Leeds - Derby, Lørdag 7.august 2010, klokken 18.15 (Norsk Tid)

Started by Papi, August 04, 2010, 20:14:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ferre

Ble virkelig skuffet i dag, hadde forventet mye mer av dette laget. Får håper det bare var nerver, for fortsetter vi slik blir det en kamp om å unngå nedrykk. Du har en jobb å gjøre Grayson, og et par-tre spillere å signere. Vi trenger en solid midtbanespiller, vi ble alt for "lett" i dag.

Kasper 9 - Virkelig stor, den eneste som får mer enn godkjent i dag.

Connolly 5 - Slurvete, hadde ingen stor kamp.
Naylor 5 - Slet som vanlig med farten, skulle fått seg en scoring.
Collins 5 - Samme som sin makker.
Bessone 4 - Slet med plasseringen og slurvete med pasningene.

Sam 3 - Klarer ikke utfordre backen sin. Langt i fra samme form som treningskampene.
Howson 4 - Treg og ubesluttsom, ingen stor kamp av Jonny. Plus for assist til Becchio
Kilkenny 5 - Klarer ikke å ta tak i kampen. For dårlig defensivt.
Johnson 5 - Den beste av de tre på midten, men blir som med Howson og Kilkenny - for ubesluttsom.
Watt 3 - Samme som med Sam - usynlig i store deler av kampen og skaper ingenting.

Becchio 5 - Klarer ikke å holde på ballen, blir rett og slett eid av stopperne til Derby.

Jaja, MOT...

gill

Kato

En lat Beckfrod hadde neppe gjort oss bedre i dag

B_Ød

Ups & Ups!!

Ankerjon15

mye negativt her, men jeg er faktisk fornøyd med spillet. 2 stolpeskudd og god innsatts fra spillerne og med nye spillere snart klare vil LEEDS fort slå tilbake.slutt å syt.

Blank_File

Quote from: CardiganArms on August 07, 2010, 21:09:33
Quote from: gill on August 07, 2010, 21:05:02
Hvor stort savner vi Beckford?

overhodet ikke.

Er ikke helt enig i det, for vi hadde virkelig trengt en som kunne gjøre noe på egenhånd i dag. Snodmachine og Becks kunne vært de som gjorde det.

moffen

Vi sanver 10 kvalitetspillere. Kun Smeichel får godkjent i dag.

B_Ød

ok, samme som å spørre, savner vi Kewell, Smith..de ville ikke mer de heller..derfor, ikkeno savn fra min side...men ingen bombe det akkurat  ;)
Ups & Ups!!

Joe Jordan

Syns vi var utrolig trege og unøyaktige på overganger, det stoppet opp med en gang og Derby fikk rusle på plass hver gang. Ellers noenlunde som forventet, med Schmeichel som et stort pluss.

Med litt bedre samspill bør vi kunne greie midten av tabellen. Står fortsatt på at de som har kommet så langt (utenom Schmeichel) stort sett er stallfyll. Vi har altså en større stall, men ikke nevneverdig bedre enn forrige sesong.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

AllWhiteTøyen

Kasper var knallgod i dag. Jeg var en av dem som ikke tok helt av når vi signet han, men nå er jeg allerede en stor fan. Fy f... hvor bra "Gordon Banks redningen" hans var i 2.omg, og han er en av de beste igangsetterne jeg noen gang har sett. 70 meters lissepasninger hele veien.
Forsvaret i dag var elendig. Mulig Bessone og Connoly er for ferske ennå, men debuten lover ikke godt. Midtstopperne våre ble gang på gang tatt på farten, og virket ikke komfortable sammen. Dette kjenner vi desverre godt til fra forrige sesong. Når det er sagt, så fikk de ikke mye hjelp fra midtbanen heller når Derby kom framover. Kilkenny og Howson (kjempebrøler på 0-1 målet) blir rett og slett litt veike. Det så vi også forrige sesong.
Framover var det bedre, men spesiellt Sam synes jeg var svak.
Jeg er helt klart skuffet og bare Kasper, Bradley og Becchio (pga 1.omg) får godkjent av meg i dag.

