Skrevet av Emne: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45  (Lest 19308 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

jarle

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #120 på: Juli 21, 2010, 10:16:39 »
Må husk det karer at Norwich tapte første kamp i fjor 0-7 hjemme.
Og hva skjedde med de etter hvert, jo de vant serien klart.

Leeds klarer dette :)


Du glemmer noe viktig her eller?

jarle

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #121 på: Juli 21, 2010, 10:22:14 »
Vel 5 viktige ting vi ikke har noe som helst av

Fart i forsvaret
Fart eller kreativitet på midtbanen
Fart eller scoringsevne hos våre forwards.


tror dette blir bra...

B_Ød

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #122 på: Juli 21, 2010, 10:32:41 »
tror dette blir bra...

YESS!...det tror je å
Ups & Ups!!

Bjorn

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #123 på: Juli 21, 2010, 10:47:31 »
Vel 5 viktige ting vi ikke har noe som helst av

Fart i forsvaret
Fart eller kreativitet på midtbanen
Fart eller scoringsevne hos våre forwards.


tror dette blir bra...

Nei dette må jo bli dritdårlig om dette stemmer...  ::) ::) Utrolig om vi vinner en eneste kamp faktisk!!
Marching On! 4276

HåvardK

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #124 på: Juli 21, 2010, 10:53:00 »
Hvordan ble det med den vennlige tonen mot hverandre, folkens?

Forresten: Dette er vel moderatorenes jobb å gjøre oppmerksom på.

Bjorn

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #125 på: Juli 21, 2010, 11:12:51 »
Vel du har vel rett.. Blir fort litt slemme mot hverandre i kommentarene. Men når noen sier at laget vi har nærmest er helt ubrukelige i dagens stand, tar jeg meg skikkelig nær av det. Sier folk negative ting om favorittlaget mitt, tar jeg det personlig. Og er det medsupportere er det enda tyngre...  >:(
« Siste redigering: Juli 21, 2010, 11:16:50 av Bjorn »
Marching On! 4276

leedsers

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #126 på: Juli 21, 2010, 11:22:29 »

Så mange teite svar her var, ikke rart å se at noen ikke har peiling på fotball.
E vi Leeds fans så skal vi da ha trua, si at vi ikke vinner en enneste kamp, hallo, fin deg ett nytt lag...

Bjorn

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #127 på: Juli 21, 2010, 11:25:29 »
Hvi du refererer til kommentaren min over leedsers er vel den direkte følge av Jarle sin vurdering av laget og et sarkastisk spark fra min side. ABSOLUTT IKKE min mening! Jeg har trua så det holder (som hvert år...)  8)
Marching On! 4276

leedsers

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #128 på: Juli 21, 2010, 11:27:09 »
flott flott :)

E jo bare ett lag i England så vi rykker rett opp :) hehe

Kickthemdown

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #129 på: Juli 21, 2010, 11:37:52 »
Vel 5 viktige ting vi ikke har noe som helst av

Fart i forsvaret
Fart eller kreativitet på midtbanen
Fart eller scoringsevne hos våre forwards.


tror dette blir bra...
Bingo!

Joe Jordan

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #130 på: Juli 21, 2010, 12:04:24 »
Mye negativitet nå, men det er seff lov å være skuffa over resultatet. Det er også lov å spørre i hvilken grad laget er forsterket fra forrige sesong.

Jeg hadde håpet på en plassering rundt midten av tabellen denne sesongen og har fortsatt troa på det. Noe høyere enn det er urealistisk så lenge Beckford ikke er erstattet og en kvalitetsstopper ikke kommer på plass. 
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

jarle

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #131 på: Juli 21, 2010, 12:06:09 »
Mye negativitet nå, men det er seff lov å være skuffa over resultatet. Det er også lov å spørre i hvilken grad laget er forsterket fra forrige sesong.

Jeg hadde håpet på en plassering rundt midten av tabellen denne sesongen og har fortsatt troa på det. Noe høyere enn det er urealistisk så lenge Beckford ikke er erstattet og en kvalitetsstopper ikke kommer på plass. 


