blir slik som Jon R foreslår, at mange stille boikotter hele eventen mandag kveld på bakgrunn av det janove med flere har opplyst om her her, så bør ajourført stemning fra Luscosmedlemmenes forum kommuniseres ganske kraftig inn IGJEN til de som arrangerer.

Tror Leeds on the road kunne fylt hele bankettsalen på Hotel Norge om dette hadde vært en BLI MED OSS sak, der de tok i mot alle for en hundrings i inngangspenger og deretter fritt kunne prakke på oss medlemsskap og drive annen misjonering.

Jeg dropper mandag, og lar det være min antiBates kampanje. Samtidig håper jeg vi slipper å høre antiBates på tirsdag. Da skal jeg støtte laget og den hvite drakten.

kloggen

Sv: Brann - Leeds
« Svar #205 på: Juli 23, 2010, 10:09:28 »
Jaja, hvor mange er med i Bergen om jeg drar i gang ''Shoes off if you hate Ken Bates'' ????
Kva med:

SO CALLED LEEDS FANS WE ARE HERE
SO CALLED LEEDS FANS WE ARE HERE
SO CALLED LEEDS FANS
SO CALLED LEEDS FANS
SO CALLED LEEDS FANS WE ARE HERE osv.

 ;D

Papi

Sv: Brann - Leeds
« Svar #206 på: Juli 23, 2010, 10:29:47 »
Her burde han holdt kjeft.
Synker jo bare mer og mer i verdi hos fansene.

Er vi ikkje verdige Leedsfans?
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

tomla

Sv: Brann - Leeds
« Svar #207 på: Juli 23, 2010, 11:52:42 »
Har han jæ... ##¤**!! Bates noengang brydd seg om laget jeg har holdt med og elska i 40 år??? Han kan ta opplegget sitt å putte et sted der sola aldri skinner. Trur ikke han har peiling på hvordan det er å få fysisk vondt av å se laget sitt tape. Eneste smerten han ....... kjenner er tapet av penger. Han skal gi fa.. å fortelle meg om jeg er Leeds-supporter eller ikke.           
Til alle dere som får gleden av å se de hvite på tirsdag: Støtt laget, drit i Bates. God kamp! >:( :)

janove

Sv: Brann - Leeds
« Svar #208 på: Juli 23, 2010, 12:42:21 »
Jon R. Du kan ikke mene at LUSCOS skal komme et aar etter at RMC avtalen er inngaatt aa si: Jamen vi trodde det var saann og saann. Dette burde jo vaere et saapass viktig punkt i forhandlingene, at man brukte tid paa det og ikke minst kom frem til en avtale.
Det er mulig at noe har gaatt meg hus forbi, men jeg kan ikke huske aa ha lest noen steder at et LUSCOSmedlemskap skulle ha noen betydning for bla deltagelse paa ''United on the road''. Tvert i mot ble det sagt at LUSCOS skulle jobbe aktivt med aa verve International members.

Sannheten er nok at LUSCOS og denne utredningskomiteen har gjort en elendig jobb! Et styre og en utredningskomite, som ikke vet hva de har fremforhandlet?  :o



Tom S

Sv: Brann - Leeds
« Svar #209 på: Juli 23, 2010, 16:49:10 »
Er det noko nytt om treningen på onsdag?
Blir det trening, evt kor tid på dagen?
Vil det vere åpen trening?

Anyone ???
COME ON LEEDS !!