gill

Synes mange svartmaler dagens kamp. Hadde jeg ikke sett kampen selv idag, ville tolket mange av innleggene her inne som om vi ble rundspilt i 90 minutter. Det som skilte lagene idag var at Derby var bunnsolide i forsvar (hadde store deler av kampen 9-10 mann i forsvar som var umulig i trenge igjennom), samt at de var mye mer pasningssikre enn Leeds.
Det som bekymrer meg mest er midstopperne. Naylor er rett og slett for treig. Det samme gjelder Collins. Savnet av Kisnorbo er åpenbart. Kanskje er Alex Bruce løsningen til neste kamp på City Ground. Er han halvparten av sin far, så er han ikke så aller verst:)
Ellers synes jeg det var en jevnspilt kamp. Med litt flaks kunne vi fått uavgjort, men dette vil utjevne seg gjennom en lang sesong.
Ingen grunn til bekymring, folkens. Dette er ikke sesongen vi skal rykke opp.

Tom S

Quote from: gill on August 07, 2010, 21:05:02
Hvor stort savner vi Beckford?

Helt feil problemstilling, etter min mening.
COME ON LEEDS !!

Leechap

Inn med Bromby og Bruce - Collins og Naylor mangler fart og teknikk - sorry, backup pair.

berlin

Quote from: Therese on August 07, 2010, 19:04:53
Dere er alltid så jævlig skuffa og ufornøyde. Det er sesongens første kamp og mange ting må på plass. Jeg setter min lit til gutta og trenerteamet og har trua. For ved å være så fryktelig negative vinner vi hvertfall ingenting.

Fin og riktig kommentar, Therese.  :)

B-m

Quote from: gill on August 07, 2010, 22:26:27
Synes mange svartmaler dagens kamp. Hadde jeg ikke sett kampen selv idag, ville tolket mange av innleggene her inne som om vi ble rundspilt i 90 minutter. Det som skilte lagene idag var at Derby var bunnsolide i forsvar (hadde store deler av kampen 9-10 mann i forsvar som var umulig i trenge igjennom), samt at de var mye mer pasningssikre enn Leeds.
Det som bekymrer meg mest er midstopperne. Naylor er rett og slett for treig. Det samme gjelder Collins. Savnet av Kisnorbo er åpenbart. Kanskje er Alex Bruce løsningen til neste kamp på City Ground. Er han halvparten av sin far, så er han ikke så aller verst:)
Ellers synes jeg det var en jevnspilt kamp. Med litt flaks kunne vi fått uavgjort, men dette vil utjevne seg gjennom en lang sesong.
Ingen grunn til bekymring, folkens. Dette er ikke sesongen vi skal rykke opp.

Etter å ha fått roet meg ned litt så er jeg enig med deg Gill. Vi skapte 5-6 store målsjanser, og hadde 2 i tverra og 3 headinger/touch som bare var cm unn mål. I championship i dag var vi et av lagene med flest skudd, 16 utenfor og 7 på mål - noe som ofte resulterer i 2-3 skorte mål. At Derby kommer til 12 skudd, hvor 6 på mål er selvsagt altfor mye. Og de hadde også for mange fete sjanser. Men 3-4 av sjansene de skaper kommer etter slurv/elendigighet fra oss.

Det skal sies at Hulse og Commons er en håndfull for de fleste lag, men vi hadde samme problemet i fjor mot gode spisser. Og i denne divisjonen har de fleste lag "gode spisser". Naylor og Collins blir for treige, spesielt uten en skikkelig kriger defensivt på midten som kan bryte opp. Når en spiller kommer rettvendt mot Naylor og Collins så har jeg hjertet i halsen!
Personlig tror jeg Naylor og Collins er bedre på bortebane hvor laget kanskje ligger noe lavere..håper i hvertfall det.

Når vi får Snod, Somma og Maxy tilbake vil vi selvsagt bli mye farligere offensivt. Morsomt/irriterende at det er denne trioen som har imponert mest pre-season.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Kato

sportcarl1

Quote from: Kato on August 08, 2010, 00:36:21
Hulse vs Becchio = Klasseforskjell
tycker becchio gjordee en bra match särskilt första halvlek och med ett mål, men sedan var han för ensam framåt och tröttnade i andra, att vi förlorade berodde inte på han eller kasper iaf

Blank_File

Jeg har gått og tenkt mye i kveld. Og jo mere jeg tenker, jo mere tenker jeg. Det er faktisk utrolig mange nye spillere i klubben. Mot Wolves viste vi at vi kan. Jeg tror vi blir en middelhavsfarer, men ikke mange poeng fra play-off. Se på resultatene i de andre kampene i dag. Det kommer til å bli ufattelig jevnt!