Laget er svekket fra ifjor.. og vi er et nivå høyere!


DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #132 på: Juli 21, 2010, 12:20:35 »
Mye negativitet nå, men det er seff lov å være skuffa over resultatet. Det er også lov å spørre i hvilken grad laget er forsterket fra forrige sesong.

Jeg hadde håpet på en plassering rundt midten av tabellen denne sesongen og har fortsatt troa på det. Noe høyere enn det er urealistisk så lenge Beckford ikke er erstattet og en kvalitetsstopper ikke kommer på plass. 


Laget er svekket fra ifjor.. og vi er et nivå høyere!


Enig!
En annen ting som er litt faretruende er at svært få ccc el PL lag ser ut til å ha vært linket til våre spillere.Hva tyder det på...?Har man en bra tropp vil det altid være store klubber som er interessert i å kjøpe.Til og med Spurs(som er interessert i alle lags spillere til enhver tid)har vært stille på link fronten... ;D

Kato

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #133 på: Juli 21, 2010, 12:31:07 »
Så at vi vant i forrige kamp er glemt og nå plukker vi ut en treningskamp mot Bury som svaret på vår skjebne denne sesongen?
Vi har da som nevnt tidligere tapt/spillt uavgjort mot andre ubetydelige lag i Sverige og Norge før uten at det har hatt store ringvirkninger.

Tror nok gutta er steintunge i beina etter treningsuka som var. Vanligvis er det da ikke problemer med at spillerne ikke løper etter baller..

WE will bounce back!

No offence, men her kunne det virke som Bury IKKE er inne i sin pre-season.....
 

auren

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #134 på: Juli 21, 2010, 12:59:40 »
Noen tanker etter gårsdagens stygge smell:

- Grayson uttalte før kampen at han var fornøyd med bredden i stallen, så selv om vi hadde noen viktige spillere på skadelista burde Bury være overkommelig og vel så det.
- Kasper slipper inn 4 mål. Vi har nå 1-5 på våre tre treningskamper.
- Savnet etter storscorer Beckford synes (ref. forrige pkt).
- Forsvaret fikk slakt av Eddie Gray - er de nye backene og Collins gode nok?
- Innsatsen i treningskamper er laber - tror nok viljen og gutsen til Buryspillerne var en del større. Og gir man bare 60 % når motstanderen gir 90 % så taper man "uansett" motstander. Jeg tviler ikke på at vi "enkelt" slår Wolves i siste treningskamp - mye fordi vi vil yte mer innsats enn Wolvesspillerne. Vi vant vel borte mot Burnley i pre season i fjor og spilte uavgjort hjemme mot Blackburn.
- Forhåpentligvis var dette bare en glipp - som Asbjørn påpekte så tapte Newcastle 1-7 mot Leyton Orient i fjor sommer og Norwich tapte 7-0 hjemme mot Colchester i første ligarunde. Vi har fått mange nye spillere og laget trenger tid til å sette seg. Nå vant vel ikke Brann noen av sine treningskamper forut for seriemesterskapet i 2007. Vi bør vente litt med å starte hylekoret.

Uansett - det er behov for flere forsterkninger, men jeg kan aldri tenke meg vi har noe særlig med midler til å kjøpe for. Hooper er utopi. Tipper Grayson bruker noen hundretusener på 1 ny spiller + at han låner inn et par.

Det blir spennende å se om spillerne reiser seg mot Hartlepool på lørdag.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #135 på: Juli 21, 2010, 13:02:09 »
Så at vi vant i forrige kamp er glemt og nå plukker vi ut en treningskamp mot Bury som svaret på vår skjebne denne sesongen?
Vi har da som nevnt tidligere tapt/spillt uavgjort mot andre ubetydelige lag i Sverige og Norge før uten at det har hatt store ringvirkninger.

Tror nok gutta er steintunge i beina etter treningsuka som var. Vanligvis er det da ikke problemer med at spillerne ikke løper etter baller..