Foffe

Enig med folk her som sier vi ikke må være så negative. Sesongens første kamp blir alltid litt nervøs, og med såpass mange nye spillere blir det kanskje litt ekstra nervøst..?
Vi har våre sjanser til å kunne lede kampen men det har også Derby. Takket være Schmeichel ble det bare med to baklengs.
Vi kan heller ikke forvente å rykke direkte opp dette året mener jeg. Vondt å si det, men tror vi har godt av det faktisk. Heller to år i Championship enn å bli slakta i PL mener jeg.

Kampen i dag bar preg av et Derby lag som vet hvordan man skal vinne kamper. Ligge lavt å kontre. Det er nok sånn det blir i denne divisjonen tror jeg. Det er kynisme som gjelder. Det blir lite finspill, men kanskje det hjelper litt når Gradel og Snodgrass kommer tilbake. De har hatt en god pre-season synes jeg.
Et par nye spillere hadde ikke gjort noe heller. Et godt anker på midten og kanskje en solid stopper med både fart og duellstyrke!
Men tror dette blir en helt grei sesong for oss! Håper på play-off og opprykk!

MOT

Johnik

Ingenting å sutre for dette, to mann som bare har vært i laget ett døgn og Schmeicel som virkelig imponerte. Vi har ikkje tapt åpningskampen på 22 år og den måtte jo komme til slutt. Dette går bra!
MOT!

sportcarl1

vad underbart med ett positivt inlägg :D, behövs efter allt det negativa och det kanske med rätt, men man måste gå vidare stötta killarna och se det positiva och vad de kan och inte bara deras brister, upp till bevis nu grabbs det kommer 2 matcher nästa vecka och vi står bakom er

peacock

Quote from: Kato on August 07, 2010, 21:07:12
En lat Beckfrod hadde neppe gjort oss bedre i dag

Nei, en spiller som scorer mer enn 30 mål 3 sesonger på rad er selvsagt ikke nyttig.

Joe Jordan

Bare vi får tettet igjen bedre bak så skal vi greie rundt midten av tabellen. Naylor og Collins kan vel byttes ut med hvem som helst uten at det skal bli noe verre.

Blir jo passe dumt om Schmeichel må være hovedaktør med feberredninger i hver kamp fordi forsvaret ikke aner hva de driver med.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

vielljaa

Dette kommer seg, vi er nyoprykket og har forsterket stallen (eller fylt opp for dere som mener så) med 9 nye spillere. Uansett hvor lang preseason er så sitter ikke laget allerede til første kamp. Med Max og Snoddy plutselig tilbake blir vi meget farlige fremover og et nykomponert forsvar kommer til å bli bedre. Samhandling og posisjonering er minst like viktig som fart, og dette manglet i går.
There is only one United

Tom S

Quote from: vielljaa on August 08, 2010, 12:05:54
Dette kommer seg, vi er nyoprykket og har forsterket stallen (eller fylt opp for dere som mener så) med 9 nye spillere. Uansett hvor lang preseason er så sitter ikke laget allerede til første kamp. Med Max og Snoddy plutselig tilbake blir vi meget farlige fremover og et nykomponert forsvar kommer til å bli bedre. Samhandling og posisjonering er minst like viktig som fart, og dette manglet i går.

Enig.
COME ON LEEDS !!

metaljon

Jeg synes vi hadde fortjent minst uavgjort i går. I andre omgang var det jo bare ett lag på banen...Gi gutta noen kamper til så tenker jeg mye byner å sitte! Gleder meg til fortsettelsen :)
The Chief!

Trond A

Luscos medl. 338

Evig Pint

Quote from: Trond A on August 08, 2010, 15:49:05
Litt småtumulter blant supporterne:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-leeds-10906528

Tror jeg så dette.. Ikke en veldig big deal, men ble litt tumulter når Derbyfansen slapp ut. (Burde nok vært holdt igjen. Politiet så ut til å ha grei kontroll, var kun ordutvekslinger mellom gruppene ( i hvert fall det jeg kunne se).
Marching on together

DaGa

Noen som skjønner hvorfor Grayson alltid spiller med med feilfota spillere på vingene? Hadde vi hatt dem riktige vingbackene så kunne det funket, men det har vi ikke!

Med så gode hodespillere som vi har framme (Becchio og Johnson), så burde vi fått til vingspillet myyyye bedre enn det som ble vist i denne kampen.
We all LOVE LEEDS!