WE will bounce back!

No offence, men her kunne det virke som Bury IKKE er inne i sin pre-season.....

Enig. En typisk unnskyldning å komme med er at gutta er stinne av trening. Den unnskyldningen kan brukes mot lag som er midt i serien (f.eks. Brann), men ikke mot britiske lag. At Bury i tillegg hadde flere trialister gjør gårsdagens stortap ekstra pinlig.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

B-m

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #136 på: Juli 21, 2010, 14:14:49 »
Er litt bekymret over den harde pre-season vi har, altså kampene. Vi skulle ha spilt mot noen non-league lag for å få opp selvtilliten -dette med tanke på så mange nye spillere vi har i laget. Neste er Brann og deretter Wolves? Skal vi spille Hartlepool også? Hadde vært ille om vi skorte 2-3 mål tilsammen i alle preseason-kampene.

Bury resultatet viser i hvertfall at vi trenger sårt en holding midfielder som beskytter forsvarsfireren, vi spilte ok men altfor for sårbare bakover. Ser helst at vi kjøper 2 sterke midtbanespillere før vi kjøper spiss..om man må "velge". Vi har en meget svak (fysisk) midtbane, og kommer til å slite uten noen forsterkninger her.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sydhagen

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #137 på: Juli 21, 2010, 14:17:10 »
enig, jeg tror egentlig at hele laget vil sette seg om vi får en killer på midtbanen foran forsvaret.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

DenHviteYeboah

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #138 på: Juli 21, 2010, 14:43:41 »
Hvis man raderer bort alle unnskyldninger fra treningskampene må man til slutt stille seg  spørsmålet:er dagens stall vesentlig styrket i forhold til i mai?
Hvis det objektive svaret her er TJA eller LITT, er vi i problemer.Vi skal tross alt opp en divisjon...
Grayson uttalte i et intervju for litt siden at han var veldig fornøyd med stallen....
Vi må jo håpe at dette var et blaff,selv med et Bury lag rasket sammen med 5 trialists.....

jarle

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #139 på: Juli 21, 2010, 14:56:46 »
Hvis man raderer bort alle unnskyldninger fra treningskampene må man til slutt stille seg  spørsmålet:er dagens stall vesentlig styrket i forhold til i mai?
Hvis det objektive svaret her er TJA eller LITT, er vi i problemer.Vi skal tross alt opp en divisjon...
Grayson uttalte i et intervju for litt siden at han var veldig fornøyd med stallen....
Vi må jo håpe at dette var et blaff,selv med et Bury lag rasket sammen med 5 trialists.....


Etter min mening har vi hatt 3 spillere de siste 2 sesongene som det er noe extra ved...

Becks
Sodje
Kisnorbo

2 er borte
1 er langtidskadet

Kasper er en potensiell ny stjerne.


Det ser veldig tynt ut... mye grovarbeidere og lite med det EXTRA!
Skal ikke være mulig å tape 4-0 for Bury - enkelt og greit!


lojosang

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #140 på: Juli 21, 2010, 15:46:46 »
Etter min mening har vi hatt 3 spillere de siste 2 sesongene som det er noe extra ved...

Becks
Sodje
Kisnorbo

2 er borte
1 er langtidskadet

Kasper er en potensiell ny stjerne.

Skal ikke være mulig å tape 4-0 for Bury - enkelt og greit!

Disse påstandene er jeg rimelig enig i.

Mener du kan ta med Snodgrass (tatt ut i den Skotske landslagstroppen, tross alt) og Howson.

Grella viser glimtvis prov på eksepsjonelt talent, litt som Beckford første sesongen hans, men det skal mye til for at Grella skal få samme utvikling som Beckford.
- Leif Olav

jarle

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #141 på: Juli 21, 2010, 15:52:37 »
Etter min mening har vi hatt 3 spillere de siste 2 sesongene som det er noe extra ved...

Becks
Sodje
Kisnorbo

2 er borte
1 er langtidskadet

Kasper er en potensiell ny stjerne.

Skal ikke være mulig å tape 4-0 for Bury - enkelt og greit!

Disse påstandene er jeg rimelig enig i.

Mener du kan ta med Snodgrass (tatt ut i den Skotske landslagstroppen, tross alt) og Howson.

Grella viser glimtvis prov på eksepsjonelt talent, litt som Beckford første sesongen hans, men det skal mye til for at Grella skal få samme utvikling som Beckford.


Howson - alt for ustabil
Snoody falt sammen som en potesekk ifjor

Grella.. hmm.. små glimt absolutt men en lettvekter!

Leechap

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #142 på: Juli 21, 2010, 16:23:17 »
Kampen mot Bury havner i kategori; crap, rubbish, disaster . . .
Både Newcastle og Norwich gikk på smeller på respektive nivå - historikk viser at begge løftet seg og rykket opp som vinnere!!! Smellene kom mot motstand som normalt var overkommelig. Her satt det mye mellom ørene da dommeren blåste i gang kampen.
Fysisk og sikkert teknisk overlegen, men psykisk underlegen - som Leeds United fikk erfare i en lang periode etter seieren over Manure. Det er kanskje behov for å hente inn en "shrink" eller to i forhold til forberedelsene til spill på nivå to?
Ikke minst må det hentes inn en sjef i forsvaret og på midtbanen - noen som rydder skikkelig. I angrep er det små marginer, stolpe ut for øyeblikket. Inn med Billy som har styrken og ikke minst teften for scoringer, men uten garanti selvfølgelig . . .

lojosang

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #143 på: Juli 21, 2010, 17:05:26 »
Etter min mening har vi hatt 3 spillere de siste 2 sesongene som det er noe extra ved...

Becks
Sodje
Kisnorbo

2 er borte
1 er langtidskadet

Kasper er en potensiell ny stjerne.

Skal ikke være mulig å tape 4-0 for Bury - enkelt og greit!

Disse påstandene er jeg rimelig enig i.

Mener du kan ta med Snodgrass (tatt ut i den Skotske landslagstroppen, tross alt) og Howson.

Grella viser glimtvis prov på eksepsjonelt talent, litt som Beckford første sesongen hans, men det skal mye til for at Grella skal få samme utvikling som Beckford.


Howson - alt for ustabil
Snoody falt sammen som en potesekk ifjor

Grella.. hmm.. små glimt absolutt men en lettvekter!

Howson må stabilisere seg, ja, og han begynner å bli såpass gammel at det kanskje bør skje i år.
Snoddy mista formen i fjor. Sånt skjer de beste spillerne i verden også innimellom.
- Leif Olav

Runar

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #144 på: Juli 21, 2010, 17:14:32 »
Vel etter å ha sett høydepunktene så er det to ting som slår meg. Vi må lære oss å spille forsvar(sone helst) stoppere og backer er veldig lite plasseringsdyktig. Alle baklengsmålene er et resultat av at vi ikke står i rett posisjon. Bortsett fra straffe situasjonen der White faktisk gjør alt riktig plasseringsmessig, men evner ikke bryte ballbanen skikkelig og dermed får kantspilleren slå innlegget.

Vår argentinske venstreback ser ikke ut som noen løsning basert på det lille som jeg har sett i sesong oppkjøringen.

Ellers så må vi omsette sjansene våre bedre. Nok sjanser her til å ødelegge denne kampen, endel etter brukbart spill. Dette er det nok tid til å rette på og til vi finner vårt beste spisspar.

Runar, som er litt bekymret
 

Leechap

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #145 på: Juli 21, 2010, 17:48:03 »
Vel etter å ha sett høydepunktene så er det to ting som slår meg. Vi må lære oss å spille forsvar(sone helst) stoppere og backer er veldig lite plasseringsdyktig. Alle baklengsmålene er et resultat av at vi ikke står i rett posisjon. Bortsett fra straffe situasjonen der White faktisk gjør alt riktig plasseringsmessig, men evner ikke bryte ballbanen skikkelig og dermed får kantspilleren slå innlegget.

Vår argentinske venstreback ser ikke ut som noen løsning basert på det lille som jeg har sett i sesong oppkjøringen.

Ellers så må vi omsette sjansene våre bedre. Nok sjanser her til å ødelegge denne kampen, endel etter brukbart spill. Dette er det nok tid til å rette på og til vi finner vårt beste spisspar.

Runar, som er litt bekymret

Tror du er på sporet, Runar. Rette på ting som ikke fungerer bakover og finne det beste spissparet.
Slik jeg ser det i dag, er det spennende med en test av Billy og Summern i spann kommende lørdag.
For øvrig -åpner geitebukken lommeboka på gløtt slik at noe kvalitet kommer på plass i viktige ledd?

holmen92

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #146 på: Juli 21, 2010, 19:08:30 »
Etter min mening har vi hatt 3 spillere de siste 2 sesongene som det er noe extra ved...

Becks
Sodje
Kisnorbo

2 er borte
1 er langtidskadet

Kasper er en potensiell ny stjerne.

Skal ikke være mulig å tape 4-0 for Bury - enkelt og greit!

Disse påstandene er jeg rimelig enig i.

Mener du kan ta med Snodgrass (tatt ut i den Skotske landslagstroppen, tross alt) og Howson.

Grella viser glimtvis prov på eksepsjonelt talent, litt som Beckford første sesongen hans, men det skal mye til for at Grella skal få samme utvikling som Beckford.


Howson - alt for ustabil
Snoody falt sammen som en potesekk ifjor

Grella.. hmm.. små glimt absolutt men en lettvekter!

Howson må stabilisere seg, ja, og han begynner å bli såpass gammel at det kanskje bør skje i år.
Snoddy mista formen i fjor. Sånt skjer de beste spillerne i verden også innimellom.

Delph var ekstraordinær, men han ejo åg vekke, paynter her eg troen på , komme t å bli ein god erstatter for beckford! Men uansett, alle lag kan ha ein dårlig dag, Og sjøl om det e mye å retta opp i så komme de nok når sesongen begynne, stallen e rimelig bra den! tror merr d e innstillingen og selvtillit det går på, og den komme! husk at de har hatt rimelig lang ferie nå, de kan sje vinna alt!

Joe Jordan

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #147 på: Juli 21, 2010, 21:15:20 »
Jeg blir rimelig perpleks om det skulle vise seg at Paynter er en fullgod erstatter for Beckford.  Det har jeg INGEN tro på, Becks var på sitt beste eksepsjonell, en notorisk goalgetter som ble lagt merke til på øverste nivå. Tror det går 3 Paynter på 1 Beckford.

Men verst er det vel fortsatt bakerst, der er vi direkte svake. Vet ikke hvor lenge Kisnorbo blir ute men spillere som Collins blir bare rent stallfyll for min del.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

jarle

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #148 på: Juli 21, 2010, 21:17:53 »
Jeg blir rimelig perpleks om det skulle vise seg at Paynter er en fullgod erstatter for Beckford.  Det har jeg INGEN tro på, Becks var på sitt beste eksepsjonell, en notorisk goalgetter som ble lagt merke til på øverste nivå. Tror det går 3 Paynter på 1 Beckford.

Men verst er det vel fortsatt bakerst, der er vi direkte svake. Vet ikke hvor lenge Kisnorbo blir ute men spillere som Collins blir bare rent stallfyll for min del.


Det går 10 Paynter på en Joe Jordan

Leedsulf

Sv: KAMP: vs. Bury 20/7 kl. 20:45
« Svar #149 på: Juli 21, 2010, 21:49:15 »
Tror fort Paynter kan gjøre en god jobb for oss.
Jeg vil ikke avskrive mannen som scorte mer seriemål enn Beckford for et dårligere lag forrige sesong helt enda. Han har riktignok kun den ene virkelig gode sesongen bak seg, men fortsetter han som i fjor ser jeg ingenting i veien for at han kan bøtte inn en del mål i NPC også.